Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Dupa ce am stat 25min cu un prieten sa isi curete, unga si intinda transmisia finala pe lant la o motocicleta de strada pe care o utilizeaza zilnic, m-am gandit sa fac o lista/un sondaj cu ce motociclete gasim astazi noi sau vechi SH care au transmisie finala pe cardan.

 

O sa pun aici o lista si daca voi stiti mai multe va rog frumos sa adaugati daca imi scapa ceva.

 

Ural - orice model

 

Moto Guzzi - orice model

 

BMW:

Seria K 

Seria R 

HP2 Megamoto

HP2 Enduro

R9T+ alte hipstereli scoase pe baza boxerului racit cu aer si ulei de 1200cmc.

 

Yamaha: 

BT1100 Bulldog

Venture 1200

Vmax 1200

Vmax 1700

FJR 1300

XT1200Z Tenere

Dragstar 650 

Dragstar 1100

Virago 535 

Virago 1100

Diversion 900

T80 

 

Honda: 

Goldwing

Walkyrie

F6C

ST1300 Pan European

VFR 1200

Crosstourer 1200

NTV 650

Deauville 650

Deauville 700

VTX 1300

VTX 1800

Shadow 750

Magna 

Pacific Coast

 

Kawasaki: 

GTR 1400

VN 1500

VN 1600

 

Suzuki: 

M1800R

C800

VX800

Intruder 1500

 

Triumph: 

Rocket 3

1200 Tiger Explorer

Trophy 1200

 

 

In opinia mea avantajele transmisiei pe cardan vs o transmisie finala pe lant sunt mai mult decat evidente:

1. Nu pierzi timpul aiurea sa stai sa cureti ungi si intinzi lantul.

2. Nu cheltuiesti $ pe kit de lant, stander moto, spray de curatat lantul + de uns lantul, sau nu stai cu periuta si ligheanul sa dai cu motorina pe lant + mizeria pe care o lasi in zona unde ai facut operatiunea. Scapi de rutina asta la fiecare 300km adunati.

3. Nu te poate murdari in mers, transmisia finala pe cardan fiind inchisa. La unele motociclete cu lant, mai sare vaselina de pe lant pe roata spate, pe cadru ba chiar si pe numarul de inmatriculare.

4. Transmisia pe cardan este silentioasa, nu rontaie ca la cele pe lant.

5. Transmisia finala NU ARE LAG raspunsul acceleratiei fiind instant,indiferent de puterea motorului. Esti legat direct la roata spate si feedback-ul este cat se poate de real atat pe acceleratie cat si pe frana de motor.

 

Unicul dezavantaj in opinia mea al unei transmisii finale pe cardan este pretul initial de achizitie mai ridicat cu 1000euro in medie fata de un model cu transmisie pe lant, dar diferenta de pret o amortizezi in timp pentru ca scapi de mentenanta ca si costuri plus ca nu pierzi timpul la fiecare 300km, dai cheie si pleci, aia e.

 

Nu zic ca transmisia pe lant nu este buna, dar are dezavantajele ei(intretinerea) si aplicatiile ei specifice pt ca este usoara ca masa si poti jongla rapid cu rapoartele finale, gen la competitii, dar isi are locul pe o motocicleta de motocross/enduro/trial, sau iarasi inteleg pe Aprilia RSV sau R1, Ninja etc. Totusi pentru o motocicleta de sosea pe care o folosesti zi de zi nu vad practicalitatea transmisiei pe lant, din alt punct de vedere decat cel al unui pret initial de vanzare mai mic de pe poarta fabricii. 

 

PS: Intretinerea lantului la o motocicleta dedicata unei discipline sportive nu este o pacoste, este o rutina. La Kawa meu dupa fiecare iesire sunt obligat sa spal lantul si il gresez si ajustez daca este cazul dar...ma dau 2h maxim cu ea intr-o zi si o folosesc de 3x pe luna in medie primavara-toamna, nu o utilizez zilnic.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 111
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 minute, Taz Asg a spus:

mai trece la Kawa si ZL600 Eliminator ;) 

si ai uitat de rusoaice ;) 

Aha. Nu stiam de Eliminator ZL600.

Referitor la rusoaice, te referi la Simson AWO 250? Nu l-am pus pt ca este veche rau.

Am pus doar Ural pt ca se fabrica, sau pt ca exista in prezent ca si marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toata drama asta pentru ca ... marketing

 

lantu' daca-l speli zilnic te duce 30k , daca-l speli o data pe luna(cand iti aduci aminte) te duce 29k .

 

daca pui scotoiler te murdaresti si faci 30,2k

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

""""Unicul dezavantaj in opinia mea al unei transmisii finale pe cardan este pretul initial de achizitie mai ridicat cu 1000euro in medie fata de un model cu transmisie pe lant, dar diferenta de pret o amortizezi in timp pentru ca scapi de mentenanta ca si costuri plus ca nu pierzi timpul la fiecare 300km, dai cheie si pleci, aia e."""

 

Uiți de greutatea mai mare a mobrei, de costurile mari în caz de reparație și de posibilitatea să se mai... rupă cardanul, la propriu (nu dau nume de la o anumită firmă). În plus, există soluții de ungere în mers, destul de comode.

Pentru moment prefer lanțul, are avantajele lui.

 

@superbec-kitul l-am schimbat la 44k km, cu ungător făcut de je. Mai mergea, dar cumpărasem deja kit nou, la preț fain (420 sau 430 lei).

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 51 minute, superbec a spus:

lantu' daca-l speli zilnic te duce 30k , daca-l speli o data pe luna(cand iti aduci aminte) te duce 29k .

 

daca pui scotoiler te murdaresti si faci 30,2k

 

Mai spre 60k, al meu are peste 40k si nu e intins la jumatate si cei din service imi spuneau ca au clienti cu aceeasi motocicleta cumparata de la ei si peste 60k la bord cu lantul de fabrica.

 

Si oameni cu BMW care schimba cardanul la fiecare 20k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, Sa nu uitam ,cu ceva vreme in urma motocicletele cu transmisia finala prin lant,aveau aparatoare.La inceput din tabla apoi burdufurile alea din cauciuc.Ca dehh,prosti erau aia,atunci.Alte vremuri,alte ...suspine.)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Lucian_M a spus:

Treaba ta, n-am zis-o eu. Să vezi ce pățim acuși...

ooops mi-a scapat 🤭

 

Lasand gluma la o parte fiecare tip de transmisie finala are avantajele si dezavantajele ei. Mie unul personal cureaua mi se pare cea mai bun varianta , undeva intre lant si cardan: mentenanta zero, nu adauga greutate precum cardanul, si nu trebuie schimbata la fiecare 30k cum zic serviceurile (se poate schimba si la 60 k in fucntie de cum s-a mers)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, AdrianB1 a spus:

Mai spre 60k, al meu are peste 40k

Cuma naiba mereti de tin atata?! 
Intre 4 si 6 schimburi de ulei (5K-7K per schimb) schimb lantu - curatat si uns minim la 500km/strada (daca cu poalie mai des) si pe offroad spalat si uns zilnic 🤨

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cu ce ungi lanțul. Dacă îl ungi cu ulei, scottoiler sau pensula, se curata ușor și repede. Dacă dai cu smecleu de spray îți blestemi zilele.

Eu ung lanțul la pensula, la 300 km sau la ieșire/zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Intretinerea este singurul avantaj major al cardanului. 

Pentru cei care merg sportiv sau in off-road cardanul este orice dar nu un avantaj. Din cauza asta nici nu este serios raspandit la categoria asta de motociclete.

La franari violente topaie si troncane spatele ceva de speriat, pierzi aderenta in salturi (mult mai grav decat un derapaj ce are o anumita constanta la transmisia pe lant) iar socurile pe care le dai in cardan si cutie sunt foarte violente.

In off spatele greu este un dezavantaj major. Cel mai frecvent ingroapa roata spate. Mai grav este cum pierzi, respectiv nu poti sa derapezi spatele intr-o maniera corecta din cauza greutatii suplimentare.

 

Avantajul major al lantului este faptul ca este un ansamblu f elastic si f usor. 

Cu un ungator si o intretinere decenta il duci si peste 50k (coleg de forum cu V Strom 650, lant original).

 

Ai sportiva sau motor de teren (te intereseaza serios performanta si comportamentul motocicletei in situatii extreme pe care tu le creezi/cauti) = lant

Ai tourer sau cruiser si uiti motorul in a 5a sau a 6a = cardan

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Bigfoot a spus:

La Kawa meu dupa fiecare iesire sunt obligat sa spal lantul si il gresez si ajustez daca este cazul dar...ma dau 2h maxim cu ea intr-o zi si o folosesc de 3x pe luna in medie primavara-toamna, nu o utilizez zilnic.

 

 

 

Cine te obliga?

Lantul actual are 17k. Curatarea am facut-o doar cand am fost la spalatorie cu mobra si nu merg prea des. Am avut de 2 ori drumuri de aproximativ 2000 km in timpul carora nu l-am uns deloc si am mers si prin ploaie. La spalatorie dau un spray de curatat lantul sau un spray de frana pe el. Il las cateva minute, pe urma jet de apa si la final, cand imi amintesc, un spray de uns. S-a intamplat de mai multe ori sa nu-l ung dupa spalare.

Nu l-am ajustat pana acum. Poate a fost ajustat, preventiv, la service cand am facut revizia sau cand am schimbat guma spate.

 

Daca zici ca il ajustezi des, inseamna ca ai o problema, fie la lant (calitate slaba), fie la mecanismul de ajustare.

 

La precendtul motor am fost nevoit sa schimb lantul dupa 16-17k facuti de mine. Stiam de la fostul proprietar ca avea "doar cateva mii". In tot timpul cat a fost la mine nu cred ca l-am uns mai mult de 3 ori. In final, comparand pretul unui kit cu timpul si efortul de a "fi obligat" sa-l bag in seama la fiecare 250-300km, mi-a rezultat ca am facut bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

""""Unicul dezavantaj in opinia mea al unei transmisii finale pe cardan este pretul initial de achizitie mai ridicat cu 1000euro in medie fata de un model cu transmisie pe lant, dar diferenta de pret o amortizezi in timp pentru ca scapi de mentenanta ca si costuri plus ca nu pierzi timpul la fiecare 300km, dai cheie si pleci, aia e."""

 

Uiți de greutatea mai mare a mobrei, de costurile mari în caz de reparație și de posibilitatea să se mai... rupă cardanul, la propriu (nu dau nume de la o anumită firmă). În plus, există soluții de ungere în mers, destul de comode.

Pentru moment prefer lanțul, are avantajele lui.

 

@superbec-kitul l-am schimbat la 44k km, cu ungător făcut de je. Mai mergea, dar cumpărasem deja kit nou, la preț fain (420 sau 430 lei).

La partea cu greutatea te contrazic, poate ca e valabila la motocicletele vechi de 20de ani.

R1200R-ul meu de exemplu este la fel de greu ca un Versys 650 (prietenul de care faceam referire in topicul inital) sau ca Vstrom-ul tau si are 1200cmc + cardan. SI mai e ceva, daca ar fi per total motocicleta mai grea, masa este situata jos deci centrul de greutate nu este incomod pentru tine,

Stiu ca au mai fost cazuri de rateuri la BMW de cardan/bascula rupta pe GS sau caz personal mi-a cedat grupul spate pe R1200R de la 1-a si 2-a capat pe serpentine, a costat 6100lei reparatie la BMW dar.....tot simt si cred ca solutia pe cardan este mai buna pt condus pt ca este directa, curata si nu iti mananca timpiul. Poate ca eu am avut ghinion sau poate ca daca aveam sa zicem GTR1400 sau FJR1300 fiabilitatea grupului spate era mai buna. Asta nu poti sa stii, poti doar sa ghicesti. 

La fel de bine pot da exemplu de rateu cu XT660Z Tenere pe care l-am avut, pe Splai in zona Izvor la stop cand am plecat de pe loc si am bagat 2-a (mai sportiv) mi-a cazut lantul,

Acum 26 minute, ilarionciobanu a spus:

Cine te obliga?

Lantul actual are 17k. Curatarea am facut-o doar cand am fost la spalatorie cu mobra si nu merg prea des. Am avut de 2 ori drumuri de aproximativ 2000 km in timpul carora nu l-am uns deloc si am mers si prin ploaie. La spalatorie dau un spray de curatat lantul sau un spray de frana pe el. Il las cateva minute, pe urma jet de apa si la final, cand imi amintesc, un spray de uns. S-a intamplat de mai multe ori sa nu-l ung dupa spalare.

Nu l-am ajustat pana acum. Poate a fost ajustat, preventiv, la service cand am facut revizia sau cand am schimbat guma spate.

 

Daca zici ca il ajustezi des, inseamna ca ai o problema, fie la lant (calitate slaba), fie la mecanismul de ajustare.

 

La precendtul motor am fost nevoit sa schimb lantul dupa 16-17k facuti de mine. Stiam de la fostul proprietar ca avea "doar cateva mii". In tot timpul cat a fost la mine nu cred ca l-am uns mai mult de 3 ori. In final, comparand pretul unui kit cu timpul si efortul de a "fi obligat" sa-l bag in seama la fiecare 250-300km, mi-a rezultat ca am facut bine.

Eu ma refer ca sunt obligat in ceea ce priveste Kawasaki KX450F scrie in descriere. Normal pt ca fiind praf si noroi dupa fiecare tura instant trebuie sa curat lantul.

Pecand aveam Tenere 660 stiu ca la fiecare 500km max trebuia sa il curat si intind pt ca se auzea cum zornaia exagerat, era deja un warning. Pe mine ma tinea cam 16.000km un kit de lant la o motocicleta slaba 45cai 60Nm mers mai sportiv/brutal sa zicem, ii placea sa se ridice pe 1 roata.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma in functie de dispunerea arborelui cotit poate fi mai convenabil cu cardan.  De ex la bembeu cu 2 cilindrii boxer arborele este de-a lungul mobrei si se preteaza bine la cardan. La fel si la Goldwing.

 

Pe de alta parte la motoarele cu 1, 2 sau 4 cilindrii parelel cu arborele perpendicular pe axul motocicletei pica mai bine o transmisie finala cu lant.

 

Dar nu este o regula. De ex la Honda Shadow este cu cardan iar arborele cotit este perpendicular pe axul cardanului.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, _Raul_ a spus:

Intretinerea este singurul avantaj major al cardanului. 

Pentru cei care merg sportiv sau in off-road cardanul este orice dar nu un avantaj. Din cauza asta nici nu este serios raspandit la categoria asta de motociclete.

La franari violente topaie si troncane spatele ceva de speriat, pierzi aderenta in salturi (mult mai grav decat un derapaj ce are o anumita constanta la transmisia pe lant) iar socurile pe care le dai in cardan si cutie sunt foarte violente.

In off spatele greu este un dezavantaj major. Cel mai frecvent ingroapa roata spate. Mai grav este cum pierzi, respectiv nu poti sa derapezi spatele intr-o maniera corecta din cauza greutatii suplimentare.

 

Avantajul major al lantului este faptul ca este un ansamblu f elastic si f usor. 

Cu un ungator si o intretinere decenta il duci si peste 50k (coleg de forum cu V Strom 650, lant original).

 

Ai sportiva sau motor de teren (te intereseaza serios performanta si comportamentul motocicletei in situatii extreme pe care tu le creezi/cauti) = lant

Ai tourer sau cruiser si uiti motorul in a 5a sau a 6a = cardan

 

Aici la faza cu off road, eu cred ca putem avea pretentii de la motociclete de 120kg maxim, restul sunt street bikes 100% adaptate unor drumuri cu denivelari. De aceea am zis ca da inteleg lant pt aplicatii sportive unde masa are un cuvant de spus cu adevarat.

 

La faza cu mersul sportiv te contrazic, sau nu stiu experienta mea pe R1200R este si a fost foarte foarte placuta, mai ales ca pe viraje NU o iert, TC off, 1-a 2-a capat, frana de motor si retrogradari 1-2trepte cu ambreiaj lasat 70% si concomitent frana spate piscata 30%  apoi full gaz la iesire, intri in viraj cu un mic drift si iesi din viraj cu drift, transparent si controlat. Feedback extraordinar dupa cum am zis pt roata spate atat pe frana de motor cat si pe acceleratie.

Trepidatul de care zici tu  l-am simtit pe motocicletele enduro touring cu lant daca era sa intru in viraj cu acelasi algoritm mentionat mai sus, acolo da era nervozitate mare si "ceata" pt ca lantul e totusi elastic.

 

Oricum si la mers normal fara sa vrei sa te crezi la etapa de SM pe viraje tot este o placere si nu exista probleme de masa sau reactii simtite aiurea, cred ca si alti posesori de R1200 sau K1200-1300 pot confirma, cand discutam de reactiile transmisiei finale, sunt totusi motocicletele multe in RO, mai rare sunt japonezele pe cardan in RO.

 

Referitor la SV650 cu 50k nu stiu cum poti ajunge acolo, la mine pe Tenere cam 16.000km rezista kitul de lant, bine niciodata nu am tras de el sa scot toata viata din el nu asta era scopul meu, preferam sa il schimb mai preventiv ca sa zic asa, dar dintii erau tociti vizibil.

Acum 22 minute, Silver Arrow a spus:

Acuma in functie de dispunerea arborelui cotit poate fi mai convenabil cu cardan.  De ex la bembeu cu 2 cilindrii boxer arborele este de-a lungul mobrei si se preteaza bine la cardan. La fel si la Goldwing.

 

Pe de alta parte la motoarele cu 1, 2 sau 4 cilindrii parelel cu arborele perpendicular pe axul motocicletei pica mai bine o transmisie finala cu lant.

 

Dar nu este o regula. De ex la Honda Shadow este cu cardan iar arborele cotit este perpendicular pe axul cardanului.

 

 

Exact. Arbore cotit longitudinal si transmisie pe cardan = lant cinematic echilibrat.

Totusi am mers pe Suzuki C800 sau Intruder 800 cum ii zice unde arborele cotit este transversal fata de cardan si nu am simtit reactii adverse, la frana de motor sau acceleratie brusca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Bigfoot said:

In opinia mea avantajele transmisiei pe cardan vs o transmisie finala pe lant sunt mai mult decat evidente:

 

Sunt fan cardan, dar cum s-a menționat mai sus, pe motoreta potrivită. Adică pe touring sau sport touring. Ai uitat de câteva dezavantaje la el: este mult mai greu ca o transmisie finală pe lanț și suferă de cea mai mare pierdere de putere între cutie și roată (față de lanț sau curea). Cu alte cuvinte nu-și prea are rostul pe motoare sub 1000cc. Și nu e chiar fără mentenanță: schimbi uleiul la grup (cele care au) la fiecare schimb de ulei motor (ok, asta e apă de ploaie), iar la BMW cel puțin se schimbă și rulmenții. E adevărat că după zeci de mii de km, dar e de menționat.

 

În rest, total de acord cu avantajele, iar eu personal mi-aș lua touring/sport touring doar cu cardan de acum înainte. Din păcate însă, posibilitățile sunt cam limitate. La ce mă uit eu de exemplu, doar BMW se califică. Slab.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si acum întrebare : daca iti place o motoreta, are tot ce vrei, ciclistica, motor, electronica, dar... Are transmisia pe lant. Ce faci? Nu o mai iei in considerare pentru ca are lant și o data la 1000 de km trebuie curățat si gresat? Adica zic doar ca alegerea unor motorete bazata doar pe transmisia finala mi se pare ca exclude multe variante. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, lacroyx a spus:

Si acum întrebare : daca iti place o motoreta, are tot ce vrei, ciclistica, motor, electronica, dar... Are transmisia pe lant. Ce faci? Nu o mai iei in considerare pentru ca are lant și o data la 1000 de km trebuie curățat si gresat? Adica zic doar ca alegerea unor motorete bazata doar pe transmisia finala mi se pare ca exclude multe variante. 

Hahahaha. Excelent pus punctul pe i aici. Maxim. Eu sunt topit dupa Tuono 1100 ca si concept. Nu am mers cu asa ceva, dar cred ca e genul meu de motocicleta de matrasit pe viraje, dar........sincer in sinea mea tot la cardan trag.......adica te limitezi la R1250R sau R1250GS pt viraje si abuz pe serpentine. Poate ca daca o sa fac un test cu Tuono 1100 imi voi schimba opinia ( maybe ) dar mai e ceva transmisia pe cardan este atat de directa si brutala incat pe viraje cand o prinzi in cuplu senzatia este de forta maxima adica nu simti ca vrei mai multa putere doar prin prisma feedback-ului instant si brut. Nu stiu cum sa zic e ca si cum ai asculta o melodie la radio vs a asculta aceeasi melodie pe CD/mp3, ai alta calitate, este o diferenta mica de redare dar totusi este sesizabila, referitor la feelingul unui lant vs feelingul unui cardan.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când ai să vezi cum merge (și mai ales cum sună) V4-ul de la Aprilia, ai să uiți ce-i ăla cardan. Dar n-are nicio treabă genul ăla de motoretă cu cardanul. E doar de ars curbe, golăneală și făcut haos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, PzKpfW a spus:

 

Sunt fan cardan, dar cum s-a menționat mai sus, pe motoreta potrivită. Adică pe touring sau sport touring. Ai uitat de câteva dezavantaje la el: este mult mai greu ca o transmisie finală pe lanț și suferă de cea mai mare pierdere de putere între cutie și roată (față de lanț sau curea). Cu alte cuvinte nu-și prea are rostul pe motoare sub 1000cc. Și nu e chiar fără mentenanță: schimbi uleiul la grup (cele care au) la fiecare schimb de ulei motor (ok, asta e apă de ploaie), iar la BMW cel puțin se schimbă și rulmenții. E adevărat că după zeci de mii de km, dar e de menționat.

 

În rest, total de acord cu avantajele, iar eu personal mi-aș lua touring/sport touring doar cu cardan de acum înainte. Din păcate însă, posibilitățile sunt cam limitate. La ce mă uit eu de exemplu, doar BMW se califică. Slab.

Da din pacate e monopol clar BMW. Moto Guzzi ce mai scoate dar sunt lenese si grele fata de un BMW. In rest ar mai fi GTR1400 si FJR 1300, Triumph Trophy 1200 (dar nu are valoare pe piata noastra TRIUMPH). Ar mai fi la categoria "Roadster" Honda F6C si Triumph Rocket 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Bigfoot said:

Da din pacate e monopol clar BMW. Moto Guzzi ce mai scoate dar sunt lenese si grele fata de un BMW. In rest ar mai fi GTR1400 si FJR 1300, Triumph Trophy 1200 (dar nu are valoare pe piata noastra TRIUMPH). Ar mai fi la categoria "Roadster" Honda F6C si Triumph Rocket 3.

 

Toate mari și grele. Ultimele motociclete cu ceva veleități sportive și cardan care-mi vin în minte sunt K12/13 R/S și HP2 Sport. Poate și R1200S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...