Sari la conținut

Accident moto Bucuresti 13.11


foxxbiker
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce priceputi avem aici domle. 2 din ei stiu sigur cum au muscat-o mai urat ca pretenul nostru. Adi cel putin a rupt vreo 3 mobre in 3 santuri diferite. Mari maestri. Sa te tot iei dupa ce te invata.

 

OP: N-ai facut nimic gresit. Ce puteai face mai bine: paranoia mai mare. In timp scade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce priceputi avem aici domle. 2 din ei stiu sigur cum au muscat-o mai urat ca pretenul nostru. Adi cel putin a rupt vreo 3 mobre in 3 santuri diferite. Mari maestri. Sa te tot iei dupa ce te invata.

 

OP: N-ai facut nimic gresit. Ce puteai face mai bine: paranoia mai mare. In timp scade.

 

Daca nu facea nimic gresit nu cred ca ajungea pe jos, dar ma rog... poate ar fi trebuit sa i se para suspect ca masina a iesit direct pe banda 2, mai ales ca fix acolo e rondul intrerupt si permite intoarcerea. Si cand ceva ti se pare suspect primul instinct ar trebui sa fie sa reduci viteza pana te lamuresti de intentiile celuilalt, el a crezut ca soferul ramane pe banda 2, nu era sigur de asta :)

 

Fara suparare OP, dar daca in 3 ani ai ajuns la nivelul asta de anticipare al traficului...not ok. Bine ca nu a fost mai rau, ca din greseli se invata!

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Ce priceputi avem aici domle. 2 din ei stiu sigur cum au muscat-o mai urat ca pretenul nostru. Adi cel putin a rupt vreo 3 mobre in 3 santuri diferite. Mari maestri. Sa te tot iei dupa ce te invata.

 

OP: N-ai facut nimic gresit. Ce puteai face mai bine: paranoia mai mare. In timp scade.

 

vezi,asa e cand esti chior in viata si deschizi gura fara macar sa citesti. Este prea mult efortul intelectual sa citesti ce scrisesem de fapt.

 

Eu cred ca am fost printe putini care nu i-am facut nici un fel de morala la om. Nu-ti inteleg deloc replica ta cu priceputii si-asa mai departe...

 

 

Topicul asta imi confirma a N-a oara ca aici esti vazut ca un prost pt faptul ca recunosti ca ai gresit , mai mult decat pt greseala in sine.

 

Eu am fost prost si am relatat accidentele mele,pentru ca acum niste agarici,pe care nici nu-i cunosc sau care nu m-au vazut macar in viata asta, sa ma albeasca mereu,la orice replica de-a mea, cu aceeasi placa "ai rupt 3 motoare".

 

Da frate, am rupt 3 motoare,si sper sa rup si 20,atata timp cat traiesc si nu patesc nimic.

 

Deci nu uitati,care mai aveti tentative sa relatati vreo greseala/prostie/accident/patanie de-a voastra, nu fiti prosti sa o faceti pe forumul asta.

 

Este suprapopulat de destepti si experti care s-au nascut cu casca Arai in cap si cu ambele talpi la semafor pe asfalt,calare pe motocicleta.

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai man ca daca imi aduc aminte si tu ai luat-o din cauza unor santuri in asfalt... cum eu am luat-o pe barba mea din cauza nisipului de la intrare intr-o benzinarie... cum si tu si eu am trait sa povestim (si chiar si Adrian) are sanse si baiatul nostru daca e mai atent :)

PAi tocmai, eu n-am luat-o pe greseala mea. Am facut stanga la 90 de grade si imediat m-am trezit inclinat si cu groapa de 11 cm adancime infata. N-am vazut-o decat dupa ce m-am ridicat de pe jos.

Sunt multe chestii care te pot surprinde cu adevarat. Dar nu o masina pe care o vezi cu 100 m inainte si intri direct in ea.

 

In plus eu doar l-am sfatuit de bine. De bine pentru pielea lui. Imi pare rau cand vad accidente d-astea prostesti. Ma gandesc "Ba, n-a avut omu' vreun prieten care sa-i spuna ca e netalentat si ca e periculos ce face?! "

» Post actualizat in 15 Nov 2014 08:02

Si mai e ceva: as vrea sa stiu ce-a facut cu capu' cand pare ca se uita in lateral. Sa nu-mi spuneti ca se uita in oglinda. Sunt doua miscari distincte, dintre care una o scuturare, asa...

» Post actualizat in 15 Nov 2014 08:04

Nu, revin, scuze, nu vreau sa stiu nimic, cu cat ma uit la filomare de mai multe ori cu atat sunt mai convins ca niste sinapse cerebrale au fost prost aranjate p-acolo sau sunt incurcate niste scheme logice, un scurt-circuit, ceva. Nu mai vreau sa stiu nimic.

Over and out!

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul a zis ca are 3 sezoane pe Hornet, n-a zis nimic de kilometrii efectuati in toata aceasta perioada. E acelasi cliseu ca si in cazul celorlalte categorii. Toti adreseaza aceeasi intrebare, gresita din punctul meu de vedere: "De cat timp ai B-ul?" Poate il am de 10 ani, dar n-am mai condus de cand am facut cursurile in cadrul scolii. Cum e?

 

Ori poate il am de 3 ani, dar am 75.000 de km.

 

Din filmul prezentat rezulta, fara doar si poate, ca experienta lui tinde spre zero. Atat cea de conducere preventiva cat si cea de stapanire a unei mobre, se putea frana pana la o oprire completa fara probleme. Nu-i bai, toate cele de mai sus se invata. Si chiar daca unii colegi de mai sus au fost mai duri in exprimare, au totusi o oarecare dreptate. Ce te faci cand iese unul mai hotarat? Aici puteai evita extrem de lejer daca aveai o conduita preventiva de conducere, daca nu te panicai si franai de urgenta cu ambele frane pana la o oprire completa si, nu in ultimul rand, daca aveai ceva mai multa experienta de trafic. Este clar ca cele 3 sezoane nu te-au invatat prea mult.

 

Sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceasu rau pisica 13, tot nu inteleg cum ai reusit sa intrii in ala cand aveai 3 benzi libere sa faci ce vrei tu....fieru se repara, tu sa fi sanatos!

ps: mai exerseaza franarea ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va ca.ca. ti pe voi de pomana...

Omu' chiar n-a avut plecare de cocalar vitezist...d-abia isi taraie basinile hornetul (nu e jignire, noi astia cu vitezane, cu care o ardem cocalar cunoastem situatia)...sa fim seriosi un pic, greseala lui e ca s-a incapatanat sa iasa cu mobra pe vremea asta superba , cand aderenta este apropiata de 0 si frigul transforma motociclitul intr-o chestie periculoasa si complet nedistractiva.

Inca o 'greseala' e ca se asigura de 2 ori, am pus ghilimele pentru ca v-am vazut cum mergeti , marea voastra majoritate nu se asigura nici pentru masini d-apoi pentru vreun posesor de vitezana mai rasarita (cu toate ca ala s-ar putea sa stie sa va evite) , asa ca nu aveti voie sa ii spuneti ca merge prost. Greseala reala este ca nu a franat la adevaratul potential al mobrei , s-a panicat usor cand a auzit spatele ca scartaie cu toate ca fata mai avea aderenta destula pentru oprire ,in cazul in care ai gume 2012 si pe la 50% uzura .

 

DA , acest post contine generalizari deoarece aveti impresia ca voi sunteti miezul din dodoasca, voi sunteti motociclistii aia smecheri care fac totul ca la carte si sunt practic invincibili pentru ca ei merg cu viteza legala in oras. Nimic mai gresit...vad zilnic motociclisti inapti, care ar putea sa se apuce de sporturi mai usoare , care nu implica outze, pentru ca stilul de sofat este deja de pixda.

 

Nimic mai gresit, invatati sa fiti solidari asa cum se intampla pe vremuri, cine a trait viata pe motocicleta in anii 200x stie foarte bine care era stilul pe atunci, fara tot felul de pizdari calare, care dau ei lectii...ai dreacu' de invatati ce sunteti voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU ...nu cu metroul...poate cade pe sine..mai bine pe jos....NU ...nu pe jos...mai bine in casa ca daca ala care a taiat 3 benzi se urca si pe trotuar...

A cazut omul oleaca si in loc de un pahar cu apa serviti doar suturi in bilute.

Vad ca toate tastaturile sunt Repsol.....

 

 

vezi,asa e cand esti chior in viata si deschizi gura fara macar sa citesti. Este prea mult efortul intelectual sa citesti ce scrisesem de fapt.

 

Eu cred ca am fost printe putini care nu i-am facut nici un fel de morala la om. Nu-ti inteleg deloc replica ta cu priceputii si-asa mai departe...

 

 

Topicul asta imi confirma a N-a oara ca aici esti vazut ca un prost pt faptul ca recunosti ca ai gresit , mai mult decat pt greseala in sine.

 

Eu am fost prost si am relatat accidentele mele,pentru ca acum niste agarici,pe care nici nu-i cunosc sau care nu m-au vazut macar in viata asta, sa ma albeasca mereu,la orice replica de-a mea, cu aceeasi placa "ai rupt 3 motoare".

 

Da frate, am rupt 3 motoare,si sper sa rup si 20,atata timp cat traiesc si nu patesc nimic.

 

Deci nu uitati,care mai aveti tentative sa relatati vreo greseala/prostie/accident/patanie de-a voastra, nu fiti prosti sa o faceti pe forumul asta.

 

Este suprapopulat de destepti si experti care s-au nascut cu casca Arai in cap si cu ambele talpi la semafor pe asfalt,calare pe motocicleta.

 

 

Omul a zis ca are 3 sezoane pe Hornet, n-a zis nimic de kilometrii efectuati in toata aceasta perioada. E acelasi cliseu ca si in cazul celorlalte categorii. Toti adreseaza aceeasi intrebare, gresita din punctul meu de vedere: "De cat timp ai B-ul?" Poate il am de 10 ani, dar n-am mai condus de cand am facut cursurile in cadrul scolii. Cum e?

 

Ori poate il am de 3 ani, dar am 75.000 de km.

 

Din filmul prezentat rezulta, fara doar si poate, ca experienta lui tinde spre zero. Atat cea de conducere preventiva cat si cea de stapanire a unei mobre, se putea frana pana la o oprire completa fara probleme. Nu-i bai, toate cele de mai sus se invata. Si chiar daca unii colegi de mai sus au fost mai duri in exprimare, au totusi o oarecare dreptate. Ce te faci cand iese unul mai hotarat? Aici puteai evita extrem de lejer daca aveai o conduita preventiva de conducere, daca nu te panicai si franai de urgenta cu ambele frane pana la o oprire completa si, nu in ultimul rand, daca aveai ceva mai multa experienta de trafic. Este clar ca cele 3 sezoane nu te-au invatat prea mult.

 

Sanatate.

 

 

Exact motivul pentru care nu am dorit sa postez nimic aici, video-ul fiind urcat pentru Trafictube. Probabil nu trebuia nici sa raspund la toate intrebarile si sa ofer o descriere detaliata a celor intamplate si o recunoastere sincera a greselilor. Nimeni nu pare sa se fi obosit sa citeasca. Pentru cei care continuati sa va aberati/dati cu presupusul dupa pagina 3, va sugerez sa cititi primul post din acea pagina. Daca nu doriti asta, sunteti liberi sa transformati acest thread intr-o rampa pentru frustrarile voastre :).

 

Din punctul meu de vedere, presupusa comunitate moto (doar online ce-i drept) isi arata in continuare valoarea sau lipsa oricarei urme de valoare. Culmea penibilitatii, vine cineva cu o greseala, cu o relatare concreta si filmata, recunoaste ca a gresit si ca inca e incepator si majoritatea aberati fara nici o jena. Este foarte educativa sectiunea de "Accidente" dar cu o singura lectie si anume sa nu indraznesti sa recunosti sau sa arati cumva ca ai gresit si esti om. Partea care mi se pare mie cea mai trista e ca in 4 pagini de (cuvant urat) nu cred ca s-a oprit o persoana sa intrebe "Auzi da tu ai patit ceva, te-ai lovit naspa?". Din fericire, motociclismul nu se face pe forum iar din experienta mea cel putin situatia e mult mai buna pe strada unde majoritatea se saluta si se ajuta la nevoie.

 

Este ultima data cand mai raspund "amicilor motociclisti saritori" care nu doresc un dialog, poate cel mult un monolog. Cu hornetul am facut doar 15,000km circuland in Bucuresti.

» Post actualizat in 15 Nov 2014 10:28

Va ca.ca. ti pe voi de pomana...

Omu' chiar n-a avut plecare de cocalar vitezist...d-abia isi taraie basinile hornetul (nu e jignire, noi astia cu vitezane, cu care o ardem cocalar cunoastem situatia)...sa fim seriosi un pic, greseala lui e ca s-a incapatanat sa iasa cu mobra pe vremea asta superba , cand aderenta este apropiata de 0 si frigul transforma motociclitul intr-o chestie periculoasa si complet nedistractiva.

Inca o 'greseala' e ca se asigura de 2 ori, am pus ghilimele pentru ca v-am vazut cum mergeti , marea voastra majoritate nu se asigura nici pentru masini d-apoi pentru vreun posesor de vitezana mai rasarita (cu toate ca ala s-ar putea sa stie sa va evite) , asa ca nu aveti voie sa ii spuneti ca merge prost. Greseala reala este ca nu a franat la adevaratul potential al mobrei , s-a panicat usor cand a auzit spatele ca scartaie cu toate ca fata mai avea aderenta destula pentru oprire ,in cazul in care ai gume 2012 si pe la 50% uzura .

 

DA , acest post contine generalizari deoarece aveti impresia ca voi sunteti miezul din dodoasca, voi sunteti motociclistii aia smecheri care fac totul ca la carte si sunt practic invincibili pentru ca ei merg cu viteza legala in oras. Nimic mai gresit...vad zilnic motociclisti inapti, care ar putea sa se apuce de sporturi mai usoare , care nu implica outze, pentru ca stilul de sofat este deja de pixda.

 

Nimic mai gresit, invatati sa fiti solidari asa cum se intampla pe vremuri, cine a trait viata pe motocicleta in anii 200x stie foarte bine care era stilul pe atunci, fara tot felul de pizdari calare, care dau ei lectii...ai dreacu' de invatati ce sunteti voi.

 

2 precizari relevante pe care nu aveai de unde sa le stii: accidentul este de pe la inceputul lui octombrie iar anvelopele sunt noi cumparate anul acesta. Faptul ca ma asigur de 2 ori este mai mult un atu, nu odata am patit sa fie o masina ninja in dreptul meu. In ziua respectiva probabil pentru ca eram prea increzut m-am si asigurat mai lent decat trebuia.

 

La partea cu franarea sub potential sunt de acord ca se putea mult mai bine. Singurul motiv pentru care am pierdut aderenta in primul rand e pentru ca am trecut peste o mica denivelare vizibila in video cand sunt pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut foarte tare chestia cu "tastatura model Repsol". Nu toti suntem facuti sa fim "piloti" dar toti putem fi conducatori auto. In materie de "doua roti" treaba este un pic mai complicata pentru ca este pielea/oasele noastre la mijloc. Trebuie sa realizezi singur daca poti sa continui, nu trebuie sa-ti spuna cineva "lasa-te". Asta in ultima instanta. Altfel, fiecare merge cat stie si cat poate, ca este vorba de auto sau moto. Sunt doua chestii importante de stiut, limita ta si a agregatului de sub tine. Nu le ai delimitate ... intervine norocul. Discernamantul fiecaruia este foarte important. Nu toti suntem facuti sa facem performanta dar toti putem merge pe sosele. Unii pot conduce de 20 de ani ... tot prost si daca a avut noroc si n-a avut nici un incident major, "mama ce tare sunt". Este foarte delicata problema, cu foarte mule variabile.

Asfalt curat si fara incidente !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut foarte tare chestia cu "tastatura model Repsol". Nu toti suntem facuti sa fim "piloti" dar toti putem fi conducatori auto. In materie de "doua roti" treaba este un pic mai complicata pentru ca este pielea/oasele noastre la mijloc. Trebuie sa realizezi singur daca poti sa continui, nu trebuie sa-ti spuna cineva "lasa-te". Asta in ultima instanta. Altfel, fiecare merge cat stie si cat poate, ca este vorba de auto sau moto. Sunt doua chestii importante de stiut, limita ta si a agregatului de sub tine. Nu le ai delimitate ... intervine norocul. Discernamantul fiecaruia este foarte important. Nu toti suntem facuti sa facem performanta dar toti putem merge pe sosele. Unii pot conduce de 20 de ani ... tot prost si daca a avut noroc si n-a avut nici un incident major, "mama ce tare sunt". Este foarte delicata problema, cu foarte mule variabile.

Asfalt curat si fara incidente !

 

PoliBuc....jos palaria! foarte frumos spus!

Asfalt curat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene Ikinz, stimate coleg de breasla, nu te-am intrebat de sanatate pentru ca este clar ca n-ai patit mare lucru, altfel nu incepeai sa iti bagi si sa iti scoti.

 

Prietene Ikinz, stimate coleg de breasla, stii tu oare cine are prioritate in a fi ajutat in caz de accident, atunci cand apare ambulanta? Iti spun eu, nu e ala care tipa ca din gura de sarpe ca il doare cutare si cutare, nu, e ala care tace, care nu zice nimic. Tu nici nu cazusei bine ca ai si inceput cu injuriile, la adresa ta probabil, la cat de prost ai putut sa gestionezi situatia. De asta nu te-am intrebat de sanatate, presupun ca si ceilalti tot din acest considerent, nu ca n-am fi noi oameni.

 

Prietene Ikinz, stimate coleg de breasla, 15.000 de km in Bucuresti? Si cazi la faza de mai sus? Da-mi voie sa nu te cred pe cuvant ca ai kilometrii aia. Vorbele spun una, faptele, eii bine, faptele spun o cu totul alta poveste.

 

Nu arunca cuvinte mari, ca aia, ca ailalta, daca eram prin preajma si te vedeam ca te-ai urcat pe ala si ai cazut, iti saream in ajutor in secunda doi. Dar cum filmuletul a fost prezentat, tu ai aparut cu "detaliile despre eveniment", hai sa fim corecti. Unde in cele de mai sus ti-ai asumat tu vina pentru cele produse? L-ai vazut de la mai mult de 100 de metri dar te-ai dus fix in el, ca, vezi domne, erai ferm convins ca o ia spre Unirii. 15.000 de km? Poate in vise prietene, ti-a scapat un zero in plus.

 

Nu o sa iti zic sa te lasi de motociclism, dar ia in considerare si faptul ca ai gresit foarte mult la faza de mai sus, puteai sa eviti extrem de lejer, dar n-ai facut-o, pentru ca experienta ta de 15.000 de km in Bucuresti ti-a zis sa procedezi asa cum ai facut-o. In locul tau nu apaream pe aici, mai ales cand arunci cifre din astea cand tu habar nu ai sa franezi si sa anticipezi o intentie cat se poate de clara a celui de la volan. Prostia se plateste prietene Ikinz, stimate coleg de breasla, se plateste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea generala e ca accidentul se putea evita cu usurinta. Chiar si cel implicat a recunoscut.

Pe tema asta nu mai e prea mult de comentat.

 

E de apreciat faptul ca a incarcat filmuletul pe net ca sa avem noi ce comenta acum. Din greseli se invata. Eu sunt foarte fericit cand pot sa invat din greselile altora si nu pe propria mea piele.

 

Cand m-am apucat de motociclit am citit o gramada de topicuri de pe forumul de accidente. Am mai filtrat bullshit-urile si inerentele injuraturi intre useri, dar per ansamblu mi-a folosit foarte mult ca am putut sa prind ceva experienta teoretica. Multe situatii le-am discutat cu instructorul moto (Mihai Stefan). Ii sunt foarte recunoscator pentru toate sfaturile bune pe care mi le-a dat.

Morala - cei care inca sunt in scoala sa lase rusinea la o parte si sa-si bombardeze instructorii cu intrebari legate de mersul in trafic. Cei care nu mai sunt la scoala, dar inca nu se simt stapani pe situatie ar fi bine sa se intoarca, sa-l caute pe instructor si sa-l roage sa-i invete mai mult decat sa faca opturi si jaloane.

 

 

 

Principiul meu numarul 1 este urmatorul - cand mi-am pus casca moto pe cap nu ma mai gandesc la absolut nimic decat la motocicleta si la mersul pe motocicleta. Nu ma concentrez la nimic altceva decat la trafic.

Tocmai pentru ca o singura clipa de neatentie poate fi fatala. Principiul asta are si un efect secundar benefic - pe mine mersul cu motocicleta ma relaxeaza foarte mult, tocmai ca ma face sa uit de toate problemele cotidiene.

 

Le-as recomanda incepatorilor sa uite ca motocicleta are frana de picior. Principala frana la orice motocicleta este frana de mana. Trebuie intai sa inveti sa stapanesti frana de mana - strangere progresiva a levierului si gasirea punctului de maxima presiune inainte ca roata sa se blocheze (nah, eu n-am ABS la motocicleta mea, dar am invatat sa o simt si fara)

 

Eu m-am obisnuit sa tin 2 degete in permanenta pe levierul de frana. Chestia asta ajuta foarte mult - micsoreaza timpul de reactie cu aproape jumatate de secunda.

 

Frana de picior e buna pentru a incetini, pentru ajustarea vitezei pe viraje, dar nu e buna pentru franarea de urgenta. Trebuie sa aveti in reflex ca prima data sa apasati frana fata daca e vorba de urgenta si daca va pricepeti sa folositi si frana spate cu atat mai bine, iar daca nu concentrati-va doar pe frana de mana si uitati complet de frana de picior. Garantez ca frana fata singura aplicata corect este mult mai eficienta decat ambele frane la un loc aplicate prost.

 

Cea mai eficienta frana pe care o are motocicleta e aia din capul pilotului. Cel mai bine e sa nu ajungeti in situatia de a frana de urgenta. In 99,99% din cazuri se pot anticipa si evita pericolele cu conditia sa invatati cum sa anticipati traficul si sa fiti atenti numai si numai la trafic.

In cazul de fata accidentul se putea evita extrem de usor prin ocolirea idiotului prin partea dreapta. Nici nu era nevoie de frana.

 

In sezonul rece eficienta franelor scade foarte mult. Odata din cauza ca aderenta dintre cauciuc si asfaltul rece este mult mai mica si a doua oara pentru ca si uleiul din amortizoare devine mai vascos si se schimba dinamica franarii.

Mie mi se pare si asa o vitejie sa mergi iarna pe motocicleta asa ca nu e nevoie de nicio alta vitejie in plus. Ar trebui circulat cu o viteza cu cel putin 30% mai mica decat viteza cu care sunteti obisnuiti vara.- de exemplu daca vara mergeti cu 60km/h, iarna lasati-o la 40-45km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa precizez ca acest clip nu imi apartine , l-am postat doar cu scop informativ - educativ .Eu m-as fi "infipt "in frane mult mai devreme si probabil i-as fi transmis niste " urari de bine " soferului . Sanatate riderului accidentat !

:crack: :10: :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut 7 secunde si 125 de metri la dispozitie, 3 benzi libere, vreme buna. A intors capul in stanga cu 3 secunde / 60 metri, inainte de impact, cand masina intra pe banda 2.

 

Cu 15.000 km facuti in oras aglomerat... ori nu era atent, ori reflexele nu sunt formate corespunzator...

Bine ca nu a patit ceva grav si nu i-au ramas boasele pe rezervor, tenisii sunt neatinsi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut foarte tare chestia cu "tastatura model Repsol". Nu toti suntem facuti sa fim "piloti" dar toti putem fi conducatori auto. In materie de "doua roti" treaba este un pic mai complicata pentru ca este pielea/oasele noastre la mijloc. Trebuie sa realizezi singur daca poti sa continui, nu trebuie sa-ti spuna cineva "lasa-te". Asta in ultima instanta. Altfel, fiecare merge cat stie si cat poate, ca este vorba de auto sau moto. Sunt doua chestii importante de stiut, limita ta si a agregatului de sub tine. Nu le ai delimitate ... intervine norocul. Discernamantul fiecaruia este foarte important. Nu toti suntem facuti sa facem performanta dar toti putem merge pe sosele. Unii pot conduce de 20 de ani ... tot prost si daca a avut noroc si n-a avut nici un incident major, "mama ce tare sunt". Este foarte delicata problema, cu foarte mule variabile.

Asfalt curat si fara incidente !

 

Mersi pentru urare, ai scris frumos!

 

Parerea generala e ca accidentul se putea evita cu usurinta. Chiar si cel implicat a recunoscut.

Pe tema asta nu mai e prea mult de comentat.

 

E de apreciat faptul ca a incarcat filmuletul pe net ca sa avem noi ce comenta acum. Din greseli se invata. Eu sunt foarte fericit cand pot sa invat din greselile altora si nu pe propria mea piele.

 

Cand m-am apucat de motociclit am citit o gramada de topicuri de pe forumul de accidente. Am mai filtrat bullshit-urile si inerentele injuraturi intre useri, dar per ansamblu mi-a folosit foarte mult ca am putut sa prind ceva experienta teoretica. Multe situatii le-am discutat cu instructorul moto (Mihai Stefan). Ii sunt foarte recunoscator pentru toate sfaturile bune pe care mi le-a dat.

Morala - cei care inca sunt in scoala sa lase rusinea la o parte si sa-si bombardeze instructorii cu intrebari legate de mersul in trafic. Cei care nu mai sunt la scoala, dar inca nu se simt stapani pe situatie ar fi bine sa se intoarca, sa-l caute pe instructor si sa-l roage sa-i invete mai mult decat sa faca opturi si jaloane.

 

 

 

Principiul meu numarul 1 este urmatorul - cand mi-am pus casca moto pe cap nu ma mai gandesc la absolut nimic decat la motocicleta si la mersul pe motocicleta. Nu ma concentrez la nimic altceva decat la trafic.

Tocmai pentru ca o singura clipa de neatentie poate fi fatala. Principiul asta are si un efect secundar benefic - pe mine mersul cu motocicleta ma relaxeaza foarte mult, tocmai ca ma face sa uit de toate problemele cotidiene.

 

Le-as recomanda incepatorilor sa uite ca motocicleta are frana de picior. Principala frana la orice motocicleta este frana de mana. Trebuie intai sa inveti sa stapanesti frana de mana - strangere progresiva a levierului si gasirea punctului de maxima presiune inainte ca roata sa se blocheze (nah, eu n-am ABS la motocicleta mea, dar am invatat sa o simt si fara)

 

Eu m-am obisnuit sa tin 2 degete in permanenta pe levierul de frana. Chestia asta ajuta foarte mult - micsoreaza timpul de reactie cu aproape jumatate de secunda.

 

Frana de picior e buna pentru a incetini, pentru ajustarea vitezei pe viraje, dar nu e buna pentru franarea de urgenta. Trebuie sa aveti in reflex ca prima data sa apasati frana fata daca e vorba de urgenta si daca va pricepeti sa folositi si frana spate cu atat mai bine, iar daca nu concentrati-va doar pe frana de mana si uitati complet de frana de picior. Garantez ca frana fata singura aplicata corect este mult mai eficienta decat ambele frane la un loc aplicate prost.

 

Cea mai eficienta frana pe care o are motocicleta e aia din capul pilotului. Cel mai bine e sa nu ajungeti in situatia de a frana de urgenta. In 99,99% din cazuri se pot anticipa si evita pericolele cu conditia sa invatati cum sa anticipati traficul si sa fiti atenti numai si numai la trafic.

In cazul de fata accidentul se putea evita extrem de usor prin ocolirea idiotului prin partea dreapta. Nici nu era nevoie de frana.

 

In sezonul rece eficienta franelor scade foarte mult. Odata din cauza ca aderenta dintre cauciuc si asfaltul rece este mult mai mica si a doua oara pentru ca si uleiul din amortizoare devine mai vascos si se schimba dinamica franarii.

Mie mi se pare si asa o vitejie sa mergi iarna pe motocicleta asa ca nu e nevoie de nicio alta vitejie in plus. Ar trebui circulat cu o viteza cu cel putin 30% mai mica decat viteza cu care sunteti obisnuiti vara.- de exemplu daca vara mergeti cu 60km/h, iarna lasati-o la 40-45km/h.

 

Mersi, sfaturi pertinente! La partea cu utilitatea franei de spate e cel putin discutabil, tot pe forum a fost o discutie cu un studiu care arata ca cel mai eficient franezi cu ambele. De obicei, daca imi permite timpul, trag ambele frane si cobor intr-o treapta inferioara.

 

Este intr-adevar foarte util sa stai in permanenta cel putin cu 1-2 degete pe frana/ambreiaj. Mi-a trebuit jumate de sezon sa imi obisnuiesc muschii obositi de la degete sa pot trage de manete rapid.

» Post actualizat in 16 Nov 2014 06:53

:crack: :10: :hug:

 

Cand a vazut cat hate s-a adunat pe thread repede a intors-o ca "Stai asa ca nu e al meu video-ul, eu sunt prea bun pentru a cadea in capcane de genul". Era frumos daca totusi mentiona sursa trafictube.ro si nu era nevoie sa explic de 2 ori ce s-a intamplat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai noroc o data, de 2 ori, de 101 ori, la un moment dat ai si ghinion, unii au ghinion din prima. Pe strada nu ai cum sa inveti sa eviti, sa frinezi, decit dupa ce ti-o iei (si scapi cit de cit intreg). Degeaba iti spun toti sa exersezi situatiile de urgenta, intra pe o ureche si iese pe alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La partea cu utilitatea franei de spate e cel putin discutabil, tot pe forum a fost o discutie cu un studiu care arata ca cel mai eficient franezi cu ambele. De obicei, daca imi permite timpul, trag ambele frane si cobor intr-o treapta inferioara.

 

Se poate discuta, bineinteles, dar inainte de asta ar fi bine sa fii mai atent si pe strada si la ce spun cei cu care vrei sa discuti.

 

Eu am spus asa:

Cu atat mai bine pentru eficienta franarii daca se foloseste si frana spate, dar asta cu conditia sa stii sa le folosesti pe amandoua in mod corect.

Daca nu te descurci, cum e cazul cu majoritatea motociclistilor, mai bine te concentrezi numai pe frana fata si incerci sa o controlezi in mod corect pentru ca aia conteaza cel mai mult.

Decat sa franezi prost si cu fata si cu spatele e mult mai eficient sa franezi bine doar cu fata.

 

Ca sa ma dau pe mine de exemplu:

In liceu jucam destul de des ping-pong si ajunsesem sa joc binisor (nah, la nivel de joc de societate nu de sport profesionist). Eu ramasesem in cap cu idee ca stiu ping-pong.... dupa vre-o 10 ani in care n-am mai pus paleta in mana am avut surpriza sa constat ca abia mai reuseam sa nimeresc mingea. Bineinteles, dupa un pic de antrenament mi-am mai revenit, dar oricum nu la fel ca in perioada in care jucam zi de zi,

 

Morala - memoria motrica trebuie antrenata, altfel traim cu impresia ca suntem mult mai capabili decat suntem in realitate.

 

Exact despre acest lucru a atras atentia si Jagi.

 

La modul sincer, cati dintre motociclistii care au senzatia ca stiu cum sa franeze stiu de fapt cum sa franeze? Ca ti-a iesit o data sau de zece ori nu inseamna nimic. Reflexul asta ar trebui antrenat periodic. Si aproape nimeni nu o face atat de des pe cat ar trebui. Daca mergi cu motocicleta in fiecare zi si franezi ori de cate ori vezi rosu la semafor asta nu se pune ca exercitiu pentru franarea de urgenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate discuta, bineinteles, dar inainte de asta ar fi bine sa fii mai atent si pe strada si la ce spun cei cu care vrei sa discuti.

 

 

Corect, scuze cumva mi-a scapat partea "daca va pricepeti sa folositi si frana spate cu atat mai bine".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe forum a fost o discutie cu un studiu care arata ca cel mai eficient franezi cu ambele. De obicei, daca imi permite timpul, trag ambele frane si cobor intr-o treapta inferioara.

 

 

Cand a vazut cat hate s-a adunat pe thread repede a intors-o ca "Stai asa ca nu e al meu video-ul, eu sunt prea bun pentru a cadea in capcane de genul". Era frumos daca totusi mentiona sursa trafictube.ro si nu era nevoie sa explic de 2 ori ce s-a intamplat.

"Studiile" de pe forum sunt egale cu zero. Aici orice om, cu sau fara experienta isi poate da cu parerea. Tu trebuie sa inveti din alte surse, cum ar fi o scoala de pilotaj. Daca doresti detalii iti stau la dispozitie pe PM.

Dupa modul in care vorbesti de frane, retrogradari si mai ales "daca iti permite timpul", deduc ca nu prea ai experienta. Dar nu trebuie sa ascunzi acest lucru si nici sa te rusinezi, pentru ca e absolut normal, cu timpul ai sa inveti tot ce este de invatat.

Nu e neaparat vorba de hate si hateri dar unii oameni chiar isi rup din timpul lor pentru a-ti explica unde si cum ai gresit. Nu-i judeca gresit, unii chiar vor sa ajute.

Ma bucur ca nu ai patit nimic :peace:

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Studiile" de pe forum sunt egale cu zero. Aici orice om, cu sau fara experienta isi poate da cu parerea. Tu trebuie sa inveti din alte surse, cum ar fi o scoala de pilotaj. Daca doresti detalii iti stau la dispozitie pe PM.

Dupa modul in care vorbesti de frane, retrogradari si mai ales "daca iti permite timpul", deduc ca nu prea ai experienta. Dar nu trebuie sa ascunzi acest lucru si nici sa te rusinezi, pentru ca e absolut normal, cu timpul ai sa inveti tot ce este de invatat.

Nu e neaparat vorba de hate si hateri dar unii oameni chiar isi rup din timpul lor pentru a-ti explica unde si cum ai gresit. Nu-i judeca gresit, unii chiar vor sa ajute.

Ma bucur ca nu ai patit nimic :peace:

 

In mod clar am citit threaduri diferite si nu stiu despre cine vorbesti cand spui "unii oameni chiar isi rup din timpul lor pentru a-ti explica unde si cum ai gresit" . Apreciez mana de ajutor dar esti pe langa subiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...