tiger tank Postat Aprilie 21, 2010 Share Postat Aprilie 21, 2010 (editat) Bine, sa traiti am inteles. La urmatorul schimb o sa ascult de sfaturile dvs. 2,9l cu filtru nou. Bine ca a tinut pana acum si sper sa mai mearga in continuare motorul, ce pot sa spun: a fost o motociclea cam chinuita de cand e la mine, dar jos palaria in fata XT-ului.. A mancat enduro pe paine, chiar hard, pe sosea 100km/h cam tot timpul si inca merge bine, nu mai spun ca am si trantit-o rau ulterior trcand printr o revizie totala (partea din fata) Mi-am cumparat xt pentru ca atatia bani am avut , nici un sfat de la un prieten, nici o indrumare de la nimeni, mi-a cazut de ocazie, mi a placut cum merge si am luat-o (puteam sa iau o tzeapa ) si uite asa sa nasucut un pasionat inrait de xt. Acum visez cu ochii deschisi la un TENERE din 2009, dar totusi sper... Multumesc pentru sfaturi. Editat Aprilie 21, 2010 de tiger tank Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai Postat Aprilie 21, 2010 Share Postat Aprilie 21, 2010 20w50 mineral - jos la fiecare 3.000 - 3.500 km cu verificare constanta a nivelului, motorul este batran si ce scrie in manual nu se mai aplica, era valabil in '93, acum 17 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Bine, sa traiti am inteles. La urmatorul schimb o sa ascult de sfaturile dvs. 2,9l cu filtru nou. Bine ca a tinut pana acum si sper sa mai mearga in continuare motorul, ce pot sa spun: a fost o motociclea cam chinuita de cand e la mine, dar jos palaria in fata XT-ului.. A mancat enduro pe paine, chiar hard, pe sosea 100km/h cam tot timpul si inca merge bine, nu mai spun ca am si trantit-o rau ulterior trcand printr o revizie totala (partea din fata) Mi-am cumparat xt pentru ca atatia bani am avut , nici un sfat de la un prieten, nici o indrumare de la nimeni, mi-a cazut de ocazie, mi a placut cum merge si am luat-o (puteam sa iau o tzeapa ) si uite asa sa nasucut un pasionat inrait de xt. Acum visez cu ochii deschisi la un TENERE din 2009, dar totusi sper... Multumesc pentru sfaturi. Daca ai pus atat de mult ulei in plus, nu gaseai cutia filtrului de aer plina de ulei? Important e sa stii sa masori nivelul de ulei corect, cum scrie la carte. Si sa-l urmaresti mereu. Daca pui 2.9l si constati ca uleiul e sub semn ce faci? Mergi asa? Si la mine scrie 2.7l cu schimb de filtru dar, in realitate intra vreo 3l. Si nu il da afara pe nicaieri. Verificarea finala este masurarea nivelului. PS Problema cu noul Tenere, daca o sa ti-l iei, e ca nu o sa-l mai bagi atat de mult in offroad. O sa-ti fie mila de el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 si uite asa sa nasucut un pasionat inrait de xt. Clar! Uite unde erai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiger tank Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Gaseam cutia la filtru cam pe un sfert din ea cu ulei. O sa respect noile instructiuni cu 20W50 mineral ..sper sa fie mai bine pentru capra mea ... De Tenere... e un vis inca dar mi se pare o motoreta ideala pt mine, mai ales k mie imi plac genul de calatori offroad gen: drumuri forestiere, drumuri de pamant, fara prea multe urme de civilizatie in jur.. .. si mai poti cara cu tine si cate un pasager, uneori. Mesaj completat nu prea stiu cum e treaba cu postatul pe forum, asa ca va rog sa mi scuzati errorile.. (o sa ma invat eu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Salut. Si eu am un XT de 600 din 2003, si trebuie sa ii schimb bujia si uleiul...ceva marci imi recomandati? In plus, vreau sa imi fac o punguta cu scule si piese de luat cand merg prin padure, in caz de urgenta. Cam ce ar trebui sa contina? Mersi anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 Si eu vreau sa schimb uleiul si bujia. Ce imi recomandati, va rog? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 (editat) Salut. Si eu am un XT de 600 din 2003, si trebuie sa ii schimb bujia si uleiul...ceva marci imi recomandati? In plus, vreau sa imi fac o punguta cu scule si piese de luat cand merg prin padure, in caz de urgenta. Cam ce ar trebui sa contina? Mersi anticipat eu plec cu xt de 600 din 91 la padure fara trusa de scule si tu cu cel din 2003 vrei sa iei ? ] ia ceva de reparat penele. Editat Aprilie 24, 2010 de Unguru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 (editat) Eu plec cu Tenerele meu cu vreo 3-4 kg de scule dupa mine. Vreo 2 kg de chei la care se adauga chimicale, cabluri de rezerva, suruburi, piulite, saibe, splinturi, 2 camere, petece, manometru, cutter, bujie, decompresor, etc. Din ciclul "Nu am auzit de optiunea search sau nu am chef sa rasfoiesc atata, las` ca ma ajuta astia, ca sunt pasionat de-al lor si pot sa fac inca 30 de pagini intreband ce deja s-a discutat intr-una singura": - S-a discutat despre uleiurile folosite la XT. Atat marcile cat si vascozitatile. De cel putin 5-6 ori. Despre cantitate scrie foarte clar la manual. Daca nu aveti incredere in manual sau nu stiti engleza, explicatie mai buna ca a lui andrei_belcic nu o sa va dea nici un mecanic de Botosani care toarna ulei in XT ca in tractoare. - Tipul de bujie apare in manual. Orice comerciant de bujii (mai nou se gasesc si la toate magazinele auto) stie sa caute bujia in cataloagele producatorilor si sa o livreze in maximum, prin absurd, 24 de ore. - Si despre manuale s-a vorbit in topicul acesta. Daca nu gasiti aici, le gasiti cu Google in maxim 15 minute. Tot asa le-am gasit si noi. - Ca sa stiti ce chei va trebuie la XT, luati o trusa serioasa si un aparat foto, asezati-va langa motor, scarpinati-va in cap si ganditi-va ce ar putea ceda in padure. Daca va place sa mergeti singuri acolo unde a uitat Dumnezeu sa deruleze timpul si vi se pare normal sa fiti paranoic (ca si mine), puneti cheia pe toate suruburile accesibile si faceti poze. Mergeti in casa, luati pix si foaie si notati tot ce vedeti in poze. Veti fi surprinsi de cat de putine aveti nevoie. Va recomand inelare drepte/curbate si tubulare. Uitati cheile fixe. Puteti de fapt sa le donati prietenilor sau sa le puneti la pastrat in garaj. Gasiti pe forum un topic intitulat "Trusa de scule" si discutii mai detaliate ca acolo, expuse de multi oameni cu experienta, nu veti gasi nicaieri. Spor la cautat. Editat Aprilie 24, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 uite aici cele 2 truse de scule cu care plec mereu la drum. /index.php?...t&p=2388451 cheia dintre patent si tubulara( care e cheia de bujii) are capete. 10-12-13-14, este cheia ideala. jos cele mici sunt de 10-9-8, in a doua poza izolir si scotch dublu adeziv, 2 bucati de cauciuc, surubelnitei cu maner negru i se poate schimba capul si se pot folosi cele de la patentul multitool Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 (editat) Si eu vreau sa schimb uleiul si bujia. Ce imi recomandati, va rog? motul 10w40 semi + iridiu Am mai folosit putoline si mol semi , castrol si motorex sintetic. Numai cu Castrol sintetic "torcea" mai bine decat Motul semi, dar consuma in draci (1,3 l/ 4 miikm )... 4 litrii sintetic costa ceva si tre sa fi tot cu ochii pe joja Ieftinaturile din benzinarie (si nunumai) sunt produse din reciclarea uleiului "ars" Am inteles ca pt rodaj exista un ulei expres pentru Editat Aprilie 25, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 (editat) motul 10w40 semi + iridiu Vroiam doar sa fiu in tendinta cu topicul. Eu folosesc Valvoline (semi) si Procycle (mineral). Iridiul nu are nici o relevanta la a mea. Am luat motorul cu iridiu. Inainte sa o primesc ii comandasem deja bujia normala noua. O bag totusi pe asta noua. Merg 3-4 luni cu ea (totul ok) si zic, hai sa pun si iridiul (asa, sa vad si eu daca se intampla ceva). Nici o schimbare. Sta de vreo 2 ani acolo. Din cate am inteles iridiul da scanteie corecta si la turatii f. mari si are rezistenta mai buna la temperaturi extreme, proprietate ce ii lungeste viata electrodului. Acuma, avand in vedere in ce regim merge 3 AJ-ul poate doar avantajul unei vieti mai lungi. Tot ce stiu este la ST sunt mana cereasca si, cum ar zice englezii, un "must". La 3 AJ, daca o fi careva curios, nu sunt musai. M., poate are @Glad1ator timp si chef sa puna zilele astea o poza cu noua lui cheie intergalactica pentru demontat telescoape (are furca de 660 ca al tau pe 3AJ-ul lui). Nu de alta, da` sa vezi ce te asteapta daca o sa ai chef vreodata sa demontezi telescoapele . Ieri studiam si eu speriat problema la asta mica - pfiu, la mine are profil inbus . Editat Aprilie 25, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 28, 2010 Share Postat Aprilie 28, 2010 Vroiam doar sa fiu in tendinta cu topicul. Eu folosesc Valvoline (semi) si Procycle (mineral). Iridiul nu are nici o relevanta la a mea. Am luat motorul cu iridiu. Inainte sa o primesc ii comandasem deja bujia normala noua. O bag totusi pe asta noua. Merg 3-4 luni cu ea (totul ok) si zic, hai sa pun si iridiul (asa, sa vad si eu daca se intampla ceva). Nici o schimbare. Sta de vreo 2 ani acolo. Din cate am inteles iridiul da scanteie corecta si la turatii f. mari si are rezistenta mai buna la temperaturi extreme, proprietate ce ii lungeste viata electrodului. Acuma, avand in vedere in ce regim merge 3 AJ-ul poate doar avantajul unei vieti mai lungi. Tot ce stiu este la ST sunt mana cereasca si, cum ar zice englezii, un "must". La 3 AJ, daca o fi careva curios, nu sunt musai. M., poate are @Glad1ator timp si chef sa puna zilele astea o poza cu noua lui cheie intergalactica pentru demontat telescoape (are furca de 660 ca al tau pe 3AJ-ul lui). Nu de alta, da` sa vezi ce te asteapta daca o sa ai chef vreodata sa demontezi telescoapele . Ieri studiam si eu speriat problema la asta mica - pfiu, la mine are profil inbus . cand mi-a schimbat semeringul m-am dus cu telescopul demontat la mester si cu capacul slabit... pt 25 lei manopera, nu imi fac de lucru... sa mai si fac v'o "boacana" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Aprilie 28, 2010 Share Postat Aprilie 28, 2010 (editat) Sunt userul yzulyka, dar postez de pe contul unui amic. Am XT-ul de 600 din '97 si mi se pare ca e prea lenes. Mult prea lenes pt ce as face eu cu el. I-am inlocuit rapoartele 15/45 cu 14/47, dar tot nu e suficient. Ce upgrade-uri mai pot sa ii fac, incat sa fie mai nervos? Motorul asta l-am luat strict pt enduro (recunosc ca eu mai mult inclin catre hard enduro) si nu ma multumeste. Sugestii, ceva? (in afara de : schimba-l si cumparati iarasi 250 in 2T) Carburatoare schimbate, jiloare marite, rapoarte mai de cuplu (as fi pus, dar nu am gasit 13/50 sau 52), filtru aer K&N, toba racing..ce sa ii fac? Defapt...are sens sa le fac? Se va simti o imbunatatire? Voi ce modificari i-ati facut? (daca i-ati facut) Motorul in sine e o.k., consum bun, nu fumega, nu papa ulei, nu bate, e echilibrat, nu e foarte greu (are vreo 170 cred), de trantit inca nu l-am trantit...doar ca ceva ii lipseste Editat Aprilie 28, 2010 de dorin-moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 28, 2010 Share Postat Aprilie 28, 2010 Motorul in sine e o.k., consum bun, nu fumega, nu papa ulei, nu bate, e echilibrat, nu e foarte greu (are vreo 170 cred), de trantit inca nu l-am trantit...doar ca ceva ii lipseste Pai asta e XT-ul, un motor foarte bun, fiabil, cu consum mic, cu care poti sa te duci de colo colo sa iti faci treaba si sa dai si in gropane / pe drumuri proaste fara sa guitze. La clasa lui, fara doar si poate e cel mai slabutz ca performante. Dar - inc-o data - fiabilitatea exemplara isi spune cuvantul mai ales daca e intretinut corect. Din cunostintele mele, nu am auzit de prea multe modificari la XT pentru a obtine performante mai bune. Pentru inceput poti sa vezi ce compresie are si sa incerci sa o aduci cat mai aproape de specificatiile de fabrica: chiulasa planata si lustruita camera de ardere, facute supapele, simeringuri de supape noi, segmenti noi. Apoi, dupa un rodaj corespunzator, te apuci si ii pui evacuare full Leo Vince X3 sau Sebring (mai sunt si altele dar astea imi vin acu'). Un filtru aer permisiv nu prea recomand pentru enduro dar DNA si KN au in oferta. Nu stiu ce carburator are (cred ca ceva facut de Yamaha) si nu sunt sigur daca e dublu corp (eu asa stiam) si daca nu cumva din cauza galeriei de dublu corp nu permite prinderea a ceva mai performant precum Mikuni FCR de exemplu. Jeturi Dyno pt ea nu exista. Posibilitatile sunt limitate. Nu a fost facuta pentru ce vrei tu sa faca. La categoria ei se apropie de ce vrei tu sa faci Honda XR 600/650, Kawasaki KLX 650, Suzuki DR 650R, eventual Yamaha TT 600 R. Dar mai potrivite ar fi fost un XR400, un DR 350, etc. Chiar nu stiu ce sa te sfatuiesc. Personal nu as investi atata munca si bani fara sa am asteptari mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Aprilie 28, 2010 Share Postat Aprilie 28, 2010 (editat) Merci de raspuns. Sincer, is multumit de el, dar cred ca buba mare se trage de la ''plimbarea'' cu un KTM SX 450 din 2006, si sa spun asa, de care m-am indragostit. Acum, trebuie sa astept sa imi dispara ranjetul de fericire si extaz de pe fata si sa uit gustul KTM-ului si a feelind-ului creat...si sper, ca treburile vor reveni la normal Adica sa fiu iarasi multumit de XT-ul meu, care mi-e drag, sincer sa fiu, dar na'...parca, parca ar merge si altceva mai aprig Editat Aprilie 28, 2010 de dorin-moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 28, 2010 Share Postat Aprilie 28, 2010 (editat) XT-ul nu a fost si nici nu va fi un performance bike. Este o motocicleta gandita mai mult in stil chimezesc - sa fie simpla si sa mearga. Cand nu merge, poti sa o repari lejer, piesele fiind abundente si ieftine, inclusiv cele noi. Modelul s-a produs cu schimbari nu foarte mari din 1983 pana in 2002. Este un motor de inceput, de vazut pe unde esti si ce vrei mai departe. Poate acesta este si motivul pentru care nu gasesti multe tunate. Foarte adevarat si faptul ca nici nu s-au ingramadit multe companii sa produca piese de tuning. Dar nici cerere nu a fost, in conditiile in care ai atatea alternative de competitie. Decat niste investitii imense, experimentale, mai degraba treci la alt nivel. De ce nu este performance gama XT/Tenere-uri vechi? Pai: - grele bine - suspensii mediocre - putere mediocra - cuplu mediocru * La sfarsitul anilor `80 francezii produceau si vindeau pentru rally-uri, de pus pe Tenere, un kit de 700/700 si ceva. Nu mai gasesti nicaieri asa ceva. * Poti merge pe urmatoarele in ziua de azi: - poate cea mai tare chestiune - cylinder head porting. Nu stiu daca cineva face asa ceva, pentru motociclete, in Romania. Nu mi-am interesat, dar nici nu am auzit. - Pistoane forjate si cu fusta scurta de la Wiseco. O piesa nu foarte longeviva zic unii useri pe Advrider. - Axe cu came si supape sport cred ca au la Kedo, dar si pret pe masura. - La capitolul evacuari stiu doar de finale sport - Filte sport - KN sigur si poate si BMC - 500 Lire sterline arcuri progresive de la HyperPro. Cica nu ar fi asa revelatie pe masura banilor. Are un vecin de-al tau de oras, dar il las pe el sa iti povesteasca mai multe. Ekkemu. Mai ales ca a si revenit cu ele din Maroc si are sigur o parere. Mai gasesti pe Ebay diverse suspensii spate, toate jongland in jur de 300-350 Euro. Prima si prima data - guma ta spate ar putea fi inlocuita cu una cu crampoane mai rare si mai mici. Vezi si dupa treaba asta ce parere mai ai. Stiu ca este mai greu de facut decat de spus, cu rotile de 17 pe spate... Si musai umbla numai cu presiune intre 1 si 1,3 in roti. Mai bine vinde-o acum cat mai este intreaga, decat sa pierzi prea mult mai tarziu. Numai tu stii cel mai bine ce vrei. Dar si cati bani ai... Mesaj completat Pana una-alta, asta este motocicleta pe care o ai iar daca alta nu iti permiti sau pe asta nu ai timp sau nu vrei sa o vinzi, aplica strategia unui prieten de-al meu: Enduro (nu hard/extrem) poti face cu aproape orice motocicleta atata timp cat te impaci cu gandul ca la sfarsit ori tu ori ea nu o sa mai fiti in parametrii. Daca treci peste asta si iei in calcul reparatiile/mentenanta, totul este ok. Editat Aprilie 28, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Tot yzulyka la aparat Cauciucurile le-am inlocuit (desi erau noi) cu cele care se vad in poze. Am avut Mitasuri E07 . Nici de astea pe care le am acum nu sunt foarte multumit pe ud, iarba si namol. In rest, sunt ok.Intr-adevar, spatele nu prinde foarte bine nici pe frunzele din padure. Ok, il schimb, dar ce sa pun? Am inteles ca am doua carburatoere, unul din ele, cica deschide numai dupa o anumita turati...e posibil sa nu functioneze? Adica ar trebui sa simt ca efectul de la un power valve? Sau e normal ca puterea sa fie data liniar ascendent? Iarasi, inca o chestiune ce imi da de gandit, e cutia de viteze. Uleiul dupa ce sa incinge, cutia (cel putin primele 3 rapoarte) nu mai e asa precisa, chiar si pct. neutru e mai greu de gasit. Repet, doar dupa ce uleiul e incins. Uleiul e inlocuit, la fel si toate filtrele si bujia, uleiul fiin un semisyntetic 10w40. O sa incerc sa il schimb, cu ceva mai gros, poate chiar un mineral 20w50, sa vad daca e diferenta la cutie. Revin cu o intrebare: aveti o sursa de unde as putea gasi alte rapoarte, decat cele de 14/47 pe care le-am inlocui deja? Nu am gasit nicaeri rapoarte gen 13 pinion de atac si 48/50/52 foaie spate? Am studiat ofertele de la Wemoto.com, Romimoto.ro, Kedo, dar astea sunt tot ce am gasit .O sa ii trimit un mesaj si lui Alfred, poate ma ajuta el. Pana una-alta, puteti arunca un ochi AICI, la ultima mea iesire solo. Nu mai mult nici mai putin de trei pene pe fata Enduro (nu hard/extrem) poti face cu aproape orice motocicleta atata timp cat te impaci cu gandul ca la sfarsit ori tu ori ea nu o sa mai fiti in parametrii. Prefer sa imi tin XT-ul si sa isi modifice el parametrii, decat sa nu mai functionez eu in standardele producatorilor (parintilor) mei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Tot yzulyka la aparat Cauciucurile le-am inlocuit (desi erau noi) cu cele care se vad in poze. Am avut Mitasuri E07 . Nici de astea pe care le am acum nu sunt foarte multumit pe ud, iarba si namol. In rest, sunt ok.Intr-adevar, spatele nu prinde foarte bine nici pe frunzele din padure. Ok, il schimb, dar ce sa pun? Metzler Karoo T pune asta si o sa fii multumit. cu vaca mea de 240kg + 3 cutii de bagaje nu aveam nici o emotie in noroi sau pe ud. pe iarba nu am ajuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Yzule, tu vrei struț din cămilă. Mai aruncă din plastice, metalele nefolositoare. Fă-o cât mai uÂşoară. Nu uita că ktm-ul nu avea decât un ghidon Âşi 2 roți. Nu tu far, bord, semnalizare Âşi alte luxuri. Dar când a venit noaptea.... Deci las-o aÂşa că e frumoasă Âşi merge foarte bine. Te-ai trezit tu să tunezi. Pff. Ne vedem mai târziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Iarasi, inca o chestiune ce imi da de gandit, e cutia de viteze. Uleiul dupa ce sa incinge, cutia (cel putin primele 3 rapoarte) nu mai e asa precisa, chiar si pct. neutru e mai greu de gasit. Repet, doar dupa ce uleiul e incins.Uleiul e inlocuit, la fel si toate filtrele si bujia, uleiul fiin un semisyntetic 10w40. O sa incerc sa il schimb, cu ceva mai gros, poate chiar un mineral 20w50, sa vad daca e diferenta la cutie. Asa imi facea si mie Tenereu' (drept e ca nu prea se incingea la cata radiatorul avea) dar cred ca e o caracteristica "de familie". Ulei pune-i mai gros. Baga semisintetic 15W50 (Yacco par example), o sa tie mai mult la "tavaleala" mai ales ca ai doar racire pe aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Tot yzulyka la aparat Cauciucurile le-am inlocuit (desi erau noi) cu cele care se vad in poze. Am avut Mitasuri E07 . Nici de astea pe care le am acum nu sunt foarte multumit pe ud, iarba si namol. In rest, sunt ok.Intr-adevar, spatele nu prinde foarte bine nici pe frunzele din padure. Ok, il schimb, dar ce sa pun? Am inteles ca am doua carburatoere, unul din ele, cica deschide numai dupa o anumita turati...e posibil sa nu functioneze? Adica ar trebui sa simt ca efectul de la un power valve? Sau e normal ca puterea sa fie data liniar ascendent? Iarasi, inca o chestiune ce imi da de gandit, e cutia de viteze. Uleiul dupa ce sa incinge, cutia (cel putin primele 3 rapoarte) nu mai e asa precisa, chiar si pct. neutru e mai greu de gasit. Repet, doar dupa ce uleiul e incins. Uleiul e inlocuit, la fel si toate filtrele si bujia, uleiul fiin un semisyntetic 10w40. O sa incerc sa il schimb, cu ceva mai gros, poate chiar un mineral 20w50, sa vad daca e diferenta la cutie. Revin cu o intrebare: aveti o sursa de unde as putea gasi alte rapoarte, decat cele de 14/47 pe care le-am inlocui deja? Nu am gasit nicaeri rapoarte gen 13 pinion de atac si 48/50/52 foaie spate? Am studiat ofertele de la Wemoto.com, Romimoto.ro, Kedo, dar astea sunt tot ce am gasit .O sa ii trimit un mesaj si lui Alfred, poate ma ajuta el. Pana una-alta, puteti arunca un ochi AICI, la ultima mea iesire solo. Nu mai mult nici mai putin de trei pene pe fata Enduro (nu hard/extrem) poti face cu aproape orice motocicleta atata timp cat te impaci cu gandul ca la sfarsit ori tu ori ea nu o sa mai fiti in parametrii. Prefer sa imi tin XT-ul si sa isi modifice el parametrii, decat sa nu mai functionez eu in standardele producatorilor (parintilor) mei. Karoo T sau TKC 80 sunt bune dar cam scumpe. O varianta mai ieftina ar fi Mitas E09. Eu d-astea am. Dar sunt dezastru pe asfalt - nau aderenta. Cauciucul pe care vad ca il ai pe spate nu e nici de noroi nici, de iarba, nici de mixt. E de stanca. Gen trial. Cu toate astea ar trebui sa prinda mai bine decat E09, TKC 80 sau Karoo T. Tu te raportezi la KTM-ul ala SX. XT-ul nu se compara cu SX-ul nici la raportul putere/greutate nici la aderenta spate. Indiferent de ce cauciuc vei pune pe spate nu vei avea aderenta SX-ului datorita greutatii XT-ului. Mai poti incerca Mitas C02. E tot pt stanca dar are caramele mai rare si mai inalte decat ce ai tu acum. In schimb, din cauza caramelelor inalte si moi si a greutatii XT-ului, iti va dansa spatele motoretei in permanenta. Uleiul recomandat este unul mai gros de 10W 40. Pt vara si forje in padure pune 15W 50 sau 20W 50. Faptul ca vitezele se schimba greu nu mi se pare normal. Verifica nivelul sa nu fie prea mult ulei. Carburatorul secundar este legat mecanic, printr-o parghie de cel principal. El intra in functiune dupa ce principalul s-a deschis cam o cincime (o ridicare a suberului cu 6 mm). Putin probabil ca parghia sa nu functioneze. Mai degraba membrana de cauciuc a carburatorului secundar sa fie deteriorata. Poate de aici lipsa de putere. Oricum, carburatorul merita verificat (curatat si reglat). Eu am raport de 15-45 la a mea (XTZ). Nu mi se pare ca ar muri la deal. Doar uneori, pe urcari cu panta mare si bolovanoase, mi se pare viteza 1 prea mare. Nu cred ca vei gasi pinioane gen 13-52 pt XT dar poate ai noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Cauciucurile pa care le-am dat jos si le-am donat erau Mitas e07, ca cele din poza din postul anterior. Acum am pus astea, ce se vad in pozele din padure (habar nu am ce marca e cel de pe spate, ca pe fata stiu ca e Pirelli) Motorul nu zic ca nu are putere, urc in treapta a II-a de viteza pe unde urca altii cu treapta intai, doar ziceam ca totusi e lenes. Inca doua aspecte de care am tot uitat: -acceleratia imi merge mult prea greu. De revenit, maneta revine usor, doar ca, sincer, dupa o zi de endureala am bataturi la mana drepta ( o sa inlocuiesc si mansoanele, dar asta nu e o solutie, trebuie sa vad de ce merge mai groi acceleratia). O sa-mi demontez carburile sa vad ce e acolo, o sa gresez si cablurile (mai mult, ca o tura le-am gresat), dupa care vad ce masuri trebuiesc luate. De ce sunt doua cabluri de acceleratie? Unul e pt un carb, unu' pt celalalt? Sau unul deschide clapetele, iar celalalt cablu le inchide? Nu de alta, dar daca tot le desfac, macar sa stiu logica dupa care eu fost proiectate -probabil din cauza ca arcul spate nu e comprimat (strans )aproape deloc, banuiesc ca asta ar fi motivul pt care motocicleta nu se ridica foarte usor pe-o roata. Voi ce spuneti? E ca si la masinile cu tractiune spate , iar suspensia le este terminata. Sau ma insel? Daca comprim arcul, cam la ce sa ma astept? O sa fie rebound-ul prea agresiv sau din contra, n-o sa mai fie? O sa fie mai inalta de spate? Care e efectul? Yzu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 Cauciucurile pa care le-am dat jos si le-am donat erau Mitas e07, ca cele din poza din postul anterior. Acum am pus astea, ce se vad in pozele din padure (habar nu am ce marca e cel de pe spate, ca pe fata stiu ca e Pirelli Motorul nu zic ca nu are putere, urc in treapta a II-a de viteza pe unde urca altii cu treapta intai, doar ziceam ca totusi e lenes. Inca doua aspecte de care am tot uitat: -acceleratia imi merge mult prea greu. De revenit, maneta revine usor, doar ca, sincer, dupa o zi de endureala am bataturi la mana drepta ( o sa inlocuiesc si mansoanele, dar asta nu e o solutie, trebuie sa vad de ce merge mai groi acceleratia). O sa-mi demontez carburile sa vad ce e acolo, o sa gresez si cablurile (mai mult, ca o tura le-am gresat), dupa care vad ce masuri trebuiesc luate. De ce sunt doua cabluri de acceleratie? Unul e pt un carb, unu' pt celalalt? Sau unul deschide clapetele, iar celalalt cablu le inchide? Nu de alta, dar daca tot le desfac, macar sa stiu logica dupa care eu fost proiectate -probabil din cauza ca arcul spate nu e comprimat (strans )aproape deloc, banuiesc ca asta ar fi motivul pt care motocicleta nu se ridica foarte usor pe-o roata. Voi ce spuneti? E ca si la masinile cu tractiune spate , iar suspensia le este terminata. Sau ma insel? Daca comprim arcul, cam la ce sa ma astept? O sa fie rebound-ul prea agresiv sau din contra, n-o sa mai fie? O sa fie mai inalta de spate? Care e efectul? Yzu Vezi ca trebuie sa scrie pe cauciuc marca si dimensiunile. In afara de Karoo, TKC, E09 sau C02 nu cred ca o sa gasesti cauciuc cramponat pt roata de 17''. Majoritatea motocicletelor au 2 cabluri la acceleratie. Chiar si alea cu 4 carburatoare. Uita-te la ele si o sa-ti dai seama la ce folosesc. Reglajul suspensiei spate nu e atat de complex precum la o motocicleta de curse (motocross sau enduro; la vitezane nu cunosc). Nu poti regla decat comprimarea arcului si, la amortizor, taria comprimarii si a revenirii impreuna, in 5 trepte. Reglarea arcului nu influenteaza rebound-ul amortizorului. Si da, daca il comprimi, o sa fie mai inalta de spate. Ridicatul pe o roata tine strict de maiestria pilotului. Da jos manualul si vezi ce trebuie sa faci: http://www.manualedereparatie.info/categorii/yamaha.html PS Masinile cu tractiune spate si suspensia terminata nu se ridica pe o roata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Aprilie 29, 2010 Share Postat Aprilie 29, 2010 PS Masinile cu tractiune spate si suspensia terminata nu se ridica pe o roata? Poate intonatia, accentul sau lipsa punctuatiei corecte au lasat loc de interpretare gresita....my bad....dar, nu stiu daca stiai, masinile cu tractiune spate (Ursulet, pisicuta, etc, cand au terminate suspensiile spate , fac burn out-uri mult mai lungi, cu plecare de pe loc) Cu exemplu' asta am facut legatura . Fenomenul (scuzati-mi logica daca nu e buna) e ca forta motorului este disipata intr-o anumita masura in suspensia defecta si lasarea pe spate a masinii/ motociletei. Ceva de genu'.. n-am fost un as nici la fizica nici la pedagogie. Pe cauciucul spate nu scrie decat: endor-cross, dimensiunile, not for highway...si cam atat. Da , stiu, e ciudat Maine mai caut si producatorul. Azi am demontat mobra...si nu imi incape ustensila de comprimare a arcului. Mai fac sapaturi si alte calcule sa vad cum o scot la capat. Spor si merci de raspunsuri. Yzu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.