Sari la conținut

aprilia pegaso vs kawasaki er5


alexmoraru
 Share

Postări Recomandate

Salutari!!!

Sunt nou pe forum, l-am tot urmarit si am indraznit intr-un final sa ma inscriu si vreau cateva sfaturi daca se poate.

Imi cer scuze daca mai este un topic pe tema asta, dar eu nu am gasit decat cu cele doua moto separat si daca intrebam acolo fiecare isi lauda modelul :) daca exista va rog sa ma anuntati.

Dupa cum spune si titlul oscilez intre cele doua motoare (pegaso vs er5 - aprilia vs kawasaki), poate nu exact aceste modele, dar genul lor.

Stiu ca sunt din clase diferite si atunci probabil o sa ma intrebati la ce le voi folosi. In primul rand vreau un motor de zi cu zi, stau in oras deci preferabil sa fie cat de cat ok si in oras cu toate ca prefer plimbarile in afara si acestea vor fi cele mai dese. In mare parte prefer plimbarile mai lungi si de cele mai multe ori voi fi cu sotia asa ca vreau sa fie confortabila atat pentru mine cat si pt al doilea pasager.

Cat despre putere...cam amandoua au aceeasi caluti mai multe nu stiu poate imi spuneti voi, nu vreau ceva exagerat fiind incepator, dar vreau sa pot face o depasire rapida at cand e cazul

Ca si experienta am un sezon in urma in care m-am dat cu o aprilia classic 50 (de care m-am indragostit la prima vedere/folosire) deci alta clasa.

Tinand cont ca imi plac cel mai mult traseurile montane (gen transfagarasan, transalpina...) vreau sa fie ok in urcare (cu 2 pers) sa nu o chinuii, dar prefer si marea si asta inseamna ca voi face cateva drumuri la ea pe sezon...asta insemnand mers pe autostrada la o viteza constanta mai mare si de aici tot ce tine de asta...turatii la viteze marii, consum, etc

Astea fiind zise poate ma ajuti voi, cei mai experimentati in arta pe doua roti, sa iau o decizie.

Multumesc frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Er-5 , dacă alegerea este între cele două model. Ai doi cilndrii în linie, plajă de turaţii mai mare, vibraţii mult mai mici faţă de monocilindrul de pe Aprilia.

În schimb nu te aştepta la senzaţia de cuplu motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pegaso ar fi alegerea logica pentru ce vrei tu...

 

Cuplu mai bun, (trage mai bine la deal cu pasager)

Carena te protejeaza de vant si vei sta mai confortabil

Suspensii mai bune cu o cursa mai lunga.

Merge si in oras fara probleme.

 

Minusul e ca vibreaza mai tare monocilindrul. ER5-ul ala nu-mi inspira absolut nimic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pt raspunsuri.

Multumesc de link Icey, dar fiind incepator si nestiind foarte multe despre motoare, comparatia respectiva nu ma ajuta foarte mult in luarea deciziei, ma intereseaza mai mult parerea cunoscatorilor decat date..

Tin sa mentinez ca bugetul meu este undeva in jurul sumei de 1500 Euro...cam pe acolo am vazut ca se invart aceste 2 modele de prin anii '99-2000.

Astept si alte pareri. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kle e mai greu de gasit si e cea mai urata din cele 3.

 

probabil ca va fi primul motor pt tine. vrand sa faci mult touring se autorecomanda bmw-ul. fiind si incepator, iti va fi suficient ca si motorizare (pt unii este suficient indiferent de experienta). prin viteza mare pe autostrada cred ca nu vrei totusi mai mult de 140 la care cred ca s-ar descurca acest motor.

 

la km multi nu este de neglijat nici consumul, care va fi tot de partea bmw-ului. comoditate, la fel. as lua er-5 numai pt aspect dar aici deja e un subiect subiectiv.

 

stai linistit ca au vandut astia de la bmw mii de monociclindrice, si nu cred ca i-au cazut la vreunul dintii de la vibratii

Editat de pogor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca te referi la BMW F650 (Apriia Pegaso), ai avut asa ceva, Pogor? Ca 140 merge el, dar stii cum face la viteza aia, tinand cont ca viteza maxima pe bord trece greu peste 150? Intra devar, consuma putin pentru cilindreea ei, cca 4,5 l la suta, franele sunt foarte slabe, pozitia este foarte ergonomica si confortabila. Vibratiile sunt foarte deranjante pentru unii si mai putin pentru altii, asta depinde de om, mie unuia nu imi plac si nu as mai vrea asa ceva. De aceea ziceam ca pentru touring e mai potrivit ceva macar in 2 cilindri, gen KLE sau Transalp, desi sunt oameni carora chiar le place senzatia de mono si cum livreaza cuplul si puterea. Ar trebui incercat, dar nu o tura de parcare, ci sute de kilometri, ceea ce e cam greu.

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu fiecare dintre voi... Aceste 2 modele (KLE si BMW F650) sunt un pic cam greu de găsit... Ca si idee er5 e cel mai răspândit... Insa din ce vad, discuțiile voastre merg către modele de touring. Conteaza si consumul clar, nu voi merge ca un nebun, dar pe autostrada un 130-140 merg si atunci ma interesează la ce turatii sta pt ca bănuiesc ca conteaza si la viața motorului sa nu stea la turatii mari pt perioade lungi de timp,la consum.. Conteaza si vântul care la naked clar e mai deranjant...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca gasesti pe toate gardurile F650, ieftinache, si KLE uri sunt destule, sunt moatoare comune. Asta nu inseamna ca trebuie sa te arunci la prima pe are o vezi.

Pe de alta parte, ER 5 e alt segment, e un naked-allrounder entry level, in clasa cu Suzuki GS 500 si Honda CB 500, de aceea e contruit low budget, si asta se vede si se simte. E si mica ca dimensiuni, doi oameni stau inghesuiti. Cu pasager un 500 are mai mult de suferit decat un 650, evident. Consumul e tot pe acolo la toate, intre 4 si 5, depinde cum tragi de ea.

Nu vreau sa par fixist, dar la 1500 de coco ai gasi un Transalp din 94-99 (eu am dat exact 1500 pe al meu, din 99) care e peste toate cele enumerate anterior , singurul lui dezavantaj fiind consumul putin mai mare (5-5,5). Dar merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa par fixist, dar la 1500 de coco ai gasi un Transalp din 94-99 (eu am dat exact 1500 pe al meu, din 99) care e peste toate cele enumerate anterior , singurul lui dezavantaj fiind consumul putin mai mare (5-5,5). Dar merita.

+1. Chiar au fost cateva moccaciuni care s-au dat in ultimele luni.

 

F650 ca si pegaso, au fost ieftine, s-au cumparat, nu s-au intretinut, s-au pus la vanzare. Sanse mici sa gasesti ceva ok. Totusi la bmw mai mari ca la pegaso. er5-ul e ok de inceput. kle-ul e misto si el, dar sunt mai rare ca transalpurile, chiar daca multe componente de motor merg si de la gpz (asa tineam minte).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca te referi la BMW F650 (Apriia Pegaso), ai avut asa ceva, Pogor? Ca 140 merge el, dar stii cum face la viteza aia, tinand cont ca viteza maxima pe bord trece greu peste 150?

nu am avut. am mers cu 125cm cu 110 / h si m-am gandit ca 650cm - 140 /h n-ar fi o problema. my bad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi de aceea si cer sfaturi aici... Pt ca sunt indecis si intreb oameni cu mai multă experiența...

Ce Spune-ți de asta: http://www.autovit.ro/aprilia-pegaso-M4004504.html ?

 

E super la banii aia (oricum macar 100 de euro cad din pret), avand in vedere ca are genti si topcase. Un crashbar sa il consideri un accesoriu obligatoriu, dupa eventuala achizitie a unui motor din clasa asta.

Cu un cilindru, doi, trei (cam exotic pe la noi), patru sau sase, asta ramane de vazut dupa ce testezi cat mai multe.

Eu am spus doar niste chestiuni de principiu, mai departe depinde de gusturile si preferintele fiecaruia,, de buget etc.

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu is cu pegaso imi place is foarte multulit de el eu unu am unu din 94 si e foarte zdravan am facut deaja sezonul asta 1000 de km si gura problema e depinde cum cazi ca sa ai carenele pocnite io unu am cazut nu sa crapat nimik la la el si de vibratii daca stii sa mergi cu el nici nu le simti eu unu l as recomanda daca mergi calumea ia un 5 % depinde si de inaltimea ta care iti e cu tronc :rock: :bike-037: asa ca asfalt uscat si o decizie inteleapta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa par fixist, dar la 1500 de coco ai gasi un Transalp din 94-99 (eu am dat exact 1500 pe al meu, din 99) care e peste toate cele enumerate anterior , singurul lui dezavantaj fiind consumul putin mai mare (5-5,5). Dar merita.

mai bine o gioarsa din 94 decat un kle din 2000

serios?! cu ce este superior kle-ului?! 50 de cai,frane pe un singur disc,cilindree de 600(transalp)

nu doresc o polemica inutila si sterila.voi vorbi strict de kle

mobra incepe sa traga de pe la 3000rpm,cu pasager si bagaje(80kg ale mele+50 pasager+ 30-40kg ) se comporta mai mult decat decent,in depasiri,urcari,serpentine eu nu am emotii;cuplul maxim este pe la 6500 rpm(eu schimb treptele in jurul acestei valori)

franele au 2 "trepte":tin fie prea putin fie blocheaza roata dar te obisnuiesti... :)

saua este cam ingusta in zona pasagerului

suspensia fata are cursa mare putand fi intarita si cu aer(transalp si f650 nu au),spatele cam moale

consumul la 120 km/h cu pasager si bagaje,cca 5,5-6

la 140km/h- 7l/100km

ciclistica?! cea mai fun !comparata cu funduro si transalp

uite aici poti compara cu alte mobre(are si o doza de subiectivism...):

http://www.bikez.com/rating/kawasaki_kle_500_1998.php

er-5 are acelasi motor fiabil ce echipeaza kle,gpz dar cutia de viteze este etajata altfe,deh! are o alta orientare

sanatate si drumuri multe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde am scris eu sa si ia Transalp din 94 in defavoarea unui KLE din 2000? Arata mi te rog, altfel suna a provocare gratuita. La toate capitolele Transalp este peste KLE, suspensii, frane, motor, fiabilitate etc., de asta si pretul mai mare, dar asta nu inseamna ca ar fi diferente esentiale intre ele sau ca nu poti face cu una ceea ce faci cu cealalta.

 

Vezi ca o iei cam personal si sari ca ars cand e vorba de modelul tau. Pana la urma avem niste babete, ca asta ne permitem, si ne bucuram de ele asa cum sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde am scris eu sa si ia Transalp din 94 in defavoarea unui KLE din 2000? Arata mi te rog, altfel suna a provocare gratuita. La toate capitolele Transalp este peste KLE, suspensii, frane, motor, fiabilitate etc., de asta si pretul mai mare, dar asta nu inseamna ca ar fi diferente esentiale intre ele sau ca nu poti face cu una ceea ce faci cu cealalta.

 

Vezi ca o iei cam personal si sari ca ars cand e vorba de modelul tau.Pana la urma avem niste babete, ca asta ne permitem, si ne bucuram de ele asa cum sunt.

relaaaax! de ce o interpretezi "mot a mot".. "sfaturile"postate de voi mai sus, sugereaza achizitia unui model mai vechi ca, vezi doamne :"avem noi si merge bine"

"La toate capitolele Transalp este peste KLE, suspensii, frane, motor, fiabilitate".. pe ce se bazeaza aceasta afirmatie?! pe nimic as spune eu...

"Vezi ca o iei cam personal si sari ca ars cand e vorba de modelul tau" -gresit! pana la urma,ca si tine, mi-am exprimat opinia si muuuuult mai la subiect fata de tine;ai citit parerea mea despre kle mai sus? ti se pare ca o ridic in slavi?

"Pana la urma avem niste babete, ca asta ne permitem, si ne bucuram de ele asa cum sunt." aici sunt partial de acord cu tine :) eu detin o juninca din 2002 care nu exceleaza la nimic dar care ma poarta mandra pe unde o man eu sa pasca

si ca argument,ocazie cu care ma mai si laud putin:

http://kle500.myforum.ro/poze-si-povestiri-din-turele-executate-vf11.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pazea ca au sarit KLE-istii :D

Eu vreau sa va spun parerea mea ca persoana care a trecut de pe un monocilindru de 650 la un paralel twin, KLE 500 si o sa ma rezum doar la aspectul de touring.

Ce aveam pe monocilindru si nu am pe KLE:

- demaraj, cuplu din ture joase, la deal nu trebuia sa trag de acceleratie cu tot cu pasager

- garda mai inalta la sol
- acces mai usor la motor, fiind naked nu trebuia sa dau jos nimic ca sa umblu pe acolo
- greutatea redusa ~165kg, buna in conditii de terent accidentat

 

Ce am pe KLE si nu aveam pe monocilindru

- protectie mai buna la vant, am si parbriz

- rezervor mai mare, autonomie mai mare, consum mai mic

- in ture mai mari fuge mai tare, are un punct dupa 5500 cand explodeaza si desi nu ajung la turatia aia foarte des, e bine ca am plusul ala de putere disponibil
- greutatea in plus e mai utila pt touring si in conditii de vant puternic si volumul mai mare al motocicletei imi permite sa bag mai multe bagaje pe ea.
- pretul pieselor e simtitor mai mic, desi intretinerea e nitel mai scumpa

Per total sunt multumit de KLE, nu cred ca m-as intoarce la monocilindru, cel mai probabil as lua un motor similar cu o capacitate cilindrica mai mare pentru mai multa putere, insa asta in viitorul nu foarte apropiat, merg pe KLE de 3 ani si pot sa spun ca fac ture destul de lungi, insa o folosesc si in oras, de-aia plang dupa cuplul din ture joase.

Inca un aspect pe care vreau sa-l punctez: sa nu puneti semnul egal intre aprilia pegaso si bmw f650, pegaso nu e tocmai un monument de fiabilitate.

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...