B.B. Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Uite aici si cateva explicatii pentru bujiile NGK: http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...p2.asp?mode=nml Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) LE: NGK ne invata despre bujii - http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...ex.asp?mode=nml dar Doamne-fereste sa invatam ceva de pe Google si Wikipedia, ca asta ne face automat semidocti Mesaj completat de coma Belbody, am postat acelasi link simultan Editat Februarie 6, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) rationamentul care m-a facut sa ma hotarasc sa iau iridiu: bujii normale pt. motorul meu, 46 RON in Romania http://adalmotors.ro/product_info.php?products_id=8154 bujii iridiu pt. motorul meu, 34 RON cu toate taxele, de pe ebay http://cgi.ebay.com/NGK-spark-plug-CR9EK-p...=item35a6c1ead8 mm, grea decizie... oare ce sa aleg? pe site-ul Denso, dedicat exclusiv bujiilor Iridium e un FAQ interesant: http://www.densoiridium.com/faq.php scrie destul de clar ca nu sint cai putere la pachet, ci pur si simplu tin mai mult deci garanteaza integritatea scinteii pt. o durata mai lunga de timp. in manualul de intretinere pt. motocicleta mea scrie ca bujiile se verifica la 6000 km si se schimba la 12000. pt. tipul meu de bujie distanta dintre electrozi e 0,6-0,7mm. eu ma gindesc ca daca la 12000km bujiile se schimba, probabil la 6-7-8 mii nu sint totusi ca noi, si asta cauzeaza probleme in special la turatii mici (si la pornire), unde e nevoie mai mult de o scinteie buna. mai banuiesc ca viteza de uzura a bujiilor depinde si de starea si de modul de utilizare a motorului. atasez niste poze cu una din bujiile mele (NGK CR9EK) dupa ~10000km. eroziunea electrodului central e evidenta, la fel de evident e daca distanta dintre electrozi e sub 0,7 mm (a se nota ca si electrodul lateral e cu siguranta erodat, doar ca nu se observa din cauza pozitiei). Editat Februarie 6, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Ca sa tina mai mult bujiile, luati-va cu mai multi electrozi, 2 sau 3 Tot timpul scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electord; pe masura ce "se mananca" electordul, scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electrod, deci teoretic, daca ai 3 electrozi, schimbi bujia de 3 ori mai rar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Bujiile iridium tin mai mult, astfel se schimba mai rar. Faptul ca ar da scanteie mai buna sau ar influenta performantele motorului sunt niste aberatii totale. Dupa stiinta mea prima data ar fi fost montate de Jaguar (parca in 1996) iar scopul declarat era ca nu trebuiesc schimbate pana la 120000 km marindu-se astfel intervalul de service.Ce am observat eu la ele este ca se ineaca mult mai usor decat cele clasice daca ai probleme cu pornirea, poate e doar o impresie. Aberatii totale sau partialale, nu sant foarte sigur. Ce am simtit eu pe un BMW E650/99. Cu bujiile originale si apoi cu Denso normale noi in 5000km nu reuseam sa merg in viteza 5 cu mai putin de 60km/h ca dadea in nas. Am schimbat bujiile cu Denso iridiu si imediat s-a simtit un mers mai rotund, o pornire mai usoara si puteam merge lejer in localitati cu vit 5 chiar si la 50km/h. Deci cuplu crescut la turatii mici. De atunci folosesc numai iridiu. Cu cele de anul trecut am facut 29700km si nu dau semne de oboseala. Evident in primavara le schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Ca sa tina mai mult bujiile, luati-va cu mai multi electrozi, 2 sau 3 Tot timpul scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electord; pe masura ce "se mananca" electordul, scanteia se va forma intre centru si cel mai apropiat electrod, deci teoretic, daca ai 3 electrozi, schimbi bujia de 3 ori mai rar vreun argument stiintific, link, ceva? eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme. Mesaj completat PS: daca e cineva interesat, saptamina viitoare facem un group buy de bujii Iridium, ies la 34 lei/bucata la usa voastra + transport din Iasi pina la voi (comision 0 pentru mine). lista ramine deschisa inca citeva zile. detalii: /index.php?showtopic=477838 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 vreun argument stiintific, link, ceva?eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme. Mesaj completat PS: daca e cineva interesat, saptamina viitoare facem un group buy de bujii Iridium, ies la 34 lei/bucata la usa voastra + transport din Iasi pina la voi (comision 0 pentru mine). lista ramine deschisa inca citeva zile. detalii: /index.php?showtopic=477838 http://www.ngk.de/Spark_plugs_with_multiple-grou.653.0.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 deci in final e ceva de genul ori iridium, ori mai multi electrozi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Aberatii totale sau partialale, nu sant foarte sigur. Ce am simtit eu pe un BMW E650/99. Cu bujiile originale si apoi cu Denso normale noi in 5000km nu reuseam sa merg in viteza 5 cu mai putin de 60km/h ca dadea in nas. Am schimbat bujiile cu Denso iridiu si imediat s-a simtit un mers mai rotund, o pornire mai usoara si puteam merge lejer in localitati cu vit 5 chiar si la 50km/h. Deci cuplu crescut la turatii mici. De atunci folosesc numai iridiu. Cu cele de anul trecut am facut 29700km si nu dau semne de oboseala. Evident in primavara le schimb. Probabil ca inainte erau bujiile pe duca si din acest motiv iti dadea in nas in 5-a la 50km/h ca sa nu mai vb de efectul placebo. Mie imi porneste mobra la sfert cu bujii normale iar de mers imi merge perfect in orice turatie (CBR600F2), daca bag iridium oare cum va porni pe urma? doar ii bag cheia in contact? Nu zic ca bujiile iridium nu sunt bune dar nu mai aplecati urechea la povestile din reclama sau de pe net, avantajul net si dupa parerea mea si singurul este durata de viata mai mare care in timp duce la economii financiare si trecerea mai rara pe la service. Mesaj completat eu am citit ca bujiile cu mai multi electrozi genereaza alte probleme. Daca motorul pe care le montezi nu are specificat bujii cu mai multi electrozi in mod sigur face probleme. Un dobitoc a insistat sa-i montez bujii cu 4 electrozi pe un Opel Vectra B care avea specificat bujii cu 2 electrozi. I-am spus ca s-ar putea sa nu mearga dar citise el pe 4tuning.ro ca sunt mai bune, a doua zi s-a intors ca-i face probleme (intreruperi in sarcina si pornire grea la cald). Asa ca a cheltuit 200 lei aiurea iar asta nu e un exemplu singular. Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Daca motorul pe care le montezi nu are specificat bujii cu mai multi electrozi in mod sigur face probleme. Un dobitoc a insistat sa-i montez bujii cu 4 electrozi pe un Opel Vectra B care avea specificat bujii cu 2 electrozi. I-am spus ca s-ar putea sa nu mearga dar citise el pe 4tuning.ro ca sunt mai bune, a doua zi s-a intors ca-i face probleme (intreruperi in sarcina si pornire grea la cald). Asa ca a cheltuit 200 lei aiurea iar asta nu e un exemplu singular. Nu vad care ar fii diferenta intre o bujie cu 2 si unu cu 4 electrozi; oricum scantia se formeaza intre centru si cel mai apropiat dintre ei, asa ca problema la masina lui nu cred ca era legata de nr. electrozilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 corleone ... eu cred ca tu vorbesti din auzite... toata lumea zice ca nu se inneaca iridium...tu zici ca se inneaca mai usor ...+ ca povestea cu opelul e exact cum zice DanCata... nu poate avea probleme din cauza bujiilor in sarcina...mai repede fise pilaf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Nu vad care ar fii diferenta intre o bujie cu 2 si unu cu 4 electrozi; oricum scantia se formeaza intre centru si cel mai apropiat dintre ei, asa ca problema la masina lui nu cred ca era legata de nr. electrozilor. Iti spun sincer ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica, eu am observat prin practica chestia asta. Cand au aparut bujiile cu mai multi electrozi am probat pe o Dacie niste bujii cu 3 electrozi date jos de pe un Golf IV, rezultatul a fost ca nu mai pornea asa ca i-am pus la loc Sinterom. Banuiesc ca este importanta aprinderea de fapt (bobina/bobinele de inductie). Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Iti spun sincer ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica, eu am observat prin practica chestia asta. Cand au aparut bujiile cu mai multi electrozi am probat pe o Dacie niste bujii cu 3 electrozi date jos de pe un Golf IV, rezultatul a fost ca nu mai pornea asa ca i-am pus la loc Sinterom. Banuiesc ca este importanta aprinderea de fapt (bobina/bobinele de inductie). pe langa faptul ca bujiile se deosebesc una de alta dupa temperatura din camera de ardere unde sunt folosite, se mai deosebesc si prin distanta iintre "side electrode" si elementul central, numit si "center electrode". Aceasta distanta se poate masura cu un dispozitiv ca si asta: care nu este altceva decat un disc etalonat la care grosimea "buzei" creste progresiv, fiind inscriptionata pe disc asadar dacia nu merge cu bujii de Golf sau cu bujii de SS Enterprise din motivele mai sus enumerate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) corleone ... eu cred ca tu vorbesti din auzite... toata lumea zice ca nu se inneaca iridium...tu zici ca se inneaca mai usor ...+ ca povestea cu opelul e exact cum zice DanCata... nu poate avea probleme din cauza bujiilor in sarcina...mai repede fise pilaf Vezi ca mai e un topic in care Adam se plange ca i se ineaca repede bujiile iridium si mai stiu si altii. Problema nu era de la fise, era de la bujiile cu 4 electrozi, imediat ce i-am pus bujiile recomandate de producator motorul a inceputa sa functioneze corect, deci nu si-au revenit fisele ca prin minune. Eu stiam dinainte acest lucru doar ca respectivul cu Opelul era bolnav de tuning desi era afon la masini. Puneti tu bujii cu 4 electrozi si ne spui si noua daca esti asa sigur de ele. Iar la chestia cu "din auzite" n-ai nimerit-o, am reparat mai multe fiare de cate fire ai tu in cap (sper ca nu esti chelios ). Mesaj completat pe langa faptul ca bujiile se deosebesc una de alta dupa temperatura din camera de ardere unde sunt folosite, se mai deosebesc si prin distanta iintre "side electrode" si elementul central, numit si "center electrode". Aceasta distanta se poate masura cu un dispozitiv ca si asta: care nu este altceva decat un disc etalonat la care grosimea "buzei" creste progresiv, fiind inscriptionata pe disc asadar dacia nu merge cu bujii de Golf sau cu bujii de SS Enterprise din motivele mai sus enumerate. Deci sa inteleg ca tu cand cumperi bujii ai scula asta dupa tine... Stiu si eu cum se catalogheaza bujiile, cand am spus ca nu stiu sa-ti dau o explicatie teoretica m-am referit la altceva si anume ca nu stiu exact cum lucreaza bujiile cu mai multi electrozi iar aici ma refer sa stiu practic nu teoretic, de teorie e plin internetul. Editat Februarie 6, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Probabil ca inainte erau bujiile pe duca si din acest motiv iti dadea in nas in 5-a la 50km/h ca sa nu mai vb de efectul placebo. Mie imi porneste mobra la sfert cu bujii normale iar de mers imi merge perfect in orice turatie (CBR600F2), daca bag iridium oare cum va porni pe urma? doar ii bag cheia in contact? Nu zic ca bujiile iridium nu sunt bune dar nu mai aplecati urechea la povestile din reclama sau de pe net, avantajul net si dupa parerea mea si singurul este durata de viata mai mare care in timp duce la economii financiare si trecerea mai rara pe la service. Cred ca am fost destul de clar. Cu bujiile normale vechi (15000km) si cu bujii normale Denso noi motorul dadea in nas la 50-55km/h in vit 5. Dupa 5000km am schimbat din nou bujiile cu unele iridiu, fara sa fac nici o alta interventie la motor (reglaje, filtru aer, etc) si mersul motorului s-a schimbat mult mai ales la turatii mici. Este vorba totusi de un monocilindru pe carburatie si probabil diferenta este mai usor sezizabila decat la un motor cu mai multi cilindri si eventual mai puternic, la care ai o rezerva de putere si cuplu mai mare in orice situatie. Asta am simtit eu si nu este placebo sau reclama pt iridiu ca nu am nici un interes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Faza cu bujiile indicare am auzit-o si eu, adica un tip punea pe nepra lui bujii normale de dacie, avand bineinteles bobine de dacie, problema era ca, nu ii pornea decat o singura data cu bujiile alea. Noi le lua, le punea si ii pornea beton si mergea ok, dupa ce oprea nu mai pornea neam, daca punea bujiile pe altceva mergeau ok sau daca schimba bujiile la el pornea. In final a bagat bujiile indicate de manual si nu i-a mai facut faze deloc. Incercati totusi sa va abtineti de la off-topic se vrea un raspuns concret despre bujiile iridium si atat. Problema. Am auzit ca sunt foarte proaste in cazul unui motor pe carburatie, adica tin o luna - doua si apoi se duc, are cineva iridium pe carburatie ? Editat Februarie 6, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 am avut pe xt, m-a tzinut aproape un an, apoi a inceput sa dea rateuri cand era in sarcina motoru, n-am avut bani sa cumpar alta tot cu iridium si am pus normala, merge ceas. pe carburatie... si cea cu iridium mergea perfect inainte sa inceapa rateurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Incercati totusi sa va abtineti de la off-topic se vrea un raspuns concret despre bujiile iridium si atat. Problema. Am auzit ca sunt foarte proaste in cazul unui motor pe carburatie, adica tin o luna - doua si apoi se duc, are cineva iridium pe carburatie ? Rasuns concret: am iridium pe atv 50 cc (2timpi),atv 250cc (4timpi),scuter 200cc (4t),scuter 50cc (4t)!Toate pe carburatie si monocilindrice!Pe scuterul de 200 am schimbat-o la 20000km,pentru ca mai aveam una si am socotit ca ia ajuns cat a stat pe motor,ea este buna in continuare! Pe atv-uri le am de 4000 respectiv 5000km! Important este sa iei varinta iridium a celei normale si nu altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 mergea ceas pana cand nu mai mergea , asta era cauza rateurilor pana la urma mai multi electrozi inseamna bujii iridiu, sau sunt bujii iridiu si cu un singur electrod ? din ce stiu eu mai multi electrozi nu garanteaza scanteie la cel mai apropiat electrod decat cand exista o diferenta intre distantele dintre electrozi altfel e si sansa ca scanteia sa se imparta si sa fie mai slaba . de volumul camerei de ardere, pozitionarea bujiei, amestec , depinde si modelul bujiei recomandate de producator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 So, 3 motoare, 2 cu iridiu, una ..normala 1. xx1100 - are 45.000, bujiile originale..merge ceas 2. varadero - schimbate la 48.000 ( dehm, ca in carte, ) - merge LA FEL, cele vechi aratau perfect 3. SLR ( monocilindur) - are inca bujia originala, are 27.000 km. Am cumpart una noua pe la 12.000 si de atunci o " plimb" cu mine,. nemontata. motorul merge ceas ( anul 1998 ) deci bujia aia e batrana rau la 1, 2 - iridiu - 3 - normala concluzia..habar n am cum poate cineva sa schimbe bujia ( iile ) in mai putin de 20,.000 km. ambele motoare sunt pe injectie ( 1, 2) cu saufara iridium. concluzia 2 - HONDAAAAAA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 concluzia..habar n am cum poate cineva sa schimbe bujia ( iile ) in mai putin de 20,.000 km. ambele motoare sunt pe injectie ( 1, 2) hai sa-ti zic eu cum: cu cheia de bujii. in manual la mine scrie ca se schimba la 12000. vezi pozele de mai inainte cum arata dupa vreo 10000. se observa clar ca distanta dintre electrozi e undeva spre 0,9 mm la unul si 0,8 la celalalt, cind maximul e 0,7. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 la CB 500 distanta este 0,8 - 0,9 mm , asa ca idee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 pentru ca e alta bujie, nu vad ce relevanta are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) So, 3 motoare, 2 cu iridiu, una ..normala 1. xx1100 - are 45.000, bujiile originale..merge ceas 2. varadero - schimbate la 48.000 ( dehm, ca in carte, ) - merge LA FEL, cele vechi aratau perfect 3. SLR ( monocilindur) - are inca bujia originala, are 27.000 km. Am cumpart una noua pe la 12.000 si de atunci o " plimb" cu mine,. nemontata. motorul merge ceas ( anul 1998 ) deci bujia aia e batrana rau la 1, 2 - iridiu - 3 - normala concluzia..habar n am cum poate cineva sa schimbe bujia ( iile ) in mai putin de 20,.000 km. ambele motoare sunt pe injectie ( 1, 2) cu saufara iridium. concluzia 2 - HONDAAAAAA Tocmai ce ma intereseaza pe mine/noi NU am aflat de la tine, ideea era sa aflam cum merge pe carburatie ... Aaaa si inca ceva: M-ati spart fratilor cu Honda voastra, Honda in sus, Honda in jos ... daca stai sa cauti sunt destule topicuri aici la service cu HONDAAAAAA Editat Februarie 6, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 ce sa faci, toti avem fetisuri, doar ca unele-s mai ciudate decit altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.