Jump to content
Sign in to follow this  
oziero

accident in jud. Iasi

Recommended Posts

Bai frate, cat ghinion! Daca va uitați cu atenție la roata spate, pare că pur și simplu a cedat axul. Și, bineînțeles că fix atunci trebuia să treacă și mașina aia, dar așa se întâmplă când trebuie să se aleagă praful...

Dumnezeu să-i odihnească... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pare ca a pierdut fata, in pozele articolului motorul e intreg, roata spate nu are nimic

in loc sa scuipam in san, sa facem 3 pasi inapoi si sa evitam toate pisicile inchise la culoare mai bine ne luam cauciucuri bune si exersam din cand in cand franari

sau motoare cu abs si gata

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat de mai multe ori, dar eu nu vad nimic ciudat la roata spate. Daca te uiti si la pozele din articolul de mai sus, roata spate pare sa fie la locul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie unul mi se pare ca a franat tare pe fata si s-a ridicat mobra de spate...R.I.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No comment. 

Doar cei ce au fost inaintea lor stiu ce s-a intamplat acolo. :(

 

moto.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mai fost unul ieri, pe Tihuta, tot fatal :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, prafrau said:

pare ca a pierdut fata, in pozele articolului motorul e intreg, roata spate nu are nimic

 

 

 

De foarte multe ori alea sunt poze din arhiva, fara legatura cu evenimentul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am vazut eu pe imagini, parerea mea este ca a ratat putin momentul curbei, si-a dat seama ca iese din ea, a franat foarte tare si a intrat in stoppie. Si atunci a pierdut orice urma de "trasa" pe care o avea.

 

RIP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, arata a accident din cauza lipsei de experienta/atentie, cu cel putin trei greseli vizibile in clip:

1 intrare gresita in curba, probabil urmarind motocicleta din fata si reactionand tarziu la curba in loc sa se uite la drum,

2 distanta dintre motociclete era prea mica petnru un mers in grup

3 pare sa fi franat in curba inainte de impact in loc sa corecteze traiectoria, franatul te arunca si mai mult inafara curbei

Odihneasca-se in pace, un pret prea mare pentru o neatentie de doua secunde

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trasa gresita.Dumnezeu sa.i odihneasca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

R.I.P. ! :( :rose::rose:

 

 

 

Asta la "solo" pe "mobră.

Dacă cumva, din reflex, pasagerul(a) face un anti-counter-steering eronat şi se apleacă spre dreapta ...  :(

moto.thumb.jpg.083aee22e8166c189dd646541ed7eee5.jpg.0bf4b8512e0345f8b7e1e403d7a4224a.jpg

Edited by easy ride on!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 26.08.2019 la 8:08, prafrau a spus:

sau motoare cu abs si gata

 

ABS-ul ajuta dar nu face minuni! Daca sari ca ghiolbanu’ direct pe frane fara a trece prin faza pregatitoare de transfer al greutatii te duci ca pe sanie cu tot cu ABS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, yo4hgx a spus:

 

ABS-ul ajuta dar nu face minuni! Daca sari ca ghiolbanu’ direct pe frane fara a trece prin faza pregatitoare de transfer al greutatii te duci ca pe sanie cu tot cu ABS. 

 

pe ce ai testat? nu am avut problema asta

nu am testat si varianta cu cornering abs, aia ar trebui sa fie si mai ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, yo4hgx a spus:

Daca sari ca ghiolbanu’ direct pe frane fara a trece prin faza pregatitoare de transfer al greutatii te duci ca pe sanie cu tot cu ABS.  

Aşa este.

Şi cu tot cu pasager.

Care pasager are centrul de greutate mult mai sus decât tine şi nici nu e fixat rigid de şasiu.

Uneori nu este nici instruit pentru miscarea (sincronă) de transfer a greutăţii.

La urma urmelor totul depinde de viteza de deplasare a ansamblului şi de cea reacţie (a ambilor) la dezechilibru.

Prudenţă!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, prafrau a spus:

nu am testat si varianta cu cornering abs

 

Ce treaba are abs-ul cu franarea in curbe?! Abs-ul intra la blocarea rotii sau mai bine zis la ruperea aderentei, neavand o valoare fixa ci depinde de eficienta franarii. Care eficienta depinde la randul ei de gume, temperatura, calitatea asfaltului, suspensii si, nu in ultimul rand, experienta si tehnica motociclistului. 

 

Sau si tu crezi ca franarea in curbs te scoate in afara trasei?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cornering abs e una, abs normal e alta dotare.. accelerarea in viraj te scoate in exterior, cu frânarea in viraj il iei mai strâns..  Sunt chestii basic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, vorbim de noul sistem... care e din alt film, numai pe motoare cu electronica de ultima generatie. Nu am testat, insa chiar daca as avea sansa, pe strada nu stiu cat as putea sa il vad la treaba... poate doar un McGuiness sau Dunlop sa aiba nevoie de franarea maxim posibila in curbe... eu unul le las cu mult inainte :)

 

Acum 17 minute, Cristian C. a spus:

accelerarea in viraj te scoate in exterior, cu frânarea in viraj il iei mai strâns..  Sunt chestii basic..

 

Da, insa doar daca “conduci” motorul cu capul, pentru cei ce o fac cu mainile e invers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand un gand bun pentru familiile celor doi colegi. ⚘

 

Mersul singur pe mobra sau mersul cu pasager sunt doua chestii care difera in primul rand prin reparatitia masei pe cele doua roti precum si prin pozitia centrului de greutate al ansamblului moto-pasageri. Si asta se simte mai ales pe mobrele mai usoare. O spun din experienta personala Honda Transalp vs BMW R1200RT vs Honda Goldwing. 

Stilul de pilotare e diferit in cele doua situatii.

Uneori pasagerul te poate impiedica in executarea unor manevre, prin existenta unor reactii firesti ale acestuia mai ales daca de ex stie sa mearga pe bicicleta. Am patit asta mai demult pe Transalp.

Nu m-am uitat cu atentie la film cum a franat motociclistul. Inteleg ca a abuzat de frana fata. Utilizarea si a franei de spate in curba te ajuta in special cand esti cu pasager. ABS-ul te ajuta, mai ales daca ai unul combinat fata cu spate ( sau spate cu fata).

Doar ca ai atata de putin timp ca sa faci ceva pentru a iesi din incurcatura incat singurele chestii care chiar te pot salva sunt experienta si norocul.

 

Vad ca puneti in discutie treaba cu viteza mare/mica in curba. Fizic asa este ca viteza mare = raza de viraj mai mare. Dar mai apare un factor: pilotul sau pilot+pasager. Intri tare in curba si franezi. La moto la micsorarea vitezei trebuie sa ajustezi si inclinarea mobrei si aici apar problemele cand pilotul deja se sperie, pasagerul reactioneaza cum crede el si totul se petrece intr-o secunda.

 

Nu stiu cati dintre voi ati fost in situatia de a se angaja gresit intr-o curba avand si pasager.

In vara asta am gresit in doua viraje pe niste serpentine. Intr-unul dintre ele la mustata am ajustat virajul.

Dar am avut cel putin 3 avantaje:

- pasagera sta cuminte - nu stie sa mearga pe bicicleta - si nu m-a incurcat la manevre

- am avut viteza mica

- masa mare a Goldwing-ului si centrul de greutate jos fac ca prezenta pasagerului sa nu modifice esential comportamentul mobrei

 

Cand va plimbati cu pasager sa o faceti cu viteza mai mica. Ajuta mai mult decat orice altceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Vad ca puneti in discutie treaba cu viteza mare/mica in curba

 

Nu, cel putin eu unul pun in discutie abordarea virajului "din coarne" (ca la bicicleta) Vs mutarea centrului de greutate, respectiv a corpului. Concepte diferite cu dinamica diferita la aplicarea franei fata, in primul caz, cand tii motorul pe trasa din coarne la aplicarea franei fata "counter-steering-ul" scotandu-te in afara trasei, in cel de-al doilea, cand coarnele sunt "libere" frana de fata facand motorul sa caute interiorul trasei.

 

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Nu m-am uitat cu atentie la film cum a franat motociclistul. Inteleg ca a abuzat de frana fata

 

E greu de spus cu certitudine insa mie imi pare a "high-side" datorita blocarii franei spate . Cu putin efort se poate opri captura video la ultimul frame, unde motorul e deja cazut pe stanga, adica pe exteriorul virajului. Cand pierzi fata cazi pe interior...

 

 

acc.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare ca a franat doar cu fata si atunci spatele s-a dus pe exteriorul curbei. De unde si cazatura pe stanga.

Pe curbe, cu pasager, e de preferat sa folosesti cu precadere frana spate.

Si la virajul din coarne te duci cu centrul de greutate pe interiorul curbei. Doar ca viteza fiind mica si centrul de greutate ridicat nu e nevoie se te apleci asa de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, yo4hgx a spus:

in primul caz, cand tii motorul pe trasa din coarne la aplicarea franei fata "counter-steering-ul" scotandu-te in afara trasei

Nu poti sa iei curba din coarne ca la bicicleta (rasucind ghidonul in directia curbei) la o viteza cat de cat decenta. Aplici countersteeringul (tot din coarne, ca altfel n-ai cum) si aduci centrul de greutate in pozitie cat mai favorabila. Doar din deplasarea centrului de greutate iesi pe camp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 37 minute, Silver Arrow a spus:

Pare ca a franat doar cu fata si atunci spatele s-a dus pe exteriorul curbei. De unde si cazatura pe stanga. 

 

Stiu ce spui, nu cred ca e cazul aici. Cand cazi pe extrerior din frana fata, socul este mult mai violent, furca se "innoada" brusc si tot motorul se da peste cap. In plus urmele de franare (blocare) a rotii sunt mult prea lungi ca sa fie frana fata. Nu, eu zic ca aici a fost greseala clasica de incepator sau panica, incercand sa tina pasul cu motorul din fata s-a speriat de viteza din curba, a apasat

un pic prea mult spatele care s-a blocat si a inceput sa fuga spre exterior, cateva momente mai tarziu a realizat ce se intampla si a eliberat frana - roata a prins aderenta cu violenta si i-a aruncat din sea pe amandoi ca un cal naravas.

 

Acum 50 minute, Silver Arrow a spus:

Pe curbe, cu pasager, e de preferat sa folosesti cu precadere frana spate

 

Nu, cu pasager e de preferat sa folosesti ambele frane. Punct!

 

Acum 51 minute, Silver Arrow a spus:

Si la virajul din coarne te duci cu centrul de greutate pe interiorul curbei. Doar ca viteza fiind mica si centrul de greutate ridicat nu e nevoie se te apleci asa de mult.

 

Depinde de viteza si ce inseamna pentru tine "viteza mica". Functie de mai multe variabile, exista un prag al vitezei in care counter-steering-ul nu functioneaza, adica ca sa virezi dreapta, tragi dreapta de coarne si invers. Ca la bicicleta! Doar peste acest prag de viteza minima counter-sterringul incepe sa se simta si incepe sa fie valabil ce am spus anterior.

Acum 41 minute, leopold a spus:

Nu poti sa iei curba din coarne ca la bicicleta (rasucind ghidonul in directia curbei) la o viteza cat de cat decenta. Aplici countersteeringul (tot din coarne, ca altfel n-ai cum) si aduci centrul de greutate in pozitie cat mai favorabila. Doar din deplasarea centrului de greutate iesi pe camp. 

 

Prima data cand iesi cu motorul incearca sa iei un viraj mai in viteza... doar cu doua degete pe acceleratie. Abia dupa aceea te rog sa revii sa continuam discutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...