Sari la conținut

Siberia, Mongolia, Stan-uri - 2018


greenharleyd
 Share

Postări Recomandate

Daca tot ii frig afara si vreme de haladuit nu-i, macar de planuit sa planui dara. Si cum atunci cand te manca, cel mai sanatos ii sa te scarpini, am muscat-o si eu si m-am pus la pus pe hartie: anul asta o tai catre destinatiile mentionate in titlu: Siberia, Mongolia, Stan-uri, Iran, Turcia si altele prin zona.

In mare pana acum ma apropii de 25.000 de Km estimati, am la dispozitie ~90 de zile pentru tura asta si ma caca pe mine cand ma gandesc la viza de Rusia, de 30 de zile, in care am de acoperit 11.000 de Km, cu tot cu Mongolia la pachet :S. Pentru ca off-road-ul serios nu mi-o placut niciodata, planul este sa ma tin pe cat pot aproape de asfalt - dar asta-i socoteala de acasa, sa vedem ce-o iesi pana ajung si la targ...

In mare traseul arata cam asa: https://drive.google.com/open?id=1si6huE3AIj6GqJNnW4yZfA6IrxW_VNTL&usp=sharing

Amu ce ma doare, deocamdata, ii cum optimizez vizele. Pentru ca stau in Cluj, iar ambasadele si consulatele is la Bucuresti, problema ii putin complicata. Din socotelile mele, am de trecut prin 14 tari, din care:

- 6 fara viza: Moldova, Ucraina, Kazaksthan, Georgia, Armenia, Turcia

- 2 cu viza electronica, se poate obtine si doar online: Kargastan, Azerbaidjan

- 2 cu viza care nu se poate obtine din RO, dar se poate face cererea online si viza ridicata de pe drum (cred ca Almaty ii optiunea cea mai buna): Uzbekistan si Tadjikistan

- 4 pentru care trebuie musai deplasare la Bucuresti, cu timpi de emitere a vizei intre 3 si 10 zile: Rusia, Mongolia, Turkmenistan, Iran

Daca gresesc cu ceva in ce am spus mai sus, va rog sa ma corecteze careva :D.

De fapt cel mai tare ma doare viza de 30 de zile pentru Rusia, cum spuneam, dar inca sper sa fie cumva extensibila, mai ales ca am mai avut viza de Rusia si nu or fost probleme. Ramane de vazut.

In rest, sunt la stadiul de cautat idei de obiective pe traseu, care deocamdata ii doar pus pe harta sa fie. Drumu-i lung si timpul scurt, deci (alte) ocoluri prea mari nu voi face, dar nici n-o sa stau numai in sa.

Pentru ca in trecut am avut o gramada de idei si sugestii excelente via forum, va invit la un pahar de vorba pe tema sus-mentionata. Mai ales ca stiu ca sunt unii-altii pe aici pe forum care or batut deja drumul asta.

Deci, ce-am gresit? Ce-am uitat? Ce mi-o scapat? Cum, unde, pe unde si de ce?

Mno, multam de idei :D.

 

LE - mobra de povara va fi ori un F700GS, daca gasesc un petitor pentru mobra de acum (vezi in semnatura) sau Suzuki V-Strom DL650. Tura va fi solo-singurel, nevasta nu se poate lipi de-un concediu asa de lung, asa ca o participe numai pe segmentele de inceput/sfarsit, asa mai pe langa casa, iar la ce ritm haotic am la drum, altcineva nu cred ca poate fi obligat sa ma suporte :P.

Editat de greenharleyd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ai curaj. Sper sa iti iasa cum iti planuiesti. In locul tau mi-as lua totusi o marja de eroare cu viza de Rusia. Niciodata nu stii ce se poate intampla pe drum (fie doar si oboseala) iar astia nu stiu cat sunt de flexibili.

Ce se intampla daca ai viza de 30 zile si stai 35?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus,

Viza de Rusia nu se obţine foarte greu; acum câţiva ani am luat-o printr-o agenţie din Cluj: http://www.airexpress.ro/index.php ; poţi încerca.

Anul acesta încerc Belarus..., să vedem!

Orice excursie care depăşeşte 10-14 zile se transformă în chin, mai ales dacă prinzi şi ploaie.

Drum bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla daca ai viza de 30 zile si stai 35?

Se complica foarte tare lucrurile :D. Mno, tocmai din cauza asta incerc sa vad ce solutii gasesc de prelungire. Teoretic pot cere o prelungire din Ulan Bator, dar e cam tarziu sa aflu ca nu o primesc, la momentul ala... Ramane de vazut cu ce ma ajuta centrul lor de vize.

 

 

Viza de Rusia nu se obţine foarte greu; acum câţiva ani am luat-o printr-o agenţie din Cluj: http://www.airexpress.ro/index.php ; poţi încerca.

Anul acesta încerc Belarus..., să vedem!

Hmmm, multam de pont. Macar ma scutesc de-un drum pana la Bucuresti. Stiu ca nu se obtine greu, am avut una acum 2 ani, a mers perfect. Is foarte bine organizati cei de la centrul de vize.

Pentru Belarus vezi ca-ti trebuie o rezervare confirmata, doar o rezervare pe Booking sau ceva similar nu-i de ajuns. Dupa ce faci rezervare, suni sau dai mail la respectivul hotel/hostel si le ceri sa-ti trimita prin e-mail o confirmare de rezervare, care sa aiba antet si stampila. Nu trebuie sa fie in original, un scan pe mail e de ajuns. Altfel nu vor sa-ti dea viza. Dupa ce le-am adus si confirmarea asta, s-or miscat foarte repede.

O sa-ti placa Belarus, ii super faina tara si mai ales Minsk-ul ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-as recomanda un detur.

 

Din Samarkand urci din nou in Kazahstan si o iei spre vest, vizitezi cosmodromul de la Baikonur si mergi pana in Atyrau, unde Ural-ul se varsa in Marea Caspica. E un oras interesant si vei avea ocazia sa treci din Asia in Europa si inapoi intr-un minut doar trecand un pod ;)

 

Din Atyrau cobori spre Uzbekistan si te-ai intors pe traseu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai poate "vizita" cosmodromul? Am citit de curand ca or pus restrictii de acces destul de serioase... Fain ocolul, dar e cam 10% in plus la lungimea traseului. Imposibil n-ar fi, vad cum stau cu timpul cand ajung in Samarkand. Sau ramane pentru o tura viitoare, ceva-mi spune ca nu va fi ultima oara cand haladui prin zona asta de lume ;). Multam de sugestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm, interesant, numai ca si ala tot cam o luna tine. In plus, imi trebuie bilet la meciuri, si cred ca o sa fie mai greu sa le explic vamesilor de ce ies eu catre Mongolia, cand de fapt am venit la meci :D.

"Pentru a intra în Rusia, suporterii trebuie să prezinte un document de identificare (buletin sau paşaport), biletul pentru meci şi un act care să certifice achiziţia tichetului." - http://www.mediafax.ro/sport/acces-fara-viza-pentru-suporterii-care-vor-vizita-rusia-pe-durata-campionatului-mondial-din-2018-15517833

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am idee daca sau cat din el se poate vizita, trebuie sa te interesezi, dar e o locatie in care as vrea sa ajung, chiar daca sa o vad printre garduri :)

 

Te-ai decis deja la F700 ? Nu de alta, dar sunt de vanzare 2 Tiger-uri pe forum care s-ar incadra in bugetul tau, iar XC ar fi mult mai util la profilul unui astfel de ture.


» Post actualizat in 13 Feb 2018 14:52

Am vazut si ca traseul o ia prin centrul Istanbulului. Eu as zice sa te mai gandesti, cum se circula in Bucuresti e parfum fata de ce e la turci, iar eu unul nu m-as baga cu mobra pe acolo nici sa ma platesti.


» Post actualizat in 13 Feb 2018 15:03

O alta varianta : Din Omsk sau chiar mai devreme daca nu intentionezi sa vezi ceva acolo, coboara spre Astana, iar de la Barnaul urci spre Novosibirsk. Asta ti-ar permite ca din Mongolia sa treci prin China in drum spre Almaty, scurtand un pic traseul.

 

Overall din punctul meu de vedere o medie de 300 km/zi mi se pare foarte ok, mai ales ca sunt destule zone plate unde poti face lejer 5-600 km pe zi fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca off-road-ul serios nu mi-o placut niciodata, planul este sa ma tin pe cat pot aproape de asfalt - dar asta-i socoteala de acasa, sa vedem ce-o iesi pana ajung si la targ...

Prin Mongolia si "stan"-uri mai greu.

 

Cu bugetul cum stai? Vezi ca doar pentru vize ar trebui sa iei in calcul vreo 1200 euro. Si nu pe toate le poti primi in Romania.

 

Ia legatura cu oamenii de la Kulturide, iti povestesc ei de toate.

https://www.facebook.com/KulturideEA/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca le iau pe rand: F700GS-ul ma atrage cel mai mult, desi incerc in mod constient sa blochez ideea de Tiger, din doua motive: e mai usor si e mai ieftin. Bugetul pentru noua mobra, la modul ideal, n-ar trebui sa sara (prea mult) peste 6.500 de EURO in care sa si includa ceva accesorii, ori un Tiger cu ABS la banii astia mai greu. Nu-i imposibil, dar mai greu de gasit. Si cum voi pleca singur, faptul ca F700-le e mai usor il face mai interesant, in caz ca-l dau pe jos sa pot sa-l si ridic.

M-ai entuziasmat maxim cu China, pana m-am uitat si pe harta. Din pacate e un lant muntos prin zona, care incurca oleaca treburile. Si chiar fara, cred ca-i complicat cu viza de China, desi ma bate gandul candva si de-o tura pe acolo. Momentan Google refuza sa lege Ulan Bator de orice din China, deci pica varianta asta. Era misto, recunosc...

Istanbul: pe acolo trece traseul in mare, nu musai o iau pe acolo, desi e in plan sa-l vizitez. Dupa New Delhi nu cred ca o sa fie chiar asa o drama :D.

Cu 300 de Km pe zi, plus o zi de pauza la fiecare 5-6 de drum, as fi foarte fericit si eu. Numai ca 11.000 impartiti la 30 de zile dau cu virgula. Problema e ca si vamile pot fi nesigure, intr-o tura de anul trecut or stat baietii 7 zile langa vama, ca era inchisa, din motive complet necunoscute. Deci, trebuie oarece marja de siguranta. Ma rog, asta trebuie lamurit cu ambasada Rusiei, sa vedem ce optiuni ofera ei.


» Post actualizat in 13 Feb 2018 16:48

Vezi ca doar pentru vize ar trebui sa iei in calcul vreo 1200 euro. Si nu pe toate le poti primi in Romania.

Ouch - estimasem ceva mai putin, dar nu aici is problemele mele. La asta sap acum, sa vad cum optimizez vizele in asa fel incat sa se pupe cu traseul. Multam de sugestie, o sa-i intreb de sanatate, sigur :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca nu te-ai vindecat de marota asta cu ridicatul de pe jos. Experimenteaza cu Vstrom-ul tau, lasa-l jos usor cu un prieten si ridica-l singur. Eu n-am avut deloc probleme in a ridica Tiger-ul de jos. Daca o faci corect nu ar trebui sa ai probleme cu nici o mobra din segment decat daca ai intrat prin cine stie ce noroaie sau e in panta sau alta pozitie dificila unde cele 10-15 kile in minus nu vor conta mai deloc.

 

Studiaza un pic mai cu atentie varianta de China. Sunt convins ca drumurile lor sunt mai bune decat cele din Rusia, Mongolia si Kazahstan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, iti trebuie permis de China. Sunt proceduri ca pe baza permisului international sa primesti unul temporar, dar e complicata un pic treaba (cu exceptia aeroportului din Beijing, dar care e insa la niste mii de km distanta de traseu), plus ca e valabila pentru orase mari, cu care nu te intalnesti in regiunea aia.

 

P.S. Se pare ca prin anumite locuri cu o mica atentie la politie nu se iau de tine daca ai IDL. Totusi nu cred ca e safe sa te bazezi pe asa ceva, mai ales in caz de accident.

Editat de RuInCV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca Google e asa destept ca sa-ti refuze rutarea pe motiv de valabilitate permis.

Ai sa razi, dar sa crezi. Stie destul de multe dintre "complicatiile" administrativ-politice pe plan local. Am descoperit asta cautand o varianta de traseu dinspre Stan-uri catre India si n-o vrut deloc, tot din motive similare. Amu nu-i 100% destept, pe noi ne-o trimis pe la o vama unde nu era permis traficul international, numai intre cetatenii celor doua tari vecine (Ucraina si Belarus). Noroc ca vama "buna" nu era foarte departe :D.

 

Ai dreptate, iti trebuie permis de China. Sunt proceduri ca pe baza permisului international sa primesti unul temporar, dar e complicata un pic treaba (cu exceptia aeroportului din Beijing, dar care e insa la niste mii de km distanta de traseu), plus ca e valabila pentru orase mari, cu care nu te intalnesti in regiunea aia.

 

P.S. Se pare ca prin anumite locuri cu o mica atentie la politie nu se iau de tine daca ai IDL. Totusi nu cred ca e safe sa te bazezi pe asa ceva, mai ales in caz de accident.

Mai e complicatie, citez de la MAE: "Intrarea cetățenilor străini în Mongolia este permisă doar prin 6 puncte de frontieră: Aeroportul Internațional Chinggis Khan Ulan Bator, Zamin Uud (punct de frontieră rutier/feroviar la granița cu China), Tsagaannuur, Altanbulag și Ereen-Tsay (puncte de frontieră rutiere la granița cu Rusia), Sukhbaatar (punct de frontieră feroviar la granița cu Rusia).". Amu n-ar fi asa de mare problema, ca-s "numai" 1.000 de Km in plus ocol, dar toate se cam aduna. Imediat ma pun pe telefoane la ambasade si vad ce si cum.

Imi pare rau de China ca-i asa de complicat, dar deh, nu-i chiar asa o surpriza ;).

In ce priveste mobra, inca nu-i nimic batut in cuie, astept vremea buna ca pe pita proaspata, numa' sa vina odata sa pot face niste teste. Apoi mai vedem.

 

LE - iaca solutie pentru China: http://www.hiddenchina.net/web/eng/reisen_china_trips/self_drive_tours_own_vehicle.html - OUCH, scump nene, scump.

Editat de greenharleyd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Eu ti-as propune sa iei in considerare plecarea prin turcia, iran, stanuri, mongolia, Irkutsc iar de acolo sa trimiti mobra pe transport si tu sa iei avionul spre casa. Partea interesanta din traseul tau este cea de jos nu rusia.

Bucata de drum romania-rusia-siberia (sau invers) iti ia 10 zile de mers aproape incontinuu, mergi doar in linie dreapta pe asfalt, te amendeaza militia pe unde te prinde (nu mai vorbesc sa ai norocul sa te agreseze vreo doi rusi bauti si cu chef de joaca), nu ai mare lucru de vazut doar niste nori impresionanti...

E o sugestie din experienta mea si a altor amici care au facut aprox traseul asta. Te costa un pic mai mult ca platesti transporturile dar daca pui in balanta cheltuieli/oboseala si mai ales "neimportantul si oarecum periculosul" drum de traversare a rusiei de la est la vest eu zic ca e mai bine pentru tine. Si nu ai nici stressul cu 30 de zile in rusia...

 

bafta!

Editat de plescoi rulz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

x2 la ce o zis domnu' plescoi :)

+ O zi de pauza la 5-6 de mers mi se pare inuman (poate fi fezabil la ture mai scurte, dar la una asa lunga ramai fara energie, o sa fii pe modul: hai sa ajungem acolo odata si gata). Might wanna rethink that :)

Editat de drapeanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm, un adin chestiile care-mi plac cel mai mult la turele moto ii ca incep si se termina in fata casei. Deci incerc sa evit pe cat pot orice fel de "intrerupere", daca se poate inclusiv bacurile le-as ocoli. In plus, ideea de a traversa o buna bucata din Rusia imi foarte surade, chiar daca nu pare ceva spectaculos. Ramane insa problema cu cele 30 de zile pe viza de Rusia. Amu astept telefon de la agentia lor de vize, o alternativa se pare ca-i viza de business, valabila 90 de zile, dar pentru care am nevoie de o invitatie de la o firma din Federatia Rusa, care cumva isi si asuma ca nu fac eu prostii pe acolo. Deci nu merge sa cer asa de aiurea pe net, dar sa vedem ce idei mai scornesc. Daca se rezolva asa, ii oabla treaba.

In ritmul asta de 1 zi pauza la 5-6 zile de drum am mai mers, inclusiv cu campat, pe perioade lungi, si nu-i as de grav - e drept ca eram cu consoarta. Imi place sa merg, cu pauze tot la 1:30-2 ore, e OK, mai ales in zonele in care nu-s multe obiective unde trebuie oprit. E drept ca in alte ture, dupa 2 saptamani faceam si o pauza mai lunguta, de 2-3 zile in acelasi loc. Ma streseaza mai mult faptul ca, daca trebuie sa ma incadrez in cele 30 de zile, practic nu am marja de siguranta pentru nici un eveniment prevazut, ceea ce creste considerabil stresul.

Deci musai caut solutii sa evit asta. In caz de panica, ramane si varianta sa renunt la Rusia de tot, iau viza numai cat sa trec din KZ in MGL si retur, si ramane Rusia pentru alta tura. Variante ar fi, sa vad totusi ce si cum pe mai departe.


» Post actualizat in 15 Feb 2018 12:37

Salutare,

 

Eu ti-as propune sa iei in considerare plecarea prin turcia, iran, stanuri, mongolia, Irkutsc iar de acolo sa trimiti mobra pe transport si tu sa iei avionul spre casa. Partea interesanta din traseul tau este cea de jos nu rusia.

Bucata de drum romania-rusia-siberia (sau invers) iti ia 10 zile de mers aproape incontinuu, mergi doar in linie dreapta pe asfalt, te amendeaza militia pe unde te prinde (nu mai vorbesc sa ai norocul sa te agreseze vreo doi rusi bauti si cu chef de joaca), nu ai mare lucru de vazut doar niste nori impresionanti...

E o sugestie din experienta mea si a altor amici care au facut aprox traseul asta. Te costa un pic mai mult ca platesti transporturile dar daca pui in balanta cheltuieli/oboseala si mai ales "neimportantul si oarecum periculosul" drum de traversare a rusiei de la est la vest eu zic ca e mai bine pentru tine. Si nu ai nici stressul cu 30 de zile in rusia...

 

bafta!

LE - a nu se intelege din ce am zis mai sus ca nu iau in calcul sugestia. Dar ideea de a pune mobra pe transport inapoi nu-mi surade deloc, sincer. Mai vedem, pana una alta, ce si cum cu vizele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...