Sari la conținut

"Valuri" in franare


pike1988
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor.

 

As avea si eu nevoie de sfatul vostru in legatura cu o mica situatie/problema la franere a unui Kawasakir ER6N din 2007. Asa cum am pus in titlu, face "valuri" hop-uri la franarea pe fata. Discurile sunt uzate, dar nu au ajuns la pragul de schimbare iar deasemeni nici placutele. Am schimbat lichid de frana asa, curatat pistonasul etrierilor de eventuale mizerii pana "the gum line" nu mai era vizibila. Sunt frane intretinute si totusi nu-mi explic de ce apar aceste hop-uri cand tin nivelul manetei constant iar hop-ul nu este sincronizat cu tura rotii. Adica la viteza mai mare unde sigur roata face 4 ture eu primesc un hop ...

 

Va scriu aici fiindca ma gandesc ca poate cineva dintre voi a mai avut astfel de situatie si ar fi din alta parte ci nu de la dicuri/placute.

 

Va salut cu mult respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze, nu am precizat ca este modelul fara abs.

 

Prin hop-uri / valuri, adica, tine fixa forta de franare unde pentru o fractiune de secunda "ii da drumul" si imediat inapoi intra iar forta de franare initial.

 

Asta simt pe la viteze de 50km/h pana la oprire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa m-am gandit si eu prima data, dar nu, in maneta nu se simt nici-un fel de trepidatii.

 

Este intr-adevar cam "moale" dar nu ajung cu ea la final ca sa am emotii la franare.

 

deasemni, ma gandeasc ca daca ar fi fost ovalizate acest hop / val s-ar fi simtit la fiecare tura a rotii.

Editat de pike1988
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 da jos etrierii

2 desfa etrierii

3 scoate pistonasele spalale sa fie oglinda, etrierii pe interior la fel sa fie oglinda si semeringurile de praf la fel

4 monteaza totu la loc

5 aeriseste frana

6 alta viata :)

 

operatie de 1 ora - 1.5 ore

Editat de TwinS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cum ti-ai dat seama ca discuriile nu sunt uzate , la ce grad de uzura se schimba?

Salut tuturor.

 

As avea si eu nevoie de sfatul vostru in legatura cu o mica situatie/problema la franere a unui Kawasakir ER6N din 2007. Asa cum am pus in titlu, face "valuri" hop-uri la franarea pe fata. Discurile sunt uzate, dar nu au ajuns la pragul de schimbare iar deasemeni nici placutele. Am schimbat lichid de frana asa, curatat pistonasul etrierilor de eventuale mizerii pana "the gum line" nu mai era vizibila. Sunt frane intretinute si totusi nu-mi explic de ce apar aceste hop-uri cand tin nivelul manetei constant iar hop-ul nu este sincronizat cu tura rotii. Adica la viteza mai mare unde sigur roata face 4 ture eu primesc un hop ...

 

Va scriu aici fiindca ma gandesc ca poate cineva dintre voi a mai avut astfel de situatie si ar fi din alta parte ci nu de la dicuri/placute.

 

Va salut cu mult respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat seama ...cu micrometrul in mana si masurat cel mai adang loc din disc si comparat valoarea optinuta cu cea din manualul de service.

 

Nu zici rau TwinS. Am mai schimbat si semeringurile de la fruca, si totul facut ca in manual, strans la cuplu, cu agent de lock si adaugat ulei in furca la fel, ca in specificatii.

Dureaza atat intr-un atelier unde nu te barie la cap alti vecini mecanici cu idei crete :)

Editat de pike1988
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa imi face si mie la ktm,la viteze mari nu se simte asa de tare,dar la viteze mici simt in maneta,sunt discurile ovalizate,strambe,chiar daca nu au ajuns la nivelul de uzura cand trebuiesc schimbate ele se ovalizeaza,deformeaza,acest fenomen este accentuat mai ales cand incalzesti discurile si treci cu ele prin apa, .Cand au o grosime deceneta se ovalizeaza mai greu ,dar cu cat se subtieaza cu atat se pot ovaliza mai usor,.

Verifica totusi acele inele care vin intre port-disc si disc sa se miste liber,daca ele sunt intepenite discul nu mai este flotant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor.

 

As avea si eu nevoie de sfatul vostru in legatura cu o mica situatie/problema la franere a unui Kawasakir ER6N din 2007. Asa cum am pus in titlu, face "valuri" hop-uri la franarea pe fata. Discurile sunt uzate, dar nu au ajuns la pragul de schimbare iar deasemeni nici placutele. Am schimbat lichid de frana asa, curatat pistonasul etrierilor de eventuale mizerii pana "the gum line" nu mai era vizibila. Sunt frane intretinute si totusi nu-mi explic de ce apar aceste hop-uri cand tin nivelul manetei constant iar hop-ul nu este sincronizat cu tura rotii. Adica la viteza mai mare unde sigur roata face 4 ture eu primesc un hop ...

 

Va scriu aici fiindca ma gandesc ca poate cineva dintre voi a mai avut astfel de situatie si ar fi din alta parte ci nu de la dicuri/placute.

 

Va salut cu mult respect.

 

100% , discurile ovalizate. Poti sa faci ce vrei la etrieri, nu o sa se schimbe simptomele. Solutia este sa pui alte discuri. Asa e cand franezi brutal de la viteze de peste 200 si mai e si rece afara....:) Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred ca ai discurile ovalizate,cu un simplu test ne luminam toti....

 

o ridici pe cricul central (sper ca ai) , pui o greutate pe codita sau pe sha sa stea roata fata ridicata, iei un marker/creion sau ce ai tu la indemana , invarti de roata tinand markerul lipit de telescop cu varful lui frecand fin pe discuri, ca un ac de prickup pe discul de vinil......daca varful face tot timpul contact cu discul dupa cateva rotatii complete fara nici 1mm de hopuri, nu e ovalizat .....daca are momente cand simti ca topaie ( maxim 1mm) => alte discuri.

 

atentie cum tii creionul,perpendicular pe disc,sprijinit ferm pe jamba telescopului. spor

 

:alcy:

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am patit si eu la fel in drum spre service sa ii schimb de toate. Frana constant pe fata si hop hop dadea drumu si bascula si furca. La service mi-am schimbat mai multe inclusiv uleiul din furca DAR stiu ca am schimbat lichidul de frana pe ambele trasee si aerisit franele. Eu propun sa iti aerisesti franele intai. Cand am scos-o am testat evident franele si pe fata s-a aplecat putin si a franat constant. Eu nu am schimbat discurile. S-ar putea sa gresesc dar senzatia dinainte si dupa a fost exact cum ti-am descris-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu patesc cam la fel, tot la viteze mici. Am dat jos discurile, nu pareau sa fie indoite (n-am avut nici un fel de impact). Am curatat etrierii si pistonasele, dar n-am apucat sa fac o tura de test inca. O sa incerc si faza cu creionul si invartitul rotii :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am avut aceeasi simptoma ca si la tine dupa ce am dat jos discul de pe janta la un chopper sa il vopsesc (nu partea unde calca placuta!!) dar nu am gasit explicatia si in timp a facut tot mai putin pana l-am vandut :).(am pastrat exact pozitia discului de la demontare la montaj chiar si suruburile de prindere in ordine inversa demontarii si degeaba).parerea mea strict personala este ca nu mai calca placutele exact pe aceleasi santuri,la mine discul era ca nou ..

Editat de banat rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor.

 

As avea si eu nevoie de sfatul vostru in legatura cu o mica situatie/problema la franere a unui Kawasakir ER6N din 2007. Asa cum am pus in titlu, face "valuri" hop-uri la franarea pe fata. Discurile sunt uzate, dar nu au ajuns la pragul de schimbare iar deasemeni nici placutele. Am schimbat lichid de frana asa, curatat pistonasul etrierilor de eventuale mizerii pana "the gum line" nu mai era vizibila. Sunt frane intretinute si totusi nu-mi explic de ce apar aceste hop-uri cand tin nivelul manetei constant iar hop-ul nu este sincronizat cu tura rotii. Adica la viteza mai mare unde sigur roata face 4 ture eu primesc un hop ...

 

Va scriu aici fiindca ma gandesc ca poate cineva dintre voi a mai avut astfel de situatie si ar fi din alta parte ci nu de la dicuri/placute.

 

Va salut cu mult respect.

Salut,

Exact aceeasi problema am avut-o si eu la o Honda Hornet. Se simtea franarea "in hopuri" la viteze de sub 50 km/h si se accentua aproape de oprire. Am verificat discuri, placute,etc. Problema am rezolvat-o schimband lichidul de frana. Fenomenul a aparut dupa ce am montat totul la loc (a fost desfacuta bucati pentru a o vopsi), asadar am exclus din start discuri ovalizate sau placute uzate aiurea

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Exact aceeasi problema am avut-o si eu la o Honda Hornet. Se simtea franarea "in hopuri" la viteze de sub 50 km/h si se accentua aproape de oprire. Am verificat discuri, placute,etc. Problema am rezolvat-o schimband lichidul de frana. Fenomenul a aparut dupa ce am montat totul la loc (a fost desfacuta bucati pentru a o vopsi), asadar am exclus din start discuri ovalizate sau placute uzate aiurea

 

Bafta.

Hm... eu am schimbat lichidul de frana cu maxim 5-600km inainte sa am problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor.

 

As avea si eu nevoie de sfatul vostru in legatura cu o mica situatie/problema la franere a unui Kawasakir ER6N din 2007. Asa cum am pus in titlu, face "valuri" hop-uri la franarea pe fata. Discurile sunt uzate, dar nu au ajuns la pragul de schimbare iar deasemeni nici placutele. Am schimbat lichid de frana asa, curatat pistonasul etrierilor de eventuale mizerii pana "the gum line" nu mai era vizibila. Sunt frane intretinute si totusi nu-mi explic de ce apar aceste hop-uri cand tin nivelul manetei constant iar hop-ul nu este sincronizat cu tura rotii. Adica la viteza mai mare unde sigur roata face 4 ture eu primesc un hop ...

 

Va scriu aici fiindca ma gandesc ca poate cineva dintre voi a mai avut astfel de situatie si ar fi din alta parte ci nu de la dicuri/placute.

 

Va salut cu mult respect.

 

Daca spui ca ai micrometru, incearca sa verifici grosimea discurilor pe toata circumferinta. Diferente de 0.05 mm pe circumferinta pot rezulta in fenomenul descris.

Daca nu ai diferente de grosime si discurile nu sunt descentrate (nu ovalizate), problema este in alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine la fel...cu aproximativ 800 km inainte a fost schimbat.

 

Probabil ca exista si alte cauze. Dar...

 

 

Verifica mai intai lichidul de frana. Cumpara-l nou din magazin, si schimba tot lichidul. Daca nu ajuta, poti sa te uiti la alte cauze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am invartit de roata uitandu-ma la distanta dintre discuri si placute pe interiorul rotii si exista o distanta de aproximativ .5-.6mm in cel mai "cracanat" loc fata de locul in care placuta e lipita de disc (asta la discul de pe stanga). La cel de pe dreapta diferenta e mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...