Sari la conținut

Scrisoare de la Ortenzia si Marcel Zahaniciuc


ADMIN
 Share

Postări Recomandate

  • Admin
Suntem Ortenzia si Marcel Zahaniciuc,parintii lui Alin Andronic Zahaniciuc de 26 ani fost Director Carrefour Cluj Napoca,accidentat mortal in seara de 17 aprilie 2009 in zona magazinului Billa din Cluj,cand un automobil Candy,condus de un anume Birta Claudiu,nu i-a acordat prioritate de trecere,taindu-I calea de mers,soldat cu moartea lui Alin si accidentarea grava a unui coleg de al sau,ei mergand cu un motor Yamaha FZ6S.Din toate informatiile primite,am aflat ca fiul nostru nu a fost vinovat iar noi parintii sai avem acum nevoie ca de aer de orice detaliu de natura sa dovedeasca nevinovatia lui Alin,fiind abia dupa trei ani in proces cu inculpatul Birta.

Noi locuim in Campulung Moldovenesc si nu aveam cum sa fim atunci la Cluj,cu atat

mai mult la locul accidentului in acea seara fatidica de 17 aprilie,in Vinerea Mare.

Fiul nostru venea de la locul sau de munca-Carrefour Cluj la biserica,

pentru slujba Prohodului din Vinerea Mare dinaintea Sfintelor Sarbatori ale Pastelui, in jurul orei 21,00/.Soferul dubitei,care initial a declarat la politie ca a vazut lumina

farului,nu i-a acordat prioritatea de trecere,si fiind din Cluj gaseste acum posibilitati sa actioneze deliberat in favoarea lui,de la influentarea martorilor la schimbarea declaratiei sale initiale,si probabil si alte aspecte pe care inca nu le cunoastem.

Maine,10 iulie avem un nou termen de judecata si orice informatie oficiala de natura

tehnica ne-ar fi de folos.

Ati fost alaturi de noi in momentede post accident,prin postarile Dvs.:comunitatea motociclistilor din Romania deplange moartea Directorului Carrefour Cluj,ati procedat la un moment de reculegere in timpul marsului de protest care a avut loc atunci in Cluj Napoca,iar noi am obtinut aprobarea Comisiei de urbanism si am amplasat pe parapetul refugiului pietonal de la Billa o placa comemorativa pe care am scris mottoul”Motociclistii exista in trafic/in memoriam Alin Zahaniciuc,victima a accidentului rutier din 17 aprilie 2009.V-am fi recunoscatori daca s-ar mai opri pe acolo si motociclistii din Cluj.

Dorim astfel prin prezenta sa apelam la experienta,informatiile si omenia

Dumneavoastra de a ne ajuta in cazul nostru.

Am dori sa ne comunicati detalii tehnice asupra acestui tip de motor:YAMAHA FZ6S

1.Daca farul se aprinde automat la introducerea cheii in contact si pornirea motorului,deoarece unul din martori,probabil platit de inculpat a declarat la proces ca motorul mergea fara lumini pe Calea Floresti,zona Billa,iar soferul in declaratia sa initiala a spus ca a vazut lumina farului,iar la proces a declarat ca nu a vazut nici-o lumina.

2.Ne-ar interesa la cat se poate ajunge ca viteza in treapta 1-a,treapta la care a ramas blocat motorul in accident;si spunem aceasta deoarece agentul de politie ne-a spus ca Alin nu a fost vinovat si ca nu a avut viteza.

Credem ca mai pot fi multe alte aspecte relevante pentru clarificarea si aflarea adevarului,de care noi nu avem cunostinta,nefiind in specialitate,dar care pentru

Dumneavoastra pot constitui probe sau indicii tehnice,de real folos.

3,Unde gasim aceste informatii pentru a dovedi instantei,negru pe alb,adevarul,

intrucat nu avem cartea tehnica a motocicletei.

Avem o nadejde deosebita in ajutorul Dumneavoastra,pentru ca avem

Senzatia ca se incearca sa se dea curs rationamentului “Mortul este vinovat”ca in atatea alte cazuri,pe care Dvs.credem ca le-ati intalnit in experienta Dvs.

Noi, familia,parintii,suntem iremedibili distrusi,si din motive de sanatate aproape incapabili sa pregatim si sa reprezentam de la distanta apararea in instanta

pentru o decizie dreapta a procesului.

V-am fi profund recunoscatori daca ne-ati putea ajuta sa aparam macar ce a mai ramas-memoria fiului nostru scump,daca nu i-am putut apara viata.

Va rugam sa va interesati,daca veti dori sa aflati,la ce cote se afla Alin in contextul hipermarketului Carrefour Romania,ca om,ca director si pentru noi ca fiu deosebit.

In calitate de conducator auto/.moto a avut un comportament exemplar,

impecabil.nu era teribilist,inconstient sau iresponsabil in traficul infernal de la noi din Romania.A strabatut Romania si Europa fara sa aibe cea mai mica abatere,si aici

inconstienta crasa a unui nenorocit i-a curmat firul vietii sale de numai 26 de ani.

Mai mult,acest individ, se declara nevinovat cu scuza “nu l-am vazut”

Va multumim pentru rabdare,si cu mare nadejde asteptam ajutorul Dumneavoastra cu detaliile tehnice solicitate,necesare in descoperirea adevarului .

Cu aleasa si deosebita gratitudine,parintii lui Alin,

Prof.Ortenzia si Marcel Zahaniciuc

0729,948 311

0729.948,313

Mail:muzeul_lemnului@yahoo.com

Fax.o230 311 378

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca este vorba de FZ6S Fazer. Functie de anul de fabricatie, farul se aprinde automat sau nu, odata cu punerea contactului. La modelele 2004-2006, s-ar putea ca aprinderea farurilor sa nu fie automata - un posesor de acest model ar putea spune cu exactitate.

 

Cat despre viteza atinsa in treapta 1, la turatie maxima, poate atinge undeva intre 100-120 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detaliile tehnice, in instanta, trebuiesc sustinute cu documente. Teoretic, reprezentanta Yamaha ar putea pune la dispozitie documentele respective. Daca nu ma insel, reprezentanta Yamaha, cel putin pe Bucuresti, este Dual Tours (http://www.motociclete.com.ro/). S-ar putea, insa, ca documentele sa nu fie suficiente, si sa trebuiasca si o expertiza tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca este vorba de FZ6S Fazer. Functie de anul de fabricatie, farul se aprinde automat sau nu, odata cu punerea contactului. La modelele 2004-2006, s-ar putea ca aprinderea farurilor sa nu fie automata - un posesor de acest model ar putea spune cu exactitate.

 

Cat despre viteza atinsa in treapta 1, la turatie maxima, poate atinge undeva intre 100-120 km/h.

Heeeeiiii!!! Nu mai speria bietii parinti! De cate ori ai mers in treapta I, la turatie maxima???? Parerea mea (adevarat, nu una de referinta) este ca daca motorul a ramas blocat in treapta I, nu putea avea mai mult de 40 - 50 km/ora. Asta daca este asa cum spun parintii, ca tipul NU era teribilist si tinand cont si de faptul ca fiecare dintre noi tinem la motorul pe care il pilotam. Eu una, nu i-as da ever, turatie maxima in treapta I.

Editat de bea2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie specificat si anul fabricatiei...ca idee aveti aici un site http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_FZ6

http://www.sportbikes.net/forums/fz6/378005-fz6-manual-pdf.html

http://www.carlsalter.com/yamaha-service-manuals.asp

 

in proces cel mai bun "martor" este procesul verbal intocmit de cei de la politia rutiera impreuna cu criminalistul in care sunt trecute masuratori , urme de franare (daca exista) si toate detaliile tehnice referitoare la accident.teoretic nu va trebuie alt martor sau detalii tehnice.daca politia rutier a scris negru pe alb neacordarea prioritatii din partea dubistului insemna ca nu aveti nevoie de nimic altceva,viteza motocicletei fiind nerelevanta.

Editat de bogdan_johnny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord ca probabil nu trecuse de 40-50 la ora in prima treapta. pacat ca si daca se dovedeste ca mergea incet si cu farul aprins, tot se da cu suspendare :( l-a invatat bine careva pe acolo ce sa zica in declaratii pe soferul dubei, dar sper ca se dovedeste ca avea farul aprins si pe urma il ard si pentru declaratie falsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi pare ca parintii lui chiar au nevoie de ajutor in special juridic. genul de informatii de care au nevoie desi tehnice, nu trebuie obtinute pe forumuri ci prin expertize tehnice. trebuie cerute specificatiile tehnice de la reprezentanta yamaha exact pentru motorul implicat in accident la care ar trebui sa se adauge o expertiza/contra expertiza tehnica legata de accident din care sa reiasa nu doar treapta de viteza ci si viteza estimata de deplasare la momentul accidentului.

 

costa bani si multa energie insa numai asa isi pot gasi dreptatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-e si scarba de asemnea jeguri de oameni.... indiferent ca cel care nu mai este intre noi e pe 2,3 sau patru roti, sau pieton nevinovat..... JEGULE!!!!! AI LUAT O VITAZA!!!!! Ai macar coloana sa-ti accepti pedeapsa.

i-mi doresc sa pot ajuta cu ceva dar din pacate nu pot decat sa aprind o lumanare in amintirea unui fiu iubit plecat prea repede dintre noi, si ganduri de imbarbatare pentru parintii care il iubesc si nu-l mai au aproape.

Nu prea scriu pe forum si nu-mi place sa-mi dau aiurea cu parerea dar acest caz ca si cel al lui Tibi pur si simplu ma fac sa-mi fie scarba de ce oameni avem in tara asta......

Doamna si domnule Zahaniciuc eu ma numesc Adrian si prin acest mesaj, daca il veti citii, sper sa va aduc un pic de alinare, sincer, si nu spun asta doar ca sa adun numar de postari, i-mi pare rau ca nu pot face mai mult sa va ajut.

Celor ca pot sa ajute ganditi-va ca si voi poate sunteti un fiu/fiica, tata/mama, ca sunteti indragiti de cineva care ar plange si ar ramane cu un gol in inima daca v-ar pierde, incercati sa ajutati in cazul asta, este o rugaminte din partea unui motociclist care e si el fiu, sot, tatic.

O sa ajung si eu in Cluj cu serviciu si chiar o sa merg sa aprind o lumanare pentru Alin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tertipuri pentru a se scoate o eventuala culpa comuna!Sanchi,avea viteza,farul stins ,vrajeli!

Se trage de timp,deja sunt trei ani!

Jegosul ala oricum scapa cu suspendare!Ce mortii masii mai vrea?Sa scape nevinovat 100%?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza scurta a FZ6 2004+ se aprinde automat in momentul in care este pornit motorul. Stingerea acesteia este imposibila atata timp cat motorul este pornit. Respectiva functionalitate este conforma cu legislatia EU. In plus, motocicleta prezinta doua lumini de pozitie, albe, vizibile din fata.

Motocicleta respectiva prinde undeva in jur de 100km/h pe ceas in treapta 1. Asta inseamna ~95km/h reali. Pe de alta parte, folosirea treptei 1 la turatie mare, la un FZ6, nu este placuta, motocicleta fiind foarte smucita. Nu stiu pe nimeni care sa mearga cu FZ6 in treapta 1 la linia rosie ...

 

Anyway, toate acestea sunt informative, ca sa eliminam speculatiile de pe thread. Pentru a fi utilizabile in justitie, trebuie sa vina din partea unui dealer/importator/service autorizat/RAR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce s-a intamplat azi la termen ?

 

sunteti reprezentati de un avocat ?

 

la termenul din Mai am vazut ca s-a dispus amendarea martorilor pentru neprezentarea si aducerea acestora cu mandat la termenul din iunie.

 

in iunie vad ca nu l-au gasit pe martorul BV si s-a dispus verificarea de domiciliu.

 

azi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat mesajul parintilor unei firme specializate in acest sens si domeniu. va vor contacta dansii in cel mai scurt timp posibil pentru a putea face demersurile necesare.

 

Asta este cea mai desteapta treaba de pana acum. Ati pus fel de fel de link-uri aici dar, pe adresa de mail a parintilor ati trimis ceva? Asta nu e topic pentru dezbateri, auzi 120 km/h in treapta I! Poate nu ai inteles ca Alin nu era un mic Rossi, era un motociclist cumpatat. In treapta I, la un mers normal, mai mult de 40km/h nu ai. Si farul unui FZ6 S Fazer se aprinde cam asa: cand pui contactul se aprinde doar pozitia si, dupa pornirea motorului se aprinde faza scurta.

In rest, cred ca ceva oficial de la reprezentanta ar fi mult mai indicat decat parerile noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Detaliile tehnice, in instanta, trebuiesc sustinute cu documente. Teoretic, reprezentanta Yamaha ar putea pune la dispozitie documentele respective. Daca nu ma insel, reprezentanta Yamaha, cel putin pe Bucuresti, este Dual Tours (http://www.motociclete.com.ro/). S-ar putea, insa, ca documentele sa nu fie suficiente, si sa trebuiasca si o expertiza tehnica.

 

Dual Tours e dealer ( la fel si K&Log ), reprezentanta e Motodynamics aka www.yamaha-motor.ro/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat mesajul parintilor unei firme specializate in acest sens si domeniu. va vor contacta dansii in cel mai scurt timp posibil pentru a putea face demersurile necesare.

 

 

Ha! Vad ca v-ati judecat! Ce bine :)

 

Instanta se pronunta pe 13 iulie, vineri, asteptam solutia cu nerabdare!

au fost sunat parintii dar nu au raspuns la telefon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu mai au ce face cu documentele in momentul asta, instanta a ramas in pronuntare si a amanat pentru vineri pentru depunerea de note scrise, nu mai poti sa depui alte inscrisuri (adica alte probe).

 

Daca o sa fie o solutie defavorabila, poate o sa valorifice inscrisurile obtinute de la dealeri in faza de apel, dar momentan fondul e gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Intr-adevar, procesul verbal facut atunci impreuna cu expertiza tehnica facuta ulterior au toata greutatea in proces.

Impreuna cu martorii prezenti la fata locului.

Am avut si eu un accident in 2008 si acum sunt in faza de recurs, totul dureaza datorita volumului mare de munca si a oamenilor putini, nu trage nimeni de timp.

Oricum, faptul ca faza scurta se aprinde automat la modelul respectiv de motocicleta nu are nicio relevanta, nu trebuie sa fie vreun mare avocat ala care demonstreaza, pe baza de martor, bineinteles, ca farul nu lumina pentru ca becul era probabil ars!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la orice dosar cu victime criminalistul face foarte multe poze. in acele poze se poate vedea, daca modelul avea comutator de lumini pozitia butonului de comanda. si cu asta basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A luat 10 luni cu suspendare.

 

 

BIRTA ADRIAN CLAUDIU : Inculpat

TOMOIOAGĂ ANCA LAURA : Parte civilă

CLINICA NEUROCHIRURGIE CLUJ NAPOCA : Parte civilă

ZAHANICIUC MARCEL : Parte civilă

ZAHANICIUC ORTENSIA : Parte civilă

 

Condamnă pe inculpatul B.A.C. la pedeapsa de 10 luni închisoare pentru săvârÂşirea infracțiunii de ucidere din culpă. Dispune suspendarea condiționată a executării Âşi stabileÂşte termenul de încercare de 2 ani Âşi 10 luni. Constată că pentru autovehiculul condus de către inculpat a fost încheiată polița de asigurare de către S.C. BCR A. VIG S.A., iar asiguratorul va răspunde în condițiile Âşi limitele legii Âşi ale contractului de asigurare. Admite în parte acțiunea civilă formulată de către părțile civile Z.M. Âşi Z.O. Âşi obligă inculpatul la plata sumei de 60.000 euro, echivalent în lei la data plății, pentru fiecare parte civilă, reprezentând daune morale. Admite în parte acțiunea civilă formulată de către partea civilă T.A.L. Âşi obligă inculpatul la plata sumei de 69500 lei, reprezentând daune materiale Âşi la plata sumei de 50.000 euro, echivalent în lei la data plății, reprezentând daune morale. Respinge celelalte pretenții ca fiind neîntemeiate. Contată că C.N.C.-N. nu s-a constituit parte civilă. Obligă inculpatul la plata sumei de 3.000 lei reprezentând cheltuieli de judecată avansate de stat. Cu drept de recurs în 10 zile de la comunicare pentru C.N.C.-N., asigurator Âşi părțile civile Z.M. Âşi Z.O. Âşi de la pronunțare pentru celelalte părți Âşi Ministerul Public. Pronunțată în Âşedință publică azi, 13 iulie 2012.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine macar ca l-au pus sa plateasca!!! Macar din punctul asta de vedere sa-l usture coorul daca altfel,la noi se da doar cu suspendare pentru omor din culpa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine macar ca l-au pus sa plateasca!!! Macar din punctul asta de vedere sa-l usture coorul daca altfel,la noi se da doar cu suspendare pentru omor din culpa!

 

Nu il ustura prea tare ca nu plateste el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A luat 10 luni cu suspendare.

 

 

BIRTA ADRIAN CLAUDIU : Inculpat

TOMOIOAGĂ ANCA LAURA : Parte civilă

CLINICA NEUROCHIRURGIE CLUJ NAPOCA : Parte civilă

ZAHANICIUC MARCEL : Parte civilă

ZAHANICIUC ORTENSIA : Parte civilă

 

Condamnă pe inculpatul B.A.C. la pedeapsa de 10 luni închisoare pentru săvârÂşirea infracțiunii de ucidere din culpă. Dispune suspendarea condiționată a executării Âşi stabileÂşte termenul de încercare de 2 ani Âşi 10 luni. Constată că pentru autovehiculul condus de către inculpat a fost încheiată polița de asigurare de către S.C. BCR A. VIG S.A., iar asiguratorul va răspunde în condițiile Âşi limitele legii Âşi ale contractului de asigurare. Admite în parte acțiunea civilă formulată de către părțile civile Z.M. Âşi Z.O. Âşi obligă inculpatul la plata sumei de 60.000 euro, echivalent în lei la data plății, pentru fiecare parte civilă, reprezentând daune morale. Admite în parte acțiunea civilă formulată de către partea civilă T.A.L. Âşi obligă inculpatul la plata sumei de 69500 lei, reprezentând daune materiale Âşi la plata sumei de 50.000 euro, echivalent în lei la data plății, reprezentând daune morale. Respinge celelalte pretenții ca fiind neîntemeiate. Contată că C.N.C.-N. nu s-a constituit parte civilă. Obligă inculpatul la plata sumei de 3.000 lei reprezentând cheltuieli de judecată avansate de stat. Cu drept de recurs în 10 zile de la comunicare pentru C.N.C.-N., asigurator Âşi părțile civile Z.M. Âşi Z.O. Âşi de la pronunțare pentru celelalte părți Âşi Ministerul Public. Pronunțată în Âşedință publică azi, 13 iulie 2012.

 

:angryfire: Rusine!!!

America nu mai este demult tara tuturor posibilitatilor, ci Romania!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu becul ars trebuie demonstrata printr-o expertiza tehnica ,ma indoiesc ca mai exista epava in starea de dupa accident ,a trecut ceva timp .

Amandoua becurile arse ? Daca nu mergeau becurile pe faza scurta ,inseamna ca e o defectiune la sistemul de iluminare -semnalizare care iarasi trebuie demonstrata prin expertiza ...si daca ar fi asa,oricum pozitia era aprinsa .

Taitul drumului e un fapt obisnuit pt soferi ,ce ,daca nu e politia de fata care-i problema ? daca nu se soldeaza cu un deces reiese ,in opinia agentului constatator (ala cu trese) ca motociclistul e de vina din diverse motive (acum se pretinde ca nu avea luminile aprinse ,mie mi-au pus in carca viteza excesiva desi atunci am plecat de pe loc). In cazul meu am rezolvat problema personal,justitia lasa de dorit -auzi ,omori un om si primesti 10 luni cu suspendare !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...