The Mentalist Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 ) cu doua pagini in urma am mentionat ca doar ce trecusem de un radar orientat pe sensul nostru de mers. Dar daca tu zici ca masinile pe langa care treceam mergeau cu 60 km/h n-o sa tre contrazic. Plus derivata e imbatabila, mersi ca ai lamurit misterul, mergeam cu 100 km/h Fratilor, nu va mai mirati cand "martorii" in majoritatea accidentelor in care sunt implicate motocilete jura ca respectivul mergea cu 300 km/h cel putin ... fix asa se fac calculele Bine,mai las de la mine, mergem pe calculul lu' nervu', ramane 80-90! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Bah.. tu vorbesti ca si organul care a coborat din masina de politie, ce naiba mah.. sunteti veri? Daca nu e interlop nu suntem veri .... Acuma serios ... poate daca ar fi fost cunoscut de-al meu eram si eu partinitor ... dar am fost cat se poate de obiectiv. Nu-mi plac chestiile de genul: eu sunt pilot (fata de vecinii mei din bloc) dar un caine mi-a distrus cariera sarind in fata mea ... pai du-te pe circuit. Am calculat viteza din film pt ca lucrez in domeniul editare video ... am marcat o secunda si am numarat cate borduri au trecut in secunda aia ... iar colegul certaretz care ma innebunea cu frame-urile ... alea le-am folosit doar pt a calcula o subdiviziune a timpului mai mica decat o secunda, si anume cu cat timp inainte de impact s-a aprins stopul de frana (0,2 secunde). Atat ...nimic maimult. Nu am mancat kacat ce as fi facut eu in locului lui ... desi as putea. Ca si concluzie ... (daca lungimea unei borduri din suprafata de separare a benzilor are UN metru) circulati cu 83 km/h. Iarasi ...n-am nicio treaba cu viteza asta, eram pur si simplu curios... si eu am mers in aceiasi zi prin acelasi loc cu probabil aceiasi viteza ... Bafta ... si pana va duceti cu pancarde la guvern, inca o data va zic, cascati ochii si anticipati eventuale pericole. Editat Aprilie 9, 2013 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Mai e si distanta intre stalpii de tensiune de pe drum.. ~30 / 33 m cred sau 50 m?? Editat Aprilie 9, 2013 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Şi eu am avut un accident similar (undeva la 60 la oră) şi am frânat din instinct, am greşit făcând asta, mobreta fiind mică s-a oprit în cutzulache, s-a dat peste cap iar eu am ajuns pe contrasens. Într-o altă dată sper să nu mai am acest instinct prost. Întrebarea este: putea o motoretă de 125 să treacă peste el cu brio? Mă refer strict în cazul în care îţi sare în faţă şi nu mai ai timp de reacţie. Am trecut eu cu nsr 125 dar și cu hornet 600. Pe 125 te zguduie mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Eu vă-ntreb pe toți cum ați fi reacționat dacă în locul cîinelui era un copil (care e cel puțin la fel de imprevizibil)? Eu am fost în postura aceasta, dar nu pe motocicletă, ci COPILUL! Aveam 10 ani și am țîșnit de pe o parte pe cealaltă a drumului, era ceață, eram în munți, drumul nu era circulat deloc, dar exact atunci a trecut o Mobră p-acolo cu doi tineri pe șa. Motoristul a frînat cît a putut, dar eram prea aproape de el și piciorul meu stîng (el venea din dreapta) i-a amplificat frîna, astfel încît s-a oprit brusc! Pasagerul a fost aruncat peste motorist! Eu am scăpat cu sperietura, culmea, nici n-am avut fractură, doar am fost trîntit la pămînt! Motoristul a rămas în șa după ce a pus Mobra înapoi pe roți, dar cel mai afectat a fost pasagerul, cu cîteva zgîrieturi și sperietura de rigoare. Viteza lor era de cca 15-20 km/h. Cine a fost vinovat? Eu, pentru că nu m-am asigurat! Dar cred că dacă motoristul reducea viteza cînd a trecut pe lîngă grupul nostru, grup pe care-l știa acolo pentru că stătuse lîngă noi mai mult de două ore, evita accidentul. Totul ține de atenție și prevenție! Dacă de la un animal sau copil n-ai pretenții, de la conducătorii auto/moto ai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) ce borduri erau alea de 1 m? sunt a lui Videanu? mi se par imense de 1 m ... am sa fiu si eu atent data viitoare ca eu mai mult de 60cm nu le-as fi dat... @Cesar: daca nu-ti smuceste ghidonul din mana sa intri in voblaj .. ai dreptate. de multe ori insa ai tendinta instictiv sa si ocolesti, iar in momentul in care ai "strambat" ghidonul..e cam gata! LE: da frate .. m-am uitat atent..ce mari sunt bordurile alea..adica luungi... mda.. Editat Aprilie 9, 2013 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) ce borduri erau alea de 1 m? sunt a lui Videanu? mi se par imense de 1 m ... am sa fiu si eu atent data viitoare ca eu mai mult de 60cm nu le-as fi dat... @Cesar: daca nu-ti smuceste ghidonul din mana sa intri in voblaj .. ai dreptate. de multe ori insa ai tendinta instictiv sa si ocolesti, iar in momentul in care ai "strambat" ghidonul..e cam gata! LE: da frate .. m-am uitat atent..ce mari sunt bordurile alea..adica luungi... mda.. Instinctiv? Las-o asa, sau poate ai zis-o la modul figurat. Marea majoritatea se blocheaza, sau reactioneaza tarziu (si eu printre ei ) Daca ti-ai format reflexul/instinctul (cum ai zis tu) de ocolire a pericolelor esti bazat. Editat Aprilie 9, 2013 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Intr-o secunda de filmare trec 12 borduri galbene + 11 negre intre ele. total 23 borduri de aproximativ 1m lungime in o singura secunda. Nu numară doar o secunda ca ai marja de eroare mai mare, urmareste minim 3-4 secunde. Si nu numara borduri ci dungile discontinue de separare de sens, de la inceputul uneia pana la inceputul urmatoareia sunt 9 metri. Cine a fost vinovat? Eu, pentru că nu m-am asigurat! Dar cred că dacă motoristul reducea viteza cînd a trecut pe lîngă grupul nostru, grup pe care-l știa acolo pentru că stătuse lîngă noi mai mult de două ore, evita accidentul. Totul ține de atenție și prevenție! Dacă de la un animal sau copil n-ai pretenții, de la conducătorii auto/moto ai! Socant ca ai uitat fix de persoana responsabila de copil. O mamă din New Canaan a fost acuzată că și-a riscat viața copiilor cînd i-a lăsat în grija fiicei ei de 13 ani cît s-a dus la biserică. O altă mamă din Tennessee a fost arestată pentru că și-a lăsat copiii de 8 și 5 ani să meargă în parc fără ea – parcul fiind la cîteva zeci de metri distanță de casă. La noi, daca isi lasa copiii sa se joace langa drum national si sunt facuti praf, parintii sunt niste biete victime. Mentalitate romaneasca, ascundem radarul in boscheti sa-l pedepsim pe ala care are masina, deci are bani de amenzi, deci incasari la buget, nu pe sarantocul din Calugareni care-si plozii sau potaia sloboda langa drum european... Editat Aprilie 9, 2013 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 În caz de copil/pisică/câine/oaie, tragi de gaz. Oricum șansele să-l salvezi sunt prea mici, e păcat să se riște și mobristul aiurea. Cele mai urâte faze încep de la oi/porci/vaci/bețivi. Eu știu că dacă unu` pică peste bord nu sari după el, că în loc de o victimă o să avem două victime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 ca tot vad ca despicam problema cu cainii vagabonti si ce facem cu ei, in loc sa discutam despre imbunatatirea proprie vin si eu cu o completare.. sambata asta ajung in benzinaria de unde a plecat grupul in care era nervu si inca cativa.. pe ei nu-i recunosc, lui i-am vazut mobra. ajung acolo si imi zice cnairda, hai sa-l luam pe tovarasu ca a cazut mai in spate putin.. ma buseste putin rasul imaginandu-mi un lowslide pe nisip cateva sute de metrii mai in spate.. si merg, si merg, si merg si ajung aproape de city mall. motivul cazaturii? a schitat un conservar ca ii intoarce in fata, de pe banda unu, motoristu mergand pe banda doi. mana in frana, mobra pe jos, mai departe nu mai conteaza.. ce facem? discutam mai departe despre ce ar trebui facut cu acesti maidanezi cu permis care strabat strazile in lat cand ar trebui sa mearga doar in lung? pana la urma, la fel ca si tipu cu ducati, si tovarasu meu stie(cel putin pentru el, daca nu o zice in gura mare) ca a cazut din cauza ca nu a prevazut ce urma.. si, poate putin cam multa viteza. in cazul tovarasului a fost mai mica dar am impresia ca il doare mai tare decat pe tipul cu ducati, deci, oricum o dai, asfaltu doare.. ce sens are ma baieti offtopicul asta care apare pe fiecare topic despre cum ar trebui sa fie facute legile, cum ar trebui sa se comporte politistii samd? ce am invatat eu din cateva pagini? - la obstacole "micute" ca asta tre sa accelerezi - mersu in grup probabil te relaxeaza putin, si tii ochii mai mult pe grup/mobra din fata - highside-ul nu e prea greu de facut, mai ales cu niste ajutor.. personal, in ignoranta mea credeam ca e ceva la care te expui cu un ss cu cauciucuri bune.. si cam cel mai important.. mergand cu 50-70 pe portiunile alea probabil mi-am salvat singur pielea chiar ma intrebam la intoarcere, daca tot nu-s radare, e si separatorul ala de sensuri, de ce mergem asa incet? and now i know.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) În caz de copil/pisică/câine/oaie, tragi de gaz. Oricum șansele să-l salvezi sunt prea mici, e păcat să se riște și mobristul aiurea. Cele mai urâte faze încep de la oi/porci/vaci/bețivi.Daca e vorba de copil te infigi in frane indiferent daca te imprastii. Daca e vorba de animale pana la dimensiunile unei oi reduci viteza cat poti inainte de impact si imediat inainte de impact o lasi libera. Daca e vorba de caprioare, vaci, etc... nasol, un Tatal Nostru rapid si inchizi ochii (si in masina se moare daca lovesti asa ceva). Editat Aprilie 9, 2013 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 bai, specificati dracu ca cine stie ce destepti citesc pe aici! ACCELEREZI PESTE ANIMAL DOAR DACA NU MAI POTI FRANA/ EVITA...ca parca vad cum un caine de 15 ani isi tarie ciolanele bosoroage pe un DN/DJ si vine motoristu' cu cerneala uda pe permis, il ia in vizor si se infige spre el ca sa nu sa dea peste cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Daca distanta dintre stalpi este de ~33m si intre stalpi sunt 2 sec viteza este de 90KM/H Daca distanta dintre stalpi este de ~50m si intre stalpi sunt 2 sec viteza este de 59KM/H Daca distanta dintre stalpi este de ~33m si intre stalpi sunt 1,5 sec viteza este de 79KM/H Daca distanta dintre stalpi este de ~50m si intre stalpi sunt 1,5 sec viteza este de 120KM/H Mai jucati-va si voi: http://www.machinehead-software.co.uk/bike/speed_distance_time_calc.html Editat Aprilie 9, 2013 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Din urmele lasate pe asfalt se vede ca a blocat fata. Probabil ar fi cazut si fara sa loveasca animalul. De aia zic "ai batrani" ca franarea se incepe cu spatele, si bine zic. Iar limita aia de viteza pusa acolo e tocmai pentru a evita caini, copii, betivi etc ce pot aparea brusc in localitati. Mergeti mai incet, mai atent si invatati sa franati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZZTOP Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Din urmele lasate pe asfalt se vede ca a blocat fata. Probabil ar fi cazut si fara sa loveasca animalul. De aia zic "ai batrani" ca franarea se incepe cu spatele, si bine zic. Iar limita aia de viteza pusa acolo e tocmai pentru a evita caini, copii, betivi etc ce pot aparea brusc in localitati. Mergeti mai incet, mai atent si invatati sa franati. asa este...ambele frane, dar aici nu era cazul de frana.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
th30nly0n3 Postat Aprilie 9, 2013 Autor Share Postat Aprilie 9, 2013 Din motive obiective care nu depind de mine filmul nu mai e public. Multumesc de intelegere. Chiar daca nu avem puterea de a schimba ceva in privinta cainilor liberi pe strazi macar sa fim mult mai atenti si sa mergem cat mai preventiv vazand ce se poate intampla intr-o fratiune de secunda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Din motive obiective care nu depind de mine filmul nu mai e public. Multumesc de intelegere. Pe de-o parte e de inteles ... pe de alta nu. Protagonistul n-ar trebui sa se simta rusinat. Cel putin, eu nu m-as simti in locul lui. A comis-o, gata acum ... e istorie, iar pentru incepatori este un meterial exemplificativ foarte bun. Sincer, cred ca a fost unul dintre cele mai civilizate topicuri dezbatute ... fara doturi de cauciucuri, fara porcaieli, etc Greselile au fost 2 si au mers mana in mana: 1. Neatentie (dracu stie de ce ...ca se uita la kilometraj, ca schimba melodia la mp3, ca era hipnotizat de roata spate a celui din fata ... nu conteaza) 2. Franarea brusca si blocarea rotii fatza, pentru ca a vazut in ultimul moment cainele. Viteza sau distanta intre membrii grupului nu sunt greseli din punctul meu de vedere ... ci doar scuze pentru ipocriti. Asta e ... am zis-o si o mai repet, imi pare rau pt el si pt mobra ca stim cu totii ... banii nu se fac peste noapte ... Am tras cu ochiul pe monster-lounge si am vazut ca psihic e ok. Bafta in continuare. Editat Aprilie 9, 2013 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nvmoldovan Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Cu nr 1 nu sunt de acord, mai e faza ciudata : vine sa latre la roata sau intra sub? Nu stii ce r mai bine sa incetinesti sau sa o calci. Normal eu am auzit o lege care spune " de siguranta cetatenilor pe strada se ocupa politia" chestie generic spusa dar daca aplicam cainii sunt o amenintare... Sunt curios daca da cineva in judecata motivand asta care va fii solutia. PS. E aplicabila si la trecatori muscati de caine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alinoc Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 as dori sa vad si eu video daca se poate!!!, e privat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Daca ti-ai format reflexul/instinctul (cum ai zis tu) de ocolire a pericolelor esti bazat. Da' ce-s Dumnezeu? nu mi-am format inca asa ceva, dar peste vreo 100 de ani .. poate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Vezi ?D-aia-i bun ABS-ul.Ca poti vira pe franare.VB.din experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Posibil să nu-l fi ajutat prea mult abs-ul. Peste cap tot îl putea da, dar ar fi putut să treacă și peste potaie ținând cont că permitea rotirea roții în continuare. De virat în acel clip nu se pune problema pentru că se vede că n-a apucat să schițeze prea multe gesturi, doar frână si cam atât. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Eu am remarcat ca a franat cu 5 frame-uri inainte de impact. O secunda, in filmare are 25 de frame-uri ... 5 frame-uri inseamna 0,2 secunde. Deci el a franat cu 0,2 secunde inainte de impact! Asta a fost si senzatia mea, frana nu a mai avut importanta. Sistemul de franare are si el inertia sa, trece ceva timp pana creste presiunea in etrier suficient cat sa blocheze roata, nu cred ca a apucat sa se blocheze in 0,2 s. ,parerea mea. Mai degraba ghidonul a virat brusc din cauza socului, eventual ajutat si de un reflex de evitare al pilotului. Acuma cate ceva din experienta personala: Multi caini mi-au intrat sub motor din lateral vrand sa muste din cizme, dar am lovit frontal in total 2 caini si o pisica . Impact caine total diferit de impact pisica. Pisica este aproape lipita de sol, o "sari" cu usurinta, ai doar senzatia ca derapezi scurt pe un "rulou de cauciuc", din motivul asta uneori matza are zile, "a mea" a fugit ca din pusca post incident si s-a catarat pe un gard. Cu toate ca avea poate 5kg, tot m-a destabilizat putin. Ambii caini (tot de vre-o 15-25kg), veniti exact ca in film din lateral i-am luat insa identic ca in film din plin. Maidanezii astia avand in general labe destul de lungi NU AI DECAT RAREORI sansa sa te urci peste ei, (chiar daca ai motor enduro cu suspensii lungi).Asa ca acceleratia nu te ajuta la NIMIC! Asta este si motivul pentru care revin, nu vreau sa ramaneti cu impresia asta. Acceleratia se foloseste doar in "off "pentru a sari obstacole fixe. In ambele situatii i-am proiectat si eu in mod similar si in ambele situatii socul in ghidon a fost foarte serios. In ambele cazuri am voblat la limita trantei din fericire in redresare si asta pentru ca in ambele cazuri aveam sub 4o viteza, ca am franat din timp si am incercat totodata sa evit animalul. In multe alte situatii similare cu oi, caini, gaste, cai, ...betivi etc. manevra de evitare mi-a reusit. Per global cred ca am avut si noroc pana vara trecuta, cand "cainele" a fost un bolovan cazut din defileul Jiului. Recomand ca si in postul anterior pastrarea unei distante mai mari in coloana (40- 50 metri ajung ) in zonele aglomerate (localitati, pasuni cu animale) si reducerea vitezei din timp de catre lider in mod preventiv cand acestea sunt pe carosabil sau ar putea ajunge intempestiv acolo. Situatia prezentei animalelor pe drumurile din tara este indiferent de motive un dat, si in mod foarte frecvent colegi si cunoscuti au suferit impacturi (uneori mortale ) cu acestea. Felicitari motociclistului implicat pentru ca a scapat ieftin si multa bafta tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
th30nly0n3 Postat Aprilie 10, 2013 Autor Share Postat Aprilie 10, 2013 Filmul e important pentru motocclisti si pentru forumul asta, problema cu youtube-ul e ca devine viral rapid cu consecinte pe prea multe planuri. Ca alternativa am incercat sa-l uploadez aici dar vad ca odata sunt limitat la fisiere de 16 MB ceea ce e mult prea putin pentru un film high quality fie el si asa scurt si chiar si asa, chair daca-l fac sub 16 MB imi zice "you aren't permitted to upload this kind of file" Are cineva vreo idee cum as putea pune filmuletul aici ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Octav Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Am apucat sa vad clipul si am citit cu atentie fiecare post. Imi pare rau ca ati avut parte de un asemenea start de sezon, dar ma bucur ca "patitul" e ok. Si, cu siguranta, ca veti trage concluziile potrivite (si noi pe langa voi). Un singur lucru am sa va spun: Acum ceva ani, motociclistii neexperimentati (sa nu spun "incepatorii") erau invitati de catre "ceilalti" sa se duca in poligoane/parcari goale atat pentru a-si cunoaste motocicleta (foarte diferita de cea de scoala), cat si pentru a avea primele experiente (de ex, franare brusca, ocolire obstacol, putin nisip, rampa, etc) fara stresul unui trafic aglomerat. Acum sunt invitati in coloana !? ps. pana vom ajunge sa traim intr-un mediu lipsit de pericole (si asta din initiativa nostra sau nu), va sfatuiesc sa cascati urechea la ce spune nervOptik. asfalt uscat tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.