unulupu Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Royal Enfield Himalayan 410cc este o motocicleta "adventure" destul de controversata in acest moment din cauza pretului redus pe care il are la iesirea din fabrica (IndiaLand) de aprox. 2000 euro ± sa mor daca stiu ca nu m-a mai interesat. In Europa pretul de achizitie variaza intre 4500 si 5000e, pentru ca... "TAXE!". In Romania, cei de la Ural ofereau acest model la pretul de 4700 euro cu TVA inclus. Asadar, cu 5000 de euro zbori pana in New Deli, cumperi motorul si te intorci pe roti pana in Europa. Chiar daca fabulez, ati prins ideea :)) Gurile rele mi-ar spune ca... nu e vorba ca un BMW R1250GS Adventure este scump, ci sunt eu prea sarac ca sa imi permit asa ceva. In contra partida, vin si bag batul prin gard si intreb retoric: De ce sa ai cauciucuri de strada pe un "GS"? Anyway... Pentru ca cei de la Ural Romania (unic distribuitor la noi) nu au putut sa ma serveasca in timp util am apelat la "un baiat" care face Nemtia, ma intelegi? De la plasarea comenzii si pana am avut motorul la scara a durat cam 4 zile. Cat a costat? 4500 euro + cheltuielile cu inscrierea motorului in Romania. Precizez ca motorul a fost SH, la aproape 2000km cu revizia si istoricul la zi, ca nu te pui cu neamtu'. Pentru cei ca mine care nu isi permit ultimul model de "moto adv" si o viata palpitanta cu rate la banca, recomand un Hymalayan. Ce trebuie sa stii: - garantie de 2 ani (in limita a 100.000km cred). Garantia este World Wide, si este acoperita de Distribuitor, oricare ar fi tara europeana. - la primii 500 km se face prima revizie, si pana atunci se merge cumpatat. In cartea tehnica care insoteste motorul sunt explicati toti pasii. - cauciucurile (Pirelli MT60 de 21inc si 17inc) nu sunt bune pt "moloz noroios", dar in rest isi fac treaba de minune. Pentru cei care vor sa se mocirleasca, sau sa isi rupa picioarele explorand culmile crizei varstei mijlocii, trebuie sa treaca la "caramele". Dar oricum, la razboi nu te duci nicioadata singur, asa ca forta motorului tau si priceperea ta este masurata in cati camarazi de tura sunt pe langa tine; eu stiu :)) - motorul este un "Single Cylinder, 4 Stroke SOHC, Air cooled, Fuel Injection" care tine in haturi 24 de cai puturosi de postalion la 6500 rot/min, dar are 32 Nm la 4000 rot/min, deci un "low and go" in toata regula. - are greutatea de 192kg (cu tot cu ulei si benzina), iar greutatea totala cu tot cu gagica ta si bagaje ei nu tre' sa depasasca 365 kg. - 5 trepte de viteza cursive si iertatoare care sunt idicate pe bord, avantaj pt incepatori si profesionisti deopotriva. - transmisia este pe lant. Ungerea trebuie facauta la fiecare 500 km sau de fiecare data cand iti speli motorul dupa o zi de extaz mioritic. - de la pamant si pana la sa avem o inaltime de 80 cm, asadar motocicleta poate fi calarita si de persoane mai mici de statura. - 22 cm este garda la sol, suficient pt a satisface majoritatea gandurilor zburdalnice. -suspensia fata are o cursa de 20 cm, deci "no comment" -suspensia spate, un mono shoc hidraulic, are o cursa de 18 cm. - consumul de carburant este intre 3.5-4L/100 km in regim mixt. Rezervorul este de 15L. - viteza la care te simti ca "lupul intre oi" este de 80 km/H la 4000-5000 rot/min. Motorul se simte foarte ok si la 100 km/h. Abia dupa ce treci de 110km/h te simti rusinat ca Adam care a muscat din Fructul Oprit. Maximum (cica) poate 127 km/h, dar de ce vrei tu il vezi pe Dumnezeu asa de repede? - este ideala pt incepatori pt ca: cilindree potrivita, acceleratie iertatoare, schimbatul vitezelor se face usor, mentenanta de baza este mai usoara si ieftina daca alegi sa mergi la un service moto, si da bine la gacici, chiar daca nu se pricep ele la motoare. - are SWAG*. Este un "Adventure" in adevaratul sens al cuvantului, si nu pt ca are o busola la bord, ci pt ca iti permite sa te dai cam pe unde vrea p#&@ ta, dar cu bun simt si fara excese. Si la cum arata motorul asta, sincer acum, chiar da bine in fata la Belle Epoque pe Dorobanti langa un Bentley sau sus pe platoul Bucegi. - tech infos** ----- *gusturile nu se discuta **mai multe informatii amanuntite am sa postez mai jos ***pt si mai multe informatii va recomand sa discutati cu cei de la URAL ROMANIA. **** daca v-a placut acest articol va rog frumos sa bagati o geana pe https://www.instagram.com/royal_enfield_romania/ si sa dati un follow, like si un share din oficiu. Astfel o sa pot sa cresc mai usor pe alti posesori de RE si sa formam mica comunitate care sa faca chestii faine. Va multumesc! #royalenfieldromania #royalenfield #hymalayan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 mi se pare tare moto asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Imi place cum arata. Daca pretul era cel de 2000 euro ca din fabrica, imi luam si eu una....asa, de distractie. Oricum, sa o stapanesti cu placere. Pare un fun-bike reusit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Frumoasa jucaria, sa o stapanesti cu placere . Pozele poti sa le unesti toate intr-un pdf (gratis pe jpg2pdf.com sau pagini similare) si sa incarci un singur fisier. Este cel mai simplu pentru descarcat, zic eu si sper sa nu deranjeze sugestia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unulupu Postat Decembrie 2, 2020 Autor Share Postat Decembrie 2, 2020 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Tare motoreta sa o stăpânești sănătos. De curiozitate cât Ar costa vs diferența de 2500 euro, sa vii din India in RO, benzina, hotel, taxe import moto s a m d. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
busu69 Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Urmariti-o pe youtube pe olandeza Itchy Boots care pe un Himalayan a batut toate drumurile din asia si america de sud.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unulupu Postat Decembrie 2, 2020 Autor Share Postat Decembrie 2, 2020 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 wow, cu 5k iti luai 10 tuktuk-uri si faceai firma de taxiuri pentru hipsteri , mai puneai cativa centi si veneau cu sofer/mecanic lifeteme ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Saua joasa si look-ul de "comunista" sunt singurele lucruri care imi plac. Hai, poate si rezervorul decent de 15l. Dar 24 CP la 194kg.... O Honda CRF 300L are 27 CP la 142 kg (si are motor racit cu lichid), se poate "scoate" la 5250€ cu tichet rabla si e disponibila din martie. E dual-sport ce-i drept (sa inalta, rezervor mic), dar cu ceva mod-uri se poate transforma intr-un mini-adventure. Nu comentez calitatea materialelor, insa presupun ca cei de la Ural Romania nu au depozitul plin cu piese RE, asa ca daca va fi nevoie de ceva sa schimbi (chiar daca o faci pe garantie), timpul de asteptare va fi relativ mare. Felicitari totusi pt curaj si determinare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 (editat) Eram si eu interesat de RE, mai mult asa, de hipstereala dar m-a descurajat faptul ca nu se gasea de test la noi si faptul ca multa lume se plangea de calitate si fiabilitate. Pe langa pozele cu cadrul rupt in zona jugului: https://www.team-bhp.com/forum/motorbikes/212552-royal-enfield-himalayan-broken-into-two-pieces.html Mai e si asta: https://www.autoevolution.com/news/royal-enfield-himalayan-peg-breaks-off-in-official-teaser-104001.html Se rupe scarita in teaser-ul oficial, come on. Editat Decembrie 2, 2020 de vladf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unulupu Postat Decembrie 2, 2020 Autor Share Postat Decembrie 2, 2020 @vladf, gura pacatosului adevar graieste Da, asa este. Modelul Hymalayan din primul sau an de productie si pana in finalul lui 2017 au existat multe probleme. Pe vremea aceea motorul era pe carburatie. Un pic de investigatie mai amanuntita ai fi aflat ca acele poze sunt din perioada in care Royal Enfield nu lansase modelul Hymalayan world wide. Asfel, majoritatea riderilor care doreau sa testeze acest model trebuia sa mearca in tara de origina (la dracu'n praznic). Nu am gasit alta rima Lucrurile au evoluat si acest model a fost luat la matrasit de toata lumea si incepand incepand din 2018, cei de la RE au facut modificarile necesare in ceea ce priveste calitatea materialelor. La banii astia, ai motor nou cu garantie 2 ani oferita prin distribuitorul local (daca ai noroc). Nici eu nu l-am avut la teste, am avut "un baiat" Nu e dracu atat de negru cum il fac artistii plastici. --- ps: strugurii nu sunt atat de acri Apreciez toate comenturile voastre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Nu vreau sa te influentez cumva sau sa crezi ca am ceva cu RE... Sa te bucuri de ea si sa nu ai nici o neplacere. Am incalecat si eu un RE Himalayan in 2016 cand am fost in India... Grea pentru caii putere pe care ii are sau nu ii are... Motorul puturos si nefiabil, ca restul motocicletei...vezi mai sus...cred ca se dezmembreaza daca o iei pe un traseu mai serios, cum ar fi pe unde am fost noi prin Himalaya... Firmele de inchirieri nu se grabeau sa cumpere...nu aveau incredere. Asta zice multe... In general RE este o motocicleta depasita, ca Dacia noastra, toata lumea stie sa o repare, se gasesc piese ieftine, dar te lasa in drum... De cumparat din India si venit pe motor ar fi foarte greu. Din cauza tarilor din jur...si am inteles ca e greu ca strain sa cumperi moto in India, sau taxele pe care trebuie sa le platesti plus vama si tva... Cred ca la banii astia o motocicleta SH este mult mai buna... Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Pt cei care considera (absolut ipotetic) sa o aduca in picioare din India, e bine de stiut ca in Ro taxele vamale si TVA-ul se calculeaza pt toata suma necesara aducerii motocicletei pana in Romania. Adica, se pun la socoteala toate cheltuielile de drum, incluziv combustibil, cazari, diurna, etc., ceea ce probabil ii duce pretul la ceva apropiat unui BMW GS. Spre exemplu, vama (inclusiv comisionariatul) pt un fier vechi de comunista din Rep. Moldova a ajuns sa fie ~800 de euro la Cluj. Viva Jermania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilie.ardeias Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 (editat) Prin 2018 am tot calarit prin India un RE Classic 350 twin spark vreo 20.000km. In 6 luni de calarit, am avut doar 1 singura pana si 1 bujie crapata, fara sa iau la socoteala ca in fiecare seara luam la verificat si strans mai tot ce era surub, bolt, piulita si la fiecare 500 de km (sau mai des) era de sudat la cadrul aftermarket de bagaje. Am luat contact prima data cu Himalayan in Sikkim si apoi in Kashmir, pana atunci il vazusem doar prin showroomuri. La firmele de inchirieri, nu se prea batea lumea pe ele, tot Bullet si Classic fiind favorite. Superioare in teren fata de Classic si Bullet, dar mai putin fiabile, din ce auzeam de la posesori. Pe de alta parte, am avut de face doar cu modelele fabricate pentru piata din India, nu pentru export, iar astea pentru domestic market erau mult inferioare celor pentru foreign markets. Foarte multe probleme la nivelul cadrului. Sa aduci una de acolo, nu este imposibil. As face asta doar din prisma aventurii de a traversa iarasi India. Si apoi Pakistan, Iran, Turcia si..acasa. Am intalnit un cuplu de finlandezi care comandasera un Himalayan la uzina in Chennai, cu ridicare de acolo, model cu ABS pentru Europa, pregatit Carnet du Passage si apa paie si bataie. Oamenii erau optimisti Sa cumperi una SH acolo, nu te va ajuta la nimic, pentru ca nu va putea fi inmatriculata in RO. Editat Decembrie 2, 2020 de ilie.ardeias Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 (editat) Acum 6 ore, busu69 a spus: Urmariti-o pe youtube pe olandeza Itchy Boots care pe un Himalayan a batut toate drumurile din asia si america de sud.... Aaaaah, am incercat. De doua ori. Dupa 30 de secunde orice barbat intreg la minte cedeaza. Daca dai search pe G. dupa "deservicii masive aduse feminitatii" gasesti o poza cu ea. Un fel de Kosh cu concavitate. Editat Decembrie 2, 2020 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Misogin, clar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 (editat) Acum 13 minute, JCDenton a spus: Misogin, clar. Inclin sa iti dau dreptate in privinta lui Kosh. Editat Decembrie 2, 2020 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Acum 1 minut, _Raul_ a spus: Inclin sa iti dau dreptate in privinta lui Kosh. muhahahhahahah eu nu inteleg, cum sa platesti 5k euro pe o copie dupa o motoreta gandita de niste englezi inbrezi acum 60 -70 de ani si produsa acum de indieni .... ai vazut cum traiesc si lucreaza aia in india? da bine ca 1200gs e scuNp.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hora09 Postat Decembrie 2, 2020 Share Postat Decembrie 2, 2020 Imi place unde se duce discutia! Acum 3 minute, superbec a spus: da bine ca 1200gs e scuNp.. 1150 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
joby_toss Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Mie imi place aceasta motocicleta, s-o calaresti sanatos! Daca mi-ar spune "piticii" mei sa-mi cumpar una, mi-as lua-o indiferent daca ar ajunge la pret de Multistrada (din fericire insa, sunt tacuti pentru moment si prea saraci ca sa devina vocali in viitor). P.S. Motocicletele RE produse pentru piata indiana (noi sau sh, nu conteaza) nu pot fi inmatriculate in Europa, inclusiv Romania. Si nu-i vorba de bani, transport, taxe etc., ci de normele Euro 4 in vigoare la aceasta data si pe care acele mobre nu le respecta. M-a interesat subiectul pentru ca am cochetat cu ideea unei RE Interceptor 650. E musai sa fie model special produs pentru noi, europeni bogati si cu plamani curati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Acum 2 ore, einstein1984 a spus: e pe naiba , se calculeza la pretul de factura/catalog, ce treaba are drumul cu taxa vamala? Daca nu ai facut-o pana acum, incearca sa cumperi ceva din spatiul extracomunitar prin posta/curier, si vei constata ca tre sa platesti TVA si vama inclusiv pe transport. Acelasi lucru se aplica si vehiculelor aduse personal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Acum 2 ore, Dimethylmercury a spus: Daca nu ai facut-o pana acum, incearca sa cumperi ceva din spatiul extracomunitar prin posta/curier, si vei constata ca tre sa platesti TVA si vama inclusiv pe transport. Acum cateva zile mi-a venit pachet din US (comanda de la un magazin online). Am platit TVA aplicat la valoarea de factura a produselor (chiar mi-au cerut cei de la UPS dovada de plata pt formalitatile vamale), nu la pret produse + transport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Decembrie 3, 2020 Share Postat Decembrie 3, 2020 Ceea ce spui tu, e ciudat si din nefericire mie nu mi s-a intamplat inca. De fiecare data, plata TVA-ului am facut-o pe totalul de pe factura, care includea mereu si transportul. Am o vaga impresie ca si factura ta avea transportul listat. Vama nu am platit pt ca era valoarea relativ mica. Pt un vehicul, informatia vine de la firma de comisionariat vamal prin care am incercat sa intocmesc documentatia pt vama unei motociclete, si de la cineva care chiar a platit cei 3800 de lei sa devameze o epava din rep Moldova. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 DEVAMEZE? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.