Sari la conținut

Filmulete & materiale educative


arunescu
 Share

Postări Recomandate

 

Inca un filmuletz despre alesul castilor, foarte multa lume merge cu tot felul de casti cumparate la oferte online care n-au nici o legatura cu capatzanile lor.

Mergeti si probati in magazin, daca va vine bine modelul,masura, doar apoi comandati online exact acel model.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 824
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

asta mi se pare ca e primul clip la care ar trebui sa se uite oricine isi ia mobra. mai adaug textual sa nu va imprumutati castile unor persoane cu bostanu mai mare ca pe urma perfect fit-ul de care te bucurai, numai perfect nu mai e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inconstienta.Mai sunt unii cu capetele goale,nici o sapca nimic.

 

Ca si o paranteza, Niko, in intersectii eu am obisnuinta sa reduc mult viteza,indiferent daca e liber sau nu(ma refer la trecut pe verde clar), lucru care este oarecum nepravazut pentru cel din masina din spate care nu gandeste ca as putea frana atata timp cat am verde si nici un obstacol vizibil.Ma tot gandesc cum sa impac si capra si varza

Editat de Spaceghost
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai ce sa faci (decat doar daca nu esti pe sistem forja maxima aici acum si oriunde :) ) altceva decat sa mergi preventiv si cand e verde.

Sunt cateva intersectii in Bucuresti pe care le stiu, dar sunt convins ca numarul e mult mai mare, in care se trece pe rosu flagrant. Nu pe galben, nu pe rosu "proaspat".

Nu depasi prin stanga masinilor in intersectii, nu te baga daca ai vizibilitatea blocata si nici daca ai contrasensul liber. Sunt multe exemple in film de astfel de accidente in care motociclistul e nevinovat dar cu toate astea tot el greseste. E doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum se poate vedea INTOTDEAUNA viteza este un factor daca nu determinant cel putin agravant. Cei care au facut prostii dar macar mergeau mai incet au scapat mult mai usor decat cei care mergeau foarte tare.

 

 

Din pacate sunt si multe exemple de accidente care cred ca nu puteau fi evitate (de exemplu cele in care au fost luati pe sus din spate, degeaba ai fi tinut motoreta in viteza si te-ai fi uitat in oglinzi, uneori vin foarte tare din spate sau ajungi victima unui carambol,cam nasol...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa aprox 30 de minute am ajuns la concluzia ca nu viteza te omoara(neaparat) ci prostia celui care calareste bestia. Nu neg faptul ca viteza este un factor decisiv care poate inrautatii situatia dar nu este catalizatorul principal in ecuatie. Mi se pare mie sau cam multe accidente sunt din vina pilotilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricat de experimentat ai fi, eu sunt de parere ca si viteza te face sa gresesti. Daca au viteza nu mai acelasi timp de reactie plus ca nu mai opresti notorul la timp dar si mai grav este ca la viteza si impact consecintele sunt de multe ori tragice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si inafara de cei care gresesc omeneste (sa zicem ca ar fi incepatori) ... restu am impresia ca sunt chiori, inconstienti si handicaati in acelasi timp. sincer parca nu vad in fata, parca atunci cand vad rosu(luminile de la stopuri) fac precum taurii aia de la corida si innebunesc ...

Editat de Zven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Chiar te rog, m-ar bucura daca multi dintre incepatori ar pune intrebari legate de diverse aspecte vazute in aceste filmulete:echipament,pilotaj,situatii periculoase,etc.

 

http://www.slowride....ndul-tinerilor/

 

Multora le place mersul in grupuri, mai mici, mai mari, mai rapide, mai lente. Un filmuletz foarte bun despre mersul in grup mai jos:

 

http://www.youtube.com/watch?v=erpkyD7SMfw

 

Lucruri de luat in seama la mersul in grup,ideal:

 

- Planificare - Alegerea traseului si a punctelor de regrupare pe care sa le cunoasca toata lumea, ideal in film chiar si o harta distribuita fiecaruia cu traseul si numarul de telefon cel putin al "organizatorului" plimbarii; telefon mobil functional cu baterie incarcata;impartirea pe grupuri de motociclete in functie de nivelul de abilitati - ideal grupuri de maxim 5-7 motociclete; planificarea punctelor de realimentare in functie autonomia minima a grupului si respectarea lor de catre toti participantii pentru a nu opri de 100 de ori pentru benzina (cea mai frecventa bataie de cap la grupurile de la noi!).

 

- Pilotajul - Nu se invata la iesirile in grup la plimbare, normal ar fi ca fiecare sa fie deja obisnuit cu utilajul din dotare, sa poate mentine un anumit ritm de deplasare, sa poate face franari de urgenta, sa stie dinamica deplasarii in grup. Fiecare trebuie sa-si evalueze forma fizica (nu se recomanda plecari dupa betii si nedormit la un drum de 500km pe curbele patriei, ca exemplu!), sa ia in calcul lucruri care ii pot afecta dinamica motocicletei gen bagaje sau pasager si sa se adapteze la acestea.

 

- Starea tehnica a motocicletei - Este foarte importanta verificare periodica a motocicletei, la fel cum se prezinta in filmul de mai sus, verificati lumini,semnale,frane,si placute de frane, atentie foarte mare la cauciucuri si presiune corecta in cauciucuri, daca se poate reglarea suspensiilor pentru stilul de mers si pentru incarcare (bagaje,pasager);

 

- Echipament - Cu cat mai mult cu atat mai bine, cel putin casca omologata, jacheta cu protectii,manusi, pantaloni rezistenti la abraziune, ghete moto. Echipament de ploaie la voi preferabil.

 

- Stabilirea de semnale intre rideri - La fel cum se exemplifica si in filmuletz toata lumea ar trebui sa stie cand se opreste pentru benzina, cand se incetineste, cand se accelereaza ritmul si celelalte semnale generale. Oprirea in caz de neprevazut sa se faca pe cat se poate in mod ordonat si fara nerespectarea regulilor de circulatie (nu taiem toate benzile si ne oprim in mijlocul primei benzi pentru ca am auzit ca s-a intamplat ceva!), pe cat posibil se scot motocicletele in afara partii carosabile sau la marginea benzii, in sir indian pentru permite deplasarea pe langa ele.

 

- Circulatia in grup - formatie in zig-zag sau intr-o singura coloana - se exemplifica foarte bine in filmuletz cand si cum e bine sa pastrati formatie in zig-zag si cand intr-o singura coloana. Viteze mai mici, spatii mai mici intre motociclete, se ruleaza pe urmele rotilor masinilor din fata, in filmuletz se sfatuieste sa se mentina regula celor "2 secunde" pentru cei care sunt pe acceasi treime de banda si regula de "o secunda" fata de riderul din fata care circula pe cealalta treime de banda; vedeti si comentariul de mai sus privind circulatia cu un grup lent care poate enerva soferii si care tind sa depaseasca sau se intercaleze in grupul de motociclete;

Daca grupul este prea mare si se desparte in mai multe grupuri sau cativa rideri raman in urma sa nu forteze regulile de circulatie si limitele proprii pentru a recupera imediat si a ajunge din urma grupul; in ultima instanta daca se pierd se vor regrupa la urmatorul punct stabilit pe traseu sau in caz de urgenta se va suna organizatorul pe numarul stabilit;

Big Like,

Hai ma Nico astea's chestii pe care le facem noi "batranii" cei care avem o viata de motociclism, restul cam 80-90% care o ard pe o roata si slalom printre masini pe magheru, n au timp de chestii din astea. Tricoul mulat sau maiou si casca purtata ca o sapca sau nelegata bineinteles ca irita sub barba.

Ex: n aveam ce face intr o seara si am iesit aiurea, pana la Balotesti-Dimieni-Tunari-Pipera. La dus prin fata pe la Mc din Romana trece un "viteaz" pe langa mine in stopi....frumos zic, dar la virajul din intersectie ce sa vezi, mai sa o tavaleasca....dar dupa 50m direct intr o roata.

Nu degeaba ne considera majoritatea "donatori de organe" cand oamenii vad ne facand asa. Ei nu ne vad in afara orasului ...grupurile care merg si stiu sa mearga.

Apoi vrem sa semnam petitii de interzicere a campaniei Exista viata dupa moarte.

Cum ziceam si mai sus daca 80-90% sunt zmei in oras in curand motociclismul se transforma in maimutarism .

 

Hai ca vine acu' primavara si ati uitat pericolele din trafic, dar si pericolul de a te relaxa si a crede ca nu mai e nici un pericol!

 

F tare,

Pana sa iesi din oras te pandesc pericolele...dupa ce frumos este ....balesc la o plimbare din asta :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Big Like,

Hai ma Nico astea's chestii pe care le facem noi "batranii" cei care avem o viata de motociclism, restul cam 80-90% care o ard pe o roata si slalom printre masini pe magheru, n au timp de chestii din astea. Tricoul mulat sau maiou si casca purtata ca o sapca sau nelegata bineinteles ca irita sub barba.

Ex: n aveam ce face intr o seara si am iesit aiurea, pana la Balotesti-Dimieni-Tunari-Pipera. La dus prin fata pe la Mc din Romana trece un "viteaz" pe langa mine in stopi....frumos zic, dar la virajul din intersectie ce sa vezi, mai sa o tavaleasca....dar dupa 50m direct intr o roata.

Nu degeaba ne considera majoritatea "donatori de organe" cand oamenii vad ne facand asa. Ei nu ne vad in afara orasului ...grupurile care merg si stiu sa mearga.

Apoi vrem sa semnam petitii de interzicere a campaniei Exista viata dupa moarte.

Cum ziceam si mai sus daca 80-90% sunt zmei in oras in curand motociclismul se transforma in maimutarism .

 

F tare,

Pana sa iesi din oras te pandesc pericolele...dupa ce frumos este ....balesc la o plimbare din asta :bounce:

 

A sti regulile de mers in grup e bine pentru oricine participa la o plimbare de genul asta. Nu ma intelege gresit, am facut astfel de plimbari cu viteze foarte neadecvate drumurilor publice, dar cu rideri cu experienta care puteau tine pasul si cu care toate aceste reguli sunt demult stiute.

Iar grupul undeva intre 3-5 mobre,nu mai mult. Grup compact.

 

Faptul ca in filmuletul de mai sus ei merg foarte incet nu inseamana ca nu se aplica acele reguli si la grupurile mai viteziste.

Iar ca oamenii se mai dau pe o roata si mai fac alte scheme pe mine ma bucura, atata timp cat o fac cat mai controlat - pana la urma foarte multi consideram motoarele niste jucarii frumoase si periculoase si nu utilitare. Daca ei doar au invatat sa o ridice pe o roata dar nu stiu mersul, nu stiu curbe ,se prabusesc la primul giratoriu ca nu au iesit niciodata din oras mi se pare penibil.

 

Dar sunt unii care se descurca la toate, toti avem mereu de invatat cate ceva nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A sti regulile de mers in grup e bine pentru oricine participa la o plimbare de genul asta. Nu ma intelege gresit, am facut astfel de plimbari cu viteze foarte neadecvate drumurilor publice, dar cu rideri cu experienta care puteau tine pasul si cu care toate aceste reguli sunt demult stiute.

Iar grupul undeva intre 3-5 mobre,nu mai mult. Grup compact.

 

Faptul ca in filmuletul de mai sus ei merg foarte incet nu inseamana ca nu se aplica acele reguli si la grupurile mai viteziste.

Iar ca oamenii se mai dau pe o roata si mai fac alte scheme pe mine ma bucura, atata timp cat o fac cat mai controlat - pana la urma foarte multi consideram motoarele niste jucarii frumoase si periculoase si nu utilitare. Daca ei doar au invatat sa o ridice pe o roata dar nu stiu mersul, nu stiu curbe ,se prabusesc la primul giratoriu ca nu au iesit niciodata din oras mi se pare penibil.

 

Dar sunt unii care se descurca la toate, toti avem mereu de invatat cate ceva nou.

>:D< tu m ai inteles gresit, nu sunt lupul moralist, nu merg niciodata la limita legala de viteza nici in oras nici in afara, exact cum ziceai si tu tre sa te adaptezi grupului si conditiilor de trafic .

tot zx9r ai ? :D

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru grup de 3-5 oameni nu prea vad rostul filmelor educative care iti explica ca trebuie sa ai lider, fruntasi, mijlocasi (sau ce or mai fi) si cineva sa inchida grupul. ~5 motoare mi se pare un numar extrem de bun pentru mersul in grup. Mergi cu oameni care au cei 7 ani de acasa si care se simt bine intregi fara membre imprastiate pe aratura. Se poate merge asa foarte bine intr-un ritm alert (ilegal) dar safe. Vorbim de condus preventiv si la grup restrans. Functioneaza foarte bine si la iesiri destul de lungi unde ideea este sa te distrezi pe curbe - ce e drept fara genunchiul tras pe asfalt deci vorbim de sport touring mai mult nu forja stradala/reising. Mersul in zig zag e singurul lucru care merita explicat pentru ca asa formezi un grup foarte compact si inchegat. Ajuta si la fluidizarea traficului pentru ca un numar asa mic de motoare poate fi depasit foarte repede daca cumva se merge legal prin localitati :ninja:

 

Mai multe motoare strica tot, cel putin pentru mine. Mai multi hormoni, mai multe chestii la care sa fii atent, mai multi oameni care nu sunt de parere ca viata e mai nasoala dupa ce ai suruburi in oase etc. Am iesit odata cu un grup mixt de aproape 35 motoare la o tura de 170 km dus intors. Practic toate regulile (de bun simt, fara excese) impuse de cei cu experienta mai multa au fost incalcate in primii 5 km. Astfel am vazut motoare ce depaseau in convoi pe linie dubla continua in localitate, pe trecere de pietoni in localitate, in curbe cu vizibilitate foarte redusa etc. Asta intr-un grup unde vreo 10 oameni erau incepatori cu jumate de sezon la activ si jumate aveau minim 2-3 ani de mers "civilizat". Culmea este ca unde drumul era liber si nu aveau ce depasi, acolo se circula cu viteza foarte redusa si se ingreuna traficul de masini pentru ca motociclistii nu acceptau ca o masina sa ii depaseasca si sa le permita reincadrare pe banda intre ei cu tot cu pozitionare in zig zag. Mai apare si cate un pilot carui ii place enorm de mult sa simta acceleratie brutala zic eu pe linie dreapta. Pe curbe te urci peste el si in linie dreapta depaseste tot ce prinde ca nebunul. Daca stai de vorba cu el, este un om normal, cu bun simt. Cum a prins 1km linie dreapta cum i-a dat dracusorul in cap cu ciocanul.

 

Nu inteleg ce ar fi atractiv in mersul in grup mare. Zer0 fun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...