Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cbr 600f4.

Batranica are 16 ani. O am eu de 6. Merge impecabil, întotdeauna i-am pus Motul.

Initial 10W40 5100, apoi am trecut la 15W50. Tot Motul.

Cutia schimba impecabil, schimbul il fac cam la 4000 de km.

De ceva vreme observ ca trece un pic greu din N in viteza a doua.

Sunt pilaf la mecanica asa ca intreb, este de la ulei sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici nu vorbim despre uleiul din gura care se scurge pe tastatura. Vorbeam de specificatiile uleiului pentru VFR800 FI RC46, respctiv SE-SG API . Motul 5100 are Specificatii: API SM / SL / SJ / SH / SG. Motul 7100 are Specificatii: API SN / SM / SL / SJ / SH / SG ​Deci amandoua sunt bune pentru VFR. Eu spuneam doar ce am ales pentru motorul meu.

 

P.S. Superbug , mi-am uitat cumva cartea service la tine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Superbug , mi-am uitat cumva cartea service la tine?

 

bleagongi, la mine in servis sigur nu ai fost, nu iti permiti , gasesti mai ieftin si eu n-as pune niciodata motul intr-o motocicleta.

 

Cred ca ai vrut sa spui 15.

vexzi-ti de drumul tau ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma roade o curiozitate. De ce la 99% din baile de ulei pe care le-am vazut, gauroiul de scurgere e ceva mai sus decat punctul cel mai inferior, astfel ca din slamul depus tot ramane cate ceva? Problema resturilor metalice sa zicem ca s-ar rezolva cu un buson magnetic, iar slamul nu e insemnat incat ca colmateze filtrul de ulei. E ceva atat de simplu ca materialul necesar filetului e mai mult, deci e/ar fi logic ca materialul sa se intinda inspre inautru, dar am vazut o gramada cu o buza spre exterior(si spre interior)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la R1 e cum spune Banzay. Trebuie inclinata motocicleta pe partea stinga cca 30grd. Ideal, curge tot uleiul la 45 gr inclinatie. Am schimbat si eu fundul baii de ulei, gaura de scurgere e destul de sus. Daca n-o inclin, ramin 0.6-0.7l de ulei nescursi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

99% din baile pe care le-am vazut eu nu erau asa!

Ma refer inclusiv la masini. La moto, uite ca nu mai imi aduc aminte.

 

Pai nu o tii pe cric cand scurgi uleiul? Al ei, nu stander?

Ce te faci cand nu ai cric la masina? :D La cielo de exemplu, parca era fix pe fund, la altele nu e asa, unele avand 'dopul' chiar pe latul baii, undeva la ~1cm. La un renault master, materialul in care are filet busonul e continuat cam 8mm si ramane destula mizerie. Aici de exemplu, baie aseamanatoare, insa eu am gasit o mazga serioasa.

baie-ulei-renault-master-2006-2-5-dci-fd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Da, iti pot recomanda un articol din care poti o hotarire. Aviz amatorilor care-si iau ulei si piese de la "dealeri autorizati".

 

https://www.4tuning.ro/piese-si-accesorii-auto/uleiul-de-motor-contrafacut-in-rusia-a-inundat-toata-europa-de-est-28898.html

s-a inteleg ca astia se ocupau doar de piata auto ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut.

Nu stiu daca e locul potrivit pentru intrebarea mea legata de schimbul de ulei. Am cautat pe forum dar nu am gasit raspuns. Chiar daca e o intrebare idioata, here we go, pt ca sunt curios: daca las aprox 2 sapt motorul fara ulei, pana il bag pe cel nou e vre-o problema? Problema e busonul de la baia de ulei care s-a fisurat si dureaza pana comand altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nimic. Doar sa nu uiti si sa incerci sa o pornesti. S-a intamplat inclusiv in serviceuri pe la noi; majoritatea mecanicilor leaga de cheie/rezervor/jug cate o eticheta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de raspuns.

Se pare ca e o problema cu busonul la BMW F650GS, se rotunjeste capul repede si nu mai prinde cheia, mai ales daca e strans prea tare. Nu am reusit sa il desfac decat cu dalta si l-am nenorocit si nu am gasit altul decat pe 2 situri in stoc la furnizor. Asa ca o sa dureze ceva zile pana imi vine.

De pornit nu il porneste nimeni in afara de mine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune eticheta! Eu fac asa la orice auto sau moto la care scot vreun lichid, vreo piesa sau am vreo tava dedesubt etc. Paza buna.

Ar fi bine sa astupi gaura, chiar si cu o carpa indesata acolo. La o Aprilia Pegaso mi s-a intamplat sa desfac f usor busonu. Nu mai avea filet in carter aproape deloc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Nu stiu daca e locul potrivit pentru intrebarea mea legata de schimbul de ulei. Am cautat pe forum dar nu am gasit raspuns. Chiar daca e o intrebare idioata, here we go, pt ca sunt curios: daca las aprox 2 sapt motorul fara ulei, pana il bag pe cel nou e vre-o problema? Problema e busonul de la baia de ulei care s-a fisurat si dureaza pana comand altul.

citeste manualul , ai 2 pompe de ulei , se pot dezamorsa daca motocicleta sta mult timp fara ulei in carter(chiar daca e "uscat")

 

daca nu te descurci cu manualul ai tutoriale pe net special pentru asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, poate unul mai priceput imi poate da si mie un sfat pe aici, daca am folosit pentru 800 de km un motul 7100 15W50(mai vascos) pot reveni la vascozitatea data de fabricant si anume 10w40? Motocicleta despre care vorbesc aici: yamaha mt 03 660cc din 2006(1 piston). Precizez ca nu scoate fum si nu are probleme.

PS: Intreb asta deoarece mi se pare ca ralantiul este mai greoi putin si mai instabil cu 15w50, sa fie doar in imaginatia mea :-?

Editat de Andrei-LKY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti pot explica doar intreb, dupa schimbul efectuat am fost nevoit sa maresc putin ralantiul deoarece uneori(motor dus in temperatura de functionare) la o acceleratie rapida si scurta(pe liber, urca de la 1400 pana pe la 3500) si cand revenea murea motorul. L-am urcat la 1500 dar as vrea sa trec pe 10w40 mai mult pentru ca asta recomanda Yamaha pe acest tip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...