Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

In baie uleiul ajunge dupa ce a preluat caldura din cupla de frecare (ca are si functie de racire) si preia si caldura de la espamaent ca trece pe sub si radiaza bine merci. dar uleiul din baie pelaca la 120-130 de grade sa zicem, urca in pompa, e plimbat prin racitor si apoi ajunge in cupla de frecare la maxim 100-110 grade. Deci cand trebuie sa unga e la temperatura care trebuie, nu mai incins.

 

E greu sa estimezi cu precizie ce temperatura au uleiul si apa in diferite zone ale motorului.

De exemplu apa e cea mai incinsa in chiulasa si in cilindri. Practic in zona peretelui metalic, apa fierbe local si in restul sistemului de racire este la temperatura mai mica. Din cauza ca sistemul de racire este presurizat, apa va fierbe la mai mult de 100 de grade.

Sunt prezentate detalii si cateva imagini edificatoare pe site-ul celor de la Evans care au inventat un agent de racire care nu foloseste apa:

http://www.evanscooling.com/

 

Practic acelasi lucru se va intampla si cu uleiul care circula in motor - va avea zone in care temperatura va atinge maxime si zone in care va fi la minim. Cand trece prin racitorul de ulei nu va ceda toata caldura pe care o poarta si nu se va atinge echilibrul termic intre apa si ulei. Cand regimul de exploatare este intens sau racirea este deficitara, va fi mai incins decat apa din radiator. Daca in baia de ulei atinge 120 de grade, cu siguranta in chiulasa si in lagare va avea mai mult. De acord ca se raceste pe traseu (cand nu circula in zonele incinse) dar nu as putea sa zic cu cate grade. 10-20 de grade cred ca e o tinta cam optimista. In plus, ce te faci cand nu reusesti sa racesti apa din radiator in zilele caniculare cand mergi cu motocicleta din stop in stop?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Manualul era facut luand in considerare uleiul de pe vremurile alea. Desi clasa de vascozitate e aceiasi azi, carcateristicile sunt cam altele.

Stiu, stiu, pacat de vremurile alea ca totul era mai simplu :))

Oricum, caracteristicile uleiurilor din zilele noastre (cel putin cele full si uneori cele semi) nu fac deloc bine motoarelor din anii 70. Am vazut cazuri (cel putin pe forumul SOHC) cu motoare afectate datorita nivelului ridicat de detergenti din uleiuri si al continutului scazut de fosfor si zinc din uleiurile zilelor noastre. Cel mai probabil datorita tipului de metal sau al procedurii metalurgice folosite la timpul respectiv.

Cei de la Motul au introdus gama Classic tocmai pentru a proteja motoarele acestea (fie auto sau moto) http://www.ulei-motul.ro/produs/36/motul-20w50-classic-1950-1970.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezar, ai dovezi ca utilizand 10w40 comparativ cu 15W50, la doua motoare de aceeasi categorie in aceleasi conditii, pentru aceeasi perioada de timp, gradul de uzura la motorul cu 10 w este mai mare? Eu nu am gasit nimic, nu este nicio relatare dintr-o experienta practica de laborator, teren, etc ...nimic demonstrabil....atunci pe ce te bazezi? Deductie logica, inductie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezar, ai dovezi ca utilizand 10w40 comparativ cu 15W50, la doua motoare de aceeasi categorie in aceleasi conditii, pentru aceeasi perioada de timp, gradul de uzura la motorul cu 10 w este mai mare? Eu nu am gasit nimic, nu este nicio relatare dintr-o experienta practica de laborator, teren, etc ...nimic demonstrabil....atunci pe ce te bazezi? Deductie logica, inductie?

 

Pui te rog link-ul cu studiul. Momentan e doar poza care se refera la HD si in general la japoneze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama...

A pomenit cineva de faptul ca, cutia de viteze uzeaza mai tare uleiul,decat o face frecarea pistonului si celelate piese mobile?

A mai fost pus dar trebuie sa filtrezi cu atentie informatia pentru ca studiul a fost facut la comanda AMSOIL

http://www.combscustoms.com/pdfs/Amsoil_Study.pdf

» Post actualizat in 20 Jan 2015 14:48

Daca ai rabdare, poti sa mai citesti si aici generalitati si cateva cazuri particulare - strict despre lubrifiantii de cutii de viteze si angrenaje.

http://cdn.intechopen.com/pdfs-wm/13340.pdf

 

In cazul motocicletelor unde cutia de viteze este lubrifiata cu acelasi ulei cu motorul lucrurile sunt usor de inteles - cu cat e mai incins uleiul cu atat e mai rau pt cutie.

Asa e si unul dintre motivele pentru care nu gasesc potrivit 10W40 pentru motocicletele care ajung sa functioneze la temperatura prea mare - cutia merge prost. Temperatura mare - degradare accelerata, uzura prematura.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca merita diferenta de bani cele din gama Red LIne sau Amsoil, dar fiecare dupa posibilitati.

Eu prefer sa schimb uleiul mai des pentru ca am si o vorba „Uleiul e cel mai ieftin mecanic!” :)

 

:))) Buna asta! Incercarea moarte n-are...

Nu iesi mai ieftin cu un burger si un Budd?

 

Sunt de acord cu tine. Dupa parerea mea, in cazul de fata, diferenta de pret nu se regaseste in calitatea uleiurilor, comparand Amsoil cu Bel-Ray .... daca ar fi vreo diferenta.

Important este sa-l schimbi .....cu uleiul recomandat de producator ... restul, mai mult sau mai putin, e cancan. Cel putin, asa fac eu.

 

Insa, eram curios daca cineva a folosit Amsoil, Mobil 1 sau Redline .... intr-un V twin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jagi, ai inteles gresit, parerea mea personala se refera la fabricantul de ulei...sa fabulez eu pe tipul de ulei, nu ....cei de la kawasaki pe langa aceste "umile" motociclete mai fabrica avioane si elicoptere, si cred ca au multa experienta in motoare termice, astfel incat sa stie cum sa recomande un tip de ulei. Respect calculul/solutia fabricantului pentru ulei, dar folosesc varianta de top.

Nu de fabricant m-am luat, ci de viscozitate, adica ai ales bine marca, dar mai trebuia sa te intrebi ce se intimpla la 30grd+ afara, cind ii dai gaz maxim in treptele inferioare .Cam ce se intimpla in motor!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu intelegi chestiuni elementare si te iei de el.

 

 

Oricum, ce spui nu are nici o legatura cu faptul ca tu confunzi temperatura mediului ambiant cu temperatura uleiului din motor in timpul functionarii. Ei lasa, ca acuma stii.

 

Explicatia pentru care e mai bine sa folosesti un ulei cu diferenta mai mica intre primul si al doile indicator, si cea corecta a dat-o

yo4hgx mai sus, si, dupa cum vezi, nu are nici o legatura cu elucubratiile tale cu temperatura la nivelul asfaltului din Bucale vara.

daca un ulei cu indicativ 10w40 se recomanda a fi folosit la temperaturi ale mediului ambiant pana la 45 de grade (deci chiar si in Africa subsahariana), vii tu, carpaciul de cartier, sa ne dai noua povete sa folosim 10W50 sau 20w50. Ca o remarca, 10W50 e mult mai prost ca un 10w40, pe acelasi considerent, e mult mai aditivat. si 15w50 e mai prost ca 10w40.

Cu cat diferenta e mai mare intre cei doi indicativi la un ulei multigrad, cu atat uleiul ala e mai prost.

 

Nu e tocmai asa... factorul de vascozitate (cantitatea de aditivi de imbunatatire) este dat de plaja de temperatura SI vascozitatea uleiului de baza folosit pentru obtinerea "uleiului" multigrad. Astfel, un 15W50 nu este neaparat mai "prost" decat 10W40. Se impune insa necesitatea unei precizari, pentru a fi obiectiva analiza pe fondul indicilor si factorilor de vascozitate trebuie facuta in cadrul aceleiasi grupe de uleiuri.

 

Uleiurile moderne au ajuns la un nivel tehnologic atat de avansat incat e greu sa gresesti prea mult... desi eliminarea fosforului (reducerea drastica) pentru protectia catalizatoarelor a constrans dezvoltarea intr-o oarecare masura.

 

Incercati sa va abtineti de la dispute copilaresti pe un subiect care nu se va epuiza niciodata. Cesar, la tine ma refer in mod special...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

Vreau si eu o recomandare pentru o honda din 1998 cbr f3. Ce ulei sa ii pun...marca si vascozitate??

Motocicleta am cumparat.o in toamna si proprietarul dinainte a zis ca are in motor motul 300v 10w40....

Manualul spune 10w40...

» Post actualizat in 20 Jan 2015 17:29

Motocicleta nu am o folosesc ff mult...la sfarsit de saptamana cel mai sigur pentru ceva plimbari scurte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai bagat sa ne spui ca in grafice pe orizontala aia e temperatura uleiului din motor si nu temperatura mediului ambiant. :lol:

Si mai are unul pe aici care-i apreciaza prostia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma temperaturile de pe graficul ala sunt la fel de relevante ca si recomandarile de pe bascula privind presiunea in pneuri :)

 

Sunt bune ca orientare. Fabricantul e obligat sa dea informatiile astea.

E interesant ca, de exemplu la 1000RR 2008+ vascozitatea recomandata este 10W30. Te trezesti vara ca nu mai poti scoate cutia in neutru cu vascozitatea asta si totusi... e recomandata in manual chiar daca temperatura ambianta nu trece de 40 de grade. Deci unde e buba?

Problema e tocmai temperatura la care ajunge lubrifiantul si scaderea dramatica a vascozitatii. Problemele de cutie se vindeca ca prin farmec daca se foloseste 10W50 sau 15W50.

In final fiecare e liber sa creada ce vrea si sa aleaga dupa cum il duce mintea.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 18:11

Si mai are unul pe aici care-i apreciaza prostia...

 

Dintr-un minim respect pentru sectiunea tehnica a acestui forum, pastreaza-ti parerile de fin psiholog pt tine. Nu cred ca am avut placerea sa ne cunoastem. Nu stiu cate sute de motociclete ai servisat. Pari un teoretician avansat si atat. Ti-am inteles punctul de vedere si ca pt tine nu exista altceva mai bun decat ce sustii tu :)

 

Ai ramas dator cu link-ul din acel studiu facut de curand, despre uleiuri. Daca esti bun si poti sa-l sharuiesti aici, sunt interesat.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cezar,( eu cam asa am inceput un dialog cu tine, tu in alt mod)

Urmareste prima postare a ta cand ai intrat in dialog cu mine, si vezi cam pe ce ton si pe "lungime de unda " ai avut comunicarea fata de mine...nu ne-am vazut niciodata, nu ne cunosteam si, chiar daca suntem in spatiul virtual, lucrurile ar trebui sa se intample altfel. Dar vezi, tu ai tupeu.. ..si ai (k+1) postari si ti se pare ca esti lider...pe forum, si mai sunt cativa ca tine pe aici. Iar tot tu imi spui mie de respect pentru tehnica si spatiu tehnic?!...citeste-mi 2% din postari din domeniul electric(scheme, montaje, demonstratii practice, etc), si daca intelegi, poate tragi cateva concluzii....sau poate ai fost si tu printre sutele de descarcari!! Ti-am postat link-ul despre uleiuri mai sus, acum ti-am descarcat si pdf-ul, sper ca esti multumit!

Numai bine,

Oil Motorcycle.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cezar,( eu cam asa am inceput un dialog cu tine, tu in alt mod)

Urmareste prima postare a ta cand ai intrat in dialog cu mine, si vezi cam pe ce ton si pe "lungime de unda " ai avut comunicarea fata de mine...nu ne-am vazut niciodata, nu ne cunosteam si, chiar daca suntem in spatiul virtual, lucrurile ar trebui sa se intample altfel. Dar vezi, tu ai tupeu.. ..si ai (k+1) postari si ti se pare ca esti lider...pe forum, si mai sunt cativa ca tine pe aici. Iar tot tu imi spui mie de respect pentru tehnica si spatiu tehnic?!...citeste-mi 2% din postari din domeniul electric(scheme, montaje, demonstratii practice, etc), si daca intelegi, poate tragi cateva concluzii....sau poate ai fost si tu printre sutele de descarcari!! Ti-am postat link-ul despre uleiuri mai sus, acum ti-am descarcat si pdf-ul, sper ca esti multumit!

Numai bine,

Domnule forumist

Te-am mai vazut evoluand intr-o discutie cu Geo in care te-ai incapatanat sa sustii tampenii colosale. Ma rog problema ta. Ti-am mai recomandat sa nu te mai bagi in ce nu te cunosti. Ti-au mai zis si altii. Din nou, e treaba ta ce faci. Nu esti primul si nici ultimul de pe forumul asta care o sa se comporte asa.

Imi aduci aminte de un personaj celebru - AndreiRN - care avea o atitudine aproape trasa la indigo.

 

Studiul la care te referi se tot updateaza cam la 2 ani si e facut la comanda Amsoil. Eu iau cu mari rezerve rezultatele prezentate acolo in care un singur produs e premiant la toate categoriile. De vreo 10 ani nu s-a schimbat nimic cu rapoartele astea pe care le scoate pe piata Amsoil. Prima oara l-am vazut prin 2006 - o varianta de la inceputul anilor 2000. Formatul nu s-a schimbat deloc.

A, si vezi ca e o mica-mare inexactitate in ce ai scris. Documentul e scos in 2009, nu anul trecut (2014)

 

Daca vrei sa mai asculti si sa inveti din experienta altora care au de-a face cu zeci sau sute de motociclete pe sezon nu cred ca pierzi nimic.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 21:01

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Domnule forumist

Te-am mai vazut evoluand intr-o discutie cu Geo in care te-ai incapatanat sa sustii tampenii colosale. Ma rog problema ta. Ti-am mai recomandat sa nu te mai bagi in ce nu te cunosti. Ti-au mai zis si altii. Din nou, e treaba ta ce faci. Nu esti primul si nici ultimul de pe forumul asta care o sa se comporte asa.

Imi aduci aminte de un personaj celebru - AndreiRN - care avea o atitudine aproape trasa la indigo.

 

Studiul la care te referi se tot updateaza cam la 2 ani si e facut la comanda Amsoil. Eu iau cu mari rezerve rezultatele prezentate acolo in care un singur produs e premiant la toate categoriile. De vreo 10 ani nu s-a schimbat nimic cu rapoartele astea pe care le scoate pe piata Amsoil. Prima oara l-am vazut prin 2006 - o varianta de la inceputul anilor 2000. Formatul nu s-a schimbat deloc.

A, si vezi ca e o mica-mare inexactitate in ce ai scris. Documentul e scos in 2009, nu anul trecut (2014)

 

Daca vrei sa mai asculti si sa inveti din experienta altora care au de-a face cu zeci sau sute de motociclete pe sezon nu cred ca pierzi nimic.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 21:01

Baftă!

Sa invat de la tine ...scuze, te-am vazut ce aberatii ai postat, esti la gradul infantil, acela de schimb de ulei si strans suruburi intr-un colt de cartier..iar la capitolul logica nu mai vorbesc. In situatia in care tu care "traiesti dintr-un atelier de pe o zi pe alta " iti permiti sa recomanzi desigilarea unul acumualtor AGM care functioneaza corect si completarea cu apa, nici macar nu pronunti distilata, ai pretentia sa ti se acorde respect in ceea ce postezi.Citeste cu atentie studiul si poate te edifici, dar in fine tu esti genul care ai invatat din desfacut si facut, nu esti inclinat pentru studiu si evolutie...negi stiinta, datele tehnice..pentru tine ce este mai gros si lung este mai bun!

» Post actualizat in 21 Jan 2015 21:22

Sa invat de la tine ...scuze, te-am vazut ce aberatii ai postat, esti la gradul infantil, acela de schimb de ulei si strans suruburi intr-un colt de cartier..iar la capitolul logica nu mai vorbesc. In situatia in care tu care "traiesti dintr-un atelier de pe o zi pe alta " iti permiti sa recomanzi desigilarea unul acumualtor AGM care functioneaza corect si completarea cu apa, nici macar nu pronunti distilata, ai pretentia sa ti se acorde respect in ceea ce postezi.Citeste cu atentie studiul si poate te edifici, dar in fine tu esti genul care ai invatat din desfacut si facut, nu esti inclinat pentru studiu si evolutie...negi stiinta, datele tehnice..pentru tine ce este mai gros si lung este mai bun!

Apropo....Geo al tau a pierdut in confruntare cu mine, afirma ca se poate tine chip-ul HISS sub apa, s-a lamurit intr-un final, bineinteles dupa n discuti si postari..dar nu te mai lega de lucruri uitate, nu are sens, priveste-te pe tine si reflecteaza la educatia ta elementara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci,............ concluzia !!! eu nu am tras niciuna, .................... voi ???

Ok, sa fac un rezumat.

 

In primul rind, stim toti ca motocicletele din Romania au 20,000 km.

 

In al doilea rind, toti fostii proprietari au avut grija de ele ca de ochii din cap. Si mai probabil sint obsesiv-compulsivi si-si duceau saptaminal odometrele la Institutul National de Metrologie, ca nu cumva sa masoara gresit si sa schimbe uleiul la 6000,1 km, in loc de 6000. De compensarea cu uzura cauciucurilor nici nu mai vorbim, a fost facuta cu dispozitive certificate TUV (nu ISO, pt. toti taranii) si calibrate corespunzator.

Astea fiind zise, dupa ce am stabilit ca motocicletele din Romania se afla toate in stare exceptionala, devine firesc sa recomandam cel mai scump ulei pe care-l puteti gasi. Daca nu reusiti sa gasiti pe piata noastra un ulei suficient de scump, exista varianta de a comanda din strainatate un butoi. Sigur veti putea sa-l imparti cu alti motociclisti, posesori motociclete cu 20,000 km pe bord. Oricum, veti consuma destul de mult din el, pentru ca recomandam 6-7 cicluri de spalare a motorului inainte de orice schimb.

 

Cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gn77b :10:

 

Atata tam-tam pentru ulei, de zici ca ii pui otrava in motor daca pui o anumita vascozitate, sau o anumita firma. Baga acolo o marca de ulei mai cunoscuta (ca stii ca aia nu fac uleiul in cazanul de tuica), sa fie de motocicleta, si ii bagi 10w40. Data viitoare incerci si 15w50. Si cu care ti s-a parut mai ok, cu ala continui. Si asa, marea majoritate nici nu cred ca sesizeaza vreo diferenta. Efectul placebo trebuie luat in considerare.

 

Sincer, chestia asta cu uleiul mi se pare aiurea rau. E ca si cum ai intreba: ce odorizant sa imi pun la wc? Bref sau Peak? Da, dar de care? Albastru sau verde? Gel sau solid? Da-l in gura ma-sii, e odorizant de wc, incerci mai multe si dupa aia il cumperi mereu pe ala care ti s-a parut tie mai bun. :D Nu crapa vasul de toaleta cu niciunul. Asa si cu uleiul de motor. Cat timp e ulei de motocicleta de care ai mai auzit si se apropie (sau e chiar identic) ca vascozitate cu ce recomanda constructorul motocicletei, nu explodeaza motorul sau cutia daca il folosesti. E special facut pentru asa ceva. E adevarat, exista o anumita diferenta intre doua tipuri de ulei, dar nu atat de mare incat sa iti fie frica sa mai pornesti motocicleta daca ai ulei x si nu ai y.

 

In concluzie, nu inteleg de ce tot timpul oamenii pun intrebarea "ce ulei sa imi pun?" . Uleiul de gatit are un impact direct asupra ta (ca mananci din el), dar nu cred ca intri pe vreun forum in care sa intrebi ce ulei de gatit sa folosesti :)

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cit timp domnul Dedant se cearta cu obsesivul compulsiv Cesar, acesta din urma schimba sute de litri de ulei in " amaritul" lui de atelier moto (care culmea, are si salon de oaspeti), si numarul de clienti e din ce in ce mai mare (nu am dus niciodata motocicleta mea la el). Nu stiu ce urmareste Dedant, dar are prea multa teorie (nu ca ar fi rau) dar practica prea putina. Repet pt a nspea oara: moto de viteza care dezvolta peste 100cai la roata, ard foarte multa benzina, automat se degaja multa caldura, propulsoarele sint foarte usoare, adica au putin matarial care sa preia caldura, temperatura creste extrem de rapid , uleiul care circula in acele zone incalzite devine apa, e vorba poate de citeva secunde doar, dar distrugerea e pe masura. Da, daca accelerezi usor, progresiv, e cu totul altceva, dar daca ii dai blana, cum ii dau foarte multi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...