Geo_ZGA Postat Ianuarie 15, 2021 Share Postat Ianuarie 15, 2021 Ca sa nu lungesc povestea f mult, e din 2002, l-am luat ieftin adus din Austria... ieftin da' prost. Avea rugina cat cuprinde (la proba a plecat amortizorul fata cu oala cu tot), in momentul de fata are sasiu refacut, praguri, contra aripi si alte "peticeli" mici care imi scapa. L-am cumparat prin ianuarie-februarie 2018, iar pana prin mai a stat in service pt reparatii. Un fel de cazan pe care m-am ambitionat sa-l tin in viata... pe sosea nu e cel mai cel, consuma cam mult, da' pe offroad ma face sa zambesc. Evident, nimic extrem. Pe langa tablaraie, s-au schimbat si suspensii (+5cm kit de inaltare), anvelope Maxxis AT (+1cm in plus garda la sol), de-a lungul timpului am refacut frane, bielete, ceva bucse, putina muzica, scaune comode de Chevrolet Epica (cele originale sunt inguste si incomode la sezut) etc. Din fabrica are LSD pe spate si blocant central (super select). Deja sunt expert in clapeta electronica (se dezlipesc magnetii, greu de reglat ralantiul...), am schimbat si reparat 3 pana acum (una noua e ~1000 euro). De pe la inceput troznea o planetara pe viraj maxim si fata cuplata (trage doar spatele in mod normal), in ultima luna a inceput si pe drept... cere schimbare. Tot in urma cu vreo luna m-am trezit ca-mi curge benzina din rezervor cand fac plinul (trebuie dat jos si vazut, sunt niste furtune buclucase fix pe centru), mai aveam o problema cu garnitura cutiei de viteze (pierde ulei)... drept urmare va ajunge in service pt toate astea. Masinuta am luat-o in principiu pe post de struto-camila, sa pot merge si in concediu cu familia (e slabuta la capitolul spatiu interior, dar cu o cutie pe plafon ne descurcam), dar sa ma duca si in varf de munte sau sa ma scoata din noroaie. Cine a urmarit topicul de detectie, a vazut ca sunt pasionat si, de multe ori, ajung in locuri greu accesibile. Din punctul asta de vedere, Panzerul poate mai mult decat da impresia, blocantul si lsd-ul fac toata treaba, iar anvelopele AT ajuta si ele. Da, stiu ca mergeau MT-uri sau Simex, dar nu sunt ce trebuie pe asfalt (90% din folosinta). A iesit si din noroaie, m-a dus si pe munti, si pe dealuri... si cu putina dragoste (si bani) ma va mai duce ceva ani. Ca planuri de viitor: evacuare din inox, cea de pe masina se dezmembreaza. Un troliu pe fata, ascuns in bara (e cam necesitate, mai ales ca ies cu sotia si copilul, fara alte masini prin jur). Overfenders originale, cumparate deja (f rare pt varianta in 5 usi) dar cu defecte si trebuie sa mai lucrez la ele cu batoane de abs. Si un led bar, nu ceva exagerat de mare, cumparat deja dar nemontat (din lene). Plus maruntisuri mecanice, care inerent mai apar la o masina veche. Cateva poze pt "delectare" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 15, 2021 Share Postat Ianuarie 15, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozmino Postat Ianuarie 15, 2021 Share Postat Ianuarie 15, 2021 Ce cazan Te felicit si admir pentru rabdare si perseverenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Ianuarie 16, 2021 Share Postat Ianuarie 16, 2021 La motociclete intreb dac-ai dat-o pe-o roata, in off ce se-ntreaba? Dac-ai dat-o peste cap? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Ianuarie 16, 2021 Share Postat Ianuarie 16, 2021 Daca-i dat namol pe tot acoperisul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 16, 2021 Share Postat Ianuarie 16, 2021 mai bine luai un olcit , aveai si oo proaspete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 16, 2021 Share Postat Ianuarie 16, 2021 Acum 1 oră, superbec a spus: mai bine luai un olcit , aveai si oo proaspete... Nu mai vorbi de Oltcit, nu ai pus niciodata mana pe niciunul si habar n-ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 Acum 14 ore, frigider a spus: La motociclete intreb dac-ai dat-o pe-o roata, in off ce se-ntreaba? Dac-ai dat-o peste cap? "Pe unde urca?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 Toate Mitsu au probleme cu rugina pe sasiu? Un prieten cauta un Pajero dupa 2010 si toate au problema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 Stiu ca la offroad nu conteaza consumul, dar de curiozitate totusi: Cat consuma in extraurban? 10-12% la mers batraneste 100-110km/h, din B pana la destinatia de offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 Acum 31 minute, adidas a spus: Toate Mitsu au probleme cu rugina pe sasiu? Un prieten cauta un Pajero dupa 2010 si toate au problema asta. Corectie - toate offroader-ele asiatice au probleme cu rugina. Alea mai noi nu au apucat inca sa rugineasca asa tare... Acum 26 minute, Bigfoot a spus: Stiu ca la offroad nu conteaza consumul, dar de curiozitate totusi: Cat consuma in extraurban? 10-12% la mers batraneste 100-110km/h, din B pana la destinatia de offroad. 4x4 benzinar "mic" consuma 9-10% in regim urban. Alea mai mari 12-15%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 A inceput grozav ... pana am vazut-o parcata pe trotuar si mi-a venit o pofta nebuna sa trec peste ea (ca pieton). Pacat, avea potential. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 @florinelu07, la Land Cruisere n-am auzit sau n-am fost eu prea atent dar la Mitsu si Navara e jale. Prietenul asta de voia sa-si ia Pajero, tot ce a gasit pe OLX, masini cu un singur proprietar, erau mancate pe dedesubt. Inainte a avut o Navara '12 si era intretinuta maniacal, tinuta in garaj uscat, canci..ruginea vazand cu ochii. Cica se si rup in doua intre cabina si bena. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 17, 2021 Share Postat Ianuarie 17, 2021 Si Suzuki are fix zero protectie anticoroziva... Nissan Patrol este maro si el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 18, 2021 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2021 Da, cam toate japonezele stau prost la tabla... nu stiu ce naiba le-au facut. La a mea era terosonul solid, ziceai ca e bun sasiul de nu se poate... la primul ciocan dadeai gaura. Bine, e japoneza "made in Italy", sunt asamblate in Italia. Cand am cautat masina am gasit un singur Pinin fara rugina, era impecabil, vreo 40.000km, dar cerea si vreo 6000 euro, bani pe care nu i-am avut. La 3000 gaseam unul o idee mai bun ca asta, dar peste 1 an tot aici ajungea, 99% au rugina multa. Am preferat sa dau 1800 si de restul sa fac tinichigerie. Consumul e mare, dar rotile sunt mai mari (si mai grele) si in general merg cu "cosciugul" pe plafon. Pe autostrada, la 115-120km/h (adica 3500 ture) consuma in jur de 11-11.5%. La 135-140km/h mi-a luat 15% sambata. Bucuresti 12-13, iarna ajunge pe la 14-15, offroad cam 25 cu 4x4 cuplat. La 100km/h ia cam 10. De urcat, urca. Oriunde am vrut, am ajuns... nu se poate compara cu un patrol modificat si cu anvelope simex, dar pt ce am avut eu nevoie e perfecta. Suspensia e putin cam dura pt gustul meu si parca ar merge sa flexeze mai mult pe spate... ramane sa investighez daca o bara panhard lungita ar mari si flexul. Emotii mi-a dat doar de 3 ori, o data cand am urcat pe un traseu f greu (inclinatie mare, lespezi mari de piatra pe care cam alunecam, "drumul" cam luat de ape), o data cand m-am bagat pe un drum de taf (parea bun la inceput) de nu mai aveam cum sa intorc si am luat bolovani si cioturi de copaci pe sub masina (din fericire cu scutul si toba), o data cand am ramas suspendat pe 2 roti (in diagonala) si am reusit sa ies datorita lsd-ului. Ce ziceam mai sus de troliu... singura masina, departe de sosea, uneori fara semnal la tel. Eu, nevasta, copilul si... ursul. Pe straduta aia nu aveam locul liber si am lasat-o acolo ca sa mut alta masina. Oricum dintr-un cap in altul tot trotoarul ala e plin de masini (sens unic, masini pe ambele parti). Stai linistit ca si eu am o problema cu nesimtitii, doar ca acolo, daca vrei sa opresti, ai doar 2 optiuni: pe trotuarul ala sau pe strada si o blochezi complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 22, 2021 Autor Share Postat Iunie 22, 2021 (editat) De nevoie, ca m-a lasat evacuarea originala de tot (rugina, evident), i-am tras o evacuare din inox cu tobe Borla. Dupa catalizator, intermediara si finala + teava. Suna bine, putin mai tare dar nu deranjant, iar consumul pare ca s-a mai redus (stiu ca tot mare e, dar sub 10 nu vedeam). Acum astept o zi cu soare sa o duc la munte. Inainte de asta s-au inlocuit si planetarele fata, cu peripetii... capetele dinspre roata erau praf la astea luate sh, ale mele praf inspre cutie, am comandat cap nou si nu s-a potrivit... au facut-o la service pana la urma, din 4 au iesit 2 bune. Editat Iunie 22, 2021 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 28, 2022 Autor Share Postat Iulie 28, 2022 Ce s-a mai intamplat in ultimile luni... pornind de la niste simeringuri de supape, am refacut tot motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Iulie 28, 2022 Share Postat Iulie 28, 2022 Tu chiar vrei sa ieși la pensie cu Mițubișa aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 28, 2022 Autor Share Postat Iulie 28, 2022 Nu cred... o mananca "cancerul", rugina. Deja am observat niste bucati de lonjeron pe spate, la care nu s-a umblat pana acum si necesita reconstructie. Plus niste capete de prag-aripa. Nu-mi dau seama momentan cat de rau e mancat pe acolo, o sa vad cand o iau de la mecanic. Daca e rau, o trag pe dreapta in parcare si vad mai la toamna cand o duc la tinichigerie iar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iulie 29, 2022 Share Postat Iulie 29, 2022 I-ai dublat valoarea cu reparația de motor! Din păcate face parte dintre mașinile jafoneze la care dacă închizi radio auzi cum le mănâncă rugina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 29, 2022 Autor Share Postat Iulie 29, 2022 Asa era vorba, ca se ocupa baietii de tot... dar au zis ca nu e nevoie pe capete, ca e bine... si acum se pare ca nu mai e bine, a ruginit si unde nu au umblat. Sunt portiuni relativ mici, de 2-3 palme, dar importante pt ca au diverse prinderi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 3, 2022 Autor Share Postat August 3, 2022 Gata, e vie. Azi s-a inlocuit iar garnitura de chiulasa si prezoanele, prima montat (Ajusa) pisa putin antigel... cea Elring e mai solida si nu mai pierde nimic. video-1659536908.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 La 03.08.2022 la 18:58, Geo_ZGA a spus: Gata, e vie. Azi s-a inlocuit iar garnitura de chiulasa si prezoanele, prima montat (Ajusa) pisa putin antigel... cea Elring e mai solida si nu mai pierde nimic. Dar suprafețele alea ale blocului și chiulasei or fi plane? Că nu m-aș baza că Elring e mai bună decât Ajusa și de aia nu curge. Ori e acolo ceva ca la unele motoare Honda de exemplu la care etanșarea se face pe o zonă îngustă pe care apare în timp coroziune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 5, 2022 Autor Share Postat August 5, 2022 Chiulasa a fost planata, iar blocul verificat si era plan. Nu erau vizibile urme de coroziune sau crapaturi. Am luat ieri masina, merge bine cat mi-am putut da seama... momentan o tin in rodaj, accelerari mai lejere pana in 3000 ture. Si am gasit un mic cuib de viespi la usa portbadajului (uscat). Va mai trebui sa comand un TPS nou si niste pipe pt bobine, ale ei au arcurile cam corodate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.