Sari la conținut

Baterie pe litiu Aliant (LiFePo4). A song of ice and fire, mai mult fi


9limits
 Share

Postări Recomandate

Informatia este destul de subtire pe forumuri despre ce-i cu tehnologia asta relativ noua a bateriilor moto pe litiu. Asa ca topic nou!

In aprilie anu trecut, acu 10 luni, dupa mai mult research si nehotarare, m-am aruncat la o baterie pe litiu Aliant.
Pe hartie este:

  • mai puternica decat una standard,
  • cam un sfert din greutate,
  • undeva la jumate din volum.
  • si in plus, durata de viata estimata era de 3! (trei, nu factorial) mai mare decat cele pe acid (3000 sau 5000 de cicluri zi ei).

Singura problema e ca una costa spre 200E (795 lei in cazul asta), dar presupunand toate cele de mai sus adevarate, pe termen lung (7-10 ani) iese ok.

Mai au cateva minusuri, irelevante pentru poveste, gen ca nu pot fi puse pe un redresor din asta standard ca daca incearca sa le formateze se fot.


Ok, am luat decizia, gasit si distribuitor in Ro (http://bt-performance.ro/aliant-batteries/),

luat modelul "Aliant X3" ca ala se potrivea (voiam "YLP" dar n-aveau stoc), in fine, a venit repede, am montat-o, a mers. Era mica, era usoara, era verde, era misto.


A avut parte si de testul suprem: de paste anul trecut am fost 3 zile pe munte, si cand am coborat motorul era sub zapada. Modelul, un super tenere 850 cu supapele duse, de la rece avea nevoie de 3-5 minute de dat la buton. Deci a invartit bateria aia mult dupa ce o yuasa ar fi zis "caa-ajuc trrrrrrrrr" si intr-un final a luat-o.

 

 

Fast forward acu o saptamana, motorul la un service, sincronizat de carburatoare, la 5k ture (acum bateria montata pe un transalp 600).
Conform mecanicului, bateria a inceput spontan sa fumege cu spor, si dupa un timp sa scuipe cu chestii (se vede in poze).
Motorul a fost oprit in secunda in care a inceput fumegatul, dar bateria si-a continuat implo/explozia inca 10-15 min.

Intre timp au reusit cumva sa o dea jos pentru ca incepuse sa topeasca din airbox.
Verificat incarcarea dupa, in parametri (ca te gandesti ca poate a luat-o releul razna si deh, se explica).


Sii cam asta a fost. Alt airbox, baterie noua, pe acid de data asta, si c'est la vie.
Am trimis un mesaj pe pagina de fb a Aliant, nici un rapuns. Am trimis un mail importatorului acu 2 zile, liniste si de acolo.


Nu trag nici o concluzie, sigur nu-s toate asa, stiu de oameni care le folosesc si sunt multumiti cu ele. Dar ma gandesc ca ar fi fost nasol sa faca tot scandalul cu topirea in mers. Sau intr-o tara la mama drac.

Deasemenea ma deranjeaza lipsa de reactie a vanzatorilor, si isi merita un minim de reclama negativa.


Atasez niste poze cu isprava

 

 

 

post-82734-0-40237700-1517564853_thumb.jpg

post-82734-0-01173500-1517564868_thumb.jpg

post-82734-0-76440200-1517564878_thumb.jpg

post-82734-0-26810200-1517564908_thumb.jpg

post-82734-0-63860800-1517564925_thumb.jpg

post-82734-0-34592700-1517564944_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A intrat aer in ea. Sigur nu a lovit-o accidental mecanicul? Sau poate s-a tras de ea (miscat, rasucita in locasul ei) si s-a desprins o borna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti al nspelea la care ii ia foc minunea de baterie. Cele comercializate in RO sint fake-uri ordinare. Dealerii au fost mintiti si ei la rindul lor. Cunosc numai eu cazuri cu baterii luate cu factura si garantie si care au incendiat motoretele, daune de sute de euro. Unui prieten mecanic i-a luat bateria pe Li foc , aceasta era doar depozitata de citeva zile pe un banc, tempertatura ambianta undeva la 20grd. Mare noroc a avut ca era amicul la garaj, daca lua foc noaptea, ii lua foc garajul cu tot cu zecile de mii de euro bunuri depozitate acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea cu baterii LiPo, LiFePo4 stiu ca sunt foarte instabile. Se foot imediat daca se incarca/descarca prea mult. Dupa ce mi s-a aprins una in mana, am aruncat-o intr-o galeata cu apa si a continuat sa fumege minute bune.

Nu m-as mai atinge de asa ceva decat cu MARE grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma interesa sa pun una cumva mai mica in dimensiuni (am nevoie de ceva spatiu acolo) ,nu greutatea ei este problema mea .

Mersi prietene pt sfat!

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi vorbeam cu un prieten sa comand una mica pt curse pe li-on ,duc treaba pana la capat sau ... ?

CMD, daca vrei Li, numai importate din USA, elementi made in China dar asamblati, lipiti in USA. Cam asta-i diferenta, tehnica de lipire.EarthX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întâmplător cunosc speța. Săracul om era încă marcat de fenomenul "Fukushima"!

post-106-0-36784400-1517570746_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Întâmplător cunosc speța. Săracul om era încă marcat de fenomenul "Fukushima"!

auch. pare acelasi procedeu de autodezasamblare

 

d ece ai lua baterie de 200 de euro pe motoreta de 1000 (tenere cu supape duse)? Ok, tine de 3 ori mai mult decat aia cu plumb , dar si costa de 4ori mai mult.

pentru ca fiind mica, puternica si rasturnabila poti sa o montezi pe orice motor oi avea in urmatorii 7 ani

pentru ca ramane loc sa depozitezi si o camera de rezerva langa ea (sau o pereche de manusi industriale pentru cand faci foc si ceaune beat)

pentru ca salvezi 2-3 kg

pentru ca are rating mai mare la frig, si ajuta daca mergi iarna

pentru ca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca face singura foc cand est beat....

 

https://media.giphy.com/media/26uf2JHNV0Tq3ugkE/giphy.gif

:))

 

si am ajuns la ratiunea existentei acestui post: informarea

 

ca daca ai fi sapat forumurile acu 10 luni, focul nu era pe lista.

si tot acu 10 luni bitcoinul era pui si acum rupe. dar, la fel, asta am aflat DUPA :)

 

 

edit: zice un prieten mai in tema ca alea cu balancer ar fi trebuit sa aibe mai multe sarme, si ca-i foarte posibil ca asta sa fie o facatura

Editat de 9limits
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 02 Feb 2018 12:11

Bine, tu n-ai baga nici ulei moto in motocicleta ta...

ai fost la marketing cu Mortul si te-au facut aia popa uleiului moto? ti-au spus ca 5100 e mai prost decat uleiul de la lidl?

 

bateriile astea merg foarte bine pe mobre de pista care au dat jos generatorul , pana si alea mai iau foc daca se exagereaza cu butonul de pornire, e plin netu de exemple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi-a picat in mana nicio baterie de asta dar ca sa fi foarte sigur pe ea trebuie sa fie "smart" adica cu incarcatorul ei dedicat, asa este la laptop-uri sau la biciclete/trotinete/hoverboard-uri...

Cand vorbesc de incarcator ma refer desigur la partea ce gestioneaza starea bateriei.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateriile astea merg foarte bine pe mobre de pista care au dat jos generatorul

Cred ca partea cu generatorul e cheia :)

Regulatoarele moto sunt gandite sa mearga cu baterii cu plumb fara electronica pe ele. Aceste baterii au un rol foarte important de filtrare.

Bateriile cu litiu au un device electronic incorporat pt a gestiona partea de incarcare si nu stiu daca aceasta interfata e in stare sa filtreze la fel de bine ca acumulatorul cu plumb.

E posibil ca in anumite conditii sa existe spike-uri in sistem care pot creea probleme , chiar daca pe multimetru totul pare ok.

Probabil exista pe piata baterii gandite mai bine si altele gandite prost, stiu ca exista si regulatoare dedicate pt bateriile cu litiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatia este destul de subtire pe forumuri despre ce-i cu tehnologia asta relativ noua a bateriilor moto pe litiu. Asa ca topic nou!

 

In aprilie anu trecut, acu 10 luni, dupa mai mult research si nehotarare, m-am aruncat la o baterie pe litiu Aliant.

Pe hartie este:

  • mai puternica decat una standard,
  • cam un sfert din greutate,
  • undeva la jumate din volum.
  • si in plus, durata de viata estimata era de 3! (trei, nu factorial) mai mare decat cele pe acid (3000 sau 5000 de cicluri zi ei).

Singura problema e ca una costa spre 200E (795 lei in cazul asta), dar presupunand toate cele de mai sus adevarate, pe termen lung (7-10 ani) iese ok.

Mai au cateva minusuri, irelevante pentru poveste, gen ca nu pot fi puse pe un redresor din asta standard ca daca incearca sa le formateze se fot.

 

Ok, am luat decizia, gasit si distribuitor in Ro (http://bt-performance.ro/aliant-batteries/),

luat modelul "Aliant X3" ca ala se potrivea (voiam "YLP" dar n-aveau stoc), in fine, a venit repede, am montat-o, a mers. Era mica, era usoara, era verde, era misto.

 

A avut parte si de testul suprem: de paste anul trecut am fost 3 zile pe munte, si cand am coborat motorul era sub zapada. Modelul, un super tenere 850 cu supapele duse, de la rece avea nevoie de 3-5 minute de dat la buton. Deci a invartit bateria aia mult dupa ce o yuasa ar fi zis "caa-ajuc trrrrrrrrr" si intr-un final a luat-o.

 

 

Fast forward acu o saptamana, motorul la un service, sincronizat de carburatoare, la 5k ture (acum bateria montata pe un transalp 600).

Conform mecanicului, bateria a inceput spontan sa fumege cu spor, si dupa un timp sa scuipe cu chestii (se vede in poze).

Motorul a fost oprit in secunda in care a inceput fumegatul, dar bateria si-a continuat implo/explozia inca 10-15 min.

Intre timp au reusit cumva sa o dea jos pentru ca incepuse sa topeasca din airbox.

Verificat incarcarea dupa, in parametri (ca te gandesti ca poate a luat-o releul razna si deh, se explica).

 

Sii cam asta a fost. Alt airbox, baterie noua, pe acid de data asta, si c'est la vie.

Am trimis un mesaj pe pagina de fb a Aliant, nici un rapuns. Am trimis un mail importatorului acu 2 zile, liniste si de acolo.

 

Nu trag nici o concluzie, sigur nu-s toate asa, stiu de oameni care le folosesc si sunt multumiti cu ele. Dar ma gandesc ca ar fi fost nasol sa faca tot scandalul cu topirea in mers. Sau intr-o tara la mama drac.

Deasemenea ma deranjeaza lipsa de reactie a vanzatorilor, si isi merita un minim de reclama negativa.

 

Atasez niste poze cu isprava

ai avut bulan maxim!! Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca ..era si benzina.

 

in alta ordine de idei..nici macar Tesla nu se lauda cu anii aia de "baterie". daca tinea 2 ani era bine !!

bafta la repartii si numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca exista si regulatoare dedicate pt bateriile cu litiu.

ai un link?

 

stiam ca au ceva electronica de incarcare pe ele

 

oricum NU tin 7-10 ani chiar daca se intampla sa nu ia foc . bateriile de la telefoane va tin 10 ani sau maxim 2 , sunt practic acelasi lucru inauntru, doar ca astea "moto" au partea de incarcare celule , mai bine faci una din 18650 cu protectie , cel putin nu ia foc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Progres nu inseamna intotdeauna mai bun.

As merge pe asa ceva strict dpdv al greutatii, altfel bateria AGM nu are rival ca si cost si fiabilitate.

Am schimbat bateria de la motocicleta dupa 9 ani de folosinta, probleme zero in afara de cele create involuntar de mine (am uitat cheia in contact o data, am gasit-o moarta dupa cateva ore).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am noutati. A fost vina mea.

Verificarea incarcarii de am zis ca s-a facut in postul original a fost facuta de mecanic, la rece.
E, m-am uitat aseara dupa 45min de dat, si era 15.2V. Deci.. da.

De ce n-a bubuit pana acum? Pai a fost 9 luni pe xtz, si dupa am mutat-o pe alp, unde a mai facut cam 1000km pana a crapat.

De ce aveam 15.2? Acu 4 ani am ramas in drum fara releu de incarcare. Am sunat pe cineva, am ajuns la un nenea mecanic langa Timisoara care mi-a pus un releu chinezesc.
La sfarsit mi-a zis: asta are un fir de feedback care trebe legat la 12v. Si l-am legat langa prize, care erau legate dupa un alt releu (releu in sensul adevarat).
Cert e ca pe cand ajungea aici, voltajul mai scadea cu cateva zecimi, ceea ce-l facea pe chinez sa bage mai mult sa compenseze.
L-am pus aseara direct pe plusul de la baterie si ce sa vezi, de la 15 la 14.2 :rusinica:
Bateriile cu acid de au fost pana acum pe alp n-au fost deranjate.

Concluzia mea dupa toate astea: sunt misto bateriile dar sunt pretentioase. Daca n-ai un voltmetru in bord si daca n-ai incarcarea ata, nici nu te gandi.

Spor la calarit. Si scuze Aliant ca am aruncat cu rahat inainte sa verific cum trebuie :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n ai aruncat cu rahat. e ok .chair e super ca ai postat.

pentru 200 de ron nu risca nimeni sa ramana fara mobra (arsa!) .

 

probleme cu releul de incarcare sau alte pe acolo( sigurante, alternator etc)se intampla frecvent. si nu ard masini :)

deci tot la bateria de r..t ne intoarcem. la acel pret trebuia sa aiba protectie ( ca e 5 ori mai scumpa decat una normala) , fie si o amarata de dioda/siguranta de 2 bani

nu zic de brand ..poate "toate face asa domnu' ":)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca asta a fost problema, multe motociclete au trecute la limita superioara acceptabila valoarea de 15V pt tensiunea de incarcare.

Bateriile astea au controller intern care a fi trebuit sa faca fata la valoarea de 15.2V. Orice proiectant normal la cap isi ia o rezerva de minim minim 10%, desi in electronica valori de 20-30% nu sunt deloc rare.

Eu mizez pe calitate proasta si/sau greseala de proiectare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...