cristi cbr Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 am eu pe de un sezon pe cbr f3. cica tin mai mult, alte diferente intre cele normale si astea chiar nu am gasit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 /index.php?...lite=%2Biridium Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 /index.php?...lite=%2Biridium Nu prea m-am lamurit cu ce am gasit acolo, singurul topic mai "elaborat" avea 3 pagini in care unu spunea ca are si ca is bune, altu ca fac arderea mai bine, altul ca tin mai mult S.a.m.d. ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 De unde e prostia asta ca sunt recomandate mai putin pentru mobre pe carburator? Au viata cel putin dubla fata de cele clasice, normal ca sunt mai bune si isi merita banii intre 50-60 ron maxim. La Toyota, Honda se schimba la 120 de mii de km(asa e recomadat la revizii), alte pareri nu-si au rostul, ca nu sunt facute de noi, doar cei plictisiti mai pot comenta(spor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 care sunt diferentele intre NGK DPR8EA-9 si DPR9EA-9. la NGK iridium la fel DPR8EIX-9 si DPR9EIX-9 citisem undeva ca una e calda si alta e rece dar nu stiu care si nici nu am inteles ce inseamna asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Bujiile iridium tin mai mult, astfel se schimba mai rar. Faptul ca ar da scanteie mai buna sau ar influenta performantele motorului sunt niste aberatii totale. Dupa stiinta mea prima data ar fi fost montate de Jaguar (parca in 1996) iar scopul declarat era ca nu trebuiesc schimbate pana la 120000 km marindu-se astfel intervalul de service. Ce am observat eu la ele este ca se ineaca mult mai usor decat cele clasice daca ai probleme cu pornirea, poate e doar o impresie. Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) In manual la mine CR8EH-9 e recomandat pentru mers normal, iar CR9EH-9 pentru, citez "high speed riding", deci presupun ca e pentru utilizare indelungata in ture mari (nr foarte mare de aprinderi pe sec) si automat functionarea la o temperaturi mai mari . Editat Februarie 6, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 DPR8EA-9 este modelul standard de bujie la multe modele de motociclete. Daca bujia asta in functionare tinde sa se ude, adica sa functioneze sub temperatura de regim (de auto curatare) trebuie inlocuita cu o bujie m-ai calda DPR7EA-9. Daca bujia standard tinde sa functioneze prea fierbinte (peste temperatura de regim) trebuie inlocuita cu o bujie ceva m-ai rece DPR9EA-9. Gasesti cateva poze pe net sau pee forum unde sunt aratate diferite buji, iar acolo poti vedea care este diferenta intre o bujie care functioneaza prea rece (se ancraseaza) si una care functioneaza prea fierbinte (se topeste electrodul) Astea sunt cazurile extreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 la mine viteza de croaziera este undeva la 4000 rpm zona rosie incepe de la 8500. deci imi trebuie DPR8EA-9 sau echivalentul ei iridium DPR8EIX-9 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 la mine viteza de croaziera este undeva la 4000 rpm zona rosie incepe de la 8500. deci imi trebuie DPR8EA-9 sau echivalentul ei iridium DPR8EIX-9 cred ca iti trebuie ce scrie producatorul in manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 sunt trecute ambele coduri in manual d-aia intreb. si nu da explicatii despre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Iti zic ce scrie in manual la Transalp care foloseste acelasi tip de bujii. Daca motocicleta este folosita in mod normal fara un regim solicitant, mers distante scurte, drumuri obisnuite .. fara a fi ceea ce se spune la noi "fugarita" se pune DPR8EA - mai calda. Daca motocicleta este folosita mai mult pentru calatorii lungi pentru perioade de mers la turatii mari lungi si constante - de exemplu excursii ff lungi, mers constant pe autostrada cu 120km/h - etc se pune DPR9EA - mai rece. Pentru standardul NGK - cifra din mijloc e o echivalenta a cifrei termice, cu cat e mai mare bujia e mai "rece". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 asa am inteles eu lucrurile (fraza cu care ar trebui sa inceapa postul orice papagal care nu e sigur 100% pe ce zice). bujie rece si calda se refera la capacitatea bujiei de a transfera caldura mai departe prin conductie termica (la chiulasa, aer etc). bujie rece inseama ca transferul de caldura va fi mai mare, deci virful electrodului va fi mai rece, bujie mai calda inseamna ca gratie conductiei termice mai reduse virful electrodului va fi mai cald. regula e ca ar trebui bujii mai calde pentru motoare care sint folosite la turatii mai mici (pentru ca amestecul sa se aprinda mai usor) si bujii mai reci pentru motoare mai forjate. daca nu folosesti tipul potrivit de bujie (bujie prea calda cind nu e cazul) pot aparea probleme datorita pre-aprinderii amestecului. banuiesc ca determinarea exacta a tipului potrivit de bujie depinde si de tipul/starea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Uite aici si cateva explicatii pentru bujiile NGK: http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...p2.asp?mode=nml Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) LE: NGK ne invata despre bujii - http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...ex.asp?mode=nml dar Doamne-fereste sa invatam ceva de pe Google si Wikipedia, ca asta ne face automat semidocti Mesaj completat de coma Belbody, am postat acelasi link simultan Editat Februarie 6, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) rationamentul care m-a facut sa ma hotarasc sa iau iridiu: bujii normale pt. motorul meu, 46 RON in Romania http://adalmotors.ro/product_info.php?products_id=8154 bujii iridiu pt. motorul meu, 34 RON cu toate taxele, de pe ebay http://cgi.ebay.com/NGK-spark-plug-CR9EK-p...=item35a6c1ead8 mm, grea decizie... oare ce sa aleg? pe site-ul Denso, dedicat exclusiv bujiilor Iridium e un FAQ interesant: http://www.densoiridium.com/faq.php scrie destul de clar ca nu sint cai putere la pachet, ci pur si simplu tin mai mult deci garanteaza integritatea scinteii pt. o durata mai lunga de timp. in manualul de intretinere pt. motocicleta mea scrie ca bujiile se verifica la 6000 km si se schimba la 12000. pt. tipul meu de bujie distanta dintre electrozi e 0,6-0,7mm. eu ma gindesc ca daca la 12000km bujiile se schimba, probabil la 6-7-8 mii nu sint totusi ca noi, si asta cauzeaza probleme in special la turatii mici (si la pornire), unde e nevoie mai mult de o scinteie buna. mai banuiesc ca viteza de uzura a bujiilor depinde si de starea si de modul de utilizare a motorului. atasez niste poze cu una din bujiile mele (NGK CR9EK) dupa ~10000km. eroziunea electrodului central e evidenta, la fel de evident e daca distanta dintre electrozi e sub 0,7 mm (a se nota ca si electrodul lateral e cu siguranta erodat, doar ca nu se observa din cauza pozitiei). Editat Februarie 6, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Ca sa tina mai mult bujiile, luati-va cu mai multi electrozi, 2 sau 3 Tot timpul scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electord; pe masura ce "se mananca" electordul, scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electrod, deci teoretic, daca ai 3 electrozi, schimbi bujia de 3 ori mai rar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Bujiile iridium tin mai mult, astfel se schimba mai rar. Faptul ca ar da scanteie mai buna sau ar influenta performantele motorului sunt niste aberatii totale. Dupa stiinta mea prima data ar fi fost montate de Jaguar (parca in 1996) iar scopul declarat era ca nu trebuiesc schimbate pana la 120000 km marindu-se astfel intervalul de service.Ce am observat eu la ele este ca se ineaca mult mai usor decat cele clasice daca ai probleme cu pornirea, poate e doar o impresie. Aberatii totale sau partialale, nu sant foarte sigur. Ce am simtit eu pe un BMW E650/99. Cu bujiile originale si apoi cu Denso normale noi in 5000km nu reuseam sa merg in viteza 5 cu mai putin de 60km/h ca dadea in nas. Am schimbat bujiile cu Denso iridiu si imediat s-a simtit un mers mai rotund, o pornire mai usoara si puteam merge lejer in localitati cu vit 5 chiar si la 50km/h. Deci cuplu crescut la turatii mici. De atunci folosesc numai iridiu. Cu cele de anul trecut am facut 29700km si nu dau semne de oboseala. Evident in primavara le schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Ca sa tina mai mult bujiile, luati-va cu mai multi electrozi, 2 sau 3 Tot timpul scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electord; pe masura ce "se mananca" electordul, scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electrod, deci teoretic, daca ai 3 electrozi, schimbi bujia de 3 ori mai rar vreun argument stiintific, link, ceva? eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme. Mesaj completat PS: daca e cineva interesat, saptamina viitoare facem un group buy de bujii Iridium, ies la 34 lei/bucata la usa voastra + transport din Iasi pina la voi (comision 0 pentru mine). lista ramine deschisa inca citeva zile. detalii: /index.php?showtopic=477838 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 vreun argument stiintific, link, ceva?eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme. Mesaj completat PS: daca e cineva interesat, saptamina viitoare facem un group buy de bujii Iridium, ies la 34 lei/bucata la usa voastra + transport din Iasi pina la voi (comision 0 pentru mine). lista ramine deschisa inca citeva zile. detalii: /index.php?showtopic=477838 http://www.ngk.de/Spark_plugs_with_multiple-grou.653.0.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 deci in final e ceva de genul ori iridium, ori mai multi electrozi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Aberatii totale sau partialale, nu sant foarte sigur. Ce am simtit eu pe un BMW E650/99. Cu bujiile originale si apoi cu Denso normale noi in 5000km nu reuseam sa merg in viteza 5 cu mai putin de 60km/h ca dadea in nas. Am schimbat bujiile cu Denso iridiu si imediat s-a simtit un mers mai rotund, o pornire mai usoara si puteam merge lejer in localitati cu vit 5 chiar si la 50km/h. Deci cuplu crescut la turatii mici. De atunci folosesc numai iridiu. Cu cele de anul trecut am facut 29700km si nu dau semne de oboseala. Evident in primavara le schimb. Probabil ca inainte erau bujiile pe duca si din acest motiv iti dadea in nas in 5-a la 50km/h ca sa nu mai vb de efectul placebo. Mie imi porneste mobra la sfert cu bujii normale iar de mers imi merge perfect in orice turatie (CBR600F2), daca bag iridium oare cum va porni pe urma? doar ii bag cheia in contact? Nu zic ca bujiile iridium nu sunt bune dar nu mai aplecati urechea la povestile din reclama sau de pe net, avantajul net si dupa parerea mea si singurul este durata de viata mai mare care in timp duce la economii financiare si trecerea mai rara pe la service. Mesaj completat eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme. Daca motorul pe care le montezi nu are specificat bujii cu mai multi electrozi in mod sigur face probleme. Un dobitoc a insistat sa-i montez bujii cu 4 electrozi pe un Opel Vectra B care avea specificat bujii cu 2 electrozi. I-am spus ca s-ar putea sa nu mearga dar citise el pe 4tuning.ro ca sunt mai bune, a doua zi s-a intors ca-i face probleme (intreruperi in sarcina si pornire grea la cald). Asa ca a cheltuit 200 lei aiurea iar asta nu e un exemplu singular. Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Daca motorul pe care le montezi nu are specificat bujii cu mai multi electrozi in mod sigur face probleme. Un dobitoc a insistat sa-i montez bujii cu 4 electrozi pe un Opel Vectra B care avea specificat bujii cu 2 electrozi. I-am spus ca s-ar putea sa nu mearga dar citise el pe 4tuning.ro ca sunt mai bune, a doua zi s-a intors ca-i face probleme (intreruperi in sarcina si pornire grea la cald). Asa ca a cheltuit 200 lei aiurea iar asta nu e un exemplu singular. Nu vad care ar fii diferenta intre o bujie cu 2 si unu cu 4 electrozi; oricum scantia se formeaza intre centru si cel mai apropiat dintre ei, asa ca problema la masina lui nu cred ca era legata de nr. electrozilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 corleone ... eu cred ca tu vorbesti din auzite... toata lumea zice ca nu se inneaca iridium...tu zici ca se inneaca mai usor ...+ ca povestea cu opelul e exact cum zice DanCata... nu poate avea probleme din cauza bujiilor in sarcina...mai repede fise pilaf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Nu vad care ar fii diferenta intre o bujie cu 2 si unu cu 4 electrozi; oricum scantia se formeaza intre centru si cel mai apropiat dintre ei, asa ca problema la masina lui nu cred ca era legata de nr. electrozilor. Iti spun sincer ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica, eu am observat prin practica chestia asta. Cand au aparut bujiile cu mai multi electrozi am probat pe o Dacie niste bujii cu 3 electrozi date jos de pe un Golf IV, rezultatul a fost ca nu mai pornea asa ca i-am pus la loc Sinterom. Banuiesc ca este importanta aprinderea de fapt (bobina/bobinele de inductie). Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.