Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Nu, evident ca nu ar fi spus nimic, sa nu fim ipocriți, asa este și în lumea în care trăim. Dacă noua ne merge bine sub un anumit regim(poate foarte prost) ținem cu dinții de el chiar dacă alții mor de foame și o vedem destul de clar. Cert este ca situația chiar asa se prezintă si viitorul nu suna deloc mai încurajator. Probabil o sa le monteze și la mobre drs ca să poată depăși. 😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce curve si astia de la Repsol!

Cand aveau edge-ul in tehnologie si erau cea mai râvnită echipa de catre toti pilotii, pentru ca cutie seamless, power, etc. erau bine-merci! Aduceau piloti cu dispensa de varsta (MM), si la modul general, faceau can tot ce doreau.

Acum ca nu mai au piloti, si la aero copiaza fara mare succes dupa altii, mwaiii, se pierde spectacolul din Moto GP, si lor le sângeeaza inima pe tema asta...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, si eu sunt de parere ca trebuie limitata cumva treaba asta cu aero, insa doar pe considerente de siguranta pilotilor, nu ca sa iei avantajul unui producator si sa-l transferi altuia, care e in criza de piloti.

 

Si mie unul, campionatele din 2020 incoace, mi se par cele mai misto din ultimii 20 de ani! (poate exagerez putin, ok). Sa nu stii cine va castiga cursa de cursa, sa nu stii cine va fi liderul campionatului dupa urmatoarele 2 etape, mi se pare spectacolul suprem. Poate gresesc, nu stiu...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, TETEA. a spus:

Ce curve si astia de la Repsol!

 

 

Dupa cum curva este si Ducati, numai ca HRC este mult mai rar implicata in scandaluri, santaje si manarii decat italienii... Fara discutie, daca MM era pe  pista si si-ar fi continuat dominatia,  HRC ar fi tacut  malc si si-ar fi savurat susccesul, insa cred ca fenomenul este mai complex, decat ceva de genul "castigam, totul este bine si frumos, pierdem, incepem sa ne lamentam". 

Realitatea este ca la capitolul spectacol, MotoGp este intr-o criza cronica (cauzele acestei crize sunt mai multe si pot face subiectul unui topic separat), nu de azi de ieri, ci de decenii. Inca de pe vremea lui Doohan (clasa 500), spectacolul a fost in suferinta. A venit Rossi si a revigorat lucrurile, o vreme, pentru ca de prin 2010-2011, cursele sa devina  procesiuni de inmormantare. Diferenta, atunci, fata de astazi, este ca pe pista erau niste baieti, in special Rossi, dar si un Stoner, Lorenzo, Pedro, care aduceau spectatori la circuit si telespectatori in fata sticlei, cu speranta ca vor vedea un duel notabil. Sigur ca de cele mai multe ori asteptarile erau inselate, dar speranta moare ultima, iar asta facea ca audienta competitiei sa fie foarte sus. Astazi nici Rossi si nici baietii aia nu mai sunt, MM este intr-o incertitudine totala, iar tinereii actuali nu au nici carisma, nici nivelul legendelor acum retrase. Staruri nu, spectacol nu, este si firesc ca nivelul de interes al competitiei sa scada dramatic. Si pentru ca veni vorba de spectacol, spunea cineva ca spectacol mai bun ca din 2020 incoace  nu a mai vazut, datorita nivelului de incertitudine din campionat. Spectacolul are doua componente: 1. ceea ce se intampla concret pe pista, cursa de cursa, cat de disputatata este lupta pentru victorie si 2. suspansul generat de situatia din campionat. Daca prima componenta lipseste, a doua nu mai conteaza. Interesul pentru competitie scade, deci scad audientele. In conditiile in care audientele scad, vin cei care investesc in competitie si marii sponsori si pun intrebari. Daca Repsol, Monster, Lenovo, nu se mai vad pe sticla sau competitia in care finanteaza nu mai are vizibilitate, incep sa isi puna intrebarea: ok, si atunci de ce mai bag atatia bani?? Ce  mai am de castigat? Cat timp Il fenomeno era pe pista fit si rupea concurenta, Repsol se vedea 90% din transmisie, audientele erau inca sus ( Rossi era inca pe pista si vindea MotoGp), deci totul le mergea in plin. Si, dintr-o data legenda nu mai este, il fenomeno kaput, spectacol plua, audiente la vale, Repsol nu mai apare in transmisiuni.. Upsss.. nasol! si atunci vin la HRC si spun " bai baieti, faceti ceva ca nu mai merge asa! Faceti gat prin presa, schimbati regulamentul, asa nu mai merge!" So...  nu stiu cat este ipocrizie, la HRC, cat mai degraba constrangeri atat interne  cat mai ales externe. 

Aaa.. si sa nu uitam directia actuala de evolutie, in dezvoltarea prototipurilor, care se indeparteaza tot mai mult de principiul continuitatii cu productia. Probabil niste mahari de la compania mama nu sunt deloc multumiti cu situatia.  

In ceea ce ma priveste, de ani de zile spun ca lucrurile nu merg intr-o directie buna, ca trebuie revenit la un nivel basic al materialului de concurs, care sa favorizeze mana pilotului. Mai nou, Stoner, om care cunoaste fenomenul din interior, spune acelasi lucru, iar amu' si HRC incepe sa murmure... Este de bine! Poate ceva se va schimba, totusi.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te cam contrazici; dacă problema există din era lui Doohan, nu prea are legătură cu tehnologia sau aerodinamica. Doohan era un pilot foarte bun și avea și cea mai bună motocicletă, motiv pentru care ajunsese să câștiga campionate la pas. Dovada superiorității motocicletei a fost faptul că și un pilot fără mare strălucire (Crivillé) a reușit să câștige titlul pe ea când Doohan a avut probleme fizice.

 

Țin să reamintesc dealtfel și epoca de glorie a lui Rossi (la Honda, și primii ani la Yamaha) a fost anostă, când practic nu a avut adversari. Între un Biaggi în cădere liberă și un Gibernau cu materail de client, nu a fost nimeni la același nivel cu el. Cursele erau plictisitoare, cu distanțe mari la final între competitori.

 

O generație de piloți buni/excepționali și convergența nivelului de performanță între motociclete ne-au obișnuit cu spectacol în ultimii 10-15 ani. În momentul de față MotoGP stă încă bine - poate nu la fel de bine ca acum câțiva ani, dar încă este spectacol. Performanțele sunt apropiate. O problemă majoră pe care o observ este dorința de a conserva cauciucurile și combustibilul pentru sfârșitul de cursă. Am impresia că este o problemă mai gravă și mai de impact decât partea de aero - deocamdată cel puțin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, xt600 a spus:

doua componente: 1. ceea ce se intampla concret pe pista, cursa de cursa, cat de disputatata este lupta pentru victorie si 2. suspansul generat de situatia din campionat. Daca prima componenta lipseste, a doua nu mai conteaza

 

Ca baietii de azi nu au carisma inaintasilor, e discutabil. Stoner si mai ales falsul Lorenzo sunt chiar exemple de amintit la capitolul "moartea pasiunii". Sa nu mai zic de cursele lor, daca scapau in fata, urmaream cu sufletul la gura lupta pentru locurile 3-6.

De unde rezulta o situatie in campionat, pe care doar Rossi putea (uneori) s-o destabilizeze. Erai obligat sa tiii cu maimuțoiul bătrân daca nu vroiai sa ti se strepezeasca dintii...

Acum 34 minute, xt600 a spus:

dezvoltarea prototipurilor, care se indeparteaza tot mai mult de principiul continuitatii cu productia.

 

Sunt prototipuri! Ca masinile din F1. Nu au deloc obligatia sa se gandeasca la aplicabilitatea solutiilor tehnice pe urmatoarea generatie de sportive stradale.

 

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, TETEA. said:

Sunt prototipuri! Ca masinile din F1. Nu au deloc obligatia sa se fandeasca la aplicabilitatea solutiilor tehnice pe urmatoarea generatie de sportive de strada.

 

Corect. Doar că aici intervin vocile fabricanților, care cer ca dezvoltările în care bagă sume faraminoase pe circuit să găsească ceva aplicabilitate pe stradă. Altfel MotoGP esta doar un mare exercițiu de PR pentru ei, nimic mai mult. Nu le prea convine.

 

F1 a ieșit parțial din impas găsind clienți neașteptați pentru tehnologiile dezvoltate în competiție. O explicație simplistă dar oarecum relevantă:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TETEA. a spus:

 

Ca baietii de azi nu au carisma inaintasilor, e discutabil. Stoner si mai ales falsul Lorenzo sunt chiar exemple de amintit la capitolul "moartea pasiunii". Sa nu mai zic de cursele lor, daca scapau in fata, urmaream cu sufletul la gura lupta pentru locurile 3-6

 

Sunt prototipuri! Ca masinile din F1. Nu au deloc obligatia sa se gandeasca la aplicabilitatea solutiilor tehnice pe urmatoarea generatie de sportive stradale.

 

 

Aici ai dreptate, dar ma refeream in special la Rossi. Fanii celorlalti, sperau ca Rossi sa fie batut  (conjunctural sau nu) de unul dintre ei. Daca il bateau, sperau ca Doctorul sa isi ia revansa. Drept este ca totul  se invartea in jurul lui Rossi si toti ceilalti erau raportati la Rossi, dar ideea este ca atunci erau pe pista niste baieti de la care asteptarile erau mari, cu palmarese la care astia de astazi (in marea lor majoritate), nu pot decat visa. Asta facea sa existe interes pentru competitie.

 

Trebuie sa ii spui asta presedintelui de la Honda. Asta este teoria. Realitatea dura spune altceva. Honda, Yamaha, KTM, Aprilia (Piaggio), isi finanteaza proiectele competitionale din ceea ce vand, astfel ca aceasta continuitate trebuie sa existe. Cand bagi cca jumate din buget doar in elemente aero si holshot-uri, cheltuiala incepe sa nu se mai justifice. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rossi avea bunul simț să plece prost din start ca apoi să recupereze poziții, inventând de multe ori niște trase alternative de toată frumusețea. Ceea ce acum... 😖

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca o făcea expre pe asta cu, calificarea proastă doar sa ofere puțin spectacol(fals evident, pentru ca nu era nici unul la nivelul lui ca să-i tina piept) 

La fel și cu depășirile, când ești mult mai rapid decât restul, inventezi ce depășiri vrei pentru ca e posibil. 

Niciodată nu pot sa spun ca am fost fanul vreunui pilot(indiferent de competiție), și treaba asta poate ca m-a ajutat sa vad lucrurile mai clar puțin. Sunt convins ca atunci când "idolul" tău merge bine, nu contează dacă are cel mai bun agregat, ești tot "ud/dat pe spate/excitat" (vezi florin ion care sarea în sus de bucurie când ham-ham lua câte o victorie sau Pole deși avea omu deja cu zecile și nu mai era deloc wow sa câștige sau sa obțină un Pole) 

Îmi place spectacolul, competiția și cu siguranță pot sa apreciez un pilot/sportiv talentat/muncitor/exigent

Nu poți spune ca e spectacol când un pilot câștigă cam tot timpul (doar când cade, I se strica mobra, etc nu câștigă) indiferent ca vorbim de Rossi, Lorenzo, Stoner, Marquez, etc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Te cam contrazici; dacă problema există din era lui Doohan,

 

Țin să reamintesc dealtfel și epoca de glorie a lui Rossi (la Honda, și primii ani la Yamaha) a fost anostă, când practic nu a avut adversari.

Între un Biaggi în cădere liberă și un Gibernau cu materail de client, nu a fost nimeni la același nivel cu el. Cursele erau plictisitoare, cu distanțe mari la final între competitori.

 

Nu stiu unde ma contrazic, dar cu siguranta nu citesti cu atentie ceea ce scriu. Am spus: "de pe vremea lui Doohan". Desigur, Doohan era principalul "vinovat", era intr-o alta liga, dar toti ceilalti piloti au fost foarte anosti pe pista. Lasandu-l pe Doohan in pace (el lua avans si uita pana si transmisia de el), ceilalti se complaceau intr-o procesiune pe pista. Daca ai vazut cursele de atunci si nu scrii din citite, stii despre ce vorbesc. Nici cand Doohan a lipsit ca urmare a accidentarii, cursele nu au decurs altfel. Acum este spectacol in pluton, comparativ cu acele vremuri. 

 

Cum spune colegul @ENEOS, Rossi avea decenta sa ia starturi foarte slabe (desi in perioada aia a avut multe pole-uri), retrograda in pluton, dupa care jumatate de cursa facea spectacol. Cealalta jumatate punea 6-7 sec intre el si restul si le scotea motociclismul din cap. Dar cursa per ansamblu era spectaculoasa. Pe vremea lui, spectacolul suferea la punctul 2, din topicul meu de mai sus. Dar  oricine vedea o cursa de-a lui, mai voia sa vada inca una. 

 

Daca in ceea ce il priveste pe Gibernau, ai oarece dreptate, a avut scurtul sau moment de glorie, cand ar fi putut sa isi scrie numele in cartea de  aur a MotoGp-ului, cu Biaggi ai cam terfelit-o. Biaggi "in cadere libera", este o eticheta bazata  pe mult subiectivism. Niciodata, baiatul ala, pana la sfarsitul carierei lui, nu a parut in cadere libera, doar ca a avut ghinionul sa isi intersecteze cariera cu cea a lui Rossi, un pusti genial, la acea vreme. Rossi a ingropat multe cariere sau le-a stirbit din stralucire.. ;) 

 

 

BTW.. pe Eurosporc  este transmisa cursa de 24 de ore de la Le mans,  4 roti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca imagine, interes si implicit venituri generate, Rossi a dus sportul asta in spate prea multi ani! Acum incepe sa se simta absenta lui. Ar fi fost de dorit pentru GP ca el sa ramana implicat 100% in acest sport, din postura de patron. Sa fie prezent permanent in boxele echipei, sa-l vezi vorbind cu pilotii, punand mana pe materialul de concurs sau pe alte chestii prin boxa, abordand un look si o atitudine nonconformista pt un boss, facand show cum a facut toata viata. Dar pasiunea omului este racingul, cum a zis-o de nenumarate ori, si iata-l concurand mai departe pe patru roti, e drept. 

 

Cat despre campionat, imi mentin parerea ca este extrem de spectaculos, daca reusesti sa te implici emotional pentru vreunul dintre pilotii de pe grila. Altul decat MM, evident :D Asta e ceea ce lipseste din ochii privitorilor: o farama de pasiune adevarata pentru unul sau altul dintre pilotii existenti. Daca ar fi, la cat de imprevizibile sunt cursele, v-ati da de ceasul mortii cu ce drame se intampla pe pista pentru ca a pierdut puncte unul sau altul... 

Tot Rossi e de vina, f#t#-l in jbanx pe mă-sa... 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, xt600 said:

Biaggi "in cadere libera", este o eticheta bazata  pe mult subiectivism.

 

*Pe rezultate.

 

Biaggi a venit la GP500 în '98, după 4 titluri consecutive la 250cc. Ca rookie, a atacat dominația lui Doohan și a încheiat sezonul ca vice-campion, cu 2 victorii, pe o Honda de client. Compară asta cu ultimul lui an (2005) când era ajunsese la Repsol Honda și termina sezonul pe 5, fără nicio victorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

*Pe rezultate.

 

Biaggi a venit la GP500 în '98, după 4 titluri consecutive la 250cc. Ca rookie, a atacat dominația lui Doohan și a încheiat sezonul ca vice-campion, cu 2 victorii, pe o Honda de client. Compară asta cu ultimul lui an (2005) când era ajunsese la Repsol Honda și termina sezonul pe 5, fără nicio victorie.

Ti-am mai spus: le intorci cum vrei tu, dar nu tine. Din '98 pana in 2005, Biaggi a fost de 3 ori vicecampion, de  trei ori pe locul 3. Doar doua sezoane a terminat mai jos de podium: 99 si 2005. Tot pe rezultate, daca vrei. Daca nu ar fi fost Rossi, ar fi avut cel putin 2 titluri mondiale. Nu vorbesc numai din carti si din statistici, ci am vazut acele sezoane si am o memorie foarte buna. Biaggi a  fost cam cel mai dur si greu de batut oponent al lui Rossi, lucru recunoscut chiar de Rossi. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am spus doar că performanțele lui Biaggi s-au înrăutățit în timp - motiv pentru care a și plecat din competiție după 2005. A fost într-adevăr cel mai serios rival al lui Rossi, dar a avut mult timp dezavantajul materialului (Yamaha era clar inferioară NSR500 și RC211V). Nu este nimic de "întors" aici. Sunt fapte.

 

Revenind la subiectul spectacol (pentru că despre asta era vorba), bătăliile dintre Rossi și Biaggi au culminat în '00-'01, au devenit din ce în ce mai rare în timp și cvasi-irelevante în lupta pentru titlu. În acest sens, te invit să revezi cursele sezoanelor '01-'04 și să observi diferențele enorme de puncte la sfârșit de sezon între Rossi și cel  care termina pe locul 2 în campionat. A fost o eră plictisitoare în ceea ce privește spectacolul și duelurile între piloți în general și basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te chinui degeaba să-i explici unuia cu "creier galben" ca spectacol înseamnă altceva decât defilarea idolului cursa de cursă(indiferent de idol, VR, DP, JL, CS, MM, AD, etc, etc) 

Apropo, spunei lui "ion aiogura" ca perioada de dominație mercedes nu a fost deloc spectaculoasă sa vezi ce-ți spune😂😂 el era tot excitat cursa de cursă in care ham castiga😕🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, danypop a spus:

Te chinui degeaba să-i explici unuia cu "creier galben" ca spectacol înseamnă altceva decât defilarea idolului cursa de cursă(indiferent de idol, VR, DP, JL, CS, MM, AD, etc, 

De cand ne bantui pe aici, ca o fantoma debusolata, nu am vazut sa emiti prea multe idei din creierasul ala cenusiu al tau.. Deci mai incet cu etichetele! Aici te bagi intr-o discutie in care habar nu ai care este subiectul si predicatul. In caz ca nu ai observat, nu imi pierd timpul cu tine, astfel ca iti recomand sa ma ignori si tu si sa te abtii de la afirmatii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, danypop a spus:

 Apropo, spunei lui "ion aiogura" ca perioada de dominație mercedes nu a fost deloc spectaculoasă sa vezi ce-ți spune😂😂 el era tot excitat cursa de cursă in care ham castiga😕🙂

Nu era singurul excitat. Sezonul ăsta s-a clasat manele în fața lui Russel vreo etapă? 

Hai, bre, că am mai zis o dată ce făcea Rossi, nu pleca primul din start și pa, întâi pica în pluton și apoi recupera ca să ne putem excita la depășirile lui! 🤩

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

press advances agreement between Alex Rins and RNF for 2023; Darryn Binder, Raul Fernandez or Vietti are possibilities.

According to Speedweek, the rider who currently races in Suzuki's colors may already have everything dealt with by the RNF with a view to 2023.

 

The same website mentions that the main candidates to team up with the Italian at this stage will be Darryn Binder - favorite in these «race» since he has the support of the RNF already, given he currently rides for the structure in his rookie season, to whom joins Raul Fernandez, currently at Tech3 KTM, and Celestino Vietti, leader of the Moto2 World Championship, representing the Mooney VR46 Racing Team.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa!  https://www.motorcyclesports.net/articles/i-don-t-understand-the-exchange-of-miguel-oliveira-for-jack-miller-manuel-peccino

Pilotii si echipele spun ca se depaseste din ce in ce mai greu, Carmelo ii contrazice. Batman! Batman! https://www.motorcyclesports.net/articles/carmelo-ezpeleta-answers-to-box-repsol-s-criticism-we-have-never-had-overtaking-problems

 

 

Upsss.. Canet a fost implicat in accident de masina: https://www.motorcyclesports.net/articles/aron-canet-hospitalised-after-car-accident

 

https://www.visordown.com/news/racing/motogp/brand-value-vs-brand-exposure-why-kawasaki-won’t-swap-worldsbk-motogp

 

Comparatie intre organizarea si functionarea echipei Repsol Honda vs Ducati: https://www.speedweek.com/motogp/news/193691/Hinter-den-Kulissen-So-funktioniert-ein-MotoGP-Team.html

 

 

https://www.speedweek.com/motogp/news/193645/Exklusiv-Plant-BMW-den-MotoGP-Einstieg-statt-Suzuki.html

 

Cica: "Because of the standard ECU and the standard tires, the financial effort in MotoGP would be significantly lower than 15 years ago. A budget of 15 to 20 million euros per year would be sufficient."  :lol:

 

 

Cum spuneam intr-un post mai sus, nu numai HRC reactioneaza la ce se intampla acum in MootoGP, ci iata si sponsorul: https://the-race.com/motogp/a-veiled-warning-to-motogp-from-its-oldest-sponsor/

si aici: https://www.boxrepsol.com/en/motogp-en/are-technological-advances-affecting-the-spectacle-in-motogp/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=tkl-ao-technologicaladvances-vs-spectacle_2206_box&utm_content=

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt sigur ca dispozitivele de ride height sunt mult mai ieftine decat cutiile seamless, atat de fabricat cat si de intretinut

si la fel de utile pe strada

si cutiile stirbesc mai mult din spectacol fiindca nu trebuie sa decida pilotul daca face short shift sau lasa motorul sa se tureze degeaba pana o indreapta

 

dar hai sa ascultam ce zice repsol, fiindca sunt la fel de neutri ca shell in f1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...