Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 27 minute, PzKpfW a spus:

Ideile astea fixe nu mai corespund cu realitatea.

 

KTM sunt singurii implicați oficial în toate cele trei clase și sunt vice-campioni la echipe iar Ducati au câștigat tot anul trecut, cu 8 prototipuri pe grilă. 

Privitor la KTM, chiar ei sunt cei care recunosc ca au de lucrat la toate aspectele esentiale ale motocicletei, pentru ca ceea ce au acum nu se ridica la nivelul de performanta cerut. O spun cu subiect si predicat. Locul doi la echipe, este o chestiune de conjunctura, nu este rezultatul unor performante nemaivazute, iar in ceea ce priveste implicarea la cele trei clase, trebuie sa iti reamintesc ca la Moto2, au venit doar cu autocolantul inscriptionat KTM. Motorizarea este unica, dar nici macar sasiul nu este al lor. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Autocolantul respectiv reprezintă o investiție directă a constructorului în clasa Moto2. Ceea ce nu mai face nimeni. Asta le permite să aibă o adevărată școală pentru piloți etalată pe 4 clase, de la Red Bull Rookies până la MotoGP. Nici asta nu mai are nimeni. În mod obiectiv, asta este un lucru bun pentru juniori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, PzKpfW a spus:

Autocolantul respectiv reprezintă o investiție directă a constructorului în clasa Moto2. 

Sau, dintr-o alta perspectiva, autocolantul respectiv le asigura, cu o investitie minima, o echipa la Moto2, ceea ce le permite sa aibe continuitate contractuala cu pilotii de la Moto3. Fara o asemenea echipa, aceste legaturi contractuale s-ar fi rupt si ar fi pierdut toti pilotii promitatori, pentru clasa MotoGP. Asadar, este vorba de o modalitate de asigurare a resursei umane si nu o implicare in competitie, in calitate de constructor, calitate care a incetat odata cu retragerea lor de la clasa intermediara (dupa sezonul 2019?) .. Eu la asta ma refer. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

 Iar în locul liber lăsat de japonezi, îi văd venind ușor pe chinezi. Nu cu motociclete rebrand-uite cum au acum, ci cu echipe și prototipuri proprii.

:agree:

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

Abordarea nu este bună sau rea, ci corespunde cu o nouă dinamică pe care au ales să meragă japonezii - dezvoltare de tehnologii noi, modele de masă, etc. Motorsportul de top nu mai reprezintă o prioritate. În momentul de față europenii sunt la vârf pentru că bagă bani și pentru că se potrivește cu modelul lor de business.

Aici te contrazic,si am mai avut discutia asta -o abordare este castigatoare cealalta ....mai putin castigatoare.

Vom vedea pe viitor care.Nu exista 2 (sau mai multe) solutii bune - exista solutia cea mai benefica si restul (din ce in ce) mai putin eficace.

 

Din punctul de vedere al marketing'ului si vanzarilor,cred ca japonezii au dreptate - motogp'ul este un sport de nisa,iar ei fac vanzari pt mase.In concluzie target'ul motoretelor lor nu mai coincide din pacate cu target'ul motogp'ului,cu spectatorii si fanii motogp.Si prin urmare,implicarea intr-o competitie ai carei fani nu fac parte din grosul clientilor produselor fabricate de japonezi nu mai are sens.

Lucrurile stateau foarte diferit acum 10 ani - toata suflarea pasionata de 2 roti stia de motogp Rossi blablabla,iar investitiile in echipe erau mult mai mici decat acum,deci implicarea echipelor de uzina japoneze avea f mult sens.Acum insa,lucrurile s-au schimbat destul de mult.

Europenii....Ducati e sustinut de VAG Group care vrea mai mult sa se umfle cu un "halo bike" la fel cum e si cu Lambo ca si "halo car" al concernului.Costurile deocamdata nu sunt importante - ei nu se uita la cifra de afaceri a Ducati ci investesc in brand.

Ktm la fel investeste in brand,nu calculeaza.Incearca sa faca acest shift intre dirt bike/touring/adventure si firma moto established  prezenta pe toate segmentele.

Aprilia ca parte a Piaggio Group are o contabilitate bine stabilita si pana acum 2-3 ani nu investea nimic.Acum a sarit nitel calul,insa investitiile aprilia sunt probabil cele mai eficiente - cu cei mai putini bani au realizat cele mai bune rezultate posibile.Daca insa Ducati ridica stacheta si mai mult ca si costuri,aprilia nu ii va urma.Piaggio Group nu arunca cu banii aiurea.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Method a spus:

:agree:

Aici te contrazic,si am mai avut discutia asta -o abordare este castigatoare cealalta ....mai putin castigatoare.

Vom vedea pe viitor care.Nu exista 2 (sau mai multe) solutii bune - exista solutia cea mai benefica si restul (din ce in ce) mai putin eficace.

 

Din punctul de vedere al marketing'ului si vanzarilor,cred ca japonezii au dreptate - motogp'ul este un sport de nisa,iar ei fac vanzari pt mase.In concluzie target'ul motoretelor lor nu mai coincide din pacate cu target'ul motogp'ului,cu spectatorii si fanii motogp.Si prin urmare,implicarea intr-o competitie ai carei fani nu fac parte din grosul clientilor produselor fabricate de japonezi nu mai are sens.

Lucrurile stateau foarte diferit acum 10 ani - toata suflarea pasionata de 2 roti stia de motogp Rossi blablabla,iar investitiile in echipe erau mult mai mici decat acum,deci implicarea echipelor de uzina japoneze avea f mult sens.Acum insa,lucrurile s-au schimbat destul de mult.

Europenii....Ducati e sustinut de VAG Group care vrea mai mult sa se umfle cu un "halo bike" la fel cum e si cu Lambo ca si "halo car" al concernului.Costurile deocamdata nu sunt importante - ei nu se uita la cifra de afaceri a Ducati ci investesc in brand.

Ktm la fel investeste in brand,nu calculeaza.Incearca sa faca acest shift intre dirt bike/touring/adventure si firma moto established  prezenta pe toate segmentele.

Aprilia ca parte a Piaggio Group are o contabilitate bine stabilita si pana acum 2-3 ani nu investea nimic.Acum a sarit nitel calul,insa investitiile aprilia sunt probabil cele mai eficiente - cu cei mai putini bani au realizat cele mai bune rezultate posibile.Daca insa Ducati ridica stacheta si mai mult ca si costuri,aprilia nu ii va urma.Piaggio Group nu arunca cu banii aiurea.

Cred că există o limită a bugetului(ca în F1), nu poți să ridici "ștacheta" la nesfârșit.Pe de altă parte, sponsorizările și drepturile de televiziune cu siguranță asigură majoritatea bugetelor de participare, nu trebuie să bage mâna prea adânc în buzunare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hah.

1.Din cate stiu eu nu exista budget cap...in F1 oricum a fost impus de foarte putin timp.Si nu se respecta in F1 oricum :)

2."Sponsorizarile si drepturile de televiziune" le incaseaza Dorna nu echipele....care Dorna plateste o cota de participare echipelor...insa sa nu cumva sa credem ca e vorba de cifrele care se vehiculeaza in F1...e vorba de (parca ) vreo 4-5 mil de echipa.A pus mai demult un coleg aici toate cifrele - erau date intr-un articol de presa.

4-5 mil/an sunt ok pt ca o echipa mica (Avintia Tech3 etc) sa concureze intr-un an cu niste motoare de client si nise piloti care cer cateva sute de mii pe an.

Cand deja vorbim de echipe factory si piloti de rangul lui Marc Marquez Quartararo samd,pai nu ajunge remuneratia data de Dorna nici sa platesti salariul pilotului titular,sau bugetul de track operations,decum alte investitii in r&d samd.

Iarasi,pusese un coleg un articol cu predictiile bugetelor calculate pe echipe - fiecare echipa factory baga cateva zeci de milioane anual,Ktm parca cel mai mult,iar pe 2 Ducati.Oricum mult peste bugetul atribuit de Dorna.

 

Iar,in cazul japonezilor,cand consiliul de administratie vede la cheltuieli gen 40-50 mil USD/an HRC Motogp...sunt convins ca stramba din nas.Si cifra creste de la an la an in timp ce ei vor sa scada sau chiar sa nu mai existe deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Method a spus:

Hah.

1.Din cate stiu eu nu exista budget cap...in F1 oricum a fost impus de foarte putin timp.Si nu se respecta in F1 oricum :)

2."Sponsorizarile si drepturile de televiziune" le incaseaza Dorna nu echipele....care Dorna plateste o cota de participare echipelor...insa sa nu cumva sa credem ca e vorba de cifrele care se vehiculeaza in F1...e vorba de (parca ) vreo 4-5 mil de echipa.A pus mai demult un coleg aici toate cifrele - erau date intr-un articol de presa.

4-5 mil/an sunt ok pt ca o echipa mica (Avintia Tech3 etc) sa concureze intr-un an cu niste motoare de client si nise piloti care cer cateva sute de mii pe an.

Cand deja vorbim de echipe factory si piloti de rangul lui Marc Marquez Quartararo samd,pai nu ajunge remuneratia data de Dorna nici sa platesti salariul pilotului titular,sau bugetul de track operations,decum alte investitii in r&d samd.

Iarasi,pusese un coleg un articol cu predictiile bugetelor calculate pe echipe - fiecare echipa factory baga cateva zeci de milioane anual,Ktm parca cel mai mult,iar pe 2 Ducati.Oricum mult peste bugetul atribuit de Dorna.

 

Iar,in cazul japonezilor,cand consiliul de administratie vede la cheltuieli gen 40-50 mil USD/an HRC Motogp...sunt convins ca stramba din nas.Si cifra creste de la an la an in timp ce ei vor sa scada sau chiar sa nu mai existe deloc.

De acord cu drepturile de televiziune, vânzări de bilete și altele conexe. Dar sponsorizările intră direct la echipe, ba sunt și piloți cu sponsori proprii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet....ce strang ei e undeva la 5 mil/an ,a fost postat pe undeva pe aici bugetul unei echipe din motogp.

Ce cheltuie...ajung si pana la 70mil/an.

 

70 - 5 = 65

 

Japonezii stramba din nas la asemenea cifre.De aici e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ducati au dificultăți în a găsi locuri pentru piloții pe care-i au deja (vezi cazul lui Martín), iar acum că au cea mai competitivă motocicletă nu mai au nevoie de un superstar. De văzut cum evoluează dezvoltarea prototipurilor, dar în momentul de față Ducati nu mi se pare o destinație probabilă pentru Márquez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Le Mertois a spus:

"As long as the grands prix were a business between them, between Japanese companies, the development of the bikes took place according to the rules of Japanese companies: a long schedule, the work diluted over the months had to lead to the end of the championship without jolts.That's why news always comes slowly. Did you need a frame? It took three months. Did we need a different engine? We were talking about it for the following year."

 

“European companies are more aggressive in their approach to racing, so they have established a new way of racing. And Yamaha and Honda will also have to adapt.It is the approach that is different: facing the races doing everything possible to have increasingly performing bikes, leaving no stone unturned and continuing to try to improve, constantly thinking about new solutions.

It is a bit trivial to stop at the fact that Ducati has an advantage in aerodynamics or in the set-up variation system: this is only the result of a difference in approach and therefore in method.Ducati, but also Aprilia and KTM, have begun to make increasingly sophisticated data analyses, while the Japanese companies on the track still work as they did 15 years ago. And if you do so, the information that comes home from the track is not sufficiently clear and exhaustive. 

“If you do not have engineers of the same level as those in the factory in Japan, the level of information that arrives does not exhaust their desire and need to understand where the problem or the weak point lies. The work on the track must go hand in hand with the work in the factory.The European manufacturers have a direct and constant connection between track and factory. [With Japanese manufacturers] the team that goes on track does not provide enough precise data and more details to those at home. Yamaha and Honda are paying this [price] now."

 

Foarte bun articolul,foarte bine spus.Mai ales despre "marile avantaje" ale Ducati.

Japonezii accepta modificarea conditiilor "de lucru" greu spre deloc,nu sunt oameni care reactioneaza bine la schimbari.Nu pot sa zic ca schimbarile sunt bruste,pt ca vorba lui Brivio,e treaba de 10-15 ani.Insa ei asa inteleg sa o faca,iar cand nu mai au rezultate prefera iata sa se retraga decat sa se restructureze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, PzKpfW a spus:

Pentru că în mod realist Márquez ar fi interesat doar de unul dintre cele 2 locuri la echipa oficială. Și sunt cam ocupate.

hmmmm. cam da.

totusi ar putea sa fac o ambitie sa ia tilul cu satelit ducati. Basti ar fi putut sa o faca. Dar na, vorbe mari din partea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

hmmmm. cam da.

totusi ar putea sa fac o ambitie sa ia tilul cu satelit ducati. Basti ar fi putut sa o faca. Dar na, vorbe mari din partea mea.

In momentul in care MM nu ar mai avea alta solutie, decat o echipa satelit, inseamna ca a venit vremea sa se retraga. MM este un supercampion, nu un pilot din pluton. In alta ordine de idei, cum spuneam cu alta ocazie (de fapt nu o spun eu, ci oameni implicati in fenomenul MotoGP), nimeni nu ia titlul cu o echipa satelit, in detrimentul uzinelor. Mai ales la Ducati. Este o axioma. Echipele satelit au rolul lor bine stabilit. 

Cat despre Marquez, sunt convins ca Ducati nu si-a pierdut interesul pentru el. Mai ales daca ne uitam la ce garnitura de piloti au. Buni, dar nici unul nu straluce. Nici unul nu are clasa lui MM. 

 

Un articol de citit: https://www.crash.net/motogp/feature/1018927/1/motogp-vs-worldsbk-riders-pick-which-motorcycles-are-harder-ride

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Pernat este, pe lângă un măscărici de tabloid, managerul lui Iannone.

Eexact.Am vazut si eu zilele trecuta "stirea" asta,m-a bufnit rasul.Pernat mai iese o data la 2-3 luni cu o stire "bomba" pe care nici cei care o publica nu o cred dar da bine la ratinguri - click-bait.Povestile lui nici copii de tatza nu mai prostesc.

Sa il compari pe Iannone la 35 de ani cu Rossi la 35 de ani e hilar.Iannone a avut un high atunci cand era la Ducati,dar alte echipe nu stiu daca si l-ar fi dorit ca avea multe fitze in program si nu era un pilot constant,chiar daca era rapid.Atunci era rapid.Acum...de cand n-a mai concurat Iannone?Dupa 3-4 ani de clubbing si curvasareala...la 35 de ani...clar e rapid,sigur ca da.Probabil primii 5 din moto2 ii vor da 2-3s/tur lejer. Clar,se vor alinia echipele atza sa il aduca in gp.Yeah,right.

Iannone si Fenatti - cele 2 mari sperante italiano vero. :crack:

Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

Pentru că în mod realist Márquez ar fi interesat doar de unul dintre cele 2 locuri la echipa oficială. Și sunt cam ocupate.

Niciodata sa nu il subestimati pe Gigi.

Sa ne aducem aminte ca Gigi a fost cel care i-a facut propunere lui Lorenzo sa revina la Ducati factory atunci cand acesta era pe cale de a se retrage de la Honda.Pnv nimeni nu stia,nici prin cap nu i-ar fi trecut cuiva,am citit ceva zvonuri prin presa la vremea aceea dar mi s-au parut abracadabrante - cum sa il iei pe Lorenzo accidentat la coloana si pe picior de retragere la Ducati factory cand ai locurile ocupate si semnate contracte cu pilotii pe anul viitor?Nu ca ar fi fost ei mari piloti nici unul,insa totusi...

De aceea zvonurile mi s-au parut aberante la acea vreme insa dupa retragere Lorenzo le-a confirmat - a spus ca deal'ul era facut in proportie de 80%,insa el a fost cel care s-a retras in ultimul moment si nu a mai semnat.

Deci - nu-l subestimati pe Gigi.Sunt convins ca daca MM l-ar aborda n-ar zice nu.

Bagnaia,Bestia sunt amandoi piloti ff buni (la ora actuala desi Bagnaia are un campionat,parca il vad mai bun pe Bestia - preferinta personala cred),dar nu se compara cu Marquez.

Marquez la Ducati - eu nu as exclude posibilitatea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, xt600 a spus:
Acum 15 ore, frigider a spus:

 

In momentul in care MM nu ar mai avea alta solutie, decat o echipa satelit, inseamna ca a venit vremea sa se retraga.

Asta se aplica oricui în general.

Dar mm e blocat cu Honda aia de nu i a dat de cap.. Sau asa vor sa credem,downplay la sanse etc.

 

Ar fi o mutare forțată dar teoretic la cea mai buna moto.

 

Daca Peco avea o cădere la propriu sau la figurat ducati lua cu 5 mâini trofeul și cu satelit la satelit :)

A,ca ar fi preferat sa îl ia cu uzina..altceva. 15 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, Method said:

Sunt convins ca daca MM l-ar aborda n-ar zice nu.

 

Aici e partea critică. Până acum 1-2 ani, Ducati alergau după el. Acum ar trebui el să meargă să le bată la ușă.

 

10 hours ago, Method said:

Bagnaia,Bestia sunt amandoi piloti ff buni (la ora actuala desi Bagnaia are un campionat,parca il vad mai bun pe Bestia - preferinta personala cred),dar nu se compara cu Marquez.

 

Problema e că nu doar Bagnaia și Bastianini se bat pentru locurile de la echipa oficială. Ducati îi mai au pe Martín, Bezzecchi poate și Arbolino care stau la rând. Oricum, mai sunt 2 ani de contracte și totul va depinde de contextul viitor: cum vor evolua #23 și #63, cum va reacționa Honda (care a început deja să ia ingineri de la Suzuki), cât de mulțumit va fi Márquez, etc. Ca spectator ar fi clar mai interesant să-l văd pe #93 pe altă motocicletă, dar în mod realist sunt convins că el ar prefera să primească o motocicletă bună și să rămână la HRC unde este semi-zeu. Iar discursul amenințător pe care-l are acum reprezintă mai mult o modalitate de a pune presiune pe Honda decât o posibilitate serioasă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sincer, as prefera pentru onda încă un an ca 2022 doar pentru a-l vedea pe MMla alt constructor. Legat de "dacă-l vrea Ducati pe MM", eu cred ca prefera un pilot care aproape le-ar putea garanta vreo 5-6-7 ani de titluri mondiale decât un pilot gen Bag care tremura grav. De restul(JM, EB, MB, FD) nici nu mai amintesc, ar putea fi de genul lui JM care pare mereu cu un pas în urma când vine vorba de performante reale. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Martín este privit ca un pilot mai talentat și cu potențial decât Bastianini. Dar a cam dat-o de gard anul trecut cu constanța. Ar fi fost nedrept să nu-l ia pe Bastianini după ce a avut 4 victorii în 2022. L-a ajutat și naționalitatea. Per total însă, Martín a avut probabil o motocicletă mai dificilă sezonul trecut (GP22) decât au avut Bagnaia (hibrid GP21-22) și Bastianini (GP21). Ducati știu foarte bine asta și vor neapărat să-l păstreze: pe lângă faptul că nu și-a atins nivelul maxim încă (este și mai tânăr decât Bastianini), ar putea fi un adversar redutabil dacă ajunge la concurență.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...