Jump to content

Baterie pe litiu Aliant (LiFePo4). A song of ice and fire, mai mult fi


9limits
 Share

Recommended Posts

Informatia este destul de subtire pe forumuri despre ce-i cu tehnologia asta relativ noua a bateriilor moto pe litiu. Asa ca topic nou!

In aprilie anu trecut, acu 10 luni, dupa mai mult research si nehotarare, m-am aruncat la o baterie pe litiu Aliant.
Pe hartie este:

  • mai puternica decat una standard,
  • cam un sfert din greutate,
  • undeva la jumate din volum.
  • si in plus, durata de viata estimata era de 3! (trei, nu factorial) mai mare decat cele pe acid (3000 sau 5000 de cicluri zi ei).

Singura problema e ca una costa spre 200E (795 lei in cazul asta), dar presupunand toate cele de mai sus adevarate, pe termen lung (7-10 ani) iese ok.

Mai au cateva minusuri, irelevante pentru poveste, gen ca nu pot fi puse pe un redresor din asta standard ca daca incearca sa le formateze se fot.


Ok, am luat decizia, gasit si distribuitor in Ro (http://bt-performance.ro/aliant-batteries/),

luat modelul "Aliant X3" ca ala se potrivea (voiam "YLP" dar n-aveau stoc), in fine, a venit repede, am montat-o, a mers. Era mica, era usoara, era verde, era misto.


A avut parte si de testul suprem: de paste anul trecut am fost 3 zile pe munte, si cand am coborat motorul era sub zapada. Modelul, un super tenere 850 cu supapele duse, de la rece avea nevoie de 3-5 minute de dat la buton. Deci a invartit bateria aia mult dupa ce o yuasa ar fi zis "caa-ajuc trrrrrrrrr" si intr-un final a luat-o.

 

 

Fast forward acu o saptamana, motorul la un service, sincronizat de carburatoare, la 5k ture (acum bateria montata pe un transalp 600).
Conform mecanicului, bateria a inceput spontan sa fumege cu spor, si dupa un timp sa scuipe cu chestii (se vede in poze).
Motorul a fost oprit in secunda in care a inceput fumegatul, dar bateria si-a continuat implo/explozia inca 10-15 min.

Intre timp au reusit cumva sa o dea jos pentru ca incepuse sa topeasca din airbox.
Verificat incarcarea dupa, in parametri (ca te gandesti ca poate a luat-o releul razna si deh, se explica).


Sii cam asta a fost. Alt airbox, baterie noua, pe acid de data asta, si c'est la vie.
Am trimis un mesaj pe pagina de fb a Aliant, nici un rapuns. Am trimis un mail importatorului acu 2 zile, liniste si de acolo.


Nu trag nici o concluzie, sigur nu-s toate asa, stiu de oameni care le folosesc si sunt multumiti cu ele. Dar ma gandesc ca ar fi fost nasol sa faca tot scandalul cu topirea in mers. Sau intr-o tara la mama drac.

Deasemenea ma deranjeaza lipsa de reactie a vanzatorilor, si isi merita un minim de reclama negativa.


Atasez niste poze cu isprava

 

 

 

post-82734-0-40237700-1517564853_thumb.jpg

post-82734-0-01173500-1517564868_thumb.jpg

post-82734-0-76440200-1517564878_thumb.jpg

post-82734-0-26810200-1517564908_thumb.jpg

post-82734-0-63860800-1517564925_thumb.jpg

post-82734-0-34592700-1517564944_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A intrat aer in ea. Sigur nu a lovit-o accidental mecanicul? Sau poate s-a tras de ea (miscat, rasucita in locasul ei) si s-a desprins o borna...

Link to comment
Share on other sites

Esti al nspelea la care ii ia foc minunea de baterie. Cele comercializate in RO sint fake-uri ordinare. Dealerii au fost mintiti si ei la rindul lor. Cunosc numai eu cazuri cu baterii luate cu factura si garantie si care au incendiat motoretele, daune de sute de euro. Unui prieten mecanic i-a luat bateria pe Li foc , aceasta era doar depozitata de citeva zile pe un banc, tempertatura ambianta undeva la 20grd. Mare noroc a avut ca era amicul la garaj, daca lua foc noaptea, ii lua foc garajul cu tot cu zecile de mii de euro bunuri depozitate acolo.

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea cu baterii LiPo, LiFePo4 stiu ca sunt foarte instabile. Se foot imediat daca se incarca/descarca prea mult. Dupa ce mi s-a aprins una in mana, am aruncat-o intr-o galeata cu apa si a continuat sa fumege minute bune.

Nu m-as mai atinge de asa ceva decat cu MARE grija.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma interesa sa pun una cumva mai mica in dimensiuni (am nevoie de ceva spatiu acolo) ,nu greutatea ei este problema mea .

Mersi prietene pt sfat!

Edited by cmd
Link to comment
Share on other sites

Si eu am vrut sa iau una,dar cand am cerut pareri,80% mi-au sus sa-mi vad de treaba daca nu doresc sa devin o torta pe doo roti.

Ca atare am luat o baterie AGM-VRLA,eu avand nevoie de una ce sa functioneze normal in orice pozitie(rasturnata la 90 de grade in cazul meu pentru Mulhacen 659).

Edited by CHRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

astazi vorbeam cu un prieten sa comand una mica pt curse pe li-on ,duc treaba pana la capat sau ... ?

CMD, daca vrei Li, numai importate din USA, elementi made in China dar asamblati, lipiti in USA. Cam asta-i diferenta, tehnica de lipire.EarthX.

Link to comment
Share on other sites

Întâmplător cunosc speța. Săracul om era încă marcat de fenomenul "Fukushima"!

post-106-0-36784400-1517570746_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Întâmplător cunosc speța. Săracul om era încă marcat de fenomenul "Fukushima"!

auch. pare acelasi procedeu de autodezasamblare

 

d ece ai lua baterie de 200 de euro pe motoreta de 1000 (tenere cu supape duse)? Ok, tine de 3 ori mai mult decat aia cu plumb , dar si costa de 4ori mai mult.

pentru ca fiind mica, puternica si rasturnabila poti sa o montezi pe orice motor oi avea in urmatorii 7 ani

pentru ca ramane loc sa depozitezi si o camera de rezerva langa ea (sau o pereche de manusi industriale pentru cand faci foc si ceaune beat)

pentru ca salvezi 2-3 kg

pentru ca are rating mai mare la frig, si ajuta daca mergi iarna

pentru ca.

Link to comment
Share on other sites

auch. pare acelasi procedeu de autodezasamblare

 

pentru ca fiind mica, puternica si rasturnabila poti sa o montezi pe orice motor oi avea in urmatorii 7 ani

pentru ca ramane loc sa depozitezi si o camera de rezerva langa ea (sau o pereche de manusi industriale pentru cand faci foc si ceaune beat)

pentru ca salvezi 2-3 kg

pentru ca are rating mai mare la frig, si ajuta daca mergi iarna

pentru ca.

pentru ca face singura foc cand est beat....

 

https://media.giphy.com/media/26uf2JHNV0Tq3ugkE/giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

pentru ca face singura foc cand est beat....

 

https://media.giphy.com/media/26uf2JHNV0Tq3ugkE/giphy.gif

:))

 

si am ajuns la ratiunea existentei acestui post: informarea

 

ca daca ai fi sapat forumurile acu 10 luni, focul nu era pe lista.

si tot acu 10 luni bitcoinul era pui si acum rupe. dar, la fel, asta am aflat DUPA :)

 

 

edit: zice un prieten mai in tema ca alea cu balancer ar fi trebuit sa aibe mai multe sarme, si ca-i foarte posibil ca asta sa fie o facatura

Edited by 9limits
Link to comment
Share on other sites

» Post actualizat in 02 Feb 2018 12:11

Bine, tu n-ai baga nici ulei moto in motocicleta ta...

ai fost la marketing cu Mortul si te-au facut aia popa uleiului moto? ti-au spus ca 5100 e mai prost decat uleiul de la lidl?

 

bateriile astea merg foarte bine pe mobre de pista care au dat jos generatorul , pana si alea mai iau foc daca se exagereaza cu butonul de pornire, e plin netu de exemple.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-a picat in mana nicio baterie de asta dar ca sa fi foarte sigur pe ea trebuie sa fie "smart" adica cu incarcatorul ei dedicat, asa este la laptop-uri sau la biciclete/trotinete/hoverboard-uri...

Cand vorbesc de incarcator ma refer desigur la partea ce gestioneaza starea bateriei.

Edited by vlad58
Link to comment
Share on other sites

bateriile astea merg foarte bine pe mobre de pista care au dat jos generatorul

Cred ca partea cu generatorul e cheia :)

Regulatoarele moto sunt gandite sa mearga cu baterii cu plumb fara electronica pe ele. Aceste baterii au un rol foarte important de filtrare.

Bateriile cu litiu au un device electronic incorporat pt a gestiona partea de incarcare si nu stiu daca aceasta interfata e in stare sa filtreze la fel de bine ca acumulatorul cu plumb.

E posibil ca in anumite conditii sa existe spike-uri in sistem care pot creea probleme , chiar daca pe multimetru totul pare ok.

Probabil exista pe piata baterii gandite mai bine si altele gandite prost, stiu ca exista si regulatoare dedicate pt bateriile cu litiu.

Link to comment
Share on other sites

Informatia este destul de subtire pe forumuri despre ce-i cu tehnologia asta relativ noua a bateriilor moto pe litiu. Asa ca topic nou!

 

In aprilie anu trecut, acu 10 luni, dupa mai mult research si nehotarare, m-am aruncat la o baterie pe litiu Aliant.

Pe hartie este:

  • mai puternica decat una standard,
  • cam un sfert din greutate,
  • undeva la jumate din volum.
  • si in plus, durata de viata estimata era de 3! (trei, nu factorial) mai mare decat cele pe acid (3000 sau 5000 de cicluri zi ei).

Singura problema e ca una costa spre 200E (795 lei in cazul asta), dar presupunand toate cele de mai sus adevarate, pe termen lung (7-10 ani) iese ok.

Mai au cateva minusuri, irelevante pentru poveste, gen ca nu pot fi puse pe un redresor din asta standard ca daca incearca sa le formateze se fot.

 

Ok, am luat decizia, gasit si distribuitor in Ro (http://bt-performance.ro/aliant-batteries/),

luat modelul "Aliant X3" ca ala se potrivea (voiam "YLP" dar n-aveau stoc), in fine, a venit repede, am montat-o, a mers. Era mica, era usoara, era verde, era misto.

 

A avut parte si de testul suprem: de paste anul trecut am fost 3 zile pe munte, si cand am coborat motorul era sub zapada. Modelul, un super tenere 850 cu supapele duse, de la rece avea nevoie de 3-5 minute de dat la buton. Deci a invartit bateria aia mult dupa ce o yuasa ar fi zis "caa-ajuc trrrrrrrrr" si intr-un final a luat-o.

 

 

Fast forward acu o saptamana, motorul la un service, sincronizat de carburatoare, la 5k ture (acum bateria montata pe un transalp 600).

Conform mecanicului, bateria a inceput spontan sa fumege cu spor, si dupa un timp sa scuipe cu chestii (se vede in poze).

Motorul a fost oprit in secunda in care a inceput fumegatul, dar bateria si-a continuat implo/explozia inca 10-15 min.

Intre timp au reusit cumva sa o dea jos pentru ca incepuse sa topeasca din airbox.

Verificat incarcarea dupa, in parametri (ca te gandesti ca poate a luat-o releul razna si deh, se explica).

 

Sii cam asta a fost. Alt airbox, baterie noua, pe acid de data asta, si c'est la vie.

Am trimis un mesaj pe pagina de fb a Aliant, nici un rapuns. Am trimis un mail importatorului acu 2 zile, liniste si de acolo.

 

Nu trag nici o concluzie, sigur nu-s toate asa, stiu de oameni care le folosesc si sunt multumiti cu ele. Dar ma gandesc ca ar fi fost nasol sa faca tot scandalul cu topirea in mers. Sau intr-o tara la mama drac.

Deasemenea ma deranjeaza lipsa de reactie a vanzatorilor, si isi merita un minim de reclama negativa.

 

Atasez niste poze cu isprava

ai avut bulan maxim!! Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca ..era si benzina.

 

in alta ordine de idei..nici macar Tesla nu se lauda cu anii aia de "baterie". daca tinea 2 ani era bine !!

bafta la repartii si numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Pai aia clasici cu plumb indiferent de model( acid lichid sau gel) nu au cum sa ia foc de la sine dar pot sa dea foc la moto daca instalatia e cu probleme...

Edited by binox
Link to comment
Share on other sites

stiu ca exista si regulatoare dedicate pt bateriile cu litiu.

ai un link?

 

stiam ca au ceva electronica de incarcare pe ele

 

oricum NU tin 7-10 ani chiar daca se intampla sa nu ia foc . bateriile de la telefoane va tin 10 ani sau maxim 2 , sunt practic acelasi lucru inauntru, doar ca astea "moto" au partea de incarcare celule , mai bine faci una din 18650 cu protectie , cel putin nu ia foc.

Link to comment
Share on other sites

Progres nu inseamna intotdeauna mai bun.

As merge pe asa ceva strict dpdv al greutatii, altfel bateria AGM nu are rival ca si cost si fiabilitate.

Am schimbat bateria de la motocicleta dupa 9 ani de folosinta, probleme zero in afara de cele create involuntar de mine (am uitat cheia in contact o data, am gasit-o moarta dupa cateva ore).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...