Jump to content
Sign in to follow this  
Dumitrescu Nicolas

Sa cumpar o motocicleta data pe circuit?

Recommended Posts

Am vazut ca multa lume se fereste de motocicletele date pe circuit, ca sunt rupte in gura ca sunt aproape moarte, un prieten si a luat 1000rr 2008 10k pe circuit si a mai facut inca 40k pe langa ce avea in regim normal, pe strada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca multa lume se fereste de motocicletele date pe circuit, ca sunt rupte in gura ca sunt aproape moarte, un prieten si a luat 1000rr 2008 10k pe circuit si a mai facut inca 40k pe langa ce avea in regim normal, pe strada.

Am gasit un motor care a fost folosit pe circuit de incepatori pentru a invata sa se dea, in rest a fost folosit de o fata, motorul are 12k km 2014 zx6r si + nenumaratele piese si optiuni pentru circuit in valoare de aproape 3000euro, merita un astfel de motor o sansa pe strada, sau il lasi sa zaca pe circuit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu boss , motocicletele , cum se apropie de un circuit se uzeaza 98% , mai raman 2% cat sa o vanda circuitoru , dupa care vaporizeaza ... pufff si nu mai ai motocicleta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevărata întrebare ar fi de ce sa iei o motocicleta de circuit pentru strada?

Daca mergi cu o supersportiva in regim legal, o chinui.

 

Ele sunt construite sa fie folosite la viteze mari, altfel nu se răcesc, etc.

 

Daca te pasionează mersul tare, și vrei sa mergi la circuit cu ea, de ce nu ar merita o astfel de motocicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, robert23mg a spus:

Daca mergi cu o supersportiva in regim legal, o chinui.

 

Ele sunt construite sa fie folosite la viteze mari, altfel nu se răcesc, etc.

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un "avantaj" al motocicletelor de genul e ca accesoriile de pe el fac multj bani, sunt si de folos, nu mai investești in ele, iar daca are motorul vreo problema anume, o repari, oricum pretul de achizitie la una data pe circuit e destul de bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar daca era a batranei care se dadea pe circuit duminica dupa biserica si doar cand nu era post...

 

Am auzit eu de la cineva care a luat o masina de la ea... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, robert23mg a spus:

Adevărata întrebare ar fi de ce sa iei o motocicleta de circuit pentru strada?

Daca mergi cu o supersportiva in regim legal, o chinui.

 

Ele sunt construite sa fie folosite la viteze mari, altfel nu se răcesc, etc.

 

Daca te pasionează mersul tare, și vrei sa mergi la circuit cu ea, de ce nu ar merita o astfel de motocicleta?

Că posesor de ss.nu recomand vitezana in oras.chinui motorul dar și motorul chinuie chilotul.

Extraurban.merge fara stres.de la 60km,are răcire 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea personala e ca in general ai mai multa grija de o motocicleta rulata pe circuit decat una data pe strada.

 

In primul rand pentru ca in general, orice "greseala" mecanica te poate costa viata ta sau a motocicletei tale la viteze mari. 

In al doilea rand, vitezanele sunt facute pentru viteza. Poti s-o barai si prin oras, cum facem multi de altfel, dar asta nu inseamna ca sughita cand ii dai 13k ture. Acolo ii place ei de fapt :)

Apoi, 90% din colegii de la circuit sunt pasionati de tot ce tine de motociclism. Sa fie totul la locul lui, sa arate bine in poze, etc. Daca pe strada o mai barai pana la munca si inapoi plictisit de motocicleta pe care o ai de 5 sezoane, pe circuit cum apare ceva nou, cum iti dau balele ca parca ai vrea si tu. Greu faci compromisuri. 

Daca te dai pe circuit, oricum ai calcula-o, ai bani. Daca dai 70-100 euro pe zi pe taxa, cateva sute bune de lei pe pneuri, transport, echipament, etc, cred ca iti permiti si sa schimbi uleiul si consumabilele la timp. Nu de alta, dar o motocicleta slab intretinuta poate sa te tina o zi pe pista sau 20 zile. Cati crezi ca si-ar incerca norocul? 

Spunea un coleg mai sus ca majoritatea vin cu piese in plus. Unele sunt utile pentru mersul pe strada, altele nu. Cel mai probabil ai posibilitatea sa alegi "echiparea" pentru strada, si sa pastrezi ceva piese racing la un pret foarte bun. Eu vad asta ca pe un avantaj, pentru ca in general sa-ti iei o evacuare noua si o suspensie noua te poate ajunge la o suma egala cu pretul motocicletei respective, stock. 

Pe circuit in general faci mai putini km decat pe strada. Intr-o zi pe pista, daca esti hotarat ca vrei sa te dai de toti banii.. aduni cam 200 km. Daca inmultesti cu numarul de evenimente pe sezon si mai scazi si numarul de evenimente la care n-ai bani sa mergi, o sa-ti dea un numar de 15 - 20 zile pe an (eu in primul an am mers 8 zile in primul sezon pe pista). Deci sansele sa faci peste 3-4000 km pe sezon sunt destul de mici daca nu schimbi carene tot la 2 saptamani, sa mai bagi si un touring cu viteazana. 

Cel mai des, motocicletele de circuit se vand pentru ca posesorul isi doreste un upgrade. Upgrade la motocicleta de circuit inseamna sa fie cu cativa ani buni mai noua. Pentru ca in momentul in care apuci sa te dai un pic mai des, incepi sa bagi bani in stock. Iti iei o suspensie, doua, o evacuare, un quickshifter, carene de circuit, scarite si asa mai departe. Toate piesele astea te costa destul de mult, chiar daca faci cumparaturi doar pe ebay, asa ca ti-e greu s-o vinzi. Dupa ce ai investit cateva sute, poate mii de euro in motocicleta ta stock, iti vine s-o vinzi pentru una cu 2-3 ani mai tinerica? Sa te apuci sa bagi bani si in aia? In general, chiar daca ar avea ceva probleme la motor, de cele mai multe ori te costa mai putin o revizie a motorului decat sa schimbi motocicleta de curse cu totul. Asa ca, dupa mine, probabilitatea sa-ti iei un motor de strada maltratat e mai mare decat sa-ti iei unul de pista maltratat. Motocicleta de strada o iei cu 2k, bagi 20k km cu ea fara sa schimbi nimic si o dai mai departe tot cu 2k. Aia de pista o iei cu 2k, bagi 2k in ea, te dai 5k km si apoi vine unu si iti zice "n-o iau, ca-i data pe pista". (...)

 

As mai avea multe de scris, dar nu are sens. E greu sa vinzi o motocicleta de pista cu mentalitatea din Romania, ce-i drept. Tocmai ce am trecut prin aceasta experienta. 

Romanii vor ca motocicleta sa fie "necazuta", cu "vopsea originala",  putini km (in multi ani) si doamne fereste sa fie data pe pista. In momentul in care ai intrat pe circuit poti sa te gandesti serios sa duci motocicleta la casat.. ca de vandut o mai vinzi ori la juma' de pret, ori deloc. 

 

Pacat de noi si pacat de ele. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.01.2020 at 10:42, robert23mg said:

 

 

Ele sunt construite sa fie folosite la viteze mari, altfel nu se răcesc, etc.

 

 

 

Mah ce nesimtite ...pe strada nu se racesc la viteza mica , la circuit nu se racesc la viteza mare si forteaza oamenii sa puna radiatoare marite ...

Injinerii aia or fi uitat sa le puna ventilatoare ... Trebuie interzise!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dai in ea ca surdu in tobe si vrei dupa aia sa fie la pret de motoreta dusa la terasa si la cheia? Eu zic ca mai ieftina trebuie sa fie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, einstein1984 a spus:

... de motoreta dusa la terasa si la cheia?

Terasele inca sunt la moda, dar cheia de cativa ani nu mai e ce a fost :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea e ca mai putin forja isi ia pe cheia decat pe Adancata. ma pôt insela, desigur, dar macar e mai racoare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal alea sunt mai intretinute decat cele care au fost rulate pe strada. Un motor care a fost pe circuit, i seamna ca motorul ala poate sa mearga pe circuit si e facut sa duca 12-14K rotatii sau cate are pe ceas, ca altfel inginerii aia nu il lasau sa urce asa sus daca crapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ti-ai lua rr ca sa mergi pe strazile  din Romania?

La motoarele de circuit/competitii, in mod normal uleiul/consumabilele se schimba mai des decat la motocicletele de strada (de cele mai multe ori la ore de functionare si nu la numar de km)...deci ar trebui sa fie mai intretinuta.

Dar, ramane intrebarea de mai sus...

Eu unul nu inteleg asta (motoare ss pentru circuit pe strazi), cum nu-i inteleg pe aia cu Lamborghini (am vazut vreo 2 in Bucuresti) masina care are garda la sol prea mica, cred ca si pe autostrada soarelui dau cu bara de asfalt. Drumurile (cu mici exceptii) sunt varza pe plaiurile noastre mioritice, in plus canalele, sinele de tramvai, bordurile, gropile, denivelarile, nisipul, pietricelele,etc de pe carosabil... fac viata grea motoarelor de circuit sau masinilor sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Motorist@ îți răspund eu la nedumerire dacă vrei.

Sunt posesor de RR. L-am luat sa-mi schimb naked-ul. Stau in Buc, pot spune ca l-am luat pentru drumuri in afara orasului (asta faceam si cu banditul). Nu prea intelegi pana aici, asa-i? L-am luat pentru ca e 600 (in cazul meu), l-am luat pentru ca are specificații mai bune si o pot alerga. 

Ok, sunt de acord cu tine ca nu se utilizeaza pe circuit supersportivele, unde si ar putea arata capacitatile, dar asta inseamna ca nimic de 600-1000 din categoria asta nu are ce cauta pe strada?

Poate omul si ar lua si un naked sau adventure mers doar pe circuit, dar nu sunt.. (se gândește la pret/calitate, sa-l coste mai putin si daca mai e buna de ceva motocicleta respectiva). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, Motorist@ a spus:

De ce ti-ai lua rr ca sa mergi pe strazile  din Romania?

 

 

pentru ca oamenii e diferiti.

pentru ca depasesti usor orice.

pentru ca frane f bune.

pentru ca manevrabilitate f buna.

etc.

Edited by frigider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare cu parerea/placerea lui.

Respect alegerea fiecaruia, insa eu sunt mai pragmatic. 

In oras poti sa ai si mama ss-ului, nu stai in spatele unui super-moto....in plus, la drum lung cu o motocicleta cu valente de touring nu prea iti mai faci griji in ceea ce priveste calitatea infrastructurii.  De-aia sustin ca ss, nu e neaparat cea mai fericita alegere.

Bineinteles, sunt subiectiv....pana la urma, tine de feelingul personal. Daca iti place, aia e....treci cu vederea micile neajunsuri.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...