Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

1 oră în urmă, Method a spus:

...astept meme urile cu "Magnussen hit me from behind"

 

Big shoes to fill.Cand taica tu e legenda....talk about pressure.

Mick si Russell - titir el culo in weekend vorba lui Rossi :bounce:

Ericcsson hit us. Magnussen parca era în față.

 

Mick nu intră etapa asta, este Pietro Fittipaldi în locul lui Grosjean.

Nu știu ce o să facă Mazepin, tare cred că o să se hazardeze și s-o trosnească în fiecare cursă. Deși ultima cursă din weekendul trecut, a fost destul de incisiv, dar calculat.

Editat de pomo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Partea din față a mașinii a trecut prin/printre glisiere și, dacă nu mă înșel, "nasul" la final era îndreptat la un unghi substanțial diferit față de direcția pe care a venit inițial mașina, ceea ce înseamnă că nu a fost o decelerare la fel de violentă ca în cazul în care s-ar fi înfipt frontal fie și într-o barieră din aia hoață din cauciuc. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Cred ca Grosjean a scapat relativ neatins tocmai pt ca masina s-a rupt si astfel a disipat masiv energia - una e sa se loveasca aproape 750kg de masina + 70kg pilot + 100 kg combustibil deci aproape 1 tona mergand la 220kmh de o bariera si alta e sa se loveasca un safety cell de 100kg?+pilot de 70kg deci undeva la 200...250kg? calatorind la aceeiasi viteza de acceasi bariera.Fortele sunt la 1/5 nu? g urile alea mult mai putine decat au calculat ei.

 

masa si acceleratia sunt direct proportionale, daca masa si forta scad ambele cu 80% acceleratia o sa fie identica (in practica acceleratia o sa fie mai mare fiindca nu vei avea aceeasi deformare in obiectul lovit)

tu incerci sa le spui unora cu senzorii in fata si care fac asta de ani de zile ca au gresit calculul?

 

mai bine le spui alora de la yamaha cum sa schimbe sasiul

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, pomo a spus:

Ericcsson hit us. Magnussen parca era în față.

Da,a fost geniala faza,Grosjean a scapat-o si a troznit barierele (la Baku? parca) si clar a zis ca nu e el de vina ci colegul din spate l-a lovit in mod sigur.

Si dupa ce a zis asta la 2sec colegul a trecut pe langa el agale in ritm de safety car,neatins si desigur ca nu il lovise nimeni... :crack:

1 oră în urmă, john17 a spus:

Partea din față a mașinii a trecut prin/printre glisiere și, dacă nu mă înșel, "nasul" la final era îndreptat la un unghi substanțial diferit față de direcția pe care a venit inițial mașina, ceea ce înseamnă că nu a fost o decelerare la fel de violentă ca în cazul în care s-ar fi înfipt frontal fie și într-o barieră din aia hoață din cauciuc. 

Si asta e adevarat,ea a lovit intr-un unghi foarte urat insa cand a lovit nasul s-a intors invers cum ar veni si astfel masina s-a rupt in 2 disipand mare parte din energie.

Acum 13 minute, prafrau a spus:

masa si acceleratia sunt direct proportionale, daca masa si forta scad ambele cu 80% acceleratia o sa fie identica (in practica acceleratia o sa fie mai mare fiindca nu vei avea aceeasi deformare in obiectul lovit)

tu incerci sa le spui unora cu senzorii in fata si care fac asta de ani de zile ca au gresit calculul?

 

mai bine le spui alora de la yamaha cum sa schimbe sasiul

Vad ca iarasi esti excitat si infuriat si abia aastepti un motiv de hatereala ca de obicei.Subiect de iarna?Calculam acceleratiile si g urile?Vezi ca te-ai contrazis in aceeiasi propozitie.

Eu stiu ca sunt slab la fizica (stiu,toata lumea ar trebui sa o stie,ca e fizica din liceu,ba chiar clasele 6-8,am uitat-o eu dar altii...) insa poate tu chiar nu intelegi : sari de la 1m pe pamant si apoi sari de la 1m cu un sac de ciment in spate si explica-mi dupa aia ca a fost la fel.Doh.Oare se vor intoarce acele 40kg impotriva ta?

Nu stiu cine a "speculat" calculat samd g urile alea daca s-au luat direct de pe masina normal ca alea sunt,insa daca s-au calculat de catre presa avand in vedere masa masinii si viteza samd clar nu sunt alea.Aia vroiam sa zic.

Ce vroiam sa spun e simplu - Grosjean a fost salvat de faptul ca masina s-a rupt in 2 nu intamplator ci pt ca asa sunt proiectate sa faca special pt a disipa energia ! that's all.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Faptul ca s-a rupt nu modifica cu nimica fortele G.

Modifica.Masiv.

Repet - sunt proiectate special sa faca asta tocmai din acest motiv.

Hai ma ce draq o fi asa de greu de inteles?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

Vad ca iarasi esti excitat si infuriat si abia aastepti un motiv de hatereala ca de obicei.Subiect de iarna?Calculam acceleratiile si g urile?Vezi ca te-ai contrazis in aceeiasi propozitie.

Eu stiu ca sunt slab la fizica (stiu,toata lumea ar trebui sa o stie,ca e fizica din liceu,ba chiar clasele 6-8,am uitat-o eu dar altii...) insa poate tu chiar nu intelegi : sari de la 1m pe pamant si apoi sari de la 1m cu un sac de ciment in spate si explica-mi dupa aia ca a fost la fel.Doh.Oare se vor intoarce acele 40kg impotriva ta?

 

tu sustineai ca acceleratia ar trebui sa fie mai mica in cazul ala imaginar, eu ti-am zis ca e teoretic aceeasi, practic mai mare

o sa presupun ca nu e cazul sa comentez analogia cu sacul, daca o mai citesti de cateva ori probabil te prinzi si singur

 

din cate am citit, brawn nu a comentat nimic de structura masinii, deci o fi fost in grafic, dar pana acum nu am mai vazut in ultimii 30 de ani motor detasat de masina

cum fix in fata motorului e rezervorul, nu sunt sigur ca se poate detasa fara sa-l avarieze in conditiile unui accident asa violent

si nu cred ca se detasa daca nu trecea celula de siguranta prin bariera

 

o sa aflam in urmatoarele luni, probabil o sa fie analizat

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FP1: Russel, Max, Albon, Bottas. Baduuuuuuuuumts!

Cred că Bottas și'o tras 1.000 de pălmi la finalul sesiunii, iar Russell probabil se uita spre finalul clasamentului să'și caute numele și nu și'l găsea.

Aștept să apară și rezumatul de la FP2 și neaparat cursa de duminică, o sa fie interesant tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.12.2020 la 15:15, prafrau a spus:

tu sustineai ca acceleratia ar trebui sa fie mai mica in cazul ala imaginar, eu ti-am zis ca e teoretic aceeasi, practic mai mare

o sa presupun ca nu e cazul sa comentez analogia cu sacul, daca o mai citesti de cateva ori probabil te prinzi si singur

 

din cate am citit, brawn nu a comentat nimic de structura masinii, deci o fi fost in grafic, dar pana acum nu am mai vazut in ultimii 30 de ani motor detasat de masina

cum fix in fata motorului e rezervorul, nu sunt sigur ca se poate detasa fara sa-l avarieze in conditiile unui accident asa violent

si nu cred ca se detasa daca nu trecea celula de siguranta prin bariera

 

o sa aflam in urmatoarele luni, probabil o sa fie analizat

Poate intradevar  eu ma exprim de multe ori ambiguu,insa vad ca se confunda anumite chestii elementare.

Degeaba te uiti la acceleratii,eu vorbeam de fortele care erau sa il omoare pe baiatul ala.Totul pleaca de la vechiul F=m*a si desigur G=m*g.Forta l-ar fi omorat pe Grosjean.Ei au accelerometre care intradevar masoara acceleratia.Nu forta.Forta depinde de masa.Nu confunda marfa cu ambalajul.De aia ti-am dat analogia cu sacul de ciment in brate ca sa intelegi.Cand masa se schimba de la 1 tona la 200kg,brusc forta care actioneaza asupra pilotului cand intalneste o bariera de fier (si toata forta aia i se va intoarce in dinti),se micsoreaza considerabil.

De asta am zis ca l-a salvat faptul ca masina s-a rupt,masa s-a micsorat considerabil plus ca energia s-a disipat major.

sauber-f1-race-car-cutaway-diagram-10039Screenshot-2020-12-05-Cutaway-of-a-SaubeScreenshot-2020-12-05-Cutaway-of-a-Saube

 

Singurul cutaway ever al unei masini de F1,e vorba despre un Sauber de prin 2012? parca...ne putem face o idee despre ce inseamna safety cell.E cea care cuprinde pilotul si singura pe care se fac crash tests,pe restul masinii nu,si totul e legat de ea - in fata suspensia fata si in spate ansamblul motor-cutie de care se leaga suspensia spate.

DAR din cate mai tin eu minte in safety cell e inclus si rezervorul din kevlar,e parte integranta a safety cell,de aia cred ca sunt niste semne de intrebare pt ca rezervorul nutrebuia se se perforeze,fiind parte a acestei structuri,iar focul ce a urmat af fi fost fatal daca Grosjean era inconstient.

Acum 13 ore, john17 a spus:

Și zici că manelarul nu-i așa stelar? 🤔

hihi,i like it :bounce:

Go Russell go !

Am zis ca nu are cum sa fie de bine pt Bottas orice deznodamant ar avea.

Sa speram ca va mere bine si in cursa,pt ca daca in cursa o trozneste toata lumea va zice "uite,e rapid dar degeaba,rezultate tot Ham face"

Oricum super situatia.Nota 10 copilului pt ca isi tine cumpatul si pt ca rupe bordul :ok:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, Method a spus:

Poate intradevar  eu ma exprim de multe ori ambiguu,insa vad ca se confunda anumite chestii elementare.

Degeaba te uiti la acceleratii,eu vorbeam de fortele care erau sa il omoare pe baiatul ala.Totul pleaca de la vechiul F=m*a si desigur G=m*g.Forta l-ar fi omorat pe Grosjean.Ei au accelerometre care intradevar masoara acceleratia.Nu forta.Forta depinde de masa.Nu confunda marfa cu ambalajul.De aia ti-am dat analogia cu sacul de ciment in brate ca sa intelegi.Cand masa se schimba de la 1 tona la 200kg,brusc forta care actioneaza asupra pilotului cand intalneste o bariera de fier (si toata forta aia i se va intoarce in dinti),se micsoreaza considerabil.

De asta am zis ca l-a salvat faptul ca masina s-a rupt,masa s-a micsorat considerabil plus ca energia s-a disipat major

 

https://journals.lww.com/acsm-msse/Fulltext/2006/02000/An_Analysis_of_Maximum_Vehicle_G_Forces_and_Brain.8.aspx

 

se masoara acceleratia fiindca, in lipsa cazului evident de patrundere a unui corp strain in cockpit, ce te omoara in cazul unui accident sunt fix fortele ce acctioneaza doar asupra corpului uman

ca simplificare, fracturile cervicale (in lipsa dispozitivului hans), au loc doar fiindca e capul prea greu, daca ai avea capul mic si gol n-ar fi nici o problema

chiar si cu dispozitiv hans, exista o limita pe care o poate suporta creierul, ce e comprimat in cutia craniana la opriri asa bruste

 

chestiile astea sunt complet independente de greutatea masinii cand lovesti o bariera, dupa ce zonele deformabile ale masinii absorb cat pot din energie, mai ramane doar acceleratia ce actioneaza asupra corpului

d-asta nu masoara nimeni fortele, nu sunt relevante daca nu cedeaza structura de siguranta a masinii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forțele sunt mai mari la o mașină grea, deci mai mult de absorbit! Adică la aceeași capacitate de absorbție a structurii pilotul va fi mai zdruncinat intr-un coteț greu decât într-unul mai ușor. 

Înțelege că în cazul grosului nu a fost o decelerare atât de violentă, a absorbit nasul, glisierele, și insăși faptul că mașina s-a rotit a disipat energie. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, john17 a spus:

Forțele sunt mai mari la o mașină grea, deci mai mult de absorbit! Adică la aceeași capacitate de absorbție a structurii pilotul va fi mai zdruncinat intr-un coteț greu decât într-unul mai ușor. 

Înțelege că în cazul grosului nu a fost o decelerare atât de violentă, a absorbit nasul, glisierele, și insăși faptul că mașina s-a rotit a disipat energie. 

 

ajung sa ma citez singur, poate acum citesti

"chestiile astea sunt complet independente de greutatea masinii cand lovesti o bariera, dupa ce zonele deformabile ale masinii absorb cat pot din energie, mai ramane doar acceleratia ce actioneaza asupra corpului"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, john17 a spus:

Forțele sunt mai mari la o mașină grea, deci mai mult de absorbit! Adică la aceeași capacitate de absorbție a structurii pilotul va fi mai zdruncinat intr-un coteț greu decât într-unul mai ușor. 

Înțelege că în cazul grosului nu a fost o decelerare atât de violentă, a absorbit nasul, glisierele, și insăși faptul că mașina s-a rotit a disipat energie. 

+1

 

Tin cu Russell cursa asta.Ar fi genial sa castige.Sper din tot sufletul insa sa fie stapan sa nu faca prostii,pt ca presiunea va fi enorma pe el.

Leclerc f bine calificat,ca de obicei deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, cuki a spus:

 

Mhhh...mai e si treaba cu inertia. Dai cu masina intr-un zid la 90km/h te faci praf. Dai cu un tir in acelasi zid, sa-ar putea sa nu ai nimica daca inertia si masa este suficient de mare incat sa strapungi zidul.

 

Asa si in F1, chiar am vazut testele pentru monococuri. Ele se testeaza cu greutate in partea din spate, greutate ce replica motorul, bateriile etc. Daca o masina de F1 s-ar rupe in 2 bucati inainte ca monococul sa intre intr-un zid/parapet, iti garantez ca pilotul ar iesi tare sifonat. Motivul, structura monocului nu ar mai absobi respectiv dispa energia din cauza lipsei masei si implicit a fortei. 

 

Cel mai bun exemplu, accidentul din 2019 a lui Hubert cu (nu mai retin numele). Hubert a intrat intai in parapet, masina s-a rupt in bucati dar el nu avea nimica in momenul acela. Doar ca a mai venit o lovitura puternica de la o masina (completa) din lateral. Accidentul nr. 2 l-a omorat pe loc. Il omora si pe pilotul 2, daca masina lui Hubert nu era deja la 2 treimi din greutatea initiala. Oricum si pilotul 2 a iesit varza varza din acel accident. 

 

Nu ma pricep, imi dau cu parera...cert este ca deja multi analisti isi pun probleme in legatura cu constructia monoposturiilor, si a faptul ca masina s-a rupt. Pana acuma nu am auzit pe niciunu sa spuna ca "bine ca s-a rupt", dimpotriva.

 

 

Eu astept parerea si concluziile fizicienilor.Analistii sunt unii ca noi,dar care scriu pentru un public mai larg.

Acum fie vorba intre noi si daca se cicnesc doua tancuri,se poare lasa cu mortaciune sau doua carturi.

Fizica are totusi limitele ei.

Si masurile de siguranta sunt un compromis.Siguranta 100% nu exista.

Probabil se vor trage niste concluzii din accidentul asta.Si se vor lua niste masuri.Dar asta nu inseamna ca nu vor aparea alte situatii nasoale.

Acum 2 minute, danypop a spus:

😂🤣😂🤣😂🤣Și o maimuță dacă pui în monopostul ala cu steluță, ia câte titluri mondiale vrei🤣😂🤣😂🤣

Dupa cum se vede ,marele Luis nu e atat de mare.

Caterinca maxima.Marea echipa Mercedes,superprofi,devine ce-a mai proasta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@l.u.v, ai cuvântul, bagă obișnuitele osanale pt cel mai tare kilot de pământ și din stele, maaaneeeeelaruuu-aruu-aruuu!!! 

:crack:

Dar și echipa cu stea în frunte a furat spaghetele de la fierarii... 🤦‍♂️ 

Iar cei 2 prodigioși, cum și-au dat ei drăguții cu stângul în dreptul în primul tur! :moron:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce-a făcut Jack Russel terrieru' și de ce n-a câștigat/venit pe podium, treabă pe care probabil că ar face-o dacă nu orice 🐒 măcar 80% dintre piloții din grilă dacă ar pilota o steluță! 

Sau, cum se striga pe vremea când mă dădeam eu la coastă unor premianți de pe podium, în loc de "bine, cutare!" "buuună mașină!!" 😈

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băi, una peste alta maaaare campion hamilton! :crack:Nu pot ăștia să ia alt pilot în ultima cursă? Nu de alta, dar să aibă bază mai bună de negociere a sariului pt manele în 2021, asta dacă nu-și alege altă carieră. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...