Sari la conținut

XT1200Z Super Tenere Suspension Upgrade


Postări Recomandate

Salutare,

 

am o minunata Super Tenere din 2012, echipata indeajuns sa cantareasca 320kg la gol, fara bagaje si fara pilot si pasager. Am mers si eu si prietena mea, plus bagaje pe drumuri forestiere, drumuri de tara, pe autostrada si pe drumuri judetene. Problema este ca suspensia spate actuala, cea din fabrica este imposbil de ajustat. mai ales atunci cand iau ca variabila incarcarea sau terenul pe care ma dau, ori e prea moale, ori e prea tare, nu gasesc o cale de mijloc intrucat solicitarile la care este supusa nu sunt unele firesti, asa cum probabil este ea calculata. Am studiat si am citit fiecare parametru ce inseamna si cu ce se ocupa si am incercat de foarte multe ori, cu aceeasi incarcare, pe aceleasi drumuri. An pus setarile de fabrica si este prea sporty pentru ce utilizez eu (un drum de munte, un drum de tara, asfalt). Proportia utilizarii mobrei este 50% asfalt 50% drum de munte. Iar bagajele sunt nelipsite, probabil si pasagerul 80% din lungile plimbari.

Daca am interpretat bine sau nu - ce am scris mai sus, trecem repede peste, pentru ca ce simt eu, este sa o schimb, iar ajutorul discutiei este sa imi spuneti din experienta proprie sau ce stiti despre urmatoarele variante.

 

1. Touratech:

post-67200-0-86109500-1413229901_thumb.jpg

 

2. Ohlins:

post-67200-0-77321200-1413229924_thumb.jpg

 

3. Wilbers:

post-67200-0-56211400-1413229944_thumb.jpg

 

4. BM Suspension

post-67200-0-87657900-1413229969_thumb.jpg

 

Preturile sunt extrem de mari pentru orice marca de mai sus, dar la acest capitol nu exista limita de buget. Voi alege totusi inginereste, raport calitate pret, dar nici nu ma zgarcesc daca voi intelege ca se merita banii.

In continuare, daca stiti si de alte marci, si am alte optiuni in afara de astea, sunt bine venite.

Toate produsele de mai sus au posibilitatea de a regla din toate punctele de vedere, preload, damping, rebound, compression.

Acum studiez si arcurile pentru furca care sunt momentan pe piata. In general se poarta arcurile progresive, dar nu stiu daca se pot adapta la furca mea, care este ajustabila. Iarasi, daca aveti vreun sfat in legatura cu asta puteti sa va dati cu parerea.

 

Sunt genul de persoana care munceste mult pentru ce castiga, si tot timpul liber (50 de zile legate pe an) il sta pe motor si umbla ca un nebun in tara si pe unde poate ... si cat ii ajung banii.

 

Mai jos este my byke, undeva pe langa Somesul Rece in judetul Cluj pe un drum care traverseaza muntii iar peisajele sunt de vis.

post-67200-0-23231700-1413231366_thumb.jpg

 

Multumesc !

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cam toate brandurile alea enumerate de tine isi fac treaba la nivel de rideri amatori cum suntem.

In plus fata de cele de mai sus ar fi HyperPro, care nu ar fi nici eI o alegere rea.

Wilbers te-ar costa in jur de 640 euro, Ohlins 1050, vezi detalii si judeca daca merita sa dai banii astia in plus doar pentru brand!

Eu am mobra de strada si am upgradat-o cu Wilbers, de care sunt foarte multumit.

 

Ca pont, orice reseller serios te pune INAINTE de a cumpara un amortizor sa completezi un formular online in genul asta pentru a-ti personaliza amortizorul in asa fel incat sa-si faca treaba in functie de greutatea ta. Cind am luat Wilbers-urile mi le-a trimis cu o fisa in care era specificat cite click-uri sa folosesc la diferite greutati si sarcini.

Tocmai asta este motivul pentru care nu este bine sa iei SH, chiar daca ele sunt in stare buna!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wilbers te-ar costa in jur de 640 euro ...

Extrem de multumit si eu de Wilbers.

La diferentele dese de greutate (cu/fara pasager, cu/fara bagaje) cred ca merita si un preload hidraulic - mai adaugi vre-o 100euro dar pt mine a meritat.

Nush daca la ceilalti e la fel dar la wilbers sigur esti intrebat de greutate (a ta, cu pasager, bagaje) pt a stabili ce arc iti pun si in acelasi timp si ce fel de condus iti place - touring/racing pt a stabili ce valve iti pun.

In plus Germania este aci aproape si poti sa trimiti lejer pt garantie daca sunt probleme sau pentru revizii(sunt recomandate la 2 ani parca daca e solicitat telescopul).

In plus cel putin pentru modelul meu in acelasi pret puteau sa ti-l faca mai lung un pic decat cel telescopul standard - +/-1cm parca (nu imi mai amintesc exact dar sigur gasesti la ei pe site).

Foarte fain finisate:

post-18136-0-59962200-1413256689_thumb.jpg

 

Daca intentionezi sa tii motocicleta cu tine mult timp - eu zic ca merita cheltuiala. Daca intentionezi sa o vinzi in 1/2 ani - o sa iti recuperezi cam jumate din suma cheltuita acum.

 

Numai bine si bafta,

Paul

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca intentionezi sa tii motocicleta cu tine mult timp - eu zic ca merita cheltuiala. Daca intentionezi sa o vinzi in 1/2 ani - o sa iti recuperezi cam jumate din suma cheltuita acum.

Corect, suspensiile conteaza enorm la o motocicleta si niste suspensii adevarate fac diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de Wilbers poti sa trimiti o cerere si la Maxton -http://www.maxtonsuspension.co.uk/files/enquiries.htm

 

Merg pe acelasi principiu ca si Wilbers, iti fac un amortizor tinand cont de greutate, cauciucuri, modul de utilizare, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai poti cumpara un amortizor sh de pe ebay, recomandat de prin state (ohlins, wilbers, wp...) , vorbesti inainte cu baietii de la HOH House of Horsepower http://www.houseofhorsepower.com/ , ii spui ce vrei sa iasa din suspensia aia lui Richard si face el revalving si ce mai trebuie pe acolo si o trimite la tine in Ro gata de montat pe moto. Cei de la Touratech exact asta fac si din cate stiu eu folosesc Ohlins ca material de baza.

 

Daca te simti bazat si reusesti sa intelegi ce e pe acolo poti face revalving/respringing si singur folosing urmatorul soft de la http://www.shimrestackor.com/. Exista o gramada de documentatie pe siteul ala dar trebuie sa intelegi perfect cum si ce trebuie sa modifici. Eu ma chinui acum cu niste amortizore fata KAYABA open chamber 46mm luate de pe o Yamaha YZ 250 2001 sa le fac sa se potriveasca pe BMW F650GS.

 

Iti recomand cu caldura pe cei de la HOH. Pune-le o intrebare pe mail. Daca vezi ca nu iti raspunde in max 1 saptamana da-i un telefon in state lui Richard deoarece e destul de ocupat cu competitiile si nu prea se uita pe mail.

 

Multa bafta.

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca cei de la Wilbers produc si suspensii electronice pentru spate, ajustabile de pe ghidon.

S-ar putea sa ti se potriveasca mai bine.

 

In cazul meu am schimbat arcurile fata/spate cu unele mai tari si am gasit un comproms la mers singur/cu pasager/pe strada/pe offroad (soft) dar care nu exceleaza in niciuna din situatii. Cautarea perfectiuni ar fi fost mult mai scumpa decat cei 250 de euro pe care i-am dat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai ieftina solutie e sa bei o bere cu Harea si iti explica el cat de megaultrasuperuberbestiala este suspensia de la 12ST care este oricum, cea mai megaultrasuperuberbestiala mobra din lume si care are 1763 de pozitii de reglare a suspensiei, care oricum, sunt cu mult mai multe si mult mai bune, decat ale amaratilor alora care au ESA cu doar 16 pozitii.

+ ul acestei solutii este ca e ieftina

- ul este ca dupa terapia in cauza problema nu se rezolva

 

Acum trecand la solutii serioase pt ca vad ca te framanta problema si te-ai documentat ceva, as zice sa incepem cu notiuni de baza. Daca pui aceeasi suspensie si cand spun asta, ma refer la aceeasi tehnnologie, pe o mobra de 100 kg si pe una de 300 kg la care crezi ca va functiona mai bine ?

320 kg este enorm si la plin dapai la gol.

Parerea mea este ca iti trebuie alta mobra. Incearca un KTM 990. Are cu peste 100 kg mai putin la gol si suspensii de fabrica de 10 ori mai bune, bonus capeti si cursa mai mare si roata de 21. Orice ai face la actuala mobra, nu o sa obtii din ea ceva macar pe la jumatea KTM-ului.

 

Urmatoarea solutie ar fi sa schimbi spatele cu ceva dedicat si as merge pe HYPERPRO pt ca sunt ca sa zic asa, mai de adventure decat restul, in sensul ca intervalele de revizii sunt mai mari si in plus aia de trag linii pe glob calare, spun ca sunt si mai trainic facute pe la interior. Ohlins sunt considerate cele mai performante, nu in ultimul rand datorita greutatii mai scazute a ansamblului [cu cateva sute de grame care in cazul mobrei in discutie nu conteaza], oarecum in detrimentul rezistentei.

De altfel sunt convins ca [aproape] orice varinata aftermarket ai alege, diferentele fata de suspensia stock sunt masive, iar intre variantele pe care le ai, probabil insesizabile de catre un rider normal.

Ce vreau sa-ti atrag atentia este ca atat in cazul Ohlins, cat si in cazul Hyperpro si parca si la wilbers am vazut la fel, preloadul hidraulic este optional si costa ceva peste 100 de euro, care merita cu prisosinta, pt ca altfel nu vei folosi functia de preload niciodata si in cazul tau [ai mentionat ca mergi atat cu pasager cat si fara] este esentiala.

Provocarea va fi sa faci ceva cu furca, si aici nu prea am solutii, pt ca trebuie sa cauti solutii dedicate pt mobra ta si mult mai putini se baga sa faca ceva. Vezi daca poti afla ceva de pe ADVRider, desi sansele sunt mici si acolo, pt ca la o mobra asa grea nu se apuca nimeni sa faca off cu ea decat in demo-uri.

 

Mai exista o abordare, care este probabil un pic mai buna decat terapia la bere, insa probabil nesemnificative. PACKLIGHT.

Asta te va ajuta sa dai jos din greutatea bagajelor intre 5 si max 20 de kg, depinzand de cum iti faci bagajele si ce iti iei in ele. Ca o paranteza aici exista corturi de 1,5 kg pt 2 persoane saltele de 350g si saci de dormit de 500~700g. Asta te duce al un total de aprox 3,5 kg pt partea de camping, si exemplele pot continua, insa cum spuneam nu cred sa obtii o scadere in greutate semnificativa.

 

Daca as fi in locul tau as schimba mobra, desi va fi greu de vandut si as face asta repede ca sa imi gasesc un 990 cu km putini si cat mai nou.

 

P.S.

 

Ce sidecase-uri ai pe mobra,[ nu mi-am putut da seama din poza] ?

» Post actualizat in 14 Oct 2014 16:24


Eu ma chinui acum cu niste amortizore fata KAYABA open chamber 46mm luate de pe o Yamaha YZ 250 2001 sa le fac sa se potriveasca pe BMW F650GS.

 

 

Din experienta unui prieten, mult mai cunoscator in ale suspensiilor decat mine, pot sa-ti spun ca ai gresit-o cu YZ-ul, care e mobra de cross cu suspensii tari in draci, daca ai posibilitatea, incearca cu unele de WR [450 ar fi indicat] sau incearca sa le faci revalving la alea, poate trebuie si schimbate arcurile, nu stiu specs de la suspensiile de YZ 250, mai ai si varianta in care apelezi la cineva care se pricepe, sau macar vorbesti cu el.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta unui prieten, mult mai cunoscator in ale suspensiilor decat mine, pot sa-ti spun ca ai gresit-o cu YZ-ul, care e mobra de cross cu suspensii tari in draci, daca ai posibilitatea, incearca cu unele de WR [450 ar fi indicat] sau incearca sa le faci revalving la alea, poate trebuie si schimbate arcurile, nu stiu specs de la suspensiile de YZ 250, mai ai si varianta in care apelezi la cineva care se pricepe, sau macar vorbesti cu el.

Salve mersi de info dar problema este studiata si furcade YZ/WR/YZF este aceeasi la toate din anii 99-2003 . la wr au modificat-o in 2004 si au pus KYB 48mm in loc de cea de 46 mm. Diferentele sunt in cat de tari sunt arcurile si la partea de valving. dupa 2005 la toate s-a schimbat furca si s-a trecut pe closed chamber care pt ceea ce vreau eu este mai greu de modificat dar nu imposibil. Ai PM.

 

Sa nu stricam topicul . recomandarea mea ar fi amortizor wp sh de pe ebay state , trimis la House of Horsepower, isi fac ei treaba si ajunge amortizorul la om gat ade pus pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut!

in primul rand, orice varianta care nu este pe continent, iese din discutie, pentru ca transportul, comunicarea si atentia data pt. un oarecare Radu, care are o oarecare moto, dintr-o tara oarecare este minimala si dificila.

 

raman cu atentia spre producatorii in masa, care comercializeaza la ordinea zilei, exact pt. ST si respectivele GS sau alte modele consacrate.

 

Touratech sau Ohlins... poate si Wilbers sau Hyperpro de care sincer sa fiu am auzit de ei, si au echipat cu succes yamaha de 600 a celor doi copii plecati in AfrIca, sau multele excursii facute si postate in Asia - aici pe forum.

 

Problema este daca au fost cazuri speciale de fiablitate sau comunicare, ori vreun impediment la alegerea celor de mai sus.

 

Oscilez intre Touratech si Ohlins. Touratech is prea comerciali, dar sunt nemti. Ohlins fac numai suspensii si asta ii fac sa arate de nisa (dedicati)

 

Ramane sa analizez pretul si capabilitatile. La Ohlins si Touratech este asa cum s-a zis mai sus, mai intai se completeaza un formular pentru a se calibra anumite parti, iar apoi setarile care le ai sa se potriveasca la fel ca o manusa. Pretul este exorbitant la Touratech, care cer mai bine de 1300 de euro.

 

Pacat ca avem iarna! :)

 

ERU, multumesc pentru sfaturile tale. Nu o sa-mi schimb motocicleta. Nu o sa il iau la misto pe domnul Harea vreodata. Nu o sa dau banii pe accesorii de campat gen gadgeturi. In schimb ai punctat foarte bine cand ai spus, ca orice voi lua, va face diferenta enorm, si asta m-a linistit umpic... m-ai luminat ca sa zic asa, pentru ca nu dai cel putin 800 de euro (cel mai ieftin) pe ceva sa nu fie bun. O sa fiu cu geana pe Hyper Pro (tu ai asa ceva pe motor?).

 

 

Grimstone este foarte departe America : ) iar shimrestackor este pentru cei ce au 8 ore pe zi 300 de zile pe an timp sa invete toate treburile alea, m-am pierdut dupa 10 minute de citit. Raman la setarile de baza care influenteaza comportamentul mobrei si atat. Buna treaba totusi, exista asa ceva si daca e nevoie intram pe acel link. Sunt handicapat de timp si bani daca ma apuc sa studiez.

 

 

l.u.v si ottoman multumesc, am sa studiez.stiam in principiu de acele formulare completate. si DA! conteaza si banul pe care il dai, dar ma intereseaza fiabilitatea si calitatea.

 

Multumesc frumos pentru cele scrise, poate mai apar persoane care au luat shock absorber custom pentru ale lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slash28, dupa ce te hotarasti si actionezi, te rog comunica-ne rezultatul : ma gandesc si eu la un upgrade deoarece nu am de gand sa schimb(vand) "cea mai megaultrasuperuberbestiala mobra din lume" cum adevarat graieste ERU ( .... si inca n-am apucat vreo bere cu Harea... :) )

» Post actualizat in 15 Oct 2014 08:09

yamoco, on 15 Oct 2014 - 10:55, said:

Slash28, dupa ce te hotarasti si actionezi, te rog comunica-ne rezultatul : ma gandesc si eu la un upgrade deoarece nu am de gand sa schimb(vand) "cea mai megaultrasuperuberbestiala mobra din lume" cum adevarat graieste ERU ( .... si inca n-am apucat vreo bere cu Harea... :) )

Si apropo :

 

1. KTM 990 Adv R wet weight = 502lbs = 227,7kg

http://www.mcnews.com/mcn/model_eval/2012OctKTM990.pdf

 

2. YAMAHA XT1200Z wet weight = 252kg

http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.aspx?view=featurestechspecs

 

Bineinteles ca urmeaza la ambele sidecase, topcase, sistemul de prindere,crash bar....etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. YAMAHA XT1200Z wet weight = 252kg

http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.aspx?view=featurestechspecs

 

Bineinteles ca urmeaza la ambele sidecase, topcase, sistemul de prindere,crash bar....etc.

Dar nu cred ca se poate ajunge la 320, cat zice Radu, plecand nu de la 252, ci de 261 greutatea anuntata de Yamaha la lansare si confirmata dupa. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu cred ca se poate ajunge la 320, cat zice Radu, plecand nu de la 252, ci de 261 greutatea anuntata de Yamaha la lansare si confirmata dupa.

Ai dreptate, eu vizam doar aprecierea lui ERU cu diferenta de 100 kg. Hai sa fim seriosi...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

am o minunata Super Tenere din 2012, echipata indeajuns sa cantareasca 320kg la gol, fara bagaje si fara pilot si pasager. Am mers si eu si prietena mea, plus bagaje pe drumuri forestiere, drumuri de tara, pe autostrada si pe drumuri judetene. Problema este ca suspensia spate actuala, cea din fabrica este imposbil de ajustat. mai ales atunci cand iau ca variabila incarcarea sau terenul pe care ma dau, ori e prea moale, ori e prea tare, nu gasesc o cale de mijloc intrucat solicitarile la care este supusa nu sunt unele firesti, as

Sunt genul de persoana care munceste mult pentru ce castiga, si tot timpul liber (50 de zile legate pe an) il sta pe motor si umbla ca un nebun in tara si pe unde poate ... si cat ii ajung banii.

 

Multumesc !

Radu

 

 

Eu nu am postulat nimic, asa a scris omu' ca are 320 la gol. Ma gandesc ca-si cunoaste fieru'. Oricum e cea mai grea mobra din segmentul Adventure, de aia i-am recomandat sa o schimbe. Specificare pt glumeti Crossdresserul nu e adventure indiferent ce zice Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu cred ca se poate ajunge la 320, cat zice Radu, plecand nu de la 252, ci de 261 greutatea anuntata de Yamaha la lansare si confirmata dupa.

Pai Bogdane, are 261 motocicleta, cu engine guardul 3kg, cu parbrizul touratech 1kg, cu caseurile ZegaPro 16kg, cu topcaseul tau (4kg?), cu crashbarul touratech 6kg, cu bidoanele de benzina 7kg, astea fac 38 kg extra.... ok poate exagerez dar ajunge la 300kg, nu chiar 320kg cum am zis. Cu mine, cu pasager si bagaje, trecem de 400. Corect ?

 

plus ca mereu am la mine, o minitrusa de scule(defapt numai cheile imbusuri, niste chestii trestii), un compresor+kitul de reparatie, combinezonul de ploaie, un hanorac, manusile de vara, mapa cu acte, o lanterna mica. Fiecare cob are o gentuta interioara pentru ca sunt din aluminiu ne-anodizat.

 

Deci ? sunt incarcat. Asta este pretul confortului, de a avea tot la mine. Cand plec departe iau si mai multe chestii....

Editat de Slash28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ERU, multumesc pentru sfaturile tale. Nu o sa-mi schimb motocicleta. Nu o sa il iau la misto pe domnul Harea vreodata. Nu o sa dau banii pe accesorii de campat gen gadgeturi. In schimb ai punctat foarte bine cand ai spus, ca orice voi lua, va face diferenta enorm, si asta m-a linistit umpic... m-ai luminat ca sa zic asa, pentru ca nu dai cel putin 800 de euro (cel mai ieftin) pe ceva sa nu fie bun. O sa fiu cu geana pe Hyper Pro (tu ai asa ceva pe motor?).

 

 

Din pacate pe spate am minunata suspensie originala BMW. In primavara acestui an am avut de ales daca sa imi iau Hyperpro pe spate sau sa plec in Maroc. Alegerea a fost simpla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am postulat nimic, asa a scris omu' ca are 320 la gol. Ma gandesc ca-si cunoaste fieru'. Oricum e cea mai grea mobra din segmentul Adventure, de aia i-am recomandat sa o schimbe. Specificare pt glumeti Crossdresserul nu e adventure indiferent ce zice Honda.

Bine bine, dar iti era clar faptul ca cele 320 kg clamate de Slash28 erau cu mobra full deci nu poti compara cu 990-ul wet dar gol pusca !

Da,XT1200Z-ul e cea mai grea din segment, aici ai dreptate daca excluzi Crosstourerul (275kg-280kg sau pe aproape).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mda, asta promite sa ajunga topic de iarna, subiectul era alegerea unui simplu amortizor spate aftermarket.

Intre timp discutia aluneca inspre greutatea motocicletei, a accesoriilor, despre utlitatile de camping si ajunge la vanzarea mobrei..

Presupun ca or sa se atinga si subiecte gen greutatea ta si a sotiei si sfaturi despre ce sali de sport si metode sa alegeti pentru a mai da jos din greutate.

 

PS: In alea 50 zile legate pe an poti alege absolut orice brand de mai sus, toate isi fac treaba la fel de bine pentru drumurile pe care mergi ca amator..daca dispui de bani ia-ti Ohlins, daca te uiti la ei ia-ti Wilbers sau HyperPro, nu ai sa simti nicio diferenta intre ele!

Discutia imi aduce aminte de cea cu drobul de sare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Linkul tau arata clar 257kg... ai pierdut 5 pe drum?

Si astea sunt la modelul 2014, care a suferit ceva modificari.

Da, asa e, XT1200Z are 261kg iar XT1200ZE are 257kg : mea culpa...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, asta promite sa ajunga topic de iarna, subiectul era alegerea unui simplu amortizor spate aftermarket.

...

Discutia imi aduce aminte de cea cu drobul de sare..

...doar suntem romani!

 

on topic - la wilbers se da 5 ani garantie (asta am omis sa mentionez in postul initial).

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...doar suntem romani!

 

Postez destul de rar si nu eu am demarat un comparativ de greutati. M-a frapat afirmatia cu 100kg diferenta si am incercat sa fac un pic de lumina din punctul asta de vedere. Gata....nu mai "poluez" topical omului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Postez destul de rar si nu eu am demarat un comparativ de greutati :)

:)

afirmatia era mai mult generala si pornita din devierea topicului spre XTZ1200 versus restul lumii ...

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...