Sari la conținut

World Superbike/Supersport 2019


PzKpfW
 Share

Postări Recomandate

Stimati colegi, cred ca pot spune, fara a gresi prea mult, ca acest sezon este terminat inca de pe acum. Bautista este clar in alta liga, insa dominatia asta nu ar fi posibila daca Ducati (a se citi Gigi) nu ar fi interpretat regulamentul intr-o maniera proprie. Pai bai nene, esenta acestei competitii este ca motocicletele sa fie superbike-uri DE UZ STRADAL, preparate pentru competitie, in timp ce Ducati vine cu o motocicleta de curse, omologata stradal, cat sa fie regulamentara. Practic Bau are la dispozitie o motocicleta apropiata de prototipul de GP, in timp ce restul merg pe motociclete derivate din stradale. Banuiesc chiar ca motocicleta de SBK este un fel de banc de proba pentru motocicleta de GP. Daca mai adaugam si faptul ca Ducati beneficiaza si de 1500 rpm in plus,  cred ca cursele astea nu mai au nici un sens. Astia de la Ducati chiar nu mai au nici un pic de bun simt? Jos palaria pentru Bautista, dar ceea ce face Ducati este de cacao. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 207
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Exagerezi grosier.

 

În primul rând pentru că și ceilalți fabricanți implicați în mod oficial în WSBK au modele speciale de omologare (ZX-10RR, GSX-R1000R, etc). Scopul regulamentului a fost reducerea costurilor prin limitarea prețului de vânzare a acestor modele speciale la 35.000£/40.000€. Faptul că unii au ales să fie cu mult sub această limită iar alții nu, este irelevant. Existența acestor modele mai scumpe în gama de produse demonstrează dorința fabricanților respectivi de a adera la regulament - altfel ar fi omologat modelele standard. 

 

Mai departe, costul de producție este diferit la o motocicletă cu motor V4 și arhitectură nouă față de un 4 în linie cu arhitectură evolutivă. Apoi să spui că se folosesc de V4R drept banc de probă pentru Desmosedici este greșit. WSBK este în urmă cu câțiva ani în ceea ce privește tehnologia și soluțiile de pe prototipurile de GP. Motorul de pe V4 este derivat din cel de pe GP15 și este detunat (la fel cum Panigale 1199/1299 de exemplu folosea o evoluție a prototipului de motor bicilindric cu care Ducati a vrut să intre în MGP în 2003). Folosește distribuție pe lanț, nu pe pinioane. Cadrul este complet diferit, la fel ca și electronica. Ș.a.m.d.

 

Însă contra-argumentul cel mai grăitor împotriva așa-zisei superiorități a motocicletei Ducati sunt rezultatele celorlalți piloți: în afară de Bautista, toți se zbat la limita locurilor 5-10. În mod cert, elementul care face diferența este talentul spaniolului și familiaritatea lui cu motorul V4, apropiat de cel pe care a concurat anii trecuți. Mai mult, probabil că și stilul lui se pretează bine motocicletei.

 

Să concluzionezi deci că victoriile lui Bautista sunt datorate exclusiv/în mare parte costului mai mare a modelului de omologare a celor de la Ducati este ridicol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Exagerezi grosier.

 

În primul rând pentru că și ceilalți fabricanți implicați în mod oficial în WSBK au modele speciale de omologare (ZX-10RR, GSX-R1000R, etc). 

 

Însă contra-argumentul cel mai grăitor împotriva așa-zisei superiorități a motocicletei Ducati sunt rezultatele celorlalți piloți: în afară de Bautista, toți se zbat la limita locurilor 5-10. În mod cert, elementul care face diferența este talentul spaniolului și familiaritatea lui cu motorul V4, apropiat de cel pe care a concurat anii trecuți. Mai mult, probabil că și stilul lui se pretează bine motocicletei.

 

Să concluzionezi deci că victoriile lui Bautista sunt datorate exclusiv/în mare parte costului mai mare a modelului de omologare a celor de la Ducati este ridicol.

Cred ca esti intr-o oarecare confuzie si nici nu ai fost atent la ceea ce am vrut sa spun, in postul citat de tine. Exemplul pe care il dai cu ZX10RR (despre GSX-R1000R nu stiu prea mult), nu este tocmai potrivit, pentru ca acel model este direct derivat din modelul dezvoltat in WSBK, care la randul sau, atentie!!! foloseste ca baza de dezvoltare modelul de baza, ZX10R. Nu porneste de la nush ce model de GP. Ducati, insa, in buna traditie a acestui brand, a inteles ca regulamentul poate fi interpretat (pentru a cata oara??) asa ca au creat acest model V4 clar dedicat pentru aceasta competitie, derivat mai mult sau mai putin din modelele de GP. Ca sa nu o mai lungim, actualul Panigale din WSBK este fratele mai mic al motoretei din MotoGP, insa omologat stradal, ca deh, altfel nu il puteau inscrie in competitie, in timp ce Kawa concureaza cu o motocicleta dezvoltata dintr-un model stradal (asa cum este si corect) si care, din motive de marketing se intoarce pe strada sub forma acelui ZX10RR. Ce nu este clar si ce are ceea ce spun eu cu costul mai mare de omologare al modelului de la Ducati? Sa-ti mai aduc aminte si de cele 1500 de turatii de care beneficiaza (cum altfel?) tot Ducati?? :D 

 

Daca ai fi citit si postarile mele anterioare, ai fi vazut ca am afirmat foarte clar ca este o diferenta de clasa evidenta intre Bautista si restul lumii, insa dominatia asta si mai ales cu ecarturi de 10-20 sec, fata de urmatorul clasat, nu e data numai de skill, ci si de un material de concurs care are avantaje evidente fata de cel al celorlati competitori. Nu o fi Rea de MotoGP, dar nici sa ii dea Bau 20 sec, nu prea cred. 

 

Faptul ca ceilalti concurenti de pe Ducati nu au performante similare cu actualul model Ducati, se explica si prin aceasta diferenta de skill dar confirma si ceea ce spun eu, ca bicla aia este mai apropiata de un GP decat de un WSBK bike, de unde si problemele de adaptare a celorlalti. Este firesc ca Bautista sa se adapteze perfect, doar in ultimii ani a pilotat prototipuri Ducati in MotoGP. Este stupid sa crezi ca daca ceilalti nu au performante, motocicleta aia nu este performanta. Bine.. mai sunt unii care cred ca si RCV-ul este mediocru, doar pentru ca numai MM castiga cu el... ;) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca devine amuzant!

dar ca ,kawa domina de 4 ani nu se plange nimeni ...:)))..

@xt600...ducati v4r  este un sbk ca oricare altul...concurentul direct fiind aprilia rsv4...ai tu informatii ca cei de la kawa nu au introdus in zx rr tehnologie din gp ...de pe vremea cand concurau...??...o sa zici ca e expirata...o fi .....doar ca aveau o baza pe acre puteau sa o dezvolte si adapteze ptr 2018,"19 etc...pe de alta parte nu mi se pare asa grava o diferenta de 1500 rpm...se stie ca un motor 4L este net superior la turatii fata de un V...v4 in cazul asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.03.2019 la 12:43, xt600 a spus:

Dupa umila mea parere, Bau pierde vremea in competitia asta. Diferenta mare intre el si ceilalti, diferenta mare de stil de pilotaj, etc.

Nu pierde nimic, din contra castiga. Acum vrei sa fie ca romanu sclav la oras?!.

Dupa primele doua manse fi sigur ca motogp ul il vede cu mai mult respect. E ok asa.

 

La 16.03.2019 la 12:43, xt600 a spus:

Daca continua asa, nu ar fi exclus ca la anul (cand i se termina contractul lui Petrux), sa il vedem inapoi in GP, pe motocicleta de uzina. 

Bautista e ca si o roata de rezerva pentru pilotii Ducati din motogp.. iar la cum merge, il poate lasa pe Rea pe aici cateva curse sa se bucure de victorii..

 

La 16.03.2019 la 12:43, xt600 a spus:

In alta ordine de idei, Panigale nu se dezminte, cand este pe viraj, coteste ca un tanc.. :D . 

 

Bautista castiga pentru ca merge pe o motocicleta derivata din motogp la care nu s-a mai intervenit cu alte reguli. Acum realizezi de ce este distanta asta intre el si Davies.

Oricum asta s a intamplat cu toate modelele ducati cand au fost aruncate in WSBK. Pilotilor le-au trebuit ceva ani sa se adapteze. Spaniolul este adaptat si nu i ramane de cules laurii.

 

La 16.03.2019 la 12:43, xt600 a spus:

Foarte instabila motocicleta lui Melandri... bataia ca toti dracii pe liniiile drepte si pe franari... 

Asa facea cand mergea si cu ducati. Cred ca vine totusi de la stilul sau/greutate...samd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, danypop a spus:

Rookie-ul Bau-bau bifează 6din6😎

Sigur nu e principalul favorit la titlu anu' asta😂😂

ca la table - poarta-n casa.

 

si eu sunt de parere ca din mom ce restul ducatiurilor is in balarii tine de pilot.

 

Bautista m-a surprins in GP cand i-a tinut locul lui Lore de s-a tinut tare cu Dovi etc.

 

pai daca pun handicap la ducati pai davies si restul vor termina mereu ultimii.. wtf.

altfel...bau ia toate cursele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, xt600 said:

Exemplul pe care il dai cu ZX10RR (despre GSX-R1000R nu stiu prea mult), nu este tocmai potrivit, pentru ca acel model este direct derivat din modelul dezvoltat in WSBK, care la randul sau, atentie!!! foloseste ca baza de dezvoltare modelul de baza, ZX10R. Nu porneste de la nush ce model de GP. Ducati, insa, in buna traditie a acestui brand, a inteles ca regulamentul poate fi interpretat (pentru a cata oara??) asa ca au creat acest model V4 clar dedicat pentru aceasta competitie, derivat mai mult sau mai putin din modelele de GP.

 

Lucrurile stau cam invers: motocicleta pe care Kawasaki o folosește în WSBK este derivată din ZX-10RR, nu invers. Iar la fel cum ZX-10RR este un ZX-10R îmbunătățit, Panigale V4R este un Panigale V4 îmbunătățit. Nu este o motocicletă de MotoGP (cadrul este total diferit printre altele). Motorul este într-adevăr derivat din cel de MGP, dar nu văd unde ar fi problema cu asta: fabricanții concurează în MotoGP și pentru a dezvolta tehnologii pe care le pot ulterior aplica pe motocicletele de stradă, iar relevanța dezvoltării pentru serie este unul dintre principalele atribute cu care MotoGP-ul atrage constructorii.

 

Ducati a trecut la arhitectura V4 pentru că V2-ul își atinsese limita de dezvoltare într-o motocicletă sportivă. Până și motorul Superquadro de pe Panigale 1199/1299 a fost puțin extrem, se ajunsese la niște pistoane cu un alezaj enorm și cursă foarte mică:

 

image.thumb.png.7b67b6d0168f7425af3b2fadc571571c.png

 

Asta pentru că V2-ul este limitat prin arhitectură și incapabil de turațiile (și deci de puterea de vârf a) unui motor în 4 pistoane. Motiv pentru care proiectul Superquadro (destinat inițial competiției) a fost abandonat când au intrat în MotoGP și au mers până la urmă cu un V4 "big bang" care imita comportamentul unui V2 dar nu avea aceleași limitări în ceea ce privește masele în mișcare și deci turațiile.

 

Având în vedere istoria și experiența celor de la Ducati cu motoarele în V, trecerea de la V2 la o arhitectură V4 a fost logică. Iar faptul că Panigale V4 are elemente derivate din Desmosedici nu poate decât să ne bucure pe noi, consumatorii. Și piața în general apreciază: 

 

The number of Panigales (all models) sold for in 2018 represent 18 % of the company’s total with 9,700 units having made their way into a customer’s garage, 6,100 of which were V4s. That’s a staggering 70 % increase over the 2017 results. Not only that: the skyrocketing sales of the Panigale have allowed the model to become the year’s best seller in the supersport segment, taking 26% of the global cake.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PzKpfW Ramane cum zici tu, nu am timp acum pentru astfel de discutii. Informatia o poti cauta si singur, in ceea ce priveste acel ZX10RR. Restul informatiilor de natura tehnica privind V4 si V2 sunt nerelevante, in discutia de fata. Noi aici vorbim despre o competitie, cu regulamente care ar trebui respectate de toti, nu de piete si consumatori care apreciaza. Daca crezi ca competitia de la ora actuala, este una corecta, esti un tip fericit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atât motocicleta celor de la Kawasaki cât și cea a celor de la Ducati sunt derivate din motociclete de stradă, pe care le poți cumpăra din showroom. Nu-mi dau seama de unde vine nedumerirea ta sau ce este greu de înțeles :) 

 

Poate te ajută lista completă a modelelor omologate de competiție pentru 2019? După cum vezi, fabricanți precum Yamaha, Kawasaki sau Honda omologhează modele aproape anual pentru a profita de elementele nou introduse pe modelul de stradă. Mai este și lista turațiilor maxime admise pentru BMW, Ducati și Kawasaki (modele noi pentru 2019). Motivul pentru care Ducati este limitat la 16.350 rot/min este pentru că acolo are puterea maximă și modelul de stradă (V4R), limitatorul în treapta a 6-a fiind setat la 16.500 rot/min. Modelul de stradă a celor de la Kawasaki (ZX-10RR) are limitatorul la 14.700, iar puterea maximă la 14.600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eu ma bucur ca nu mai e Rea taticul lor pe acolo. :)))

E clar, Bautista s-a reincarnat in MM93.
Cursa 1 a fost identica cu MP al argentinei.

 

Un soarece ce nu poate fi prins de o sleahta de matze campioane pana acum. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar s-a dat raspunsul la intrebarea "de ce nu-l iau pe Rea in MotoGP", acum stim de ce. Sunt si alte Ducati pe grila care nu performeaza cine stie ce ca sa zici ca motoreta e miezu, e clar ca Bautista face diferenta. Nu e de ici de colo sa vii debutant si sa domini asa autoritar. Pana acum Rea strica spectacolul, acum e randul lui Bautista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe lângă constanța lui Bautista (a 8-a victorie consecutivă), mi se pare la fel de relevant să vedem rezultatele lui Rea: al optulea loc doi consecutiv. Cu alte cuvinte, dacă nu ar fi existat #19 în campionat în acest an, Rea l-ar fi dominat ca în anii trecuți și ar fi strâns probabil el cele 8 victorii consecutive. Cei care acuză o superioritate nemeritată a motocicletei Ducati ar trebui să se gândească la asta. Și la clasament, unde următorul Ducati după Bautista (Davies) este pe locul 8.

 

Legat de Davies, mi se pare puțin comic și ironic să punem în perspectivă acum niște declarații pe care le-a dat la sfârșitul lui 2018:

 

I think it is good having Alvaro as well because I like a fast team-mate but also hopefully it will bring – not that it should need it – little bit more respect to this championship, in certain ways. Some people, I think like to look at it and love to be down on it and the level. Especially in that paddock. If he comes and wipes the floor with us then those guys are going to feel vindicated.(...) If he does not come and wipe the floor with us then we are obviously all doing something OK here. We are not all quite as shit as some people think we are.

 

Și avea dreptate: performanțele lui Bautista îi cam fac de râs pe băieții din WSBK și-i confirmă (din păcate, zic eu) statutul de "clasă B" față de MGP, o clasă unde ajungi când ești prea slab sau prea bătrân. Cazul lui Bautista fiind cu atât mai relevant, el fiind un pilot de mijlocul clasamentului în GP care a ales WSBK de bună voie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si are dreptate Davies...sbk e alta clasa decat motogp

Sunt si in motogp baieti care nu ar face treaba in wsbk,putini dar sunt

Editat de P T R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

 Cazul lui Bautista fiind cu atât mai relevant, el fiind un pilot de mijlocul clasamentului în GP care a ales WSBK de bună voie.

Bautista nu a avut niciodata la dispozitie o motocicleta de uzina, care sa ii arata adevarata masura a talentului. Ori in MotoGp motocicleta are ponderea cea mai mare in ecuatia performantei. Sezonul trecut, intr-o singura cursa cu motocicleta Ducati de uzina, a aratat ce poate cu adevarat, iar acum nu face decat sa confirme. Probabil Bautista nu ar fi ajuns niciodata campion mondial la clasa mare, intr-o competitie dominata ani la rand de piloti precum Rossi sau MM, dar nici de mijlocul clasamentului sigur nu este. Sa nu uitam ca a fost campion la clasa intermediara, totusi. 

Pe de alta parte, daca si Rea ar fi avut la dispozitie o motocicleta cu 16400 de turatii si motor derivat din ala de MotoGp, am fi avut (probabil) o competitie mai stransa. Asa, cand un "quasiprototip" concureaza cu "CRT-uri" (exagerez putin, dar intelegi ce vreau sa spun), rezultatul este cel pe care il vedem.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Altair a spus:

Dacă ar schimba mobrele între ei el și Rea i-ar da Soarecu o tura pe cursa. 

 

Daca era atat de bun semna cu Honda satelit acum 3 ani. La fel si VDM cu Yamaha.

Vb aia, astilalti isi doresc mai mult victoria.

 

Acum 44 minute, xt600 a spus:

Bautista nu a avut niciodata la dispozitie o motocicleta de uzina, care sa ii arata adevarata masura a talentului. .Sezonul trecut, intr-o singura cursa cu motocicleta Ducati de uzina, a aratat ce poate cu adevarat, iar acum nu face decat sa confirme.

Si timpii din motogp sunt mai slabi decat cei din WSBK.

Mobra asta este derivata din ce au construit acolo cu costuri enorme. Pentru el este o jucarie pe langa cea cu care a mers

 

Ca atunci cand cobori de pe un 1000cmc si ajungi pe un 600. "jucarie"

 

Acum 44 minute, xt600 a spus:

Pe de alta parte, daca si Rea ar fi avut la dispozitie o motocicleta cu 16400 de turatii si motor derivat din ala de MotoGp, am fi avut (probabil) o competitie mai stransa.

Si cine le-a interzis astora sa-i ofere asa ceva?!? De ce Hayden nu si-a luat cu el CRT-ul Honda in WSBK?? De bani sau de chitre ce sunt altii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ZaiR a spus:

 

 

Si timpii din motogp sunt mai slabi decat cei din WSBK.

Mobra asta este derivata din ce au construit acolo cu costuri enorme.

 

Si cine le-a interzis astora sa-i ofere asa ceva??

Exact! Asta incercam sa ii explic acum ceva timp si colegului. Actualul Ducati V4 este nimic altceva, decat prototipul din MotoGp omologat stradal, pentru a putea fi inscris in competitie. 

 

Pai regulamentul spune ca motocicletele inscrise in WSBK trebuie sa aibe ca baza de dezvoltare un model stradal. Ceilalti constructori respecta aceasta norma. Ducati a inteles in felul sau regulamantul: a luat un prototip MotoGp (cel putin motorul este aproape identic) si cu regulamentul in mana l-au "legalizat" pentru WSBK. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îți trebuie o serie de cel puțin 150 de bucăți la vânzare ca să poți omologa o mobra in WSBK, asa a fost cel puțin acum niște ani buni. Nu cred ca e altfel acum. 

Asa s-a omologat Petronas. Orice producător, chiar și unul care apare mâine poate întra in competiție. Asa a întrat și Benelli. Orice e permis poate fi folosit, where is the problem? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca e derivat din propulsor de GP ce? E omologat pt strada? Pai este. Nu e campionat monomarca, regulamentul este respectat, nu ai ce sa comentezi ca nu-ti foloseste la nimic. Toti incearca sa profite cat mai mult de regulament, e normal, doar ca Ducati o face mai bine, bravo lor. Asa te infoi de zici ca aici pe topicul asta se face regulamentul WSBK. 

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@xt600 - mai las-o cu superioritatea motocicletei. Dacă era avantaj tehnic, am fi avut dublă Ducati la fiecare cursă. Suntem foarte departe de asta. Și nu poți spune că Davies (singurul care i-a pus probleme lui Rea în ultimii ani) este pilot slab. Și chiar dacă, prin absurd, ar fi vorba de asta, ce anume îi împiedică pe ceilalți să facă la fel?

 

Mai mult, nu te-am văzut deloc ofuscat de plictiseala generată de dominația lui Rea din ultimii 4 ani. Acum domină altcineva și brusc devine o mare problemă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...