Cesar Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Uleiul nu are nici o vina. Pune 5W40, 10W40, 10W50 sau 15W50. Vascozitatea o alegi in functie de regimul de utilizare. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 10w60 ti se pare o idee buna? intreb fiindca mi se pare foarte gros(in manual scrie 10w40/20w50 ma uitam la gama motorex si ma gandeam sa bag un 10w50 performance synt care ar fi intre..nici atat de gros ca ce mi-a sugerat mecanicul, si nici atat de subtire ca 10w40 300v pareri?! Baga ce scrie in carte, n-o fi mai destept mecanicu' tau decat japonezu' care a facut mobra... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 (editat) Am citit in manualul de reparatii la ce temperatura/turatii trebuie citita presiunea si cat ar tb sa fie..Am sa fac cat de repede posibil testul..sper sa gasesc pe cineva cu adaptor.. daca testul iese bine crezi ca ar putea fi de vina uleiul pentru nivelul ala de ulei din baie?-uleiul la 100 grade are o alta vascozitate decat la 40,faptul ca apare uleiul la minim cu motorul pornit nu inseamna ca este o problema cu pompa;la relanti presiunea si debitul asigurate de pompa sunt mai mici;este foarte probabil ca uleiul sa se scurga mai repede in baie dar asta nu inseamna ceva rau sau o problema;singurul test concludent este cel enuntat mai sus,restul superstitii.. 10w60 ti se pare o idee buna? intreb fiindca mi se pare foarte gros(in manual scrie 10w40/20w50)-daca manualul iti da 10w40, nu crezi ca motorul a fost gandit de ingineri sa mearga cu vascozitatea asta?asa cum am mai spus:respectati valoarea data de producator;daca il papa treceti la un ulei mai vascos.daca si pe asta il haleste,mergeti de va rugati(sa nu coste scump reparatia) si duceti motorul la mecanic Editat Mai 21, 2015 de kappy666 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rhadu87 Postat Mai 21, 2015 Autor Share Postat Mai 21, 2015 Uleiul nu are nici o vina. Pune 5W40, 10W40, 10W50 sau 15W50. Vascozitatea o alegi in functie de regimul de utilizare. Pt mers 99% inafara orasului cu 120-180 ce crezi ca ar fi mai bun 10w40 sau 10w50? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Vara, te interesează cifra de după w. Pentru Europa centrală merge w40. Pentru Grecia, Italia, Spania, Ro., unde vara avem 38 de grade și mergi mult prin oraș sau forjă, se recomandă uleiul cu w50. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Pt mers 99% inafara orasului cu 120-180 ce crezi ca ar fi mai bun 10w40 sau 10w50? Cu 120-180 poti sa te plimbi sau poti sa forjezi pe serpentine. Pt plimbare 10W40. Pt forja 10W50. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Pt mers 99% inafara orasului cu 120-180 ce crezi ca ar fi mai bun 10w40 sau 10w50? Ce legatura are viteza cu uleiul? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 viteza nu prea, mai mult turatia / regimul de exploatare Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 ref la primul post eu zic sa nu mai calci vreodata pe la "mecanicul" ala.. ca fie e foarte slab pregatit fie vrea sa "te faca" la bani. Nici una dintre variante nu cred ca prea placuta cu motorul pe roti si nu pe cric se mai vede ulei in hublou? Banuiesc ca in timpul mersului becul de ulei este stins.. daca opresti motorul din cheie si pui imediat contactul becul de ulei sta aprins? se stinge imediat dupa ce a pornit motorul si cu motorul cald? Daca toate astea se intimpla asa cum am zis, adica cu motorul cald in mers becul e stins, daca opresti si pui contactul becul e aprins, si se stinge imediat ce porneste motorul eu zic ca sa-i dai bince ca nu are nici pe draq. Ref la Motul, cel mai simplu test daca e contrafacut sau nu e sa vezi daca miroase a parfum. Daca miroase e bun, daca miroase a ulei/benzina e naspa. btw... daca aveai joja si nu hublou acum circulai fara vreo problema.. habar nu aveai cit ulei ai in baie cind merge motorul ) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Schimba mecanicul. Pe bune. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Daca ai yamaha,baga linistit yamalube. Il gasesti in reprezentanta sau la user-ul ottoMan,care face comanda tot de acolo. Din cate am inteles,e facut de motul,dar riscul sa fie contrafacut este mai mic. Eu am trecut in primavara pe asa ceva si am doar cuvinte de lauda la adresa lui Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 Tipul de ulei sau producatorul nu are nici o legatura cu topicul Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 Problema aceasta cu motocicleta pe verticala si nivelul de ulei este discutabila trebuie incadrata in limite si conditii. Eu de multi ani pentru a verifica corect verticalitatea si nivelul uleiului, inainte de plecare asez un boloboc pe roata din spate, verific daca motocicleta este perfect pe verticala, aceasta fiind prinsa/imobilizata in wheel chock. In aceste conditii pot spune ca este perfect pe verticala si nivelul uleiului este verificat corect. Fiind cu cric lateral, este greu sa o fixezi pe verticala si sa observi/verifici nivelul de ulei corect....Daca este la 830 sau 970 nivelul este total diferit.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 Daca nu-ti merge pompa o sa ti se aprinda martorul de ulei de la bord. Stiu, poate e ars martorul... Atunci ghinion. pai nu vezi ala cand pui contactul, nu trebuie sa se aprinda inainte sa pornesti motorul ? » Post actualizat in 22 May 2015 19:54 Ce legatura are viteza cu uleiul? pentru ca RPM Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 (editat) Inginerie mare verificatul uleiului. Eu zic ca trebuie si masa de planeitate, oricum fara boloboc nu rezolvi nimica. Il am in trusa de scule de pe motor, e din ala de 2000mm. Editat Mai 22, 2015 de wawessh Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 Dupa o plimbare de vreo 300 km am observat dupa ce am ridicat motocicleta pe cricul central cu motorul pornit(incins) la relanti, ca vad nivelul uleiului din baie aproape de marcajul de minim..specific ca este nivelul uleiului, si nu doar cel care se prelinge inapoi in baie, si nivelul uleiului la 5 min dupa oprirea motorului este foarte aproape de marcajul de maxim..Am mers la un mecanic si mi-a spus ca ar putea fi din cauza uleiului(motul 10w40 300v), care ar fi pre subtire pentru temperaturile la care opereaza motorul si incins la maxim s-ar prelinge prea repede in baia de ulei,pompa nefacand fata, acesta sfatuindu-ma sa incerc 10w60(ulei folosit de el la toate motocicletele pe care le-a avut majoritatea fiind sport)...asta numai o teorie, varianta 2 fiind desfacerea baii de ulei si verificarea pompei..motocicleta este un fz1 2009(acelasi motor cu cel de pe r1 2004-2008, asta in ideea ca asta este modul in care functioneaza acest motor)..motorul mi se pare ca se aude ca inainte(fiind putin mai zgomotos) asta citind in mai multe locuri ca e ceva specific motorului asta..Cand motorul este rece trage tot uleiul, iar pe parcurs ce se incalzeste si ajunge pe 210-220 farenheicht(cand pornesc ventilatoarele creste nivelul din baie pana aproape de marcajul de minim al vizorului baii Daca are cineva motorul asta si sunteti in toane de a face un bine, poate porniti si voi motorul pe un stander sau pe cricul central si vedeti daca dupa ce se incinge bile uleiul la renalti creste nivelul din baie pana la minim Mersi anticipat 1 Nivelul uleiului se măsoară cu motorul oprit dar cald. 2 Primul număr de la indicativul uleiului dă măsura vâscozitătii, in cazul tău 10, ceea ce inseamnă ca dpdv vâscozitate cele 2 uleiuri despre care vb mai sus sunt identice si de asemenea că ar trebui să-ti schimbi mecanicul 3 Dacă gasesti Motul 300V 10W60 spune-mi si mie de unde l-ai luat că vreau si eu [există doar 15W60 la seria 300V]. 4 Dacă nu ti-ar merge pompa ar fi de mult gripat motorul. P.S. Nu mă pricep la vitezane, tot ce ti-am scris sunt "cunostiinte generale" . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 23, 2015 Share Postat Mai 23, 2015 pai nu vezi ala cand pui contactul, nu trebuie sa se aprinda inainte sa pornesti motorul ? Corect, corect, nu stiu unde mi-a fost capu' cand am scris. » Post actualizat in 23 May 2015 09:06 pentru ca RPM La mine RPM in oras la 70-80-90 km/h (8000-9000 rpm) > decat RPM la drum 130-140 km/h (6000-7000 rpm) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 23, 2015 Share Postat Mai 23, 2015 Inginerie mare verificatul uleiului. Eu zic ca trebuie si masa de planeitate, oricum fara boloboc nu rezolvi nimica. Il am in trusa de scule de pe motor, e din ala de 2000mm. Daca esti in stare sau ai ajuns la nivelul sa dai un raspuns pertinent, atunci poti sa tastezi ceva, daca nu, poti sa stai pe dreapta Daca esti in stare sau ai ajuns la nivelul sa dai un raspuns pertinent, atunci poti sa tastezi ceva, daca nu, poti sa stai pe dreapta...nu este nevoie *aiureli*...sau papagali. O tehnologie FOARTE complicata ca se fixezi un boloboc de 230 mm pe roata din spate ca sa stabilesti verticalitatea motocicletei !! Chiar si manualul recomanda 90 grd. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Hai ca la motor e chiar simplu sa te asiguri ca e la verticala. Daca nu ar fi pe verticala nu ar sta in echilibru. Atita vreme cit e mobra in echilibru singur e exact pe verticala. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Hai ca la motor e chiar simplu sa te asiguri ca e la verticala. Daca nu ar fi pe verticala nu ar sta in echilibru. Atita vreme cit e mobra in echilibru singur e exact pe verticala. Serios, Ma faci curios?? 1. La un motor sport touring, ss ...cu cric lateral cum sta pe verticala? Daca este pe cric, este inclinat....nu stiu, nu am masurat...presupun la 74,...grd fata de verticala? 2. Daca incerci sa-l fixezi pe verticala, singur, o sa-l pozitionez cu o mana, apoi te apleci sa verifici nivelul la ulei ....oare este la 90 grd? 3. Poate ai un prieten, il tine acesta si verifici tu, dar esti sigur de 90 grd? Nu vreau sa fac teoria verificarii uleiului, dar eu asa procedez si este cel mai corect, in fine fiecare face cum doreste.... . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 (editat) TNG wannabe, uite cum fac clasicii Da la 9:13 Vezi sa nu-ti scapi bolobocul in cap daca faci ca Balamuc. Si degeaba pui tu bolobocul pe roata spate, te las sa te gandesti unde mai trebuie sa pui bolobocul ca sa iti dea "perfect perpendiculara" motocicleta, daca tot o arzi inginereste. Si cu asta m-am retras. Editat Mai 24, 2015 de wawessh Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Lasa fimele cu actori moto....gandeste la ce am prezentat mai sus....Roata din fata este in wheel chock, acesta este fixata pe sol/placa de beton sau in cazul meu, pe elevator, acesta fiind locul de parcare. Placa de beton dintr-un garaj este la orizontala, asa se construieste ...sau imi spui ca ai inclinare pentru pentru apa....Elevatorul il am perfect pe orizontala+ motocicleta in prindere pe verticala=doua coordonate fixate corect in spatiu ....asa ca sa discutam inginereste.. Cred ca am fost destul de clar.. » Post actualizat in 24 May 2015 11:53 Lasa fimele cu actori moto....gandeste la ce am prezentat mai sus....Roata din fata este in wheel chock, acesta este fixata pe sol/placa de beton sau in cazul meu, pe elevator, acesta fiind locul de parcare. Placa de beton dintr-un garaj este la orizontala, asa se construieste ...sau imi spui ca ai inclinare pentru pentru apa....Elevatorul il am perfect pe orizontala+ motocicleta in prindere pe verticala=doua coordonate fixate corect in spatiu ....asa ca sa discutam inginereste.. Cred ca am fost destul de clar.. Si toata teoria de mai sus, bineinteles dupa 2 ore de la oprirea motorului/sosirea din cursa, cand uleiul este scurs in carter... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Cata teorie pt o verificare de nivel... pe ochiul (maro) sunt 2 linii intre care trebuie sa te incadrezi, si daca ai o deviatie de cateva grade la inclinarea mobrei, tot poti sa verifici nivelul cu o marja de eroare acceptabila. Mereu am pus uleiul astfel incat sa fie la mijloc, intre minim si maxim. Indiferent cat de aiurea o tin, dar stand in echilibru (nu pe cricul lateral), nu o sa fie peste maxim sau sub minim. Sta in echilibru? Atunci e la aproximativ 90 grade... ca or fi 87, ca or fi 92, diferenta la nivel e f mica. La viroguta verific singur nivelul, tin cu o mana mobra si ma aplec sa ma uit. La vaca "sun un prieten" sa o tina. Si daca intr-adevar vrei sa stai cu bolobocul, atunci verifica si axa fata-spate. @ dedant: pamantul e rotund, deci nu ti-ai luat coordonatele corect glumesc, evident Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Eppur si muove singur nu ai curaj sa prinzi de ea si sa te apleci ?? Am o faza in minte cu un tip cu busa, a tinut cu o mana de sa, una de ghidon si s-a aplecat sa verifice uleiul.....ghici? a cazut motorul peste el_Rezultat o coasta rupta..in conditiile in care am ridicat rapid motorul de pe el.. Sau_stander spate si fata, o alta varianta de asigurare a verticalitatii si planeitatii. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Viroguta are 145 kg la plin, nu e stres. Cu 250+ kg nu ma risc Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate