Sari la conținut

Redresor


csman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

invers, rezistenta creste cu temperatura la metale. la lichide scade odata cu cresterea temperaturii... oricum rezistenta in functie de temperatura a filamentului este neglijabila la rece fata de cald pentru ca schimbarea de temperatura se face (aproape) instant

Asa e, e ptc, ma lasa memoria.

E relevant daca vei sa stii ce rezistenta are filament la un bec rece, pentru ca consumul declarat este la un filament care are peste 2000 de grade.

Oricum, ideea era ca un bec inseriat creste rezistenta electrica si prin urmare curentul scade.

 

Din manualul de la un incarcator Saito:

 

Si apoi trece in maintenance phase. Redresoru lui, daca e intradevar simplu, va incarca cu o combinatie de V phase and I phase; in masura ce creste voltaj la borne, scade curentul. Dar curent niciodata va ajunge la o valoare foarte mica si voltajul va creste peste o valoare acceptabila. Trebuie deconectat din timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce vad in PDF, redresorul este simplu. Trebuie sa fi atent, cand a scazut amperajul, s-a stabilizat (nu mai scade) si incepe sa scoata gaze, atunci bateria este incarcata. Daca fierbe, bateria este terminata (nu este cazul).

Luind de exemplu acest redresor care poate oferi max 4A, se poate incarca cu el un acumulator de max. 40 Ah, mai mici nefiind nicio problema (uitati de chestia cu becul in serie). Curentul de incarcare variaza cu starea de incarcare a bateriei. Cu alte cuvinte primeste curent cat ii trebuie, nu este "pompat" de redresor. Daca vrei sa incarci un acumulator de capacitate mai mare, va dura mai mult si vei forta redresorul la maximum ce poate, acei 4A, se va supraincalzi si va crapa ceva in el.

De mentionat ca am vorbit doar de curent, amperi. Daca va aduceti aminte de la scoala, curentul este in functie de consumator (rezistenta). Tensiunea o stabilim noi cat vrem, in general, dupa necesitati, in acest caz limitat undeva la 14.5V, ceva mai mult decat poate o baterie de 12V. O astfel de baterie are 2.1-2.2V / element de unde rezulta tensiunea la bornele unei baterii incarcate, atentie, in gol, fara consumator.

Daca v-am facut capu' mare, scuze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a mentionat nimeni, mi se pare relevant. La mers in gol, redresorul poate sa indice o tensiune de 18V, poat esi mai mult. Pus in sarcina, face ce trebuie, sa nu credeti ca e stricat :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de redresor...daca-i unu in comutatie care scoate 18V nu-i bine, si nici daca-i unul clasic cu transformator baban nu e bine....doar daca-i unul cu un traf mic care nu poate scoate un curent prea mare atunci se accepta cu conditia sa verifici des tensiunea pe baterie....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a mentionat nimeni, mi se pare relevant. La mers in gol, redresorul poate sa indice o tensiune de 18V, poat esi mai mult. Pus in sarcina, face ce trebuie, sa nu credeti ca e stricat :D

Pai da, asa fac redresoare simple. Si masurat in gol masori de fapt o tensiune medie de voltaj redresat. Pune de curiozitate un condensator intre clestele si o sa vezi ca voltajul de varf e si mai mare.

Presupun ca sunt facute asa ca sa ofere un curent de incarcare chiar cand voltajul la borne e in jur de 14V - altfel nu ar fi in stare sa incarca o baterie pana e plina intr-un timp acceptabil de scurt.

 

Si mai e omis ceva, alternatorul pe motoreta incarca cat poate pana ajunge la voltajul limitat de releu. Deci acel curent de 10% din capacitate pentru o incarcare relaxata nu e respectat pe motocicleta. Asumptie e ca baterie e aproape plina intotdeuna si e direct in V Phase.

Chiar nici pe redresor nu sunt, nu stiu daca ar avea cineva aici un redresor pe care poti programa capacitatea bateriei pe care vrei sa incarci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, asa fac redresoare simple. Si masurat in gol masori de fapt o tensiune medie de voltaj redresat. Pune de curiozitate un condensator intre clestele si o sa vezi ca voltajul de varf e si mai mare.

Presupun ca sunt facute asa ca sa ofere un curent de incarcare chiar cand voltajul la borne e in jur de 14V - altfel nu ar fi in stare sa incarca o baterie pana e plina intr-un timp acceptabil de scurt.

 

Si mai e omis ceva, alternatorul pe motoreta incarca cat poate pana ajunge la voltajul limitat de releu. Deci acel curent de 10% din capacitate pentru o incarcare relaxata nu e respectat pe motocicleta. Asumptie e ca baterie e aproape plina intotdeuna si e direct in V Phase.

Chiar nici pe redresor nu sunt, nu stiu daca ar avea cineva aici un redresor pe care poti programa capacitatea bateriei pe care vrei sa incarci.

Nu te supara dar amesteci merele (volti, tensiunea limitata de releu) cu perele (amperi, curentul de incarcare dat de alternator sau de redresor). Pe moto/auto, tensiunea variaza in functie de turatia motorului (alternatorului) fiind limitata de releu pe la 14.5V (de aia este pus acolo). Curentul dat de alternator este dat de puterea consumatorilor, indiferent de turatie (chiar si la mersul in gol, electronica ridica un pic turatia, daca avem consumatori, pentru a asigura curentul necesar. Alternatorul este dimensionat sa poata da suficient curent (amperi) cu toti consumatorii in functiune si ceva in plus (proiectoare, manere incalzite, etc.)

Pe vremuri se folosea dinamul in locul alternatorului. In acest caz, tensiunea era relativ constanta si varia curentul dar aste aste alta poveste, deja istorie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu amestec nimic. Asamblu alternator - releu este facut ca sa asigura un voltaj constant pe sistemul electric indiferent de consumatori (desigur, cu niste limitari), inclusiv baterie. Mesajul am scris ca o paranteza la discutia de mai devreme despre incarcarea de o baterie cu un curent egal 10% din capacitatea lui.

 

Cine ridica ce turatie? Nu mai am vazut asa ceva, la ce motociclete exista asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, ia-ti un redresor ca lumea, ca iar or sa se umple 7 pagini cu sfaturi.. :splat:

Pai altfel cum mai aveam motiv sa batem campii ... cu gratie. Si apoi poate mai invata si copii astia cate ceva ... daca vor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sfaturi cred ca e mai bine sa imi iau cv de genu asta http://ctek.com/int/en/chargers/XS%200.8

Erau doua modele si in Auchan Titan de vanzare, dar nu mai stiu modelul exact.

Editat de mihai.i
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

v-ati pierdut in detalii si aberatiile scoase de error, cum ati ajuns la concluzia ca ii trebuie alt redresor?

 

 

@csman

 

Cum ai masurat voltajul scos de redresor? era conectat la baterie sau nu? daca nu era conectat conecteaza-l si masoara iar, am o banuiala ca vei avea sub 14,8V

 

oricum nici 14,8V nu-i exagerat de mult, n-o sa-ti distruga bateria daca o incarci de 2 ori pe iarna cateva ore.

 

bolborositul(usor) e perfect normal, asta nu inseamna ca fierbe bateria, in timpul incarcarii o parte din electrolit se transforma in gaz dar asta nu inseamna ca fierbe, cand ti-o incarca motocicleta face mai rau doar ca nu auzi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"masurat in gol" :D

 

Odata ce-l masori nu mai e in gol, sarcina devine voltmetrul. E ... aproape in gol..

 

valeu cate aberatii am citit aici, nici nu vreau sa comentez. :o



---------------------------------

 

Csman, ia-ti in un redresor automat, eu mi-am luat unul de la LIDL care face toti banii, cand e bateria incarcata comuta automat pe off (de fapt e un fel de standby) si apoi mai incarca doar daca scade tensiunea.

 

Stie el ce face.. poti sa-l lasi conectat pe baterie si bagat in priza toata iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

curentul absorbit de aparatul de masura ,,votmetru,,, este neglijabil .aparatele de masura au rezistenta interna de la 1Mohm in sus ,depinde de aparat,

Deci se poate spune ca se masoara tensiunea de mers in gol sau OCV in inglish......

Eu zic sa-ti cauti un traf de 200VA sau mai mare,gasesti o schema cu miile pe net de incarcatoare "inteligente" si il faci singur.

si cred ca satisfactia va fi mult mai mare si performantele pe masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca se poate inventa termen 'electronist de tastatura' bazat pe unele disctutii pe forum.

Ar fi util sa stim cine 'e bazat' sau nu. Cine incepe? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

v-ati pierdut in detalii si aberatiile scoase de error, cum ati ajuns la concluzia ca ii trebuie alt redresor?

 

 

@csman

 

Cum ai masurat voltajul scos de redresor? era conectat la baterie sau nu? daca nu era conectat conecteaza-l si masoara iar, am o banuiala ca vei avea sub 14,8V

 

oricum nici 14,8V nu-i exagerat de mult, n-o sa-ti distruga bateria daca o incarci de 2 ori pe iarna cateva ore.

 

bolborositul(usor) e perfect normal, asta nu inseamna ca fierbe bateria, in timpul incarcarii o parte din electrolit se transforma in gaz dar asta nu inseamna ca fierbe, cand ti-o incarca motocicleta face mai rau doar ca nu auzi

Am masurat in timp ce redresorul era conectat la baterie. Stiu ca asa se verifica si incarcarea la un vehicul daca creste voltaju cand accelerezi inseamna ca incarca. Deci nu vad dc as masura in gol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat in timp ce redresorul era conectat la baterie. Stiu ca asa se verifica si incarcarea la un vehicul daca creste voltaju cand accelerezi inseamna ca incarca. Deci nu vad dc as masura in gol.

ok, am inteles, totusi 14,8 n-o sa-ti fiarba sau sulfateze bateria (doar daca treci pe AGM trebuie sa cumperi alt redresor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...