rhadu87 Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Dupa o plimbare de vreo 300 km am observat dupa ce am ridicat motocicleta pe cricul central cu motorul pornit(incins) la relanti, ca vad nivelul uleiului din baie aproape de marcajul de minim..specific ca este nivelul uleiului, si nu doar cel care se prelinge inapoi in baie, si nivelul uleiului la 5 min dupa oprirea motorului este foarte aproape de marcajul de maxim..Am mers la un mecanic si mi-a spus ca ar putea fi din cauza uleiului(motul 10w40 300v), care ar fi pre subtire pentru temperaturile la care opereaza motorul si incins la maxim s-ar prelinge prea repede in baia de ulei,pompa nefacand fata, acesta sfatuindu-ma sa incerc 10w60(ulei folosit de el la toate motocicletele pe care le-a avut majoritatea fiind sport)...asta numai o teorie, varianta 2 fiind desfacerea baii de ulei si verificarea pompei..motocicleta este un fz1 2009(acelasi motor cu cel de pe r1 2004-2008, asta in ideea ca asta este modul in care functioneaza acest motor)..motorul mi se pare ca se aude ca inainte(fiind putin mai zgomotos) asta citind in mai multe locuri ca e ceva specific motorului asta..Cand motorul este rece trage tot uleiul, iar pe parcurs ce se incalzeste si ajunge pe 210-220 farenheicht(cand pornesc ventilatoarele creste nivelul din baie pana aproape de marcajul de minim al vizorului baii Daca are cineva motorul asta si sunteti in toane de a face un bine, poate porniti si voi motorul pe un stander sau pe cricul central si vedeti daca dupa ce se incinge bile uleiul la renalti creste nivelul din baie pana la minim Mersi anticipat Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 (editat) Paranoia. Nivelul uleiului se verifica asa cum da producatorul. Cred ca si la motoreta ta, in manual scrie ca nivelul se verifica cu motorul oprit si pe cric. Pune mana si plimba-te si nu te mai gandi la chestii. Fahrenheit? Motul, dupa mine, este cel mai contrafacut ulei al zilelor noastre. Chiar si 300 V. Editat Mai 21, 2015 de chopperman Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 (editat) Poate are legatura si cu dilatarea de la caldura. Eu am folosit acelasi tip de ulei la gsxr timp de 3 ani si n-a avut nimic. Te stresezi prea mult. Offtopic: ce e ala cric central la GSXR?? Editat Mai 21, 2015 de jinxy Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Paranoia. Nivelul uleiului se verifica asa cum da producatorul. CORECT! vezi sa-i schimbi uleiul si filtrele conform instructiunilor de sercice, nivelul se verifica cu motorul oprit si in pozitie dreapta.... restul e poveste! baga km colegule! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rhadu87 Postat Mai 21, 2015 Autor Share Postat Mai 21, 2015 Paranoia. Nivelul uleiului se verifica asa cum da producatorul. Cred ca si la motoreta ta, in manual scrie ca nivelul se verifica cu motorul oprit si pe cric. Pune mana si plimba-te si nu te mai gandi la chestii. Fahrenheit? Motul, dupa mine, este cel mai contrafacut ulei al zilelor noastre. Chiar si 300 V. daca nu-ti merge pompa de ulei nivelul ala din baie va fi vesnic la fel, indiferent ca motorul e pornit sau oprit...ca nimic nu-l va scoate din baie si directiona spre cutie,chiuloasa si ambreaj.. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 daca nu-ti merge pompa de ulei nivelul ala din baie va fi vesnic la fel, indiferent ca motorul e pornit sau oprit...ca nimic nu-l va scoate din baie si directiona spre cutie,chiuloasa si ambreaj.. Daca nu-ti merge pompa o sa ti se aprinda martorul de ulei de la bord. Stiu, poate e ars martorul... Atunci ghinion. Verifica uleiul cum trebuie si, daca e ok, vezi-ti de motociclist! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 (editat) @ initiator: descarca manualul de utilizare si citeste-l. O sa descoperi ca ti-a imbogatit universul cunoasterii cu mult, si daca nu ai sorici pe obraji, o sa rosesti ca ai deschis astfel de topicuri. L.E. Am imbatranit co@ie, pe vremea mea era o rusine sa pari prost, dar in ziua de azi vad ca e fudulie! Sa-mi bag... Editat Mai 21, 2015 de ZAPPY Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 De fapt si de drept, daca vezi ulei (fie el la orice nivel) prin geam cu motorul pornit s-ar putea sa ai o problema cu pompa de ulei; asta daca nu cumva ai pus prea mult ulei. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rhadu87 Postat Mai 21, 2015 Autor Share Postat Mai 21, 2015 @ initiator: descarca manualul de utilizare si citeste-l. O sa descoperi ca ti-a imbogatit universul cunoasterii cu mult, si daca nu ai sorici pe obraji, o sa rosesti ca ai deschis astfel de topicuri. m-am uitat prin el si nu am gasit nimic de genul asta..daca ai cumva vreo idee despre situatia mea te rog impartaseste-o si cu mine..m-ar ajuta..ms Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jakk Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Daca tu verifici uleiul cu motocicleta pe cric si mai este si pornita insemna ca si tu si mecanicul ati petrecut mult aseara . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 eu stiu ca uleiul se verifica fara niciun cric cu motorul oprit. Il tii drept si te uiti pe hublou/joja. la mine de ex se goleste hubloul complet dupa ce pornesc motorul Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rhadu87 Postat Mai 21, 2015 Autor Share Postat Mai 21, 2015 Daca tu verifici uleiul cu motocicleta pe cric si mai este si pornita insemna ca si tu si mecanicul ati petrecut mult aseara . » Post actualizat in 21 May 2015 10:56 Daca tu verifici uleiul cu motocicleta pe cric si mai este si pornita insemna ca si tu si mecanicul ati petrecut mult aseara . eu stiu ca uleiul se verifica fara niciun cric cu motorul oprit. Il tii drept si te uiti pe hublou/joja. la mine de ex se goleste hubloul complet dupa ce pornesc motorul fratilor...cititi calumea ce am scris..nu am dubii in privinta nivelului de ulei din baie!...am dubii in privinta functionalitatii pompei de ulei cu motorul pornit... » Post actualizat in 21 May 2015 11:07 eu stiu ca uleiul se verifica fara niciun cric cu motorul oprit. Il tii drept si te uiti pe hublou/joja. la mine de ex se goleste hubloul complet dupa ce pornesc motorul si in cazul meu il trage pe tot cand o pornesc si motorul e rece..dar dupa ce se incalzeste motorul la relati o majoritatea uleiului coboara la loc in baie..nu stiu exact cat dar diferenta dintre marcajul de minim si ala de maxim ar tb sa fie de vre-un litru(putin peste/putin sub) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 (editat) parerea mea este ca.... nu o poti duce in ceva service si masurat presiunea de ulei,cat la rece cat si la cald?te uit in manual si atunci sti ca ce si cum sta treaba Editat Mai 21, 2015 de lessy Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Daca nu-ti mergea pompa, se aprindea becul ala rosu din bord. Becul ala este legat la un contact sensibil la presiunea de ulei. Daca nu mai ai presiune de ulei din varii motive (nu ai ulei, nu merge pompa, sorb infundat, etc) becul ala iti spune asta. Daca baga pompa sau nu, daca ai presiune sau nu, nu se verifica dupa cum arata nivelul uleiului la gaurice cu motorul pornit. NU. pasul 1: pui contactul pasul 2: vezi daca se aprinde becul rosu, Daca nu se aprinde e becul ars sau contactul sensibil la presiunea uleiului nu functioneaza. Daca se aprinde treci la pasul 3. pasul 3: pornesti scuteru'. Daca becul rosu se stinge tragi concluziile urmatoare: ai presiune de ulei pentru ungerea motoretului pe inauntrul lui pasul 4: faci plinul si te dai la capacitate maxima Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 ca si la masina.... scoate-i dopul, vezi daca scuipa/stropeste ulei.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 L.E. Daca nu-ti mergea pompa se gripau alea prin inauntru motorului in 10 km. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 a.. am inteles.. paranoia mobrei recent cumparate. ..mergi la mecanic, da' vezi sa nu'ti ia foarte multi bani ca o verificare de genu' asta nu e asa greu de facut She'll live Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 eu zic sa nu iti faci griji degeaba. daca era ceva, se aprindea senzorul de presiune Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 (editat) fratilor...cititi calumea ce am scris..nu am dubii in privinta nivelului de ulei din baie!...am dubii in privinta functionalitatii pompei de ulei cu motorul pornit... » Post actualizat in 21 May 2015 11:07 si in cazul meu il trage pe tot cand o pornesc si motorul e rece..dar dupa ce se incalzeste motorul la relati o majoritatea uleiului coboara la loc in baie..nu stiu exact cat dar diferenta dintre marcajul de minim si ala de maxim ar tb sa fie de vre-un litru(putin peste/putin sub) Dupa o plimbare de vreo 300 km am observat dupa ce am ridicat motocicleta pe cricul central cu motorul pornit(incins) la relanti, ca vad nivelul uleiului din baie aproape de marcajul de minim..specific ca este nivelul uleiului, si nu doar cel care se prelinge inapoi in baie, si nivelul uleiului la 5 min dupa oprirea motorului este foarte aproape de marcajul de maxim..Am mers la un mecanic si mi-a spus ca ar putea fi din cauza uleiului(motul 10w40 300v), care ar fi pre subtire pentru temperaturile la care opereaza motorul si incins la maxim s-ar prelinge prea repede in baia de ulei,pompa nefacand fata, acesta sfatuindu-ma sa incerc 10w60(ulei folosit de el la toate motocicletele pe care le-a avut majoritatea fiind sport)...asta numai o teorie, varianta 2 fiind desfacerea baii de ulei si verificarea pompei..motocicleta este un fz1 2009(acelasi motor cu cel de pe r1 2004-2008, asta in ideea ca asta este modul in care functioneaza acest motor)..motorul mi se pare ca se aude ca inainte(fiind putin mai zgomotos) asta citind in mai multe locuri ca e ceva specific motorului asta..Cand motorul este rece trage tot uleiul, iar pe parcurs ce se incalzeste si ajunge pe 210-220 farenheicht(cand pornesc ventilatoarele creste nivelul din baie pana aproape de marcajul de minim al vizorului baii Daca are cineva motorul asta si sunteti in toane de a face un bine, poate porniti si voi motorul pe un stander sau pe cricul central si vedeti daca dupa ce se incinge bile uleiul la renalti creste nivelul din baie pana la minim Mersi anticipat 1-masuratoarea uleiului este facuta prost.... 2-nu este necesara desfacerea motorului...se face test presiune de ulei(atat la relanti ca si in turatie) cu manometrul 3-schimba mecanicul Editat Mai 21, 2015 de kappy666 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 2-nu este necesara desfacerea motorului...se face test presiune de ulei cu manometrul asta am vrut sa spun si eu Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 si cum zice si colegul @chopperman, de mult era ftt, gripat motorul daca nu mergea pompa de ulei, nu aveai presiune de ulei.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 daca nu se aprinde beculetul rosu nu inseamna ca ai ungere buna poate sa fie si presiue foarte scazuta dar beculetul inca nu se aprinde... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Din prima postare inteleg ca este vorba despre FZ1. Yamaha nu are senzor de presiune de ulei. Are senzor de nivel. Daca ai dubii in privinta functionarii pompei, fa-i un test de presiune. Nivelul de ulei verifica-l cu motocicleta pe roti, la verticala. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rhadu87 Postat Mai 21, 2015 Autor Share Postat Mai 21, 2015 Din prima postare inteleg ca este vorba despre FZ1. Yamaha nu are senzor de presiune de ulei. Are senzor de nivel. Daca ai dubii in privinta functionarii pompei, fa-i un test de presiune. Nivelul de ulei verifica-l cu motocicleta pe roti, la verticala. Am citit in manualul de reparatii la ce temperatura/turatii trebuie citita presiunea si cat ar tb sa fie..Am sa fac cat de repede posibil testul..sper sa gasesc pe cineva cu adaptor.. daca testul iese bine crezi ca ar putea fi de vina uleiul pentru nivelul ala de ulei din baie? tie cum iti suna toata povestea asta ca stiu ca esti mecanic 10w60 ti se pare o idee buna? intreb fiindca mi se pare foarte gros(in manual scrie 10w40/20w50 ma uitam la gama motorex si ma gandeam sa bag un 10w50 performance synt care ar fi intre..nici atat de gros ca ce mi-a sugerat mecanicul, si nici atat de subtire ca 10w40 300v pareri?! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Moto este an 2009, aproape noua, altii au de prin 90-2000 si nu au probleme cu pompa de ulei, ce naiba... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate