Sari la conținut

Accident Otopeni


Antistress
 Share

Postări Recomandate

NU CRED CA DACA LOVEAU ACEI STALPI LA 50KM/H PUTEAU SUPRAVIETUI - POATE PRIN CINE STIE CE MIRACOL...

50 km/h este extrem de mult pentru a supravietui unui asemenea impact cu niste stalpisori... te strapung efectiv.

Evident ca nu, e ca si cum o bara de metal de vreo 70Kg (greutatea ta) te loveste cu 50 Kmph in timp ce stai pe loc. Cam orice e peste 15km/h poate fi fatal in functie de forma stalpului, unghiul si zona de impact, etc.

 

DAR: La 70Km/h, ai nevoie de 27.55 metri ca sa opresti complet, plus 20 metri pe care ii parcurgi in secunda pana reactionezi. Adica 47.55 metri (distanta dintre doi stalpi de luminat, un "maruntis" ar spune unii) sunt suficienti pentru a opri complet un vehicul care ruleaza cu 70Km/h, din momentul in care observa pericolul. Daca circula cu 70Km/h, betivanul ala nefiind sprinter de performanta cu era potaia de Calugareni, probabil pilotul il putea vedea cu cateva zeci de metri inainte cel putin, suficient timp pentru a reduce viteza pana la un maxim 30Km/h-40km/h. in momentul impactului. Asta daca nu evita complet impactul. Dupa impact urma o alunecare pe asfalt de cativa metri, probabil nu ajungea pana la stalpisori vorba lui @TM06UFO. Si daca ajungea, nu avea mai mult de 10-15km/h. Adica poate ca accidentul era inevitabil, dar poate ca nu mureau 3 oameni. Cred ca asta vor sa spuna cei care se iau de modelul motorului si varsta riderului.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 431
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa va mai zic ceva sincer: eu daca as avea 21 de ani, cbrF4, gagicuta in spate, drum cu 3 benzi drept in fata, cu siguranta n-as merge cu 70 la ora.

 

Si chiar daca as fi fost eu, cel de acum, si nu as fi mers la "futu-i ma-sa" tot n-as fi avut 70 acolo. Probabil 90-100. Dar n-as fi mers pe marginea drumului, asta e clar!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu spune hop pana nu ti se intampla. am prins o frica de pietonii astia imbecili, poti sa ai si 30 si 70 la ora ca te surprinde ala in toate felurile posibile.

imi pare foarte rau pentru pilot si pasagera, oricat de inuman ar suna nu am nici o urma de regret pentru pieton.

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.eu am lovit cu scuterul o masina, viteza de demaraj, adica 30-50 la ora,mi-au sarit pantofii din picioare. atat,fara alte daune.

2. pietonul nu sta atunci cand traverseaza. are tendinta de a sari inapoi pe trotuar daca te vede,daca nu, isi continua drumul. este f.greu sa intuiesti cum va tasni atunci cand vii spre el si se intampla sa va ciocniti tocmai din cauza asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' ce-are daca despicam? Cu cat despicam mai mult putem intelege ce s-a intamplat acolo si poate invatam ceva din asta.

Eu unul vreau sa-nteleg ce s-a intamplat. Cat despre sarmanii motociclisti.. cum zici si tu, o fost s-or dus si gata. Dar daca incercam sa noi sa intelegem, ce se intampla? E rau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Odihneasca-se in pace . Cand e ceasul rau , e ceasul rau . Nu conteaza ce / cum legat de copii. Ca avea pi2da in spate si era pe f4i , se dadea zmeu , ca poate el este un om bun .Cu totii gresim si platim pentru greselile noastre intr-un fel sau altul + ca intotdeauna toate lucrurile cand se judeca , se judeca la rece ...

Editat de Nimeni Altu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un accident similar a avut loc acum 6 ani aproape de Cora.Gore,un baiat cu destula experienta,fara viteza mare,a fost trantit de o baba nebuna,peste niste stalpisori.Dupa cateva zile era mort.nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce am o senzatie de deja vu atunci cand mai apare cate un accident mortal ? Pai datele sunt incredibil de asemanatoare cu restul accidentelor TANAR (20 de ani, incepator) pe o motocicleta relativ PUTERNICA (pentru un incepator) care moare in conditiile date. Ok, nu spun ca meritau asta, daca dobitocul ala nu traversa pe acolo totul era ok pana data viitoare (poate in seara asta poate maine seara poate peste 3 seri, nu stiu). Nu e ciudat ca doar aceste categorii de varsta (experienta)/motociclete sunt implicate in accidente de genu ? OK, stiu, nu am nevoie de confirmare ! nu a fost vina lor dar oamenii au murit cu dreptatea in mana, nu cred ca e prea placut, nu ?

Fratilor haideti sa va spun eu cine e de vinva : EDUCATIA in primul rand si HORMONII (stiu ca suna aiurea, dar asa e). Pai haideti sa incepem cu EDUCATIA si sa luam motociclistul : Cum iti perimiti tu ca motociclist sa te urci pe motor cu o pereche de adidasi in picioare si cel mai probabil niste pantaloni amarati de blug (nu-mi dau seama din poze) ? Cum iti permiti tu ca motociclist sa iei un pasager in spate (o pustoaica de vreo 17 ani) cu "echipament" asemanator ? SI DA STIU, probabil cu tot echipamentul din lume in conditiile actuale tot mureau dar nu asta vreau sa scot in evidenta. Ceea ce vreau sa scot in evidenta este faptul ca ACEST MOTOCICLIST nu era educat in "ale'motociclismului" si "mama natura a motociclistilor" nu accepta asa ceva, doar simplu fapt ca esti constient de PERICOL si porti un echipament adecvat te v-a salva de necazuri, pentru ca esti educat si iti CONSTIENTIZEZI pozitia de motociclist si tot ce inseamna motociclismul in general.

Pe pietonul (inconstient) nu-l mai iau la rost ca a-ti facut-o voi suficient de bine mai sus.

Ok cu educatia am rezolvat-o. Acum HORMONII : Pai fratilor de ce atunci cand apare un nou accident mortal este implicata o motocicleta SPORT/SS/RR ? De ce nu vad macar jumatate din accidentele mortale pe motociclete touring/choppere/enduro etc etc ? DE CE ? Chiar rog pe cineva sa-mi raspunda la intrebarea asta. De ce 90% din accidente au in prim plan o motocicleta de genu ? Ok. acum nu zic ca nu au fost oameni care au murit pe motociclete de genu dar scuzati-ma rata este muuult mai mica si cred ca abia aici se poate invoca acel procent de 0.0001 ghinion.

Nu voi lasa nici un RIP pentru ca sunt altii care o fac de ceva vreme si o fac chiar foarte bine, mult mai bine decat as putea-o face eu vreodata.

O seara buna,

Editat de Pepsz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt curios cine are curaj sa se arunca intr-un stalpisor din ala cu viteza de alergat, se zicem 15km/ora. Relatati aici apoi cat a durut.

Dupa care ma mai si gandesc ca energie kinetica de un corp in miscate creste cu viteza la partrat.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sare incaltamintea din picioare accidentatilor ? Daca va uitati in foto se vede clar ca nu purtau incaltamite adecvata pentru motor, dar nu stiu ce se poate intampla cu aceasta la 150 km/h, daca cazi si o ai adecvata. ..oricum nu te mai ajuta cu nimic incaltamintea....groaznic ce se intampla pe sosele, trebuie sa fim secunda de secunda ff atenti la pietoni, caini, gropi, conserve, etc

Dumnezeu sa-i odihneasca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce am o senzatie de deja vu atunci cand mai apare cate un accident mortal ? Pai datele sunt incredibil de asemanatoare cu restul accidentelor TANAR (20 de ani, incepator) pe o motocicleta relativ PUTERNICA (pentru un incepator) care moare in conditiile date. Ok, nu spun ca meritau asta, daca dobitocul ala nu traversa pe acolo totul era ok pana data viitoare (poate in seara asta poate maine seara poate peste 3 seri, nu stiu). Nu e ciudat ca doar aceste categorii de varsta (experienta)/motociclete sunt implicate in accidente de genu ? OK, stiu, nu am nevoie de confirmare ! nu a fost vina lor dar oamenii au murit cu dreptatea in mana, nu cred ca e prea placut, nu ?

Fratilor haideti sa va spun eu cine e de vinva : EDUCATIA in primul rand si HORMONII (stiu ca suna aiurea, dar asa e). Pai haideti sa incepem cu EDUCATIA si sa luam motociclistul : Cum iti perimiti tu ca motociclist sa te urci pe motor cu o pereche de adidasi in picioare si cel mai probabil niste pantaloni amarati de blug (nu-mi dau seama din poze) ? Cum iti permiti tu ca motociclist sa iei un pasager in spate (o pustoaica de vreo 17 ani) cu "echipament" asemanator ? SI DA STIU, probabil cu tot echipamentul din lume in conditiile actuale tot mureau dar nu asta vreau sa scot in evidenta. Ceea ce vreau sa scot in evidenta este faptul ca ACEST MOTOCICLIST nu era educat in "ale'motociclismului" si "mama natura a motociclistilor" nu accepta asa ceva, doar simplu fapt ca esti constient de PERICOL si porti un echipament adecvat te v-a salva de necazuri, pentru ca esti educat si iti CONSTIENTIZEZI pozitia de motociclist si tot ce inseamna motociclismul in general.

Pe pietonul (inconstient) nu-l mai iau la rost ca a-ti facut-o voi suficient de bine mai sus.

Ok cu educatia am rezolvat-o. Acum HORMONII : Pai fratilor de ce atunci cand apare un nou accident mortal este implicata o motocicleta SPORT/SS/RR ? De ce nu vad macar jumatate din accidentele mortale pe motociclete touring/choppere/enduro etc etc ? DE CE ? Chiar rog pe cineva sa-mi raspunda la intrebarea asta. De ce 90% din accidente au in prim plan o motocicleta de genu ? Ok. acum nu zic ca nu au fost oameni care au murit pe motociclete de genu dar scuzati-ma rata este muuult mai mica si cred ca abia aici se poate invoca acel procent de 0.0001 ghinion.

Nu voi lasa nici un RIP pentru ca sunt altii care o fac de ceva vreme si o fac chiar foarte bine, mult mai bine decat as putea-o face eu vreodata.

O seara buna,

o sa ti explic simplu si la obiect

 

O MOTOCICLETA S SAU SS NU O IEI DECAT INTRE UN ANUMIT INTERVAL AL VIETII

PENTRU MINE E FOARTE CLAR .... 18- 30 de ani

dupa nu te mai urci pe s sau ss decat daca esti pasionat sau sportiv

de aceea apar atatea accidente ... ale VARSTEI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

erau IN oras, acolo locuiau

rip

Uite-ma si pe mine, moralistul, dar am sa incerc s-o scurtez: motociclist ~1an de permis, probabil mai putin timp pe moto+pasager+noapte+DN+mai mult ca sigur viteza (si 70 e suficient) = tragedie, mai anul trecut am vandut gsxr600 unui incepator soldat cu accident frontal in corbeanca, pasagera decedata, el in reconstructie totatala, bine mersi am inteles ca si-a revenit.

 

Morala ?

 

CE P*L* M*A CAUTATI CU PASAGER, NOAPTEA, IN AFARA ORASULUI ? stai sa reformulez: CE (cuvant urat) AI IN CAP CAND TE URCI CU PASAGER PE MOTOCICLETA??? IN SITUATIA IN CARE TU NU ESTI CAPABIL S-O CONDUCI SINGUR ?????? FARA SA LUAM IN CALCUL NOAPTE+AFARA DIN ORAS+DN PATRIA MORTILOR

 

Sfat catre toti "inceparetii" si in categoria asta ii incadrez pe toti care au mai putin de 15000km si n-au cazut din cauza lipsei de experienta (ceea ce este firesc)

NU VA MAI URCATI CU PASAGER PE MOBRA, NU IESITI DIN ORAS NOAPTEA, si GAZUL E FACUT SA FIE SI INCHIS, NU DOAR DESCHIS !!!!!

 

ps: condoleante familiilor indurerate, si mergeti preventiv

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Falkenberg, am cazut pe scari acu ceva timp , de la etajul 1 ( in fund) , pana la parter ... Circa 12 trepte ... Vreo 2 luni m-a durut coloana cand ma puneam in vine ... , dar sa iau un stalp la 15 km/h. Pepz , placerile si riscurile vietii , acuma daca ai avea un motor de 16.000rpm , ai merge cu el in 3000-4000rpm ? Poate dupa 30-40 de ani cand constientizezi lucrurile ....

Editat de Nimeni Altu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uneori am senzatia ca nu ganditi majoritatea dintre voi inainte sa scrieti asemena prostii. In primul rand fata nu s-a urcat cu unu care tocmai i-a scris pe facebook sa iasa cu el, ci se cunoasteau foarte bine, erau fosti colegi de liceu, vecini in Otopeni si mai erau si impreuna (prima voastra tampenie scrisa!). In al doilea rand consider ca sunteti frustrati ca un "pusti" are un motor relativ nou (indiferent ca e vorba de Ionut cel de aseara sau de altul) iar voi aveti niste mobre vechi, si desigur sunteti invidiosi. Care e treaba ca avea el F4??? E ilegal???? In al treilea rand, un prieten bun de-al meu era in spatele lor cand s-a produs accidentul si ne-a zis clar ca NU AVEAU VITEZA!!! ci doar nu a putut evita acel individ de 40 de ani, probabil beat, caruia ii era lene sa urce, deoarece i-a aparut in fata, brusc! Motocicleta a alunecat pe carene cativa metrii..nu 150 (!!) si ei s-au izbit de stalpii aia de metal. Daca vreti va fac o schema, numai ca sa nu mai citesc asemea tampenii scrise pe aici! Si da, avea 21 de ani, o varsta frumoasa din pacate terminata mult prea devreme si nu avea experienta, daaaar vooooi...v-ati nascut invatati din scutece ca deh.... Asa-i romanul!

Condoleante familiei si sa se odihneasca in pace tinerii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, Dumnezeu sa-i odihneasca pe toti trei ... doi la mana, suntem o natie de romani. Ce atata discutie ? Au murit, toti trei. Nu-i mai aduce nimeni inapoi. Nici un "RIP", nimic. Sunt doar trei familii indurerate. M-am tot gandit astazi, cat am fost la SMAEB, la accidentu' asta. Iar pe drum, cand m-am intors am avut ocazia sa vad prin oras atatea motoare, atatia rideri, cu speeduri ori cu choppere, enduroaice si scutere, veselie mare, soare ... si totusi, eu m-am tot gandit ... nici nu s-au racit bine amaratii astia din accidentu' de la Otopeni.

Carpindu-mi ambreiaju' pe trotuar la fantani, am vazut atatia baicări forjand si pe urma franand gen familia flintstones, incat nici nu m-am mai uitat ce polizor calareste fiecare. Are legatura cu accidentu' de la Otopeni, oare ? Pai ? Are legatura cu priceperea si stilu' motociclistului roman, mai precis, cel bucurestean.

Nu glumesc, daca montezi o camera de filmat pe colt la Unirii si vezi cum pleaca si cum vin motoretistii de la semafor, te ia groaza. Frate, learn to ride, ca e vorba de viata voastra ! Da' nici asta nu conteaza, ca romanu' e nascut sa fie superior celuilalt roman, deci orice sfat de genu' e luat ca o jignire ... "ce p*la mea stie fraieru' ala, sa-mi dea mie sfaturi cum sa merg ?".

 

Dar chiar nu conteaza agregatu', problema e in capsor la romani - E VORBA DE ATITUDINE ! - chiar daca sunt motociclisti ori soferi, ori doar simpli pietoni. Romanu' e nesimtit, chiar daca asta-i aduce moartea inevitabil.

 

... unu' ii da blana ca ii place senzatia de adrenalina, de libertate, superioritate fata de soferi ... brusc realizeaza ca si soferu' de langa el are cam aceleasi trairi si il injura in casca ... "mi-ai taiat calea, baga-mi-as ..." . corect, ti-a taiat fata, da' cum ai ajuns tu in situatia in care daca iti taie fata unu' in trafic tu îi iei portbagaju' in dinti ? poate daca intuiai ca o sa se bage, ori daca mergeai pur si simplu mai incet ... nu ajungeai acolo ? hello ?!?!

 

.... altu' cu chopperu' lui agabaritic, merge ca un tanc pe mijlocu' drumului si atrage privirile tuturor, pentru el e doar vantul pe obraji si baraitu' motocicletei cromate ... inevitabil, ajunge la inghesuiala, o baraie printre masini si are impresia ca daca soferu' de X6 il aude pe el ca e regele chopperelor care tureaza stupid in gol o sa-i faca loc ...

... asta dupa ce respectivu' si-a ridicat mai devreme geamu' la masina ca nu mai suporta duduitu' tobelor in trafic, plus ca e deja stresat si stresu' nu merge bine cu karma de sofer. Acum mobristu' a schimbat starea de spirit brusc, de la " i'm king of the world, brmmm, brmmm!" la "aoleo, imi rupe nenorocitu' asta picioarele !", cand vede ca il inghesuie si ca nu-i face nimeni loc ... pe urma povesteste la bere amicilor despre nenorocitii de soferi care incearca sa-l omoare ... si aia, ai dracu' tot romani !

 

... si desigur, pietonu' de 60+ ani, cu sacosa in mana vrea si el sa traverseze mai asa, nu pe la trecere nici pe la semafor ... ca de 35 de ani traverseaza pe acolo, de cand era el tanar, si nu a patit nimic, ca pe vremea lui nu existau forjareti cu masini tunate, ori raceri de linie dreapta ... si traverseaza mosu' ... continuarea o stie toata lumea. Trosc, poc, au ... amin !

 

Concluzia ?

 

Vrei sa te dai cu motoreta ? Mergi frate baicăr cat mai defensiv, paranoic si ingrozit. Esti in Romania, unde oricand poti sa-ti pierzi viata daca nu esti atent. Ca rider, sofer ori pieton. Din cauza ta, ori din cauza altuia.

Crezi ca daca te calca unu' cand tu aveai prioritate, o sa ai o inmormantare mai fastuoasa ? Mergi prietene mai preventiv, ca o sa planga ma-ta acasa daca patesti ceva. Mergi baicăre ca si cum tot drumul din fata ta e un teren minat, si nu ai cum sa stii ce urmeaza sa se intample.

Ori mergi cum te taie capu', asa cum fac si eu si bazeaza-te pe noroc si un gram de experienta. Nu vreau sa fiu ipocrit, si eu conduc masina ori calaresc motoreta ca un cocalar, cateodata. Pana cand o sa vina momentu' cand o sa se termine norocu', si atunci ramane doar experienta care ma mai poate salva. Experienta.

Daca am jignit pe cineva, nu-mi cer scuze, ca nu am zis de unu' ori de altu' de rau ... e mai mult o dojenire, ori un avertisment ! Pana la urma urmei, e viata fiecaruia si doar responsabilitatea unui eventual pasager mai face diferenta cateodata. Da' tot poti sa vezi, ca si in accidentul asta, ori altele ... cateodata pasagerul moare cel mai nevinovat.

Asta-i Romania. Daca nu-ti convine, lasa-te fratioare de motoare, ori emigreaza intr-o tara civilizata, unde nu sunt asa de multe riscuri legate de motociclism. Ori pur si simplu nu schimba nimic, mergi cum te taie capsoru' si mai bagi cateodata un "RIP" pe forum. Asta-i tot. Dumnezeu sa-i ierte.

 

Eu sunt incepator in ale motociclismului. Am mai putin de 500 km pe motor, deci nu contez. Am insa 500.000 km cu auto. Si m-am apucat de motociclism acum, cand chiar am ce pierde. Mi-am luat moto dupa ce am citit toate postarile (sau aproape toate) de pe forumul asta. Inainte sa ma urc pe motocicleta, am inteles un lucru: pe motocicleta esti singur. Nimanui nu ii pasa de tine, ba mai mult, unii chiar te provoaca. Nu cred in sistem, in capacitatea administrativa a autoritatilor de a asigura o infrastructura decenta, nu cred in bunavointa celorlalti participanti la trafic (soferi, motociclisti, biciclisti), nu cred in animale, pasari, avioane sau alti factori externi care iti pot aduce necazuri. Cred ca daca un lucru urat se poate intampla, acesta se va intampla. Cred ca de la premisele astea trebuie sa pornim cand ne urcam pe motocicleta. Nu cred in noroc. Nu are rost. Ajungi odata si spui: sa-mi bag p--a, azi am avut ghinion. N-a mai mers. Prea tarziu. Nu judec pe nimeni. Sau cel putin incerc. Toti gresim, indiferent ca avem calitatea de motociclit, biciclist sau pieton. Este usor sa gasesti vinovati. Toti factorii externi (pe care noi nu putem sa ii controlam) sunt vinovati pentru esecurile noastre. Atunci, de ce nu incercam sa tinem sub control tot ce ne sta in putinta? De ce conduita noastra nu este de natura a ne proteja pe noi insine? De ce avem atata incredere in factorii externi? Repet. Nu judec pe nimeni. Doar trag concluzii. De ce in 1/10 din accidentele mortale sunt implicate motociclete de viteza (indiferent cum le spuneti voi, SS, ST, stiti la ce ma refer)? De ce in 9/10 din accidentele mortale sunt implicati bikeri de sub 30 ani? De ce jumate din accidentele mortale din jurul Bucurestiului au loc pe DN1? De ce nu invata nimeni nimic din asta? Am mers azi la SMAEB. In drum spre Baneasa, am vazut minim 5 motociclisti care mergeau pe o roata. Daca traversa un caine strada in viteza? Era vinovata Primaria ca nu a eutanasiat toti cainii. Nu vreau sa fiu gresit inteles. Legal, de vina sunt intotdeauna (sau aproape intotdeauna) factorii externi. Dar ce folos? Merita familia ta una ca asta? Chiar merita sa ignori toate pericolele care pot aparea?

 

Referitor la accidentul asta. Aseara, niste prieteni au fost la aeroport sa isi ia niste prieteni. Au fost depasiti de un grup de motociclisti, care mergeau cu viteza "exscesiva". Aveau, dupa spusele lor, inainte de a intra in Otopeni, in jur de 200 km/h. Este o exagerare, probabil. Dar dupa cateva minute, au vazut accidentul iar, dupa spusele lor, era una dintre motocicletele din grup. De ce membrii grupului nu spun ce viteza aveau? De ce, ca in multe alte cazuri, se minimizeaza greselile bikerilor? De ce nu sunteti realisti? Nu mai poate fi sanctionat nimeni acum. Iesiti in fata si spuneti ca VITEZA UCIDE. Iar tu, cel care citesti forumul asta, ce inveti de aici? Ca de vina sunt toate celelalte elemente ale naturii sau ca preventia poate face diferenta dintre viata si moarte? Stiu ca voi atrage antipatia tutror handicapatilor care cred in neprihanirea conducatorilor de motociclete, da' mi se rupe direct. Mesajul meu este pentru aceia carora le pasa de cei care ii asteapta acasa. Ceilalti, probabil ca traiesc degeaba, oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa ti explic simplu si la obiect

 

O MOTOCICLETA S SAU SS NU O IEI DECAT INTRE UN ANUMIT INTERVAL AL VIETII

PENTRU MINE E FOARTE CLAR .... 18- 30 de ani

dupa nu te mai urci pe s sau ss decat daca esti pasionat sau sportiv

de aceea apar atatea accidente ... ale VARSTEI

:10: :10: ++up

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt incepator in ale motociclismului. Am mai putin de 500 km pe motor, deci nu contez. Am insa 500.000 km cu auto. Si m-am apucat de motociclism acum, cand chiar am ce pierde. Mi-am luat moto dupa ce am citit toate postarile (sau aproape toate) de pe forumul asta. Inainte sa ma urc pe motocicleta, am inteles un lucru: pe motocicleta esti singur. Nimanui nu ii pasa de tine, ba mai mult, unii chiar te provoaca. Nu cred in sistem, in capacitatea administrativa a autoritatilor de a asigura o infrastructura decenta, nu cred in bunavointa celorlalti participanti la trafic (soferi, motociclisti, biciclisti), nu cred in animale, pasari, avioane sau alti factori externi care iti pot aduce necazuri. Cred ca daca un lucru urat se poate intampla, acesta se va intampla. Cred ca de la premisele astea trebuie sa pornim cand ne urcam pe motocicleta. Nu cred in noroc. Nu are rost. Ajungi odata si spui: sa-mi bag p--a, azi am avut ghinion. N-a mai mers. Prea tarziu. Nu judec pe nimeni. Sau cel putin incerc. Toti gresim, indiferent ca avem calitatea de motociclit, biciclist sau pieton. Este usor sa gasesti vinovati. Toti factorii externi (pe care noi nu putem sa ii controlam) sunt vinovati pentru esecurile noastre. Atunci, de ce nu incercam sa tinem sub control tot ce ne sta in putinta? De ce conduita noastra nu este de natura a ne proteja pe noi insine? De ce avem atata incredere in factorii externi? Repet. Nu judec pe nimeni. Doar trag concluzii. De ce in 1/10 din accidentele mortale sunt implicate motociclete de viteza (indiferent cum le spuneti voi, SS, ST, stiti la ce ma refer)? De ce in 9/10 din accidentele mortale sunt implicati bikeri de sub 30 ani? De ce jumate din accidentele mortale din jurul Bucurestiului au loc pe DN1? De ce nu invata nimeni nimic din asta? Am mers azi la SMAEB. In drum spre Baneasa, am vazut minim 5 motociclisti care mergeau pe o roata. Daca traversa un caine strada in viteza? Era vinovata Primaria ca nu a eutanasiat toti cainii. Nu vreau sa fiu gresit inteles. Legal, de vina sunt intotdeauna (sau aproape intotdeauna) factorii externi. Dar ce folos? Merita familia ta una ca asta? Chiar merita sa ignori toate pericolele care pot aparea?

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus ca majoritatea de p'aici au nevoie de niste "confirmari" fara de care nu ar simti ca lor nu li se poate intampla...

Ajung astfel sa "caute motive" pentru a inchide vocea interioara a realitatii care le spune: "nu conteaza motocicleta", "nu conteaza experienta", "nu conteaza echipamentul"... "nu contezi decat tu si deciziile care le ei in momentul in care esti la ghidon, in trafic".

 

Ajung sa creada cu putere ca asta-i adevaratul motiv: "avea SS si n-avea experienta"... "mie nu mi se poate intampla deoarece, chiar daca am SS am ceva experienta"; sau "mie nu mi se poate intampla caci eu n-am SS"...

si tot asa...

Sau cea mai hilara: cazand la viteza legala, nu poti muri...

 

Asa se creeaza practic niste convingeri extrem de puternice care, din pacate nu te pot ajuta intr-o situatie reala, pentru care efectiv nu ai cum sa ai experienta....

Intrebati-va sincer: anul trecut... cati pietoni beti ati evitat la mustata ??

Eu, unu' ... nu vreau nici cu gandul sa ma pun in situatia intamplarii de aseara... oricata experienta ai avea, niciodata nu poti fi pregatit pentru un asemenea eveniment...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragilor, un accident e, de regula, un cumul de cauze. la asta, din nefericire, am fost de fata. nu mai aberati ca n-aveau viteza. eu aveam cam 90 si ei m-au depasit. restul is detalii...trei oameni au plecat prea repede, din prostie si neatentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DN1 e un drum care nu va fi sigur niciodata in forma actuala. Trebuie facut ceva ca sa se merge cu viteza redusa, acuma cand exista autostrada ca alternativ. Asa se intample in mod normal. Vedeti drumul vechi spre Pitesti de exemplu.

Si da, exista dobitici, exista vitezomani, dar in caz asta cauza accidentului este pietonul. Nu stiu ce viteza a avut motocicleta. Am citit undeva ca motocicleta era la 20 de metri dupa cazatura, asta pentru o mobra carenata e foarte putin.

Si daca ma gandesc cum ar fi sa ma lovesc de un stalp, corpul meu avand viteza de 70, hai 80km/ora, nu ma simt prea bine. E mai rau decat un perete, mai rau decat o masina. Si din orice directie vii spre un stalp, il lovesti frontal, si il iei in brate. Presiunea intre suprafete de contact trebuie sa fie enorma.

Stiu pe cineva care isi a rupt piciorul din cauza de un stalp din asta. Daca lovea cu abdomeni? Coloana? Gat?

Daca nu ma insel, a mai fost un caz pe blvd unirii, ceva de gen lovit bordura cu o roata, lovit stalp, exit.

Ma rog, discutia e lunga si probabil inutila. Sper sa nu aflu pe pielea mea vreodata daca am dreptate cu stalpii astia.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In al doilea rand consider ca sunteti frustrati ca un "pusti" are un motor relativ nou (indiferent ca e vorba de Ionut cel de aseara sau de altul) iar voi aveti niste mobre vechi, si desigur sunteti invidiosi.

 

Te inteleg ca in momentele astea esti furioasa ca s-au dus niste prieteni/cunostinte, dar eu cred ca nu gandesti bine. Nu e nimeni invidios ca avea mobra noua - doar si o sportiva din 2000 tot viteza prinde... nu? Era vorba de capacitatea posesorului de a constientiza pericolele la care se expune prin cele mai mici greseli pe care le face ca incepator. Motocicleta pe care erau cei doi nu mi se pare una prea permisiva cu un incepator. Niciuna nu e daca faci tu niste greseli. Doar ca una mai mica in CP/cmc nu poate prinde viteza prea mare si te forteaza vrei-nu-vrei sa mergi regulamentar. E vesnica discutie cu incepatorii pe SS. Nu inteleg de ce unora li se pare o adevarata rusine sa mearga in primii ani pe mobre de 125/250. Hai 500. Maxim. Le cad epoletii?

 

In plus, pe mine nu ma poate convinge nimeni (si vad ca nici pe altii) ca un baiat de 21 de ani poate fi atat de matur si cu capul pe umeri incat sa isi dea seama exact de toate lucrurile astea. Nu e ceva de invinuit, toti am avut 21 de ani si am simtit lucrurile mai intens (am vazut ca era si un topic cu cineva dezamagit in dragoste, tot la aceasta frumoasa varsta). Am vazut si oameni de 30+ ani care nu isi dadeau seama de unele riscuri si credeau ca pielea lor e mai dura ca asfaltul/ au niste skilluri care i-ar putea scoate din orice situatie. Vezi accidentul de anul trecut de pe DN1, cu tipul cu Yamaha care a intrat intr-un nene cu Dacie. Pasagera a supravietuit. Din ce am citit, omul avea 10 ani de motociclism in spate. S-a bazat prea mult pe ei. La 30+ ani trebuia sa gandeasca altfel. A fost de ajuns o viteza prea mare/ o secunda de neatentie. Niciodata nu esti safe. Nu stiu cum s-a intamplat in cazul asta dar daca nu era viteza, sigur erau lipsa de experienta/ evaluare incorecta a timpului de franare/ neatentia. Si entuziasmul specific varstei. Sau o combinatie din toate.

 

Dumnezeu sa-i ierte pe cei doi. Din pacate, accidente de genul asta vor mai fi. Viteza e ca un drog pentru unii - nu ai ce sa le zici, nu inteleg, refuza sa priceapa. Zic ca rad prietenii de ei, cum sa mearga incet ca niste babalaci? Ce le spui se loveste direct de un zid, simti ca nu vor nici macar sa se gandeasca. Si atunci nu poti decat sa speri ca nu li se va intampla nimic si nu vor ajunge ca statistici pe aici...

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum poti avea 200km/h, dupa 1 minut poti avea 30 km/h... alta gandire proasta. Kosh ai dreptate!

 

draguta, eu pentru mine nu concep 200 la ora in RO. si nici altudeva, cu exceptia circuitelor. nu-s motociclist, da conduc de vreo 15 ani si am 2 titluri nationale la karting. tu, poti avea 200 si mai apoi 30. roaga-te insa sa nu te opresti prea brusc de la 200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...