alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Salutari!!! Sunt nou pe forum, l-am tot urmarit si am indraznit intr-un final sa ma inscriu si vreau cateva sfaturi daca se poate. Imi cer scuze daca mai este un topic pe tema asta, dar eu nu am gasit decat cu cele doua moto separat si daca intrebam acolo fiecare isi lauda modelul daca exista va rog sa ma anuntati. Dupa cum spune si titlul oscilez intre cele doua motoare (pegaso vs er5 - aprilia vs kawasaki), poate nu exact aceste modele, dar genul lor. Stiu ca sunt din clase diferite si atunci probabil o sa ma intrebati la ce le voi folosi. In primul rand vreau un motor de zi cu zi, stau in oras deci preferabil sa fie cat de cat ok si in oras cu toate ca prefer plimbarile in afara si acestea vor fi cele mai dese. In mare parte prefer plimbarile mai lungi si de cele mai multe ori voi fi cu sotia asa ca vreau sa fie confortabila atat pentru mine cat si pt al doilea pasager. Cat despre putere...cam amandoua au aceeasi caluti mai multe nu stiu poate imi spuneti voi, nu vreau ceva exagerat fiind incepator, dar vreau sa pot face o depasire rapida at cand e cazul Ca si experienta am un sezon in urma in care m-am dat cu o aprilia classic 50 (de care m-am indragostit la prima vedere/folosire) deci alta clasa. Tinand cont ca imi plac cel mai mult traseurile montane (gen transfagarasan, transalpina...) vreau sa fie ok in urcare (cu 2 pers) sa nu o chinuii, dar prefer si marea si asta inseamna ca voi face cateva drumuri la ea pe sezon...asta insemnand mers pe autostrada la o viteza constanta mai mare si de aici tot ce tine de asta...turatii la viteze marii, consum, etc Astea fiind zise poate ma ajuti voi, cei mai experimentati in arta pe doua roti, sa iau o decizie. Multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Kawasaki KLE 500 imbina ambele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Er-5 , dacă alegerea este între cele două model. Ai doi cilndrii în linie, plajă de turaţii mai mare, vibraţii mult mai mici faţă de monocilindrul de pe Aprilia. În schimb nu te aştepta la senzaţia de cuplu motor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icey Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Link util in cazul in care nu-l stiai deja: http://www.pro-bike.ro/catalog/compara-100.html?id_model1=100&id_model2=4894 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nocturnus85 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Pegaso ar fi alegerea logica pentru ce vrei tu... Cuplu mai bun, (trage mai bine la deal cu pasager) Carena te protejeaza de vant si vei sta mai confortabil Suspensii mai bune cu o cursa mai lunga. Merge si in oras fara probleme. Minusul e ca vibreaza mai tare monocilindrul. ER5-ul ala nu-mi inspira absolut nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DacuLiber Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 /index.php?/topic/712498-vand-v-strom-dl650-2010/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Autor Share Postat Mai 14, 2014 Va multumesc pt raspunsuri. Multumesc de link Icey, dar fiind incepator si nestiind foarte multe despre motoare, comparatia respectiva nu ma ajuta foarte mult in luarea deciziei, ma intereseaza mai mult parerea cunoscatorilor decat date.. Tin sa mentinez ca bugetul meu este undeva in jurul sumei de 1500 Euro...cam pe acolo am vazut ca se invart aceste 2 modele de prin anii '99-2000. Astept si alte pareri. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 (editat) kle e mai greu de gasit si e cea mai urata din cele 3. probabil ca va fi primul motor pt tine. vrand sa faci mult touring se autorecomanda bmw-ul. fiind si incepator, iti va fi suficient ca si motorizare (pt unii este suficient indiferent de experienta). prin viteza mare pe autostrada cred ca nu vrei totusi mai mult de 140 la care cred ca s-ar descurca acest motor. la km multi nu este de neglijat nici consumul, care va fi tot de partea bmw-ului. comoditate, la fel. as lua er-5 numai pt aspect dar aici deja e un subiect subiectiv. stai linistit ca au vandut astia de la bmw mii de monociclindrice, si nu cred ca i-au cazut la vreunul dintii de la vibratii Editat Mai 14, 2014 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Autor Share Postat Mai 14, 2014 Sunt de acord cu fiecare dintre voi... Aceste 2 modele (KLE si BMW F650) sunt un pic cam greu de găsit... Ca si idee er5 e cel mai răspândit... Insa din ce vad, discuțiile voastre merg către modele de touring. Conteaza si consumul clar, nu voi merge ca un nebun, dar pe autostrada un 130-140 merg si atunci ma interesează la ce turatii sta pt ca bănuiesc ca conteaza si la viața motorului sa nu stea la turatii mari pt perioade lungi de timp,la consum.. Conteaza si vântul care la naked clar e mai deranjant... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Nu vreau sa par fixist, dar la 1500 de coco ai gasi un Transalp din 94-99 (eu am dat exact 1500 pe al meu, din 99) care e peste toate cele enumerate anterior , singurul lui dezavantaj fiind consumul putin mai mare (5-5,5). Dar merita. +1. Chiar au fost cateva moccaciuni care s-au dat in ultimele luni. F650 ca si pegaso, au fost ieftine, s-au cumparat, nu s-au intretinut, s-au pus la vanzare. Sanse mici sa gasesti ceva ok. Totusi la bmw mai mari ca la pegaso. er5-ul e ok de inceput. kle-ul e misto si el, dar sunt mai rare ca transalpurile, chiar daca multe componente de motor merg si de la gpz (asa tineam minte). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 (editat) Kawasaki KLE 500 imbina ambele. Desigur! Daca stai in dubii intre ER5 si Pegaso inseamna ca nu stii ce vrei. Nicio legatura intre cele doua. Editat Mai 14, 2014 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Cred ca te referi la BMW F650 (Apriia Pegaso), ai avut asa ceva, Pogor? Ca 140 merge el, dar stii cum face la viteza aia, tinand cont ca viteza maxima pe bord trece greu peste 150? nu am avut. am mers cu 125cm cu 110 / h si m-am gandit ca 650cm - 140 /h n-ar fi o problema. my bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Autor Share Postat Mai 14, 2014 Poi de aceea si cer sfaturi aici... Pt ca sunt indecis si intreb oameni cu mai multă experiența... Ce Spune-ți de asta: http://www.autovit.ro/aprilia-pegaso-M4004504.html ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Autor Share Postat Mai 14, 2014 Deci sa ma indrept către un motor cu 2 cilindri.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Autor Share Postat Mai 14, 2014 Sincer modelul asta imi si place cum arată + acele genti... Un Crashbar sigur as achizitiona pt ca am înțeles ca o căzătură lăsată cu plastice sparte si prosti e destul de costisitoare la modelul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betzivanu Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Eu unu is cu pegaso imi place is foarte multulit de el eu unu am unu din 94 si e foarte zdravan am facut deaja sezonul asta 1000 de km si gura problema e depinde cum cazi ca sa ai carenele pocnite io unu am cazut nu sa crapat nimik la la el si de vibratii daca stii sa mergi cu el nici nu le simti eu unu l as recomanda daca mergi calumea ia un 5 % depinde si de inaltimea ta care iti e cu tronc asa ca asfalt uscat si o decizie inteleapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Nu vreau sa par fixist, dar la 1500 de coco ai gasi un Transalp din 94-99 (eu am dat exact 1500 pe al meu, din 99) care e peste toate cele enumerate anterior , singurul lui dezavantaj fiind consumul putin mai mare (5-5,5). Dar merita. mai bine o gioarsa din 94 decat un kle din 2000 serios?! cu ce este superior kle-ului?! 50 de cai,frane pe un singur disc,cilindree de 600(transalp) nu doresc o polemica inutila si sterila.voi vorbi strict de kle mobra incepe sa traga de pe la 3000rpm,cu pasager si bagaje(80kg ale mele+50 pasager+ 30-40kg ) se comporta mai mult decat decent,in depasiri,urcari,serpentine eu nu am emotii;cuplul maxim este pe la 6500 rpm(eu schimb treptele in jurul acestei valori) franele au 2 "trepte":tin fie prea putin fie blocheaza roata dar te obisnuiesti... saua este cam ingusta in zona pasagerului suspensia fata are cursa mare putand fi intarita si cu aer(transalp si f650 nu au),spatele cam moale consumul la 120 km/h cu pasager si bagaje,cca 5,5-6 la 140km/h- 7l/100km ciclistica?! cea mai fun !comparata cu funduro si transalp uite aici poti compara cu alte mobre(are si o doza de subiectivism...): http://www.bikez.com/rating/kawasaki_kle_500_1998.php er-5 are acelasi motor fiabil ce echipeaza kle,gpz dar cutia de viteze este etajata altfe,deh! are o alta orientare sanatate si drumuri multe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Unde am scris eu sa si ia Transalp din 94 in defavoarea unui KLE din 2000? Arata mi te rog, altfel suna a provocare gratuita. La toate capitolele Transalp este peste KLE, suspensii, frane, motor, fiabilitate etc., de asta si pretul mai mare, dar asta nu inseamna ca ar fi diferente esentiale intre ele sau ca nu poti face cu una ceea ce faci cu cealalta. Vezi ca o iei cam personal si sari ca ars cand e vorba de modelul tau.Pana la urma avem niste babete, ca asta ne permitem, si ne bucuram de ele asa cum sunt. relaaaax! de ce o interpretezi "mot a mot".. "sfaturile"postate de voi mai sus, sugereaza achizitia unui model mai vechi ca, vezi doamne :"avem noi si merge bine" "La toate capitolele Transalp este peste KLE, suspensii, frane, motor, fiabilitate".. pe ce se bazeaza aceasta afirmatie?! pe nimic as spune eu... "Vezi ca o iei cam personal si sari ca ars cand e vorba de modelul tau" -gresit! pana la urma,ca si tine, mi-am exprimat opinia si muuuuult mai la subiect fata de tine;ai citit parerea mea despre kle mai sus? ti se pare ca o ridic in slavi? "Pana la urma avem niste babete, ca asta ne permitem, si ne bucuram de ele asa cum sunt." aici sunt partial de acord cu tine eu detin o juninca din 2002 care nu exceleaza la nimic dar care ma poarta mandra pe unde o man eu sa pasca si ca argument,ocazie cu care ma mai si laud putin: http://kle500.myforum.ro/poze-si-povestiri-din-turele-executate-vf11.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 (editat) Pazea ca au sarit KLE-istii Eu vreau sa va spun parerea mea ca persoana care a trecut de pe un monocilindru de 650 la un paralel twin, KLE 500 si o sa ma rezum doar la aspectul de touring.Ce aveam pe monocilindru si nu am pe KLE: - demaraj, cuplu din ture joase, la deal nu trebuia sa trag de acceleratie cu tot cu pasager - garda mai inalta la sol- acces mai usor la motor, fiind naked nu trebuia sa dau jos nimic ca sa umblu pe acolo- greutatea redusa ~165kg, buna in conditii de terent accidentat Ce am pe KLE si nu aveam pe monocilindru - protectie mai buna la vant, am si parbriz - rezervor mai mare, autonomie mai mare, consum mai mic - in ture mai mari fuge mai tare, are un punct dupa 5500 cand explodeaza si desi nu ajung la turatia aia foarte des, e bine ca am plusul ala de putere disponibil- greutatea in plus e mai utila pt touring si in conditii de vant puternic si volumul mai mare al motocicletei imi permite sa bag mai multe bagaje pe ea.- pretul pieselor e simtitor mai mic, desi intretinerea e nitel mai scumpa Per total sunt multumit de KLE, nu cred ca m-as intoarce la monocilindru, cel mai probabil as lua un motor similar cu o capacitate cilindrica mai mare pentru mai multa putere, insa asta in viitorul nu foarte apropiat, merg pe KLE de 3 ani si pot sa spun ca fac ture destul de lungi, insa o folosesc si in oras, de-aia plang dupa cuplul din ture joase.Inca un aspect pe care vreau sa-l punctez: sa nu puneti semnul egal intre aprilia pegaso si bmw f650, pegaso nu e tocmai un monument de fiabilitate. Editat Mai 14, 2014 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 (editat) - pretul pieselor e simtitor mai mic, desi deci Intretinerea e nitel mai scumpaieftina acum sunt 100% de acord cu tine ps:cu 2000 lei,din cate stiu ai inlocuit:cilindrii,pistoane,segmenti(toate la cota 0,piese OEM),lant distributie,supape,etc Editat Mai 14, 2014 de kappy666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 (editat) acum sunt 100% de acord cu tine ps:cu 2000 lei,din cate stiu ai inlocuit:cilindrii,pistoane,segmenti(toate la cota 0,piese OEM),lant distributie,supape,etc monocilindrul e un motor mai simplu, racire pe aer, etc.. sunt mai putine chestii care se strica si evident sunt mai scumpe aici fiind mai multe sunt mai ieftine insa e mai mult de lucru p.s: numai piesele au fost in jur de 3400 ron Editat Mai 14, 2014 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexmoraru Postat Mai 14, 2014 Autor Share Postat Mai 14, 2014 Multumesc frumos pt părerile voastre... Le iau pe toate in considerare si astept si altele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHaWk Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 (editat) Ehe, framantari de incepator Eu am de cativa ani un F650 funduro, ales cu greu din multe modele, dupa multe razgandiri. Am facut o alegere buna pt prima moto. Face absolut orice ii cer, merge si pe autostrada, si pe Transalpina si Transfag, si pe nationale uitate de lume dar si pe forestiere si poteci de munte. Le-am incercat pe toate si nu m-a dezamagit. Drept dovada, patanie pe un varf de munte: /index.php?/topic/683168-cum-mi-am-petrecut-weekend-ul/ Legat de vibratiile monocilindrului, este relativ, eu nu am absolut nici o problema. Daca ai capetele de ghidon originale, lucrurile nu sunt asa tragice. Legat de viteza, nu e chiar asa lenesa cum zic unii. Ajunge rapid la 140-145, fara chin. Merge 160-170 (a mea, pe incercate, 170 odata, 160 de multe ori) si nu ii ia o luna sa ajunga acolo, dar nu e o viteza cu care sa mergi constant. Pe Buc-Pitesti am o medie de 125-130. Un lucru misto la mono e sunetul si cuplul de animal. Un lucru nasol in oras e ca schimbi vitezele mereu (dar te obisnuiesti). Moto de tipul asta iarta unele grsseli, o zic din experienta. F650-ul in special nu are niste frane fabuloase, dar pana acum nu am avut pb. Sunt multe F650-uri, comunitatea e dezvoltata si aici pe forum, gasesti piese foarte usor si la preturi ok. Fiind un motor simplu, in caz de surubarit nu apar surprize. Eu am refacut motorul dintr-o nebunie de-a mea legata de o tura lunga care inca nu apare, ajungand la compresie de fabrica cu bani decenti. Ai in vedere un top-case, e foarte util. Cauciucurile sunt scumputze, verifica-le si negociaza. Daca e mono, un test de compresie nu strica. Poti verifica si bujiile. Nu are nimic daca are carene zgariate, un motor ingrijit se vede. Uite topicul meu de acum cativa ani /index.php?/topic/667001-pe-care-o-aleg/ Bafta la razgandit! P.S. Vad ca esti din SB, in weekend ajung si eu pe acolo sa-mi aduc motorul la minunata capitala. Daca esti curios, da-mi un PM si vb Editat Mai 14, 2014 de TheHaWk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shumilica Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Cuplu monocilindrului la turatie joasa cred ca mai gasesti doar la masini electrice Eu am o pegaso 2001 pe injectie, sunt incepator, imi place mult (mai ales cum se comporta pe drumuri accidentate, forestiere, gropane) si o sa ramana prima iubire, dar as vrea sa o schimb cu ceva mai multi cilindri si acu sunt in cautare de KLE500 si-mi vand aprilia. Ca motiv de vanzare este violenta monocilindrului, frana de motor si aia violenta de zici ca ti-ai deschis parasuta in spate si faptul ca am prieteni care au ba yamaha fz6 ba v-strom-uri (de care nu-mi permit) ba alte sport-tourere si as vrea sa ies cu ei din tara. La drum lung aprilia are o plaja de turatii in care nu vibreaza deranjant, cam pe la viteza de 110km. Sa ai grija totusi daca vrei sa iti iei pegaso sau f650 ca au niste probleme la bendix si la releul de incarcare, deci testeaza asta inainte sa cumperi vreuna. Pegaso-ul ala postat de tine de pe autovit arata foarte bine si coburile alea ma fac sa balesc... In schimb KLE-ul are carburatoare (chiar si modelele noi) si consuma ceva mai mult chiar daca are cilindreea mai mica. Cat despre er5 nu stiu nimic dar stiu ca un naked nu prea as merge la drum lung Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldprogress Postat Mai 14, 2014 Share Postat Mai 14, 2014 Salut Alex, Primul meu motor e tot un Aprilia Pegaso pe injectie din 2001. La inceput mi se parea cat o vaca avand in vedere ca m-am plimbat pana atunci doar pe motoare din clasa ER5-ului. Acum nu pot sa imi inchipui cum m-as descurca pe un naked entry level cu bagaj, cu pasager, etc... Pe zi ce trece imi place tot mai mult si daca ar fi sa o iau de la capat, in vederea achizitionarii unei motociclete, as alege exact la fel. Incerc sa tratez subiectul cu maximul de obiectivitate, motiv pentru care amintesc faptul ca la inceput mi-au atras atentia vibratiile monocilindrului, dar asta comparativ cu motoare gen Kawasaki Er6, ceea ce e si normal. Dar dupa ce am invatat plaja de turatii care ii prieste motorului, am si uitat de ele. Pe cat de grea pare, are o maniabilitate foarte faina in oras, iar daca te gandesti la ture lungi trebuie sa iei in considerare si pozitia in sa care e foarte confortabila. Cu atat mai mult daca vei transporta si pasager, nu va sta nimeni inghesuit si e loc suficient si pentru bagaje, fiind foarte raspandite case-urile aditionale (daca nu e deja prevazuta cu ele). Eu presupun ca un Kawasaki ER5 vei vrea sa il schimbi dupa 1-2 sezoane, insa o Aprilia Pegaso o vei tine cativa ani buni (pana te vei hotara la un Transalp in cele din urma, bineinteles )Toate bune, sper ca alegerea pe care o vei face sa fie pe placul tau. La urma urmei tu o vei plimba, nu noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.