Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 11.02.2022 la 8:54, GoodKat a spus:


Tot nu imi dau seama ce efect ar avea la motoare in 2T avand in vedere ca in permanenta vine un flux de benzina cu ulei care spala ambielajul. Chiar asa aderenta era solutia aia?

Am cautat pe Google, te duci bou si vii vaca, cum s-ar zice. Doua variante diferite.

image.thumb.png.c052f84ca41940ac87ebc95cd9338d29.png

Acuma 24 de ani am pus si eu Slick intr-un motor de Dacia 1410 break.

Masina am vandut-o la 150.000 Km si nu avea nevoie de "complectare" ulei intre schimburi.

Nu stiu daca am avut eu o masina bengoasa sau a ajutat  Slick. Cam ca la vaccinu' guvid 😂.

Era o poveste despre oamnii de stiinta americani care au constatat ca nu stiu cum se lipeste teflonu' de fer la temperatura mai mare (sai mai mica 😂) si face o pelicula cu miu mic si scade frecarea si protejeaza ferul si etc.

Cert este ca motorul s-a comportata excelent. Si din cei 150.000 km vreo 50.000 km au fost facuti prin Germnia, Austria si Elvetia. Iar in Germania mergeam cam la 4.500 rot/min cu motorul (vred ca avea vreo 150 km/h), sute de km fara intrerupere.

Cum nu putem suspecta Dacia ca baga materiale de calitate in fiarele din anii '90 (pana sa vina Louis Schweizer)m, putem suspecta ca Slick a ajutat.

Nu imi dau seama cum s-ar comporta Slickul la motoarele 2T.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele mai vechi au intervale de service mai dese (la mașini 10-15.000 km, la moto 5-6.000 km), uleiul se schimbă des. La cele noi, rar sub 15.000 km, foarte des 30.000 km. Ok, o să ziceți că a evoluat tehnologia și sunt materiale mai bune, iar uleiurile suportă o uzură accentuată. Strict dpmdv, la mașină nu aș lăsa uleiul peste 10.000 (a mea are interval dublu), și asta având în vedere că mă costă doar uleiul cam 250 lei bidonul de 4 litri (deși mulți spun că merge și cu ulei de 25 lei litrul). 

De apreciat domnul care făcea schimburi dese, indiferent că îl costa sau nu acest lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem în asentiment. 

Și mai sunt și alte chestii care merită schimbate înainte de termen sau măcar verificate des sau cu atenție. Fiecare cum are noroc de mașină, mie îmi place să mă ocup de ea, ca să nu mă lase în drum. Jetta diesel a tatei are interval de service 15.000 km, costă cam 300 lei uleiul și i-l schimb eu la 10.000 (îi fac reviziile de când a ieșit din garanție, adică de vreo 10 ani, cred).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Acum 9 ore, patrick1 a spus:

....... rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: .......

pffff...., nasol, hahahaha 

asta da injinerie!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

Azi i-am înjurat de două ori pe cei de la Honda.

S-a rupt parțial ghidajul de lanț (chain slider) care protejează bascula spate, plasticul a devenit casant și se fărâmițează.

Originalul (nu are inserție cu fibre de cord)

  image.thumb.png.02738354eb42b58253099ff19b8a2490.png

și costă vreo 50$ plus vreo 40$ transportul, plus timpul ... :angryfire:

https://www.ebay.com/itm/231951398269

 

Chinezii oferă și ei ceva de toate culorile

image.thumb.png.c4124f5e309ee71a17f4018f210cfdad.png

dar cică ar fi ... ”hand guard” și OEM :moron: (ALIExpress)

Ăștia chiar mă cred tâmpit?

https://www.aliexpress.com/item/32997094277.html

însă nu e sigur că se și potrivesc dimensional și nici că rezistă plasticul lor la uleiul care mai picură de pe lanț.

Plasticul pare ordinar cel puțin ca matriță de injecție, probabil și compoziția /rezistență mecanică.

Așa că ... am găsit o curea dințată uzată însă cu inserție cu fibră de cord și am confecționat un ”chain slider” mai bun decât originalul.

Iaca 5 ore, alergătură după cautat materialul, demontare, curățare, măsurători, prelucrarea găurilor ovale cu setul de potricale, decuparea capetelor cu dalta și montaj.

E ok! Mai bun decât originalul (cel fără inserție).

Asta a fost prima înjurătură la adresa fabricantului.

A doua înjurătură a fost pentru că am rămas în aparentă ”pană a prostului” cu benzină în rezervor (1,5l rezerva).

Spre deosebire de MZ RT 1-3 (mașinărie serioasă și fiabilă) rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: 

Rezervorul e opac (nu vezi în el) conducta de la robinet nu e transparentă (e neagră) ... FTLMC! (adică fu....)

Soluția este (dacă și după ce îți dai seama ce se întâmplă pe acolo) să ridici binișor la cam 30 de grade fața motocicletei (dacă ai unde) și să o înclini (aproape culcată) pe stânga ca să treacă benzina din jumătate dreaptă în cea stângă. Altfel rămâi acolo și obosești ”pedalând” degeaba pe kickstarter.

FTLMC!

 

P.S. I-am înlocuit conducta opacă cu una transparentă și am montat pe ea și un filtru de benzină microporos și transparent.

image.thumb.png.b304d01a3183f3f8410fc6e63bae0017.png

Că nici asta nu avea.

 

 

Ce model este Honda asta proiectata de Dorel San? 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i de azi, e de luni, am frecat 3 ore la utilaj, că arăta indezirabil. Am făcut câteva poze și am împins pe Facebook pastila că e pregătită de vânzare, a pus lumea botul. N-o vând. 🤣

IMG_20220516_181845.jpg

IMG_20220516_181807.jpg

IMG_20220516_181757.jpg

IMG_20220516_181745.jpg

IMG_20220516_181731.jpg

IMG_20220516_181656.jpg

IMG_20220515_184037.jpg

IMG_20220515_184031.jpg

IMG_20220515_152209.jpg

IMG_20220515_152204.jpg

IMG_20220515_152156.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am nici timp, nici dispoziție, nici răbdare, nici chef să o iau de la capăt. Oricum are multi km și lumea strâmbă din nas. Dacă o fi să crape ceva la ea, crapă motorul, ăla se ia cu cca 1000 euro. N-am chef să mai pun 3000 euro acum pentru altceva (tot 650 mi-aș lua, dar cu ABS). Repet, nu o dau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cam in aceeasi situatie. Astea intretinute bine dar cu multi km se dau mai mult intre prieteni si cunoscuti. Pe OLX rad toti retarzii de tine, iti faci nervi de pomana. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Krimh a spus:

 

Da' ce gand rau vă veni nene?

 

😁 Ai dreptate, e o prostie. Ma batea gandul la una cu mai multe dezavantaje, mai mare, mai grea, mai de drum lung. 

 

Acum 9 minute, Lucian_M a spus:

De plictiseală, scenarii aiurea.

 

Corect!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare, apelez si eu catre voi, comunitatea motociclistilor cu experienta. 

 

Ma numesc Dragos, si sunt in cautarea unui motor care sa ma ajute sa fac naveta la munca (80% din timpul petrecut pe el) si ma poate plimba pe mine cu prietena in excursii scurte la drum lung. 

Problema mea este ca sunt inalt, am 1m 90 si in jur de 90kg. De aceea, optiunile pe care le am intr-un buget de aprox 5000eur sunt foarte putine.

 

Pentru inaltimea mea, toata lumea mi-a recomandat un Adventure bike, si in bugetul meu m-as putea uita la un Versys 650 din 2015. 

 

In schimb, am gasit alternativa unui motor (chiar si ingrijit) vechi de 7 ani cu +-50.000km la bord cu programul RABLA, si anume CFMOTO 700CL-X. Pot sa zic ca am ajuns in stadiul de disperare in care vreau sa gasesc o metoda prin care sa modific ceva la suspensie, pegs, orice, numai sa am motorul acesta. Mi se pare ca diferenta de inaltime a seii de aprox 4 cm dintre un ADV si modelul acesta poate fi cumva obtinuta si cu ajutorul unei solutii ingenioase.

 

Las o poza aici in care se vede care e pozitia mea pe motorul stock. 

 

Pot face ceva care sa imi permita folosirea in conditii de siguranta a unui 700CL-x? Va rog, ajutati-ma 🥲

 

 

WhatsApp Image 2022-06-09 at 15.08.44.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea me e ca... nu!

E buna de naveta, dar cu pasager va chinuiti amandoi! Mai castigi 1-2 cm din retapitarea seii, altundeva nu vad unde mai poti umbla la un CF Moto. Nu cred sa existe kituri de inaltare din oasele suspensiei, daca ar exista ai mai castiga ceva. Dar pasagera tot nu va sta mai comod.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Acum 47 minute, Farfuridi a spus:

Parcă văzusem scuter naked fără carene, cu cadrul la vedere(yamaha din nou?). La ăla nu ai problema carenelor. 

carenele au avantaje si dezavantaje. in cazul meu, sunt un cosmar ca imi face singur de lucru la el. dar pe de alta parte protectia la ploie, vant si spatiul de stocare sunt ceva de care nu m-as mai lipsi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

 

Funcționează testat (și neatins) de vreo 30 de ani.

Asta până alaltăieri când a apărut acea instabilitate de la firul întărit și rupt de vibrații la microreleul de amorsare.

Pe una dintre motociclete este un tranzistor BD438 (pnp 4A) ca și comutator final, în loc de combinația 2n3055, repetor pe emitor, + BC557, pnp.

Merge liniștit și cu ASZ18 (pnp Ge) însă sunt mai rare și trebuie redimesionați rezistorii din bază (au factor de amplificare mai mic) și este posibil să nu intre tranzistorul final în saturație cu 1k în bază, trebuie valori mai mici, respectiv curenți de bază mai mari pentru același curent de colector.

Oricum, schema (soluția) este simplă și fiabilă și mai ales reglabilă (în trepte).

Eu cred ca ai reparat televizorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

carenele au avantaje si dezavantaje. in cazul meu, sunt un cosmar ca imi face singur de lucru la el. dar pe de alta parte protectia la ploie, vant si spatiul de stocare sunt ceva de care nu m-as mai lipsi.

si eu a trebuit sa inlocuiesc becul de faza de drum, deci demontat toate carenele din fata plus farul cu totul... distractie maxima. partea buna e ca am ramas cu un surub (nu stiu de unde) dupa ce am asablat totul la loc, surub pe care l-am pus cu succes la unul din stopuri care statea usor cazut intr-o parte :)) deci win win .  in afara de schimb de ulei , am mai verificat placutele pe spate (demontat jumatate de etrier) pentru ca placuta de frana din interior nu calca bine pe disc. trebuie sa cumpar niste piese care sa "umple" spatiul de la placuta de frana, piese care s-au "pierdut" cine stie unde si cand...

 

sunt de acord cu tine la partea cu ploaie vant spatiu de stocare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...