smok3 Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 OK toata lumea cunoaste(banuiesc) ca bujiile iridium sunt mai bune decat bujiile normale, scanteie mai buna, consum mai bun...etc etc ....curand am avut placerea si fiind sfatuit ca daca motocicleta mea chiar daca este injectie si a avut bujii normale din fabrica sa ii pun tot bujii normale, nu ca acestea ar da vre`un semn de oboseala dar din principiu imi schimb ce este de schimbat mai devreme decat zice in manual. Apelez la ajutorul forumului a imi face o idee pt ca dupa cate am inteles pana acum parerile si sfaturile sunt destul de impartite ! Majoritatea sfaturilor au fost sa imi las bujiile normale pt ca cu cele Iridium pornirea motociletei (culmea aici) la cald ar fi mai greoaie, ar invartii la pornire mai mult ca la motoarele disel de exemplu, ba chiar sa nu imi porneasca decat la "a 2 a cheie" ... Astept cateva sfaturi/pareri de la oameni cu experienta care de-a lungul timpului au experimentat ambele tipuri de bujii. Multumesc pt intelegere si toate cele bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 S-a discutat mult cauta mai in spate Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 O sa-ti spun dupa ce le schimb si eu la mine cu iridium. In trecut am mai pus la motor pe carburatie iridium si nu am simtit diferente pe butt-dyno cum se zice si nici la consum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 offtopic: scrie si tu corect gramatical, pune si virgulele unde trebuie ca ai cacofonie pe acolo, nu de alta dar te faci de rusine si o sa te ia lumea in ras ontopic: la moto meu (de la profil) am folosit bujii iridium. in urma unei servisari complete in primavara, acestea au fost inlocuite cu unele noi normale (la indicatiile "mecanicului" la care am facut revizia). dupa 100 km mi se oprea motocicleta in mers. ce sa fie, ce sa fie? dupa 2-3 opriri, ajung acasa unde niste amici, mult mai priceputi decat "mecanicul", mi le-a schimbat cu alea vechi iridium de el aveam eu pe ea. culmea, de atunci nu s-a mai oprit, merge brici acum moto. concluzia? amicii mi-au zis ca daca ai moto cu injectie, merg mai bine cele iridium decat cele normale, la carburatie merg alea normale in detrimentul iridium. Mentionez (pt viitorii carcotasi care imi vor comenta postul sau nu) ca nu sunt mecanic, sfaturile le-am primit de la ei. cert este ca eu numai iridium voi folosi de acum incolo. numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Eu am facut taman pe dos dar la masina (honda civic) am scos bujii iridium si pus bujii normale (recomandate in manual). Surpriza maxima, am avut impresia ca s-a stricat masina, mergea cu "ghionturi" nu tragea de jos, dadea in nas. Am pus vechile bujii si totul a fost OK. Uriasa diferenta, nu stiu daca la putere dar motorul merge muuult mai rotund. Am pus si la XT660r, nu am simtit diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 (editat) odata ce au specificatii, clare, mai bune, decat cele "clasice" si sunt pentru motorul respectiv, se discuta discutii. am patit si eu cu iridium, pornire greoaie la motor si mi-au dat bujiile jos, mi-au pus clasice, ca ar fi de vina alea, au sincronizat 3 ziel carburile si au reusit sa o faca sa porneasca din acceleratie, socul nu era valabil.......ca ...de ei au 15 mii de ani experienta .......cauza pornirii greoaie fiind supapele care le-am gasit fara jocul specificat in manual(adica 0), lucru pe care mi l-am facut singur...citind putin cartea service. am prieten cu gsxf 1100 din `89 are si-a bagat iridium......fapt care i-a imbunatatit considerabil mersul motorului.....merge mai rotund, porneste mai usor atat la rece cat si la cald. In rest ca iridium sunt doar pentru pista, ..... divagatii, parca si-ar fi bagat ochiul in camera de ardere sa vada ce face boojia. La un atelier de chopper, motor 2V, pe la Discovery, am vazut cum au pus iridium, si nici vorba sa iasa la pista cu el...doar strada...si alea chiar nu sunt motoare de turatie. Bafta. Editat Iunie 14, 2013 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hypnotech24 Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 offtopic: scrie si tu corect gramatical, pune si virgulele unde trebuie ca ai cacofonie pe acolo, nu de alta dar te faci de rusine si o sa te ia lumea in ras ontopic: la moto meu (de la profil) am folosit bujii iridium. in urma unei servisari complete in primavara, acestea au fost inlocuite cu unele noi normale (la indicatiile "mecanicului" la care am facut revizia). dupa 100 km mi se oprea motocicleta in mers. ce sa fie, ce sa fie? dupa 2-3 opriri, ajung acasa unde niste amici, mult mai priceputi decat "mecanicul", mi le-a schimbat cu alea vechi iridium de el aveam eu pe ea. culmea, de atunci nu s-a mai oprit, merge brici acum moto. concluzia? amicii mi-au zis ca daca ai moto cu injectie, merg mai bine cele iridium decat cele normale, la carburatie merg alea normale in detrimentul iridium. Mentionez (pt viitorii carcotasi care imi vor comenta postul sau nu) ca nu sunt mecanic, sfaturile le-am primit de la ei. cert este ca eu numai iridium voi folosi de acum incolo. numai bine off..ipocrizia asta :/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Eu am schimbat pe un Transalp bujiile, de la normale la Iridium, in ideea ca trebuiesc schimbate la cativa ani pentru ca isi pierd conductivitatea. A mers Transalpul meu exact la fel , nicio schimbare, nici in bine nici in rau. Din ce am auzit , cele pe iridium dau scanteia mai precis , fiind indicate pentru motociclete de turatie mare, meritand sa dai diferenta de pret. Cica daca pui bujie Iridium pe moto de turatie joasa sau medie arunci banii pe fereastra pentru ca merg la fel de bine si alea normale , doar ca pe Iridium mai dai ceva bani in plus. Cam aceeasi chestie cu uleiurile scumpe. Nu strica motorul , nu-l ajuta , dar dai bani in plus, iar un ulei sintetic normal iti protejeaza la fel de bine, daca mergi intr-un regim normal de strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 da, scuze, ma gandeam la faptul ca ne-am strans mai multi atunci dar le-am schimbat cu un prieten, dar am scris prost.my bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 @mitza Nu cred ca arunci banii pe geam. In manual scrie clar, daca sunt bujii iridium le schimb la 120.000km daca sunt normale la 30.000 (asta la masina, dar sunt convins ca e valabil la orice motor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Da da da, la 120 000 o sa schimbi motorul cu totul! Bujiile se schimba la 15 000 km, indiferent ce tehnologie au pe ele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 (editat) eu stiu asa. ca pina si producatorul zice doar ca tin mai mult. asta poate insemna si ca dupa n km aprinderea o sa fie mai in parametri decit cu unele normale. si de aici poate ceva-ceva diferenta la consum, putere etc. cu toate ca si eu am asa ceva pe motor (agat liceence mai usor cind le zic asta), ar trebui sa fie ultima grija. rectific, vad ca zic: Fine Iridium tip ensures high durability and a consistently stable spark Iridium alloy has extremely high melting point, perfect for today’s high-tech, high-performance engines Trivalent Metal Plating - superior anti-corrosion and anti-seizing properties Outstanding acceleration, high fuel efficiency and durability Ultimate design, technology and performance. http://www.ngksparkplugs.com/products/spark_plugs/iridiumix.asp acum na, sa zicem ca e mai mult decit un zvon ca producatorul ar zice cam orice, cu conditia sa existe macar cea mai infima legatura cu realitatea Editat Iunie 14, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 intreaba-l pe userul B.B ca el sigur stie ,este zidar omu dar le are............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Pe injectie merita investitia...ce am observat eu la motoarele mele : 1.motorul porneste mai usor la rece si caLd 2.raspunde mai bine la acceleratie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Cu ce tip de bujii crezi ca vine 636 05 din fabrica? offtopic: scrie si tu corect gramatical, pune si virgulele unde trebuie ca ai cacofonie pe acolo, nu de alta dar te faci de rusine si o sa te ia lumea in ras ontopic: la moto meu (de la profil) am folosit bujii iridium. in urma unei servisari complete in primavara, acestea au fost inlocuite cu unele noi normale (la indicatiile "mecanicului" la care am facut revizia). dupa 100 km mi se oprea motocicleta in mers. ce sa fie, ce sa fie? dupa 2-3 opriri, ajung acasa unde niste amici, mult mai priceputi decat "mecanicul", mi le-a schimbat cu alea vechi iridium de el aveam eu pe ea. culmea, de atunci nu s-a mai oprit, merge brici acum moto. concluzia? amicii mi-au zis ca daca ai moto cu injectie, merg mai bine cele iridium decat cele normale, la carburatie merg alea normale in detrimentul iridium. Mentionez (pt viitorii carcotasi care imi vor comenta postul sau nu) ca nu sunt mecanic, sfaturile le-am primit de la ei. cert este ca eu numai iridium voi folosi de acum incolo. numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Cel mai bine puneti din alea care trebuie. Adica daca vine din fabrica cu iridium, puneti iridium, altfel, puneti normale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 topicurile din categoria "pareri despre" reitereaza povestea nasului imparatului avem "n" pareri divergente, le facem media si iese varianta cistigatoare. NOT http://imaginatorium.org/stuff/nose.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Iunie 14, 2013 Autor Share Postat Iunie 14, 2013 Va multumesc pt raspunsuri, eram doar curios treaba cu pornirea mai ales la cald.. motorul nu este unul de turatie si in manual mi se da bujia normala dar pana la urma am sa cumpar un set de Iridium si am sa revin cat de curand cu o parere proprie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Da da da, la 120 000 o sa schimbi motorul cu totul! Bujiile se schimba la 15 000 km, indiferent ce tehnologie au pe ele! Pe ale mele scrie ca sunt garantate 50.000 km si le am pe motor din 2009. De atunci nici nu le-am scos sa vad cum arata macar. Am facut peste 50.000km in anii astia si nu am de gand sa umblu acolo nici anul asta. Iridium rules!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wippy Postat Iunie 28, 2013 Share Postat Iunie 28, 2013 salutare, vad ca topicul este mai vechi putin dar vin si eu cu o mica idee, eu am un suzuki gsxr 750 K1 si chiar astazi am deschis un topic cu o mica problema... ce vreau sa spun este ca eu sunt momentan in franta si am si motorul cu mine aici si acum doua saptamani mi-am propus sa schimb si eu ce e de schimbat la ea si evident am mers la o reprezentanta suzuki, una dintre cele mai renumite de aici din zona. toate bune si frumoase am cerut si bujii omului care era la magazin(la casa ma refer) , l-am intrebat daca ma ajuta in vreun fel sa pun bujii iridium . mi-a spus sa astept doua minute dupa care a mers in spate la atelier si a venit cu mecanicul care culmea era japonez ... era inginer mecanic venit special la service ul respectiv pentru instruirea mecanicilor de acolo ... in fine , i-a explicat ce si cum , s-a uitat putin in calculator la specificatiile motorului meu ... a zis clar ca nu imi recomanda si nici nu ma ajuta in vreun fel niste eventuale bujii pe iridium ba chiar rezultatele ar putea fii nesatisfacatoare si imi recomanda bujiile ngk R cr8r pe care mi le-a adus personal tot din spate pt ca nu avea modelul acesta la vanzare , avea cr9r ... acum sper sa va fie de folos in vreun fel ce am spus , STIMA ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 29, 2013 Share Postat Iunie 29, 2013 e cam ca o frectie la piciorul de lemn... dar efectul placebo ajuta enorm ))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Iunie 29, 2013 Autor Share Postat Iunie 29, 2013 Deci cum am spus si mai sus dupa ce am sa schimb bujiile am sa revin cu o parere....am pus iridium si motorul nu a suferit nici o schimbare , in mers, la relantiu, la porniri reci sau calde....sau cel putin diferenta asta nu o simt eu, pur si simplu eu personal nu simt nici o diferenta fata de bujiile normale.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wippy Postat Iunie 29, 2013 Share Postat Iunie 29, 2013 e cam ca o frectie la piciorul de lemn... dar efectul placebo ajuta enorm ))))) e posibil si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 Singurul avantaj al bujiilor cu iridiu este ca tin mai mult, aproape dublu decat cele normale. Pentru cei care spuneti ca ati schimbat unele cu altele si ati simtit diferente sau nu mai mergea calumea motorul dupa schimb, probabil nu ati pus distanta corecta la electrozi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Septembrie 19, 2020 Share Postat Septembrie 19, 2020 Eu am avut pe kawasaki kx450f 2016 bujie cu iridium pt ea (pe codul ei) si mergea praf rau de tot, abia pornea, cand pornea (daca pornea) mergea neregulat, nu isi tinea ralanti-ul, dadea rateuri. Asa am cumparat motocicleta. Am schimbat cu o bujie normala de 20de lei NGK pe codul ei pt motocicleta respectiva, diferenta a fost enorma, porneste la sfert de pedala, isi mentine ralanti-ul, nu da rateuri deloc. Tind sa cred ca este o teapa bujia pe iridium. Am auzit din cunoscuti pe GS1200 2008 cu raport de compresie 12,0 :1 a pus iridium nu ii statea la ralanti mergea neregulat, apoi a schimbat cu bujii clasice, iarasi rezultatul a fost impecabil. Aici imi da cu eroare inteleg sa zicem la un motor racit pe aer cu solutie arhaica sa nu se inteleaga cu Iridium, dar si un motlr racing 450cc cu raport de compresie de 12,8 :1. Acum am si eu o intrebare pentru cei mai experimentați la benzina pe auto. La mine e prima masina pe benzina de care ma ating. 1.6thp motor BMW+PSA(Peugeot-Citroen) injectie directa, raport de compresie 10,5 : 1. Merita o bujie cu Iridium? Am vazut ca parerile sunt foarte impartite peste tot pe unde am intrebat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.