Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

1 oră în urmă, Method a spus:

Acum?Quartararo cu dintii rari?Sa fim seriosi,nici un copil nu viseaza sa fie un ciudat.

 

 🤣🤣🤣 Aici esti puțin rau, dar plasticitatea imaginii cat si doza mare de adevar fac afirmatia sa merite 👍👍!

 

 

Motivul Nr. 1. (cadrul legislativ) cred ca are ponderea cea mai mare. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, Method a spus:

daca aero e corespunzatoare cu acea macheta in care trebuie sa intre carenajul motoretei...anii 60

Idem la f1 și alte discipline pt mai multe elemente (restrictorul de aer de exemplu acolo unde e impus). Pt că se poate face o "cușcă" din raze laser sau te miri ce, dar așa e simplu, relevant, funcționează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.12.2022 la 22:33, PzKpfW a spus:

Din câte observ este echipă privată, constructorul nu este implicat în mod direct. Suzuki nu cred că mai participă oficial în nicio competiție majoră. Iar GSX-R-ul a fost retras de pe piață.

SERT este echipa oficiala Suzuki. Yoshimura este sponsorul principal. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, acum văd că este și pe site-ul oficial. Interesant totuși cum concurează cu o motocicletă pe care nu o mai vând. Se zvonește că vor veni cu un nou GSX-R compatibil Euro5/6 și cu ceva elemente preluate de pe GSX-RR, gen arborele contra-rotativ. Dar deocamdată sunt doar zvonuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Corect, acum văd că este și pe site-ul oficial. Interesant totuși cum concurează cu o motocicletă pe care nu o mai vând. Se zvonește că vor veni cu un nou GSX-R compatibil Euro5/6 și cu ceva elemente preluate de pe GSX-RR, gen arborele contra-rotativ. Dar deocamdată sunt doar zvonuri.

 

nu o mai vand in europa

https://suzukicycles.com/sportbike/2023/gsx-r1000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Și nici în Japonia, care are norme de poluare similare cu Euro. Doar în SUA se mai vinde... încă. E clar că e model mort/muribund.

 

Si hayabusa a disparut cativa ani, dupa care a reaparut. Posibil sa fie cum zici, dar nu e asa clar.

Mai mult ca la autoturisme, la moto imaginea vitezei inca vinde, d-asta arata toate alea de 125 si 250 asa cum arata. Probabil si ei stiu foarte bine cati din cumparatori o sa se duca la yamaha sa-si ia un 125 care arata ca un r1 daca retrag gsxr1000.

 

Posibil sa revina in 2024 sau 2025 odata cu euro5+, atunci cand vor sti si ce inseamna euro6 si cand va aparea. Sau se baga direct pe electrice, dar nu am auzit sa se intereseze suzuki de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, prafrau said:

Si hayabusa a disparut cativa ani, dupa care a reaparut.

 

Dar reinventată. Nu mai este hyperbike-ul care bătea tot pe segmentul ei, ci un sport touring pentru nostalgici. Nu o spun peiorativ, este o realitate. Cu implicare aproape 0 în motorsport, s-ar putea ca viitorul GSX-R (dacă va exista) să fie ceva la fel de diluat față de rețeta originală.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 21 ore, PzKpfW a spus:

Cu implicare aproape 0 în motorsport, s-ar putea ca viitorul GSX-R (dacă va exista) să fie ceva la fel de diluat față de rețeta originală.

GSX-R nu a mai fost top-dog din 2006.Tot timpul a jucat catch-up,si asta s-a vazut la vanzari.Iar acum...cred ca vanzarile suzuki pe clasa 1000 sunt pur si simplu patetice.

 

Problema care e : Europa are de la 1.01.2020 normele Euro 5.Diferenta mare fata de euro 4 nu este la nivelul de noxe si monoxid ci la faptul ca deja se instituie o cantitate maxima de particule si mai ales obligativitatea instituirii normei pe toata viata estimata a motoretei (normele euro 4 erau obligatorii a fi monitorizate doar in primii 20 000km),lucru care implica un upgrade al sistemului de monitorizare a gazelor la OBD 2 plus variable valve timing pt a respecta noxele.

 

Se preconizeaza ca din 1.01.2025 ,cand va aparea euro 6, va fi necesara a 2a sonda lambda pt monitorizarea cat'ului exact cum au masinile,foarte posibil necesitatea unei supape egr si instalarea mult hulitului filtru de particule si/sau un sistem de injectie directa,mai ales ca pe motorete e f greu sa se instaleze un sistem de admisie fortata a aerului gen turbo care ar mai fi putut ajuta la norme.Foarte greu,foarte costisitor,atat egr'ul cat mai ales filtrul de particule si sistemul de injectie directa sunt sisteme complicate cu grad mare de fail ce implica fiecare costuri de mii de euro pt producator,costuri care se vor reflecta in pretul final si care vor face clasa sbk efectiv absolete.

 

Si asa sunt (aproape) cele mai scumpe motoare din oferta producatorilor la ora actuala,dar cand din 2025 constructorii vor cere cu (probabil) 3000-3500e mai mult pt acelasi model care va avea cu 15kg in plus dar cu 20cai in minus,cred ca va fi un dezastru pt toate motoarele sport si mai ales pt clasa sbk.

Deci daca nu va exista in urmatorii 3 ani o revigorare a interesului pt curse (gp+sbk) lucru ce va duce la revigorarea vanzarilor de motoare sport,de la 1.01.2025 aceasta clasa efectiv va disparea,majoritatea constructorilor,in urma calculelor vor declara aceste modele neviabile dpdv economic si vor inceta productia,axandu-se pe alte clase (naked,standard,touring etc) cu motoare mai detuned si componente mult mai ieftine.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ioio_viola a spus:

Uite cum a mai câștigat Honda 5 cai :grinbandit:

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.48b0170ee80e966f44f089f30398265d.png

 

 

Foarte rossi-esque verdele ala :)

Ceva mi spune ca vrea sa ia 10 :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fabio trece la HJC:

https://www.paddock-gp.com/wp-content/uploads/2023/01/06e5ead0e16147f7a306fa33056ca8e9.jpg

 

problemele de la Honda:

What’s the most critical part of cornering at the moment? Getting the bike turned, so the rider can point it out of the corner, lift it up and open the throttle?

You have four parts to each corner: straight braking, going into the corner, mid-corner and then corner exit. Straight braking is one thing but going into the corner is the most critical point. Many times our riders complain there’s no traction out of the corner, so no acceleration, but then we realise the problem is in corner entry.

Because if you enter and turn well you can lift up the bike and exit with grip?

Yes, you can lift up the bike, choose your line and go… Until last season our bike was missing rear grip, this wasn’t a secret. So the pure problem was the exit, so now we seem to have found a way to improve the corner exit, in pure traction, but to gain that traction we seem to have sacrificed going into the corner, with the front tyre.

How do you fix that?

It’s obvious we don’t clearly know the answer. Let’s say that until 2022 we seemed to understand better how to enter corners, so if we look at what we did in the past maybe we can find a solution.

Kalex have made a swingarm for the RC213V, so are they working with you on general chassis design?

No, just the swingarm.

Over the last two seasons we have seen Aprilia and Ducati develop ground-effect aerodynamics, which increase grip by sucking the tyres into the ground. It seems like the Japanese factories aren’t so keen to take this direction, but surely you have to if you want to win again?

Yes, we have to. You are right in saying that if you want to win in MotoGP nowadays we are forced to go this direction. The one clear reason why Honda is here is to make people happy all over the world, not only in racing, not only MotoGP riders, but everyone, by selling nice street bikes, so if we are forced to do something that’s impossible to be transferred to our street bikes then we aren’t very happy to do it.

KTM thinks the same but is now working with Red Bull Formula 1 aerodynamicists.

We have to do this, because, in a way, winning in MotoGP is one part of making Honda fans happy, so that’s why we are forced to do it. But especially from an engineering point of view it’s not a direct way to make people happy, because for us the direct way to make people happy is by making better street bikes, with technology.

So MotoGP and street bikes are diverging, like Formula 1 and street cars. The diffuser fairing that Marc started using at Phillip Island features smaller diffusers than Ducati’s, so how much difference do the diffusers make?

It’s just to control airflow, to make better grip and turning.

And do they improve performance?

Yes. Otherwise we wouldn’t use them – they give more grip and more turning.

Next year, MotoGP’s tyre-pressure rules will be enforced for the first time – will this be a big thing?

It’s something we need to be more careful about.

We know that some teams currently run the front tyre below the 1.9 bar limit and KTM’s MotoGP project leader Sebastian Risse told me that if you go much over 2.0 the rider crashes, so it sounds very tricky.

Yes, the window is so small…

 

aici mai multe:

https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/hondas-motogp-woes-no-feel-the-bike-doesnt-turn-no-grip-no-acceleration?v=f5b15f58caba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.01.2023 la 10:28, ioio_viola a spus:

Fabio trece la HJC:

...pe 750 000 de coco

La 04.01.2023 la 10:28, ioio_viola a spus:

problemele de la Honda:

What’s the most critical part of cornering at the moment? Getting the bike turned, so the rider can point it out of the corner, lift it up and open the throttle?

You have four parts to each corner: straight braking, going into the corner, mid-corner and then corner exit. Straight braking is one thing but going into the corner is the most critical point. Many times our riders complain there’s no traction out of the corner, so no acceleration, but then we realise the problem is in corner entry.

Because if you enter and turn well you can lift up the bike and exit with grip?

Yes, you can lift up the bike, choose your line and go… Until last season our bike was missing rear grip, this wasn’t a secret. So the pure problem was the exit, so now we seem to have found a way to improve the corner exit, in pure traction, but to gain that traction we seem to have sacrificed going into the corner, with the front tyre.

How do you fix that?

It’s obvious we don’t clearly know the answer. Let’s say that until 2022 we seemed to understand better how to enter corners, so if we look at what we did in the past maybe we can find a solution.

E clar dupa restructurarile pe care le-au facut mai ales la partea de sus faptul ca au cam ramas fara idei.

Asta in timp ce Ducati e deja atotputernica.

Va fi un an foarte delicat pt Honda,mai ales ca MM le-a dat de inteles ca nu are de gand sa ramana perpetuu pe o motoreta cu care nu poate lupta pt titlul mondial.Iar daca il pied pe Marquez,e o catastrofa.

Delicat an - make or brake.

In nici un caz nu cred ca se vor putea bate la titlu,insa daca vor face o moto cu care MM sa se poata bate la victorii de etapa,acesta va ramane la ei,daca nu,cred ca va pleca.Unde?Probabil la Ducati.

 

In alta ordine de idei,se pare ca JM suparat ca Ducati nu l-a ridicat la echipa de uzina,negociaza cu Yamaka.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, Method said:

Probabil la Ducati.

 

La echipa oficială nu are loc în următorii 2 ani (cel puțin), iar Ducati mai au piloți tineri promițători care așteaptă. Cum spunea Alzamora: Ducati nu mai are nevoie de Márquez.

 

35 minutes ago, Method said:

se pare ca JM suparat ca Ducati nu l-a ridicat la echipa de uzina,negociaza cu Yamaka.

 

Au început zvonurile astea direct după anunțarea lui Bastianini la echipa oficială. Era de așteptat, Martín este foarte talentat și vrea la o echipă de uzină. Dar în realitate nu prea văd multă substanță și de ce ar merge acolo acum. Și Quartararo ar fi plecat dacă ar fi avut unde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

E clar ...

Sau nu! Nu ți s-au adeverit toate profețiile. 😝

Acum 38 minute, PzKpfW a spus:

Și Quartararo ar fi plecat dacă ar fi avut unde.

La 🎣 ? 🤔

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JM face o greseala in opinia mea sa-si caute ghidon la Yamaha. Pramac e totusi o echipa puternica cu sustinere deosebita din partea uzinei.

din pacate anul trecut JM nu a aratat nimic deosebit, a mers ca un pilot de pluton fara stralucire, iar cand era in carti a dat-o de gard

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Cavaleru a spus:

JM face o greseala in opinia mea sa-si caute ghidon la Yamaha. Pramac e totusi o echipa puternica cu sustinere deosebita din partea uzinei.

din pacate anul trecut JM nu a aratat nimic deosebit, a mers ca un pilot de pluton fara stralucire, iar cand era in carti a dat-o de gard

Can't argue that.Degeaba spune el ca telemetria il arata ca fiind mult mai bun ca si Bestia,a fortat prea mult si a facut o gramda de greseli.

 

Insa nu pot spune ca e o greseala faptul ca isi cauta ghidon la Yamaha.

Factory e factory - e cam vis de adolescenti sa credem ca va putea vreodata ataca titlul de la Pramac (la felul cum a mers anul trecut oricum nu e in stare,dar el ideal spre asta nazuieste),si prin urmare cauta o echipa de uzina,normal.

Iar Yamaka....nu e de aruncat.E o echipa care a castigat multe titluri,si a aratat ca poate reveni.

You never know.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uzina neuzina, el tre sa fie constant in primul rand iar anul trecut n-a fost deloc, doar racheta si in papuris apoi..

 

telul lui ar trebui sa fie locul 2-4 daca vrea sa demonstreze ceva si calare pe ducati. si in plus ar trebui sa iasa la general in fata Bestiei daca vrea cu adevarat sa demonstreze ca Ducati a ales gresit. Dar asa, la primul hop te tragi pe poponeata si cauti alt ghidon..

 

revenim la discutia cu ducati vs yamaha ..

 

Ducati a luat victorii in mainile mai multor piloti, ce inseamna asta: ca e mai facil de pilotat, ca e mai performata sau overall e un pachet mai consistent fara sa necesite un Stoner la ghidon ca sa ia victorii. Yamaha doar in mainile lui Q si-a aratat talentu si JM sa ma ierte dar e departe de talentul baiatului cu nr 20.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Cavaleru a spus:

uzina neuzina, el tre sa fie constant in primul rand iar anul trecut n-a fost deloc, doar racheta si in papuris apoi..

 

telul lui ar trebui sa fie locul 2-4 daca vrea sa demonstreze ceva si calare pe ducati. si in plus ar trebui sa iasa la general in fata Bestiei daca vrea cu adevarat sa demonstreze ca Ducati a ales gresit.

:agree:

Acum 14 ore, Cavaleru a spus:

Dar asa, la primul hop te tragi pe poponeata si cauti alt ghidon..

Meh...parerea mea e ca pilotul trebuie sa isi vada in primul rand de el si cariera lui si sa caute cel mai bun material de concurs pe care il poate avea.

Daca reuseste sa ajunga la Yamaka factory,e preferabil decat sa ramana la Pramac.

Acum 14 ore, Cavaleru a spus:

Ducati a luat victorii in mainile mai multor piloti, ce inseamna asta: ca e mai facil de pilotat, ca e mai performata sau overall e un pachet mai consistent fara sa necesite un Stoner la ghidon ca sa ia victorii. Yamaha doar in mainile lui Q si-a aratat talentu si JM sa ma ierte dar e departe de talentul baiatului cu nr 20.

Pai Q - sa ma ierte tifosii dar e primul pilot dupa Lorenzo ajuns la Yamaha care a avut potential de campion mondial.

Rossi era pe final de cariera iar Vinales nici nu il calific.

 

Iar acest titlu Ducati a fost obtinut cu ff mare noroc.Nu zic ca Ducati nu a meritat titlul,sau mai ales,dupa cum bine zici,ca nu a fost un pachet overall mai bun decat Yamaha.

Dar Yamaha are si cred ca intotdeauna va avea potential.

 

Ok - la anul Ducati va fi the bike to beat.Mai ales cu Bestia.

Dar Yamaha cu niste mici ajustari si niste putere in plus s-ar putea sa fie din nou o forta.Ii trebuie foarte putin.

 

The black horse va fi aprilia lui Oliveira as zice eu....de acolo s-ar putea sa iasa o surpriza placuta.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...