Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Method a spus:

Cred ca cineva care se uita la motogp SI acum 20 de ani dupa cum bine zici,e mai in masura sa-si faca o imagine de ansamblu despre cum a evoluat aceasta competitie decat cineva care se uita de 3 ani,deci te contrazic....

 

- la fel de "gresit" priveste si JLorenzo.O fi si ala ramas in copilarie? :)

 

 

Corect!

 

Clar, priveste "gresit". La fel si Stoner si Cracilau, etc, etc....  

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

 

 Wrc-ul cred că e singurul în care nu s-a diminuat spectacolul. 

Mai sunt cursele de rally raid (mai e putin pana incepe Dakarul) si cursele din campionatul mondial de turisme. Din pacate, WRC nu se mai transmite. Intradevar, era spectacol in stare pura. 

In alta ordine de idei, ca sa ne facem o idee despre bugetele vehiculate in MotoGP, in acest moment: https://www.crash.net/motogp/news/1018286/1/it-costs-70-million-get-motogp-podium

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, popicadi a spus:

Pe putin 75% din tot ce era acolo era in jurul lui Rossi. Ce m-a uimit a fost ca spectatorii erau de la 35 ani  in sus cam tot 75%. Poate e o schimbare de generatie din toate punctele de vedere si ar fi interesant sa ne spuna cei care au acum 20-25 de ani cum privesc lucrurile.                                             

My point exactly.

1.Si eu zic la fel 70- 75% erau fani Rossi.Care de la retragere....cred ca au mai ramas...hai sa spunem 20% din ei la curse.

2."Schimbarea de generatie n-a mai venit - dupa cum au zis si colegii,astia de acum tre sa le dai link sa vada daca ninge (buna faza btw),dar mai e ceva : no heroes.Exact ce se spunea in articol.Si ce ziceam si eu deunazi.Cei tineri au piloti tineri reprezentanti din generatia lor,Q,Bagnaia,Mir samd.Dar...sunt toti ca ceaiul.Nu tu personalitate,nu nimic,fara gust fara miros,si nu mai atrag interesul generatiilor tinere.

3.Recesiune.Se simte pe final de 2022 dar in 2023 va fi crunta.Si cand nu mai are bani de cosul zilnic si/sau de chirie,omului nu prea ii mai arde de moto.

Toate Astea creeaza un set de conditii foarte nefaste pt fenomenul motogp.

Acum 4 ore, apriliacluj a spus:

negativa, dar si aia e bine pt spectacol!

...ca si cu reclamele, si reclama negativa e buna, mult mai buna decat fara reclama, decat nimic, nada, nema, ciuciu :)

Exaaact.

Nu conteaza daca e un erou negativ sau pozitiv - pt spectacol e bine oricum.Dupa cum am mai zis,MM a fost personificat de Rossi drept esenta raului,nemesis'ul (a zis bine Lorenzo ca Rossi le-a "dat" fara sa vrea si adversarilor lor din popularitatea lui ).Darth Vader.Foarte bine.Macar are niste atribute - naste in randul publicului antipatie sau simpatie,depinde in ce tabara sunt.

Problema e ca astia noi nu nasc nici un sentiment,mai ales cand se pupa pe gura dupa cursa cu ....colegialitate?Pai unde mai sunt orgoliile personalitatile bataliile?Unde ar trebui sa se sicaneze si sa simtim rivalitatea dintre 2 caractere puternice,ei mai au putin si se invita in oras.Pai....

De aia nu vine lumea pe circuit - nu are eroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.crash.net/motogp/feature/1018374/1/exclusive-cancelled-laps-breaching-motogp-tyre-pressures-2023

 

“There will be clear pressure requirements for a timed lap to be accepted, or for race to be considered as compliant with the rules,” Cecchinelli told Crash.net.

“These requirements are still under discussion, but the concept is a lap is good if the tyre is above the minimum pressure for a specified amount of time during that lap.

“For a race, the concept is you calculate the average pressure over each lap and then the number of laps for which the average pressure was above the minimum.

....

“There's a danger of seeing a lot of cancelled laps. So it's already been agreed that, although we are introducing the new system from the start of next season, we are not applying [penalties] until after at least three races,” Cecchinelli said.

“We are very open to taking the time needed to have it all working properly. It’s something we, as the organiser, are trying to do in the common interest of the manufacturers to provide them with fair racing conditions.

“It will be possible for teams to fit the full official tyre pressure system on their bikes at the pre-season tests next year, so they can start to understand it, then they can get real race weekend data during the first rounds.

“Our only interest is that everybody is happier with the new system than without it.”

....

“There are objections like, ‘by measuring the tyre pressure with a gauge you are actually affecting the pressure itself’. Which to me is nonsense.

“Another objection raised is that ‘you shouldn’t care about my tyre pressure on the grid, you should care about my pressure when the bike is moving’.

“So one argument is you could heat the tyre to 200 degrees before going to the grid - assuming you are not destroying the tyre - then your pressure is above minimum for as long as anyone can check you.

“But once you start the race, the tyre cools and the pressure actually decreases instead of increases. So you might do the entire race with a pressure that is lower.

“Okay, so we could check pressure at the end of the race as well: ‘No! Because you could do the in-lap spinning the rear tyre to bring the temperature and pressure up again’. These are the arguments against our simple idea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Marc Márquez

I had the worst relationship with Rossi. It was like a divorce, you can listen to one version or the other, but whatever happened, happened and it all blew up from there.
When you are the strongest, like Messi, you don’t look for contact to warm-up the game because you are the best. On the other hand, when you see yourself as inferior then you do it to score a goal, something like that happened. At the time of the championship when the controversy broke out, Lorenzo was faster than him. He tried to heat things up and in the end speed won.

 

 

Dani Pedrosa

 

The strategy Rossi used wasn’t being the fastest, which was my mentality, for example. His was: ‘I’ll go and, if I can slow him down, I’ll slow him down.’ 

He would block you until you got agitated and made mistakes. He did it with Casey Stoner and very often with me. It took me a long time to change my strategy.

He was preparing the bike to brake late. He’d fix the forks, start braking with an open throttle, and do it a little later than the others.  For example, at Montmeló in 2009, it was impossible to overtake him in braking, because he was braking 15 metres after the others.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,Rossi ii lucra pe micuti psihologic.Era una din strategiile lui preferate.

Cu Lorenzo si Marquez nu a prea avut sorti de izbanda,dar cu Pedrosa si Stoner...cam da :)

 

Acuma na...are si micutul dreptatea lui.

Dar pe partea cealalta....daca esti really fast - cum era Lorenzo in zilele lui bune,sau Marquez in 2014+....nu prea avea cum sa te "blocheze" Rossi pe frane nu?Din moment ce tu te califici pe 1 si pleci raketa,iar Rossi numa pe 1 nu se califica de obicei.

Ce omite vadit sa spuna little Pedrosa e faptul ca el nu era "really fast" decat in vreo 2 curse pe an si atunci Rossi nu putea sa il impiedice,in restul era rapid sporadic si normal ca vrand sa-l depaseasca pe Rossi intampina destula rezistenta.

Iar Marquez...pare ca descriind strategiile de block ale lui Rossi,se descrie pe sine.Atatea brush'ups cat a avut MM din 2013 pana acum n-a avut Rossi in toata cariera de 20 de ani,deci....

 

Nu ca i-as lua partea lui Rossi care n-a fost deloc usa de biserica,dar mi se pare cam multa ipocrizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Discursul ăsta e prea rațional pentru mulți.

True that.Rivalii se enervează ca Ducati a băgat bani,de fapt asta e toată treaba.

Dar capitolul piloți încă nu e la nivel cu motoreta.

 

Se pare ca Honda a reacționat masiv la dezamăgirea lui MM despre prototipul testat la Valencia : Takeo Yokoyama va fi înlocuit de Ramon Aurin,iar RCV Project leader va fi un anume Shinichi Kokubu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

 

Discursul ăsta e prea rațional pentru mulți.

Tocmai el, care incalca/ocoleste cel mai mult regulamentul, sa fie cel care sa ceara penalizarea cuiva pe acelasi motiv. Asta ar fi culmea tupeului. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.12.2022 la 22:20, xt600 a spus:

Tocmai el, care incalca/ocoleste cel mai mult regulamentul, sa fie cel care sa ceara penalizarea cuiva pe acelasi motiv. Asta ar fi culmea tupeului. 

Gigi nu incalca regulamentul.

Faptul ca exista omisiuni in regulament iar Gigi el exploateaza...that's just good engineering.

E ceea ce l-a facut pe Newey in F1 geniul care e acum - a si declarat ca inainte de a se apuca de o noua masina,el citeste "fiecare paragraf" din regulament incercand sa inteleaga si sa exploateze tot.Asa se naste inovatia si asa se intampla progresul.Nu pot fi niciunul din ei acuzati pt ca au "trisat" sau incalcat ceva.

Din alt punct de vedere insa,continuand pe aceasta cale,motocicletele de gp vor tinde sa ajunga din ce in ce mai mult ca masinile de F1 si in consecinta sa faca o mai mare diferenta decat pilotul.Asta insa e cu totul alta discutie.

 

Incerc insa sa fac o predictie - nu stiu daca imi va iesi sau nu - cred ca scaderea audientelor (de orice fel) pe care o inregistreaza gp'ul,coroborate cu recesiunea ce se anunta dupa colt (ele fiind motivul clar si logic pt care  Suzuki a parasit campionatul),vor obliga in viitorul apropiat si companiile mari precum VAG Group sau Honda sa micsoreze simtitor bugetele echipelor lor,iar Gigi nu cred ca va mai avea atatia bani la dispozitie cu care sa se joace.Un asemenea budget cap (nu impus ca la F1 ci "natural",datorita circumstantelor) va fi bun pt spectacol pt ca va tempera progresul tehnologic,lasand pilotul sa faca diferenta (precum cred ca dorim toti sa vedem),si nu materialul de concurs.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

Gigi nu incalca regulamentul.

Faptul ca exista omisiuni in regulament iar Gigi el exploateaza...

 

Nu pot fi niciunul din ei acuzati pt ca au "trisat" sau incalcat ceva.

 

 

... vor obliga in viitorul apropiat si companiile mari precum VAG Group sau Honda sa micsoreze simtitor bugetele

 

Orice regulament, lege, etc, are la baza un set de principii, care formeaza "spiritul" acelei norme. Gigi si marele guru din F1 speculeaza gaurile din litera regulamentelor, pentru a ocoli spiritul acestora. Deci triseaza! Grav este ca o fac sub obladurirea factorilor superiori de decizie ai FIM, Dorna, etc. 

In MotoGP, ultima mare schimbare de regulament a fost atunci cand a fost banata electronica de casa si a fost introdusa cea unica. Principiile care au stat la baza acelei modificari au fost doua: 1. reducerea costurilor (a bugetelor echipelor) pentru a oferi 2. egalitate de sanse tuturor echipelor si constructorilor. In acel moment, Honda rula un buget de 30+ milioane $, Yamaha ceva peste 20 milioane $. Erau deja bugete uriase pentru MotoGP, iar asta se vedea in performantele celor doi constructori. Acum, conform zicerilor boss-ului de la KTM, este necesar un buget de vreo 70 de milioane $, doar pentru a ajunge pe podium. Bugetul actual este mai mult decat dublu, fata de cel de atunci. A fost incalcat primul principiu? Bineinteles!

In alta ordine de idei, constructori precum Ducati si KTM, nu isi finanteaza decat intr-o mica masura proiectul MotoGP din bani proprii. Echipele lor oficiale primesc bani de la VAG, respectiv Red Bull. Pentru acesti finantatori, 70 de milioane sunt o nimica toata, insa Honda si Yamaha traiesc si isi finanteaza proiectele din motocicletele pe care le vand. Nu isi pot permite sa sustina la nesfarsit cursa asta a umflarii bugetelor. Discrepantele dintre bugete incep sa devina din ce in ce mai mari si asta se va vedea in performante. Astfel este incalcat si al doilea principiu. Este principalul motiv pentru care Suzuki a spus pass. Posibil, intr-un viitor nu foarte indepartat, ar putea urma Yamaha. Poate si Honda???    

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, xt600 a spus:

Orice regulament, lege, etc, are la baza un set de principii, care formeaza "spiritul" acelei norme. Gigi si marele guru din F1 speculeaza gaurile din litera regulamentelor, pentru a ocoli spiritul acestora. Deci triseaza! Grav este ca o fac sub obladurirea factorilor superiori de decizie ai FIM, Dorna, etc. 

In MotoGP, ultima mare schimbare de regulament a fost atunci cand a fost banata electronica de casa si a fost introdusa cea unica. Principiile care au stat la baza acelei modificari au fost doua: 1. reducerea costurilor (a bugetelor echipelor) pentru a oferi 2. egalitate de sanse tuturor echipelor si constructorilor. In acel moment, Honda rula un buget de 30+ milioane $, Yamaha ceva peste 20 milioane $. Erau deja bugete uriase pentru MotoGP, iar asta se vedea in performantele celor doi constructori. Acum, conform zicerilor boss-ului de la KTM, este necesar un buget de vreo 70 de milioane $, doar pentru a ajunge pe podium. Bugetul actual este mai mult decat dublu, fata de cel de atunci. A fost incalcat primul principiu? Bineinteles!

In alta ordine de idei, constructori precum Ducati si KTM, nu isi finanteaza decat intr-o mica masura proiectul MotoGP din bani proprii. Echipele lor oficiale primesc bani de la VAG, respectiv Red Bull. Pentru acesti finantatori, 70 de milioane sunt o nimica toata, insa Honda si Yamaha traiesc si isi finanteaza proiectele din motocicletele pe care le vand. Nu isi pot permite sa sustina la nesfarsit cursa asta a umflarii bugetelor. Discrepantele dintre bugete incep sa devina din ce in ce mai mari si asta se va vedea in performante. Astfel este incalcat si al doilea principiu. Este principalul motiv pentru care Suzuki a spus pass. Posibil, intr-un viitor nu foarte indepartat, ar putea urma Yamaha. Poate si Honda???    

In general,banii vin din sponzorizări și drepturi de televiziune,nu din bugetele proprii. E valabil și pentru Honda, și pentru Yamaha. Suzuki ,din câte știu, s-au retras peste tot, nu doar in Motogp, și din cauza unui scandal gen "dieselgate", adică furăciune. Iar performanțele pe circuit sunt mai bune, cel puțin ca timpi. In rest, în Motogp și F1, e vorba de inovație și evoluție, și inginerii se fac asta. Faptul că japonezii nu mai reușesc nici măcar să șlefuiască șuruburile făcute de europeni, e doar o fază, roata se învârte, o să vină din nou din spate și ei. Asta spune Gigi, că a venit din spate, a recuperat, și a depășit...

Editat de Le Mertois
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai, fratem cursele sunt despre extreme, lupta, concurenta, nu despre fratii ale inelelor! Atata timp cat nu ai de ce sa-l acuzi pe un participant, el e oficial corect! Si cine scoate cel mai mult dintr-o combinatie pilot-mobra-strategie castiga! Si gata. E ca la fotbal, se joaca pe goluri, nu pe foarfeci, bare si driblinguri printre picioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@xt600- concentrază-te mai mult pe competiție în sine și lasă aspectele sterile despre care oricum nu ai date concrete. Ducati a câștigat anul ăsta pentru că au cel mai bun proiect - de la echipă, la motocicletă, la buget, etc. Japonezii (în afară de Honda) nu mai investesc în motorsport și în consecință nu mai au nici succes. Este un fapt. 

 

Situația este contextuală și mai complexă decât niște simple bugete sau regulamente tehnice. Cum spunea Suppo într-un interview recent, mărcile (mai ales cele japoneze care se bazează pe producție de masă) nu au nevoie să concureze în motorsport. Au făcut-o acum câteva decenii pentru a-și crea blazon. Contextul s-a schimbat, și-au schimbat prioritățile. Nu trebuiesc găsite motive imaginate pentru asta, cum ar fi bugetele prea mari sau faptul că inginerii europeni "fură". Conjunctura actuală favorizează mai mult mărcile europene, la fel cum cea de acum 2-3-4 decenii favoriza mărcile japoneze. Ceea ce contează este să fie o competiție interesantă și disputată (✅) și ca dezvoltarea tehnică să continue și să se regăsească pe modelele pe care le poți cumpăra din showroom (✅).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

dezvoltarea tehnică să continue și să se regăsească pe modelele pe care le poți cumpăra din showroom

Abia aștept să-mi cumpăr un ciompăr cu holeshot la aniversarea mea de 70 ani!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Râzi, dar chiar sunt lucruri dezvoltate în MotoGP (recent) și care au ajuns pe motociclete de stradă. Și așa ar trebui să fie. Motorsportul nu este doar o unealtă de reclamă sau spectacol competițional; este și un laborator de testare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.motorcyclesports.net/articles/ideally-miguel-oliveira-should-continue-with-us-in-the-factory-team-massimo-rivola

This is what Massimo Rivola, CEO of Aprilia Racing, revealed on YouTube channel PecinoGP when he said: 'Personally, I rate Miguel as one of the riders who can fight for the title like Aleix [Espargaro] and Maverick [Viñales]. I think in an ideal world he should continue with us after the RNF, also in the factory team. Let's see what Aleix does after the next two years. Maybe it could be a very good placement. He has the potential, he has shown he can win races.'

The Italian was asked if Oliveira will have, to some extent, the mission of testing for the Aprilia factory team. In his reply, Rivola clarified that this will not be the case: 'No, but we want to grow the performance and not only Miguel's, but also the team's. So if Miguel is faster with a chassis that Aleix and Maverick don't like, we will try. So it will bring different information. But something that surprises me about MotoGP and motorcycling in general is that, compared to F1, the rider can do something completely different because the feeling and the riding style is different.'

Editat de ioio_viola
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.12.2022 la 13:15, xt600 a spus:

Orice regulament, lege, etc, are la baza un set de principii, care formeaza "spiritul" acelei norme. Gigi si marele guru din F1 speculeaza gaurile din litera regulamentelor, pentru a ocoli spiritul acestora. Deci triseaza! Grav este ca o fac sub obladurirea factorilor superiori de decizie ai FIM, Dorna, etc.

Nu poti condamna in nici un fel pe cineva care nu incalca litera regulamentului.E logic.Pt ca altfel,fie tu cine oi fi FIM FIA sau oricine,te-ai trezi cu un ditai procesul pe cap,proces pe care l-ai pierde cu brio.Si pe buna dreptate.Problema in eludarea spiritului regulamentelor in cazul ambelor competitii este faptul ca cei care elaboreaza regulamentele nu le elaboreaza astfel incat sa nu poata fi ocolite.

Daca in cazul F1 aceasta ar fi un task monumental,acolo totul este extrem de complicat si stufos,in cazul motogp nu este - regulamentul motogp este scris parca de un elev de liceu si sunt foarte multe lucruri in zona gri.Cand vedem cum "se probeaza" daca aero e corespunzatoare cu acea macheta in care trebuie sa intre carenajul motoretei...anii 60.Sa fim seriosi,oamenii sunt cu 20-30 de ani in urma echipelor.Deci....sa angajeze ingineri si juristi domnii de la FIM.Ca bani au.

La 26.12.2022 la 16:58, PzKpfW a spus:

Ducati a câștigat anul ăsta pentru că au cel mai bun proiect - de la echipă, la motocicletă, la buget, etc. Japonezii (în afară de Honda) nu mai investesc în motorsport și în consecință nu mai au nici succes. Este un fapt. 

Ceea ce contează este să fie o competiție interesantă și disputată () și ca dezvoltarea tehnică să continue și să se regăsească pe modelele pe care le poți cumpăra din showroom.

 

Suzuki nu cred că mai participă oficial în nicio competiție majoră. Iar GSX-R-ul a fost retras de pe piață.

True.

 

Insa se trage un semnal de avertizare : competitia din 2022 a fost foarte interesanta si disputata si n-a urmarit-o nimeni !

 

Suzuki s-a retras pt ca prevad o recesiune majora.Si dupa cum bine ai remarcat,GSX-R'ul a fost retras de pe piata - e un fenomen generalizat pe care nimeni in lumea moto - motoretele supersport si superbike au vanzarile la ...10%?din cat aveau in anii 2010.Efectiv lumea nu mai e interesata de aceasta clasa,care e pe moarte.

E cam aceeiasi situatie ca si in piata auto - la fel cum sedan'urile au fost efectiv masacrate de crossovere si masini precum VW Passat si Ford Mondeo efectiv au intrerupt productia din cauza lipsei vanzarilor,la fel si in piata moto - preferintele publicului s-au schimbat spre touring/standard etc,iar asta coroborat cu introducerea de noi norme de poluare ce fac necesara elaborarea de noi motoare,ii face pe constructori sa se retraga.

 

Cred ca interesul publicului general pt tot ce inseamna superbikes - competitii,piloti,motociclete si echipamente pt aceasta clasa etc - a scazut drastic. De ce? Pai :

1. cadru legislativ - daca in trecut te mai putea da cu ele pe strada cat de cat (vorbesc de Europa de V si SUA) si politia mai inchidea ochii,acum e zero tolerance pt aceste motorete si ce implica ele.Iar sa iti iei un S1000RR si sa mergi cu 30 mph in oras si cu 60mph pe highway....trebuie sa nu prea ai creier - sunt multe motorete mult mai comode si decente care fac acel lucru.

2.Norme de poluare - un motor sport tot timpul va fi la limita ca si poluare.Iar europenii strang din ce in ce mai mult latul,deja trebuie sa se recurga la injectia directa pt a scoate noile norme pe 1000cc.Ceea ce e f costisitor si nu mai e viabil dpdv financiar.

3.Educatie/tendinte - de 20 de ani aud pe toata lumea ca superbikes kill.Nu e ceva ce pot contrazice,insa drept urmare noile generatii daca se apuca de moto,se duc pe standard/naked etc,fug de sbk's.Acum e la moda sa o arzi hipster sau in cel mai rau caz pe naked/streetfighter,in nici un caz pe sbk carenat.

4.Eroi - toti copii visau sa fie ca Rossi - casca lui Rossi,Dainese,Yamaha R1 samd,si vanzarile reflectau asta.Acum?Quartararo cu dintii rari?Sa fim seriosi,nici un copil nu viseaza sa fie un ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...