fast_arrow Postat Iulie 5, 2015 Share Postat Iulie 5, 2015 Zambescule, vezi tu...ti-ai luat motor mare si tu nu poti sa tii permanent doua degete pe frana si doua pe ambreiaj...Cu timpul vine si deprinderea asta...daca apuci... la mine la scuter... sau pocnitoare... cum le place unora sa spuna merge, de ce oare ...? Pai iti spun eu... ai dat de bani si ai luat-o invers... motor mare, experienta mica...dar stai linistit ca nu esti singur...sunt o droaie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Iulie 5, 2015 Share Postat Iulie 5, 2015 ...daca apuci... dar stai linistit... Mersi, sper să apuc. Sînt foarte liniștit. Cred cu tărie că te poți obișnui să acoperi manetele, pot și eu, doar că o fac foarte rar și în nici un caz la drum lung, chiar nu-i văd utilitatea. p.s. motorul e mărișor dar manetele-s egale cu ale celorlalte motoare, deci?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Iulie 5, 2015 Share Postat Iulie 5, 2015 Deci... RIP ! Sa-i fie tarana usoara ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iulie 5, 2015 Share Postat Iulie 5, 2015 Oriunde in oras si in afara când e in preajma vreo conserva, dejtele pe manete. In curba piciorul lipit de frana spate. Sau vrem sa murim cu zile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Iulie 5, 2015 Share Postat Iulie 5, 2015 cand in depasire pe Drum National folosesti frana, inseamna ca habar nu ai .te ai bagat aiurea.in depasire bagi mana si dai bice...frana la ce???? esti prost » Post actualizat in 05 Jul 2015 21:22 probabil ai un gunoi de ciopar care daca atingi usor levierul de frana iti rupi gatul pentru ca fieratania nu face transferul de greutate pe roata fata...deci mue aderenta » Post actualizat in 05 Jul 2015 21:26 daca depasirea in conditii de siguranta inseamna pentru tine sa tragi de gaz ca cimpanzeul si sa speri ca in fata ta nu iese nimeni din coloana, sau nu intoarce nimeni, sau nu traverseaza nici un caine.. inseamna ca esti norocos. Eu prefer sa imi iau o marja de siguranta » Post actualizat in 05 Jul 2015 21:34 Scopul acestor topicuri nu cred ca este pentru a-l plange pe decedat, n-are rost. Eu chiar nu-l cunosc si mi se cam rupe de el. Scopul este sa invatam din greselile altora, sa nu patim si noi la fel. Daca ne impacam cu ideea ca asa a fost sa fie, ca a avut ghinion, nu invatam absolut nimic. E selectie naturala, cine poate poate, cine nu, se da la o parte, ori moare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 (editat) Nu are sens ca la fiecare RIP sa posteze 50 de membri RIP de fiecare data. In lumea asta mor in fiecare secunda mii de oameni nevinovati. Nu trebuie sa postam doar RIP si condoleante. Se vede ca sintem niste prefacuti, ca natie. Celor mai multi, cum spunea si Ryalex li se rupe de moartea altora. Editat Iulie 6, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
on-x Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 (editat) Trebuie doar sa reduci . Sa te gandesti ca este vorba de viata ta . Reduci , treci de obstacol si iti vezi mai departe de viata ta . subscriu... o aplic constant... ..in rest Dumnezeu sa-l odihneasca... Editat Iulie 6, 2015 de on-x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MrD Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Îmi dau seama ce priză ai pe ghidon fără două/patru degete, în condițiile în care drumurile pot avea surprize denivelate. Când depășești ori te bagi bine ori deloc. Iar a merge cu câteva degete pe manșoane numai conducere sigură sau plăcere de a motocicli nu mai e. Am cunoscut cativa motociclisti cu o experienta de +30 ani in spate, cu dat pe circuitele stradale din Irlanda, cu scoli de pilotaj la activ. Ce sa vezi, cand imi ziceau sa am grija la trafic au mentionat fix treaba asta, ca ei au 1 sau 2 degete tot timpul deasupra la frana. Or fi ei prosti si zic eu ca ar trebui sa intre pe forum aici sa mai invete d'ale pilotajului. Si toti spun acelasi lucru: sa nu ai impresia ca te vede sau aude cineva in trafic. Esti invizibil. Si ai grija, ca viteza te ucide. Asta nu inseamna ca ei nu merg tare, ci ca inteleg acest lucru si si-l asuma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZZTOP Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 esti prost» Post actualizat in 05 Jul 2015 21:22probabil ai un gunoi de ciopar care daca atingi usor levierul de frana iti rupi gatul pentru ca fieratania nu face transferul de greutate pe roata fata...deci mue aderenta » Post actualizat in 05 Jul 2015 21:26daca depasirea in conditii de siguranta inseamna pentru tine sa tragi de gaz ca cimpanzeul si sa speri ca in fata ta nu iese nimeni din coloana, sau nu intoarce nimeni, sau nu traverseaza nici un caine.. inseamna ca esti norocos. Eu prefer sa imi iau o marja de siguranta » Post actualizat in 05 Jul 2015 21:34Scopul acestor topicuri nu cred ca este pentru a-l plange pe decedat, n-are rost. Eu chiar nu-l cunosc si mi se cam rupe de el. Scopul este sa invatam din greselile altora, sa nu patim si noi la fel. Daca ne impacam cu ideea ca asa a fost sa fie, ca a avut ghinion, nu invatam absolut nimic. E selectie naturala, cine poate poate, cine nu, se da la o parte, ori moare. Ai tu o față de idiot!!! Dacă tu pe Dn în depășire crezi k te salvează frâna când îți virează unu brusc la 20 m în față ta, pe față te da bălălău înșelat de prima prietenă...lăsa te de motoare!!!!! Vezi ca este pe aici un teleleu care pune frâna, îndreaptă motorul și intră în maina de pe contrasens!!! Mai multe nu ți explic!! Bălălău ce ești!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Da mosule, te salveaza. Daca vii lansat din spate si diferenta de viteza fata de cel depasit e prea mare, in momentul in care ala face o boroboata te infigi in el. Daca mai reduci din diferenta de viteza (si ghici ce - asta inseamna fix frana) sansele sa poti evita cresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MrD Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 ZZTOP, pai si in cazul de fata, daca nu a franat ce a rezolvat? Macar la franare ai sansa sa iti reduci din viteza, ma gandesc. Cand vezi tractorul / microbuzul / masina la 20m in fata ta, perpendicular, tu avand + 100 kmh, mai ai tu timpul necesar sa eviti? Parerea mea e ca nu, avand in vedere ca la 100kmh parcurgi aprox. 53m in 2 sec. Sa tragi de frana ai timp sub 1 sec pt 20m. Nu stiu ce mare diferenta face, insa la un moment dat e posibil ca 100kmh / impact sa nu fie tot una cu 60-70kmh / impact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 E acelasi (cuvant urat), doar ca arati mai bine la morga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Cu doua degete pe frana nu te ajuta . Daca ai doua degete + degetul mic mai ai sanse . Teoretic suna bine dar practic , ai incercat sa mergi cu doua degete pe frana si sa accelerezi sau sa decelerezi ptr ca in situatii limita ai toate sansele sa ajungi in alte situatii mult mai periculoase decat o simpla manevra de evitare . Daca ai tras frana cu doua degete nu mai ai control asupra acceleratiei deoarece fizic iti limitezi mobilitatea mainii . Cand incepi sa fii atent la cate degete ai pe frana , cum iti stau sireturile in raport cu nordul magnetic al Terrei sau te mai miri ce gasesc unii sa importe din Nascar si sa aplice in trafic , incepi sa pierzi si alte detalii care fac diferenta intre a ramane sau nu pe roti . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Cu doua degete pe frana nu te ajuta . Daca ai doua degete + degetul mic mai ai sanse . Teoretic suna bine dar practic , ai incercat sa mergi cu doua degete pe frana si sa accelerezi sau sa decelerezi ptr ca in situatii limita ai toate sansele sa ajungi in alte situatii mult mai periculoase decat o simpla manevra de evitare . Daca ai tras frana cu doua degete nu mai ai control asupra acceleratiei deoarece fizic iti limitezi mobilitatea mainii . Cand incepi sa fii atent la cate degete ai pe frana , cum iti stau sireturile in raport cu nordul magnetic al Terrei sau te mai miri ce gasesc unii sa importe din Nascar si sa aplice in trafic , incepi sa pierzi si alte detalii care fac diferenta intre a ramane sau nu pe roti . Mai da-le incolo de degete, ca nu sunt lipite cu superglue pe maneta aia. Si da, poti controla acceleratia si cu 2 degete pe frana. Ma rog, eu folosesc doar unul, mijlociul (fara misto) pe care il tin mai mereu pe maneta prin oras sau cand simt ca as putea fi surprins. Am frana in asa fel reglata (da, se regleaza) incat sa ofere putere maxima de franare inainte sa-mi prind celelalte degete intre maneta si manson. Simple as that. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Cu doua degete pe frana nu te ajuta... Teoretic suna bine dar practic , ai incercat sa mergi cu doua degete pe frana si sa accelerezi sau sa decelerezi ptr ca in situatii limita ai toate sansele sa ajungi in alte situatii mult mai periculoase decat o simpla manevra de evitare . Daca ai tras frana cu doua degete nu mai ai control asupra acceleratiei deoarece fizic iti limitezi mobilitatea mainii... Ba, va rog eu mult, NU MAI IESITI PE STRADA CU MOTOARELE. Eventual plimbati-va cu ele prin poligon. Asta va este nivelul. Nu de alta, dar m-am saturat sa mi se reproseze ca in loc sa dau cu RIP, eu indraznesc sa critic. Critic pentru ca am ce. Uita-te si tu ce fel defectuos de a pilota motocicleta ai. Si mai sunt cativa ca tine pe aici. Mie mi-ar fi rusine... » Post actualizat in 06 Jul 2015 11:15 Sa tragi de frana ai timp sub 1 sec pt 20m. Cam atat le ia maimutelor care stau prinse cu toata mana de acceleratie, sa duca degetele la levier pentru a incepe franarea. Adica sunt cu 20 de m mai lenti decat unul care tine doua degete deja pe levier. Dar cui sa explici lucrurile astea... ?! N-auzi ca acceleratia este pusa acolo sa te tii tare de ea cand treci peste denivelari? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Ba, va rog eu mult, NU MAI IESITI PE STRADA CU MOTOARELE. Eventual plimbati-va cu ele prin poligon. Asta va este nivelul. Nu de alta, dar m-am saturat sa mi se reproseze ca in loc sa dau cu RIP, eu indraznesc sa critic. Critic pentru ca am ce. Uita-te si tu ce fel defectuos de a pilota motocicleta ai. Si mai sunt cativa ca tine pe aici. Mie mi-ar fi rusine... » Post actualizat in 06 Jul 2015 11:15 Cam atat le ia maimutelor care stau prinse cu toata mana de acceleratie, sa duca degetele la levier pentru a incepe franarea. Adica sunt cu 20 de m mai lenti decat unul care tine doua degete deja pe levier. Dar cui sa explici lucrurile astea... ?! N-auzi ca acceleratia este pusa acolo sa te tii tare de ea cand treci peste denivelari? Maestre , imi cer iertare ca am indraznit sa-ti dezbat sugestiile . Ca si muritor de rand imi era interzis ati lua cuvantul in . . . . . dar sincer sa fiu cu felul meu de a conduce ajung relaxat si odihnit acasa . Poate esti dispus sa ne mai impartasesti din tehnicile tale . Pana atunci am sa-mi caut un poligon ptr nu incurca in trafic profesionistii . Cu stima si multumesc ca mi-ai deschis ochii . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jakk Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Morala acestor topicurii : PROSTUL INVATA DIN GRESELILE LUI IAR DESTEPTUL DIN GRESELILE ALTORA . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 (editat) aha, deci mansoanele alea sunt acolo ca sa te tii bine cu toata mana de ele, ca sa nu cazi spunea cineva pe aici ca sunt prea multe accidente din ce citesc, sunt prea putine auzi, cica nu poti sa controlezi si acceleratia si frana fata in acelasi timp 2 cuvinte: throttle blip edit: asta nu se refera la cruisere, choppere si altele asemenea, nu stiu cat de util e sa acoperi frana fata la o roata de 90/21 avand in spatele ei 500 de kg Editat Iulie 6, 2015 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Morala acestor topicurii : PROSTUL INVATA DIN GRESELILE LUI IAR DESTEPTUL DIN GRESELILE ALTORA . Nu cred ca este nici o morala . Fiecare isi vede de drumul lui asa cum crede de cuviinta . Important este sa ajungi din punctul A in punctul B fara sa te expui pe tine sau pe altii la pericole inutile. Rezultatul final trebuie sa aduca satisfactia pe care o poate oferi motocicleta . Cu doua degete, cu trei , cu cinci , fiecare isi dezvolta un mod aparte de a conduce motocicleta , indiferent de genul ei . Asfalt uscat si maimutelor si motociclistilor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
on-x Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 ... si pana la urma cum e cu degetele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Nu va mai certati, fiecaruia cum ii e bine... e ca disputa cu frana, unii franeaza cu fata, altii cu spatele, altii combinat... tot ce conteaza e sa te intorci acasa [intreg] de fiecare data. Eu in depasiri nu franez, accelerez. Unul dintre motivele pentru care mi-am schimbat prima motocicleta - aveam nevoie de mai mult cuplu in depasiri. Din punctul meu de vedere, depasirea e manevra pe care trebuie sa o faci hotarat si foarte rapid. Cu cat creste numarul secundelor pe care le "petreci" in depasire, cu atat se pot schimba conditiile de trafic (trage unu' de volan, etc). Te apropii foarte mult de vehiculul pe care vrei sa il depasesti, te asiguri, reduci daca vine ceva din fatza si stai cu capul la cutie pana poti depasi in siguranta. O treapta/doua in jos, o tii turata un pic si dai drumul la ambreiaj, mana in gaz, acceleratie, devansare rapida, inapoi in banda. Asa fac eu... altii poate tin mana pe frana, pe... claxon, pe ce vor ei. Am si franat de cateva ori, cand mi-am dat seama ca m-am aruncat prea repede si nu am aproximat bine distanta. Dar intotdeauna era imediat dupa ce incepusem depasirea, m-am bagat la loc in spatele masinii de dupa care iesisem. De obicei pe fondul oboselii... mai faci si tampenii. Cineva cu multa experienta mi-a dat unul dintre sfaturile cele mai utile pe care le-am primit... "always look for a way out". Varianta de rezerva, 1000 de intrebari - daca trage de volan unde ma duc? Accelerez, ies pe acostament, ma bag printre 2 masini? E sant pe marginea drumului? Esti pe un pod/pasaj/sosea abrupta si fara vizibilitate? Mai bine nu depasesti, nu mori daca mai astepti nitel, nici nu cad epoletii... Sunt intrebari pe care nu ti le pui in mod concret, dupa un numar de km si experienta ar trebui sa stii sa evaluezi situatia dintr-o privire. Din pacate aici nu a fost cazul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 2 cuvinte: throttle blip Throttle blip... Ma faci sa rad. Cine? Astia care strang cat pot de tare mansoanele in mana? » Post actualizat in 06 Jul 2015 12:25 Nu cred ca este nici o morala . Fiecare isi vede de drumul lui asa cum crede de cuviinta . Important este sa ajungi din punctul A in punctul B fara sa te expui pe tine sau pe altii la pericole inutile. Rezultatul final trebuie sa aduca satisfactia pe care o poate oferi motocicleta . Cu doua degete, cu trei , cu cinci , fiecare isi dezvolta un mod aparte de a conduce motocicleta , indiferent de genul ei . Asfalt uscat si maimutelor si motociclistilor . Nu isi vede fiecare de drumul lui cum crede de cuviinta. Pe drum nu esti singur, ca sa faci ce te taie capul. Consider ca prin felul tau de a pilota chiar te expui pe tine si pe altii la pericole. Poti intr-adevar sa-ti dezvolti un mod aparte de a pilota motocicleta, dar in niste limite. Nu-ti poti permite sa pierzi 20 de m la fiecare franare de urgenta, doar pentru ca asa obtii tu satisfactia pe care o poate oferi o motocicleta. » Post actualizat in 06 Jul 2015 12:31 ... fiecaruia cum ii e bine... e ca disputa cu frana, unii franeaza cu fata, altii cu spatele, altii combinat... tot ce conteaza e sa te intorci acasa [intreg] de fiecare data. Daca fiecare face doar ce-l taie capul, nu inseamna altceva decat ca niste accidente asteapta sa se intample. ...Iar noi trebuie sa venim aici, sa dam cu RIP si sa cautam vinovati in alta parte. Lucrurile sunt foarte clare si in ceea ce priveste franarea si in ceea ce priveste tinutul mainilor pe ghidon si in multe alte privinte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Am si franat de cateva ori, cand mi-am dat seama ca m-am aruncat prea repede si nu am aproximat bine distanta. Dar intotdeauna era imediat dupa ce incepusem depasirea, m-am bagat la loc in spatele masinii de dupa care iesisem. De obicei pe fondul oboselii... mai faci si tampenii. La asta ma refeream si eu, tin frana acoperita in caz ca "shit happens". Pentru mine a mers pana acum, m-a scos din cateva situatii maro. Pentru altii poate merge alta reteta, fiecare cu stilul lui de mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 Daca fiecare face doar ce-l taie capul, nu inseamna altceva decat ca niste accidente asteapta sa se intample. ...Iar noi trebuie sa venim aici, sa dam cu RIP si sa cautam vinovati in alta parte. Lucrurile sunt foarte clare si in ceea ce priveste franarea si in ceea ce priveste tinutul mainilor pe ghidon si in multe alte privinte. De acord, dar nu cred sincer ca reusesc vreunii sa ii convinga pe ceilalti de ceva. Show complet motociclism.ro, fiecare ii zice celuilalt ca e mai prost/nu stie sa mearga, se arunca cu oua stricate si rosii la conserva si apoi topicul e uitat, fara vreo concluzie clara pentru noob-ul care citeste topicul si nu intelege pana la urma daca in depasire se accelereaza sau se franeaza... » Post actualizat in 06 Jul 2015 12:49 La asta ma refeream si eu, tin frana acoperita in caz ca "shit happens". Pentru mine a mers pana acum, m-a scos din cateva situatii maro. Pentru altii poate merge alta reteta, fiecare cu stilul lui de mers. Eu nu am tinut frana acoperita, am apucat-o cand am vazut ca fac o tampenie... au fost exceptiile, nu regula. Nu imi ia mult sa pun mana pe frana, nu merg mereu cu mana pe frana. Si intr-un sat poate sa imi sara un caine in fata, nu merg prin toate satele cu mana pe frana. Faptul ca ma bazez pe reflexe uneori e un risc asumat. Nu stiu daca e bine sau rau. Am mereu constiinta vehiculului pe care il conduc, dar am si momente in care ma joc fara sa ma gandesc foarte mult. Dar incerc sa pastrez "jocurile" in limitele mele, de care sunt constienta. Poate imping un pic mai mult... dar nu intr-atat cat sa scape situatia de sub control. Nu am pretentia sa iau premiul intai cu coronita la pilotaj stradal. Doar sa ma intorc acasa. De fiecare data. » Post actualizat in 06 Jul 2015 12:56 Dupa ce mergi mai mult si incepi sa te obisnuiesti cu peisajul stradal, am ajuns la concluzia ca e bine sa incetinesti cand vezi ceva care "nu se potriveste" - cand nu reusesti sa distingi ce se intampla in fata, cand vezi un contur ciudat pe dreapta (ceva care iese de pe un drum lateral? un animal?), cand vezi un vehicul care se deplaseaza ciudat, ceva care "nu ar trebui sa fie acolo", cam orice situatie in care te uiti si te intrebi... W...T...F...??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 6, 2015 Share Postat Iulie 6, 2015 mor! 1. cat mai putin si mai usor cu franatul in curba sau in evitari. frana te "tine pe trasa" in frana e mai greu un pic sa corectezi trasa. gazul pe curba te ajuta (daca nu exagerezi)... 2. NU se tine de ghidon ca de haltera. ghidonul se tine usurel, relazat daca te inclestezi pe el obosesti... a se face urmatoarea experienta. cand va mai intalniti cu asfalt "polizat" de-a lungul pentru refacere... incercati si sa tineti strans si rigid ghidonul si sa va relaxati mainile pe el si vedeti cum e mai bine... 3. nu strica ca in momente in care esti nesigur de "mediul inconnurator" sa ai 1 - 2 deste pe frana. bine, clar nu tot timpul. de ex eu nu am tot timpul ambele maini pe ghidon... my bad, stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.