Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Mă uit la motorsport de mult timp și înțeleg situația actuală prin prisma schimbărilor din trecut. Îmi place partea tehnică cel puțin la fel de mult ca spectacolul de pe circuit. Caut surse doar ca verificare și pentru a demonstra că nu vorbesc în necunoiștință de cauză.

 

1 hour ago, xt600 said:

Pai cat de tampiti sa fie sa isi ofere moca tot know how-ul si toata munca de ani si ani, in conditiile in care electronica lor era cu ani in avans fata de ce avea Ducati in acel moment??? Pai de aia s-a inscris Ducati in program.

 

Evident. Orice schimbare de regulament oferă posibilități. Alegerea celor de la Ducati a fost pe termen lung și acum plătește dividende. Îi înțeleg pe japonezi de ce nu au făcut același lucru pe moment, dar la fel ca Ducati, și-au asumat. Mi se pare pueril ca acum să arătăm cu degetul la asta ca la un avantaj nemeritat.

 

Holeshot-ul și suspensia "activă" pe spate sunt sisteme destul de simple și deloc costisitoare (la scara bugetelor din MotoGP). Folosesc doar niște cabluri, blocatoare, iar pentru spate o articulație suplimentară și un sistem hidraulic simplu; cred că s-a discutat pe topic-ul tehnic și nu are rost să reiau. Aerodinamica mănâncă într-adevăr buget iar câștigurile sunt destul de limitate. Dar asta înseamnă o competiție prototip. Honda (și parcă Yamaha) au pus presiune pe FIM/Dorna pentru a scoate din legalitate aripile aerodinamice de la Ducati - lucru care s-a și întâmplat (asta invalidează presupusul favoritism al lui Ezpeleta pentru europeni). De-asta nu mai există aripi cu capete deshise în MotoGP acum. 

 

image.thumb.png.39552ffffea2a96e623c6f411719c714.png

 

Este aproape imposibil de a legifera mai în detaliu fără a intra într-un iad al complexității regulamentului.

 

1 hour ago, xt600 said:

Apoi a venit declaratia lui Ezpe, in care se ascundea dupa regulamente.

 

Să presupunem că domnul șef de la Dorna "s-a ascuns după regulamente". Clarifică te rog aceste două puncte:

  • De ce ar fi refuzat un posibil interes real din partea celor de la Kawasaki? (Scopul lui fiind ca această competiție să aibă cât mai mulți fabricanți implicați.)
  • Sub ce pretext regulamentar ar fi putut accepta participarea unei motociclete non-conforme la o cursă? Să fi făcut o excepție cu dedicație pentru Kawasaki? Până și lui Rea i s-a părut ciudată și amuzantă cererea la momentul respectiv (scrie în articol de ce). Ar fi fost interesant de văzut ce cutie a pandorei s-ar fi deschis în acel caz ipotetic; îmi și imaginez cum veneau și BMW sau MV Agusta cu cereri similare - iar dacă fi fost refuzați ar fi urlat (pe bună dreptate) că nu sunt tratați egal.

Nu încerc să te conving pe tine de nimic. Ești închis într-un fanboy-ism ermetic și treci orice informație prin acest filtru. Scriu exclusiv pentru cei care sunt cu adevărat interesați de subiect dpdv obiectiv.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 13 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu încerc să te conving pe tine de nimic. Ești închis într-un fanboy-ism ermetic și treci orice informație prin acest filtru. Scriu exclusiv pentru cei care sunt cu adevărat interesați de subiect dpdv obiectiv.

Colegu' te apreciez pentru faptul ca citesti si te informezi. Este un lucru mare in ziua de azi. Dar ma tem ca nu esti tocmai cel mai indicat sa vorbesti despre fanboy-isme si despre obiectivitate. Esti selectiv si bagi sub pres ceea ce nu se pupa cu "obiectivitatea" ta. Ca sa nu mai vorbesc ca te faci avocatul unor aspecte discutabile din punct de vedere etic, care se intampla atat in MotoGp, cat si in WSBK....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, PzKpfW a spus:

 

 

Să presupunem că domnul șef de la Dorna "s-a ascuns după regulamente". Clarifică te rog aceste două puncte:

  • De ce ar fi refuzat un posibil interes real din partea celor de la Kawasaki? (Scopul lui fiind ca această competiție să aibă cât mai mulți fabricanți implicați.)
  • Sub ce pretext regulamentar ar fi putut accepta participarea unei motociclete non-conforme la o cursă? Să fi făcut o excepție cu dedicație pentru Kawasaki? Până și lui Rea i s-a părut ciudată și amuzantă cererea la momentul respectiv (scrie în articol de ce). Ar fi fost interesant de văzut ce cutie a pandorei s-ar fi deschis în acel caz ipotetic; îmi și imaginez cum veneau și BMaW sau MV Agusta cu cereri similare - iar dacă fi fost refuzați ar fi urlat (pe bună dreptate) că nu sunt tratați egal.

 

Pai ,chiar s-a ascuns.Am vazut cu totii cum se interpreteaza regulamentul si cum se modifica.Nu e Biblia.Care ,chiar si ea este interpretata si interpretabila.

Kawa ,vroia sa vada la ce distanta este de motoretele din motogp.Ei avand de fapt un semiprototip.

Ce era rau in asta?Ca doar nu aflau mari secrete din curtea celorlalti?!

Iar BMW,MVAgusta si orice echipa erau indreptatite sa vina sa vada cu ce se mananca motogp-ul.

Ca doar nu or fi prosti ,sa nu stie nimic si sa bage zeci si sute de milioane in orb.

Nu este o competitie in care sa bagi cateva miloane la risc,la plezneala.

Honda ,Yamaha,Ducati,au ridicat costurile competitiei,de la an la an, atat de sus incat numai un nebun ar baga multi bani in orb.Totul s-a facut cu acceptul si obladuirea Dorna.Din cauza asta s-a ajuns ca Ducati sa aiba 8 mobre pe grila.La nebuniile cu aero si electronica.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. În același sens, aș propune câteva curse comune DTM/Formula 1 - sau măcar LMP1/Formula 1. Pentru BMW, Audi și Porsche de exemplu, să știe și ei în ce bagă sute de milioane de euro pe sezon dacă vor să intre în F1 în 2026. Ce e rău în asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumva ceva nu inteleg, exista timpii facuti in Cursa, exista timpii facuti in Antrenamente, exista timpii facuti in Simulari, timpi si timpi si iar timpi care sunt publici( pe toate circuitele) ce.i incurca pe cei de la Kawa,BMW,orice alta firma sa inchirieze/ sa se duca pe circuite sa mearga de nebuni 100000009 de ture in regimuri diferite si ar afla  la ce distanta(medie) sunt de un prototip MGP, cel putin asa gandesx eu, da as vrea sa vad pe pista si Kawa si BMW

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat acum la cei mai buni timpi de pe circuitele din Assen, Portimao si Barcelona. Diferenta intre MotoGP si SBK este de cam 1.5-2s. Nu stiu ce s-ar intampla daca SBK ar folosi anvelope de la MotoGP sau daca ar putea baga putin mana prin alte locuri in care in SBK nu au voie, dar ar avea voie in MotoGP.

Nu ar trebui amestecate disciplinele. MotoGP si SBK sunt discipline diferice.

Este ca si cum ai zice ca box si judo sunt tot bataie. Treaba e ca cineva a zis asta si au aparut disciplinele de tip mixed martial arts de sine statatoare.

Cine vrea sa faca ”MMA” in motomobrism trebuie sa puna bazele unei noi discipline.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Djenavar a spus:

Cumva ceva nu inteleg, exista timpii facuti in Cursa, exista timpii facuti in Antrenamente, exista timpii facuti in Simulari, timpi si timpi si iar timpi care sunt publici( pe toate circuitele) ce.i incurca pe cei de la Kawa,BMW,orice alta firma sa inchirieze/ sa se duca pe circuite sa mearga de nebuni 100000009 de ture in regimuri diferite si ar afla  la ce distanta(medie) sunt de un prototip MGP, cel putin asa gandesx eu, da as vrea sa vad pe pista si Kawa si BMW

Așa mă gândeam și eu 

De aia ziceau cei de la kawa sa se bage cu SBK-ul. Nu era dif enorma de timp gen. Ok pe 1 circuit, nu cred că pe toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Djenavar a spus:

Cumva ceva nu inteleg, exista timpii facuti in Cursa, exista timpii facuti in Antrenamente, exista timpii facuti in Simulari, timpi si timpi si iar timpi care sunt publici( pe toate circuitele) ce.i incurca pe cei de la Kawa,BMW,orice alta firma sa inchirieze/ sa se duca pe circuite sa mearga de nebuni 100000009 de ture in regimuri diferite si ar afla  la ce distanta(medie) sunt de un prototip MGP, cel putin asa gandesx eu, da as vrea sa vad pe pista si Kawa si BMW

Simularile sunt simulari, cursa este cursa... Probabil au facut ei asemenea simulari, inainte de a veni  cu propunerea.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Corect. În același sens, aș propune câteva curse comune DTM/Formula 1 - sau măcar LMP1/Formula 1. Pentru BMW, Audi și Porsche de exemplu, să știe și ei în ce bagă sute de milioane de euro pe sezon dacă vor să intre în F1 în 2026. Ce e rău în asta?

Why not????

Acum 2 ore, therocketscientist1 a spus:

 Nu stiu ce s-ar intampla daca SBK ar folosi anvelope de la MotoGP

Nu ar folosi pneuri de MotoGP. Nici nu cred ca ar putea sa le aduca in temperatura. Valabil si pentru sistemele de franare. Ar concura cu set up-ul din WSBK, eventual ar putea testa niste componente pe care nu le-ar putea folosi in competitia mama. Repet, ar fi fost un experiment interesant.

Acum 16 ore, adiy32 a spus:

Pai ,chiar s-a ascuns.Am vazut cu totii cum se interpreteaza regulamentul si cum se modifica.Nu e Biblia.Care ,chiar si ea este interpretata si interpretabila.

Kawa ,vroia sa vada la ce distanta este de motoretele din motogp.Ei avand de fapt un semiprototip.

Ce era rau in asta?Ca doar nu aflau mari secrete din curtea celorlalti?!

Iar BMW,MVAgusta si orice echipa erau indreptatite sa vina sa vada cu ce se mananca motogp-ul.

Ca doar nu or fi prosti ,sa nu stie nimic si sa bage zeci si sute de milioane in orb.

Nu este o competitie in care sa bagi cateva miloane la risc,la plezneala.

 

 

Foarte adevarat, dar colegul ne spune ca nu se poate. Trebuie sa vedem lucrurile cu obiectivitate.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, ioio_viola said:

Nu pot scoate aceeasi timpi pentru ca gumele de motogp fac diferenta destul de mare fata de celelalte. Pana si cele din SBK parca sunt mai slabe decat astea de motogp.

 

Nu sunt mai slabe, sunt diferite. Gumele de GP au o carcasă mult mai rigidă pentru a rezista cerințelor curselor de prototipuri. Este dealtfel principalul element care-i surprinde pe cei vin din SBK (sau orice competiție stock) și încearcă un prototip de MGP: puterea și gumele. Nu intru în detalii aici, există un topic tehnic dedicat dar pe scurt, o motocicletă de WSBK nu ar putea să facă să funcționeze gumele de MotoGP (i.e. nu ar putea să le aducă în temperatură și să le menționă acolo).

 

3 hours ago, therocketscientist1 said:

M-am uitat acum la cei mai buni timpi de pe circuitele din Assen, Portimao si Barcelona. Diferenta intre MotoGP si SBK este de cam 1.5-2s. Nu stiu ce s-ar intampla daca SBK ar folosi anvelope de la MotoGP sau daca ar putea baga putin mana prin alte locuri in care in SBK nu au voie, dar ar avea voie in MotoGP.

 

Timpii pot părea similari după o observație superficială. Doar că de fapt nu sunt. În afara faptului că sunt mai moi în general, WSBK folosește gume specifice pentru calificări; acelea fiind cauciucurile pe care timpii apropiați de cei din MotoGP se obțin. Și este un ritm pe care nu-l pot susține mai mult de 1-2 ture. În consecință, diferența dintre timpii de quali și cei de cursă în WSBK este mai mare față de MotoGP - cam de două ori mai mare. Un exemplu relevant: anul trecut la Aragon, diferența dintre cel mai bun tur din cursă și timpul de quali în WSBK era de ~5 secunde. La MotoGP era sub 2s. Asta s-ar traduce printr-o diferență în ritm de cursă între WSBK și MotoGP de aproximativ 5s. O motocicletă de WSBK printre prototipurile de GP ar fi jalon mobil în cursă.

 

sef9gcu0z6h81.thumb.jpg.db3cdf009ba7886786ca0a51e9064619.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stim ce sa credem din zicerile lui Fabio. Pe de o parte este frustrat, ca nu au progresat deloc, dar pe de alta parte in ultima in ultima zi de teste stabileste un timp cu 14 miimii spatele lui Pol Esp. BTW,se pare ca Honda is back in business...

Declaratiile par destul de contradictorii. La un moment dat zice:" I mean, we didn’t make any step forward."

apoi: “To be honest, we have not made the steps I expected.”, pentru ca ulterior,comentand rezultatul in simularile de cursa, sa spuna: “When we put our race tyre this afternoon I did a really good pace, [1m]32.4[s] with a really used tyre,........" .......  I’m super happy about my pace, and I think on qualifying what I’m missing is the difference between used tyre and new tyre is much less than before, and I feel like it’s quite difficult and I don’t understand why it’s such a small difference.” Pana la urma, este proasta motocicleta aia? Ca timpii obtinuti il cam contrazic. Sau declaratiile sunt doar bashini de primadona in cautarea unui contract mai gras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, xt600 a spus:

..... in cautarea unui contract mai gras?

si la eu s-au scumpit toate..... :)

normal ca are nevoie de mai multi bani

dar as zice ca doar daca isi apara cu succes titlul poate sa aibe pretentii fondate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, apriliacluj a spus:

si la eu s-au scumpit toate..... :)

 

dar as zice ca doar daca isi apara cu succes titlul poate sa aibe pretentii fondate!

Da, si el saracu' traieste cu minimul pe economie... 🤪

 

Ar face bine sa si-l apere, dar ma tem ca daca ia startul cu mindset-ul asta, nu il vad bine... Ar face bine sa mai dea o tura pe la psiholo(a)g(ă).. :)

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, xt600 a spus:

. Ar face bine sa mai dea o tura pe la psiholo(a)g(ă).. :)

Cred ca sta cu ea mult mai mult decat cu prietena😬

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Doctor X a spus:

unde sa plece?

la aprilia?

o sa fi gasit Vin spanzurat in rulota.

 

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Eu văd doar un mod mai agresiv de a pune presiune pe Yamaha. Sunt mai multe "dacă" acolo.

pai da, dar presiune sa ce? intr-o luna  vor gasi 3-4 km/h? se poate sa mai modifice motorul acum?

Acum 3 ore, xt600 a spus:

stabileste un timp cu 14 miimii spatele lui Pol Esp. BTW,se pare ca Honda is back in business...

pai Pol parca mai scotea timpi buni uneori.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Sau declaratiile sunt doar bashini de primadona in cautarea unui contract mai gras?

sa l ia naiba cu declaratiile lui.

poate si ca pt ca e francez si vb engleza?

Acum 3 ore, apriliacluj a spus:

si la eu s-au scumpit toate..... :)

normal ca are nevoie de mai multi bani

a citit pe forum aici ca viitorul este electric si vrea o Spring dar nu a mai prins voucher in fracia - asa ca ii mai trebuie vreo 9000 iepurasi.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Ar face bine sa si-l apere, dar ma tem ca daca ia startul cu mindset-ul asta, nu il vad bine... Ar face bine sa mai dea o tura pe la psiholo(a)g(ă).. :)

chiar zice ca nu tre sa se gand la asta.

merge bine, yama merge bine, ok putin lenta.. dar a luat un titlu in aceleasi conditii. deci se poate.

normal ca vroia traoca sa mearga mai repede si normal sa fie dezamagit.

 

 

stiti cum se zice - mai bagi acolo 5hp si se duce dracu tot echilibrul motocicletei :) 

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, frigider a spus:

 

a citit pe forum aici ca viitorul este electric si vrea o Spring dar nu a mai prins voucher in fracia - asa ca ii mai trebuie vreo 9000 iepurasi.

Hmmm...nu i se potriveste Spring. Pentru el exista Zoe.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 14.02.2022 at 12:11, apriliacluj said:

si la eu s-au scumpit toate..... :)

normal ca are nevoie de mai multi bani

dar as zice ca doar daca isi apara cu succes titlul poate sa aibe pretentii fondate!

Nu cred ca va mai castiga Quartararo campionatul anul acesta. 

E greu cu Ducati, Honda momentan e o necunoscuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, wtf? a spus:

Nu cred ca va mai castiga Quartararo campionatul anul acesta. 

E greu cu Ducati, Honda momentan e o necunoscuta...

nu stiu man.

anu trecut a fost de neoprit.

se califica bine, depaseste bine, nu se mai pierde cu psihicul, bla bla bla. nu ai cum sa nu iei un campionat cand ai calitatile astea.

vorba aia - luat cu 2 etape inainte? sau 1 ? nu mai tin minte. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, frigider said:

nu stiu man.

anu trecut a fost de neoprit.

se califica bine, depaseste bine, nu se mai pierde cu psihicul, bla bla bla. nu ai cum sa nu iei un campionat cand ai calitatile astea.

vorba aia - luat cu 2 etape inainte? sau 1 ? nu mai tin minte. 

Doua etape parca.

Problema lor a aparut in a doua partea a sezonului cand Ducati a mers bine cu Pecco.

Daca Pecco incepe bine anul, la el ajunge campionatul, sau la Marquez :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, wtf? a spus:

Doua etape parca.

Problema lor a aparut in a doua partea a sezonului cand Ducati a mers bine cu Pecco.

Daca Pecco incepe bine anul, la el ajunge campionatul, sau la Marquez :D 

nomal, q a fost mereu sus.

nu iei camp daca nu esti mereu sus.

vezi mir.

 

daca peco o sa fie sus cursa de cursa o sa fie show tot campionatul si vor fi mereu dif mici de puncte intre ei.

 

 

ps. unde mai pui ca Q nu prea cade.

 

ma gandesc daca sa spoileresc camp asta - vedeti oi, eu stiu cine o sa ia camp asta :D  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...