Jump to content
Sign in to follow this  
MotoADN

Asociatia motoADN lansează petiția pentru extinderea programului RABLA

Recommended Posts

2 minutes ago, Cristian C. said:

@LimpTA nu vreau sa te simti "puternic" ca spun asta, dar mare adevar ai expus mai sus. E de apreciat si rabdarea de a scrie tot mesajul ala. Intr adevar.. nimic nu e mtumitor, nici cand ti se da pe degeaba, nu ne mai facem bine. Nu mai pun la socotoala ca poate s multi care nici macar nu stiu cum a aratat petitia aia si comenteaza. 

Ceva s a intamplat la multi ani dupa rabla auto, trebuie apreciata munca oamenilor de la motoadn si a celor care au ajutat cum au putut (semnare petitie) la infaptuirea acestui lucru.

pai pielea mea, 90% dintre mesajele de azi pe grupurile de facebook despre asta a fost. Ca e prea putin domle, pai ce superbike iti iei tu cu 700E? 
Bravo, tata, ca mai nou a ajuns treaba statului roman sa asisteze social motociclistii.
Cum ar fi daca ar veni un cumparator de Porsche sa se planga ca e tichetul putin 1500E? :)) Daca maxiscuterul sau motoicletele de oras/naveta iti put, marca banu' daca vrei superbike sau supernaked, no?  De fapt cu toata povestea asta am aflat(daca nu era deja limpede) ca treaba la noi nu e despre mobilitate, ci despre grandomanie :D 

1 minute ago, florinelx11 said:

3500 lei pt. achizitia de moto sh ar fi fost ceva, dar pt. un motor nou... nu vad inghesuiala! 

pai ideea e sa cresti mobilitatea, nu sa umpli orasele de cazane cu cadrul sudat.  700E inseamna suficient de mult dintr-un maxiscuter de 5000E nou ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cred ca estenta sta de fapt in scopul programului, care mie nu imi este foarte clar.

Scrie doar ca se doreste inoirea parcului auto iar la reguli scrie ce norme de emisii trebuie sa indeplineasca noile vehicule:

 

în anul 2019 se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km.

c. la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2019;

d. la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid, se acordă un ecobonus în valoare de 1.700 lei.

 

Ipoteza

Eu detin un cazan care emite 300 g CO2/km (din 2000)

Trebuie sa aleg sa cumpar un vehicul nou (desi cumpararea unei masini second hand (din 2017) care ar emite doar 100g CO2/km ar fi tot in spiritul programului (inoirea parcului auto))
Intrebarea, presupunand ca masina sau vehiculul nou ar avea aceleasi emisii, sa zicem 90g CO2/km, este: de ce bonusul acordat nu are acelasi cuantum? 

Eu vad esenta acestui program fiind in emisiile de carbon, si bonusul/cuantumul acordat sa se raporteze la emisiile noului vehicul, de ce conteaza ca e masina sau motor?

Este vorba de concept in sine.
Evident ca apreciez munca depusa in acest sens si faptul ca niste oameni s-au implicat, si este un PRIM PAS foarte important, ce se poate imbunatati pe viitor mult mai usor, din moment ce acum este deja implementat.
Ideea este doar de corectitudine. Evident ca te poti bucura, lasa ma, decat deloc, e bine si asa. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa te multumesti cu mai putin mai ales fara explicatii pertinente (sa fie echitate intre cumparatori nu mi se pare un argument valid)

Poate imi iau scuter GoPop si nici nu mai pun diferenta, asta nu inseamna ca ar trebui sa imi ofere 170 lei ca imi iau eu scuter de 1700 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

700 de euro inseamna ceva din 5000 

da ...TVAul😂😂😂

problema ca pentru cei 700 trebuie sa ai o masina de casat!!!!

NU ITI DA NIMENI DE PE STRADA 700 euro

si sa mi casez o masina pentru 700 euro nu se merita.....

85744694-1115-4E5A-BD64-CA5570F0CEC9.jpeg

Edited by ianachim

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ianachim said:

700 de euro inseamna ceva din 5000 

da ...TVAul😂😂😂

700E dintr-un scuter de 5000 inseamna cat 1500E dintr-un logan de 10.000. La logan n-a comentat nimeni, ba mai mult, chiar si la Suvulache de 20-25K zice lumea bogdaproste la aia 1500E, ca doar de-aia e plin de ele pe strazi. Eh, insa la motociclisti, i-ai fript cu ceara domle :D  S-a dus visul de vitezana pe apa sambetei.

Legat de restul chestiilor legate de casat, ai dreptate. Dar daca n-o aveai deja, oricum era greu si pentru cei cu tichetul auto sa faca rost de rabla in sine. Atat ca merita sa cumperi de pe net tichetul cu 500E si sa fie spaga ta pana la 1500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, dar dupa cum zice ianachim, majoritatea nu au o rabla proprie pt casat, sunt nevoiti sa ia una special cu acest scop.

Dai 500e pe o rabla, iar pt auto nou ramai cu 1000, pt un scuter ramai cu 200, care sa fim seriosi daca voia cineva sa si ia scuter, il lua acuma si fara astia 200, care cred eu ca nu o sa motiveze pe nimeni suplimentar...

 

Edited by linoleu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce ai descris este doar un exemplu că romanul este descurcăreț iar proiectul implementat prost.

 

Faptul că se cumpărau tichete, sau că cineva își ia o rabla special pt ticket este oarecum o fentare a regulilor.

Ar fi putut fi evitată la cu aceeași regulă prin care 'impiedica' ei convertirea tichetului in bani, mai exact, nu ai voie sa vinzi vehiculul nou achiziționat timp de un an. La fel ar fi putut să pună și regula pentru casare, să deții rabla de minim un an.

 

Daca tu nu deții o rabla, programul nu te încurajează pe tine sa îți iei un vehicul, nu este făcut pentru creșterea parcului auto, ci pentru înnoirea acestuia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai mare problema este de fapt....

cat polueaza un scuter in oras.....cat polueaza un jeep

cat ocupa pe carosabil un scuter ........cat ocupa un jeep

cate scutere intra pe un loc de parcare de jeep?

asta este ideea de RABLA..... POLUARE....ELIBERAREA TRAFICULUI....LOCURI DE PARCARE

pai papagalule care ai dat LEGEA .....ai vrut sa pastrezi PROPORTIA sau ai vrut sa imbunatatesti lucrurile existente????

 

ps ...nu vreau sa mi iau moto ....am deja 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei motivau ca scade traficul, implicit poluarea prin trecerea la scutere. un fel de bonus de downsizing, ca sa zic asa. ori in forma data nu o sa fie cine stie ce succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, ianachim said:

 

asta este ideea de RABLA..... POLUARE....ELIBERAREA TRAFICULUI....LOCURI DE PARCARE

pai papagalule care ai dat LEGEA .....ai vrut sa pastrezi PROPORTIA sau ai vrut sa imbunatatesti lucrurile existente????


Pai fix aia e buba ca motociclistul nostru nu vrea scuter, vrea vitezana. Si aia e scumpa, la fel cum sunt si supercar-urile scumpe.
Papagalul care a dat legea probabil s-a uitat la preturi, si a vazut ca agregatele pe 2 roti cu care sa iti faci treaba(scuter si naked) sunt in medie de 2 ori mai ieftine ca masinile cu care sa iti faci treaba. Si a impartit suma la 2. (e doar parerea mea :D)

Daca vorbim strict de autovehicule cu care sa iti faci treaba, gen loganul de 10k si maxiscuterul de 5k.  

Unde mai pui ca atunci cand s-a lansat petita pentru acest program a sunat ceva de genul "n-ar fi bine ca daca tot dai o rabla la casat in loc sa iti iei masina cu care sa stai in trafic, sa treci pe moto?". la momentul ala toata lumea a salutat initiativa. Acum totul pute. Deja e neinteresant. Ce-ai aia sa-ti faci treaba? Ce-i aia scuter? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si apreciez implicarea celor care au reusit sa strecoare in RABLA si moto

tot ceea ce comentez  se refera la CEL care a stabilit suma si modul de gandire 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un MT07 nou sau un SV650 costa pana in 7000 €. Ai aia 700de la rabla, te mai descurci de o miuta din gioarsa vanduta pe OLX si uite ca ti.ai facut de un 20% avans. Si iata motocicleta. Ca sa nu mai zic de KTM Duke 390, MT03 sau Ninja 300. Ca deja.s mai ieftine. 

Dar, cum a zis si LimpTA, romanu' visa la Panigale si Electra Glide cu tichetul de rabla. 

Cine are 18k cash si se duce cu ei in brate la delaer, as putea sa fac pariu ca se rezolva de un superbike si fara tichet rabla. 

 

@ianachim

Si cu tichet de 1500€ tot n.ar fi dat lumea buzna... Poate doar cativa care ar mai fi pus o bruma de bani peste tichet si si.ar fi luat un scuter. Dar ma indoiesc ca cine are 10k pt o moto noua se mai cramponeaza la 500€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, un NMAX sau PCX 125 e vreo 3000-3500 euro (ca din ce am inteles pe genul asta de utilaj s-a bazat proiectul). 700 deja inseamna deja 20%.

Daca vrei moto "general purpose", orice producator non-premium (aka japonez) are naked-uri pe la 6000-7000 euro, poate chiar si mobre pe care poti sa faci touring destul de comod (NC750x imi vine in minte). La astea Tichetul reprezinta 10-12% din pret. Este FOARTE MULT.

 

Nu are rost sa comparam cele amintite mai sus cu Logan. Ca sa-ti iei o masina bunicica din clasa compacta (gen Civic, Focus, Golf, etc), dai 20-23k (cu toate discounturile si milogelile de pe la dealer), iar apoi cu tichetul rabla mai scutesti ~6% din pret. Si plm, nu am citit pe nici un forum auto de vreo plangere ca suma e prea mica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU ASTA TREBUIE SA FIE GANDIREA .....

sunt multi cu bani care nu vor trece la moto de FRICA

 insa ei sunt tinta in a scadea poluarea si traficul

stiu multa lume care se codestesa treaca pe 2 roti de frica accidentelor
insa dupa ce vad cum stau in trafic incep sa analizeze mult mai aprofundat ideea de a lua un scuter

daca tu ca stat nu i motivezi sa nu simta ca a cheltuit banii pe un scuter ..ii pierzi

pasionatii isi vor lua de la gura si TOT isi cumpara moto

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, ianachim said:

insa dupa ce vad cum stau in trafic incep sa analizeze mult mai aprofundat ideea de a lua un scuter

daca tu ca stat nu i motivezi sa nu simta ca a cheltuit banii pe un scuter ..ii pierzi

Ai dreptate (ca sa lamurim explicit ca nu ne contrazicem), insa ce zici tu cred ca ar trebui sa fie un(alt) proiect serios de luat in seama de catre stat.

Petitia celor de la MotoADN se referea strict la posibilitatea de a cumpara si doua roti, daca ai o rabla de dat la casat. Referinta ta ar trebui sa faca parte dintr-un proiect mai baban de stimulare care ar trebui sa fie mult mai complex decat petitia aia.

Ah, ca puteau sa impuste 2 iepuri dintr-o lovitura si sa bage incurajarea direct in banii de tichet, da, probabil ar fi putut, dar aici ai nevoie de mai mult decat niste baieti cu o petitie si de ministerul mediului. Pentru un buget ca ala, ca sa nu simti ca dai banii pe scuter trebuie implicati mai multi actori in joc, si la cum e politicul nostrul la ora actuala, adica si incompetenti si fara interes, nu prea vad acest lucru realizabil prea curand. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N u luati viteza prea tare!Nu stim ce firme/modele vor fi acceptate in program!

Apoi la ce preturi vor ajunge ele!Oricum preturile au tot crescut in ultimii ani!

Dar si mai important ,cati au o masina in batatura pe care sa o sacrifice pentru a lua un scuter/moto bucurand-use la 700 de euro si fiind dispusi sa puna la bataie

minim cateva mii?!

Asa pe hartie totul e frumos .dar in practica va fi mult mai complicat!

 Trebuie sa se aseze astrele ca un doritor de moto/scuter sa aiba in batatura o ragalie ,pe care sa nu poata sa-si ia 5-700 de euro

,cu ITP valabil si dornic sa ia o mobreta noua!

Daca se puteau cumula tichete si nu erau nominale devenea interesant!Asa cum a fost la auto la inceput!

Cine are masina pe care poate lua de la 500 in sus ,nu are nevoie de programul rabla moto!

De curiozitate cati aveti o masina eligibila,adica cu valoare de revanzare mica ,mica?Ca sa merite sacrificarea ei !Eu fac pariu ca putini ,foarte putini!

Statul (legiutorul)oricum e prost ca sa nu zic ticalos!In mod normal lasam sa se cumuleze,i-l lasam si la 1500!Si aveam la trei bonuri cumulate,trei masini casate,

4500 de euroi acoperiti pe un scuter/moto!Dar statul vrea sa incaseze tva mult,ca la masini si nu-i convine.ca poate lumea ia scutere sau moto de 5000 si el incaseaza doar 19%

din 500!Nasol!Asa ca nu poluarea si vechimea masinilor conteaza ci banul il vrea statul!Dar si bancile vor sa manance de pe urma programului rabla!Asa ca nu e bine ca Ion sa dea 500 si sa ia mobreta!Mai bine Ion primeste 700 ,se duce la banca ,se imprumuta de 4300,pe 5 ani,plateste minim 2000 la ei dobanda si face ragalia 7000!Manaca si statul tva la 4300 si banca 2000 de euroi,win-win!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limpTa, ai dreptate. 

  + ca daca ar fi 3000 de euro ai ptea folosi banii sa achiti integral un scuter nou si sa-l vinzi dupa aia, ceea ce nu ar i exact in scopul programului 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai noroc!

 

Bine, mai, @einstein1984, acum vii si tu cu chestii care au logica!

 

Bai, si ce frumos, chiar promitator, incepuse "teoria conspiratiei masonice" prin care bancile si statul incearca "sa suga sangele poporului", cum obliga ei lumea sa scape de rable si sa faca imprumuturi! Ntz, ntz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

adevarul e ca atunci cand vne o masura cu cap d ela stata devii automat suspicios, astia de fapt sigur ne fura. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overall e bine ca initiativa celor de la motoadn a avut succes. Vom putea aprecia cat de corecte au fost parerile expuse aici la finalul anului cand se va trage linie si vom avea o statistica in care sa vedem ca X mii sau sute de persoane au apelat la varianta asta de program.

 

Un alt avantaj al initiativei este ca ofera o platforma cadru pentru alte initiative locale. De exemplu pentru Bucuresti, Cluj sau Iasi un primar mai cu cap ar putea incuraja mobilitatea urbana intr-un mod mai inteligent : de exemplu daca ar oferi vouchere de 1500 EUR pentru achizitia unui scuter / motor cu maxim 500 cc cu conditia ca in 2 ani, cand ar trebui sa ajungi la ITP sa ai minim 5-6000 km in bord. In acest mod cresc sansele ca ele sa fie efectiv folosite in oras si vor ajuta la fluidizarea traficului si la reducerea poluarii. Evident suma, cilindreea si nr de km sunt doar o parere personala ... ar trebui facut un mic studiu ca sa poti lua o decizie cat mai inteleapta.

Edited by RuInCV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una peste alta.nu mă atrage ideea de a casa troaca personala fabricata in 96.in 8 ani a fost folosita 6 luni continuu,in rest ,ocazional. de 3ani zace în garajul din provincie.prefer sa ii schimb anvelopele, să fac itp și să o birjăreasc acolo,dar pe 700e nu o dau .e mai fiabila decât orice wv,sau Logan cu motor de 09.pana nu or sa interzică mașinile non euro în romanistan.nu o duc la rabla

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ruinCV, da hai sa ajungem ca in indonezia..... o fi si greu sa dai kilometrajul inainte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, einstein1984 said:

@limpTa, ai dreptate. 

  + ca daca ar fi 3000 de euro ai ptea folosi banii sa achiti integral un scuter nou si sa-l vinzi dupa aia, ceea ce nu ar i exact in scopul programului 

Ar putea fi bagata o conditie care sa te  oblige sa nu-l vinzi 2 ani. Aia cu kilometrajul e greu de controlat. Ori ii dai inainte (mai ales la scuter) ori bagi un concediu de 1-2 sapt cu el si hop aia sunt km. 

Oricum, vorbim vorbe. 700E sunt foarte buni daca mobilitatea este scopul tau si vrei un scuter nou de cel putin 125 pentru oras. Mai mult, daca intra in vigoare treaba aia cu B-ul si 125, deja ai mai multi ochi atintiti asupra scuterelor. 
Pana la urma oricum programul asta nu e unul caritabil gen "o motocicleta pentru toata lumea". Si daca sunt cateva mii tot e bine. Bucuresti cel putin cu 3-4000 scutere in plus ar fi boboc :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca ma tot bag cu intrebari poate naive in legatura cu programul, dar stiti sigur daca se pot casa si motociclete si trebuie sa fii trecut in carte si sa si talon pe numele tau? Sau e suficient sa si contract de vanzare-cumparare si sa o ai transcrisa la Fisc? Se caseaza doar table functionale sau pot fi dude pe platforma? Eu unul nu am urmarit programul, poate mai sunt si altii in situatia mea. Care ar fi pe scurt procesul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 minute, WotRU2Me a spus:

Scuze ca ma tot bag cu intrebari poate naive in legatura cu programul, dar stiti sigur daca se pot casa si motociclete si trebuie sa fii trecut in carte si sa si talon pe numele tau? Sau e suficient sa si contract de vanzare-cumparare si sa o ai transcrisa la Fisc? Se caseaza doar table functionale sau pot fi dude pe platforma? Eu unul nu am urmarit programul, poate mai sunt si altii in situatia mea. Care ar fi pe scurt procesul?

Am pus mai sus 2 linkuri de la afm, unul dintre ele este o lista cu firmele autorizate sa caseze autovehiculele.

Baga un telefon sa te lămurești, as fi sunat eu, dar nu doresc sa beneficiez de acest program pentru că nu am ce sa caseze.

 

Din ce știu eu motocicletele sunt autovehicule, deci teoretic ar fi putut fi casate chiar și înainte de această modificare a programului.

 

https://www.afm.ro/main/programe/psipan/2018/operatori_economici_autorizati_colectare_tratarea_vsu-28_10_2018.pdf

Edited by robert23mg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...