Jump to content

Recommended Posts

Sa dezlipesti fata este stiinta,...restul este usor.Garantat nu merge in cuptor si nici cu un cuter. Din ce vad in poze au cam distrus farul pe margini. Personal m-am gandit sa infig multe seringi intre carcasa si sticla (PLASTIC) si sa injectez incet timp de mai multe zile o solutie care macereaza lipiciul/pasta/siliconul care asigura etansarea farului.. In filmare este un far led de 2018+....deci nu trebuie sa fie foarte vechi motorul ca sa constati ca ti-sau rupt clemele de fixare.Poate cristy2007 a scapat usor . 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 oră, johnbv a spus:

este un far led de 2018+....deci nu trebuie sa fie foarte vechi motorul ca sa constati ca ti-sau rupt clemele de fixare.

Oare onor bmw nu consideră asta un defect de fabricație?? Pe care sa-l remedieze în garanție zic, mai ales dacă e 2018+. Sau după ce plătești 1/2 de garsonieră pe motor mai poți decarta cât pe un loc de parcare să cumperi far led nou tot la 1 sau 2 ani? Bust My Wallet cum îi mai spune în popor. 

Cu seringi și chimicale îl distrugi sigur, mai multe șanse ai cu căldura. Cel puțin farurile auto așa se desfac. Nici mie nu mi-a ieșit, dar sunt destui care montează angel eyes și alte chestii și așa le desfac. 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, johnbv a spus:

Sa dezlipesti fata este stiinta,...

Feon. Daca ai vreun bosch din ala mai marfa de setezi si temperatura e si mai bine. Dai usor usor pe o portiune mai mare si dupa dezlipesti pe portiuni mici, iar dai cu feonul, iar dezlipesti. Ai 2 surubelnite de preferat cat mai late si un cutter. Cu una fortezi si aialalta o bagi sa tii un pic de tensiune si cu cutitul mai tai din loc in loc. Acum depinde si de lipici, unele au un cauciuc care doar se inmoaie si il fortezi cu surubelnita si dupa tai, altele au unul care se transforma aproape in lichid (mai rar). Nu e mare chestie.

 

Link to post
Share on other sites

Nu merge la farul asta...plangi langa el si nu-l desfaci. Nu se intampla nimic la cum si cu ce este lipit.Doar dizolvarea este o solutie dar nu cu substante care ataca plasticul

Link to post
Share on other sites

Merge cum a spus @Banzay, am desfacut unul acum 3 ani, mi-a luat vreo 3-4 ore.

Link to post
Share on other sites
  • Admin

La farurile OEM Bosch BMW E39 sunt 2 tipuri de adezivi, până în 2001 parcă au folosit un mastic care se desface ușor cu feohn, după aia au folosit o soluție care se pietrifică. La astea nu merge scoasă carcasa din spate decât prin tăiere cu flexul, apoi lipire și izolare cu mastic. Iese foarte bine, decât că mental știi că ai pus flexul și martelat carcasa.

Așa încât nu m-ar mira ca și la moto să fi folosit soluții diferite de lipire, ca în cazurile de mai sus. BMW au ținut să fie diferiți și aici, la japoneze și restul etanșarea se face cu mastic.

Oricum, indiferent de procedeu, se poate face 😉

Link to post
Share on other sites

Oricum, și la E39 se rup prinderile oglinzii din far, deci e genetic! Drept că la conservă nu se întâmplă după 2-3 ani... 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
  • Admin

Am schimbat și eu la a mea prinderile, plus câteva faruri de japoneze la care am montat angel eyes.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, johnbv a spus:

Nu merge la farul asta...plangi langa el si nu-l desfaci. Nu se intampla nimic la cum si cu ce este lipit.Doar dizolvarea este o solutie dar nu cu substante care ataca plasticul

Sincer nu am desfacut asa ceva...ca nu am. Dar nu mi-a trecut far prin mana sa nu mearga desfacut cu putina caldura si ... munca de chinez batran :) Unul singur, nu mai tin minte ce rabla era, era pur si simplu cu o garnitura f mica in santul ala, in rest era topit (cred), ca tevile de plastic la instaltii, incalzite/pus ceva chimical pe ambele parti si dupa asamblate, ala a fost naspa. 

Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, johnbv a spus:

Daca te tine si dupa prima groapa sau soc luat (fara voie), esti norocos , chiar ai scapat cu o simpla reclipsare. Deobicei dizlocarea ansamblului interior din far se produce cand clipsurile de pe bucsa de plastic se rup. Sunt 4 bucsi de plastic care sunt fixate pe placa de racire, fiecare bucsa are 3 cleme de fixare. Banuiesc ca din cauza caldurii ,clemele devin casante iar la un anumit moment din cauza unui soc se rup. Aceste bucsi la montaj se fixeaza dinspre sticla farului spre spate. Invers nu merg decat atunci cand lipsesc clemele de blocaj. Daca - tzunoi - gaseste topicul despre cum se dezasambleaza un far de LC mai trb sa gasim si bucsile aferente si atunci rezolvam problema. 

Ma declar norocos, am iesit zilelea astea cu el si onroad si offroad, am luat ceva gropi si inca sta. Doamne ajuta!

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

speriat de serviceul BMW care imi spunea acum 2k de km ca placutele fata nu mai duc decat 3-4k de km, am zis sa cumpar si schimb.

Cumparat placute brembo sinter, ca aparent acestea sunt OEM. Scot originalele si constat ca mai au suficient material pe ele, insa ce ma mira este ca astea noi au o tesitura serioasa la capete, tesitura pe care nu o inteleg decat ca strategie de marketing si prosteala a clientilor. Alea originale avand inca suficient material, e clar ca nu au avut/au aceasta tesitura.

IMG_20200525_182511_resized_20200525_063809261.thumb.jpg.b69237922d11bbe25d86bad2d42d422c.jpg

Intrebarea este, care e faza cu tesiturile? intrucat dupa capul meu = suprafata mai mica de frecare (franare mai proasta) + durata de viata mai mica (mai putin material)....atat de rau au ajuns sa ne prosteasca sau nu inteleg eu minunea noii tehnologii din aceste placute?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nu cred ca ne prosteste nimeni, imi dau si eu cu parerea.

Cu cat uzezi placutele mai mult, cu atat suprafata de frecare e mai mare. Poate ca, cu timpul, dupa multe cicluri de incalizre/racire, placutele is cu 0.004 secunde mai ineficiente. Si cum suprafata creste, ineficienta e compensata prin suprafata maritã, astfel ca, de-a lungul vietii placutelor, tu ai o experienta a frânarii constanta, cum te-ai astepta sa fie, nu!?

 

Sau, "A chamfer is an angled cut on the friction puck's leading and trailing edges. Chamfers can control how the edge of the pad interacts with the rotors and can help prevent noise. Chamfers do this by making sure the largest possible edge of the pad makes contact with the rotor"

 

https://www.brakeandfrontend.com/brake-pad-chamfers-slots-shapes-controlling-brake-noise/

Edited by Dan Cata
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 20 ore, Dan Cata a spus:

Nu cred ca ne prosteste nimeni, imi dau si eu cu parerea.

Cu cat uzezi placutele mai mult, cu atat suprafata de frecare e mai mare. Poate ca, cu timpul, dupa multe cicluri de incalizre/racire, placutele is cu 0.004 secunde mai ineficiente. Si cum suprafata creste, ineficienta e compensata prin suprafata maritã, astfel ca, de-a lungul vietii placutelor, tu ai o experienta a frânarii constanta, cum te-ai astepta sa fie, nu!?

E adevarat, insa doar daca nu luam in calcul faptul ca de la inceput am o suprafata micsorata (deci eficienta mai scazuta la inceput)😂

 

Asta cu zgomotul e o chestie care poate fi inghitita, insa pe de alta parte trebuiau sa gasesca si ceva explicatii pentru "sanfrenul ala"....

Eu inca nu sunt convins ca am parte de mai multe benificii vs. durata de viata mai mica (asta fiind certitudine). Cat despre eficienta franarii, cum o poti masura?! putem lua de bun ce ne spun ei sau sa optam pentru unele fara sanfren 😀

Procedura ma duce cu gandul la tubul cu pasta de dinti. Au marit gaura tubului = au crescut vanzarile cu 30%...

Asa si aici, nu le mai schimbi la 20k de km ci la 15k, au crescut vanzarile cu 25%....huh, mie imi pare mai plauzibil 😉

Edited by sivi
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Am 2 probleme momentan pe un model gsa lc 2015, poate are cineva vreo idee sau a mai patit.

1. Dupa hibernarea de iarna din garaj, am observat ca nu mai porneste bagat in viteza. Doar neutru

2. Azi dupa ce am spalat-o prima oara pe anul asta, am avut grija sa dau cu apa doar de la distanta. Se pare ca nu a fost suficient, proiectorul de pe dreapta nu se mai aprinde.

 

Nu ma pricep la desfacut chestii la ea, eram obisnuit doar sa merg cu ea :)) Momentan nu am timp de mers in service, poate sunt chestii usoare de facut/de inspectat. Vreo idee?

Edited by DiarM
Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, DiarM a spus:

 

1. Dupa hibernarea de iarna din garaj, am observat ca nu mai porneste bagat in viteza. Doar neutru

 

Caută problema la contactul de la cric.

Link to post
Share on other sites

Cu pornirea da, cel mai probabil senzorul de la cric. Oxidat, nefunctional ceva.

Proiectorul probabil isi va reveni dupa o vreme dupa ce se usuca apa de pe unde ti-o fi intrat. Bine, daca nu s-a prajit ceva... Ideal ar fi sa il desfaci daca ai posibilitatea.

Link to post
Share on other sites

Proiectorul si-a revenit azi dimineata cand am plecat sa ma plimb, doamne ajuta. Mai vede ea o spalare la anul.

Mai ramane sa vad cum e cu senzorul de cric. O sa ma uit pe youtube.

 

Multumesc :)

Link to post
Share on other sites
La 06.06.2020 la 17:18, DiarM a spus:

Mai ramane sa vad cum e cu senzorul de cric.

 

Sau micro-contactul de la maneta de ambreiaj.

Link to post
Share on other sites

Contactul de la ambreiaj. Și la mine nu pornește dacă e in viteza numai dacă trag maneta de ambreiaj la maxim cu toate degetele, dacă trag de ea cu doua degete nu cuplează contactul. 

Link to post
Share on other sites
La 10.06.2020 la 22:14, otravel a spus:

Ce baterii recomandati ptr GS din 2016?

 

Hopa, avem noutati! :) Astept detalii.

Sa-l stapanesti sanatos!

 

Eu recomand bateria BMW, din ce am auzit la toata lumea este cea mai longeviva, tine 5 ani (daca nu o lasi in ger iarna) fara probleme. Apoi o schimbi tu, nu astepti sa te lase cand ti-e lumea mai draga ca, cum a zis Capone, pica si gata.

 

Referitor la crashbar... eu stiam ca 2013-2016 era identic, nu am inteles, de ce il vinzi?

Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, KHK a spus:

 

Hopa, avem noutati! :) Astept detalii.

Sa-l stapanesti sanatos!

 

Eu recomand bateria BMW, din ce am auzit la toata lumea este cea mai longeviva, tine 5 ani (daca nu o lasi in ger iarna) fara probleme. Apoi o schimbi tu, nu astepti sa te lase cand ti-e lumea mai draga ca, cum a zis Capone, pica si gata.

 

Referitor la crashbar... eu stiam ca 2013-2016 era identic, nu am inteles, de ce il vinzi?

Da. Era un vis mai vechi GS-ul. Si uite ca am gasit unul ptr inaltimea mea. Garda coborata din fabrica, sa joasa, si uite asa ajung cu picioare perfect pe sol.La "C" am o baterie Odyssey de vreo 7 ani si vad ca inca tine. Ptr GS vad ca nu au.Am rezolvat cu Yuasa

Cras bar-ul nu inteleg nici eu de ce nu vine la prinderi. Pe siteul Touratech scria: ab 2013- .

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...