Sari la conținut

Injectie - porneste greu dimineata


Postări Recomandate

Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata.

 

In ultima vreme, motorul porneste foarte greu cand este rece. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm.

Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile.

In ultimele 3 zile n-am reusit s-o pornesc dimineata pe frig (8°C) fiindca bateria nu ma lasa "sa dau la cheie" decat de 2-3 ori, altfel risc sa n-o mai pornesc niciodata. La pranz (16-18°C) reusesc, dar foarte greu.

 

Care ar putea fi problema?

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata.

 

In ultima vreme, motorul porneste foarte greu dimineata. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm.

Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile.

 

Care ar putea fi problema?

 

Jocul la supape :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata.

 

In ultima vreme, motorul porneste foarte greu cand este rece. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm.

Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile.

In ultimele 3 zile n-am reusit s-o pornesc dimineata pe frig (8°C) fiindca bateria nu ma lasa "sa dau la cheie" decat de 2-3 ori, altfel risc sa n-o mai pornesc niciodata. La pranz (16-18°C) reusesc, dar foarte greu.

 

Care ar putea fi problema?

 

 

eu zic sa incepi totusi prin schimbarea bateriei.

la ce ai descris acolo, motorul ala trebuie sa fie in stare tip-top, fara probleme la supape, compresii sau altele de genul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta este Yamaha TDM900A 2006, 53'000 Km. Bujii schimbate la 40'000 km cu Denso, filtru de aer schimbat si injectia sincronizata tot atunci, ulei 10w40 schimbat la 50'000, bateria originala (cam slaba) de 10 Ah. Socul automat (mecanic, actionat de caldura motorului) functioneaza. Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat). Motorul n-a fost desfacut niciodata.

 

In ultima vreme, motorul porneste foarte greu cand este rece. Porneste doar cu acceleratia deschisa si dupa ce porneste trebuie sa-l tin accelerat la peste 3500 rpm, alfel se opreste. Dupa 20-30 de secunde, functioneaza normal la 1500 rpm (socul ramane deschis ~3 min.). La cald porneste imediat fara acceleratie si turatia este stabila la 1100 rpm.

Am incercat sa setez amestecul la -10 si +50, fara rezultate vizibile.

In ultimele 3 zile n-am reusit s-o pornesc dimineata pe frig (8°C) fiindca bateria nu ma lasa "sa dau la cheie" decat de 2-3 ori, altfel risc sa n-o mai pornesc niciodata. La pranz (16-18°C) reusesc, dar foarte greu.

 

Care ar putea fi problema?

Poate sa fie si de a supape,jocuri lipsa si compresie scazuta,dar se poate verifica usor cu un test compresie.

La fel si din cauza unei baterie slabe.

Am o neclaritate ce ai vrut sa spui cu asta:Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat).

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocul la supape :)

Mi-era frica ca o sa zici asta, dar o tin ca pe ultima solutie.

 

eu zic sa incepi totusi prin schimbarea bateriei.

la ce ai descris acolo, motorul ala trebuie sa fie in stare tip-top, fara probleme la supape, compresii sau altele de genul asta.

Astept sa vina Varta pe stoc.

Dar cum ar putea sa fie bateria de vina pentru faptul ca motorul nu sta pornit? Trage atat de mult curent de incarcare incat nu mai ramane pentru CDI la turatii mici?

 

Am o neclaritate ce ai vrut sa spui cu asta:Amestecul benzina/aer este setat pe 25, cu interval intre -127 (sarac) si +128 (bogat).

Cantitatea de benzina pe care o introduc injectoarele se poate ajusta digital de la butoanele din bord. Exista setare pe fiecare cilindru cu valori intre -127 si 128.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13.000km cu un set de bujii? Verifica gap-ul la electrozi, ca o parte din investigatie.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile originale (nu mai tin minte marca) si erau in parametri si la revizia de 10'000 si la 20'000 cand le-am schimbat. Urmatoarele (NGK), tot in stare excelenta erau la 40'000. Nu vad de ce astea ar fi distruse dupa 13'000.

Chestia e ca mi-e lene sa demontez juma' de motor sa ajung la ele. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baterie, bujii, in ordinea asta. altceva nu are ce sa fie :)

 

posibil bujiile sa nu fie originale si sa fie facaturi, bateria daca e aproape moarata la turatii mici are tendinta sa suga curent ca sa se incarce decat sa dea scanteie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello...exact aceeasi problema am avut-o si eu la mobra mea. Am scris asta si pe topicul destinat...am schimbat bujii, am verificat si am curatat contacte...bla bla...pana la urma am gasit buba...bateria. Am schimbat-o si ...la drum !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-era frica ca o sa zici asta, dar o tin ca pe ultima solutie.

 

 

Astept sa vina Varta pe stoc.

Dar cum ar putea sa fie bateria de vina pentru faptul ca motorul nu sta pornit? Trage atat de mult curent de incarcare incat nu mai ramane pentru CDI la turatii mici?

 

 

Cantitatea de benzina pe care o introduc injectoarele se poate ajusta digital de la butoanele din bord. Exista setare pe fiecare cilindru cu valori intre -127 si 128.

Aia este CO sau fuel trim.

Asta inseamna ca se poate pune sau scadea PROCENTE peste harta de benzina pe fiecare cilindru.

PS, Este cam mult +25 ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bateria daca ai posibilitatea, pe un capacitmetru! Daca iti indica faptul ca este inca in parametrii atunci merita s-o incarci pe un redresor si sa mai incerci o data s-o pornesti. Daca nici dupa aceasta operatiune nu porneste trebuiesc verificate bujiile si resincronizate injectoarele. Jocul la supape cred ca a fost verificat la una din reviziile anterioare deci nu cred ca merita efortul.

Vezi sa ai benzina buna, daca e cea de anu trecut schimb-o!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baterie, bujii, in ordinea asta. altceva nu are ce sa fie :)

 

posibil bujiile sa nu fie originale si sa fie facaturi, bateria daca e aproape moarata la turatii mici are tendinta sa suga curent ca sa se incarce decat sa dea scanteie.

 

exact

testat la varadero 2004

bateria ok, ( nu stiam ca e pe duca) , pornea ok, dupa 2 - 3 ture de " motor" ,.

acum cu cea noua, porneste doar cand ii arat cheia..parca e electirc

bujiile la mine se verifica la 24.000 si se schimba la 48.000 ( asa da cartea ) si la 50 .000 cand le am scos erau perfecte ( optic) si mergeau perfect

dar le-am schimbat de " fitze".

 

statistic vorbin aceste "Cauze" sunt in topul motivelor de pornire greoaie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

dar le-am schimbat de " fitze".

 

Nu e nici o fitza, bujiile se schimba preventiv la numarul de km indicati de producatorul mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat bateria si tot n-a pornit!

Am demontat bujiile: erau negre si pline de benzina. Le-am uscat si le-am curatat cu peria de sarma. Ochiometric, distanta intre electrozi era buna si nu se vedeau urme de uzura. Dupa ce le-am montat la loc am setat amestecul pe -10/-10 si am incercat din nou s-o pornesc. A facut de 2 ori pâr-pâr si aia a fost tot. N-a vrut sa porneasca desi curent era. Am demontat din nou bujiile. Nu mai erau negre dar erau din nou pline de benzina. Le-am uscat si curatat din nou si am incercat s-o pornesc. Nimic! Nici macar un semn ca ar vrea sa porneasca.

 

Deci benzina este; curent este; scanteie este la ambele bujii - am verificat. Ce altceva sa-i mai fac??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si le-am curatat cu peria de sarma.

Asta nu am auzit-o decat pe la daciile alea vechi. Ia o pereche de bujii noi si incearca... E posibil sa o ia din prima :) Am inecat si eu asa o mobra in miezul iernii si pana nu am schimbat bujiile nu mai voia sa o ia. O lua dupa la sfert, chiar si la temperaturi cu minus ceva grade bune.

 

PS: bujiile alea vechi de care vorbeam aveau ceva in genul 6-7000 km, daca ii aveau si pe aia...

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu prea e bine sa le curati cu perie de sarma, erau pareri ca sa poate strica de la asa ceva. Ars pe aragaz sau cu o lampa da rezultate bune. Si daca e inecata rau, ajuta sa mai invarti motor ('pornire') fara bujiile montate. Asa mai arunca din benzina afara.

Si eu as incerca cu un set bujii noi.

 

Bujiile - cand le-am scos prima data.

Da, mers bogat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...