Jump to content
Sign in to follow this  
MVA

Despre suspensii

Recommended Posts

Chiar nu glumesc. Cele din poze chiar e comanda mea sosita, mai astept arcurile si e gata. (Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui la urma urmei, nu ?)

 

Tu ce suspensie Ohlins ai avut pana acum si la ce motorete ?

 

Am mers numai pe supersporturi(superbike-uri) care unele aveau suspensii aftermarket. Suspensiile fac diferenta atunci cind mergi foarte tare, ori eu sint departe de "foarte tare". Si suspensiile stoc, reglate corect fac aceeasi treaba, numai ca nu rezista parametrii reglati decit citeva ture. Ori la mersul touring pe strada, degradarea parametrilor unei suspensii este aproape inexistenta. La cite zile am stat cu racerii la piste, am vazut nspemii de exemple bune si rele in ceea ce priveste subiectul asta. De exemplu, motociclete echipate cu suspensii stoc care mergeau mult mai rapid decit cu Ohlinsurile dinainte(si nu un singur caz). Si invers, mai rapide cu suspensii race , numai ca a intervenit un mic amanunt. si anume ca suspensiile sport au fost desfacute total, schimbate piese in ele, ulei nou. Si mai e un amanunt important, conteaza si cine le desface si le serviseaza. Sint zeci de patiti romani care si-au trimis suspensiile la firmele din afara, servisate acolo, mergeau mult mai prost decit initial.

 

Stiu un caz foarte elocvent, Enescu. R1 2009, mers 1.24 la prima participare la Serres. Cu BMW HP4, luat de nou, "reglat" suspensiile la pista, nu a putut sa-si bata timpul obtinut cu R1 2009

Edited by JAGI

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JAGI, cunosti proverbul "Cand esti ciocan, vezi in jur numai cuie"?

 

Ce relevanta au timpii pe tur cu un R1, servisarea in strainatate a suspensiei unor motociclete de pista, pentru un utilizator de Africa Twin? Macar i-ai recomandat sa-si puna un set de D212 daca vrea sa ajunga in siguranta acasa?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racing auto: suspensii Proflex reglabile pe 3 cai (cam top) "setate" de mine in parcare la Carrefour dupa ce le-am montat. 2 sezoane pilotul nu a dat nici un click. Altul a mers 3 sezoane fara sa le ajusteze deloc. "Servisate" la un preparator de renume din Ro au joc (similar cu cel dat de cuzinetii furcii) de zici ca ramai cu roata in mana. De cuie nu ducem lipsa la nici un nivel, desi nu stiu cum sta treaba la moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JAGI, cunosti proverbul "Cand esti ciocan, vezi in jur numai cuie"?

 

Ce relevanta au timpii pe tur cu un R1, servisarea in strainatate a suspensiei unor motociclete de pista, pentru un utilizator de Africa Twin? Macar i-ai recomandat sa-si puna un set de D212 daca vrea sa ajunga in siguranta acasa?!

Colegul cu Africana mai are habar cit de cit de pista, am vorbit pe limba lui. Tu crezi ca el schimba amortizoarele ca sa nu simta denivelarile drumului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si daca alea din fabrica aveau sau nu vreun reglaj. Jagi are dreptate in ceea ce zice, dar si daca eram in locul lui Adi si sa am banii aia extra, Ohlins puneam si eu :D

Rau n-are cum sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers numai pe supersporturi(superbike-uri) care unele aveau suspensii aftermarket. Suspensiile fac diferenta atunci cind mergi foarte tare, ori eu sint departe de "foarte tare". Si suspensiile stoc, reglate corect fac aceeasi treaba, numai ca nu rezista parametrii reglati decit citeva ture. Ori la mersul touring pe strada, degradarea parametrilor unei suspensii este aproape inexistenta. La cite zile am stat cu racerii la piste, am vazut nspemii de exemple bune si rele in ceea ce priveste subiectul asta. De exemplu, motociclete echipate cu suspensii stoc care mergeau mult mai rapid decit cu Ohlinsurile dinainte(si nu un singur caz). Si invers, mai rapide cu suspensii race , numai ca a intervenit un mic amanunt. si anume ca suspensiile sport au fost desfacute total, schimbate piese in ele, ulei nou. Si mai e un amanunt important, conteaza si cine le desface si le serviseaza. Sint zeci de patiti romani care si-au trimis suspensiile la firmele din afara, servisate acolo, mergeau mult mai prost decit initial.

 

Stiu un caz foarte elocvent, Enescu. R1 2009, mers 1.24 la prima participare la Serres. Cu BMW HP4, luat de nou, "reglat" suspensiile la pista, nu a putut sa-si bata timpul obtinut cu R1 2009

Om, Ohlins a facut niste suspensii foarte ok pentru Africa Twin. Tu cunosti la super-sport mancarea cum se face, la Adventure sta altfel treaba, in genul sa nu se afunde asa mult furca pe franare, la enduro la fel, pe masura ce te deplasezi pe teren accidentat cu viteza, motocicleta pluteste. Confortul pe un drum denivelat la 140 la ora unde cu vitezanele mergi cu 10-20 la ora, pentru mine chiar conteaza. Acum intelegi ? Cine a pus pe Africa Twin suspensii de la Ohlins, a spus ca e o cu totul si cu totul alta motocicleta. Cele de fabrica sunt Showa, au reglaj, insa Ohlins nu face arcuri progresive, acestea sunt de 10 ori mai bune decat cele cu arcuri progresive. La fel, pe drum asfaltat, alftel se comporta motocicleta pe franari, pe curbe, e mult mai stabila.

Dupa cum stii si tu, o suspensie setata corect conteaza foarte mult, atat pe circuit, cat si pe offroad unde nu-ti mai sare ghidonul in barba sau nu dai capat in arcuri daca te apuci sa intri la "Coclau" spre exemplu. Evident ca nu am luat-o pentru extreme, ci pentru o mai buna configurare si confort atunci cand merg si cu bagaje si cu pasager la drum lung.

Deranjul si avantajele se simt in timp, cand, completate cu o sa buna de la Touratech, pot parcurge 1000 km fara dureri de spate, mijloc, fund, maini, etc.

» Post actualizat in 27 Dec 2017 21:11

@JAGI, cunosti proverbul "Cand esti ciocan, vezi in jur numai cuie"?

 

Ce relevanta au timpii pe tur cu un R1, servisarea in strainatate a suspensiei unor motociclete de pista, pentru un utilizator de Africa Twin? Macar i-ai recomandat sa-si puna un set de D212 daca vrea sa ajunga in siguranta acasa?!

in materie de caucicuri pentru asfalt am ales un Scorpion Trail 2, cam tot un D212 echivalent pentru vitezane pe asfalt.

» Post actualizat in 27 Dec 2017 21:12

Da' de ce-s doua shock-uri ?

unul era pus de baieti alaturi, doar cele puse in paralel sunt ale mele (spatele + fata)

Edited by blue_nightwishX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu crezi ca el schimba amortizoarele ca sa nu simta denivelarile drumului?

Pare-se ca da! :) Si are dreptate.

Da, stiu, nasol, pierde doua miimi pe tur...

Edited by ZAPPY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Showa alea stock se puteau modifica fara mari batai de cap, in asa fel incat sa se comporte exceptional, dar daca ai avut bani de Ohlins e foarte bine si asa, la fel as fi procedat si eu. Sa le porti cu placere :)

Acum, mergi si le seteaza corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pana una alta, inca se vorbeste din auzite...


» Post actualizat in 28 Dec 2017 12:43

Cel mai frumos cadou de Craciun ! :rock:

Ma gandeam sa cumpar un 954 pana in vreo 3000 de euro sa am cu ce ma juca pe circuit insa m-am gandit ca e mai ok sa upgradez suspesia pentru Africa Twin de banii astia.

Apropo, mai sunt posesori de Ohlins pe aici sa aud ceva comparatii intre stock si cum e cu suspensia celor de la Ohlins ?

attachicon.gif25531947_10156521755578273_6569631188577081868_o.jpg

 

Felicitari! Cea mai mistoaca investitie.


» Post actualizat in 28 Dec 2017 12:47

Arcurile schimba radical sasiul. Honda face sasiuri foarte performante dar le strica cu arcurile. Ori foloseste arcuri prea slabe, ori pune biliniare, ori, mai rar, pune arcuri prea tari. Nu e de mirare ca cine se pricepe cat de cat, schimba arcurile stoc imediat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pana una alta, inca se vorbeste din auzite...

» Post actualizat in 28 Dec 2017 12:43

 

Felicitari! Cea mai mistoaca investitie.

» Post actualizat in 28 Dec 2017 12:47

Arcurile schimba radical sasiul. Honda face sasiuri foarte performante dar le strica cu arcurile. Ori foloseste arcuri prea slabe, ori pune biliniare, ori, mai rar, pune arcuri prea tari. Nu e de mirare ca cine se pricepe cat de cat, schimba arcurile stoc imediat.

Multumesc Cesar. Am ales sa merg pe mana lui Ciprian de la Yamaha si a echipei de la Rams21 , unde ei sunt chiar dealeri Ohlins pe Romania si au personal instruit in acest sens pentru montarea suspensiei.

La Ohlins e in felul urmator, platesti in totalitate suma ca sa te inscrii pe lista de asteptare si peste 1 luna sau doua vine comanda. Eu inca astept dupa arcurile de 7.5 care ar trebui sa apara ca fiind comandabile la inceputul lunii ianuarie 2018 iar toata comanda am dat-o pe 25.10.2017.

» Post actualizat in 28 Dec 2017 21:38

Si Showa alea stock se puteau modifica fara mari batai de cap, in asa fel incat sa se comporte exceptional, dar daca ai avut bani de Ohlins e foarte bine si asa, la fel as fi procedat si eu. Sa le porti cu placere :)

Acum, mergi si le seteaza corect.

Showa pentru Africa Twin este ok, insa in momentul in care intri pe un circuit de motocross de exp cu Africa, exista riscuri sa dea putin capat si fata si spatele, avand in vedere ca motocicleta are 235 kg.

Se ocupa ei la service si de setari in functie de greutatea pilot + pasager + bagaje, greutate doar pilot si bagaje, greutate pilot pasager fara bagaje sau doar pilot fara bagaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut dragi colegi!

Sincer, nici nu stiu cum sa incep.. poate ca unii vor rade de mine, poate ca altii imi vor oferi un sfat.. dar sincer, am nevoie de ajutor sa inteleg niste chestii asa ca imi fac curaj sa scriu..
Sunt fost motociclist de strada ( 5 ani ), actualmente motocicleta este pregatita doar pentru circuit.
In ceea ce tine de mersul pe circuit, consider ca am atins niste limite ale motocicletei cu privire la modul in care este setata suspensia si doresc sa ma sfatuiesc putin cu voi.

O sa fac si un scurt istoric:

Primul contact cu circuitul l-am avut in anul 2016 (Adancata Motorpark), am mers la circuit cu motoreta efectiv de strada, cu anvelope de strada (Michelin Pilot Power 2CT).. cunosteam cat de cat anvelopele si limitele lor. Insa primul lucru pe care l-am simtit din start a fost ca motocicleta se misca foarte mult (zici ca eram pe barca) atunci cand franam sau trageam de gaz.
Dupa cateva sesiuni, am rugat un mecanic de acolo sa ma ajute un pic cu intarirea suspensiei. Neavand mult timp la dispozitie, nu mi-a explicat prea multe, m-a pus sa ma urc pe ea, a facut niste reglaje.. recunosc, motocicleta mi s-a parut deodata ca ar fi alta, puteam sa intru / ies din viraje cu mai multa incredere, nu se mai misca in toate directiile, nu mai era barca.

Acum, dupa mai multe trackdays pe Motorpark (cred ca vreo 6) si unul pe Secuiesc, am inceput sa constientez niste lucruri, aici avand nevoie de sfatul vostru:
1. Mi s-a intamplat de cateva ori, pe franare si usor inclinat catre viraj sa simt spatele ca el nu vrea sa ia virajul ci sa ma traga spre exterior, efectiv parca voia sa ma depaseasca (cunoasteti senzatia cu siguranta)... si ma gandesc ca ceva nu e ok la suspensia spate. (roata nu se blocheaza, dar parca nu vrea sa vina dupa mine..)
2. Nu am nici un fel de feeling / legatura.. sau cum vreti voi sa-i spuneti cu fata motocicletei.. efectiv oricat as incerca sa ma concentrez pe miscarea suspensiei/anvelopei fata, parca nu-mi da nici un fel de feedback..
3. Obosesc destul de rapid pe motocicleta (si sunt destul de fit zic eu, 1.75m, 75 kg.. nu fumez, nu beau alcool). Dupa 15 minute simt ca nu mai pot, iar in maxim 20 trebuie sa ies de pe circuit ca oricum nu mai gandesc calumea ceea ce fac, din cauza oboselii..

Mentionez ca motocicleta este incaltata numai cu Pirelli Diablo Supercorsa incepand cu anul 2017 cu presiunea 1.8 la rece.

La ultimul trackday pe Motorpark am mers 2:05.

Totodata, mi-as dori tare mult sa inteleg prin cuvintele unui om normal (caci explicatii stufoase am tot gasit pe net, le-am citit dar nu am inteles 100% materialul) despre:

- rebound

- compression

- preload.

 

Inteleg ca in aceste 3 directii se poate seta si motocicleta mea. (Suzuki GSX-R 600 2006)

Anul acesta intentionez sa trec pe slick-uri.

Tot incepand cu anul acesta mi-am procurat si incalzitoare.


Orice sfat este binevenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La punctul 3 iti pot zice ca nu e suficient sa ai un corp fit. Iti trebuie si mult antrenament fizic, si nu din ala cu greutati, ci mai mult de anduranta as putea zice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La punctul 3 iti pot zice ca faci ceva gresit daca obosesti atat de repede, la nivel de amator.

Vezi ceva pagini in urma postarile userului Cesar, explica destul de clar si concis, in conditiile in care subiectul e totusi unul destul de stufos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns la pagina 12 a acestui topic... iau o pauza momentan..
Este foarte multa informatie de digerat, dar nu ma las asa usor! :)


Observ ca mai sunt si niste chestii destul de importante precum:

- rider sag

- static sag

- free sag.


Am gasit si explicatii, dar tot nu le inteleg 100%.. o sa mai citesc cu mai multa atentie.

Citind ce-au scris diferitii useri, mi-am adus aminte si de un al 4-lea comportament nu tocmai pozitiv pe care l-am simtit:

4. Pe Motorpark, cand ies din ultimul viraj catre linia dreapta, aflandu-ma in treapta 2 nu sunt deloc zgarcit cu gazul, trag de gaz cursiv pana ajung cu motocicleta dreapta dupa care deschid la maxim, iar din acest moment pana schimb in treapta 3, simt ca fata motocicletei danseaza pe verticala, efectiv e ca si cum as lua bump-uri mici si in loc sa le amortizeze, roata sare peste ele, ceva de genu`.. (mi-as dori sa pot explica mai bine..).

Oricum, am inteles niste chestii pana acum, precum:

- preload-ul regleaza inaltimea motocicletei si automat micsoreaza / mareste cursa suspensiei fata / spate.

- compression regleaza rigiditatea suspensiei (mai tare / mai moale, in functie de greutate rider + stil de pilotaj)

- rebound regleaza viteza cu care suspensia raspunde si revine la pozitia initiala atunci cand roata trece peste o denivelare.

 

Va multumesc ca existati! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, RobertCtin a spus:


Oricum, am inteles niste chestii pana acum, precum:

- preload-ul regleaza inaltimea motocicletei si automat micsoreaza / mareste cursa suspensiei fata / spate.

dap

Acum 23 ore, RobertCtin a spus:

- compression regleaza rigiditatea suspensiei (mai tare / mai moale, in functie de greutate rider + stil de pilotaj)

nu , compression regleaza viteza ...de compresie 

Acum 23 ore, RobertCtin a spus:

- rebound regleaza viteza cu care suspensia raspunde si revine la pozitia initiala atunci cand roata trece peste o denivelare.

regleaza doar viteza de revenire

suspensia lucreaza in orice moment de miscare a motocicletei, nu numai cand treci peste denivelari, franezi sau accelerezi

 

4. pe un 600 poti deschide tot gazul cu mult inainte sa fie motocicleta dreapta , asta iti descarca fata si incarca spatele ...poate ai dat prea multe clickuri la rebound ... nus

Share this post


Link to post
Share on other sites

e de la suzuki iti zic eu...da cu el pe foc :))) , Cat m-am chinuit si eu sa reglez la a mea...am ajuns la o setare cat de cat ok...numai ca infund fata pe franari agersive.
Imi trebuie niste arcuri mai tari ca nu sunt asa fit :))) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Ribo a spus:

e de la suzuki iti zic eu...da cu el pe foc :))) , Cat m-am chinuit si eu sa reglez la a mea...am ajuns la o setare cat de cat ok...numai ca infund fata pe franari agersive.
Imi trebuie niste arcuri mai tari ca nu sunt asa fit :))) 


Pff.. chiar nu as vrea sa trec pe altceva pentru ca ma inteleg destul de bine cu motocicleta, imi place, e pe stilul si gustul meu..
Per total, suspensia imi place, doar ca acum, ca am inceput sa simt si sa vad anumite chestii, as vrea sa revin putin asupra setarilor si sa mai reglez pentru un feeling si mai bun cu ea..

Cat despre fit / non-fit.. ce sa zic? Mai da si tu pe la sala, ca eu n-am mai dat din Ianuarie 2019.. :))
Btw, cate kg ai? Daca ti-e rusine sa scrii aici, poti sa-mi scrii PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum drq sa -mi fie rusine ma...am 108 kg in viu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Ribo a spus:

cum drq sa -mi fie rusine ma...am 108 kg in viu :))


+ echipament.. probabil ajungi undeva la 115 - 120 kg.
In cazul asta, cred si eu ca ai nevoie de niste arcuri mai tari.... :))
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut RobertCtin!

 

Am citit ce ai descris si pare ca aproape toate reglajele de pe motocicleta ta sunt prea "stranse". Preload, compresie, revenire :)

O regula de aur a reglajelor corecte este: "less is more". :ok:

Daca nu ma insel, motocicleta din clip este chiar modelul tau.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Batranul Lup said:

Salut.Ce ulei trebuie folosit la furca CBR600 F din 1989?

360 ml 15w/ bucata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...