Sari la conținut

Accident pe centura 24-08-2017, motociclist decedat.


ashtray.
 Share

Postări Recomandate

Dumnezeu sa-l odihneasca ! Nu va mai luati maxiscutere cu roti mici, NU sunt pentru drumurile noastre. Orice sina de tramvai sau denivelare, sleau sau groapa va arunca de pe ele. Degeaba sunt comode si se sta ca in fotoliu.Roata de 13-14 combinata cu cateva zeci de cai e moarte sigura.;(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Nu e cazul de schimbat placa, ideea este ca nu toti ne nastem motociclisti cu experienta in trafic.

 

Legat de santurile din Centura. Ele au fost dintodeauna. Daca tu motociclistul cu simt de aventura te simti instare sa mergi pe acel drum, mult succes.

Incearca si tu sa iesi din zona safe de circuit unde te duci sa te descarci si sa intri in pielea unuia care foloseste motorul si pentru placere si pentru nevoie...

Crezi ca scuteristul plecase pe centura pentru peisaj???

pana la urma de tai cu moto si pe unde ai treaba nu doar pe drumuri coala de hartie ...iar drumurile si mai ales centura sunt o Porcarie pe banii nostri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot i-a permis aluia sa iasa din curte (un gest amabil de altfel) arunca un ochi in oglinda stanga si-l claxona pe cel care iesea ,atentionandu-l sa astepte sau sa scoata o mana pe geamul din stanga sa incerce sa-l averizeze pe motociclist.Iar cel care a iesit , a iesit ca prostul dintr-o bucata , pe orbeste.Daca tot ai facut gestul de a permite iesirea , trebuia sa se implice un pic.Personal cu ani in urma am permis la fel si in urmatoarele secunde am asistat la bubuiala .Pe urma imi parea rau ca l-am lasat.Acum dau din toate mainile ,una pe geam si cu una fac semne celui care iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Virgil, poate si nenea ala a facut ca tine, aia a fost prima lui incercare, numai ca in loc de bubuiala s-a lasat si cu deces.

Sunt extrem de putini cei care se gandesc ca poate veni cineva din spate cand stau in coloana si lasa pe cineva sa se "bage".

In cazul aluia care s-a bagat, as fi chiar curios sa vad cati se gandesc sa se uite daca vine vreo motocicleta care depaseste coloana.

Cred ca 99 dintr-o 100 soferi s-ar uita doar la ce vine din partea cealalta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sofer nu am incredere in nimeni, nici in pasager si nici in altii cand imi spun sau imi fac semn ca e liber, tot intru incet cu botul sau cu spatele masinii pana vad cu ochii mei... asa te poate vedea si cel care depaseste o coloana. Si sunt convins ca asa fac multi soferi constienti, altfel cazurile de acest gen ar fi mult mai dese...

 

RIP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vai, Razvan...daca ai facebook, cere acces pe grupul Info traffic Bucuresti si Ilfov.

Revino dupa 3 zile dupa ce ai primit acces si spune-mi daca mai esti de accord cu ce-ai scris mai sus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbești din Experienta sau emiți teorii?

Am avut doar scutere cu roti de 12-13

Da.se simt gropile mult mai fain când ai coloana belita

La denivelări și liniile de tramvai,sunt același rahat ca și rotile de 17 pe care le are mobra

Zilele trecute am fost cat pe că sa ma vărs la intrare în Valea plopilor din cauza unei pete de lichid de pe carosabil.e viraj de dreapta,ajungeam pe contrasens.cauciuc nou,montat de o săptămână. Cu viraj înainte l am abordat cu 100.daca intram cu 70-80, sigur ma înfigeam într o mașină de pe contrasens

Tu ce crezi ca imi arde de teorii dupa 24 de ani de A ? Incearca un maxiscuter cu roti de 16 si o sa vezi diferenta de ciclistica. Poti tine spatele daca derapeaza,, mai putin ca la moto dar il tii. pe cand cu o barca esti pe jos inainte sa-ti dai seama ce se intampla, Am patit-o acum ceva ani :),

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca si tu sa iesi din zona safe de circuit unde te duci sa te descarci si sa intri in pielea unuia care foloseste motorul si pentru placere si pentru nevoie...

Crezi ca scuteristul plecase pe centura pentru peisaj???

pana la urma de tai cu moto si pe unde ai treaba nu doar pe drumuri coala de hartie ...iar drumurile si mai ales centura sunt o Porcarie pe banii nostri

Si eu ce spuneam? Ca nu toti ne nastem cu experienta. Si eu am intrat o data pe contrasens cind am deschis gazul la un R6 pe Centura cu sleauri, noroc ca nu a venit nici un vehicul din sens contrar. TIR in fata, bagat in treapta a doua, gaz maxim sa depasesc camionul. A fost o experienta, am avut noroc.

 

Segmentul de drum pe care am comis greseala era chiar linga Amckart, plecasem de la circuit si facusem schimb de motociclete cu un prieten.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o lege a condusului orice fel de vehicul terestru sau maritim .

Iar la motociclete se aplica cu cea mai mare strictete .

Daca ai vizibilitate buna pe distante mari ( sosea dreapta si pustie ) e mult mai sigur sa ii dai gaz decat pe o sosea aglomerata si plina de curbe . Nu e la mintea cocosului ?

Si nu , nu o faci racheta , ci iti pastrezi viteza in limita de siguranta luand in calcul si neprevazutul ( animale libere , defectiuni tehnice , iesiri de pe drumuri laterale , etc ) .

 

Da , daca nu respecti legea asta , candva vei muri din cauza vitezei excesive si a unei motociclete pe care nu o mai poti controla inaintea unui impact cu un obstacol pe care l-ai vazut prea tarziu fata de viteza ta de deplasare in momentul respectiv . Simplu : mergi cât să poti opri in siguranta, in limita campului de vizibilitate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, in motociclism, atunci cand nu vezi suficient si mergi tare, iei instrumentul in brate si navighezi catre lumea circuitelor infinite


» Post actualizat in 04 Sep 2017 06:29


p.s. stiti voi instrumentul ala lucios la un capat si paros la celalalt

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nava din babord ar trebui sa evite, dar fiind vizibilitate redusa si nestiind daca ei au radar, presupun ca se contacteaza cealalta nava prin radio, pentru a clarifica intentiile...

 

Later Edit: ... dar in stabilirea prioritatii mai conteaza si tipul de nava (daca e la motor, daca e cu vele, daca e "restricted in its ability to maneuver", "not under command", etc.)

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu voi, dar eu ii dau blana tot timpul si sa tot fie 10 ani de cand ma bucur...as zice ca am strans mai multe decat as fi strans in 50 de ani de mers ca mosu' :D


» Post actualizat in 04 Sep 2017 13:50

Lasand gluma, Bucurestiul si toata Romanica au nevoie de atentie x15498531490109. Problema e ca si in cazul asta tot poti sa ai o tona de ghinion si sa te alegi cu ceva nasol. De aia repet, lasati vitejiile (aia care va simtiti) cu rupt de oglinzi, picioare in portiere, educatie rutiera prin alte mijloace si pastrati-va calmul si concentrarea pentru urmatoarea intamplare. Cel mai important e sa fii super concentrat pe absolut ce se intampla ca sa micsorezi sansele unui accident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nava din babord ar trebui sa evite, dar fiind vizibilitate redusa si nestiind daca ei au radar, presupun ca se contacteaza cealalta nava prin radio, pentru a clarifica intentiile...

 

Later Edit: ... dar in stabilirea prioritatii mai conteaza si tipul de nava (daca e la motor, daca e cu vele, daca e "restricted in its ability to maneuver", "not under command", etc.)

Pe scurt, cand vizibilitatea e redusa, daca nu vezi efectiv o nava dar o detectezi prin diferite alte mijloace si determini ca exista risc de coliziune, trebuie sa o eviti. Si, mai presus de toate, sa ai viteza de siguranta adaptata conditiilor pentru a putea face asta oricand.

Prin analogie, daca am intelege mai bine ce inseamna viteza de siguranta si daca am intelege mai bine cum sunt definite domeniile de 'vizibilitate redusa' in motociclism (din pacate, si asta trebuie bine inteles, nu se rezuma numai la vedere si camp vizual) si daca am reusi sa corelam notiunile astea doua, nici nu am merge 'ca moșii', nici nu am merge ca la TT, dar cu siguranta am reusi sa evitam noi insine, prin actiuni proprii, dezastrul. Indiferent de cine este vinovat si cine are prioritate dupa legea rutiera.

Si daca am fi toti interesati de indemanare si de intelegerea motocicletei si de intretinerea ei...toate astea joaca roluri importante in producerea unui accident, dar e mai usor sa dam vina pe cel vinovat dpdv legal. E o abordare superficiala si, din pacate, foarte periculoasa pentru ca, de cele mai multe ori, te zdrobesti, te rupi, ramai infirm sau mori. Majoritatea abia atunci intelegem lucrurile astea (cu exceptia ultimei variante ☺) si totul pleaca de la educatie. Si cea personala si cea facuta (nu prea des in Romania) la scolile moto.

Pacat de oamenii astia...eu nu ii vad teribilisti sau mai stiu eu cum, ii vad victime ale neintelegerii fenomenului si nu e numai vina lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viteza de deplasare ( in siguranta ) nu poate fi corelata cu altceva decat cu perceptia obstacolelor , nu ? Adica simti ca esti sigur , atata vreme cat VEZI ca ai cale libera in fata .

 

In momentul in care NU mai vezi ce urmeaza , atunci ai pierdut toata siguranta DACA nu poti sa opresti pe distanta in care esti SIGUR ca ai cale libera .

 

Chiar daca asta se intampla la 20km/ora sau la 120km/ora.

 

Atat de simplu e . Baiatul asta a murit pe centura depasind un vehicul oprit . Oare ce viteza uriasa putea sa aiba ? 30 ? 40 ? 50 ? Eu cred ca nu mai mult de atat . DAR nu a vazut ce urmeaza. Si nu a considerat necesar sa adapteze viteza ca sa poata opri in limita campului vizual. Sunt de acord ca a fost o situatie idioata ,DAR , daca ar fi redus atat cat sa vada ce dracu e in fata cabinei camionului , atunci traia . Blana in conditii de lipsa de vizibilitate inseamna , mai devreme sau mai tarziu , moarte .

» Post actualizat in 06 Sep 2017 06:31

Referitor la conducerea unei nave maritime , regula 5 spune foarte clar si simplu : trebuie asigurata permanent o veghe VIZUALA si auditiva prin orice mijloace .

 

Insa ( ref si la navigatia instrumentala ) deciziile luate pe baza informatiilor radar insuficiente sau reduse sunt interzise . Deci tot ochiul saracul (si timpanul in cazul navelor) sunt organele pe baza carora se apreciaza viteza de siguranta.

 

Si o intrebare pentru cunoscatori , dar foarte buna pentru tema discutiei : cum se apreciaza viteza de siguranta relativ la campul vizual, in navigatia matitima ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se apreciaza ca offtopic.

Cu tot respectul , un pic grabita aceasta apreciere . Nu am intrebat de dragul intrebarii . Doar de dragul exemplului , pentru ca in navigatia maritima , viteza este apreciata ca fiind safe daca nava poate fi oprita in JUMATATE din distanta acoperita de campul vizual .

Sigur ca motocicletele se opresc mai eficient , au frane bune si nu circula pe apa ...

Dar a circula cu viteza mai mare decat cea cu care poti opri in limita campului vizual la momentul respectiv , este o prostie care va duce candva la moarte .

Editat de RobertAmbrozie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand intrii in depasirea unei coloane e mai greu sa sesizezi ca una din masini a lasat un spatiu, in cazul asta l a lasat pe unul sa iasa din lateral. Motociclistul vedea probabil mult in fata, deci asta cu campul vizual e relativa. Regula de aur cred ca ramane cea cu "nu depasi cu mai mult de 20km/h viteza cu care se deplaseaza ceilalti". Daca coloana stationa sau se mergea cu 5km/h iar el avea 70-80, s a cam sinucis.

 

campul vizual nu e doar in fata

stradutele exista in trafic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cand intrii in depasirea unei coloane e mai greu sa sesizezi ca una din masini a lasat un spatiu, in cazul asta l a lasat pe unul sa iasa din lateral. Motociclistul vedea probabil mult in fata, deci asta cu campul vizual e relativa. Regula de aur cred ca ramane cea cu "nu depasi cu mai mult de 20km/h viteza cu care se deplaseaza ceilalti". Daca coloana stationa sau se mergea cu 5km/h iar el avea 70-80, s a cam sinucis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...