Sari la conținut

Asociatia motoADN lansează petiția pentru extinderea programului RABLA


MotoADN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 184
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

On 28.03.2019 at 12:11, wbmt said:

Și eu le-am scris recent celor de la AFM fix pe subiectul acesta. 

A trecut o luna, nu am primit nici un răspuns. 

Mai știu pe cineva care a dat un email asemănător și a primit un răspuns standard în câteva luni, în care spuneau ce de genul  "vom analiza". 

Screenshot_2019-03-28-12-08-02-113_com.brave.browser.thumb.png.bd923a1deedaec9bef9d7a4bb5a18dc9.png

In pagina de "proiect" la status spuneți ca ati inițiat discuția, ne împărtășiți și noua cum a decurs, care a fost feedback-ul celor de la AFM? 

 

Inițiativa este minunata, și o susțin ; sunt doar curios ce fel de atenție v-au acordat cei de la AFM și ce răspunsuri ați primit. 

 

Spor!

 

Salutare, vad ca nu ati reusit sa-mi raspundeti inca la intrebarea anterioara.

Intre timp insa mi-au raspuns cei de la AFM, la cererea trimisa si o impartasesc si cu voi.

 

Eu le-am scris pe 8 martie:

<<Relatiicupublicul@afm.ro>>

Bună ziua,

Ati luat în calcul vedere extinderea programului rabla plus și la vehiculele cu doua roti propulsate electric?

In ultima vreme au apărut foarte multe posibilități de deplasare pe doua roti electrice, atât trotinete și scutere sub 4kw putere si maxim 45kmh (deci fără carnet) cât și peste 4kw care întra subcategorii de carnet (AM, A1, A2, A)

Într-o prima etapa, pentru ca nu este foarte clara legislatia la încadrarea trotinetelor electrice, nu cred ca ar fi oportun un program de finanțare pentru ele. 
Insa pentru categoriile de motociclete electrice, care necesita un tip de carnet; un astfel de program cred ca ar ajuta mai multe persoane sa ia hotărârea schimbării modului de transport.

Eu intenționez sa folosesc un astfel de scuter electric (peste 15kw) pentru deplasarea prin București.

Va mulțumesc pentru atenție și va doresc o zi frumoasa!

 

Am primit astazi 1 aprilie raspunsul de mai jos.

Biroul Comunicare
*******/01.04.2019
Către: Domnul  ********
Referitor la: solicitarea dumneavoastră transmisă pe e-mail
 

Stimate domnule *******, 

Referitor la solicitarea dumneavoastră transmisă pe e-mail, înregistrată la Administrația Fondului pentru Mediu cu nr. *****/11.03.2019, prin care solicitați informații cu privire la Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic (RABLA PLUS), vă comunicăm următoarele:

         Momentan nu a fost pusă în discuție extinderea Programului 
Rabla Plus, aprobat prin Ordinul 660/2017, cu modificările și completările ulterioare, pentru vehicule electrice cu două roți.

         Vă asigurăm că propunerea dumneavoastră va fi studiată și dezbătută cu atenție la o viitoare modificare a ghidului de finanțare și se vor întreprinde demersurile necesare, dacă se va considera oportun, corect, legal și eficient pentru toți participanții la program. 

Cu deosebită considerație,
BIROUL COMUNICARE

 

Sper ca aceasta actiune de amploare mai mare organizata de voi si sustinuta de noi prin semnaturi sa reuseasca.

Dar ramane curiozitatea statusurilor pe care le-ati pus pe site, daca nu e secret si puteti; povestiti si voi cum au decurs discutiile cu AFM-ul :)

Noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua, acum am vazut mesajul dvs. Noi am initiat discutiile din Ianuarie cu o adresa la regustratura si avem un drum lung de parcurs. Nimic nu este asa simplu precum pare si tocmai de aceea am lansat petitia ce face subiectul prezentei discutii. Incercam sa avem o strategie coerenta in care sa implicam diversi factori astfel incat rezultatul final sa fie unul pozitiv.

O sa postam si o sa trimitem comunicari periodice despre statusul proiectului si va asteptam la standul noatru de la SMAEB pentru discutii detaliate.

 

 

Editat de MotoADN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, mersi pentru răspuns, deși cam corporatist pentru nivelul la care speram sa se poarte discuțiile pe un forum. (adica mai informal, mai detaliat

Întocmai, pentru ca realizez ca nu este ușor, iar răspunsul și reactivitatea autorităților este asa cum este v-am pus întrebările referitoare la demersurile dvs.

Dacă știm cum stam și care este planul, poate găsim metode sa va/ne ajutam. 

 

Dacă in momentul acesta sunt suficiente doar semnăturile, atunci perfect! Ne implicam cu toții cei ce dorim sa strângem cât mai multe. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, tonul incerca sa fie retinut si scuze daca a parut altfel. discutam cu o autoritate a statului si este tare greu de interpretat reactiile lor asa ca incercam sa nu dam motive inutile de comentarii din partea lor.

deocamdata semnarea petitiei este un tool puternic mai ales ca am fost preluati de presa, online si tv. aici este important sa adunam cat mai multe semnaturi pentru a fi pregatiti pentru viitor.

daca vreti sa va inscrieti ca si voluntari ar fi perfect pentru a putea comunica cu dvs pentru actiuni viitoare iar daca vreti sa ne ajutati si financiar puteti sa va inscrieti ca si membri. 

Deocamdata avem resurse dar este probabil ca la un moment dat sa fie necesare si resurse financiare pentru toate demersurile planificate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 31.03.2019 la 13:08, MotoADN a spus:

Tocmai am trimis un email tuturor celor care au semnat până acum. 

Felicitari pentru initiativa si pentru efortul depus acestui proiect.

Nu stiu daca conteaza dar eu si o alta persoana care a votat nu am primit nici un email in acest sens si o pun pe seama unei erori tehnice. Va rog sa ne tineti la curent cu raspunsurile oficiale pe aceasta tema.

 

Succes in tot ce faceti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, multumim pentru vot si pentru suport. este posibil ca emailul sa fie in spam. daca salvezi emailul contact@motoadn.ro in adress book o sa le primesti de acum inainte.

verifica te rog in spam sau trimite un email la contact@motoadn.ro sa verificam daca este inregistrat ok.

iti multumim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.04.2019 la 17:32, MotoADN a spus:

salut, multumim pentru vot si pentru suport. este posibil ca emailul sa fie in spam. daca salvezi emailul contact@motoadn.ro in adress book o sa le primesti de acum inainte.

verifica te rog in spam sau trimite un email la contact@motoadn.ro sa verificam daca este inregistrat ok.

iti multumim

Salut,

Am trimis email de pe una dintre adrese pentru confirmare. Am verificat si in spam inainte sa trimit mail-ul dar nu am gasit nimic de la motoadn.ro.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, victor_wts a spus:

Salut!

Eu nu prea inteleg ce si cum. Proiectul e pt a da o masina si a lua o motocicleta noua?

Ma poti lamuri si pe mine?

Dorinta noastra este ca actualulele tichete din programul Rabla sa poata fi folosite si la achizitia de motociclete. deci, da, dorim sa poti da o masina pentru un voucer folosit la achizitia unui scuter sau a unei motociclete noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, MotoADN a spus:

Dorinta noastra este ca actualulele tichete din programul Rabla sa poata fi folosite si la achizitia de motociclete. deci, da, dorim sa poti da o masina pentru un voucer folosit la achizitia unui scuter sau a unei motociclete noi.

Adica se doreste ajutor de stat pt industia moto din Romania.

Mobra, Carpati ce sa luam?... aha da stai ca astea nu se mai fabrica!

Deci rezulta ajutor de stat pt vanzarea de motociclete de import. Nu destul sustinem vanzarea de auto Euro6 care sunt Euro4 de fapt?

Chiar nu se intreaba nimeni de ce suntem tara cu cea mai mare subventie in domeniul auto?

Ne hotaram si noi cum mergm cu politica asta? Parca nu era buna Dancila si Leocadia........ la mocangeala...... Da Doamne!

 

Apropo! Cu ITP rabla sau fara? 😁

 

Lucrez in domeniul auto. Sunt unul din cei ce "beneficiaza" de pe urma acestui program.

"Hate the game not the player"

In momentul de fata acest program, care de altfel este unul foarte bun, a fost transpus in practica exagerat de prost incurajand specula si vanzarea de fier vechi la suprapret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

UPDATE – Programul RABLA Moto 2020

            După cum știți, cu susținerea pe care ne-ați acordat-o prin semnarea petiției online dedicate extinderii programului RABLA și la motociclete și scutere noi, am reușit să demarăm măsuri concrete în această direcție. V-am promis că vă ținem la curent cu derularea acestui proiect important pentru dezvoltarea motociclismului în România, așa că revenim cu informațiile de mai jos. 

 

Cum va funcționa RABLA Moto

Conform discuțiilor purtate până acum, RABLA Moto ar urma să funcționeze ca un voucer pentru achizitie fara a fi necesară casarea unui autoturism sau motocicletă: 

-       se acordă un voucher de o valoare ce urmează a fi stabilită pentru orice achiziție de motocicletă sau scuter nou, indiferent dacă este vorba despre motor termic sau electric;

-       nu va fi necesară predarea unei motociclete vechi sau a unui autoturism vechi la schimb.

 

Ce am reusit sa facem pană acum

           Împreună cu Ministerul Mediului și cu Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) am format un grup de lucru care și-a început activitatea în luna iulie a acestui an. În grupul de lucru au fost inivtați să ia parte și reprezentați ai importatorilor moto și scutere.

            Pentru a ne asigura că discuțiile se vor desfășura în deplină cunoștință de cauză a motivelor care susțin proiectul nostru, am transmis AFM un document cu toate detaliile tehnice necesare realizării unei comparații corecte între vehiculele cu două roți și cele cu patru roți din punct de vedere al nivelului de poluare implicat de fiecare. Găsiți documentul anexat acestui mesaj.

            În urma analizei acestui document, precum și a discuțiilor din cadrul primei întâlniri a grupului de lucru, am stablit o a doua întâlnire, în urma căreia să fie definitivată propunerea de proiect ce va fi înaintată Ministerului Mediului. 

Am pregatit un document pentru a justifica limitele de poluare ce urmeză a fi impuse ca și limite de acceptare în programul rabla. Acest document este atasat prezentului post ( din pacate nu am reusit sa il atasam)
         

Care sunt următorii pași ?

  Contextul politic complicat ne-a încurcat un pic planurile - ministrul mediului, membru ALDE, si-a dat demisia iar ulterior întreg guvernul a fost schimbat - în acest moment proiectul se afla în asteptare pentru nu avem încă nu avem parteneri de discuție / negociere. Așteptam noile numiri politice pentru a continua implementarea proiectului. Speram în continuare ca proiectul să fie aplicabil din 2020 și în acest sens depunem toate eforturile pentru ca subiectul proiectului RABLA Moto să rămân pe ordinea de zi și avem încredere că argumentele noastre sunt suficient de puternice astfel încât să și reușim. 

 

motoADN protejează interesele motocicliștilor - vinieta Oxigen 

Primăria Municipiului București a propus dezbaterii publice un proiect de reglementare a traficului în capitală, cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului. Abordări similare există în toate marile orașe europene, însă detaliile operaționale și formele de implementare fac diferența. Daca proiectul va fi pus in practică tine doar de voința politică, noi am vrut să ne asiguraăm ca dacă acest proiect se pune în practică atunci motocicliștii nu vor avea de suferit.

Am considerat că este de datoria noastră să ne implicăm, astfel încât textul final al acestui proiect să fie clar și fără echivoc în interesul celor care folosesc motociclete și scutere.

La jumătatea lunii septembrie, motoADN a depus un amendament prin care se cerea exceptarea scuterelor și motocicletelor de la plata taxelor, prin adăugarea subpunctului e)  la articolul 5, care menționează  autovehiculele care fac excepție de la plata taxei: cele ale instituțiilor de ordine și apărare, ambulanțele, cele ale Crucii Roșii, ale STB, ale Patriarhiei, etc.

O dezbatere publică pe acest subiect a fost programată, iar motoADN a fost invitată să participe. Cu aceasta ocazie am expus motivațiile noastre și am reușit sa obținem un feedback pozitiv.

In cele din urma Decizia primariei a fost aprobata așa ca noile taxe au intrat in vigoare. Ca urmare a eforturilor sustiune ale motoADN am reusit sa avem suport politic astfel încât să obtinem exceptarea motocicletelor de la plata vinietei OXIGEN.

Este greu de spus daca este o victorie sau nu. Este o victorie pentru ca am reusit sa protejam interesele motociclistilor, Nu este o victorie pentru ca totusi posesorii de masini vor plati vinieta si iarasi o putem considera ca este o victorie pentru ca este un pas inainte in ideea de a avea un oras mai curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...