Sari la conținut

Sunt începător, am câteva întrebări.


Devian
 Share

Postări Recomandate

Acum 35 minute, frigider a spus:

vai de plm.

ma bucur ca te-am amuzat, eu is mai comedian asa. macar nu latru degeaba aici.

 

Pai, atunci cand sunt pe mobra, la fiecare curba imi adaptez distanta fata de cel din fata, indiferent ce este. Motivul este simplu; masina/cameonul frineaza in curba si se opreste, cu mobra franezi brusc si cazi pe interiorul curbei.

Asadar trebuie sa il lasi loc de manevra = reducere viteza si ridicare mobra.

 

Faptul ca nu iti place pozitia joasa de pe chopper nu e o problema, de aceea s-au inventat tot felul de mobre 😊

 

Foarte bine ca te dai cu parerea. Acesta este scopul discutiilor de pe aici.

 

Nu vad relevanta kilometrilor parcursi. Pot sa fie 100 km sau 100.000 Km. Un sfat bun vine de la oricine.

 

Sunt intru totul de acord cu tine: daca omul doreste chopper, atunci chopper sa fie.

 

@robert23mg fara discutie ca vizibilitatea este utila, daca stii cum sa o folosesti.

Doar ca ea iti ofera mai degraba o doza de confort, decat una de siguranta.

Oricand masina din fata ta poate frana brusc din diverse motive, si daca nu ai distanta corespunzatoare fata de cel din fata, vei avea o vizibilitate minunata cand te vei lipi de fundul masinii din fata ta.

Iar lucrul cel mai important legat de distanta de masina din fata: sa poti evita diversele obstacole care pot apare de sub masina din fata. Si care tie iti pot scapa, oricat de agera ai privirea peste masina din fata ta.

Si aici nu este vorba doar de ceva care apare de sub mijlocul masinii. Poate fi vorba si de ceva peste care masina poate trece cu roata iar pe tine cu mobra te pune jos.

 

Vrei vizibilitate buna ca sa eviti neplacutele? Mergi mai departe de masina din fata ta. Nu ti se pare o solutie mai buna si mai sigura decat sa vezi tu peste masina din fata?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@frigider, incep sa ma indoiesc ca ai facut macar 100 de km pe motor, pe orice motor, in viata ta! Atatea aberatii si scenarii SF...

Breaking news pentru tine si amatorii de mituri: nivelul ochilor este acelasi pe cruiser ca si pe o sportiva, sau un naked sportiv! Te las pe tine sa ghicesti de ce, poate incepi sa-ti folosesti creierul si sa nu mai perpetuezi mituri!

'ai de plt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, Silver Arrow a spus:

vei avea o vizibilitate minunata cand te vei lipi de fundul masinii din fata ta.

Aici intervine partea a 2a, cum folosești vizibilitatea, mersul preventiv este precum mandarina pentru unii și precum filozofia pentru alții.

Evident că poți să mergi pe absolut orice fel de vehicul in siguranță (prin siguranță mă refer că stim sa conducem in așa fel încât sa fim cat mai in siguranță, asta nu presupune neapărat o viteză mică sau respectarea tuturor regulilor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, TETEA. a spus:

@frigider, incep sa ma indoiesc ca ai facut macar 100 de km pe motor, pe orice motor, in viata ta! Atatea aberatii si scenarii SF...

Breaking news pentru tine si amatorii de mituri: nivelul ochilor este acelasi pe cruiser ca si pe o sportiva, sau un naked sportiv! Te las pe tine sa ghicesti de ce, poate incepi sa-ti folosesti creierul si sa nu mai perpetuezi mituri!

'ai de plt...

Da. 

Pe o capra pe care abia ma sui la 1.83 o sa am ochii la acelasi nivel ca la un chopper cu saua la nivelul genunchiului. :))

 

Prima reactie a fost sa-ti dau ignore dar esti amuzant, continua.

 

Mituri? Nu-mi place sa citesc. Sunt si putin analfabet.

 

 

*exact ce spuneam, numa savanti pe-aici. Clar latru degeaba :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

Da. 

Pe o capra pe care abia ma sui la 1.83 o sa am ochii la acelasi nivel ca la un chopper cu saua la nivelul genunchiului. :))

 

Esti un exemplu clar de analfabetism functional!

Eu am zis de sportiva si naked sportiv. Tu ce exemplu dai?

Cu alte cuvinte, cea mai buna mobra universala pentru incepatori este o capra pe care abia te cațeri la 1,83m. noroc ca e usoara, probabil pe la 250 kg... Asta legat de ultimul strop de avantaj de care ai nevoie ca incepator...

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Va certati inutil . Se stie ca chopperul este periculos pentru ca iti rupi picioarele, din cauza pozitiei inainte. Un fel de repetitie pt mai tarziu. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, goe 75 a spus:

Va certati inutil . Se stie ca chopperul este periculos pentru ca iti rupi picioarele, din cauza pozitiei inainte. Un fel de repetitie pt mai tarziu. 

 

 

 

 

Cel mai periculos!

Sa socotesc cati isi pun vitezanele in cap prin stoppie, din cauza ampatamentului lor scurt? Si dintre ei, cati mor cu fracturi de coloana cervicala, sau raman paralizati pe viata? 

 

 

 

Parca ati fi la "Copiii spun lucruri traznite". Continuati, va rog.! :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Acum ca ai capsa pusa as vrea sa-mi aduc aminte mult mai multe perle d-astea , sa o mai lungim cateva pagini...dar numai aia mi-a ramas in memorie de pe vremea in care colegul @JAGI era mai activ . 

 

 

Pfff , ce amator sunt ...dabia acum mi-a cazut fisa ca puteam sa mai iau cateva dupa google.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Omul cat traieste invata . 

 

Mai sus m-au invatat oamenii cat de important e sa vezi prin masinile din fata , sau peste ...

In inspe mii de ani de soferie si aproape la fel de multi de moterism  nu am simtit nevoia , dar acum ca ei au zis-o cu "autoritate" , a devenit scopul meu primordial. Astept sugestii de pastile care ma ajuta sa vad prin tabla.

 

 

 

 

 

Mi se pare ireal cat de mult accent se pune pe siguranta si evitarea poricolelor , pana si a celor cu o probabilitatea mai mica deca un jackpot de loto... si imediat niste ..." trucuri"  ... niste scurtaturi ...folositoare doar in unele cazuri si cu succes doar in combinatie cu ceva experienta , sunt elevate la statut de elemente atat de importante si de baza incat ne selectam motoretele pe baza lor si nu mai trebuie sa raspundem niciodata la intrebarea

 

Ce rahat te opreste sa pastrezi distanta? 

 

 

 

Sau

 

Cum rahat mergi in "orb" daca pastrezi distanta ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie unuia imi place sa vad dincolo de masina din fata, fie ca sunt cu moto fie cu masina.

De exemplu daca vad 2-3 masini in fata ca unul semnalizeaza sa faca stanga-dreapta, pot ridica piciorul/mana de pe acceleratie si ma pot pregati sa franez.

Sau daca 2 masini in fata se baga unul din scurt, pot intra intr-o usoara frana de motor inca dinainte sa se trezeasca adormitul din fata mea ca e cazul sa franeze ca sa nu intre in fundul celul care s-a bagat aiurea.

Asta nu exclude in nici un fel pastrarea distantei fata de cel din fata, dar in 80% din cazuri iti permite sa anticipezi ce va face masina din fata ta. In felul asta poti conduce mai lin, mai putin "zmucit" (sau sportiv, cum le place unora sa spuna). Pasagerii sunt mai relaxati, consumul e mai mic, sofatul/motociclitul e mai sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
9 minutes ago, smar2 said:

 

Sau daca 2 masini in fata se baga unul din scurt, 

 

 

E o diferenta mare intre iti place si este necesar. 

 

Cu o distanta de bun simt pastrata se vede foarte bine prin lateral cum mai sare unul chiar si la 2 masini in fata , in cele mai multe cazuri . 

 

 

 

 

 

 

Mai incearca odata , dar de data asta poate imi storci o lacrima pentru ca o sa dezvolti si ideea de consum mai redus .

 

 

Cand iti cumperi choper este extrem de important sa alegi rute cu foarte multe blocuri cu geamuri tip oglinda la parter , ca sa poti vedea mai bine ce cool arati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, goe 75 said:

In inspe mii de ani de soferie

 

Corect, goaie. Sofer de camion, nu? Tu esti din aia care se baga cu tupeu cu camionul si-i injura pe camionagii, tot cu tupeu, atunci cand sunt cu motocicleta.

Mi-ai stors si mie o lacrima. Ma gandesc ce viata grea ai si cum incerci sa faci economii, stii tu cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, goițe, nu ie Petrică, sunt io, Lăscărică. Mai împărtășește-ne ceva din experiența matale cu camioane și motociclete. Doar știm toți că ești maistor, mai ales pe șaișpe roți și pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...