gn77b Postat Februarie 12, 2014 Share Postat Februarie 12, 2014 Din manualul de la un incarcator Saito: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 12, 2014 Share Postat Februarie 12, 2014 invers, rezistenta creste cu temperatura la metale. la lichide scade odata cu cresterea temperaturii... oricum rezistenta in functie de temperatura a filamentului este neglijabila la rece fata de cald pentru ca schimbarea de temperatura se face (aproape) instant Asa e, e ptc, ma lasa memoria. E relevant daca vei sa stii ce rezistenta are filament la un bec rece, pentru ca consumul declarat este la un filament care are peste 2000 de grade. Oricum, ideea era ca un bec inseriat creste rezistenta electrica si prin urmare curentul scade. Din manualul de la un incarcator Saito: Si apoi trece in maintenance phase. Redresoru lui, daca e intradevar simplu, va incarca cu o combinatie de V phase and I phase; in masura ce creste voltaj la borne, scade curentul. Dar curent niciodata va ajunge la o valoare foarte mica si voltajul va creste peste o valoare acceptabila. Trebuie deconectat din timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 E "dumb", scrie 25-40 Ah deci merge folosit doar pe timp scurt sau cu bec în serie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 eu pt moto am redresor ce scoate 1.1 amperi in gol Te-ai gandit mult inainte sa debitezi chestia asta, sau celelalte aberatii ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Din ce vad in PDF, redresorul este simplu. Trebuie sa fi atent, cand a scazut amperajul, s-a stabilizat (nu mai scade) si incepe sa scoata gaze, atunci bateria este incarcata. Daca fierbe, bateria este terminata (nu este cazul). Luind de exemplu acest redresor care poate oferi max 4A, se poate incarca cu el un acumulator de max. 40 Ah, mai mici nefiind nicio problema (uitati de chestia cu becul in serie). Curentul de incarcare variaza cu starea de incarcare a bateriei. Cu alte cuvinte primeste curent cat ii trebuie, nu este "pompat" de redresor. Daca vrei sa incarci un acumulator de capacitate mai mare, va dura mai mult si vei forta redresorul la maximum ce poate, acei 4A, se va supraincalzi si va crapa ceva in el. De mentionat ca am vorbit doar de curent, amperi. Daca va aduceti aminte de la scoala, curentul este in functie de consumator (rezistenta). Tensiunea o stabilim noi cat vrem, in general, dupa necesitati, in acest caz limitat undeva la 14.5V, ceva mai mult decat poate o baterie de 12V. O astfel de baterie are 2.1-2.2V / element de unde rezulta tensiunea la bornele unei baterii incarcate, atentie, in gol, fara consumator. Daca v-am facut capu' mare, scuze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Nu a mentionat nimeni, mi se pare relevant. La mers in gol, redresorul poate sa indice o tensiune de 18V, poat esi mai mult. Pus in sarcina, face ce trebuie, sa nu credeti ca e stricat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Depinde de redresor...daca-i unu in comutatie care scoate 18V nu-i bine, si nici daca-i unul clasic cu transformator baban nu e bine....doar daca-i unul cu un traf mic care nu poate scoate un curent prea mare atunci se accepta cu conditia sa verifici des tensiunea pe baterie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Nu a mentionat nimeni, mi se pare relevant. La mers in gol, redresorul poate sa indice o tensiune de 18V, poat esi mai mult. Pus in sarcina, face ce trebuie, sa nu credeti ca e stricat Pai da, asa fac redresoare simple. Si masurat in gol masori de fapt o tensiune medie de voltaj redresat. Pune de curiozitate un condensator intre clestele si o sa vezi ca voltajul de varf e si mai mare. Presupun ca sunt facute asa ca sa ofere un curent de incarcare chiar cand voltajul la borne e in jur de 14V - altfel nu ar fi in stare sa incarca o baterie pana e plina intr-un timp acceptabil de scurt. Si mai e omis ceva, alternatorul pe motoreta incarca cat poate pana ajunge la voltajul limitat de releu. Deci acel curent de 10% din capacitate pentru o incarcare relaxata nu e respectat pe motocicleta. Asumptie e ca baterie e aproape plina intotdeuna si e direct in V Phase. Chiar nici pe redresor nu sunt, nu stiu daca ar avea cineva aici un redresor pe care poti programa capacitatea bateriei pe care vrei sa incarci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Pai da, asa fac redresoare simple. Si masurat in gol masori de fapt o tensiune medie de voltaj redresat. Pune de curiozitate un condensator intre clestele si o sa vezi ca voltajul de varf e si mai mare. Presupun ca sunt facute asa ca sa ofere un curent de incarcare chiar cand voltajul la borne e in jur de 14V - altfel nu ar fi in stare sa incarca o baterie pana e plina intr-un timp acceptabil de scurt. Si mai e omis ceva, alternatorul pe motoreta incarca cat poate pana ajunge la voltajul limitat de releu. Deci acel curent de 10% din capacitate pentru o incarcare relaxata nu e respectat pe motocicleta. Asumptie e ca baterie e aproape plina intotdeuna si e direct in V Phase. Chiar nici pe redresor nu sunt, nu stiu daca ar avea cineva aici un redresor pe care poti programa capacitatea bateriei pe care vrei sa incarci. Nu te supara dar amesteci merele (volti, tensiunea limitata de releu) cu perele (amperi, curentul de incarcare dat de alternator sau de redresor). Pe moto/auto, tensiunea variaza in functie de turatia motorului (alternatorului) fiind limitata de releu pe la 14.5V (de aia este pus acolo). Curentul dat de alternator este dat de puterea consumatorilor, indiferent de turatie (chiar si la mersul in gol, electronica ridica un pic turatia, daca avem consumatori, pentru a asigura curentul necesar. Alternatorul este dimensionat sa poata da suficient curent (amperi) cu toti consumatorii in functiune si ceva in plus (proiectoare, manere incalzite, etc.) Pe vremuri se folosea dinamul in locul alternatorului. In acest caz, tensiunea era relativ constanta si varia curentul dar aste aste alta poveste, deja istorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Nu amestec nimic. Asamblu alternator - releu este facut ca sa asigura un voltaj constant pe sistemul electric indiferent de consumatori (desigur, cu niste limitari), inclusiv baterie. Mesajul am scris ca o paranteza la discutia de mai devreme despre incarcarea de o baterie cu un curent egal 10% din capacitatea lui. Cine ridica ce turatie? Nu mai am vazut asa ceva, la ce motociclete exista asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 13, 2014 Admin Share Postat Februarie 13, 2014 Atasez specificatiile redresorului. specs.pdf Mah, ia-ti un redresor ca lumea, ca iar or sa se umple 7 pagini cu sfaturi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Mah, ia-ti un redresor ca lumea, ca iar or sa se umple 7 pagini cu sfaturi.. Pai altfel cum mai aveam motiv sa batem campii ... cu gratie. Si apoi poate mai invata si copii astia cate ceva ... daca vor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Vrem, omul cat traieste, invata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 13, 2014 Autor Share Postat Februarie 13, 2014 (editat) Multumesc tuturor pentru sfaturi cred ca e mai bine sa imi iau cv de genu asta http://ctek.com/int/en/chargers/XS%200.8 Editat Februarie 13, 2014 de csman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.i Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 (editat) Multumesc tuturor pentru sfaturi cred ca e mai bine sa imi iau cv de genu asta http://ctek.com/int/en/chargers/XS%200.8 Erau doua modele si in Auchan Titan de vanzare, dar nu mai stiu modelul exact. Editat Februarie 13, 2014 de mihai.i Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 http://caranda.shopmania.biz/cumpara/charger-incarcator-redresor-automat-acumulatoare-moto-12v-ctek-xs-0-8-3919001 E justificat mai ales pentru lunile de iarnă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 13, 2014 Admin Share Postat Februarie 13, 2014 (editat) Multumesc tuturor pentru sfaturi cred ca e mai bine sa imi iau cv de genu asta http://ctek.com/int/en/chargers/XS%200.8 CTEK (MXS 3.8) am si eu, sunt niste redresoare inteligente...intr-adevar inteligente Editat Februarie 13, 2014 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 v-ati pierdut in detalii si aberatiile scoase de error, cum ati ajuns la concluzia ca ii trebuie alt redresor? @csman Cum ai masurat voltajul scos de redresor? era conectat la baterie sau nu? daca nu era conectat conecteaza-l si masoara iar, am o banuiala ca vei avea sub 14,8V oricum nici 14,8V nu-i exagerat de mult, n-o sa-ti distruga bateria daca o incarci de 2 ori pe iarna cateva ore. bolborositul(usor) e perfect normal, asta nu inseamna ca fierbe bateria, in timpul incarcarii o parte din electrolit se transforma in gaz dar asta nu inseamna ca fierbe, cand ti-o incarca motocicleta face mai rau doar ca nu auzi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 "masurat in gol" Odata ce-l masori nu mai e in gol, sarcina devine voltmetrul. E ... aproape in gol.. valeu cate aberatii am citit aici, nici nu vreau sa comentez. --------------------------------- Csman, ia-ti in un redresor automat, eu mi-am luat unul de la LIDL care face toti banii, cand e bateria incarcata comuta automat pe off (de fapt e un fel de standby) si apoi mai incarca doar daca scade tensiunea. Stie el ce face.. poti sa-l lasi conectat pe baterie si bagat in priza toata iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 curentul absorbit de aparatul de masura ,,votmetru,,, este neglijabil .aparatele de masura au rezistenta interna de la 1Mohm in sus ,depinde de aparat, Deci se poate spune ca se masoara tensiunea de mers in gol sau OCV in inglish...... Eu zic sa-ti cauti un traf de 200VA sau mai mare,gasesti o schema cu miile pe net de incarcatoare "inteligente" si il faci singur. si cred ca satisfactia va fi mult mai mare si performantele pe masura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Cred ca se poate inventa termen 'electronist de tastatura' bazat pe unele disctutii pe forum. Ar fi util sa stim cine 'e bazat' sau nu. Cine incepe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 CTEK (MXS 3.8) am si eu, sunt niste redresoare inteligente...intr-adevar inteligente Tot pe CTEK merg si eu sunt unele dintre cele mai "destepte" redresoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Februarie 13, 2014 Autor Share Postat Februarie 13, 2014 v-ati pierdut in detalii si aberatiile scoase de error, cum ati ajuns la concluzia ca ii trebuie alt redresor? @csman Cum ai masurat voltajul scos de redresor? era conectat la baterie sau nu? daca nu era conectat conecteaza-l si masoara iar, am o banuiala ca vei avea sub 14,8V oricum nici 14,8V nu-i exagerat de mult, n-o sa-ti distruga bateria daca o incarci de 2 ori pe iarna cateva ore. bolborositul(usor) e perfect normal, asta nu inseamna ca fierbe bateria, in timpul incarcarii o parte din electrolit se transforma in gaz dar asta nu inseamna ca fierbe, cand ti-o incarca motocicleta face mai rau doar ca nu auzi Am masurat in timp ce redresorul era conectat la baterie. Stiu ca asa se verifica si incarcarea la un vehicul daca creste voltaju cand accelerezi inseamna ca incarca. Deci nu vad dc as masura in gol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 13, 2014 Share Postat Februarie 13, 2014 Am masurat in timp ce redresorul era conectat la baterie. Stiu ca asa se verifica si incarcarea la un vehicul daca creste voltaju cand accelerezi inseamna ca incarca. Deci nu vad dc as masura in gol. ok, am inteles, totusi 14,8 n-o sa-ti fiarba sau sulfateze bateria (doar daca treci pe AGM trebuie sa cumperi alt redresor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Eu tot n-am inteles care era problema discutata initial pe topic. :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.