Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

De unde e prostia asta ca sunt recomandate mai putin pentru mobre pe carburator?

Au viata cel putin dubla fata de cele clasice, normal ca sunt mai bune si isi merita banii intre 50-60 ron maxim. La Toyota, Honda se schimba la 120 de mii de km(asa e recomadat la revizii), alte pareri nu-si au rostul, ca nu sunt facute de noi, doar cei plictisiti mai pot comenta(spor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care sunt diferentele intre NGK DPR8EA-9 si DPR9EA-9. la NGK iridium la fel DPR8EIX-9 si DPR9EIX-9

 

citisem undeva ca una e calda si alta e rece dar nu stiu care si nici nu am inteles ce inseamna asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Bujiile iridium tin mai mult, astfel se schimba mai rar. Faptul ca ar da scanteie mai buna sau ar influenta performantele motorului sunt niste aberatii totale. Dupa stiinta mea prima data ar fi fost montate de Jaguar (parca in 1996) iar scopul declarat era ca nu trebuiesc schimbate pana la 120000 km marindu-se astfel intervalul de service.

Ce am observat eu la ele este ca se ineaca mult mai usor decat cele clasice daca ai probleme cu pornirea, poate e doar o impresie.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual la mine CR8EH-9 e recomandat pentru mers normal, iar CR9EH-9 pentru, citez "high speed riding", deci presupun ca e pentru utilizare indelungata in ture mari (nr foarte mare de aprinderi pe sec) si automat functionarea la o temperaturi mai mari .

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DPR8EA-9 este modelul standard de bujie la multe modele de motociclete. Daca bujia asta in functionare tinde sa se ude, adica sa functioneze sub temperatura de regim (de auto curatare) trebuie inlocuita cu o bujie m-ai calda DPR7EA-9. Daca bujia standard tinde sa functioneze prea fierbinte (peste temperatura de regim) trebuie inlocuita cu o bujie ceva m-ai rece DPR9EA-9. Gasesti cateva poze pe net sau pee forum unde sunt aratate diferite buji, iar acolo poti vedea care este diferenta intre o bujie care functioneaza prea rece (se ancraseaza) si una care functioneaza prea fierbinte (se topeste electrodul) Astea sunt cazurile extreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine viteza de croaziera este undeva la 4000 rpm zona rosie incepe de la 8500.

 

deci imi trebuie DPR8EA-9 sau echivalentul ei iridium DPR8EIX-9

cred ca iti trebuie ce scrie producatorul in manual :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti zic ce scrie in manual la Transalp care foloseste acelasi tip de bujii.

 

Daca motocicleta este folosita in mod normal fara un regim solicitant, mers distante scurte, drumuri obisnuite .. fara a fi ceea ce se spune la noi "fugarita" se pune DPR8EA - mai calda.

Daca motocicleta este folosita mai mult pentru calatorii lungi pentru perioade de mers la turatii mari lungi si constante - de exemplu excursii ff lungi, mers constant pe autostrada cu 120km/h - etc se pune DPR9EA - mai rece.

Pentru standardul NGK - cifra din mijloc e o echivalenta a cifrei termice, cu cat e mai mare bujia e mai "rece".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa am inteles eu lucrurile (fraza cu care ar trebui sa inceapa postul orice papagal care nu e sigur 100% pe ce zice).

bujie rece si calda se refera la capacitatea bujiei de a transfera caldura mai departe prin conductie termica (la chiulasa, aer etc). bujie rece inseama ca transferul de caldura va fi mai mare, deci virful electrodului va fi mai rece, bujie mai calda inseamna ca gratie conductiei termice mai reduse virful electrodului va fi mai cald.

regula e ca ar trebui bujii mai calde pentru motoare care sint folosite la turatii mai mici (pentru ca amestecul sa se aprinda mai usor) si bujii mai reci pentru motoare mai forjate.

daca nu folosesti tipul potrivit de bujie (bujie prea calda cind nu e cazul) pot aparea probleme datorita pre-aprinderii amestecului.

banuiesc ca determinarea exacta a tipului potrivit de bujie depinde si de tipul/starea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LE: NGK ne invata despre bujii - http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...ex.asp?mode=nml

dar Doamne-fereste sa invatam ceva de pe Google si Wikipedia, ca asta ne face automat semidocti

Mesaj completat

de coma Belbody, am postat acelasi link simultan :wink:

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rationamentul care m-a facut sa ma hotarasc sa iau iridiu:

bujii normale pt. motorul meu, 46 RON in Romania http://adalmotors.ro/product_info.php?products_id=8154

bujii iridiu pt. motorul meu, 34 RON cu toate taxele, de pe ebay http://cgi.ebay.com/NGK-spark-plug-CR9EK-p...=item35a6c1ead8

 

mm, grea decizie... oare ce sa aleg?

 

pe site-ul Denso, dedicat exclusiv bujiilor Iridium e un FAQ interesant: http://www.densoiridium.com/faq.php

scrie destul de clar ca nu sint cai putere la pachet, ci pur si simplu tin mai mult deci garanteaza integritatea scinteii pt. o durata mai lunga de timp. in manualul de intretinere pt. motocicleta mea scrie ca bujiile se verifica la 6000 km si se schimba la 12000. pt. tipul meu de bujie distanta dintre electrozi e 0,6-0,7mm. eu ma gindesc ca daca la 12000km bujiile se schimba, probabil la 6-7-8 mii nu sint totusi ca noi, si asta cauzeaza probleme in special la turatii mici (si la pornire), unde e nevoie mai mult de o scinteie buna. mai banuiesc ca viteza de uzura a bujiilor depinde si de starea si de modul de utilizare a motorului.

atasez niste poze cu una din bujiile mele (NGK CR9EK) dupa ~10000km. eroziunea electrodului central e evidenta, la fel de evident e daca distanta dintre electrozi e sub 0,7 mm (a se nota ca si electrodul lateral e cu siguranta erodat, doar ca nu se observa din cauza pozitiei).

post-24366-1265450976_thumb.jpg

post-24366-1265450995_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa tina mai mult bujiile, luati-va cu mai multi electrozi, 2 sau 3 :wink:

 

Tot timpul scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electord; pe masura ce "se mananca" electordul, scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electrod, deci teoretic, daca ai 3 electrozi, schimbi bujia de 3 ori mai rar ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile iridium tin mai mult, astfel se schimba mai rar. Faptul ca ar da scanteie mai buna sau ar influenta performantele motorului sunt niste aberatii totale. Dupa stiinta mea prima data ar fi fost montate de Jaguar (parca in 1996) iar scopul declarat era ca nu trebuiesc schimbate pana la 120000 km marindu-se astfel intervalul de service.

Ce am observat eu la ele este ca se ineaca mult mai usor decat cele clasice daca ai probleme cu pornirea, poate e doar o impresie.

Aberatii totale sau partialale, nu sant foarte sigur. Ce am simtit eu pe un BMW E650/99. Cu bujiile originale si apoi cu Denso normale noi in 5000km nu reuseam sa merg in viteza 5 cu mai putin de 60km/h ca dadea in nas. Am schimbat bujiile cu Denso iridiu si imediat s-a simtit un mers mai rotund, o pornire mai usoara si puteam merge lejer in localitati cu vit 5 chiar si la 50km/h. Deci cuplu crescut la turatii mici. De atunci folosesc numai iridiu. Cu cele de anul trecut am facut 29700km si nu dau semne de oboseala. Evident in primavara le schimb. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa tina mai mult bujiile, luati-va cu mai multi electrozi, 2 sau 3 :wink:

 

Tot timpul scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electord; pe masura ce "se mananca" electordul, scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electrod, deci teoretic, daca ai 3 electrozi, schimbi bujia de 3 ori mai rar ;)

vreun argument stiintific, link, ceva?

eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme.

Mesaj completat

PS: daca e cineva interesat, saptamina viitoare facem un group buy de bujii Iridium, ies la 34 lei/bucata la usa voastra + transport din Iasi pina la voi (comision 0 pentru mine). lista ramine deschisa inca citeva zile.

detalii: /index.php?showtopic=477838

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreun argument stiintific, link, ceva?

eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme.

Mesaj completat

PS: daca e cineva interesat, saptamina viitoare facem un group buy de bujii Iridium, ies la 34 lei/bucata la usa voastra + transport din Iasi pina la voi (comision 0 pentru mine). lista ramine deschisa inca citeva zile.

detalii: /index.php?showtopic=477838

http://www.ngk.de/Spark_plugs_with_multiple-grou.653.0.html

 

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Aberatii totale sau partialale, nu sant foarte sigur. Ce am simtit eu pe un BMW E650/99. Cu bujiile originale si apoi cu Denso normale noi in 5000km nu reuseam sa merg in viteza 5 cu mai putin de 60km/h ca dadea in nas. Am schimbat bujiile cu Denso iridiu si imediat s-a simtit un mers mai rotund, o pornire mai usoara si puteam merge lejer in localitati cu vit 5 chiar si la 50km/h. Deci cuplu crescut la turatii mici. De atunci folosesc numai iridiu. Cu cele de anul trecut am facut 29700km si nu dau semne de oboseala. Evident in primavara le schimb. :wink:

 

Probabil ca inainte erau bujiile pe duca si din acest motiv iti dadea in nas in 5-a la 50km/h ca sa nu mai vb de efectul placebo. Mie imi porneste mobra la sfert cu bujii normale iar de mers imi merge perfect in orice turatie (CBR600F2), daca bag iridium oare cum va porni pe urma? doar ii bag cheia in contact?

Nu zic ca bujiile iridium nu sunt bune dar nu mai aplecati urechea la povestile din reclama sau de pe net, avantajul net si dupa parerea mea si singurul este durata de viata mai mare care in timp duce la economii financiare si trecerea mai rara pe la service.

 

Mesaj completat

eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme.

 

Daca motorul pe care le montezi nu are specificat bujii cu mai multi electrozi in mod sigur face probleme. Un dobitoc a insistat sa-i montez bujii cu 4 electrozi pe un Opel Vectra B care avea specificat bujii cu 2 electrozi. I-am spus ca s-ar putea sa nu mearga dar citise el pe 4tuning.ro ca sunt mai bune, a doua zi s-a intors ca-i face probleme (intreruperi in sarcina si pornire grea la cald). Asa ca a cheltuit 200 lei aiurea iar asta nu e un exemplu singular.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul pe care le montezi nu are specificat bujii cu mai multi electrozi in mod sigur face probleme. Un dobitoc a insistat sa-i montez bujii cu 4 electrozi pe un Opel Vectra B care avea specificat bujii cu 2 electrozi. I-am spus ca s-ar putea sa nu mearga dar citise el pe 4tuning.ro ca sunt mai bune, a doua zi s-a intors ca-i face probleme (intreruperi in sarcina si pornire grea la cald). Asa ca a cheltuit 200 lei aiurea iar asta nu e un exemplu singular.

Nu vad care ar fii diferenta intre o bujie cu 2 si unu cu 4 electrozi; oricum scantia se formeaza intre centru si cel mai apropiat dintre ei, asa ca problema la masina lui nu cred ca era legata de nr. electrozilor. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corleone ... eu cred ca tu vorbesti din auzite... toata lumea zice ca nu se inneaca iridium...tu zici ca se inneaca mai usor ...+ ca povestea cu opelul e exact cum zice DanCata... nu poate avea probleme din cauza bujiilor in sarcina...mai repede fise pilaf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Nu vad care ar fii diferenta intre o bujie cu 2 si unu cu 4 electrozi; oricum scantia se formeaza intre centru si cel mai apropiat dintre ei, asa ca problema la masina lui nu cred ca era legata de nr. electrozilor. :wink:

 

Iti spun sincer ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica, eu am observat prin practica chestia asta. Cand au aparut bujiile cu mai multi electrozi am probat pe o Dacie niste bujii cu 3 electrozi date jos de pe un Golf IV, rezultatul a fost ca nu mai pornea asa ca i-am pus la loc Sinterom. Banuiesc ca este importanta aprinderea de fapt (bobina/bobinele de inductie).

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun sincer ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica, eu am observat prin practica chestia asta. Cand au aparut bujiile cu mai multi electrozi am probat pe o Dacie niste bujii cu 3 electrozi date jos de pe un Golf IV, rezultatul a fost ca nu mai pornea asa ca i-am pus la loc Sinterom. Banuiesc ca este importanta aprinderea de fapt (bobina/bobinele de inductie).

pe langa faptul ca bujiile se deosebesc una de alta dupa temperatura din camera de ardere unde sunt folosite, se mai deosebesc si prin distanta iintre "side electrode" si elementul central, numit si "center electrode".

 

Aceasta distanta se poate masura cu un dispozitiv ca si asta:

 

180px-Spark_plug_gauge.jpg

 

care nu este altceva decat un disc etalonat la care grosimea "buzei" creste progresiv, fiind inscriptionata pe disc :wink:

 

asadar dacia nu merge cu bujii de Golf sau cu bujii de SS Enterprise din motivele mai sus enumerate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
corleone ... eu cred ca tu vorbesti din auzite... toata lumea zice ca nu se inneaca iridium...tu zici ca se inneaca mai usor ...+ ca povestea cu opelul e exact cum zice DanCata... nu poate avea probleme din cauza bujiilor in sarcina...mai repede fise pilaf

 

Vezi ca mai e un topic in care Adam se plange ca i se ineaca repede bujiile iridium si mai stiu si altii. Problema nu era de la fise, era de la bujiile cu 4 electrozi, imediat ce i-am pus bujiile recomandate de producator motorul a inceputa sa functioneze corect, deci nu si-au revenit fisele ca prin minune. Eu stiam dinainte acest lucru doar ca respectivul cu Opelul era bolnav de tuning desi era afon la masini. Puneti tu bujii cu 4 electrozi si ne spui si noua daca esti asa sigur de ele.

Iar la chestia cu "din auzite" n-ai nimerit-o, am reparat mai multe fiare de cate fire ai tu in cap (sper ca nu esti chelios ;) ).

 

Mesaj completat

pe langa faptul ca bujiile se deosebesc una de alta dupa temperatura din camera de ardere unde sunt folosite, se mai deosebesc si prin distanta iintre "side electrode" si elementul central, numit si "center electrode".

 

Aceasta distanta se poate masura cu un dispozitiv ca si asta:

 

180px-Spark_plug_gauge.jpg

 

care nu este altceva decat un disc etalonat la care grosimea "buzei" creste progresiv, fiind inscriptionata pe disc :wink:

 

asadar dacia nu merge cu bujii de Golf sau cu bujii de SS Enterprise din motivele mai sus enumerate.

 

Deci sa inteleg ca tu cand cumperi bujii ai scula asta dupa tine...

 

Stiu si eu cum se catalogheaza bujiile, cand am spus ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica m-am referit la altceva si anume ca nu stiu exact cum lucreaza bujiile cu mai multi electrozi iar aici ma refer sa stiu practic nu teoretic, de teorie e plin internetul.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...