Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dragul meu Bec,

 

Corect, MOTUL merge la producatori de ulei, ia uleiul varsat, apoi il prepara ei cu aditivi il supun unor teste etc.

 

Uleiul cumparat de ei cat si de altii daca ar fi folosit asa cum este, nu ar face nici o branza pentru un simplu motiv ca nu este multigrad. TOTI fac asta prietene, toti pleaca de la un ulei de baza pe care-l aditiveaza, toti, absolut toti. Astfel rezulta ulei produs de MOTUL.

 

Iar ce zici tu ca MOTUL nu produce uleiuri, e ca si cum ai zice ca LG nu face televizoare pentru ca foloseste componente Philips.

 

Uleiurile semisintetice si sintetice sunt definite ca semi si full prin aditia de x parti sintetice si aditivi.

 

Compozitia lor fac diferenta de calitate intre marci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

MOTUL NU PRODUCE ULEIURI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Motul nu rafineaza petrol, insa produce uleiuri de motor pornind de la materia prima "ulei" rezultata in urma rafinarii pe care o reaseaza molecular si o aditiveaza. A produs primul ulei de motor semisintetic in 1966 ,primul ulei de motor full sintetic in 1971, primul ulei de motor sintetic pe baza de esteri capitalizand descoperirile facute de nazisti in al doilea razboi mondial pe motoarele de avioane. Ar trebui sa cunosti macar putin lucrurile astea daca ai lucrat in domeniu. Bineinteles ca ai dreptul sa urasti o marca si sa sugerezi ca ar reimbutelia uleiul altor producatori. ;)

Editat de lipton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti tu sigur ca pun ei aditivi in ulei? sau il cumpara deja aditivat(daca)? curios e ca am lucrat intr-un centru de testare al uleiurilor si aditivilor si nici urma de motul pe acolo, si se testau producatori diversi (doar producatori nu ambalatori)

 

 

cel mai greu e sa convingi un om ca a inghitit o minciuna, e mai usor sa-l minti in continuare.

 

paralela cel putin puerila, un televizor il poti desface si te poti uita pe componente, la ulei cum faci sa-l testezi? il freci pe degete? il compari (intotdeauna cu un ulei vechi)?

ai 2 motoare identice care merg cu uleiuri diferite pana cedeaza?

 

 

 

ia spune , asta e Aston Martin dupa tine? Aston-Martin-Cygnet-and-Colette.jpg

 

 

acum am vazut ,faci si tu bisnita cu motul si nu da bine sa deschida cineva ochiu la' bizon

 

 

 

 

Da, sunt convins ca-l aditiveaza, ca tu nu vrei sa crezi e altceva.

Paralela facuta de mine pentru tine poate este puerila, dar de aia este paralela si este foarte adevarata.

Pai tu ne poti spune cum testam uleiuri, darmite ai lucrat in centru de testare.

 

Nu stiu daca este Aston Martin, dupa emblema da.

 

Si da, vand si motul, la fel cum vand si castrol, motorex, mobil si altele. Esti invidios? :))

 

in primul rand nu "urasc" brandul, nu suport insa bulshitu, voi nu spuneti decat ca "Dacia" are un departament de cercetare mai bun/mare/capabil decat "Renault" (iar reno are un oras cat Pitestiul si tot masini de k.kt face)

 

nu am lucrat in domeniu, am facut instalatiile din 2 laboratoare dar am vorbit cu tehnicienii de pe acolo pentru ca ma interesa subiectul

 

Repet, nu am nimic cu brandul Motul nu am spus ca e mai bun sau mai prost decat altul dar este doar un BRAND

 

Renault produce masini de k.kt (a se citii proaste) ? Cred ca ai avut tu numai cazane si dai vina pe toate marca :lool: ?

 

Culmea este ca eu am un renault si nu am avut nici o problema cu el si niciodata nu m-a lasat balta, si nu am decat 262.000km si abia am iesit si de la ITP si a iesit perfect la noxe si nu merg cu ea doar in weekend, ci merg zi de zi, trag si remorca dupa ea si am facut toata europa cu ea. O fi chiar asa de proasta? Presupun ca sunt eu partinitor si tin eu cu marca asta, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


despre motul... ulei cu miros de banane portocale capsuni sau ce au scos ei,pt ce-ti trebuie asa ceva ?
singura explicatie pe care o gasesc este "sa miroasa frumos in paddock"

Expliatia o gasesti la ITP, nu mai ies noxe ca sa te intorci dupa el.

 

Motul 300V 15w50 pot spune ca mi-a placut pe perioada in care l-am folosit, sunt 20.000km si pot spune ca niciodata de la folosirea lui n-am mai avut prbl. cu schimbatorul de viteze(in gasirea puntului N). Zgomotul nu mi s-a parut a fi mai ridicat decat la Castrol/Agip 10w40, singurul lucru deranjant a fost ca motorul se incalzeste ceva mai greu, dar asta cred ca din cauza primului indice.

Ma gandeam ca la inceputul primaverii, cand voi fi nevoit sa fa shimbul de ulei sa incerc si Motorex Power Synth 10w60, mai ales ca preturile sunt apropiate si standardele elvetiene in privinta calitatii sunt cele mai ridiate.

A folosit cineva ambele uleiuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

probabil e alb, are desenat un mar muscat, si costa enorm.

 

aaaaaa, si prostimea o sa il cumpere doar pt ca e cool sa ai.

 

 

scuze de aberatii. dar nu am auzit de uleiul asta. (sunt si alte branduri mai garantate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut ipone semisintetic, nu mai stiu cum se numea, personal am fost foarte multumit de el dar nu prea gasesti, nici eu nu am cautat in mod expre; in rest ce am mai auzit de la cunoscuti, la fel de multumiti ca si mine. Sper sa fii multumit de el daca iti iei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze de aberatii. dar nu am auzit de uleiul asta. (sunt si alte branduri mai garantate)

De aceea am deschis acest topic,pentru a afla cat mai mult despre acest ulei.In special de la cei care l-au folosit.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ipone 10W50 Full Power Katana

Un ulei extrem de bun, chiar daca putin cunoscut la noi, cand aveam Suzukiul si prietenul meu CBR-ul foloseam doar acest ulei, foarte bun pentru motoarele de viteza si nu numai, dar in special pentru ele. Este un ulei PREMIUM! Recomand!

Inainte il cumparam de la un baiat Zoli de la Cristuru Secuiesc, dar nu mai aduce de ceva timp. Pretul este cam 70-80 RON/ litru dar gasesti si bidon de 4 litri. Adica ce inseamna scump? E cat Motul 300V. Cauta pe net. Ultima data l-am cumparat dintr-un magazin din Bucuresti de prin sau inspre Militari daca imi aduc bine aminte si am dat 320 RON/4l. Am cautat apoi 15W50 pentru Transalp cand am schimbat motoreta, dar din pacate 15W nu exista 100% sintetic si am renuntat.

http://www.motoboom.ro/ulei-ipone-full-power-katana-10w50-4l.html

si

http://www.motorteam.ro/consumabile/view/3



http://www.ipone.fr/EN/goodies.php

Citeste aici si te lamuresti ca Ipone nu e o banalitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Bai ... preturile pe moto gear sunt cred ca cele mai bune ... dar ma bufeste rasul.

 

In mod normal ... un 300V la 4 litri costa 200-210 lei.

 

Pe site e la 190 lei ... reducere 10 lei ...

 

De unde baga minciuna ca inainte era 350 lei si acum 190 ... nu stiu ...

 

Dar preturile bune ...daca produsele sunt cele originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On Topic : http://www.moto-gear.ro/ulei-moto-motul-5100-10w40-4t-4l-produs-134108.html



Anuntul e postat pe facebook undeva la comunitati moto , parca. Tin minte ca anul trecut am dat 140 lei pe uleiul asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

- Date furnizate de producatorul MOTUL :

 

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41

 

- Date furnizate de producatorul REPSOL :

 

http://repsol.com/se/ProductosyServicios/buscadorLubricantes/busqueda_lubricantes.aspx?ididioma=1&idCategoria=2

 

- SPECIFICATIILE TEHNICE ALE FIECARUI ULEI :

 

Adeseori v-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30.

 

Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.

Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului , desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100�C.

 

S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun.

Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat.

 

Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde.

Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.

Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa:

 

Grad SAE

 

 

Timpul de scurgere (s)

 

 

Vascozitatea in CentiStokes

la 100 grd. C

 

10

 

 

< 14

 

 

4.00 ( 2 - 5)

 

20

 

 

15 la 24

 

 

7.45 ( 6 - 8)

 

30

 

 

25 la 34

 

 

10.90 ( 9 - 12)

 

40

 

 

35 la 44

 

 

14.40 (13 - 16)

 

50

 

 

peste 45

 

 

19.10 (17 - 21)

 

 

Bun , veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?!

 

In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30.

 

Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0 grd. C.

 

SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.

 

Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt 'litera de lege' sau au descoperit de la niste 'prieteni' ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia:

 

 

- Uleiul ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30.

 

Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal.

 

Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice).

- Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa.

Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit.

 

Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa:

 

 

 

1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)

 

SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.

 

SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.

SC - Pentru motoare fabricate pana in anul 1967.

SD - Pentru motoare fabricate pana in anul 1971.

SE - Pentru motoare fabricate pana in anul 1979.

SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pana in anul 1989. In comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.

SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pana in anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata in comparatie cu SF.

SH - Pentru motoare fabricate pana in anul 1996 inclusiv. Valabil incepand cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care in comparatie cu SG asigura in mod mai sever proprietatile uleiului.

SJ - Pentru toate motoarele folosite in prezent. A fost introdusa in clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decat SH in ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi inalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.

SL - A fost introdusa incepand cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.

SM - Cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa incepand cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse in prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului la temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving".

 

 

 

2 Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)

 

CA - CC - Pentru motoare diesel pana in 1965.

CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.

CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.

CF - A fost introdus in 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzand si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Inlocuieste specificatia API CD.

CF-2 - Introdusa in 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, in doi timpi.

CF-4 - Introdusa in 1990 . Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita in loc de API CD sau CE.

CG-4 - Introdusa in 1995 . Pentru motoare diesel in patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care indeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit in loc de API CD, CE si CF-4.

CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care indeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita in loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.

CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.

CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.

 

 

Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:

 

A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.

A2 - Ulei multigrad de vascozitate normala pentru motoare pe benzina.

A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.

B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.

B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.

B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.

B4 - Avantajos, in primul rand, in motoarele diesel cu injectie directa.

E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.

E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.

E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.

E4 - Norma mai severa decat E3, asigura cel mai lung interval de schimb.

E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.

Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...