Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Cand se face o clasificare a uleiurilor pentru regimuri grele de lucru, in multe cazuri nu indicele de vascozitate citit initial pe bidon, este cel care reflecta calitatea in conditii extreme. Uleiurile sunt supuse la probe de laborator, la forte de forfecare si strictiune ca in interiorul unui motor si al cutiei de viteze. Se poate ajunge ca un ulei cu indicele de vascozitate mai mare, sa se comporte mai slab ca unul cu o valoare mai mica, in conditiile mecanice de mai sus si temperatura de 100 grdC. Practic, vascozitatea in aceste conditii, poate sa fie total opusa_aici este proba de foc si lupta intre vascozitati/performante, in aceste conditii cu verificari, masurari si comparatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, 10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic.

Faptul ca e mai scump nu-l face neaparat mai bun, ci indica doar ca e rar folosit si are o tona de aditivi.

 

Bravo! :D KTM tocmai a castigat Dakar-ul 2015 folosind uleiul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbat in fiecare seara.... normal.

Regulamentul a fost destul de drastic anul asta. Nu stiu daca au facut schimb de ulei zilnic. Totusi, daca te iei dupa logica colegului, de ce n-au folosit 10W 40?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 12:35

Daca motoreta mea are schimbator de caldura apa ulei, insemna ca uleiul nu trece de 100-105 de grade nu?

 

Monteaza un termometru pe baia de ulei sau verifica la o motocicleta care are montat asa ceva. O sa ai o surpriza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! :D KTM tocmai a castigat Dakar-ul 2015 folosind uleiul asta.

 

Pariu pe ce vrei tu ca daca foloseau 10W40 tot castigau Dakarul.

 

Nu poti compara conditiile de cursa cu cele de strada; daca pentru un raliu e important sa reziste in regim de forja pentru perioade scurte de timp, pentru oamenii normali e important sa reziste perioade mai lungi de timp (mai bine zis km de mers) in conditii normale, si nu forja.

Cei de la Dakar schimba uleiul dupa fiecare etapa, seara.. asta de bine ce rezista.

 

Pe mine, ca utilizator, nu ma intereseaza ca un ulei sa reziste 700km de forja continua, ma intereseaza sa reziste 5-10.000 de km de mers normal.

Iar daca pun un ulei asa gros si nu folosesc motocicleta la forja maxima, ca aia la Dakar, e posibil sa o fuck mai repede decat daca as pune un ulei mai subtire.

 

Dar astea sunt fineturi de deductie logica pe care tu oricum nu le pricepi! :D

 

Bravo Mani!!

 

Hai ca Mani nu a schimbat nici un motor, dar ceilalti cate au schimbat? Tu asa faci la motoretele tale? Recunoaste, mergi ziua cu 10w60 si seara schimbi motorul la tine in bivuac. hahaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am cum sa dau explicatii unui personaj bolnav sa aiba dreptate :)

Nici nu am cum sa ma pun cu un fel de a vedea lucrurile, total pe dos, al cuiva care o tine pe a lui doar pentru ca asa ii place. S-a mai intamplat de mai multe ori pe forumul asta sa dai cu mucii in fasole si n-ai fost in stare sa recunosti ca nu te pricepi. Asta e!

 

Succes in activitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costele, de cate ori am gresit pe forum am recunoscut, din nefericire pentru tine nu s-a intamplat sa gresesc cand am avut dispute cu tine.

Pentru ca, asa cum ma descrii tu pe mine, asa esti tu, inapt sa admiti ca gresesti si o dai in clasica ta vreajala pe langa subiect.

 

Ca sa concluzionam:

 

1. daca aia la Dakar au castigat cu 10W60 nu justifica cu nimic faptul ca si noi trebuie sa folosim 10w60 - e la mintea cocosului.

2. habar nu aveai ca pe tabelele indicatorilor SAE din manuale, pe orizontala e trecuta temperatura mediului ambiant

3. In conditii normale orice manual moto indica acea plaja, ei recomanda 10W40, pentru cei cu pasarele la cap si care nu au ce face cu banii si care asculta la ilustri mincinosi ca tine, da, se poate pune si 20w50, si 15w50, si 10W60 si ce mai vor ei, insa in afara de a pierde niste bani si vremea cautand aceste uleiuri nu vor realiza nimic.

 

Sper ca am incheiat discutia, asa cum zici, lasa-ma sa am dreptate pana la capat, pentru ca de data asta am.

Hai sa fii sanatos, mergi cu Domnu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. daca aia la Dakar au castigat cu 10W60 nu justifica cu nimic faptul ca si noi trebuie sa folosim 10w60 - e la mintea cocosului.

o intorci cam cum iti place tie :) Ai afirmat ca "10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic" pe ce se bazeaza aceasta concluzie?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 13:24

2. habar nu aveai ca pe tabelele indicatorilor SAE din manuale, pe orizontala e trecuta temperatura mediului ambiant

Inca o concluzie pripita: la momentul cand recomandam altor motociclisti sa citeasca diagrama de vascozitati recomandate de producator tu sustineai ca daca scrie pe buson 10W 40 aia trebuie sa pui. Intre timp nimic nu s-a schimbat in ceea ce sustii :)

Daca habar nu avea, cum as putea sa inteleg lucruri mai avansate pe care tu refuzi sa le accepti intr-o argumentatie?

 

 

3. In conditii normale orice manual moto indica acea plaja, ei recomanda 10W40, pentru cei cu pasarele la cap si care nu au ce face cu banii si care asculta la ilustri mincinosi ca tine, da, se poate pune si 20w50, si 15w50, si 10W60 si ce mai vor ei, insa in afara de a pierde niste bani si vremea cautand aceste uleiuri nu vor realiza nimic.

Sunt multe exemple cand acelasi tip de ulei este mai ieftin in varianta 15W-50 sau 20W-50 decat 10W-40 deci iarasi ai o perceptie eronata.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AMSOIL, MOBIL 1, REDLINE .... in Romania, la Alba Iulia ..

 

A luat cineva ulei de aici ??

 

 

http://syntheticoil-europe.eu/en/

Da, am luat eu, dar nu ulei ci aditiv ZDDP (http://syntheticoil-europe.eu/ro/132-redline-aditiv-zddp.html) cand au avut niste reduceri in noiembrie. Costul livrarii mi s-a parut un pic ridicat (aprox 22 RON pt Bucuresti), dar nu am avut nicio problema.

 

Mai bine foloseste varianta in romana http://syntheticoil-europe.eu/ro/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am luat eu, dar nu ulei ci aditiv ZDDP (http://syntheticoil-europe.eu/ro/132-redline-aditiv-zddp.html) cand au avut niste reduceri in noiembrie. Costul livrarii mi s-a parut un pic ridicat (aprox 22 RON pt Bucuresti), dar nu am avut nicio problema.

 

Mai bine foloseste varianta in romana http://syntheticoil-europe.eu/ro/

De 2 ani folosesc Bel-Ray Vtwin 20W50 semisyn, insa ma tot gandeam la uleiurile americane ..... imi faceau cu ochiul .....As pune unul din cele 3 enumerate ....desi nu am avut nici o problema cu actualul Bel-Ray.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costele, de cate ori am gresit pe forum am recunoscut, din nefericire pentru tine nu s-a intamplat sa gresesc cand am avut dispute cu tine.

Pentru ca, asa cum ma descrii tu pe mine, asa esti tu, inapt sa admiti ca gresesti si o dai in clasica ta vreajala pe langa subiect.

 

Ca sa concluzionam:

 

1. daca aia la Dakar au castigat cu 10W60 nu justifica cu nimic faptul ca si noi trebuie sa folosim 10w60 - e la mintea cocosului.

2. habar nu aveai ca pe tabelele indicatorilor SAE din manuale, pe orizontala e trecuta temperatura mediului ambiant

3. In conditii normale orice manual moto indica acea plaja, ei recomanda 10W40, pentru cei cu pasarele la cap si care nu au ce face cu banii si care asculta la ilustri mincinosi ca tine, da, se poate pune si 20w50, si 15w50, si 10W60 si ce mai vor ei, insa in afara de a pierde niste bani si vremea cautand aceste uleiuri nu vor realiza nimic.

 

Sper ca am incheiat discutia, asa cum zici, lasa-ma sa am dreptate pana la capat, pentru ca de data asta am.

Hai sa fii sanatos, mergi cu Domnu'

1. corect si bine argumentat.

2. verificat si de mine, cezar a picat examenul de capacitate, dar nu recunoaste, nu ne miram...

3. sustin recomandarea unor specialisti care au testat in laborator un ulei pe motor in toate conditiile. Oare cand vom invata in tara asta sa ne inclinam in fata stiintei si sa nu mai ascultam povesti si baliverne?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 13:49

1. corect si bine argumentat.

2. verificat si de mine, cezar a picat examenul de capacitate, dar nu recunoaste, nu ne miram...

3. sustin recomandarea unor specialisti care au testat in laborator un ulei pe motor in toate conditiile. Oare cand vom invata in tara asta sa ne inclinam in fata stiintei si sa nu mai ascultam povesti si baliverne?

 

Repostez pasajul dintr-un rezumat al unui studiu referitor la uleiuri de motocicleta realizat in UK anul trecut....repet studiu=specialisti= laborator

Cititi cu atentie frazele din cele 3 chenare...

post-74268-0-37017000-1421761696_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motoarele racite cu aer eu folosesc 15W50 sau 20W50 (mineral pentru cele fabricate inainte de 1980, semi pentru cele de dupa 1980). Am folosit si 10W40 (mineral si semi). Toate au functionat bine, dar cel putin CB-ul din 78 functioneaza mult mai bine cu 20W50 mineral.

 

Extrase din manualele de service pentru Honda CB750/CB550/CB350(1974-1978)

 

Fill the crankcase with approximately 3.7 U.S. qt. (3.5 l) of premium quality, SE, SAE 10W-40 or 20W-50 oil or its equivalent”

 

„Add aproximatly 3.0 gts. (2.9l) of good grade oil MS, DG or DM, SAE 10W-40 or 20W-50 into the oil tank”

 

„Recommended oil clasification SAE 10W-40 or 20W-50”

 

Extras din manualul de service realizat de un inginer Honda pensionat http://www.amazon.com/CB750-book-Putting-Them-Back/dp/B003NTKQTA

DON'T use 10w[anything] oil in the SOHC4 engine in summertime. An unfortunate Jinglish mis-translation of the Honda mauals in the early 1970s caused the 10w40 logo to show up in the manuals and on the dipstick: the Japanese warning actually stated "Never use LESS THAN 10w40 oil in this engine". This light oil will cause premature rocker shaft and engine bearing wear. Use at least 15w40, or 20w50 weight oils. If you tour, use only 20w50: 15w40 or 20w40 is OK for around-town use with the occasional highway trip. Use LOW DETERGENT OIL ONLY in all cases.

 

Dar nu cred ca situatia asta se regaseste si la motocicletele moderne :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De 2 ani folosesc Bel-Ray Vtwin 20W50 semisyn, insa ma tot gandeam la uleiurile americane ..... imi faceau cu ochiul .....As pune unul din cele 3 enumerate ....desi nu am avut nici o problema cu actualul Bel-Ray.

Am fost si eu foarte multumit de Bel Rey Thumper 15W50 (pentru un monociclindru racit pe aer). Am facut trecerea de la Motul doar pt ca era la oferta, dar am vazut ca ambreiajul se comporta mai bine si gasesc mai usor neutrul acum :))

Nu cred ca merita diferenta de bani cele din gama Red LIne sau Amsoil, dar fiecare dupa posibilitati.

Eu prefer sa schimb uleiul mai des pentru ca am si o vorba „Uleiul e cel mai ieftin mecanic!” :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motoarele racite cu aer eu folosesc 15W50 sau 20W50 (mineral pentru cele fabricate inainte de 1980, semi pentru cele de dupa 1980). Am folosit si 10W40 (mineral si semi). Toate au functionat bine, dar cel putin CB-ul din 78 functioneaza mult mai bine cu 20W50 mineral.

 

Extrase din manualele de service pentru Honda CB750/CB550/CB350(1974-1978)

 

Fill the crankcase with approximately 3.7 U.S. qt. (3.5 l) of premium quality, SE, SAE 10W-40 or 20W-50 oil or its equivalent”

 

„Add aproximatly 3.0 gts. (2.9l) of good grade oil MS, DG or DM, SAE 10W-40 or 20W-50 into the oil tank”

 

„Recommended oil clasification SAE 10W-40 or 20W-50”

 

Extras din manualul de service realizat de un inginer Honda pensionat http://www.amazon.com/CB750-book-Putting-Them-Back/dp/B003NTKQTA

DON'T use 10w[anything] oil in the SOHC4 engine in summertime. An unfortunate Jinglish mis-translation of the Honda mauals in the early 1970s caused the 10w40 logo to show up in the manuals and on the dipstick: the Japanese warning actually stated "Never use LESS THAN 10w40 oil in this engine". This light oil will cause premature rocker shaft and engine bearing wear. Use at least 15w40, or 20w50 weight oils. If you tour, use only 20w50: 15w40 or 20w40 is OK for around-town use with the occasional highway trip. Use LOW DETERGENT OIL ONLY in all cases.

 

Dar nu cred ca situatia asta se regaseste si la motocicletele moderne :)

Eu am folosit doar 20W50 in cele 2 moto, pana acum (V twin-uri, racite una cu are, iar cealalta cu lichid). Nu am avut nici o problema .... sau, in cel mai rau caz, nu mi-am data seama ...

Dar vreau sa schimb cu un ulei american ...:) ma simt mai aproape de Route 66 ....:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In baie uleiul ajunge dupa ce a preluat caldura din cupla de frecare (ca are si functie de racire) si preia si caldura de la espamaent ca trece pe sub si radiaza bine merci. dar uleiul din baie pelaca la 120-130 de grade sa zicem, urca in pompa, e plimbat prin racitor si apoi ajunge in cupla de frecare la maxim 100-110 grade. Deci cand trebuie sa unga e la temperatura care trebuie, nu mai incins.

 

E greu sa estimezi cu precizie ce temperatura au uleiul si apa in diferite zone ale motorului.

De exemplu apa e cea mai incinsa in chiulasa si in cilindri. Practic in zona peretelui metalic, apa fierbe local si in restul sistemului de racire este la temperatura mai mica. Din cauza ca sistemul de racire este presurizat, apa va fierbe la mai mult de 100 de grade.

Sunt prezentate detalii si cateva imagini edificatoare pe site-ul celor de la Evans care au inventat un agent de racire care nu foloseste apa:

http://www.evanscooling.com/

 

Practic acelasi lucru se va intampla si cu uleiul care circula in motor - va avea zone in care temperatura va atinge maxime si zone in care va fi la minim. Cand trece prin racitorul de ulei nu va ceda toata caldura pe care o poarta si nu se va atinge echilibrul termic intre apa si ulei. Cand regimul de exploatare este intens sau racirea este deficitara, va fi mai incins decat apa din radiator. Daca in baia de ulei atinge 120 de grade, cu siguranta in chiulasa si in lagare va avea mai mult. De acord ca se raceste pe traseu (cand nu circula in zonele incinse) dar nu as putea sa zic cu cate grade. 10-20 de grade cred ca e o tinta cam optimista. In plus, ce te faci cand nu reusesti sa racesti apa din radiator in zilele caniculare cand mergi cu motocicleta din stop in stop?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manualul era facut luand in considerare uleiul de pe vremurile alea. Desi clasa de vascozitate e aceiasi azi, carcateristicile sunt cam altele.

Stiu, stiu, pacat de vremurile alea ca totul era mai simplu :))

Oricum, caracteristicile uleiurilor din zilele noastre (cel putin cele full si uneori cele semi) nu fac deloc bine motoarelor din anii 70. Am vazut cazuri (cel putin pe forumul SOHC) cu motoare afectate datorita nivelului ridicat de detergenti din uleiuri si al continutului scazut de fosfor si zinc din uleiurile zilelor noastre. Cel mai probabil datorita tipului de metal sau al procedurii metalurgice folosite la timpul respectiv.

Cei de la Motul au introdus gama Classic tocmai pentru a proteja motoarele acestea (fie auto sau moto) http://www.ulei-motul.ro/produs/36/motul-20w50-classic-1950-1970.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezar, ai dovezi ca utilizand 10w40 comparativ cu 15W50, la doua motoare de aceeasi categorie in aceleasi conditii, pentru aceeasi perioada de timp, gradul de uzura la motorul cu 10 w este mai mare? Eu nu am gasit nimic, nu este nicio relatare dintr-o experienta practica de laborator, teren, etc ...nimic demonstrabil....atunci pe ce te bazezi? Deductie logica, inductie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezar, ai dovezi ca utilizand 10w40 comparativ cu 15W50, la doua motoare de aceeasi categorie in aceleasi conditii, pentru aceeasi perioada de timp, gradul de uzura la motorul cu 10 w este mai mare? Eu nu am gasit nimic, nu este nicio relatare dintr-o experienta practica de laborator, teren, etc ...nimic demonstrabil....atunci pe ce te bazezi? Deductie logica, inductie?

 

Pui te rog link-ul cu studiul. Momentan e doar poza care se refera la HD si in general la japoneze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama...

A pomenit cineva de faptul ca, cutia de viteze uzeaza mai tare uleiul,decat o face frecarea pistonului si celelate piese mobile?

A mai fost pus dar trebuie sa filtrezi cu atentie informatia pentru ca studiul a fost facut la comanda AMSOIL

http://www.combscustoms.com/pdfs/Amsoil_Study.pdf

» Post actualizat in 20 Jan 2015 14:48

Daca ai rabdare, poti sa mai citesti si aici generalitati si cateva cazuri particulare - strict despre lubrifiantii de cutii de viteze si angrenaje.

http://cdn.intechopen.com/pdfs-wm/13340.pdf

 

In cazul motocicletelor unde cutia de viteze este lubrifiata cu acelasi ulei cu motorul lucrurile sunt usor de inteles - cu cat e mai incins uleiul cu atat e mai rau pt cutie.

Asa e si unul dintre motivele pentru care nu gasesc potrivit 10W40 pentru motocicletele care ajung sa functioneze la temperatura prea mare - cutia merge prost. Temperatura mare - degradare accelerata, uzura prematura.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca merita diferenta de bani cele din gama Red LIne sau Amsoil, dar fiecare dupa posibilitati.

Eu prefer sa schimb uleiul mai des pentru ca am si o vorba „Uleiul e cel mai ieftin mecanic!” :)

 

:))) Buna asta! Incercarea moarte n-are...

Nu iesi mai ieftin cu un burger si un Budd?

 

Sunt de acord cu tine. Dupa parerea mea, in cazul de fata, diferenta de pret nu se regaseste in calitatea uleiurilor, comparand Amsoil cu Bel-Ray .... daca ar fi vreo diferenta.

Important este sa-l schimbi .....cu uleiul recomandat de producator ... restul, mai mult sau mai putin, e cancan. Cel putin, asa fac eu.

 

Insa, eram curios daca cineva a folosit Amsoil, Mobil 1 sau Redline .... intr-un V twin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...