Sari la conținut

Ducati Monster vs kamikaze dog - Calugareni, 06.04.2013


th30nly0n3
 Share

Postări Recomandate

Şi eu am avut un accident similar (undeva la 60 la oră) şi am frânat din instinct, am greşit făcând asta, mobreta fiind mică s-a oprit în cutzulache, s-a dat peste cap iar eu am ajuns pe contrasens. Într-o altă dată sper să nu mai am acest instinct prost.

 

Întrebarea este: putea o motoretă de 125 să treacă peste el cu brio? Mă refer strict în cazul în care îţi sare în faţă şi nu mai ai timp de reacţie.

Presupun ca da, cu cat e mai mare viteza cu atat e mai usor. (moto are tendinta de a sta dreapta)

 

si ca sa nu fiu off: proaste animale :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 142
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In primul rand ghinion,dar se intampla,fiecare dintre cei vechi a patit-o cel putin o data. In mod evident motociclistul a vazut cainele abia in ultimul moment, si cine stie? poate ca a fost mai bine asa. (cainele statea saracu de ceva vreme asteptand prilej sa treaca dar si-a calculat gresit miscarea ). Motociclistul statea mai slab cu atentia distributiva, fiind in coloana, se uita probabil doar la colegul din fata (cam asa se intampla din pacate la mersul in grup).

 

Apoi din pacate a luat cainele in plin si forta impactului a destabilizat motorul, nu vre-o manevra de ultim moment. Singura sansa a motociclistului era sa fi observat cainele la timp si impotriva instinctului de conservare sa se apropie de bordura si sa franeze cat de mult putea in cele 2, 5 secunde aflate la dispozitie, suficient ca sa evite cainele sau macar sa atenueze forta impactului.Chiar si atunci daca nu avea o imagine spatiala fata spate(retrovizoare)ca sa se pozitioneze corect, risca sa fie lovit din spate de catre colegul cu camera de filmat sau oricine altcineva surprins de frana brutala.

 

La mersul in grup conteaza foarte mult reactia liderului sau a primului motociclist care sesizeaza un pericol potential de genul, adica animale aflate aiurea pe sau alaturi de spatiul carosabil. Acesta trebuie sa reduca viteza din timp ferindu-i astfel si pe cei din spate. E problematic mersul in grup, mai ales daca nu este vorba de motociclisti 'rodati" impreuna (apare efectul de "marfar")e bine sa se lase o distanta serioasa intre motoare, chiar si 50 m nu e exagerat, in plus "spionarea " cat mai deasa a oglinzilor e importanta, e vorba de siguranta colectiva si a fiecaruia in parte.

 

Mizerabila si "tipica" reactia politaiului! Mi-asi fi dorit sa fi fost el cel pus in situatia respectiva de impact, sunt curios ce-ar fi comentat in acest caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer acuma, aveati peste 80-90 km/h in zona aia ? Ca din filmare nu se poate aprecia ...

 

Se poate, matematica simpla, ai estimat foarte bine. Dar nu asta a fost cauza accidentului, punct. Daca facea un highside, pica din senin, etc, atunci da, puteai considera viteza ca fiind cauza accidentului. Aici e vorba de o potaie care face sprint pe un drum european (E70) si niste localnici care rup gardul si apoi fac pe moralistii. E ca si cum furi capace de canal si apoi pe aia care-si rup gatul ii acuzi ca nu se uita pe unde merg...

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ghinion,dar se intampla,fiecare dintre cei vechi a patit-o cel putin o data. In mod evident motociclistul a vazut cainele abia in ultimul moment, si cine stie? poate ca a fost mai bine asa. (cainele statea saracu de ceva vreme asteptand prilej sa treaca dar si-a calculat gresit miscarea ). Motociclistul statea mai slab cu atentia distributiva, fiind in coloana, se uita probabil doar la colegul din fata (cam asa se intampla din pacate la mersul in grup).

 

Apoi din pacate a luat cainele in plin si forta impactului a destabilizat motorul, nu vre-o manevra de ultim moment. Singura sansa a motociclistului era sa fi observat cainele la timp si impotriva instinctului de conservare sa se apropie de bordura si sa franeze cat de mult putea in cele 2, 5 secunde aflate la dispozitie, suficient ca sa evite cainele sau macar sa atenueze forta impactului.Chiar si atunci daca nu avea o imagine spatiala fata spate(retrovizoare)ca sa se pozitioneze corect, risca sa fie lovit din spate de catre colegul cu camera de filmat sau oricine altcineva surprins de frana brutala.

 

La mersul in grup conteaza foarte mult reactia liderului sau a primului motociclist care sesizeaza un pericol potential de genul, adica animale aflate aiurea pe sau alaturi de spatiul carosabil. Acesta trebuie sa reduca viteza din timp ferindu-i astfel si pe cei din spate. E problematic mersul in grup, mai ales daca nu este vorba de motociclisti 'rodati" impreuna (apare efectul de "marfar")e bine sa se lase o distanta serioasa intre motoare, chiar si 50 m nu e exagerat, in plus "spionarea " cat mai deasa a oglinzilor e importanta, e vorba de siguranta colectiva si a fiecaruia in parte.

 

Mizerabila si "tipica" reactia politaiului! Mi-asi fi dorit sa fi fost el cel pus in situatia respectiva de impact, sunt curios ce-ar fi comentat in acest caz.

cmon, 'forta impactului'?! ai vazut cat a zburat javra? :D

daca nu punea frana..poate nu se intampla nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi eu am avut un accident similar (undeva la 60 la oră) şi am frânat din instinct, am greşit făcând asta, mobreta fiind mică s-a oprit în cutzulache, s-a dat peste cap iar eu am ajuns pe contrasens. Într-o altă dată sper să nu mai am acest instinct prost.

 

Întrebarea este: putea o motoretă de 125 să treacă peste el cu brio? Mă refer strict în cazul în care îţi sare în faţă şi nu mai ai timp de reacţie.

 

Da, treci peste el sau prin el. Depinde de tine daca in momentul ala te sperii sau te panichezi si pui frana sau nu.

Daca nu e cainele foarte mare sau, nivelul urmator - oaie, treci peste el. Te zguduie dar nu te da peste cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda ... si bashtinasii din jungla au legi contra animalelor salbatice ... nu? Iar romania este un UE, deci, teoretic ar trebui sa nu fie obstacole pe drum.

 

Hai frate ... de 20 de ani e problema cainilor ... daca nu s-a facut nimic pana acum, ce vrei sa zici ? N-aveti decat, crapati cu legea in brate. Dati vina pe un caine din scaunul cu rotile ... patetic ... nu crezi ?

 

Probabil ca ar trebui sa va adaptati la conditiile din tara asta ... ca sunt caini, ca sunt pete de ulei de la tractoare de 100 de ani, ca sunt carute cu cai, etc ...

Nu stiu ce viteza avea, si pana la urma nici nu mai conteaza, am vazut ca a franat tarziu. Daca frana de cand a tzasnit cainele de pe trotuar, poate avea alte sanse. Acum faptul e consumat. Parerea mea este ca nu a fost atent ... si imi pare rau pt el. Sunt bani aruncati pe geam ... si reparatii la mobra si echipament ... daca se consoleaza dand vina pe caine ... foarte bine.

 

Ba au ... in romania au ... tu unde locuiesti ?

 

Maestre, esti constient de diferenta intre slow motion si realitate ?! Ia sa vad cum ma contrazici, am fost acolo si am vazut poate cel mai bine acel caine tzasnind intr-o fractiune de secunda. Oi fi tu superman, dar noi muritorii de rand (cu sau fara experienta in motociclism) nu avem capacitatea fizica sa reactionam (indiferent cum) intr-un timp atat de scurt indiferent cat de "atenti" am fi !

 

Stim cu totii in ce tara traim, dar asta nu inseamna ca trebuie sa acceptam si sa inghitim tot ce ni se da ! Cu atitudinea ta nu se va schimba nimic niciodata, pe oameni ca tine se si bazeaza mafia si coruptia in tara asta, pe principiul "lasa ma ca oricum nu face nimeni nimic, suntem safe" ;)

 

Da, vorbim pe un forum (asta e si definita forumului ultima oara cand am verificat), tu vezi cati motociclisti povestesc faze similare ?? Nu te ingrijoreaza ?? Sfatul tau e "acceptati fratilor ca oricum nu e nimic de facut" ?? Nu mersi, fa tu asta, eu aleg altceva ;)

 

Crezi ca dam vina pe caine ca sa ne consolam ?? Maestre, tu trebuie sa treci prin asa ceva intai si apoi sa ai tupeul sa judeci public ;)

 

Se poate, matematica simpla, ai estimat foarte bine. Dar nu asta a fost cauza accidentului, punct. Daca facea un highside, pica din senin, etc, atunci da, puteai considera viteza ca fiind cauza accidentului. Aici e vorba de o potaie care face sprint pe un drum european (E70) si niste localnici care rup gardul si apoi fac pe moralistii. E ca si cum furi capace de canal si apoi pe aia care-si rup gatul ii acuzi ca nu se uita pe unde merg...

 

Poti te rog sa faci publica formula din aceasta matematica simpla prin care ai ajuns la 80-90 km/h din acel filmulet ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cmon, 'forta impactului'?! ai vazut cat a zburat javra? :D

daca nu punea frana..poate nu se intampla nimic.

Orice impact forteaza directia pentru ca arareori este 100% frontal. Daca motociclistul apucase sa schiteze cat de cat si o manevra de evitare cu atat mai mult. Doar analiza cadru cu cadru ar putea lamuri acest aspect. Un caine de 20 kg cum pare cel in cauza, provoaca un soc mai mult decat considerabil si e putin probabil sa ai reflexul de a tine imediat contra, mai ales daca evenimentul te ia pe nepregatite. Per global putine sanse a avut motociclistul sa scape complet cu 'fata curata " .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este ca protagonistul nu prea a avut ce sa faca in cele 1,5 secunde, de cand cainele a inceput sa alerge si pana l-a lovit.

Corect!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Ravishing

Am fost chiar in spatele lui si am avut camera pornita .. cu acordul lui pun aici filmuletul pentru a invata toti din acest incident.

 

 

Daca e ok, ma bucur pentru baiat.

Poate ca acest incident il va pregati sa se fereasca de urmatorul posibil incident (cel putin eu asa imi interpretez propriile mele incidente).

Oare daca ar fi cazut pe stanga, tu unde te opreai? :nono: Asta e motivul pentru care atunci cand sunt in situaita de a merge in coloana, incerc de fiecare data sa stau ultimul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre, esti constient de diferenta intre slow motion si realitate ?! Ia sa vad cum ma contrazici, am fost acolo si am vazut poate cel mai bine acel caine tzasnind intr-o fractiune de secunda. Oi fi tu superman, dar noi muritorii de rand (cu sau fara experienta in motociclism) nu avem capacitatea fizica sa reactionam (indiferent cum) intr-un timp atat de scurt indiferent cat de "atenti" am fi !

 

Stim cu totii in ce tara traim, dar asta nu inseamna ca trebuie sa acceptam si sa inghitim tot ce ni se da ! Cu atitudinea ta nu se va schimba nimic niciodata, pe oameni ca tine se si bazeaza mafia si coruptia in tara asta, pe principiul "lasa ma ca oricum nu face nimeni nimic, suntem safe" ;)

 

Da, vorbim pe un forum (asta e si definita forumului ultima oara cand am verificat), tu vezi cati motociclisti povestesc faze similare ?? Nu te ingrijoreaza ?? Sfatul tau e "acceptati fratilor ca oricum nu e nimic de facut" ?? Nu mersi, fa tu asta, eu aleg altceva ;)

 

Crezi ca dam vina pe caine ca sa ne consolam ?? Maestre, tu trebuie sa treci prin asa ceva intai si apoi sa ai tupeul sa judeci public ;)

 

 

Poti te rog sa faci publica formula din aceasta matematica simpla prin care ai ajuns la 80-90 km/h din acel filmulet ?

Maestre, coboara tonul certaretz ... nu m-am pus nicio secunda in locul baiatului si nici nu ma voi pune si nicinu l-am judecat Eu am remarcat ca a franat cu 5 frame-uri inainte de impact.

O secunda, in filmare are 25 de frame-uri ... 5 frame-uri inseamna 0,2 secunde.

Deci el a franat cu 0,2 secunde inainte de impact! (nu de cand a plecat cainele de pe trotuar). Am scos in evidenta ca nu a avut atentie distributiva, sau a fost distras in alta parte cu privirea.

 

Uita-te la poze sa vezi cand se aprinde stopul, cainele era cu capul deja pe trasa motocicletei, probabil la 20-30 cm in fata rotii, sau nici macar.

 

Referitor la schimbare, nu ma judeca tu pe mine, ca nu stii tu cate schimbari am incercat eu sa fac ... si la cate meetinguri moto am fost, mai conventionale sau nu. Pune mana pe o pancarda si mergi in fata primariei sau a guvernului, nu te mai lamenta pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este ca protagonistul nu prea a avut ce sa faca in cele 1,5 secunde, de cand cainele a inceput sa alerge si pana l-a lovit.

 

Am vazut ca ai sters calculul tau, comentariul meu la toata ideea cu stabilirea vitezei e ca sunt prea multe variabile stabilite pe baza de presupuneri sau valorile sunt cele care "ar trebui" sa fie.

 

Nu ma intelegeti gresit, habar nu am ce viteza aveam, si eu sunt curios, am zis 50 - 60 bazat pe perceptia mea si a celor din grup, poate sa fi fost si mai mult .. ideea e ca nu vreau sa pozez in motociclistul model care merge perfect regulamentar, ce vreau sa subliniez, si au facut-o si altii, e ca viteza in cazul asta e total irelevanta. Se shimba ceva paote daca mergeam cu 20 km/h .. si atunci eram blamati ca mergem prea incet :)

 

Legal, indiferent de limite, trebuie sa mergi la "limita evitarii oricarui pericol". La noi in tara asta ar fi undeva sub 20 km/h .. Oricum ati da-o e inacceptabil sa ai caini liberi pe strada care prin natura lor sunt IMPREVIZIBILI si nu pot fi responsabilizati in vreun fel, sunt animale cu instinct animalic, nu au ce cauta liberi pe strazi ! Punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu atitudinea ta nu se va schimba nimic niciodata, pe oameni ca tine se si bazeaza mafia si coruptia in tara asta, pe principiul "lasa ma ca oricum nu face nimeni nimic, suntem safe" ;)

Sa ma vezi si ce fatza am ... zici ca-s interlop :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zicea careva pe aici ca poate era mai bine daca nu frana. Acuma eu intreb : eu cu scuter cu roti mici de 10" ce as putea face intr-o asemenea situatie?

 

Sanatate motociclistului!

 

 

Întrebarea este: putea o motoretă de 125 să treacă peste el cu brio? Mă refer strict în cazul în care îţi sare în faţă şi nu mai ai timp de reacţie.

 

Ambele au sanse mult mai mari sa ramana pe roti cu putina acceleratie. NU inseamna ca 100% scapi, insa franarea inseamna aproape 100% cazatura pentru ca impactul iti va rupe aderenta rotii fata. Important este ca roata fata sa continue rotatia. Fie ca trece peste obstacol, fie ca este deviata, cat timp se invarte iti da sansa de a controla directia. Acceleratia, nu viteza, va ajuta roata fata sa "urce" pe obstacol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca masinile pe care le depaseste au cam 60 (ca nu o arde nimeni chiar cu 50 pe ceas) atunci motociclistul nostru avea cam 90-100!:D

 

In calcul am folosit o derivata, mi-a zis un prieten ca nu am invatat chiar degaba derivatele alea la scoala desi eram perfect convins ca a fost doar pierdere de vreme matematica aia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers peste 150 000 de km pe motor si nu am avut niciodata probleme cu cainii!Am trecut si vazut multi pe marginea drumului sau pe sosea!Am claxonat ,redus si am fost pregatit sa evit

la nevoie!Aceeasi atitudine o am si fata de oameni,conservari,carute,biciclisti,confrati motociclisti!Probabil de aia nu am avut vreun incident in trafic!

Vad ca multi au o mare dure in cuc de tot si toate!Atunci nu e de mirare ca ajung pe la rubricile astea!Daca un caine in plina zi te surprinde atunci un conservar (cuvant urat) te face pilaf!

 

 

asta vroiam sa spun si eu, dar imi era teama sa nu dati cu pietre!

 

daca nu sunteti constienti ce este in tara asta, de drumurile, gropile, autobez, tractoare, carute... atunci emigrati!

 

daca in locul cainelui este o vaca sau ditamai armasarul? de fapt au si fost accidente cu vaci si cai, mai ales noaptea.

 

in caz de vad un caine, mana pe claxon si gaz blana! si vad ca functioneaza, cel putin la mine. cu cai si vaci, nu am avut incidente

 

riderul nostru s a panicat si a pus frana la max. daca tinea ghidonul hotarat si mergea constant sau accelera, nu cred ca pierdea aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut eu analiza pe film frame cu frame.

Intr-o secunda de filmare trec 12 borduri galbene + 11 negre intre ele.

total 23 borduri de aproximativ 1m lungime in o singura secunda.

 

Anyway ... nu are rost. Cum ziceam, faptul e consumat ... mobra e jumulita si baiatu s-a speriat.

Bine ca multi dintre ei isi numara mushtele de pe geci si se mandresc cu ele.

 

P.S. E posbil ca bordura sa nu aibe 1m lungime ... nu pot sa-mi dau seama.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare daca ar fi cazut pe stanga, tu unde te opreai? :nono: Asta e motivul pentru care atunci cand sunt in situaita de a merge in coloana, incerc de fiecare data sa stau ultimul.

 

Ma urcam peste el cel mai probabil, cum a mai zis cineva, distanta intre motociclete in cazul mersului in grup ar trebui sa fie cat mai mare fix din acest motiv .. problema e stabilirea acelei distante in asa fel incat sa fie suficienta pentru a evita absolut orice situatie poate aparea la orice moment dat .. ideal spre imposibil as zice .. Oricum, lectie invatata, eram prea aproape de el pentru a-l putea evita anume in aceasta situatie descrisa de tine.

 

Daca mergi ultimul nu te ajuta cu nimic, tot ai pe cineva in fata ..

 

Maestre, coboara tonul certaretz ...

 

Maestre, tonul e dat de atitudinea ta, mai citeste odata ce scrii si ai sa intelegi ;) faci calcul pe frame-uri pe secunda (zici tu ca filmul are 25 fps ?), judeci teoretic, eu iti spun simplu, realitatea e diferita, totul s-a intamplat muuuuult prea repede pentru oricine. Punct !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am facut eu analiza pe film frame cu frame.

Intr-o secunda de filmare trec 12 borduri galbene + 11 negre intre ele.

total 23 borduri de aproximativ 1m lungime in o singura secunda.

 

.........

Tare! Esti inginer?:D Stiu ca nu, ti-ai ratat cariera, trebuie sa te ia astia la expertize auto! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre, tonul e dat de atitudinea ta, mai citeste odata ce scrii si ai sa intelegi ;) faci calcul pe frame-uri pe secunda (zici tu ca filmul are 25 fps ?), judeci teoretic, eu iti spun simplu, realitatea e diferita, totul s-a intamplat muuuuult prea repede pentru oricine. Punct !

Stiu .. realitatea e o curva.

Normal ca s-a intamplat mult prea repede ... e fizica ... si nu e cuantica :)

Calculeaza ce viteza ati avut ...

 

Tare! Esti inginer? Stiu ca nu, ti-ai ratat cariera, trebuie sa te ia astia la expertize auto!

e vorba de lungimea bordurii de 1 metru ...mai inginere :P m-am exprimat eu plastico-autistic

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca masinile pe care le depaseste au cam 60 (ca nu o arde nimeni chiar cu 50 pe ceas) atunci motociclistul nostru avea cam 90-100! :D

 

In calcul am folosit o derivata, mi-a zis un prieten ca nu am invatat chiar degaba derivatele alea la scoala desi eram perfect convins ca a fost doar pierdere de vreme matematica aia!

 

:)) cu doua pagini in urma am mentionat ca doar ce trecusem de un radar orientat pe sensul nostru de mers. Dar daca tu zici ca masinile pe langa care treceam mergeau cu 60 km/h n-o sa tre contrazic. Plus derivata e imbatabila, mersi ca ai lamurit misterul, mergeam cu 100 km/h

 

Fratilor, nu va mai mirati cand "martorii" in majoritatea accidentelor in care sunt implicate motocilete jura ca respectivul mergea cu 300 km/h cel putin ... fix asa se fac calculele ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu .. realitatea e o curva.

Normal ca s-a intamplat mult prea repede ... e fizica ... si nu e cuantica :)

Calculeaza ce viteza ati avut ...

 

Bah.. tu vorbesti ca si organul care a coborat din masina de politie, ce naiba mah.. sunteti veri? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...