Sari la conținut

nivelul uleiului la minim cu motorul pornit pe cricul central


Postări Recomandate

Dupa o plimbare de vreo 300 km am observat dupa ce am ridicat motocicleta pe cricul central cu motorul pornit(incins) la relanti, ca vad nivelul uleiului din baie aproape de marcajul de minim..specific ca este nivelul uleiului, si nu doar cel care se prelinge inapoi in baie, si nivelul uleiului la 5 min dupa oprirea motorului este foarte aproape de marcajul de maxim..Am mers la un mecanic si mi-a spus ca ar putea fi din cauza uleiului(motul 10w40 300v), care ar fi pre subtire pentru temperaturile la care opereaza motorul si incins la maxim s-ar prelinge prea repede in baia de ulei,pompa nefacand fata, acesta sfatuindu-ma sa incerc 10w60(ulei folosit de el la toate motocicletele pe care le-a avut majoritatea fiind sport)...asta numai o teorie, varianta 2 fiind desfacerea baii de ulei si verificarea pompei..motocicleta este un fz1 2009(acelasi motor cu cel de pe r1 2004-2008, asta in ideea ca asta este modul in care functioneaza acest motor)..motorul mi se pare ca se aude ca inainte(fiind putin mai zgomotos) asta citind in mai multe locuri ca e ceva specific motorului asta..Cand motorul este rece trage tot uleiul, iar pe parcurs ce se incalzeste si ajunge pe 210-220 farenheicht(cand pornesc ventilatoarele creste nivelul din baie pana aproape de marcajul de minim al vizorului baii

Daca are cineva motorul asta si sunteti in toane de a face un bine, poate porniti si voi motorul pe un stander sau pe cricul central si vedeti daca dupa ce se incinge bile uleiul la renalti creste nivelul din baie pana la minim

Mersi anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Paranoia. Nivelul uleiului se verifica asa cum da producatorul. Cred ca si la motoreta ta, in manual scrie ca nivelul se verifica cu motorul oprit si pe cric. Pune mana si plimba-te si nu te mai gandi la chestii.

 

Fahrenheit?

 

Motul, dupa mine, este cel mai contrafacut ulei al zilelor noastre. Chiar si 300 V.

Editat de chopperman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate are legatura si cu dilatarea de la caldura. :) Eu am folosit acelasi tip de ulei la gsxr timp de 3 ani si n-a avut nimic. Te stresezi prea mult.

 

Offtopic: ce e ala cric central la GSXR??

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Paranoia. Nivelul uleiului se verifica asa cum da producatorul.

CORECT!

 

vezi sa-i schimbi uleiul si filtrele conform instructiunilor de sercice, nivelul se verifica cu motorul oprit si in pozitie dreapta....

restul e poveste!

baga km colegule!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Paranoia. Nivelul uleiului se verifica asa cum da producatorul. Cred ca si la motoreta ta, in manual scrie ca nivelul se verifica cu motorul oprit si pe cric. Pune mana si plimba-te si nu te mai gandi la chestii.

 

Fahrenheit?

 

Motul, dupa mine, este cel mai contrafacut ulei al zilelor noastre. Chiar si 300 V.

daca nu-ti merge pompa de ulei nivelul ala din baie va fi vesnic la fel, indiferent ca motorul e pornit sau oprit...ca nimic nu-l va scoate din baie si directiona spre cutie,chiuloasa si ambreaj..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu-ti merge pompa de ulei nivelul ala din baie va fi vesnic la fel, indiferent ca motorul e pornit sau oprit...ca nimic nu-l va scoate din baie si directiona spre cutie,chiuloasa si ambreaj..

Daca nu-ti merge pompa o sa ti se aprinda martorul de ulei de la bord. Stiu, poate e ars martorul... Atunci ghinion.

Verifica uleiul cum trebuie si, daca e ok, vezi-ti de motociclist!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ initiator: descarca manualul de utilizare si citeste-l.

O sa descoperi ca ti-a imbogatit universul cunoasterii cu mult, si daca nu ai sorici pe obraji, o sa rosesti ca ai deschis astfel de topicuri.

 

 

 

L.E. Am imbatranit co@ie, pe vremea mea era o rusine sa pari prost, dar in ziua de azi vad ca e fudulie! Sa-mi bag... :(

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt si de drept, daca vezi ulei (fie el la orice nivel) prin geam cu motorul pornit s-ar putea sa ai o problema cu pompa de ulei; asta daca nu cumva ai pus prea mult ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ initiator: descarca manualul de utilizare si citeste-l.

O sa descoperi ca ti-a imbogatit universul cunoasterii cu mult, si daca nu ai sorici pe obraji, o sa rosesti ca ai deschis astfel de topicuri.

m-am uitat prin el si nu am gasit nimic de genul asta..daca ai cumva vreo idee despre situatia mea te rog impartaseste-o si cu mine..m-ar ajuta..ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiu ca uleiul se verifica fara niciun cric cu motorul oprit. Il tii drept si te uiti pe hublou/joja.

 

la mine de ex se goleste hubloul complet dupa ce pornesc motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu verifici uleiul cu motocicleta pe cric si mai este si pornita insemna ca si tu si mecanicul ati petrecut mult aseara .

» Post actualizat in 21 May 2015 10:56

Daca tu verifici uleiul cu motocicleta pe cric si mai este si pornita insemna ca si tu si mecanicul ati petrecut mult aseara .

 

 

eu stiu ca uleiul se verifica fara niciun cric cu motorul oprit. Il tii drept si te uiti pe hublou/joja.

 

la mine de ex se goleste hubloul complet dupa ce pornesc motorul

fratilor...cititi calumea ce am scris..nu am dubii in privinta nivelului de ulei din baie!...am dubii in privinta functionalitatii pompei de ulei cu motorul pornit...

» Post actualizat in 21 May 2015 11:07

eu stiu ca uleiul se verifica fara niciun cric cu motorul oprit. Il tii drept si te uiti pe hublou/joja.

 

la mine de ex se goleste hubloul complet dupa ce pornesc motorul

si in cazul meu il trage pe tot cand o pornesc si motorul e rece..dar dupa ce se incalzeste motorul la relati o majoritatea uleiului coboara la loc in baie..nu stiu exact cat dar diferenta dintre marcajul de minim si ala de maxim ar tb sa fie de vre-un litru(putin peste/putin sub)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca.... nu o poti duce in ceva service si masurat presiunea de ulei,cat la rece cat si la cald?te uit in manual si atunci sti ca ce si cum sta treaba

Editat de lessy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu-ti mergea pompa, se aprindea becul ala rosu din bord. Becul ala este legat la un contact sensibil la presiunea de ulei. Daca nu mai ai presiune de ulei din varii motive (nu ai ulei, nu merge pompa, sorb infundat, etc) becul ala iti spune asta.

 

Daca baga pompa sau nu, daca ai presiune sau nu, nu se verifica dupa cum arata nivelul uleiului la gaurice cu motorul pornit. NU.

 

pasul 1: pui contactul

pasul 2: vezi daca se aprinde becul rosu, Daca nu se aprinde e becul ars sau contactul sensibil la presiunea uleiului nu functioneaza. Daca se aprinde treci la pasul 3.

pasul 3: pornesti scuteru'. Daca becul rosu se stinge tragi concluziile urmatoare: ai presiune de ulei pentru ungerea motoretului pe inauntrul lui

pasul 4: faci plinul si te dai la capacitate maxima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a.. am inteles.. paranoia mobrei recent cumparate.

 

..mergi la mecanic, da' vezi sa nu'ti ia foarte multi bani ca o verificare de genu' asta nu e asa greu de facut ;)

She'll live :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor...cititi calumea ce am scris..nu am dubii in privinta nivelului de ulei din baie!...am dubii in privinta functionalitatii pompei de ulei cu motorul pornit...

» Post actualizat in 21 May 2015 11:07

si in cazul meu il trage pe tot cand o pornesc si motorul e rece..dar dupa ce se incalzeste motorul la relati o majoritatea uleiului coboara la loc in baie..nu stiu exact cat dar diferenta dintre marcajul de minim si ala de maxim ar tb sa fie de vre-un litru(putin peste/putin sub)

 

Dupa o plimbare de vreo 300 km am observat dupa ce am ridicat motocicleta pe cricul central cu motorul pornit(incins) la relanti, ca vad nivelul uleiului din baie aproape de marcajul de minim..specific ca este nivelul uleiului, si nu doar cel care se prelinge inapoi in baie, si nivelul uleiului la 5 min dupa oprirea motorului este foarte aproape de marcajul de maxim..Am mers la un mecanic si mi-a spus ca ar putea fi din cauza uleiului(motul 10w40 300v), care ar fi pre subtire pentru temperaturile la care opereaza motorul si incins la maxim s-ar prelinge prea repede in baia de ulei,pompa nefacand fata, acesta sfatuindu-ma sa incerc 10w60(ulei folosit de el la toate motocicletele pe care le-a avut majoritatea fiind sport)...asta numai o teorie, varianta 2 fiind desfacerea baii de ulei si verificarea pompei..motocicleta este un fz1 2009(acelasi motor cu cel de pe r1 2004-2008, asta in ideea ca asta este modul in care functioneaza acest motor)..motorul mi se pare ca se aude ca inainte(fiind putin mai zgomotos) asta citind in mai multe locuri ca e ceva specific motorului asta..Cand motorul este rece trage tot uleiul, iar pe parcurs ce se incalzeste si ajunge pe 210-220 farenheicht(cand pornesc ventilatoarele creste nivelul din baie pana aproape de marcajul de minim al vizorului baii

Daca are cineva motorul asta si sunteti in toane de a face un bine, poate porniti si voi motorul pe un stander sau pe cricul central si vedeti daca dupa ce se incinge bile uleiul la renalti creste nivelul din baie pana la minim

Mersi anticipat

1-masuratoarea uleiului este facuta prost....

2-nu este necesara desfacerea motorului...se face test presiune de ulei(atat la relanti ca si in turatie) cu manometrul

3-schimba mecanicul

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2-nu este necesara desfacerea motorului...se face test presiune de ulei cu manometrul

asta am vrut sa spun si eu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu se aprinde beculetul rosu nu inseamna ca ai ungere buna

poate sa fie si presiue foarte scazuta dar beculetul inca nu se aprinde...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din prima postare inteleg ca este vorba despre FZ1. Yamaha nu are senzor de presiune de ulei. Are senzor de nivel.

Daca ai dubii in privinta functionarii pompei, fa-i un test de presiune.

Nivelul de ulei verifica-l cu motocicleta pe roti, la verticala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din prima postare inteleg ca este vorba despre FZ1. Yamaha nu are senzor de presiune de ulei. Are senzor de nivel.

Daca ai dubii in privinta functionarii pompei, fa-i un test de presiune.

Nivelul de ulei verifica-l cu motocicleta pe roti, la verticala.

Am citit in manualul de reparatii la ce temperatura/turatii trebuie citita presiunea si cat ar tb sa fie..Am sa fac cat de repede posibil testul..sper sa gasesc pe cineva cu adaptor..

daca testul iese bine crezi ca ar putea fi de vina uleiul pentru nivelul ala de ulei din baie?

tie cum iti suna toata povestea asta ca stiu ca esti mecanic

10w60 ti se pare o idee buna? intreb fiindca mi se pare foarte gros(in manual scrie 10w40/20w50

ma uitam la gama motorex si ma gandeam sa bag un 10w50 performance synt care ar fi intre..nici atat de gros ca ce mi-a sugerat mecanicul, si nici atat de subtire ca 10w40 300v

pareri?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...