Jump to content
Sign in to follow this  
PzKpfW

World Superbike/Supersport 2019

Recommended Posts

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Eu mă întreb ce s-a întâmplat cu trișorii ăștia de Ducati și cu avantajul nemeritat al motocicletei lor. Mă gândesc poate că i-au făcut semn lui Bautista de la standuri s-o mai dea pe jos puțin, din adins, ca să scape de alte limitări la turații.

 

Serios acum, cât de deplasate erau strigătele de disperare după primele etape? Toată lumea a sărit de poponeț în sus că Ducati au construit o motocicletă care conturna regulile și că trișează. Și nu doar pe acest topic pierdut, ci și la nivel oficial - când Kawasaki "amenința" că și ei pot să dezvolte o motocicletă derivată din aia de MGP, doar că n-au vrut. Cum e măi Kawi acum, când conduceți ambele campionate, după ce a devenit clar că motocicleta aia nu avea niciun avantaj tehnic și că doar stilul, talentul și "dispoziția" lui Bautista a făcut diferența la început de sezon? De două etape ne-am întors la hegemonia lui Rea, lăsată de dumnezeu. Asta ar trebui să mulțumească pe toată lumea.

 Uiti ca la inceputul campionatului aveau peste 2500 de turatii in plus fata de ORICE motocicleta (asta in conditiile in care conteaza si 200) de pe grila. Intre timp li s-au impus unele limitari, din cate stiu. Cand faci afirmatii, este bine sa tii cont si de aceste "mici", "mici" detalii. Apoi nu stii ce "up grade-uri" a adus Kawa.. Ecuatia victoriei are multe necunoscute, pentru noi astia din fata tv-ului.   

Imi place Bau si mi-ar place sa ia un titllu, dar in conditiile in care regulamentul tehnic este acelasi pentru toti, fara interpretari a la GIgi. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să pui schimbarea leadership-ului campionatului pe seama acelor 250 rot/min cu care Panigale V4 a fost "penalizată" după primele 3 etape (în cazul în care în etapa imediat următoare Bautista a dominat la fel de autoritar până atunci) sau a upgrade-urilor tehnice ale celor de la Kawasaki (în cazul în care platforma tehnică este omologată la început de sezon iar numărul de motoare este limitat) este cel puțin superficial.

 

Știu că poate fi greu, dar încearcă să privești obiectiv clasamentul: în afară de Bautista, singurul pilot Ducati care a ajuns pe podium în acest sezon a fost Davies - de 4 ori în 23 de curse până acum. Restul pozițiilor de pe podium în toate aceste curse au fost ocupate exclusiv de piloți Kawasaki, Yamaha și ocazional BMW (Sykes). În clasament, în top 5 avem doi piloți Yamaha, doi piloți Kawasaki și un singur pilot Ducati. Fără Bautista, primul pilot Ducati ar fi pe locul 8.

 

Singurul lucru care s-a schimbat este mindset-ul lui Bautista, care a fost de la bun început singurul pilot care performa pe Panigale V4. În cel mai bun caz combinat cu o găselniță de set-up a celor de la Kawasaki (puțin probabil având în vedere că rezultatele lui Haslam nu s-au îmbunătățit substanțial), lucru care oricum nu are de-a face cu performanța motocicletei în sine sau presupusa ei inferioritate față de cea de la Ducati.

 

Personal cred însă că a fost vorba doar de piloți - Bautista a stat foarte bine psihic și motivațional până a început să cadă. La Rea a fost invers, faptul că #19 a început să greșească l-a motivat și l-a făcut mai încrezător. Rezultatele se văd. Avantajul tehnic nejustificat și trâmbițat de către detractori nu a existat în fapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbim totusi de un pilot motogp... nu cred ca se sperie el de 2-3 cazaturi...

ceva clar s-a schimbat la ducati de nu mai performeaza.

sau, poate datorita progresului facut de kawa, il forteaza sa mearga cu riscuroi mai mare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici în MotoGP nu era cel mai stabil pilot. Cădea relativ des. Apoi chiar el spune că nu forțează și nu trebuie să meargă peste limita motocicletei:

  • Misano: “I didn't do something crazy, but maybe after the Superpole race I was maybe with too much confidence, and maybe I did a mistake [because] of too much confidence. I crashed, I tried to save the crash, but I cannot and I'm very angry with myself.”
  • Donington: “The conditions were very tricky, the track was very slippery and from this morning with the wet conditions my feeling with the tyres was really bad. Every time I passed the main straight and I saw the laptime, I thought it's impossible to go as fast with this shit feeling. For that reason I crash, because I was too fast for the feeling I had.”

  • Laguna"I was in the leading group, I wasn’t pushing a lot to stay there. I was behind Chaz and then suddenly I lost the front tyre. For sure has been a big disappointment because this weekend we can make very well, both Ducati riders, me and Chaz, but yeah… I don’t know what happened."

Nici de schimbare masivă la Kawasaki nu se pune problema, datorită rigidității regulamentului. Rea era pur și simplu cam tot timpul în spatelui lui Bautista. Dacă locul 1 cade, locul 2 devine locul 1. Rea merge în acest campionat de mai bine de 10 ani (!) și de 5 ani pe aceeași motocicletă competitivă. Cunoaște majoritatea circuitelor foarte bine. A fost probabil puțin surprins la început de sezon de performanța lui Bautista, dar acum și-a intrat în ritm, performează, are încredere și nu prea greșește.

 

Oricum, faptul rămâne că cei de la Ducati nu aveau niciun avantaj tehnic. Au câștigat atât timp cât a câștigat #19. De când cade Bautista, nu mai câștigă. Spre diferență de cei de la Yamaha sau Kawasaki, care se bat de obicei cu ambii piloți ai echipei oficiale pentru victorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, damager a spus:

Vorbim totusi de un pilot motogp... nu cred ca se sperie el de 2-3 cazaturi...

ceva clar s-a schimbat la ducati de nu mai performeaza.

Da!! Nu cred ca este o coincidenta faptul ca atunci cand limitarile s-au facut simtite, au inceput si greselile lui Bautista. La inceputul sezonului, cand Ducati era o motocicleta din alt campionat (si era la propriu), Bautista nu gresea pentru ca nu era nevoit sa forteze peste limitele motocicletei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bautista spunea tocmai că nu forța în momentele în care a căzut. Citește și tu declarațiile alea. Sau minte? 

 

Eu cred că ai ajuns să trolezi. Nu tot tu spui că motocicleta aia avea un motor care se tura cu 2500 de rot/min peste competiție (avantaj injust)? Când mai are doar 2250 rot/min peste competiție, nu doar că nu mai este injust dar se transformă dintr-un prototip de MotoGP într-un catâr. Nu pot să cred că ești serios. Cum explici victoriile dominante din etapa de la Assen - după aplicarea limitării turațiilor? Mai mult, nu l-am auzit pe Bautista să se plângă vreodată de lipsa de putere (singurul lucru care ar putea fi afectat de acea limitare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exita o explicatie - Kawa au venit cu modificari serioase!Legale sau nu!Dorna inchide ochii ca si in cazul Ducati!Show sa fie!

Altfel singura explicatie ar fi ,ca Bautista e bou de bubuie si nu e in stare sa gestioneze un avantaj urias!

Alea 250 de ture sunt cacamaca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

În timp ce aici se discută teorii ale conspirației, Rea a câștigat și cursa de superpole. Bautista din nou pe jos - de data asta nu din vina lui, ci din cea a unui pilot Kawasaki căruia ambiția i-a depășit talentul, Toprak Razgatlioglu.

 

Rea este motivat, rapid, constant și are și noroc. Misiunea lui Bautista devine cam imposibilă.

O explicație mult mai pertinentă a ceea ce s-a întâmplat la Ducati, aici - chiar de la Dall’Igna. TL;DNR: motocicleta este nouă și complet diferită de Panigale V2, au nevoie de experiență pe fiecare circuit cu set-up-ul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Bautista spunea tocmai că nu forța în momentele în care a căzut. Citește și tu declarațiile alea. Sau minte? 

 

Eu cred că ai ajuns să trolezi. Nu tot tu spui că motocicleta aia avea un motor care se tura cu 2500 de rot/min peste competiție (avantaj injust)? Când mai are doar 2250 rot/min peste competiție, nu doar că nu mai este injust dar se transformă dintr-un prototip de MotoGP într-un catâr.

Daca citesti mai atent rezulta din context ca a fortat peste niste limite admise in situatia respectiva. Citeste atent! 

 

Turatiile alea nu le-am scos din burta, erau date pe undeva, intr-un tabel. Nu stau acum sa caut. Cele 250 turatii au fost reduse prima data, cand s-a aplicat prevederea regulamentara, dar nu ma indoiesc ca au mai fost aplicate si altele. Ar fi interesant de stiut in ce regim de turatie este obligata sa lucreze motocicleta Ducati, comparativ cu competitia. Chiar daca tie 250 de turatii ti se par o bagatela, la nivelul ala nu este deloc asa. Din cate citeam la inceputul sezonului, in MotoGp, motocicleta lui Quartararo are o limitare similara de vreo 250rpm. In anumite momente ale cursei se vede! 

In alta ordine de idei, nu ma poti convinge, sub nici o forma, ca Bautista a uitat sa piloteze o motocicleta. Just like that! Brusc, instantaneu si dintr-o data! ;) Lipsa performantelor in ultimele curse si chiar greselile personale au cu siguranta si un substrat tehnic. 

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

O explicație mult mai pertinentă a ceea ce s-a întâmplat la Ducati, aici - chiar de la Dall’Igna. TL;DNR: motocicleta este nouă și complet diferită de Panigale V2, au nevoie de experiență pe fiecare circuit cu set-up-ul. 

Demult Gigi nu mai este  credibil in declaratii. Vezi scandalurile cu farasele aero din MotoGp. Sau declaratiile mai noi despre Honda si MM.. 

 

In alta ordine de idei, Ducati in EWC... o gluma buna 🤣🤣:lol:

"With the Suzuka Eight-Hours looming for some of the WorldSBK big stars and all of the Japanese factories, the new Ducati would appear to be the ideal bike to make a jump into that hybridized sprint race/Endurance race format.

“We will see. I think our bike is capable and with a good programme I think we can do quite well even in Endurance and so in Suzuka. Now I think the bike to do this and we can think to do this, but it is not something we have to do.”

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, xt600 said:

Citeste atent! 

 

Am citit. Sunt expresii de genul "I didn't do something crazy" și "I wasn’t pushing". Personal mi se pare destul de elocvent.

 

4 minutes ago, xt600 said:

dar nu ma indoiesc ca au mai fost aplicate si altele

 

Nu. Nu au mai fost. Conform regulamentului, o evaluare se face o dată la 3 etape. După etapa de la Jerez și având în vedere cum a evoluat campionatul, o nouă intervenție nu a fost considerată necesară. Următoarea evaluare se va face după etapa de la Laguna Seca.

 

9 minutes ago, xt600 said:

Ar fi interesant de stiut in ce regim de turatie este obligata sa lucreze motocicleta Ducati

 

Nu este foarte dificil. Modelul de omologare V4R cu racing kit scoate 234cp @ 15.250 rot/min. Limitatorul în treapta a 6-a (și doar în treapta a 6-a, în treptele 1-5, limitatorul este la 16.000) intră la 16.500 rot/min. Tot conform regulamentului, limitarea inițială (la început de campionat) s-a calculat în funcție de această valoare. WSBK Technical Director, Scott Smart:

 

You take the street bike, check where the rev limiter is, which is the most horrifying thing on the dyno runs in the factory, and that gives us standard street bike max revs, and we add three per cent to that and it gives us a figure. We also do a bunch of dyno runs and step tests to let us know to the nearest 100 rpm to where the maximum power is. We then add 1100 rpm to that, and of those two figures we use the lower ones. That way none of the manufacturers can put a fake really high rev limiter in it. We get basically a sensible point of the power curve to define the rev limit, relative to the street bike.

 

Legat specific de Panigale V4R:

 

So basically when you rev that thing on the dyno, it’ll go to 16,500 rpm in top gear, unreal – you’ve never seen it before in a 1000cc superbike. So in most gears it’s 16,000rpm, and top gear is up to 16,500rpm. Almost like over-run, I don’t want to even think what speed you could do on the thing, and it also makes quite a lot of horsepower doesn’t it. If we based it on 16,000 or 16,500rpm plus 3 percent we’d be 16,500-16,600 plus, or 17,000 in top, but that would be unrealistic, as the bike makes its peak horsepower at 15,250, so we add the 1100 to that, and get 16,350 rpm, which is where we set the rev limiter and that seems pretty reasonable.

 

Sper că este destul de la clar. Cu alte cuvinte, având în vedere unde dezvoltă motocicleta puterea maximă, acele 250 rot/min sunt cvasi-irelevante. Drept dovadă luăm vitezele maxime ale top-5-ului din Superpole chiar la etapa actuală de la Laguna Seca (puterea maximă fiind o componentă directă a vitezei maxime)

  1. J. REA - Kawasaki ZX-10RR - 253,4 km/h
  2. C. DAVIES - Ducati Ducati Panigale V4 R - 257,6 km/h
  3. A. BAUTISTA  - Ducati Ducati Panigale V4 R - 264,7 km/h
  4. T. SYKES - BMW S1000 RR - 252,2 km/h
  5. L. HASLAM  - Kawasaki ZX-10RR - 254,6 km/h

Viteza maximă a lui Bautista este dealtfel cea mai mare din tot clasamentul. Cred că se poate spune fără echivoc că Ducati nu au fost prea afectați de acea limitare a turațiilor și că problema este alta.

 

49 minutes ago, xt600 said:

In alta ordine de idei, nu ma poti convinge, sub nici o forma, ca Bautista a uitat sa piloteze o motocicleta.

 

Din nou (...) îmi atribui afirmații pe care nu le fac. Bautista este un pilot foarte bun, clar printre cei mai buni din campionatul de WSBK și este principalul motiv pentru care Ducati a dominat începutul de sezon. În momentul de față este vorba despre mindset, motivație, experiență și încredere în sine. La acest joc, Rea câștigă deocamdată.

 

52 minutes ago, xt600 said:

Sau declaratiile mai noi despre Honda si MM.. 

 

Care?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata bautista. 

3 curse, 0 puncte. Ce rahan. 

 

Prevad ca rea va lua max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil se resimte după căzătura de mai devreme din cursa de Superpole.

 

1 minute ago, warlock said:

Prevad ca rea va lua max

 

Să vedem. Prevăd o luptă frumoasă cu Davies. Ducati-ul se distanțează pe linia dreaptă, Kawasaki recuperează pe viraje.

 

Davies se apropie de prima victorie pe V4.

 

Abandon din cauza ambreiajului pentru Bautista, se pare. Victorie Chaz Davies, prima pe noua motocicletă. Kudos. Marele câștigător rămâne însă Rea, care își duce avansul în campionat la peste 80 de puncte. Din păcate cred că și în WSBK s-au cam făcut jocurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bautista la HRC în WSBK în 2020. Honda va veni la anul cu un model CBR1000RR "complet nou" (slabe șanse de un model V4, cel mai probabil o ciorbă reîncălzită ceva mai bine). Probabil asta l-a atras pe Bautista. Asta și banii mai mulți.

 

Locul îi va fi probabil luat de Redding, care în momentul de față conduce campionatul în BSB, tot pe un Panigale V4R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ciorba reincalzita a fost in 2012...Acum deja e jenant :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 23.09.2019 la 15:33, PzKpfW a spus:

Au oficializat ceea ce se știa de aproape 2 luni.

Mai interesant ar fi de stiut ce anume a cauzat despartirea lui Bau de Ducati.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banii și faptul că Honda este o companie mult mai mare în care i se vor oferi probabil și alte posibilități mai târziu. 

De subliniat că Bautista este cel care a plecat de la Ducati (le-a refuzat oferta). Redding e soluția de avarie, chiar dacă merge bine pe Panigale V4 în BSB. Motocicleta din WSBK este destul de diferită.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rea s-a încoronat campion din nou. După două locuri doi (în prima cursă și în Superpole Race), a câștigat ultima cursă de astăzi în timp ce Bautista a căzut (cu "ajutorul" neintenționat al lui Razgatlioglu).

Așa se scrie istoria... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.09.2019 at 0:13, xt600 said:

Mai interesant ar fi de stiut ce anume a cauzat despartirea lui Bau de Ducati.. 

Johny?  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Bart Bz a spus:

Johny?  :)

Bahaha

Mai ca mi pare rau ca n am urmarit sezonul asta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai pierdut mare lucru.

 

Prima jumătate domină Bautista. Se strigă hoții la Ducati, că ei cumva trișează și motoreta lor e superioară în mod ilegal. Rea se îmbufnează, spune că n-are cum să țină pasul cu avantajul Ducati. Kawasaki se supără și ei, se bat cu pumnul în piept și spun că dacă așa stă treaba, păi și ei puteau să facă o motoretă ca Ducati, dar n-au vrut! 

 

A 2-a jumătate domină Rea (deși nu la fel de autoritar ca anii trecuți). Bautista cade mai mult decât termină curse. Între timp s-au calmat vocile, brusc Ducati nu mai are motocicletă superioară. Rea e de fapt mulțumit la Kawasaki, iar japonezii tac mâlc legat de motoreta aia pe care o pot face dar nu vor. Ducati îl aduc pe Redding în locul lui Bautista, care pleacă la HRC pe o motocicletă pe care nici nu a văzut-o încă, dar pe bani mai mulți. El zice că n-a plecat pentru parale (deși admite că-s mai multe ca la italieni). Sezonul e cam încheiat. Aplauze pentru Rea. Amin.

 

De urmărit la anul:

  • Ce face BauBau pe noul CBR1000RR (sper să fie chiar nou de data asta, Honda a reîncălzit modelul de 10 ani încoace)
  • Ce face Redding pe Ducati, după ce (probabil) va fi câștigat titlul în BSB, tot pe Panigale V4
  • Cum (și dacă mai) avansează BMW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawa a tacut tocmai pentru ca au umblat si ei la cutia cu maimute!Iar cand Rea s-a pus linga Bautista si a pus presiune pe el,s-a vazut marea clasa a lui Alvaro!

Ce a facut Ducati anul asta,or sa faca toti in maxim un sezon!Motocicletele se vor indeparta de strada si vor merge spre motoGP!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau o fi fost Ducati nașpa și, odată iscate discuțiile, au făcut-o conformă? În automobilismul mioritic se poartă, deși prea rar se ajunge "s-o dea la loc" cineva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

N-ai pierdut mare lucru.

 

Prima jumătate domină Bautista. Se strigă hoții la Ducati, că ei cumva trișează și motoreta lor e superioară în mod ilegal. Rea se îmbufnează, spune că n-are cum să țină pasul cu avantajul Ducati. Kawasaki se supără și ei, se bat cu pumnul în piept și spun că dacă așa stă treaba, păi și ei puteau să facă o motoretă ca Ducati, dar n-au vrut! 

 

A 2-a jumătate domină Rea (deși nu la fel de autoritar ca anii trecuți). Bautista cade mai mult decât termină curse. Între timp s-au calmat vocile, brusc Ducati nu mai are motocicletă superioară. Rea e de fapt mulțumit la Kawasaki, iar japonezii tac mâlc legat de motoreta aia pe care o pot face dar nu vor. Ducati îl aduc pe Redding în locul lui Bautista, care pleacă la HRC pe o motocicletă pe care nici nu a văzut-o încă, dar pe bani mai mulți. El zice că n-a plecat pentru parale (deși admite că-s mai multe ca la italieni). Sezonul e cam încheiat. Aplauze pentru Rea. Amin.

 

De urmărit la anul:

  • Ce face BauBau pe noul CBR1000RR (sper să fie chiar nou de data asta, Honda a reîncălzit modelul de 10 ani încoace)
  • Ce face Redding pe Ducati, după ce (probabil) va fi câștigat titlul în BSB, tot pe Panigale V4
  • Cum (și dacă mai) avansează BMW

Lol.

 

Hmm pai daca johnny ramane la kawa nu ii vad bine deloc pe ceilalti care schimba tabere/campionate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...