Sari la conținut

Am luat marimea potrivita sau nu?


green_fox
 Share

Postări Recomandate

Servus!

 

Zilele trecute mi.am cumparat prima casca pentru primul motor. Scuter, de fapt, Yamaha NMax, modelul 2020, o sa ajunga prin Februarie-Martie la Yamaha Zentrum din Nürnberg.

 

Pana atunci m.am apucat de adunat echipamente si accesorii si la prima vizita la Louis am si cumparat casca, desi planul era doar sa ma duc sa casc gura.

 

Casca este un MTR Jet Sun, marimea XL (60 cm), a fost doar 40 de eur (cea mai ieftina din tot ce am probat), si de departe si cea mai confortabila.

 

Facand achizitia sub impulsul momentului, inca nu stiam cum anume se cumpara o casca, si ca teoretic trebuie sa ma stranga la prima proba, ca se mai taseaza la interior, mai ales fiind low cost, si incep sa ma intreb daca am facut o alegere buna sau mai am timp sa incerc sa o duc inapoi, ca nici eticheta n.am taiat.o.

 

Cand spun ca e confortabila, e doar prin comporatie cu celelalte, fiind si singura care nu mi.a rupt urechile cand am indesat.o pe cap. Mai precizez urmatoarele

- nu iese de pe cap cu clema prinsa, oricat as trage de ea

- nu se poate invarti in jurul capului, nici chiar cu clema desfacuta

- circumferinta capului meu este de 58 cm, cea declarata a castii de 60 cm (bag seama ca mai degraba s.ar incadra in L decat in XL)

- daca dau din cap ca la un concert Rammstein, se misca, dar doar milimetric, in sensul ca nu e una cu capul meu, fixa in toate punctele. Nu iese, nu se rasuceste.

- am pus pe cineva sa.mi dea un pumn in cap :D am simtit doar zgomotul, nu si socul.

 

Ce credeti? Sa pastrez achizitia, avand atatea plusuri? Sau e musai necesara o casca tip...menghina la momentul primei probe? Cat de repede credeti ca se va transforma in clopot?... Macar apuc un an cu ea la fel de confortabila? Planul e de mers cu ea la munca zilnic (8-9 km, pe care ii fac cu 15-20 min cu masina) si in weekend iesiri in doi pe la padurile de la periferia orasului.

 

Multumesc de idei! Sarbautori bericite tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, green_fox a spus:

 

Servus,
Preocupari in prima zi de Craciun :)


Revenind la casti, cred ca ai tras lozul cel mare. Daca nu te strange pe undeva (la tample sau in alte parti ale capului), inseamna ca e OK. Din ce stiu, o casca potrivita se vede dupa cum se aseaza in jurul fetei. Fiind un Jet, nu sunt mari secrete. La cele full (flip) se simte o anumita presiune in alte parti, dar se lasa. Confirm experienta, avand in vedere prima mea casca full si presiunea la nivelul mandibulei (caci flip sau jet am mai avut).

 

Insa intrebarile persista.

- Nu legate de valoarea scuterului vs. pretul castii, ci mai degraba la protectie -> O casca Jet e mai mult de "smecherie", caci protectia la nivelul mandibulei va fi zero. Eu folosesc un flip pe scuter, insa cand am ocazia o folosesc inchisa. Si una full pe motocicleta.
- Iar daca este sa ne uitam la pret, la ce poti sa te astepti la 40€.


Sugestia mea este sa treci la una flip cu dubla omologare (jet + full), care sa aiba un scor decent la crash test. Vei descoperi ca scuterul accelereaza rapid, te va duce la viteze suficient de mari care sa faca casca de 40€ o gluma, deoarece nu te va proteja. O alta sugestie este sa nu neglijezi celelalte protectii: manusi si mai ales geaca. Geaca trebuie sa aiba macar protectia dorsala.

 

Sarbatori Fericite!blockquote widget

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pierrotlefou: Restul echipamentului il iau de pe AliExpress: cotiere, genunchiere (+tibie) si manusi. Cu astea sunt deja mult mai echipat decat tot restul scuteristilor pe care i.am vazut pe.aici. Si nu sunt putini.

 

@megamotoreta: Acasa, da, am probat.o si cu cagula. N.am insistat pe comparatie, dar se simte cam la fel. N.am cagula de lana :)

 

@ovi_ice: Nu era in showroom marimea L pentru modelul asta, cum nu erau XL pentru altele care.mi placeau, dar erau mult prea stramte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, green_fox a spus:

 

Nu este important sa fii mai echipat decat restul scuteristilor de pe acolo (sa-i vezi pe cei de aici...), ci sa fii protejat la un nivel cat mai bun.
Eu prefer sa "pierd" 5 minute echipandu-ma (timp in care incalzesc motorul) decat sa merg aiurea.
Cat despre AliExpress, nu ma pronunt, marcajul CE e cel mai usor de "afisat". Chiar daca totul este produs acolo. Daca au ajuns sa falsifice pana si componente de avioane...
In fine, asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mane, in principiu te echipezi pentru tine, nu pentru altii. Daca esti convins ca nu pici, poti sa-ti pui si braincap, daca e legal pe acolo. Pe de alta parte, ca incepator ai ceva sanse s-o comiti. 

 

Ai primit niste sfaturi bune, gandeste-le.

 

In ceea ce priveste casca, daca te uiti pe statistici, majoritatea buselilor se iau in mandibula castii. Care la tine lipseste. Ghici a cui mandibula urmeaza... Nici price point-ul nu sugereaza o casca prea competenta.

In ceea ce priveste Ali express-ul, cum sa-ti zic... N-as merge pana acolo incat sa zic ca e mai bine fara echipamentul lor. Gasesti destule materiale pe internet referitor la "calitatea" unor elemente de protectie de ali express.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut și eu MTR, prima mea cască. Eram entuziasmat, bucuros că e omologată, nu intră apă și vânt (mult), la preț redus. Calitatea slabă, viziera subțire, interiorul arăta cheap. Dar aveam integrală și deh... ceva pe cap. Am vândut-o la sfârșit de sezon. Acum sunt la a treia cască, un MT Ds (un pic peste MTR).

Da, merge cool un jet pe scuter, dar tot o integrală se recomandă. Un flip îl vei ține ridicat, în special când e cald. Deci protecție tot ca la jet.

Procedezi cum vrei, eu sunt fan integrale, deci părerea mea e că protejează mai bine.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, green_fox a spus:

Servus!

 

 

Daca este vanduta de Louis are omologarile necesare semn ca nu este o pocnitoare.

 

Avand in vedere ca probabil vei circula in principal  prin oras nu vei apuca sa fi deranjat de galagie, curent etc.

 

Ceea ce vei afla o sa fie cat de bine este ventilata ca sa nu iti rotisezi creierii, cum se comporta la umuzeala+racoare = geam aburit.

 

Oricum sa nu crezi ca daca circuli prin oras cazaturile sunt mai lejere si nu ai nevoie de o casca buna care sa te protejeze.

 

Ai grija sa iti cumperi echipament de calitate care la nevoie sa te poata proteja cat mai bine. Sunt convins ca ti-au facut la scoala de soferi capul calendar cu asta. Si au dreptate.

 

in rest: Craciun Fericit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.12.2019 la 10:26, green_fox a spus:

 

 

@leopold: sunt legale, aveau la Louis braincap la 20 de euro. Dar nu sunt atat de inconstient. Braincap doar pentru sedinte foto eventual :)

sunt legale pe dracu iti iei 180 de marci noi amenda daca te prinde garcea nemtesc cu asa ceva , oricum scrie si pe ele ca nu-s omologate 

 

in rest, daca mecla ta valoreaza 40 e cat ai dat pe casca ... vezi ca au si la lidl casti 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, superbec. Apreciez agresivitatea cu care presupui si impartasesti idei, fara sa ma cunosti.

 

Dar pe langa cele 2 randuri pe care le.ai scuipat, n.ar fi stricat si niste clarificari suplimentare. Ai fi putut totusi sa.mi spui ce anume e in neregula cu casca mea de 40 de euro, cu un review de 4,6 stele la nivel european. Ca deh, in prostia mea, ca incepator, eu chiar nu cunosc diferentele. Am citit doar ca pretul face diferenta la confortul la drum lung, plus ventilatie, siguranta pe drumuri scurte e cam aceeasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, green_fox a spus:

Multumesc, superbec. Apreciez agresivitatea cu care presupui si impartasesti idei, fara sa ma cunosti.

 

Dar pe langa cele 2 randuri pe care le.ai scuipat, n.ar fi stricat si niste clarificari suplimentare. Ai fi putut totusi sa.mi spui ce anume e in neregula cu casca mea de 40 de euro, cu un review de 4,6 stele la nivel european. Ca deh, in prostia mea, ca incepator, eu chiar nu cunosc diferentele. Am citit doar ca pretul face diferenta la confortul la drum lung, plus ventilatie, siguranta pe drumuri scurte e cam aceeasi.

ignoranta nu e o virtute 

 

am scris pentru ca aberai cu brain cap-ul 

 

e atat de multa informatie pe net despre casti incat mi se pare pierdere de timp sa-ti explic niste chestii elementare 

 

gasesti chiar aici pe forum tutoriale (sau link catre) alegerea castii ,masuratul corect al capului , alegerea calapodului etc. 

 

ce ai citit tu .. ca pretul face diferenta (doar) la confort , ai inteles invers , probabil cum iei si supozitoarele

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.12.2019 la 10:47, green_fox a spus:

Multumesc, superbec. Apreciez agresivitatea cu care presupui si impartasesti idei, fara sa ma cunosti.

 

Dar pe langa cele 2 randuri pe care le.ai scuipat, n.ar fi stricat si niste clarificari suplimentare. Ai fi putut totusi sa.mi spui ce anume e in neregula cu casca mea de 40 de euro, cu un review de 4,6 stele la nivel european. Ca deh, in prostia mea, ca incepator, eu chiar nu cunosc diferentele. Am citit doar ca pretul face diferenta la confortul la drum lung, plus ventilatie, siguranta pe drumuri scurte e cam aceeasi.

Stilul lui @superbec este unic  - Sa traiesti coane! - si trebuie sa citesti spusele lui printre randuri.

 

Este un lucru stiut ca deseori marca costa, si uneori nejustificat. Dar este la fel de adevarat ca in spatele marcii se ascunde experineta, cercetari, stiinta etc care duc (sau duceau 😢) la un produs de calitate din toate punctele de vedere.

Nu exista notiunea de siguranta pe drum scurt sau lung. Siguranta este una si buna. Atata.

Am un prieten care o murit purtand o casca Braincap. Culmea este ca discutasem despre casca lui cu vreo doua luni inainte de accident si zicea ca trebuie sa o schimbe ca nu e ce trebuie. Accidentul a fost in oras.

 

Casca nu este doar un castron de pus pe cap ca sa nu iti spargi teasta si nici ca sa te poate recunoaste neamurile la morga.

Are un interior  din materiale care se deformeaza la impact si care in anumite limite atenueaza un soc, il distribuie in asa fel incat efectele acestuia sa fie minime. Creierii oricum se dau de pereti la lovitura, iar casca incearca sa atenueze lovitura.

Daca vei citi instructiunile de utilizare ale castilor vei vedea ca ti se spune ca dupa un impact trebuie sa schimbi cel putin interiorul castii daca nu casca, cum de asemenea ti se spune ca dupa un anumit timp se schimba interiorul.

 

Apoi apare cum spui si treaba de confort: ventilatie, intra sau nu intra apa, nivelul de zgomot, si ce o mai considera fiecare.

 

O casca nu o iei pentru ca este ieftina, legala, eleganta, cool sau trendy etc, ci o iei in priumul rand ca sa te protejeze.  Treaba cu stelele este discutabila si nu vreau sa o comentez.

 

Citeste cu atentie ca pe anumite casti scrie in mod clar ca nu sunt casti de protectie ci sunt casti de parada. Am si eu una neagra militara pe care la fel scrie pe o eticgeta de la interior ca este doar pentru parada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...