Sari la conținut

Motociclist accidentat mortal pe DN14, între MediaÂş Âşi SighiÂşoara


Bimbo's Fighter
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Soso pe padurea Bogatii, in dreptul terasei, cred ca sunt 9-10 ani de atunci.

 

 

corect.

 

nu-i placut,dar poate un reminder ...ne mai ajuta

 

» Post actualizat in 15 Jul 2016 13:00

LE: scuze, se pare ca ne-am sincronizat vreo 3 cu aceeasi filmare :))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact tipicul de accident din romania. Niste baieti, care se cred zmei, fara numere de inmatriculare, circuland fix dupa bunul lor plac (viteza, depasiri riscante, de ce nu pe contrasens, ca de-aia ne-am luat motor etc.). Un dezastru asteptand sa se inample.

Daca or fi invatat si sa franeze ca Jerry Mcrie...

Editat de asdglasfk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai masina care semnalizeaza sa taie banda nu asa treci pe langa ea, chiar daca ai prioriate. Daca nu inveti sa anticipezi traficul sfarsesti pe rubrica asta.

 

tot aud argumentul asta la multi

 

bai nene, daca ar fi sa incetinesc pentru orice bou care semnalizeaza asa, in ce fel merg? mai bine stau acasa...

 

nu zic,sunt situatii si situatii,dar daca ajung sa-l cred pe orice individ care semnalizeaza o stanga, drept sinucigas, pai unde mai e placerea sa te dai cu mobra? mergi mega panicat? la fiecare bot de masina iesit putin franez panicat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca te deranjeaza sa incetinesti pentru orice bou, sa stii ca poate e mai bine pentru tine sa stai acasa. Sau sa iti schimbi tara de resedinta.

Daca refuzi sa "mergi mega panicat", ar trebui sa iti asumi si posibilitatea ca unul din multii idioti intalniti sa iti faca o nefacuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vazand clipul mi-am dat seama ca motociclistii ( cei din filmulet desigur) sunt niste rebeli frumosi si liberi iar conservarii niste nenorociti...Cum ai putea sa gandesti ceva rau despre acesti iubitori ai competitiei si ai miscarii in aer liber, despre acesti minunati si admirabili impatimiti ai vitezei si atat de... insatiabili de adrenalina?...Superb!...

Moarte conservarilor! Muje garda!

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu zic,sunt situatii si situatii,dar daca ajung sa-l cred pe orice individ care semnalizeaza o stanga, drept sinucigas, pai unde mai e placerea sa te dai cu mobra? mergi mega panicat? la fiecare bot de masina iesit putin franez panicat?

 

Nu franez panicat dar o las mai moale, in nici un caz nu ma duc accelerand catre el. Am reusit sa trec 9 ani pe auto si 5 pe moto fara nici un incident in felul asta, se prea poate sa fie cu noroc dar parca unii au cam mult ghinion, nu crezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca te deranjeaza sa incetinesti pentru orice bou, sa stii ca poate e mai bine pentru tine sa stai acasa. Sau sa iti schimbi tara de resedinta.

Daca refuzi sa "mergi mega panicat", ar trebui sa iti asumi si posibilitatea ca unul din multii idioti intalniti sa iti faca o nefacuta...

 

Poate ati inteles gresit ce-am vrut sa spun...

 

Cand observ un bot de masina care 'incearca' sa iasa de undeva, unul care incearca o miscare dintr-o coloana, unu de pe sens opus ca incetineste inexplicabil, mereu sunt alerta.

 

Eu incercam sa spun ca nu ai cum sa incetinesti mereu la orice omulet care vrea sa faca o stanga. Situatia este cel mai des inalnita pe bulevarde semaforizate, unde tu vii, esti pe banda 2 sau 3 (cea mai aproape de axul drumului) , ai verde, si ai in fata ta vreo 3-4 omuleti cu semnal stanga, care asteapta sa faca stanga, in fata ta.

 

Evident ca incetinesti putin, preventiv (ca doar n-o sai da-i gaz ca ai verde), insa ideea este ca si incetinind,tot exista sansa mare ca unul sa zvacneasca, crezand ca are timp.... Cu cat incetinesti mai mult si e mai vizibil pt el acest aspect, cu atat ii dai apa la moara si unda verde sa se bage... (Sper ca nu e vreunu suficient de tampit sa creada ca zic ca NU tre sa incetinim, din contra, doar incerc sa expun situatia din mai multe puncte de vedere)

» Post actualizat in 15 Jul 2016 14:00

Nu franez panicat dar o las mai moale, in nici un caz nu ma duc accelerand catre el. Am reusit sa trec 9 ani pe auto si 5 pe moto fara nici un incident in felul asta, se prea poate sa fie cu noroc dar parca unii au cam mult ghinion, nu crezi?

 

Vlad,noroc ai de mai multe ori, dar ghinion iti permiti o singura data..... Depinde cum privesti lucrurile Sunt multi care au avut noroc zeci/sute de mii de km, pana la un singur ghinion....

 

Sau altii (de ex ca mine) care au avut de mai multe ori 'ghinion' decat 'noroc'... (in fine, unele ghinioane mi le-am inlesnit si eu, cum facem multi dintre noi)..

» Post actualizat in 15 Jul 2016 14:02

Vazand clipul mi-am dat seama ca motociclistii ( cei din filmulet desigur) sunt niste rebeli frumosi si liberi iar conservarii niste nenorociti...Cum ai putea sa gandesti ceva rau despre acesti iubitori ai competitiei si ai miscarii in aer liber, despre acesti minunati si admirabili impatimiti ai vitezei si atat de... insatiabili de adrenalina?...Superb!...

Moarte conservarilor! Muje garda!

 

Cred ca peste tot, in orice zona/oras exista grupuletele astea de reisari stradali, nu vreau sa ma bag in polemica si sa-i judec. (personal n-am fost niciodata parte din asa ceva, si nici n-am asistat la genu' asta de activitati).

 

Insa plm, numere palmate sub sa, forja la limita in depasiri...fiecare cum 'poate'..

 

 

Din filmarea aia cel mai elocvent era accidentul si felul cum s-a bagat boul cu duba. Nu stam sa analizam DOT urile celor 20 motociclete prezente in clip....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate accidente ziceai ca ai avut? 5? Toate sub 50 la ora?

hmmm, nu am gafat niciodata cu frana de fata... desi am avut ocazia de cateva ori sa storc tot ce se poate stoarce din etrierii de fata.

nu am fost in alea 5 intamplari decat odata vinovat, si atunci singur singurel, am blocat spatele si m-am dus ca blegul. ma jucam, blocasem spatele sa las "dunga" pe jos. la viteza, nu la 40-50... asa mi-a trebuit.

 

in rest, in toata experienta mea de frane la limita, fata la max si dupa spatele.

fiecare face ce vrea. este pielea fiecaruia.

insa sa sfatuiesti un incepator sa lase gazu, sa puna spatele, nu prea tare, nu prea usor, si abia dupa fata si sa debreieze ... il omori pe ala. situatiile de urgenta trebuie abordate de urgenta, nu ai timp de gandire, etc. ai percutat sau ai percutat in obstacol...

sa invete sa foloseasca fata, in combinatie cu o guma buna. in momentelea alea in care strangi rezervorul de "emotie" consider ca 2 actiuni inainte de a pune frana de fata sunt pierdere de timp pretios.

experienta mea de viata... repet, fiecare face ce vrea.

 

 

Acum imi dau seama ca puteau sa fie doar 2...sau 1...sau niciunul daca stiai cum se franeaza. :huh: :huh: :huh:

nu puteau fi mai putine de 4... crede-ma ca orice zeu ar fi fost in locul meu in aceleasi conditii si-o lua.

ce am reusit intotdeauna a fost sa minimalizez gravitatea trantei. atat.

si in 7 spre 8 ani, in peste 100k de km (poate mai bine)... 5 trante din care 2 mai urate, cu nici o vizita la spital sau ceva rupt... eu zic ca este bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm, nu am gafat niciodata cu frana de fata... desi am avut ocazia de cateva ori sa storc tot ce se poate stoarce din etrierii de fata.

 

jura-te, pe rosu :)

 

insa sa sfatuiesti un incepator sa lase gazu, sa puna spatele, nu prea tare, nu prea usor, si abia dupa fata si sa debreieze ... il omori pe ala. situatiile de urgenta trebuie abordate de urgenta, nu ai timp de gandire, etc. ai percutat sau ai percutat in obstacol...

sa invete sa foloseasca fata, in combinatie cu o guma buna. in momentelea alea in care strangi rezervorul de "emotie" consider ca 2 actiuni inainte de a pune frana de fata sunt pierdere de timp pretios.

experienta mea de viata... repet, fiecare face ce vrea.

 

tocmai ca de la inceput e bine sa franezi cu ambele si sa deprinzi obiceiul asta, nu cum am facut restul, care am invatat sa franam cu totii doar cu fata, si abia ulterior am incercat sa ne 'desteptam' si sa franam concomitent si cu spatele,sau sa le folosim simultan

 

tocmai, majoritatea cazaturilor suferite de incepatori sunt datorita faptului ca au bruscat fata (la care a contribuit si cauciucul fata, intr-o oarecare masura)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista un topic despre franare pe forum. A dat cineva link mai sus. E inceput de unul care are mai multi ani de carnet moto decat avem noi doi ani in buletin impreuna. Exista si explicatii acolo despre xum functioneaza franarea, argumente, tot ce vrei. Semnătura mea e rezumatul de la articolul original, care era in engleza si tradus pe forum.

Insa fiecare franeaza cum vrea, pe oasele lui.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intelege din ultimile discutii:

- cu cat e viteza mai mica, cu atat opresti/eviti mai rapid. Dar NU... nu trebuie sa incetinim prea mult, ca observa Gheorghe din logan si se baga.

- nu franam cu spatele, ca se ridica roata (a 3a de la carutul cu butelii). Eventual sa nu folosim nici frana de motor, nu?

- ne dam reising prin locuri dubioase si aglomerate, dar ne miram ca facem poc. Moarte conservarilor, nu stiau ca vine Ro$$y aplecat pe curba?

- mergem cu viteza si iar ne miram ca facem poc. Si iar moarte conservarilor, ca nu ne-au vazut.

- depasim pe unde vrea pl noastra, ca doar noi e reisari. Si iar ne miram, iar moarte conservarilor ca nu ne-au vazut...

- vrem respect, dar nu oferim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intelege din ultimile discutii:

- cu cat e viteza mai mica, cu atat opresti/eviti mai rapid. Dar NU... nu trebuie sa incetinim prea mult, ca observa Gheorghe din logan si se baga.

 

 

trecand peste caterinca ta ieftina careia nu-i gasesc nici un rost, chestia de mai sus pe care tu o iei la misto este cat se poate de reala. Tu ai preferat mistoul ieftin insinuand ca cineva sfatuieste lumea sa nu incetineasca.

 

Asa e mereu, cand este prezentat un aspect, vin cativa destepti/trolli si fac misto gratis fara sa aiba un aport util la discutie..

 

Pana la urma un adevar e universal valabil: fiecare pe pwla lui, in final :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ai zis tu... nu eu. Eu oricum nu ma iau dupa tine, sau dupa altii. Am vazut prea multi care merg incet si vireaza brusc ca au vazut loc de parcare pe sensul opus, prea multi care semnalizeaza stanga si fac dreapta, prea multi cu ochii in telefoane, prea multi care merg pe principiul "eu sunt mai mare"...

tot aud argumentul asta la multi

 

bai nene, daca ar fi sa incetinesc pentru orice bou care semnalizeaza asa, in ce fel merg? mai bine stau acasa...


nu zic,sunt situatii si situatii,dar daca ajung sa-l cred pe orice individ care semnalizeaza o stanga, drept sinucigas, pai unde mai e placerea sa te dai cu mobra? mergi mega panicat? la fiecare bot de masina iesit putin franez panicat?

 

 

trecand peste caterinca ta ieftina careia nu-i gasesc nici un rost, chestia de mai sus pe care tu o iei la misto este cat se poate de reala. Tu ai preferat mistoul ieftin insinuand ca cineva sfatuieste lumea sa nu incetineasca.

 

Asa e mereu, cand este prezentat un aspect, vin cativa destepti/trolli si fac misto gratis fara sa aiba un aport util la discutie..

 

Pana la urma un adevar e universal valabil: fiecare pe pwla lui, in final :)

 

Nu e nici un misto gratis, eram doar ironic... asta intelege orice pustan incepator. Mie mi se pare o tampenie ce spui tu... intre a frana brusc de la 70 si a frana brusc de la 40-50 e diferenta mare, nu mai zic de viteza mai mica. La fel si pt evitare. Am scapat din N situatii fara incidente, doar datorita vitezei reduse. Nu ca as merge mereu incet... dar adaptez viteza la circulatie. Incetinesti cand intri in intersectie, chiar daca ai verde, cand vezi zona cu agitatie multa, cand vezi masina mergand dubios de incet etc. Discutia e mai lunga, nu are rost sa ma intind...

Viteza redusa m-a salvat acum 2 weekenduri de un frontal pe TF cu un alt motociclist. 10 km/h in plus si eram mult mai inclinat si mai spre centrul drumului. Unde vad iesirea din curba si nu am dubii, ii dau cat pot eu. Unde nu, merg batraneste. Mai bine mai tarziu si intreg, decat cu ambulanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am visat aseara aiurea. Se facea ca am franat tare cu spatele si am tasnit pe roata spate instant. Am incercat sa o pun jos ciupind frana spate si m-am dat peste cap. N-am patit nimic in rest.

Ciupitul frânei spate a fost greșeala. Trebuia sa ciupești frana față cand erai pe o roata. Se realizeaza o frecare cu aerul care te repune in siguranta pe ambele roti si reduce si viteza cu vreo 20-25 km/h

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offf... Sunt sute de accidente pe topicul asta in marea lor majoritate cauzate de combinatia viteza/racing pe strada/lipsa de experienta + neatentie la volan si noi continuam sa uram "moarte conservarilor". In atatia ani de cand urmaresc topicul cu scopul de a ma "speria" aceeasi reisari apar in mod constant dand lectii de franare cu fata, cu spatele, cu amandoua; lectii de mers tare ca sa fugi de trafic, mooi, pooli si pijdi la adresa soferilor neatenti, cu cat mergi mai tare cu atat esti mai atent, nu stau eu dupa coloana si multe altele 😁 ce mama dracu' sa invete un incepator care a descoperit motoreta la 22 de ani cand intra aici? Nimic! Rezultatul e odios!

PS: avea 22 de ani sigur? Ce motoreta conducea? Cand s-a dat legea cu A2? Cred ca de mai bine de 4 ani...

 

Pacat de el dar domnilor acest forum e printre cele mai citite din tara daca nu cel mai citit... Responsabilitatea e a tuturor! Fiecare alege cum merge pe motor fireste, nu suntem sfinti dar incurajarea de comportamente gresite atunci cand suntem pe doua roti, sfaturi complet gresite despre cum se merge pe motoreta genereaza astfel de evenimente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: avea 22 de ani sigur? Ce motoreta conducea? Cand s-a dat legea cu A2? Cred ca de mai bine de 4 ani...

 

Putea conduce orice motor voia el la 22 de ani. Daca a avut inainte de asta 2 ani de A2, fa un calcul simplu de matematica si vei vedea ca iese varsta.

Problema nu e asta. Problema este ca s-au adunat mai multi factori care au dus la nenorocire....de la depasirea coloanei, la tir-ul care a iesit din rand, posibil si viteza (aici nu bag mana in foc pt ca nu este precizat), poate fi si lipsa de reflex a pilotului (pentru ca nu stim cat era de departe motorul de camion in momentul in care al doilea a iesit din coloana) intrucat nu a mai reusit sa evite impactul.

 

A fost atat vina pilotului care a facut depasirea mirifica, cat si a camionului care a iesit fara sa se asigure.

 

Cred ca au fost acoperite toate aspectele posibile in cazul de fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

insa sa sfatuiesti un incepator sa lase gazu, sa puna spatele, nu prea tare, nu prea usor, si abia dupa fata si sa debreieze ... il omori pe ala. situatiile de urgenta trebuie abordate de urgenta, nu ai timp de gandire, etc. ai percutat sau ai percutat in obstacol...

[...]

Eu nu vreau sa intru in polemici despre franare aici, cand exista topicul ala dedicat, dar explica-mi te rog si mie de ce ai impresia ca secventialitatea asta explicata mai sus iti ia o vesnicie sa o aplici in practica? Ai zis ca ai 100K+ km...deci ar trebui sa stii ca TOATE manevrele explicate mai sus se pot executa secvential sub o secunda, aproape instantaneu...iti ia mult mai mult sa le citesti decat sa le executi, ca de aia ai 2 maini si 2 picioare. Pana la urma totul tine de reflexul pe care ti l-ai format de-a lungul timpului, si de aceea e bine sa inveti corect de la inceput. De cate ori in 100k km ai franat cu fata inainte sa inchizi gazul? Eu o singura data si atunci am intrat in voblaj din cauza asta, ca nu apucasem inca sa debreiez. si asta era pe la inceputuri, inca nu aveam 5000 km la activ.

Sincron pe partea dreapta a corpului, in timp ce inchizi gazul apesi si pedala de frana spate, deja ai incarcat fata, apoi franezi cu fata si nu debreiezi ca te folosesti si de frana de motor cateva fractiuni de secunda, apoi debreiezi complet. Daca ai ceva experienta mai dai vreo 2 inferioare inainte sa debreiezi complet, ca e mai eficient. Cam in cate zecimi de secunda crezi ca se pot efectua toate operatiile in ordinea corecta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shakal, tu nu iei in calcul ca incepatorul e "prost" (toti am fost). Se panicheaza mai usor, uita ce are de facut, inca nu are reflexele formate... daca-l pui sa calce spatele, frana de motor si dupa aia fata, toate intr-o secunda, si sa mai si vada pe unde merge in tot timpul ala, s-a pierdut instant. Reflexele se formeaza in timp, intr-un nr de km. Nu mai zic daca e pe vreo mobra mare si groaie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...