ozzy Postat August 10, 2012 Share Postat August 10, 2012 Sunt viraje pe Tihuta din care ies cu peste 200 km/h, ajung la 250/260 si franez (doar cu fata + 2-3 inferioare) fara sa ma tavalesc. Fac asta de aproape 5 Rog un moderator sa mute toate discutiile noastre offtopic pe thread-ul cu franarea. Man, topicul asta este exact despre franare. Initiatorul topicului, caruia ii urez recuperare usoara, tocmai ne povestea despre cum sa nu franezi pe strada. El ne-a dat o tema de gandire din care sa invatam ceva. Revenind la franele noastre. Sunt de parere ca daca 10 oameni iti spun ceva si trei oameni spun altceva ar fi cazul sa ii crezi pe aia 10. Tu de exemplu dupa 5 ani de Tihuta esti acolo ca pe circuit. Stii fiecare viraj, fiecare denivelare si e normal sa franezi cum vrei tu. Tu ne inviti pe Tihuta si as onora cu placere invitatia. Nu ca sa ne dam racing ci doar ca sa ne plimbam si apoi sa bem o bere la povesti. Eu te invit de asemenea in capitala. Iti garantez ca nu vei avea curaj sa abordezi viraje cu 250/h. Iti garantez ca daca te risti la 100/h vei frana si cu calcaiele cand o sa vezi blonda ca iese din parcare. Si eu intaresc ideea ca in oras se franeaza mult mai eficient cu toate franele. Pe strada este mai important sa prinzi putina aderenta macar cu una din roti. Astfel iti maresti sansele. Daca franezi numai fata si iei o groapa, o denivelare, o punga ori alt gunoi ai foarte multe sanse sa te imprastii. Eu nu dau sfaturi la cum se merge pe circuit dar pe strada merg destul de bine cu orice tip de motor. Imi permit macar o parere sa spun. Daca ar fi sa imi dau cu parerea fata de acest accident as spune ca de vina nu a fost modul de franare. parerea mea este ca aici de vina au fost setarile din amortizoare. faptul ca spatele a inceput sa topaie nu se pupa cu blocarea rotii. Cand spatele se blocheaza roata patineaza si deviaza in lateral. Lucru care trebuie evitat desigur. Sunt multe de spus in materie de franare. si am de gand sa le spun pe toate care imi trec prin cap. Asa ca luati o cafea ca dureaza. Cineva spunea mai sus ca a invatat in scoala ca trebuie sa te ridici din pozitia normala pentru a frana aerodinamic. Foarte adevarat. Doar ca mai e un motiv. Cand te ridici incarci automat si spatele. Mai ales la motoarele sport si SS unde spatele este mult mai usor dupa cum spuneau alti interlocutori mai sus. Desigur ca sa faci manevra asta trebuie sa ai si ceva lungime la brate. Cum majoritatea motociclistilor mai mici de statura isi cumpara motociclete sport si SS din motive evidente manevra de ridicare este inexistenta. Ei mergand permanent intinsi pe rezervor. In aceste conditii motocicleta este foarte incarcata pe roata fata. Chiar si in aceste conditii frana spate ajuta. Cat timp roata spate este in contact cu asfaltul este suficient. Nu spune nimeni ca trebuie sa blochezi spatele. Poti doar sa mangai putin pedala si e suficient. Sunt putini totusi cei care ridica roata spate la semafor. Nu e asa simplu iar cei care o fac pot sa merga si fara frane. Nu despre ei discutam. O alta categorie de motociclisti sunt cei fara conditie fizica. Aici nu mai conteaza inaltimea. Ei se lipesc de rezervor fara intentie fiindca nu ii tin mainile. Desigur si ei in majoritatea cazurilor prefera sport si SS. La o franare mai violenta ii lasa mainile si se dau cu capul in bord. Automat se incarca fata motocicletei si fiindca le cedeaza mainile se proptesc in picioare, respectiv in frana spate, care se blocheaza mult mai usor asa cum spun si cei de mai sus fiindca se descarca spatele. Nu ii contrazic total pe cei care stiu cu ce se mananca circuitul. Sunt sigur ca stiu sa franaze extrem de bine. Doar ca ei nu iau in calcul ca multi motociclisti cred ca acest sport este doar de distractie.Asa ca din parti conditie fizica. Franarea nu se face doar in functie de tipul motocicletei. Se face si in functie de tipul motociclistului. Nu vreau sa va jignesc. Va respect mult ca sportivi dar ca educatori sunteti varza. Cand lucram ca redactor am incercat sa pun in cuvinte experienta unor sportivi. A fost imposibil. Ei stiau ce au de facut. Luau foarte in serios acest sport si il faceau bine. Dar ca viziune de ansamblu erau limitati de formarea lor profesionala de sportivi. Nu puteau sa treaca de ea. Si nu e un repros, e o constatare. Daca se apucau sa studieze filozofia si psihologia nu mai ajungeau campioni. Oricum studiul franarii este mai complex decat pare la prima vedere. Variabilele sunt atat de mari incat nu putem gasi modalitatea perfecta de franare. Asta este in fond mirajul numit motociclism. Nici un motociclist nu este identic cu altul. Unii sunt inalti altii sunt scunzi, unii sunt grasi altii sunt slabi, unii au picioare lungi altii au maini scurte. Nici o motocicleta nu este identica cu cealalta chiar de cand ies de pe poarta fabricii. Nu toate motocicletele au placutele de frana la fel, nu toate cutiile de viteze permit trei inferioare una dupa alta, au gume diferite si nu au toate aceeasi cantitate de benzina in rezervor. Da la motociclete pana si asta conteaza.Ca sa nu ma vorbim de suspensii. Nu ai cum sa analizezi aceste lucruri si sa afirmi ca detii adevarul absolut. Poti doar sa incerci daca te tine creierasul. Fiecare e dator sa isi invete motocicleta si sa franaze cat mai eficient cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 (editat) Bun pina aici, totul logic. Multi faceti afirmatia: strada nu e ca circuitul. De unde stiti? A-TI FOST PE CIRCUIT (eventual mai multe zile)? Pariez ca NU. Ia imaginati-va invers problemma! Circuitul nu-i ca strada. I-ti dai seama instant ca stradalii(majoritatea, nu toti)nu stiu sa frineze. Am vazut pe Amckart, sute de rideri care pe portiunea dinainte de prima curba blocheaza spatele, si asta o fac tura de tura, roatza tzopaie, lantul zici ca se va rupe.Cei care o ard mai tare pe strada si vin la Amckart, pseudocircuitul, nu sint in stare se frineze inainte de curbe, cu toate ca nu e o surpriza curba aparuta, e foarte previzibila. Ce se intimpla daca in locul virajului aparea o basculanta, si viteza nu era de 100km/h, poate era de 150km/h? Concluzia e ca nu prea aveti ocazia sa exersati frinarea pe strada, nu aveti nici portiuni sigure pt exersare, nu aveti nici prea multe repere. Mergeti la circuitele pt kart si exersati acolo. Stau de 6 nu e singurul care stie ce vorbeste,el a experimentat frinarile, pe strada, nu numai pe Tihuta. Pacat ca se pune atita accent pe TEORIE, si nu pe PRACTICA. Restul sint povesti scrise pe net. Internetul nu e Biblie. Si nu uitati sa investiti in cauciucuri noi. Multi i-si tuneaza motoretele cu discuri de frina mai performante, furtune cu insertie metalica, placutze de frina mai aderente. Asta, pt strada. Si toata puterea de frinare, unde se transmite? Nu e o gluma, la frina spate se folosesc cele mai proaste placutze, se lasa intentionat citeva bule de aer pe instalatie, pt a se limita posibilitatea de blocare a rotii spate. Sau, decit sa dati 500-700euro pe un sist de evacuare race, mai bine cumparati un ambreiaj antiblocare( alunecator). Editat August 11, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 Eu cred ca franarea defectuoasa a fost ultimul factor din ecuatie in cazul de fata. Din pacate si cel decisiv. Insa nu s-ar fi intamplat absolut nimic daca protagonistul si-ar fi gandit manevrele in functie de conditiile de trafic. A plecat glont de la semafor, a dat forja pe o linie dreapta cu trei benzi (la care se adauga cea de-a patra, speciala pentru viraj la stanga pe Calea Plevnei), a vazut urmatorul semafor si modul de ocupare a benzilor din timp, a vrut sa faca stanga dar, cu toate ca banda speciala era libera s-a incadrat pe banda a doua si nu a estimat corect distanta si modul de franare. In conditiile date, 99% dintre motociclisti ar fi oprit la semafor lejer, fara sa fie nevoie sa bruscheze franele, asa ca nu stiu de ce se vorbeste aici de franare de urgenta si tehnici folosite la viteze de circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 (editat) Colega, discutam de frinare, nu de mers inteligent. Asta-i alta discutie. Mersul preventiv nu-ti ofera adrenalina, toti cauta adrenalina, si deaici accidentele. Nu gresesti pe frinare, gresesti ca nu ai prevazut ca apare altceva si tot esti jos. Vad ca detii un KLE, de unde stii cum e cu supersportul? Nu ai sa ma vezi pe mine ever sa dau cu presupul la capitolul enduro. Toti contestatarii cu tehnica frinatului cu supersport sint detinatori de orice altceva, mai putin supersport. Voi chiar credeti ca atunci cind mi-am luat supersport nu frinam cum spuneti voi? Ani de zile chiar am exersat tehnica din manual. Norocul meu ca mai traiesc, pe autostrada era s-o mierlesc de cel putin 3 ori: actionarea instinctiva SI a frinei spate, blocat roata, prelungirea frinarii, scapat la noroc. Editat August 11, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 Adrenalina pe o linie dreapta pe care abia ii dai a doua? Eu credeam ca se discuta despre accidentul in cauza. Daca m-am inselat, imi cer scuze pentru devierea de la subiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 Adrenalina pe o linie dreapta pe care abia ii dai a doua? Jagi se refera la altceva, ai inteles tu gresit. Sunt putini cei care nu mai simt adrenalina doar atunci cand fac o plecare fortata, sau cand ajung la 150-200km/h. In cazul lor, adrenalina apare atunci cand trebuie sa se inscrie pe o anumita trasa stabilita in mintea lor(sau nu, in cazul strazii) si sunt aproape de limita, apoi incep franarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 Adrenalina pe o linie dreapta pe care abia ii dai a doua? Eu credeam ca se discuta despre accidentul in cauza. Daca m-am inselat, imi cer scuze pentru devierea de la subiect. Man, ai mers vreodata cu ZX10/2005? Gaz maxim cu a doua? Crezi ca ai putea s-o tii pe trasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Man, ai mers vreodata cu ZX10/2005? Gaz maxim cu a doua? Crezi ca ai putea s-o tii pe trasa? Pe ce trasa, frate?! Pe o linie dreapta de 200 m ?! Ce rahat de trasa? Hai bai frate, frana de urgenta presupune o urgenta, doooh!!! Ce urgenta a fost aici, ca io n-am inteles!? Daca discutam de franare maxima la o vitezana, nu ma bag, daca discutam despre franarea ca sa o presti la un semafor pe care-l vezi de la Academie, adica de la 2 km, nu vad ce legatura are franarea de urgenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) Pe ce trasa, frate?! Pe o linie dreapta de 200 m ?! Ce rahat de trasa? Hai bai frate, frana de urgenta presupune o urgenta, doooh!!! Ce urgenta a fost aici, ca io n-am inteles!? Daca discutam de franare maxima la o vitezana, nu ma bag, daca discutam despre franarea ca sa o presti la un semafor pe care-l vezi de la Academie, adica de la 2 km, nu vad ce legatura are franarea de urgenta. Pomeneai ca adrenalina cu viteza a doua , nu exista. In cazul de fatza, este vorba de Kawa ZX10 2004, cred ca esti in lumea enduristilor 100%, habar n-ai cum accelereaza aceasta motocicleta.Prinde cu viteza a doua cit prinde a ta la vale in ultima treapta, si cu vintul din spate. Despicam firul in 4 degeaba, nu vezi ca nici un vitezist nu afirma ca el frineaza cu spatele? Poate cei ce merg regulamentar si care nu au habar ce-s 100cai la roata. Nu-l mai ridicati in slavi pe om ca si-a recunoscut greseala. E de apreciat pt el ca nu e ipocrit (cum sunt majoritatea) si ca a zis c-a muscat-o din prostia lui... Dar mai aveti un pic si-i ridicati statuie.. Oricate cwaie ai avea, in oras NU e de baietzeala... Nu stau in Bucuresti,dar chiar si aici in Iasi sunt ATATEA strazi unde efectiv imi fug ochii ca margelele chiar si cand merg cu a II-a cu 50... Tin minte ca acum 2 ani cand am avut accident in oras, c-am depasit 1 masina pe linia continua (iar in fata lui era altu' care a facut o stanga, sa intre intre 2 blocuri), vai mama ce m-a apostrofat lumea atunci de parca am luat 2 pietoni pe trecere si un caine... Partea proasta e ca la mine s-a soldat cu o fisura de bazin pt ca m-am proptit in ala de-mi facea stanga.... Merg mult prin oras (nu ca sa ma plimb,ci unde am treaba peste tot ma duc cu mobra, la munca,la piata etc).. Si sincer cred ca pe masura ce trec anii devine din ce in ce mai aglomerat si mai imposibil prin oras... lumea e mult prea nervoasa si grabita, gata de scandal,gata de sicanat mereu... Ca sa mergi sportiv prin oras sau s-o arzi cu accelerari si franari inainte de semafor tre sa stii clar ca te supui la riscuri mari... Nu stiu cum is strazile prin Bucuresti,dar tot Iasiul e un santier si gasesti nisip (DA, clasicul si misticul NISIP) la orice colt de strada.... Eu m-am pizdit din cauza nisipului de cel putin 3 ori de cand merg pe mobra. La nisip nu mai tine de skill, tine de noroc (mai ales daca-l prinzi cu fata) Cum e sa mergi prin centru orasului si la o curba de 90 grade sa gasesti exact pe mijlocu benzii / strazii o dara lunga de ciment/nisip/pietris cazuta dintr-o basculanta/balastiera ..... cum pu.la mea frate, in anu 2012 intr-un oras cat de cat mare, pe ditamai strada principaala sa vezi asa ceva. Oricum in curba aia intri cu a I-a si cu 20-30 ca-i unghi de 90 grade, dar iti apare exact asa dupa colt mormanu ala lung ca un sir de nisip amestecat cu pietris.. Nu ai masina? Ai drumuri in afara orasului, foloseste mobra acolo. Editat August 13, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Pomeneai ca adrenalina cu viteza a doua , nu exista. In cazul de fatza, este vorba de Kawa ZX10 2004, cred ca esti in lumea enduristilor 100%, habar n-ai cum accelereaza aceasta motocicleta.Prinde cu viteza a doua cit prinde a ta la vale in ultima treapta, si cu vintul din spate. Despicam firul in 4 degeaba, nu vezi ca nici un vitezist nu afirma ca el frineaza cu spatele? Poate cei ce merg regulamentar si care nu au habar ce-s 100cai la roata. Am zis eu ca nu poate fi adrenalina in a doua? Se poate si cu trotineta mea, chiar daca nu e vale si vant din spate. Oricum in Bucale poti sa o arzi "reising" si cu bicla printre masini. La ora de varf mai repede ajung cu partaitoarea mea de la A la B decat cu Busa. Iti garantez. Dar nu asta am zis eu, ci ceva ce tu n-ai inteles. Ceea ce nu-i o problema, se intampla si nu e un fapt important. Ca pe orice topic din ultimii ani ai forumului astuia, unii bateti campii cu mare duiosie, nemaiavand dupa doua pagini nicio legatura cu faptele descrise in postul de start. PS Oricum, hotaraste-te, 2004 sau 2005?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 PS Oricum, hotaraste-te, 2004 sau 2005?! sunt la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Kawa ZX10 2004 prinde cu viteza a doua cit prinde a ta la vale in ultima treapta, si cu vintul din spate. :crack: :crack: ahahaha ce rasu dracu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Are dreptate JAGI. Probabil de-aia un ZX10 se infige mai bine intr-un Audi decat un KLE. Intr-adevar, e "rasu dracu" numai ca n-a fost rasu' rider-ului. Macar el a recunoscut ca a gresit. Era mai nasol daca nu nimerea masina oprita la semafor si intra in intersectie pe rosu sau intr-un pieton. Nu fac parte din grupul dependentilor de adrenalina, pot sa-i inteleg intr-o oarecare masura, dar nu pot sa inteleg de ce unii isi risca viata pe strazile Bucurestiului pentru a-si satisface dependenta. Ma rog, nici nu stiu de ce imi mai bat capul. Fiecare merge cum ii place si franeaza cum poate, atata timp cat nu pune in primejdie integritatea corporala si viata celorlalti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 sunt la fel. Serios? Nuuuu m-as fi asteptaaaat! Are dreptate JAGI. Asta e o axioma, n-ai invatat pana acu'? Noi suntem doar niste prosti prudenti cu triciclete, asa cum zici si tu "not a true biker". Over and closed! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grotesQue Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 Cat s-a vorbit de franare a fost ok topicul. Acum cred ca e timpul ca un moderator sa il inchida. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 bai, eu am alta problema: cand am cizmele sport in picioare, care au o talpa extrem de rigida si tare, si in combinatie cu pedala de frana care este foarte moale, efectiv nu imi dau seama cat sa apas frana spate, nu o simt deloc in talpa cizmei si de multe ori mi s-a intamplat sa blochez spatele aiurea din cauza asta. repet, asta mi se intampla doar cu clapari din aia de viteza. Felicitari accidentatului pentru sinceritate, asta inseamna in opinia mea un om de caracter, si insanatosire grabnica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adolf118 Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 (editat) Acu'...fiecare crede ce vrea despre frana, dar eu folosesc permanent spatele si franeaza mult mai eficient in combinatie cele doua frane, decat individual. Prima data calc spatele, se incarca fata, iar apoi pot frana mai violent cu fata fara frica de blocat roata...spatele il folosesc foarte des cand intru prea tare pe viraje, cand vreau sa stabilizez motorul pe o anumita trasa, sau cand vreau sa intorc repede motocicleta de pe o parte pe alta intr-un viraj strans stanga-dreapta sau invers, aka sicana...spatele nu are cum sa te incurce, niciodata Cea mai corecta abordare! Nota 10!!!! Cel mai important aspect este urmatorul: Strada nu e circuit (amkart brno hungaroring) Motocicletele voastre sunt construite ptr drumuri publice, nu circuite. Contstructorul a pus frana pe spate ca sa fie folosita, alfel nu mai ingreuna motocicleta cu etriere discuri furtune si lichid de frana. Folositi frana spate!!!! si multe evenimente nu vor mai aparea aici!!! Metoda data de shakalul e corecta si nu da gres niciodata in combinatie cu putina, foarte putina cumpatare!!! 2: lasati spatele sa alunece in cel mai rau caz, o culcati si ajunge motocicleta in obstacol prima, nu invers, cum se intampla cand blocati fata si ajunge-ti voi primii in obstacol ingramaditi de la spate de motor! Sanatate!!!! Editat August 15, 2012 de Adolf118 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 (editat) eu franez fata first progresiv pana incarc maxim (sau cand cred eu ca e maxim fata) si apoi spatele. spatele first va duce cu siguranta la blocarea spatelui in momentul cand se aplica si fata maxim (daca nu se moduleaza spatele). frana de motor cu retrogradare poate incurca la franarea de urgenta (multe actiuni pe secunda + panica urgentei). cred ca ambreierea face motoreta mai previzibila. ultima e foarte discutabila, eu preferand totusi s-o am in viteza corespunzatoare mereu. sunt situatii in care accelerarea te poate salva. ps: asta am adunat eu ca experienta pe vitezana, pe alte categorii nu stiu pt ca nu am mers. pps: franarea cea mai eficienta in caz de urgenta e conduita preventiva si experienta in trafic. Editat August 15, 2012 de Silvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Cand am nevoie de frana de urgenta bag inferioara(e) fara ambreiaj + frana fata. ZX10 vine si cu ambreiaj antihopping, m-a ajutat la franele de motor mai puternice. Referitor la puterea ei in accelerare.. este un mic diavol :-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 daca franezi cu fata inainte sigur pe urma cand aplici spatele ai sanse mai mari sa-l blochezi decat daca il aplici inainte si pe urma fata. e si logic, ai spatele ridicat. spatele il aplici tocmai ca sa-ti franeze fata mai bine, adica fara nose dive, desi la ss-uri banuiesc ca e insesizabil fata de barca mea.oricum, eu sunt convins ca spatele face mai mult de 15% si asta pentru ca nu franeaza nimeni 85% fata de fiecare data si reuseste sa n-o blocheze sau sa se dea peste cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grotesQue Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Cea mai corecta abordare! Nota 10!!!! Cel mai important aspect este urmatorul: Strada nu e circuit (amkart brno hungaroring) Motocicletele voastre sunt construite ptr drumuri publice, nu circuite. Contstructorul a pus frana pe spate ca sa fie folosita, alfel nu mai ingreuna motocicleta cu etriere discuri furtune si lichid de frana. Folositi frana spate!!!! si multe evenimente nu vor mai aparea aici!!! Metoda data de shakalul e corecta si nu da gres niciodata in combinatie cu putina, foarte putina cumpatare!!! 2: lasati spatele sa alunece in cel mai rau caz, o culcati si ajunge motocicleta in obstacol prima, nu invers, cum se intampla cand blocati fata si ajunge-ti voi primii in obstacol ingramaditi de la spate de motor! Sanatate!!!! Nu as vrea sa va vad pe la 150+ km/h (pe un Superbike)cum calcati spatele ca sa incarcati fata, combinatia asta marge in oras la viteza mica (pana in 80km/h, la viteze mari, inferioare cu fata si abia cand incepi sa te opresti serios poti sa te urci si pe frana spate (cel putin la mine asa functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shackalu Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Nu as vrea sa va vad pe la 150+ km/h (pe un Superbike)cum calcati spatele ca sa incarcati fata, combinatia asta marge in oras la viteza mica (pana in 80km/h, la viteze mari, inferioare cu fata si abia cand incepi sa te opresti serios poti sa te urci si pe frana spate (cel putin la mine asa functioneaza. Pai si noi despre ce vorbeam aici? Faci tu franare de urgenta la 150+ km/h? Pentru ce? La viteza aia daca-ti iese ceva din scurt in fata ai belit-o oricat ai frana de eficient... Vorbeam despre franarea PE STRADA, nu vorbeam de nici un circuit...pentru ca acolo nu faci franari de urgenta numai daca uiti ca urmeaza vreo sicana (cum am patit eu pe Euroring ) si atunci am mers in stoppie, deci spatele oricum nu mai conta daca era calcat sau nu, ca era in aer. Cat despre calcat spatele, REPET, chiar si la 150+ km/h pe viraj, daca simt ca am viteza prea mare, IL CALC, fara frica(nu prosteste, totusi), ca stabilizeaza motocicleta pe trasa si reduce suficient viteza cat sa te ajute sa nu supra-virezi. Si mai repet un lucru: Nu sustin ca varianta mea e cea mai buna, sustin doar ca pe mine ma ajuta cel mai mult, la stilul meu de mers. In rest, sa franeze fiecare cum stie si cum poate, ca nu ma intereseaza care ce face atat timp cat scapa teafar dintr-o situatie neprevazuta. La cat mai putine situatii care sa necesite franare de urgenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 ba, cand ne vedem te alerg ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grotesQue Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Pai si noi despre ce vorbeam aici? Faci tu franare de urgenta la 150+ km/h? Pentru ce? La viteza aia daca-ti iese ceva din scurt in fata ai belit-o oricat ai frana de eficient... La cat mai putine situatii care sa necesite franare de urgenta! adevarat, dar em ma refeream la faptul ca la 150+ ca sa incarci fata cu frana spate trebuie sa fi sinucigas, nu ma refeream la ciupitul ei foarte fin cand te asezi pe curba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Aici i-si dau cu parerea numai oameni care dau copy paste de pe net, nicidecum cei ce merg in realitate cu +200(niste inconstienti daca o fac pe strada). Vreau sa posteze si cei ce au mers pe autostrada cu peste 200km/h si o masina care mergea cu 100km/h a schimbat banda brusc cind ei erau la mai putin de 50m de masina. Daca va pasioneaza asa de mult tehnica frinarii, mergeti si faceti teste, puneti jaloane ca sa aveti repere vizuale. Dupa aceea, veniti sa dati lectii pt fraierii inca nebotezati la SMURD. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.