Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Acum 16 ore, john17 a spus:

Eu știam că în caz de steag roșu la restart grila se formează după cum au trecut linia de sosire după ultimul tur încheiat înainte de cel în care a apărut steagul. Cum aici a fost în turul 1 și nu fusese parcurs nici un tur complet ar fi trebuit refăcută exact grila de start. Dar s-a ales altă ordine... :huh:

Da,nu inteleg nici eu....wtf?

 

Grosjean,imi pare rau despre el dar e (ca de obicei) un mare dobitoc...."Magnussen hit me from behind?" :bounce:

Cum draqului sa maturi pista din stanga in dreapta asa fara tine?Ok - Kvyat the torpedo,dar chiar n-a avut nici o vina aici.Vine ala si da ca boul in el. Iar la incidentul cu Stroll,la fel,Stroll s-a comportat ca si cand nu era nimeni pe interiorul lui si a vrut sa atinga apex'ul neaparat.

Cam urata treaba cu cedarea marei bariere Armco...parca Francois Cevert a fost decapitat exact pt ca masina a intrat pe sub barierele Armco tot cam in acest fel?Bine...acum pe partea cealalta,acolo era o linie dreapta si cat de rezistente sa fie si barierele alea cand vine talanul si da cu 200kmh in ele....

Nomex'ul ziceau ca rezista 30s la foc.se pare ca da...oarecum.E ars putin pe maini si picioare.Bine ca nu si-a pierdut cunostinta ca altfel era deranj murea de asfixiere.Fuell cell'ul ala normal e intre safety cell si motor,dar cand masina se rupe efectiv in 2...parca si Kimi a dat tot ceva in genul la Silverstone pe la vreo 170kmh dar bariera a rezistat.

In concluzie - urat accidentul lui Grosjean,e un mare dobitoc si 100% de vina,dar a avut mare noroc pt ca erau multe lucruri potential fatale acolo pe care le-a driblat.

Oare stie cineva - la ce viteza s-a intamplat accidentul lui Grosjean?Suspectez ca avea peste 200kmh?

Cand ziceam ca nu prea se mai poate muri in F1,ne arata Grosjean noi si interesante posibilitati :)

Acum 13 ore, Nguyen a spus:

Deci un posibil titlu de Sir pt manelar este in realitate o insulta si nicidecum o onoare in cazul lui. Eu in locul lui as refuza titlul, asta presupunand ca cioara de Hamilton are mandrie. Daca va accepta titlul asta va dovedi ca in adancul sau se vrea a fi alb, si nu negralau. Sau ca nu are caracter...

Da,e dupa cum bine ai zis este foarte mult in interesul casei regale (care da,de fapt sunt nemti si nu englezi...si toti stim cat de mult ii "iubesc" englezii pe "zee germans"),exact asta am zis si eu - ca acum si regina cu posete se gudura pe langa el.Jenibil.

Hamilton...ohoo...Hamilton va lua cu ambele maini titlul acela care pe langa o recunoastere a meritelor (care intradevar exista) il si umfla in pene mult,isi pune Sir pe casca imediat stai sa vezi.Ii vine ca o manusa treaba asta mai ales in acest moment.

Presimt ca peste 2-3 ani vom auzi la radio hit'uri rap de-ale marelui ex-pilot de F1 "Sir" Mix-a-lot Leuisisi Hamilton.Cu diamantele pa pept ca sa se vada valoarea.Bun pilot dar o javra de om.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Method said:

Oare stie cineva - la ce viteza s-a intamplat accidentul lui Grosjean?Suspectez ca avea peste 200kmh?

, la minutul 1:08 este un insert, 137MPH/227KPH, ai fost pe-aproape...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Lup69 a spus:

la minutul 1:08 este un insert, 137MPH/227KPH, ai fost pe-aproape...

Am vazut si eu video,f interesant si bine facut.

Pt mine e fantastic faptul ca mai misca dupa ce a lovit la 220kmh si mai ales la unghiul ala.

Screenshot-2020-12-01-How-Grosjean-survi Screenshot-2020-12-01-How-Grosjean-survi

Unghiul ala e fatal in mod normal...cred ca faptul ca masina s-a rupt a disipat atata energie si a facut ca impactul la 220 (pe care el oricum l-a incasat) sa fie suportabil pt ca fortele s-au inumatatit ba chiar mai bine.Daca nu se rupea masina cred ca era mort.Si da chiar a functionat si halo si toate celelalte masuri de siguranta,nomex'ul,casca tot tot.

Imi aduc aminte de 2 accidente asemantoare intamplate tot cam asa - Alan McNish  Suzuka - lovit barierele armco tot la o viteza de peste 200kmh,dar ala a avut noroc ca a dat cu spatele si ca a prins oarecum si niste cauciucuri de protectie - daca dadea ca Grosjean era mort....si Kubica Montreal 2007 - impins pe iarba inainte de franare,avea peste 270 kmh a lovit zidul de beton insa a fost aruncat din zid,ala a fost norocul sau.

 

...deci au mai fost accidente mari in F1,insa niciodata nu am vazut pe cineva sa loveasca frontal o bariera sau un zid la 220 kmh,sa se opreasca in el si sa mai traiasca ba chiar sa sara din masina dupa.

Acea rupere a masinii cred ca a disipat extraordinar energia,a fost salvator.

 

..si fara nici o legatura,am gasit un video al accidentului lui Jules Bianchi,nu stiu daca s-a mai vazut,arata perfect accidentul (min 1.05),saracul baiat a intrat pe sub utilaj, n-a avut nici o sansa.Da,nu e o idee rea deloc acest halo,desi arata ca un cwr,mai ok mi s-a parut atunci solutia propusa de RB cu acel parbriz curbat si cu 2 stalpi in laterale,si mai ok dpdv al vizibilitatii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, cuki a spus:

Lewis are covid si rateaza urmatoarea cursa. No amu bataie pe locu din Mercedes

Stoffel Vandorne e pilotul de rezervă, teoretic el ar trebui să vină. Păcat că nu o să fie Lewis pe varianta asta, să le dea tuturor câte un tur și e posibil să piardă și finalul de la Abu Dhabi, deși la ei parcă 10 zile trebuie să stea în izolare.

La Haas s'a rezolvat, o să fie Petro Fittipaldi în locul lui Grosjean, probabil ambdle curse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, cuki a spus:

 

Stiu de Vandorne, doar ca el parca e in Formula E si mno, poate trebuie sa fie acolo.

 

 

Am auzit de la digiiști că atunci când Perez s-a îmbolnăvit, Vandorne trebuia să fie pilotul de schimb, dar era plecat la cursa de E și Hulkenberg a fost rezerva rezervelor. Sezonul de Formula E cred că e gata, că Stoffel era în Bahrein cu AMG iar regulamentul prevede ca pilotul de rezervă să aibă în ultimul an 300 km făcuți în regim de F1. Presupun că se iau și testele și zilele de vineri, din moment ce Pietro Fittipaldi o să fie în locul lui Grosjean.

Apropo de Perez și Haas. Umblă pe net o postare că nu a rezolvat nimic cu Red Bull și un stă pe bară, iar Haas l-a anunțat astăzi pe Mazepin. Teoretic, până săptămâna viitoare o să aflăm și al doilea pilot, cel mai probabil Mick Schumacher, care poate să ia titlul în F2.

Editat de pomo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 12 minute, cuki a spus:

submineaza un pic performantele lui Hamilton.

Asta are 7 titluri mondiale, recorduri peste recorduri și din condei pare că orice spectator poate face la fel în mașina aia 🤣😅

Sună ca și cum orice neavenit poate egala performanțele lui Nadal, doar pentru că folosește rachete Babolat.. 

Amuzanți! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu la tine făceam referire, ci la cei care tot vehiculează ideea asta, că e simplu domle. De aia am și scris "amuzanți" la plural. 

Referitor la comparații, nu este deloc deplasat, întărește doar ridicolul afirmațiilor atunci când se spune ca oricine făcea la fel cu aceeași mașina (sau rachetă) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

orice neavenit poate egala performanțele lui Nadal

Doar dacă prinde peștișorul de aur surd, ca baciul care juca tenis cu Federer și, când îl întreabă vecinul, zice "dar ce, crezi că eu am vrut să fiu tare-n tenis?!?" :lol:

Relax, îi slăbește țoțo un ventil la schimbul de gume dacă devine periculos puștiul! 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, l.u.v a spus:

Referitor la comparații, nu este deloc deplasat, întărește doar ridicolul afirmațiilor atunci când se spune ca oricine făcea la fel cu aceeași mașina (sau rachetă) 

 

Conform unor experti din domeniu astazi pilotul reprezinta doar 20% din efortul de a castiga o cursa, restul este echipa si implicit masina.  Din acest motiv acestia afirma ca Hamilton nu se ridica la nivelul marilor piloti din trecut chiar daca are nspe titluri. Adevarul este ca desi afirmatiile expertilor sunt logice ele pot sa nu fie valabile pt ca Hamilton si-a inceput cariera la fel ca alti mari campioni pilotand karturi (asta apropo de viata grea de care aberau unii pe aici ca ar fi avut-o) si a avut o astfel o lunga continuitate competitionala pana a ajuns la nivelul de acum.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ok, accept ideea că un procent mare (în niciun caz 80%) are mașina și echipa. 

OK, un campionat, două..dar sunt 7 ani, dintre care 6 consecutivi. 

În timpul ăsta a fost și al doilea pilot, plus alții. Chiar așa, doar Hamilton are mașina și restul karturi? 

Imi amintește de Loeb care ieșea campion la fel, și la ăla se tot spunea de mașină, de parcă ceilalți concurau pe jos. 

Legat de tehnologia înglobată în mașini, așa ne putem duce până în 1920 și să spunem că aia erau piloți, nu ăștia. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, l.u.v a spus:

Legat de tehnologia înglobată în mașini, așa ne putem duce până în 1920 și să spunem că aia erau piloți, nu ăștia. 

 

 

cand schimbul de anvelope se facea cu ciocanu si nu ala pneumatic

 

image.thumb.png.6b3bb86a10a2b240ef97a63ad3baa4d7.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Putem presupune multe.

Certe rămân doar titlurile de campion și recordurile bătute. 

Cum și un ce fel, sunt discuții la bere. 

 

depinde

diferenta dintre hamilton si senna va fi mereu aia dintre fangio si jim clark

daca intrebi piloti cine a fost mai bun dintre ultimii 2 o sa observi ca discutiile alea la bere de care zici cantaresc mai mult ca titlurile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Loeb care ieșea campion

Wrc 2009, Germania. Am cronometrat manual (cu ceasul de mână cronograf) de la startul unei p.s. o linie dreaptă de ~200m. Loeb și Sordo în aceeași zecime, ambele Forduri +2 zecimi, Subaru +4 și +5 zecimi. Nu zic că Loeb era vreo găină, dar și circoenul tot un fel de merț f1 de acum, lucru confirmat și de Phil Mills (navigatorul lui Solberg) cu care am stat atunci la o palavră. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, cuki a spus:

. Iar pe Hamilton daca il comparam cu Schumi, iese cam terfelit. 

Din ce văd, Hamilton terfelește recordurile lui Schumi în picioare. Dacă în anul care vine lucrurile merg la fel, și cel de campion mondial va fi istorie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mașina e clar peste restul, ceea ce-i ușurează mult treaba, iar acum sunt mai multe etape într-un sezon ceea ce iarăși îl ajută. Probabil că e și cel mai bun, dar călcatul ăsta în picioare e determinat și de ceea ce am spus. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.12.2020 la 9:55, cuki a spus:

220km/h nu este o viteza foarte mare pentru F1. Chiar aratau acuma in Bahrein acceleratia 0-200 pentru primii 6, 5 erau pe la  5 sec. 

Au fost accidente la viteze mai mari, tot frontale sau in unghi (Schumacher, Raikkonen, Hakkinen, Hamilton etc. etc.) Aici nu am inclus cele date exemplu de tine.

 

Dar revenind la accident, eu cred ca nimeni nu a putut sa se astepte la o asemenea stupiditate din partea unui pilot, cred ca din cauza asta era acel gard construit neadevat, pentru ca nu te asteptai sa loveasca unu cu 220 in el.

 

Halo este solutia care bifeaza cele mai multe compromisuri, de aceea a si fost adoptata. Mai erau cateva variante, dar toate aveau parti negative mai predominante.

Btw, nici la accidentul lui Massa, Hallo nu ar fi facut nimica

Nu e o viteza f mare pt o masina de F1,insa e o viteza enorma ca sa faci accident - e la limita a ceea ce suporta corpul uman.Eu in afara de accidentele pe care le-am enumerat mai sus - McNish cu spatele in bariere,Kubica la 270 (parca) in zid DAR in unghi pt ca daca era frontal murea pe loc,imi mai aduc aminte doar de Ralf Schum la Indianapolis din fericire tot cu spatele in zid pt ca iarasi,daca era frontal era mort.Altele asa de dure nu mai stiu si nu cred ca au mai fost - pilotul sa loveasca zidul de protectie/barierele la viteze de peste 200kmh asa de "frontal",pt ca una e sa lovesti aproape frontal si sa ramai acolo si alta e sa stergi zidul la aceeiasi viteza si sa te tot duci.

Cele pe care le enumeri tu din cate mai stiu eu nu au fost deloc asa violente - ok au fost multe accidente la 200+kmh dar nu lovit obstacole fixe si dure.Una e sa lovesti 5 randuri de cauciucuri cu apa care absorb toata energia si alta e sa lovesti o bariera de fier sau beton care absoarbe zero.Acea energie care nu merge niciunde ci se intoarce impotriva ta te omoara.

 

Normal ca nu e vina circuitului,cine naiba se gandea ca te poti rupe in halul ala acolo?Asa trebuie sa puna perne peste tot...astept meme urile cu "Magnussen hit me from behind"

 

...mie mi se parea ca acel windshield cu 2 stalpi prezentat de RB era f misto.Da,probabil au calculat mai multe,noi privim asa manelistic dupa ureche,insa acel windshield - iata,l-ar fi protejat pe Massa.Si pe Bianchi...oarecum.

Acum 23 ore, cuki a spus:

No amu ii amu pentru Bottas, dar si pentru Russel. Russel are sansa sa demonstreze cu adevarat ce material are in instalatie, iar Bottas trebuie neaparat sa-l puna la respect.

Bottas...no surprises.Daca il bate pe Russell e normal,daca il bate Russell - e penivbil.Nu va avea un outcome pozitiv pt el oricum.

Russell...talk about pressure :) weekendul asta e deranj.De la coada plutonului sa ii pupi mana ca te sari Totto fix in fata.Mna asta e,cum sunt in F1 - 1 time oportunity.Toata miza pe o singura carte pt el.Sa vedem daca va reusi sa doarma bine noaptea :bounce:

Acum 23 ore, l.u.v a spus:

Asta are 7 titluri mondiale, recorduri peste recorduri și din condei pare că orice spectator poate face la fel în mașina aia

Sună ca și cum orice neavenit poate egala performanțele lui Nadal, doar pentru că folosește rachete Babolat..

True despre Hamilton.Nu cred ca are ceva de demonstrat....decat poate impotriva unor super piloti.

Inteleg ce zici dar ai facut o comparatie nefericita cu tenisul care e un sport individual...in tenis la Nadal racheta aia nu conteaza pt 80% din performanta.Nadal poate sa joace in tenesi de la lidl cu racheta baiatului de pe locul 400 - tot va rupe norma.Lui Hamilton daca ii dai masina lui Russell iese pe 10.Daca nu crapa aia.

Acum 20 ore, cuki a spus:

Nu neg, daca era Hamilton in anii 2017-2018 la Ferrari in locul lui Vettel, poate lua cu Ferrari campionatul...dar doar poate.

DA....good point.Acolo ar fi facut diferenta.Maybe.Oricum pariez ca ar fi mers mai bine ca Vettel IV.

Acum 17 ore, prafrau a spus:

diferenta dintre hamilton si senna va fi mereu aia dintre fangio si jim clark

Discutii la bere discutii la bere,dar toti pilotii (nu forumistii sau ziaristii) spun ca Jim Clark si Senna au fost cei mai buni.

Normal ca nu se poate compara stiintific decat daca ar fi fost colegi respectivii macar 2 sezoane cu adversarii pe masini identice la aceeiasi echipa.Si fara Balestre :)

Dar dupa cum zice si colegul,in viata iti mai trebuie si noroc,iar in F1 iti mai trebuie si parghii....ca degeaba esti bun daca nu esti unde trebuie in momentul perfect.

Acum 9 ore, TeDy 'M a spus:

Intra in scena F1 Schumacher Junior.

Big shoes to fill.Cand taica tu e legenda....talk about pressure.

Mick si Russell - titir el culo in weekend vorba lui Rossi :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, john17 a spus:

Vezi că bariera aia n-a fost deloc zid, a absorbit oareșce energie! 

Da,ai perfecta dreptate metalul flambeaza si chiar iata,cedeaza,spre deosebire de beton, insa vroiam sa subliniez ca nu se compara lovirea unei bariere de otel cu lovirea a 5 randuri de cauciurui pline cu apa la aceeiasi viteza.Asta a fost dura si noroc ca nu se intampla des.

Acum 17 minute, cuki a spus:

Se vehiculeaza 55g sau ceva pe acolo. Dar uite ca Grosjean a iesit fara nicio ruptura. Daca e sa scoatem focul din ecuatie, cred ca nici macar o zgarietura nu avea. 

Da,da asa am citit si eu.Mi se pare insa ca a fost un concurs de imprejurari si mare noroc ce au conclucrat pt ca in mod normal ar fi fost foarte rau la viteza aia.Remember accidentul lui Perez la Monaco,care i-a dat somn la vreo 100kmh in bariere.Cu perne - nu goale.Mare diferenta nu?

Cred ca Grosjean a scapat relativ neatins tocmai pt ca masina s-a rupt si astfel a disipat masiv energia - una e sa se loveasca aproape 750kg de masina + 70kg pilot + 100 kg combustibil deci aproape 1 tona mergand la 220kmh de o bariera si alta e sa se loveasca un safety cell de 100kg?+pilot de 70kg deci undeva la 200...250kg? calatorind la aceeiasi viteza de acceasi bariera.Fortele sunt la 1/5 nu? g urile alea mult mai putine decat au calculat ei.

Cred ca asta l-a salvat,adica a fost un concurs de imprejurari insa asta a fost factorul decisiv.Daca masina nu se rupea cred ca nu mai iesea viu de acolo. (btw Pagani Huayara e proiectata la fel - sa se rupa in 2 sa se separe compartimentul motor de passenger cell in cazul unui accident masiv si mai ales la actiunea fortei taietoare si incovoiere,deci recomand achizitionarea ei - buna masina :bounce:

 

Ok corpul uman poate rezista chiar si la 214g,Kenny Brack  cu acel accident teribil ne-a demonstrat asta,dar ar fi fost de evitat pt ca Kenny Brack a stat 2 ani prin spitale doar ca sa poata sa mearga pe picioarele lui din nou.Insa a scapat,duce o viata relativ normala.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...